Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 5 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 fre 17 feb 2023, 15:41

Mardröm för Luleå.
Verkar som att kontraktet inte går att bryta, alltså.
Och att han inte heller kommer bli långtidssjukskriven, så att försäkringen kickar in till 100 procent.
Nu kommer det sannolikt bli hattande in och ut ur truppen och en fet utgiftspost till ingen nytta.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Bamsefar fre 17 feb 2023, 16:06

Sportchefen #2 skrev:Mardröm för Luleå.
Verkar som att kontraktet inte går att bryta, alltså.
Och att han inte heller kommer bli långtidssjukskriven, så att försäkringen kickar in till 100 procent.
Nu kommer det sannolikt bli hattande in och ut ur truppen och en fet utgiftspost till ingen nytta.
Han behöver förmodligen operation men oavsett så säsongen definitivt färdig för Kempe, sjukskriven o rehab fram till hösten -23
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore fre 17 feb 2023, 16:13

Positivt, operation och 3 månaders rehab måste innebära mycket tid med nyfödda barnet och familjeliv, som bör gynna alla parter. Top 3 poängmakare 23/24 för LHF i SHL, får vi hoppas på det!?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

farre, Donowitz and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 fre 17 feb 2023, 16:26

Tony Moore skrev:Positivt, operation och 3 månaders rehab måste innebära mycket tid med nyfödda barnet och familjeliv, som bör gynna alla parter. Top 3 poängmakare 23/24 för LHF i SHL, får vi hoppas på det!?

Positivt? Oddsen att den här resan fortsätter dåligt måste vara väldigt låga.
Jag tvivlar inte på att han fått en ny skada, men är det en slump tror vi? Och tror vi att det inte dyker upp ännu en ny skada när den här skadan är färdig-rehabad hemma i Nacka och han ska dra igång på riktigt igen?
En glasbit är en glasbit och jag tvivlar på att den här kroppen kommer hålla för att få kontinuitet.
Därmed är risken stor att det blir in och ut nästa säsong i stället för en lång sjukskrivning som gör att Luleå kan släppa honom och använda pengarna till annat.
Nitlotternas urmoder.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu fre 17 feb 2023, 16:29

Detta är ett typ exempel köpa grisen i säcken tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin fre 17 feb 2023, 17:08

Tony Moore skrev:Positivt, operation och 3 månaders rehab måste innebära mycket tid med nyfödda barnet och familjeliv, som bör gynna alla parter. Top 3 poängmakare 23/24 för LHF i SHL, får vi hoppas på det!?


Finns inget positivt och Kempe kommer garanterat tvingas avsluta karriären under/efter nästa säsong. Praktfiasko av Skuggan.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Urken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 fre 17 feb 2023, 17:19

”Finns det någon klausul i ditt kontrakt som någon av parterna kan aktivera om du är skadad?

– Nej, det vet jag inte. Jag fokuserar på att göra mig redo för nästa säsong. Jag vet inte varför någon skulle vilja dra sig ur, det får stå för någon annan i så fall, svarar Mario Kempe.

Sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson får samma fråga om Kempes kontrakt med Luleå Hockey, som sträcker sig över nästa säsong.

– Nej, vi har ett avtal. Han opereras och gör rehab under sommaren och om allt går som det ska kan han träna bra under sommaren.

Det finns ingen klausul?

– Nej. Han har försäkring som alla andra, men vi har ingen klausul kopplat till någon skada.

Finns det någon annan klausul – för Schweiz?

– Nej, inte för Kempe, säger Nilsson.”

Kuriren om klausul: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/har-ju-haft-kanslan-av-att-jag-knappt-kan-rora-mig/l67351zj


Senast ändrad av Serkan122 den fre 17 feb 2023, 17:20, ändrad totalt 1 gång

Serkan122

Antal inlägg : 2749
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz fre 17 feb 2023, 17:19

Då kan vi iaf. räkna in Kempe till kommande säsong (förutsatt att rehaben går som planerat). Kontraktet kommer iaf inte att avslutas som läget är just nu.

Väljer att se glaset som halvfullt och är försiktigt positiv. Tror att det finns enormt mycket mer hockey att hämta i honom, vilket han visade glimtar av i början av ankomsten.

Lycka till med läkning och rehab Mario!

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kneten fre 17 feb 2023, 17:26

Serkan122 skrev:”Finns det någon klausul i ditt kontrakt som någon av parterna kan aktivera om du är skadad?

– Nej, det vet jag inte. Jag fokuserar på att göra mig redo för nästa säsong. Jag vet inte varför någon skulle vilja dra sig ur, det får stå för någon annan i så fall, svarar Mario Kempe.

Sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson får samma fråga om Kempes kontrakt med Luleå Hockey, som sträcker sig över nästa säsong.

– Nej, vi har ett avtal. Han opereras och gör rehab under sommaren och om allt går som det ska kan han träna bra under sommaren.

Det finns ingen klausul?

– Nej. Han har försäkring som alla andra, men vi har ingen klausul kopplat till någon skada.

Finns det någon annan klausul – för Schweiz?

– Nej, inte för Kempe, säger Nilsson.”

Kuriren om klausul: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/har-ju-haft-kanslan-av-att-jag-knappt-kan-rora-mig/l67351zj

Riktigt hjärndött agerande. Pajasvarning. Ingen klausul, fy fan. clown

Kneten

Antal inlägg : 195
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala fre 17 feb 2023, 17:29

Var väntat, ingen spelare skriver in en klausul att kontraktet går att bryta vid en eventuell skada, det är som att min chef vill skriva ett kontrakt som går ut på att jag kan få kicken från jobbet om jag blir skadad eller allvarligt sjuk.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Helge and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kneten fre 17 feb 2023, 17:34

Pajala skrev:Var väntat, ingen spelare skriver in en klausul att kontraktet går att bryta vid en eventuell skada, det är som att min chef vill skriva ett kontrakt som går ut på att jag kan få kicken från jobbet om jag blir skadad eller allvarligt sjuk.

En väldigt dålig liknelse. När en 34-åring som varit med om en svår knäskada ska skriva ett kontrakt som dessutom är med rätt hög lön är det inte konstigt om en klubb vill gardera sig. Om det inte föll spelaren i smaken hade han då kunnat söka sig till en klubb som vill chansa men det behövde inte Kempe uppenbarligen i det här fallet.

Kneten

Antal inlägg : 195
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 fre 17 feb 2023, 17:43

Pajala skrev:Var väntat, ingen spelare skriver in en klausul att kontraktet går att bryta vid en eventuell skada, det är som att min chef vill skriva ett kontrakt som går ut på att jag kan få kicken från jobbet om jag blir skadad eller allvarligt sjuk.

Berätta om alla förhandlingar du har insyn i mellan spelare och klubbar.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala fre 17 feb 2023, 17:54

Sportchefen #2 skrev:
Pajala skrev:Var väntat, ingen spelare skriver in en klausul att kontraktet går att bryta vid en eventuell skada, det är som att min chef vill skriva ett kontrakt som går ut på att jag kan få kicken från jobbet om jag blir skadad eller allvarligt sjuk.

Berätta om alla förhandlingar du har insyn i mellan spelare och klubbar.

Hemligt, men givetvis skriver ingen ett sånt kontrakt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO fre 17 feb 2023, 17:56

Jag gillar inte att vara neggig, men tycker också att det är pajasvarning att inte skydda sig med klausul i det här fallet.

Studie om korsbandsskador på NHL-spelare.

- "For wings and centers, the number of games played decreased from 71.2 to 58.2 in the first full season after the injury." (ed: minskade även säsong 2)

- "Career length and performance may be significantly decreased compared with controls" (ed: både mål & assist minskade år 1 och 2 efter korsbandsoperation)

- "8.5% were unable to return to play for a full season."

Ganska begränsat urval i studien, samt att den rör NHL. Men med det sagt vill jag ändå understryka att snittåldern på dessa siffror är spelare runt 27,5 år. Kempe är 34 år. Hans framtid är ännu mera osäker.

...Man skulle ha begärt en out eller klausul i kontraktet, eller tackat för kaffet och önskat Mario lycka till.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

farre, LHF96, Kneten and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala fre 17 feb 2023, 18:00

Kneten skrev:
Pajala skrev:Var väntat, ingen spelare skriver in en klausul att kontraktet går att bryta vid en eventuell skada, det är som att min chef vill skriva ett kontrakt som går ut på att jag kan få kicken från jobbet om jag blir skadad eller allvarligt sjuk.

En väldigt dålig liknelse. När en 34-åring som varit med om en svår knäskada ska skriva ett kontrakt som dessutom är med rätt hög lön är det inte konstigt om en klubb vill gardera sig. Om det inte föll spelaren i smaken hade han då kunnat söka sig till en klubb som vill chansa men det behövde inte Kempe uppenbarligen i det här fallet.

Fast Luleå var i ett sånt läge att dom inte kunde ställa krav pga kräftgången och att alla värvningar hade misslyckats, dom fick väl lite panik helt enkelt, oavsett så hade inte kempe gått med på det ändå, ingen går med på sådana villkor, visst önskar man idag att det verkligen fanns en sådan klausul men verkligheten är en annan.

Skuggan tog en rövare som inte gick hem, det tragiska är att Kempe kanske inte ens kan spela trots att han vilar till nästa säsong, personligen hoppas jag han inser det om problemen fortsätter och avslutar sin karriär.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd fre 17 feb 2023, 18:10

JohanO skrev:Jag gillar inte att vara neggig, men tycker också att det är pajasvarning att inte skydda sig med klausul i det här fallet.

Studie om korsbandsskador på NHL-spelare.

- "For wings and centers, the number of games played decreased from 71.2 to 58.2 in the first full season after the injury." (ed: minskade även säsong 2)

- "Career length and performance may be significantly decreased compared with controls" (ed: både mål & assist minskade år 1 och 2 efter korsbandsoperation)

- "8.5% were unable to return to play for a full season."

Ganska begränsat urval i studien, samt att den rör NHL. Men med det sagt vill jag ändå understryka att snittåldern på dessa siffror är spelare runt 27,5 år. Kempe är 34 år. Hans framtid är ännu mera osäker.

...Man skulle ha begärt en out eller klausul i kontraktet, eller tackat för kaffet och önskat Mario lycka till.
Kempe är dessutom en spelare som har levt mycket på sin fart och frenesi. Att då, 34 år gammal, trasa sönder ett korsband tätt följt av en fraktur i knäskålen låter på förhand som en definitiv karriärdödare. Det hade kanske varit annat om en Atlantkryssare likt Olausson, där skridskoåkning aldrig har varit en paradgren, åkte på en liknande knäskada - men i Kempes fall känns det förödande.

Nä, hela den här affären lämnar en jävligt sur eftersmak. Kempes ålder och allvarliga skadeproblematik var känd av sportcheferna då de sajnade honom och det finns egentligen ingen legitim ursäkt för att inte ha försökt säkra upp med en klausul.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 847
Join date : 20-02-22

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lehto fre 17 feb 2023, 18:58

Spelar väl inte jätte stor roll? Om 2 månader blir Luleå av med hans lönepost sen hoppas vi att han kan spela till nästa säsong.

Lehto

Antal inlägg : 713
Join date : 18-01-02

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sundance Kid fre 17 feb 2023, 19:29

Jag har svårt att se att det ens skulle vara tillåtet att skriva in en klausul som gör det möjligt att bryta kontraktet med en spelare pga att han blir skadad.

Jag kan inte tänka mig att Sico skulle gå med på något sådant.

Finns det någon som kan ge ett exempel på en SHL-klubb som lyckats bryta ett kontrakt med en spelare pga att denne blivit skadad? En situation där spelaren själv inte tagit initiativ till detta, och där klubben inte behövt betala ut någon ersättning.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu fre 17 feb 2023, 19:53

Jag tror inte du får det skriva in dylika klausuler i ett kontrakt det är väl reglerat i lag också, Så Luleå hade inte kunnat göra så mycket!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin fre 17 feb 2023, 20:12

Man hade alltid kunnat skriva 1+1 utan krusiduller. Hade fungerat på liknande sätt. Då hade förmodligen Kempe tackat nej men ändå.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

pingu, JohanO and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LHF96 fre 17 feb 2023, 20:42

Dustin skrev:Man hade alltid kunnat skriva 1+1 utan krusiduller. Hade  fungerat på liknande sätt. Då hade förmodligen Kempe tackat nej men ändå.

Eller tryout x månader, då hade man varit fri vid det här laget. Det är ett evigt chansande med skadade spelare i den här föreningen, har det slutat väl en enda gång?
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3503
Join date : 12-09-20

Urken, pingu, JohanO, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore fre 17 feb 2023, 21:38

Undrar vilken försäkring skuggan talar om, bara läkaringrepp eller kan det vara sjuk-/rehabförsäkring så LHF slipper lönekostnad?
Och hur är det nu, har spelarna lön hela året eller "bara" 10? månader, osäker men förut var det en del kontrakt som inte var 12 mån.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/har-ju-haft-kanslan-av-att-jag-knappt-kan-rora-mig/l67351zj

"..Sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson får samma fråga om Kempes kontrakt med Luleå Hockey, som sträcker sig över nästa säsong.
– Nej, vi har ett avtal. Han opereras och gör rehab under sommaren och om allt går som det ska kan han träna bra under sommaren.

Det finns ingen klausul?
– Nej. Han har försäkring som alla andra, men vi har ingen klausul kopplat till någon skada.

Finns det någon annan klausul – för Schweiz?
– Nej, inte för Kempe, säger Nilsson..."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd lör 18 feb 2023, 00:25

” Finns det någon klausul i ditt kontrakt som någon av parterna kan aktivera om du är skadad?

– Nej, det vet jag inte. Jag fokuserar på att göra mig redo för nästa säsong. Jag vet inte varför någon skulle vilja dra sig ur, det får stå för någon annan i så fall, svarar Mario Kempe.”

Vilken jävla lögn av han. 🤮🤮🤮🤮
Avgå Kempe !!!!

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lehto mån 20 feb 2023, 09:49

Tony Moore skrev:Undrar vilken försäkring skuggan talar om, bara läkaringrepp eller kan det vara sjuk-/rehabförsäkring så LHF slipper lönekostnad?
Och hur är det nu, har spelarna lön hela året eller "bara" 10? månader, osäker men förut var det en del kontrakt som inte var 12 mån.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/har-ju-haft-kanslan-av-att-jag-knappt-kan-rora-mig/l67351zj

"..Sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson får samma fråga om Kempes kontrakt med Luleå Hockey, som sträcker sig över nästa säsong.
– Nej, vi har ett avtal. Han opereras och gör rehab under sommaren och om allt går som det ska kan han träna bra under sommaren.

Det finns ingen klausul?
– Nej. Han har försäkring som alla andra, men vi har ingen klausul kopplat till någon skada.

Finns det någon annan klausul – för Schweiz?
– Nej, inte för Kempe, säger Nilsson..."
"vanliga" regler precis som för dig och mig gäller. Första 14-dagarna betalar arbetsgivaren lön. 15e-90e dagen betalar arbetsgivaren 80% av lön och försäkringskassan resterande upp till ett visst belopp.
Efter 90 dagar betalar inte längre arbetsgivaren någonting utan "arbetaren" får sin lön från försäkringskassan (upp till ett visst belopp) sen har hockeyspelare särskild försäkring (förmodligen jäkligt dyr) som betalar resterande belopp som försäkringskassan inte betalar.

Lehto

Antal inlägg : 713
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 mån 20 feb 2023, 18:43

Nu är jag ingen expert på detta, men hur är det möjligt att dra på sig en fraktur i knäet utan att någon ens vet när det hände?
Det borde ju ge ordet "skadebenägen" en helt ny innebörd.
Jaja, hoppas nu att Kempe firar fettisdag duktigt hemma hos familjen i Nacka.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO tis 21 feb 2023, 01:11

Det finns samband mellan korsbandsoperationer och knäskålsfrakturer.

För de som är nyfikna på att gräva vidare i Kempes åkommor så kan jag rekommendera en googling på ” fracture patella after acl”. Finns mängder av studier som gjorts på ämnet.

Kort kan man säga att ett opererat korsband inte behöver utsättas för något större trauma för att en knäskålsfraktur ska uppstå, utan det kan räcka med hög fysisk aktivitet. Vissa kan känna ett ”pop” innan smärtan kommer, och andra märker ingenting (annat än att det plötsligt gör ont). Inte orimligt att en hockeyspelare inte märker när frakturen sker.

Ska också tilläggas att det här är en högst ovanlig sidoeffekt (hittade bl.a. en studie som pekade på en fallfrekvens på 2.2%), men intressant att spekulera i ändå.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

icemask, Diktatorn, Puckad and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lulejoe lör 25 mar 2023, 16:16

Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 168
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd lör 25 mar 2023, 16:36

Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking lör 25 mar 2023, 21:04

Burskydd skrev:
Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Han ska vara vår spelare nästa säsong så kanske skippa den där attityden. Grabben spelade match med en trasig knäskål så att han är någon legoknekt är väl uppenbart inte. Ge han stöttning nu för grabben har vilja och hockey i sig och det är inte hans fel att våra sportchefer chansade med en korsbandsskadad.

Pontaking

Antal inlägg : 1132
Join date : 14-03-16

Bamsefar, Tony Moore, Snikne Ville, farre, Donowitz, Puckad, Taabe and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger lör 25 mar 2023, 22:26

Burskydd skrev:
Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Ja.. hur vågar han ha ont??

Riktigt skum kommentar måste jag säga.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 sön 26 mar 2023, 09:40

Saha skrev:
Burskydd skrev:
Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Han ska vara vår spelare nästa säsong så kanske skippa den där attityden. Grabben spelade match med en trasig knäskål så att han är någon legoknekt är väl uppenbart inte. Ge han stöttning nu för grabben har vilja och hockey i sig och det är inte hans fel att våra sportchefer chansade med en korsbandsskadad.

Grabben??
Inte hans fel att våra sportchefer chansade??
Vad jag sett på isen i Luleåtröjan så har inte Mario Kempe någon gång varit nära att komma upp i nivå.
Jag håller med om att det inte tjänar något till att kasta skit, och jag ska personligen hålla käft efter detta inlägg. Men nog finns det ett eget ansvar att ta beroende på hur kroppen känns när man är 35 år och väldigt långt ifrån att vara någon grabb.
Oavsett så är det här kontraktet det utan jämförelse största problemet inför nästa säsong. Jag har gärna fel men min mage säger mig att det inte slutar väl.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av GustenA sön 26 mar 2023, 10:21

Är han ens på plats på matcherna? På läktaren alltså.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking sön 26 mar 2023, 14:47

Sportchefen #2 skrev:
Saha skrev:
Burskydd skrev:
Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Han ska vara vår spelare nästa säsong så kanske skippa den där attityden. Grabben spelade match med en trasig knäskål så att han är någon legoknekt är väl uppenbart inte. Ge han stöttning nu för grabben har vilja och hockey i sig och det är inte hans fel att våra sportchefer chansade med en korsbandsskadad.

Grabben??
Inte hans fel att våra sportchefer chansade??
Vad jag sett på isen i Luleåtröjan så har inte Mario Kempe någon gång varit nära att komma upp i nivå.
Jag håller med om att det inte tjänar något till att kasta skit, och jag ska personligen hålla käft efter detta inlägg. Men nog finns det ett eget ansvar att ta beroende på hur kroppen känns när man är 35 år och väldigt långt ifrån att vara någon grabb.
Oavsett så är det här kontraktet det utan jämförelse största problemet inför nästa säsong. Jag har gärna fel men min mage säger mig att det inte slutar väl.

Svårt att veta vad du ifrågasätter med grabben. Det är en synonym till killen och varför jag säger grabben är för att han är yngre än vad jag är. Konstigt att ens ifrågasätta?

Om du någon gång spelat någon sport och haft en allvarlig skada så hade du du vetat att även om något känns bra under rehabilitering och träning så är det något helt annat efter intensivt matchande. Det är helt omöjligt att veta vilka bieffekter som tillkommer efter en korsbandsskada. Hans rehab kändes bra och det kändes bra under träningarna, vad mer kan man förvänta sig ? Tyckte också han såg pigg ut under första två-tre matcherna trots att han varit skadad under ett års tid. Powerplayet med honom på plan såg avsevärt mycket bättre ut än vad det gör nu tex. Ett halvårs rehab tillsammans med fystränare som har koll på belastningsbegränsning och fixad knäskål kan göra det bra men man vet som sagt aldrig med allvarligare skador och därför ifrågasätter jag värvningen från början men det är definitivt inte Mario Kempes fel.


Pontaking

Antal inlägg : 1132
Join date : 14-03-16

Hankburger likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger sön 26 mar 2023, 14:59

Saha skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Saha skrev:
Burskydd skrev:
Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Han ska vara vår spelare nästa säsong så kanske skippa den där attityden. Grabben spelade match med en trasig knäskål så att han är någon legoknekt är väl uppenbart inte. Ge han stöttning nu för grabben har vilja och hockey i sig och det är inte hans fel att våra sportchefer chansade med en korsbandsskadad.

Grabben??
Inte hans fel att våra sportchefer chansade??
Vad jag sett på isen i Luleåtröjan så har inte Mario Kempe någon gång varit nära att komma upp i nivå.
Jag håller med om att det inte tjänar något till att kasta skit, och jag ska personligen hålla käft efter detta inlägg. Men nog finns det ett eget ansvar att ta beroende på hur kroppen känns när man är 35 år och väldigt långt ifrån att vara någon grabb.
Oavsett så är det här kontraktet det utan jämförelse största problemet inför nästa säsong. Jag har gärna fel men min mage säger mig att det inte slutar väl.

Svårt att veta vad du ifrågasätter med grabben. Det är en synonym till killen och varför jag säger grabben är för att han är yngre än vad jag är. Konstigt att ens ifrågasätta?

Om du någon gång spelat någon sport och haft en allvarlig skada så hade du du vetat att även om något känns bra under rehabilitering och träning så är det något helt annat efter intensivt matchande. Det är helt omöjligt att veta vilka bieffekter som tillkommer efter en korsbandsskada. Hans rehab kändes bra och det kändes bra under träningarna, vad mer kan man förvänta sig ? Tyckte också han såg pigg ut under första två-tre matcherna trots att han varit skadad under ett års tid. Powerplayet med honom på plan såg avsevärt mycket bättre ut än vad det gör nu tex. Ett halvårs rehab tillsammans med fystränare som har koll på belastningsbegränsning och fixad knäskål kan göra det bra men man vet som sagt aldrig med allvarligare skador och därför ifrågasätter jag värvningen från början men det är definitivt inte Mario Kempes fel.


Tåls också att nämnas att skadan han suttit av senast inte är samma skada som höll honom borta ett år från ishockeyn.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

JohanO and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lulejoe sön 26 mar 2023, 21:33

Hankburger skrev:
Saha skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Saha skrev:
Burskydd skrev:
Lulejoe skrev:Är det någon som vet status på Kempe? Är han opererad och hur går rehab?
Han har väl värk som vanligt och sitter hemma och räknar pengar.

Han ska vara vår spelare nästa säsong så kanske skippa den där attityden. Grabben spelade match med en trasig knäskål så att han är någon legoknekt är väl uppenbart inte. Ge han stöttning nu för grabben har vilja och hockey i sig och det är inte hans fel att våra sportchefer chansade med en korsbandsskadad.

Grabben??
Inte hans fel att våra sportchefer chansade??
Vad jag sett på isen i Luleåtröjan så har inte Mario Kempe någon gång varit nära att komma upp i nivå.
Jag håller med om att det inte tjänar något till att kasta skit, och jag ska personligen hålla käft efter detta inlägg. Men nog finns det ett eget ansvar att ta beroende på hur kroppen känns när man är 35 år och väldigt långt ifrån att vara någon grabb.
Oavsett så är det här kontraktet det utan jämförelse största problemet inför nästa säsong. Jag har gärna fel men min mage säger mig att det inte slutar väl.

Svårt att veta vad du ifrågasätter med grabben. Det är en synonym till killen och varför jag säger grabben är för att han är yngre än vad jag är. Konstigt att ens ifrågasätta?

Om du någon gång spelat någon sport och haft en allvarlig skada så hade du du vetat att även om något känns bra under rehabilitering och träning så är det något helt annat efter intensivt matchande. Det är helt omöjligt att veta vilka bieffekter som tillkommer efter en korsbandsskada. Hans rehab kändes bra och det kändes bra under träningarna, vad mer kan man förvänta sig ? Tyckte också han såg pigg ut under första två-tre matcherna trots att han varit skadad under ett års tid. Powerplayet med honom på plan såg avsevärt mycket bättre ut än vad det gör nu tex. Ett halvårs rehab tillsammans med fystränare som har koll på belastningsbegränsning och fixad knäskål kan göra det bra men man vet som sagt aldrig med allvarligare skador och därför ifrågasätter jag värvningen från början men det är definitivt inte Mario Kempes fel.


Tåls också att nämnas att skadan han suttit av senast inte är samma skada som höll honom borta ett år från ishockeyn.
Tänkte bara om någon visste hur det går för honom nu. Är också lite fundersam på om han håller nästa säsong. Men blir han helt återställd tror jag på honom.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 168
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Polyfemos tor 30 mar 2023, 23:36

Har till säsongsavslutningen äntligen ep-scoutat Mario. Långtidsskadad, 34 bast, aldrig varit stor poängproducent, hög lön, oklar rehabilitering. Ser ingen fantastisk uppsida, möjligen ”break-even” med den ryktade lönen. Jag är mycket skeptisk, kan vara ett ekonomiskt sänke. Borde gå hitta billigare, säkrare spelare. Olausson (oskadad) för 1/5 av lönen levererade bättre siffror på jämförbart antal matcher.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1652
Join date : 14-03-18

Urken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz fre 31 mar 2023, 00:25

Är faktiskt lite förvånad över att Norrbottens Media inte följt upp och kollat status med honom. Eller så har jag missat det.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking fre 31 mar 2023, 01:22

Polyfemos skrev:Har till säsongsavslutningen äntligen ep-scoutat Mario. Långtidsskadad, 34 bast, aldrig varit stor poängproducent, hög lön, oklar rehabilitering. Ser ingen fantastisk uppsida, möjligen ”break-even” med den ryktade lönen. Jag är mycket skeptisk, kan vara ett ekonomiskt sänke. Borde gå hitta billigare, säkrare spelare. Olausson (oskadad) för 1/5 av lönen levererade bättre siffror på jämförbart antal matcher.

Bättre siffror möjligen men Kempe bidrog spelmässigt mer de första två matcherna än vad jag tycker Ola bidrog med, och då kom han från ett års rehab. Kempe, om han får vara frisk, kommer vara en rejäl förstärkning för vårat gäng.

Pontaking

Antal inlägg : 1132
Join date : 14-03-16

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av DaVoc fre 31 mar 2023, 11:10

Mario Kempes ånger: Jag borde inte ha spelat

Mario Kempe fick en tuff start i Luleå Hockey.

Mario Kempe har opererat sitt knä igen. Nu ser han tillbaka på kaosstarten i Luleå – och inser att det blev för forcerat. "Hela situationen blev konstig där jag försökte spela men bara gjorde det värre", säger Luleåforwarden.
Ishockey 31 mars 2023 11:02
Mario Kempe haltade på isen. Efter matchen tittade tränaren Thomas "Bulan" Berglund på tv-bilderna och insåg att det där inte såg bra ut.

Sen såg vi inte mer av Kempe. Säsongen tog slut med en fraktur i knäskålen.

Den där matchen mot HV71. Skulle Mario Kempe verkligen ha spelat den?

– Inte bara sista matchen. De fem sista matcherna kunde jag ju knappt åka. Det är lite tråkigt, men det är lätt att vara efterklok, säger han själv.

Mario Kempe
Foto: Daniel Eriksson
Det blev en lite knasig start i Luleå Hockey för 34-åringen.

– Det är tungt, det är klart att jag inte vill vara skadad. Och om jag ska vara helt ärlig kände jag ju att något var fel efter fem-sex matcher. Normalt sett har jag en hög smärtgräns och när jag kände att något var fel var det väl synd att jag fortsatte att spela på, för annars hade jag kanske klarat mig ifrån en operation.

Mario Kempe kastades in direkt mot Skellefteå AIK.

– När jag kom tillbaka från förra skadan njöt jag av att få spela igen och det var så jäkla kul. Det kändes så jäkla bra också de första fyra-fem matcherna – tills jag började få ont igen. Jag kände att något var fel, men tänkte ändå att om de vill att jag ska prova så kör jag väl även om det gör ont. Men det visar sig att det kanske inte var så smart.

Gick du på för fort?

– Jag vet inte om jag gasade på för tidigt. Jag kom ju till Luleå efter att inte ha spelat på elva månader, gjorde en träning, spelade sedan dagen efter mot Skellefteå (över 16 minuters speltid) och sen var det gasen i botten. Men det förstår man ju ändå med tanke på vilken situation vi var i där. Sen började jag känna att det gjorde riktigt ont när jag klev av mot Frölunda borta och det var väl där något hände.


Frakturen i knäskålen har opererats och allt ska ha gått bra.

– Men det är inte så att jag studsar runt och gör knäböj nu, direkt. Det är ändå jobbigt mentalt att vara skadad, man vill ju vara frisk, säger Mario Kempe.

När kan du köra för fullt igen?

– Jag har inte fått så bra svar på det när jag har frågat. Men det borde inte vara någon fara för försäsongen i alla fall och det är ju bra. Det var ju det första jag frågade och då sa de direkt att jag inte ska behöva oroa mig för det.

Hur sugen är du på att komma tillbaka i toppform nu?

– Jag är sjukt sugen på det.

//Kämpa Mario!

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Lulejoe and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Bellissimo fre 31 mar 2023, 11:18

DaVoc skrev:Mario Kempes ånger: Jag borde inte ha spelat

Mario Kempe fick en tuff start i Luleå Hockey.

Mario Kempe har opererat sitt knä igen. Nu ser han tillbaka på kaosstarten i Luleå – och inser att det blev för forcerat. "Hela situationen blev konstig där jag försökte spela men bara gjorde det värre", säger Luleåforwarden.
Ishockey 31 mars 2023 11:02
Mario Kempe haltade på isen. Efter matchen tittade tränaren Thomas "Bulan" Berglund på tv-bilderna och insåg att det där inte såg bra ut.

Sen såg vi inte mer av Kempe. Säsongen tog slut med en fraktur i knäskålen.

Den där matchen mot HV71. Skulle Mario Kempe verkligen ha spelat den?

– Inte bara sista matchen. De fem sista matcherna kunde jag ju knappt åka. Det är lite tråkigt, men det är lätt att vara efterklok, säger han själv.

Mario Kempe
Foto: Daniel Eriksson
Det blev en lite knasig start i Luleå Hockey för 34-åringen.

– Det är tungt, det är klart att jag inte vill vara skadad. Och om jag ska vara helt ärlig kände jag ju att något var fel efter fem-sex matcher. Normalt sett har jag en hög smärtgräns och när jag kände att något var fel var det väl synd att jag fortsatte att spela på, för annars hade jag kanske klarat mig ifrån en operation.

Mario Kempe kastades in direkt mot Skellefteå AIK.

– När jag kom tillbaka från förra skadan njöt jag av att få spela igen och det var så jäkla kul. Det kändes så jäkla bra också de första fyra-fem matcherna – tills jag började få ont igen. Jag kände att något var fel, men tänkte ändå att om de vill att jag ska prova så kör jag väl även om det gör ont. Men det visar sig att det kanske inte var så smart.

Gick du på för fort?

– Jag vet inte om jag gasade på för tidigt. Jag kom ju till Luleå efter att inte ha spelat på elva månader, gjorde en träning, spelade sedan dagen efter mot Skellefteå (över 16 minuters speltid) och sen var det gasen i botten. Men det förstår man ju ändå med tanke på vilken situation vi var i där. Sen började jag känna att det gjorde riktigt ont när jag klev av mot Frölunda borta och det var väl där något hände.


Frakturen i knäskålen har opererats och allt ska ha gått bra.

– Men det är inte så att jag studsar runt och gör knäböj nu, direkt. Det är ändå jobbigt mentalt att vara skadad, man vill ju vara frisk, säger Mario Kempe.

När kan du köra för fullt igen?

– Jag har inte fått så bra svar på det när jag har frågat. Men det borde inte vara någon fara för försäsongen i alla fall och det är ju bra. Det var ju det första jag frågade och då sa de direkt att jag inte ska behöva oroa mig för det.

Hur sugen är du på att komma tillbaka i toppform nu?

– Jag är sjukt sugen på det.

//Kämpa Mario!

Det här känns faktiskt extremt logiskt, var och kollade hans första match på plats och såg mycket bra tendenser hos Mario. Tänkte att det säkerligen bara blir bättre härifrån, otroligt trist att han började spela (med den istiden dessutom) innan han faktiskt var 100 % redo. Kan även tycka att Luleå/Bulan får bära en del av ansvaret här i och med att de inte matchade in honom mer försiktigt..

Bellissimo

Antal inlägg : 51
Join date : 23-01-18

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken fre 31 mar 2023, 11:31

Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Polyfemos and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av icemask fre 31 mar 2023, 11:58

Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Felet ligger no hos medisinska teamet, kempe var/är en investering för nästa säsong men man hetsade in honom i matchandet
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Donowitz and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken fre 31 mar 2023, 12:35

icemask skrev:
Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Felet ligger no hos medisinska teamet, kempe var/är en investering för nästa säsong men man hetsade in honom i matchandet

Det är en intressant anfallsvinkel på detta sorgebarn. Kan finns något i det.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala fre 31 mar 2023, 12:58

icemask skrev:
Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Felet ligger no hos medisinska teamet, kempe var/är en investering för nästa säsong men man hetsade in honom i matchandet

skadan blev inte på samma ställe.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore fre 31 mar 2023, 12:59

Mario måste vara jäkligt revanschsugen till nästa säsong.
"Jag ska visa dom jä****na!

Jag lever på hoppet och tror han kommer vara väldigt nyttig.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger fre 31 mar 2023, 13:05

Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).

Nu är det väl antagligen så att Skuggan haft tillgång till medicinskt kunniga som undersökte Kempe och gav deras klartecken innan man värvade honom. Sedan har vi ju detta med att skadan som avslutade Kempes säsong inte var samma skada som höll honom borta tidigare. Vilket innebär att det var största möjliga otur snarare än dåligt värvningsarbete.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Danneja fre 31 mar 2023, 13:22

En Kempe som är i form skulle gå in i vilket shl lag som helst i någon av top 2 linorna så bra är han

Ett helvetes bra tillskott till nästa säsong förutsatt att han läker ihop och kan spela obehindrat

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Mr Bister likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken fre 31 mar 2023, 13:43

Pajala skrev:
icemask skrev:
Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Felet ligger no hos medisinska teamet, kempe var/är en investering för nästa säsong men man hetsade in honom i matchandet

skadan blev inte på samma ställe.

Nej, men vem i sina sinnes fulla bruk värvar en skadad spelare på dekis, som dessutom hamnar i topp i löneligan i laget? Sen, som Kempe själv säger, gick han in för hårt. Även detta är en stor plump. Väljer man att lägga det på Kempe, det medicinska teamet eller något mitt emellan med bristande kommunikation? Vem vet. Det här är en av de absolut största floppvärvningar Luleå någonsin gjort.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Polyfemos and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd fre 31 mar 2023, 13:54

Urken skrev:
Pajala skrev:
icemask skrev:
Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Felet ligger no hos medisinska teamet, kempe var/är en investering för nästa säsong men man hetsade in honom i matchandet

skadan blev inte på samma ställe.

Nej, men vem i sina sinnes fulla bruk värvar en skadad spelare på dekis, som dessutom hamnar i topp i löneligan i laget? Sen, som Kempe själv säger, gick han in för hårt. Även detta är en stor plump. Väljer man att lägga det på Kempe, det medicinska teamet eller något mitt emellan med bristande kommunikation? Vem vet. Det här är en av de absolut största floppvärvningar Luleå någonsin gjort.
Som jag sagt förut. Han sitter hemma med värk och räknar pengar. Han kommer ALDRIG tillbaka till vettig standard. Fullkomligt galen värvning och ni som kramar han nu ska få se totalfloppen nästa säsong.

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin fre 31 mar 2023, 14:05

Det är väl självklart att skadan på något sätt har med den gamla skadan att göra. Att man hävdar annat är för att kunna nyttja försäkringen som annars inte täcker.

Ni tror alltså på fullt allvar att Mario lyckades få en helt annan knäskada oberoende av den gamla på samma knä 4-5 matcher in på säsongen utan att något trauma skett? Vilken gullig men samtidigt sorglig naivitet.

Sen kanske medicinska undersökningen inte kunde förutspå detta, men vem som helst fattar risken med att värva en knäskadad 34-åring oavsett medicinsk kompetens.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Urken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 5 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet