Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 4 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet ons 08 feb 2023, 19:02

Jojjan skrev:Snälla Kempe, riv kontraktet i samförstånd och låt oss spara dessa pengarna till en ny spelare... fast finns väl ingen heder kvar idag och alla ska bara roffa åt sig så mkt dom kan.

De som borde riva sina kontrakt i samförstånd är Skuggan/Engman för föreningens bästa. Sällan det varit så uppenbart att det fanns en enormt stor skaderisk på en spelare och när våra sportchefer med den vetskapen går all in och signar upp honom på två år och de dessutom totalfloppat med hela lagbygget så till den grad att hela föreningens existens står på spel är det de som skall ta ansvar enligt min mening.

Tillhört de som haft tålamod med Skuggan/Engman länge, men till slut rinner bägaren över.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu, farre, Dustin, Lars158 and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO ons 08 feb 2023, 20:47

Snikne Ville skrev:
JohanO skrev:Sen är det inte per automatik fel att chansa på en spelare med skadehistorik. Emil Larsson har ju nämns som ett bra exempel.

Däremot är det oceaner av skillnad på att signa en 24-åring som bråkat med en skada, och en 34-åring som gjort det.
Emil tycker jag inte är riktigt jämförbar, det är stor skillnad på benbrott (som o Emils fall) o knäskador o hjärnskakningar t ex. Benbrott läker väl i 98 fall av 100 utan problem.

Håller med, hela min poäng var just att en skadedrabbad spelare inte är den andra lik, och att man bör ta in mer i bedömningen innan kontrakt avfärdas. 

Hur som haver, även vid något så odramatiskt som ett benbrott så är risken för långvariga komplikationer ändå större hos en 30-åring än en 20-åring.

(Sen vet jag inte exakt vad Emils problem var, och det kanske startade med ett benbrott, men känslan av artiklar kring honom är att det handlade om en långvarig mjukdelsskada.)
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Metheuz sön 12 feb 2023, 09:06

Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 718
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger sön 12 feb 2023, 16:16


Adrian har ju alltid varit den större talangen av dem två och är också därför en producerande spelare i ett LA Kings (Som må vara på dekis men ändå) medan Mario inte klarade av att ta en ordinarie NHL plats.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av icemask sön 12 feb 2023, 17:29

Man kontrakterade Kempe med målet att han levererar nästa år, ingen med lite vett och sans trodde väl att han skulle leverera i år, rehab i 1 år och sen tränat med nacka, 1 veckas träning med LHF sen 3 matcher samma vecka, klart knäet blir överansträngt och obrukbart
Nä bara rehabba och komma igen nästa säs med ordentlig försäsong och allt
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Småland sön 12 feb 2023, 17:43

icemask skrev:Man kontrakterade Kempe med målet att han levererar nästa år, ingen med lite vett och sans trodde väl att han skulle leverera i år, rehab i 1 år och sen tränat med nacka, 1 veckas träning med LHF sen 3 matcher samma vecka, klart knäet blir överansträngt och obrukbart
Nä bara rehabba och komma igen nästa säs med ordentlig försäsong och allt

Isåfall är det väl lite konstigt att betala honom mer än 300.000 kr/månad denna säsong?
Småland
Småland

Antal inlägg : 878
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av farre sön 12 feb 2023, 17:43

icemask skrev:Man kontrakterade Kempe med målet att han levererar nästa år, ingen med lite vett och sans trodde väl att han skulle leverera i år, rehab i 1 år och sen tränat med nacka, 1 veckas träning med LHF sen 3 matcher samma vecka, klart knäet blir överansträngt och obrukbart
Nä bara rehabba och komma igen nästa säs med ordentlig försäsong och allt

Asså?
Tydligen inte våra GM i allafall.
https://hockeysverige.se/2023/02/04/ulf-engman-om-mario-kempe-inte-blivit-som-vi-hade-hoppats
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Dustin, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 sön 12 feb 2023, 19:29

icemask skrev:Man kontrakterade Kempe med målet att han levererar nästa år, ingen med lite vett och sans trodde väl att han skulle leverera i år, rehab i 1 år och sen tränat med nacka, 1 veckas träning med LHF sen 3 matcher samma vecka, klart knäet blir överansträngt och obrukbart
Nä bara rehabba och komma igen nästa säs med ordentlig försäsong och allt

Så här sa Skuggan till NSD efter att Sallinen/Kempe blivit klara:

– Vi har i grunden en bra forwardsbesättning och med Tomi och Mario har vi också fått bredd i toppen. Det känns väldigt bra. Vi har hela tiden haft målsättningen att vara där framme och konkurrera. Vi vill uppleva en final igen och nu känner vi att vi kan gå för det.

Det går ju bara att tolka på ett sätt. Luleå måste ju ha plöjt hans journal, och fått garantier om att hans rehab-tid är över och att han nu är redo för att gå för fullt av hans läkare.

Jag har inte sett några frågor om hur kontraktet med Kempe ser ut. Det borde vara av högsta intresse.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

pingu, kokostrollet, Donowitz, Puckad, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO sön 12 feb 2023, 21:02

…Jag har också svårt att tolka ”med Tomi och Mario har vi också fått bredd i toppen” som något annat än att man såg Sallinen som en toppspelare. Antingen är det slarvigt uttryckt eller så är det en högst oroväckande signal om nivån på LHFs scouting i år.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

pingu, Dustin, Kanellängd, Braun and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger sön 12 feb 2023, 21:08

JohanO skrev:…Jag har också svårt att tolka ”med Tomi och Mario har vi också fått bredd i toppen” som något annat än att man såg Sallinen som en toppspelare. Antingen är det slarvigt uttryckt eller så är det en högst oroväckande signal om nivån på LHFs scouting i år.

Tror det är snarare slarvigt skriven alternativt slarvigt sagt. För det är ju solklart att Sallinen var menad att vara bredd när Luleå hade en hel del skador på centrar och forwards.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd tis 14 feb 2023, 21:18

Avgå Kempe

Burskydd

Antal inlägg : 560
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Metheuz ons 15 feb 2023, 12:19

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xgey48/richard-panik-saljs-ut-till-shl-klubbar-orsaken-till-att-andy-miele-blev-petad

Är Mario Kempes säsong över?

Stjärnvärvningen Mario Kempe har inte alls levt upp till förväntningarna, en förklaring är att hans opererade knä inte har fungerat som det ska. Kempe gjorde en ny comeback för en vecka sedan mot HV71, men det syntes tydligt att Kempe inte var i speldugligt skick.
Nu kommer det uppgifter från Luleå om att Kempes säsong kan vara över.
På tolv matcher har Kempe svarat för 0+3 poäng.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 718
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Redbear ons 15 feb 2023, 12:51

Inte oväntat med Kempe...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 ons 15 feb 2023, 12:57

Som sagt, det här kontraktet och den här värvningen måste det ställas ansvarsutkrävande frågor om.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Redbear, LulefanGBG, Donowitz, Kneten, Blitzwagen and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av ski3r ons 15 feb 2023, 14:11

Sportchefen #2 skrev:Som sagt, det här kontraktet och den här värvningen måste det ställas ansvarsutkrävande frågor om.
Är väl egentligen rätt uppenbart vad som har skett, man kände sig pressad att värva och tillslut valde man att chansa. Det gick åt helvete. Men att man inte var medveten om riskerna tror jag inte en sekund på.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Tony Moore and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 ons 15 feb 2023, 14:46

ski3r skrev:
Sportchefen #2 skrev:Som sagt, det här kontraktet och den här värvningen måste det ställas ansvarsutkrävande frågor om.
Är väl egentligen rätt uppenbart vad som har skett, man kände sig pressad att värva och tillslut valde man att chansa. Det gick åt helvete. Men att man inte var medveten om riskerna tror jag inte en sekund på.

Vet du att Luleå sitter med skägget i brevlådan eller spekulerar du bara?

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala ons 15 feb 2023, 14:48

Givetvis är det en chansning att värva en spelare som har varit skadad, tyvärr slog det fel, hoppas bara dom kan bryta kontraktet på ett snyggt sätt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lehto ons 15 feb 2023, 14:49

Sånt här kan hända vem som helst, kan inte se in i spåkulan.
Självklart visste dom att de är en risk, men om läkarna ger klartecken och inte kan se något problem där och då samt att Mario känner sig återställd ja då signar man.
För jag måste ändå anta att ledningen inte signat honom med läkares avrådan liksom.

Sen att det i slutändan inte håller vid 100% belastning det kunde nog ingen förutspå.

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 ons 15 feb 2023, 14:53

Men det kan ju finnas 100 olika utvägar, klausuler, friskrivningar från lön om han inte kan spela, pretationsbaserat kontrakt, möjligheter att riva kontraktet.
Som är skillnaden på om detta belastar Luleås ekonomi och möjligheter att värva nu och i framtiden.
Det har jag inte läst om någonstans.
Och det är detta som är intressant. Jag har fattat att det är en chansning. Men har man garderat sig eller inte???

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala ons 15 feb 2023, 15:00

Sportchefen #2 skrev:Men det kan ju finnas 100 olika utvägar, klausuler, friskrivningar från lön om han inte kan spela, pretationsbaserat kontrakt, möjligheter att riva kontraktet.
Som är skillnaden på om detta belastar Luleås ekonomi och möjligheter att värva nu och i framtiden.
Det har jag inte läst om någonstans.
Och det är detta som är intressant. Jag har fattat att det är en chansning. Men har man garderat sig eller inte???

Svårt att säga eftersom vi inte vet hur kontraktet är skrivet men att Kempe går med på att ett kontrakt med dessa klausuler inskrivna känns inte realistiskt.

Önskar givetvis att det är så, vi måste göra oss av med en sådan dyr lönepost som inte tillför någonting, fast han vilar till hela nästa säsong så är det ändå en chansning, man vet inte om knät håller ihop.

Hoppas dom jobbar på att kunna avsluta det så fort som möjligt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Lulejoe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LulefanGBG ons 15 feb 2023, 15:13

Lehto skrev:

Sen att det i slutändan inte håller vid 100% belastning det kunde nog ingen förutspå.
Förutom ungefär hälften av medlemmarna här då. 

Självklart kunde ingen med 100 % säkerhet säga att det inte skulle hålla men för många av oss var ju risken rätt överhängande då erfarenheten av just lång frånvaro vid knäskador brukar betyda ett eller fler bakslag i de flesta fall, och i vissa fall tom ett slut på karriären.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LulefanGBG ons 15 feb 2023, 15:15

Sportchefen #2 skrev: Jag har fattat att det är en chansning. Men har man garderat sig eller inte???
Det får vi verkligen hoppas. Allt annat skulle ju göra en rekordmärklig värvning ännu märkligare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 ons 15 feb 2023, 15:23

LulefanGBG skrev:
Sportchefen #2 skrev: Jag har fattat att det är en chansning. Men har man garderat sig eller inte???
Det får vi verkligen hoppas. Allt annat skulle ju göra en rekordmärklig värvning ännu märkligare.

Ja exakt. Det räcker ju gott med haveriet att säsongens stora spetsvärvning hittills har kostat typ en miljon för tre assist. Finns det ingen bakdörr att öppna, då är det illa. Det vill man ha svar på.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu ons 15 feb 2023, 15:25

Vete sjutton om det finns klausuler dock borde dem garderat sig för det men men...
Tor nog att han personligen känner det håller INTE och drar i bromsen och lägger av det är mitt tips, Han har känningar i knäet hela tiden och det blir inte mycket bättre av vila och allt annt vad det verkar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd ons 15 feb 2023, 15:26

Sportchefen #2 skrev:
LulefanGBG skrev:
Sportchefen #2 skrev: Jag har fattat att det är en chansning. Men har man garderat sig eller inte???
Det får vi verkligen hoppas. Allt annat skulle ju göra en rekordmärklig värvning ännu märkligare.

Ja exakt. Det räcker ju gott med haveriet att säsongens stora spetsvärvning hittills har kostat typ en miljon för tre assist. Finns det ingen bakdörr att öppna, då är det illa. Det vill man ha svar på.
Avgå Kempe

Burskydd

Antal inlägg : 560
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin ons 15 feb 2023, 15:37

Kempe kommer knappast bli fullt återställd igen. Han har varit borta länge och uppenbarligen trott sig vara återställd men klarade inte belastningen när det väl blev allvar.

Man hade gärna sett Lausannes läkarutlåtande från Oktober.


https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-kan-nobba-shl-tranar-med-lausanne-i-schweiz/

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz ons 15 feb 2023, 15:39

Ur Marios perspektiv är det ju självklart en tankeprocess som tar tid. Efter att ha kört rehab (med allt helvete det innebär) under ett års tid och vigt hela sitt liv till hockey, så är det ju inte lätt att mentalt bara ge upp och avsluta sin karriär. Har förståelse för detta och att han hoppas så långt det bara går.

Sen vad det innebär för oss och vad det fått för konsekvenser är ju något annat.
Är osäker på hur försäkringsbolag fungerar och värderar exakt, innan de kickar in och tar över lönekostnaden/den större delen av lönekostnaden. För att iaf. avsluta denna säsongen känns ju självklart.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LulefanGBG ons 15 feb 2023, 15:47

Donowitz skrev:Ur Marios perspektiv är det ju självklart en tankeprocess som tar tid. Efter att ha kört rehab (med allt helvete det innebär) under ett års tid och vigt hela sitt liv till hockey, så är det ju inte lätt att mentalt bara ge upp och avsluta sin karriär. Har förståelse för detta och att han hoppas så långt det bara går.

Sen vad det innebär för oss och vad det fått för konsekvenser är ju något annat.
Är osäker på hur försäkringsbolag fungerar och värderar exakt, innan de kickar in och tar över lönekostnaden/den större delen av lönekostnaden. För att iaf. avsluta denna säsongen känns ju självklart.
Håller med. 

Säger det än en gång bara för att förtydliga för alla: Ingen skugga över Mario. Att han försöker förstår man. Att jag är så kritisk mot värvningen i sig har ingenting med Marios val att försöka att göra, eller med honom som person eller spelare att göra heller. Alla vet att han är en grym hockeyspelare. Det är inte det det här handlar om.

Min kritik är uteslutande riktad mot rekryteringen i sig. Jag förstår den helt enkelt inte? Jag vet att jag inte har alla detaljer men hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte den chansningen att gå ihop. På något sätt. 

Det kanske finns en rimlig förklaring, men någonstans känns det som om att kommunikationen brustit.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin ons 15 feb 2023, 15:52

Vill gärna se Luleås poängsnitt med och utan Kempe samt hur många poäng vi hade haft totalt med poängsnittet utan Kempe. Det är så klart inte hela sanningen men likväl intressant och har självklart påverkat till viss del. Har för mig att säsongen var ett fiasko redan innan han kom in men att vi åtminstone låg på en acceptabel plats. Nu har vi ju varvat igång igen efter att han försvann.


@blinders

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO ons 15 feb 2023, 16:03

Hela historien med Mario känns geggig. Det är så svårt att spekulera. Som @Sportchefen #2 är inne på kan det ju redan finnas en klausul som gör att LHF kan riva kontraktet idag, och i så fall är diskussionen om huruvida det var dumt att chansa eller ej helt irrelevant.

Det andra är att vi inte vet, så vitt jag vet, exakt vilken skada eller operation han genomgått. Alla korsbandsskador & operationer är långt ifrån karriäravslutare och är därför inte per automatik något som behöver oroa en lagledning. Preliminärt utlåtande från oberoende läkare samt skadans allvarsgrad kanske gjort att läkarteamet slarvat med screeningen?

Ett helt annat scenario är ju att Kempe kom till LHF i fullgott skick men lyckats med det något osannolika att dra på sig en helt orelaterad ny korsbandsskada på samma knä under match eller träning.

Men bortser vi från klausuler och nya okända skador, så är det ändå någon i LHF som inte gjort sitt jobb. Det hade varit mer business as usual om Mario initiellt var begränsad av stelhet i knät, men att han har så mycket smärta att han haltar, efter 11 månader av vila, redan efter ett par matcher är extremt suspekt. Visst, Mario kunde ha tjuvat med rehabben och förvärrat skadan, men då ska läkarteamet ha upptäckt det.

-Antingen har läkarteamet inte gjort sitt jobb.
-Eller så har de gjort sitt jobb men inte sagt något till lagledningen.
-Eller så har de gjort sitt jobb och berättat för lagledningen att det finns risker med Mario, och så har lagledningen värvat honom ändå.
(edit: ett fjärde alternativ är väl att läkarteamet inte ens blivit inkallat att göra en screening, utan man har signat Mario ändå)

Det är väl typ de scenariona som är aktuella.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Puckad ons 15 feb 2023, 16:11

Mario Kempe på läkarundersökningen:
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

JohanO, Hjalmar_Vuopio and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre 17 feb 2023, 11:17

Där var det officiellt - Mario missar resten av säsongen.

"- Nu sedan några veckors snabbt tilltagande smärta från knäleden och efter senaste MR kan vi se att ena knäskålen på Mario Kempe har en fraktur. Vilket innebär operation och cirka 3 månaders rehab." står det att att läsa på Luleås hemsida.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken fre 17 feb 2023, 11:22

När ådrog han sig den skadan i Luleå? Förmodat haft sedan tidigare..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Burskydd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre 17 feb 2023, 11:22

Helt ny skada, enligt Luleås medicinska team.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken fre 17 feb 2023, 11:23

Jag läste det, men det låter otroligt. Jaja. Krya på dig, men fy satan vad den här värvningen sticker i mina ögon.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Kneten and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre 17 feb 2023, 11:24

Ja, speciellt när han är bäst betald av alla spelare i Luleås trupp...
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO fre 17 feb 2023, 11:24

"Ett helt annat scenario är ju att Kempe kom till LHF i fullgott skick men lyckats med det något osannolika att dra på sig en helt orelaterad ny korsbandsskada på samma knä under match eller träning."

Se på faan.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken fre 17 feb 2023, 11:28

Funderar på att slänga in mina livsbesparingar i Bitcoin. Lyckas jag, är jag ett geni, går det åt skogen så är det otur. Lite så måste man ha resonerat vid denna värvning.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av farre fre 17 feb 2023, 11:32

Tråkigt för framförallt Mario med ny operation och rehab på det.
Men som många andra skrivit så blev det väldigt olyckligt ekonomiskt för LHF
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders fre 17 feb 2023, 11:36

Hur drar man på sig fraktur på knäskålen, någon kunnig?

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre 17 feb 2023, 11:40

Slår i en sarg med kraft, ett skott på knäet, etc. Det krävs inte supermycket kraft. Skulle nog säga att det är ren otur som är framme där.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders fre 17 feb 2023, 11:42

LinusFröbergsMustasch skrev:Slår i en sarg med kraft, ett skott på knäet, etc. Det krävs inte supermycket kraft. Skulle nog säga att det är ren otur som är framme där.
På rak hand kommer jag inte ihåg någon situation men han klev väl av hemma mot Leksand i dec och borta mot Frölunda i januari.
Så måste ha hänt något i dessa matcher eller på träning.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu fre 17 feb 2023, 12:56

Seriöst....
Alltså hur i helvete kan man ha en spelare som går först på rehab sedan halvskadad och nu skadad igen, Kanske läge att bryta kontraktet i samförstånd för nu tickar det kulor!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger fre 17 feb 2023, 13:04

Blinders skrev:Hur drar man på sig fraktur på knäskålen, någon kunnig?

Behövs bara hyfsad kraft direkt mot knäskålens framsida för att en fraktur skall ske.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore fre 17 feb 2023, 15:09

Måste lägga upp artikeln från Norr Media AB för att räta ut ? härinne:
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/beskedet-kempe-missar-resten-av-sasongen-/rmz2e78l

Beskedet: Kempe missar resten av säsongen

Efter en tids spekulationer står det nu klart att Luleå Hockey nyförvärv Mario Kempe blir borta från spel resten av säsongen.
Så sent som i torsdags berättade Luleå Hockeys general manager Stefan "Skuggan" Nilsson att det inte fanns något besked att ge om Kempe. De väntade in ytterligare svar från läkarundersökningar.

Under fredagsförmiddagen hade svaren kommit och läkarnas dom var hård. Mario Kempe har en fraktur i knäskålen och nu väntar operation och sedan rehabilitering i minst tre månader. Det skriver Luleå Hockey på sin hemsida.

Tomas Isaksson är ortoped i Luleå Hockeys medical team.
– Nu sedan några veckors snabbt tilltagande smärta från knäleden och efter senaste MR kan vi se att ena knäskålen på Mario Kempe har en fraktur. Vilket innebär operation och cirka tre månaders rehab, säger ortopeden till Luleå Hockeys hemsida.

Det har även spekulerats att Kempe slagit upp sin gamla knäskada men så är inte fallet, menar ortoped Tomas Isaksson.
– När Mario kom till oss efter rehab av en skada på ett främre korsband så var han helt återställd och klarade alla tester till 100 procent. Och när vi tittar tillbaka på tidigare bilder så kan vi konstatera att det här är en ny skada som inte kunnat förutses, säger han.

Sedan Mario Kempe anslöt till Luleå Hockey i slutet av november har han kunnat spela från och till på grund av skadproblematik. Men efter hans sista match, hemmamatchen 7 februari mot HV71, där det syntes påtagligt att han led på isen, bestämde sig Luleå Hockey för att göra ytterligare läkarundersökningar för att hitta skadans omfattning.

Svaret blev dystert och ortoped Isaksson lider med Kempe och föreningen. Men han ser även ljuspunkter gällande Kempes fortsatta karriär i Luleå Hockey.
– Detta är så klart väldigt olyckligt för både Mario och Luleå Hockey. Men det positiva är att han med all sannolikhet kommer att bli helt återställd och förväntas kunna vara redo till nästa säsong. Det är sorgligt, men skador är tyvärr oundvikligt inom elitidrotten, säger Tomas Isaksson.

Totalt har det blivit 12 matcher i SHL för Kempe där han stått för tre målgivande passningar.
Mario Kempes kontrakt med Luleå Hockey sträcker sig förutom den här säsongen ut även över nästa säsong.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7775
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking fre 17 feb 2023, 15:12

Tony Moore skrev:Måste lägga upp artikeln från Norr Media AB för att räta ut ? härinne:
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/beskedet-kempe-missar-resten-av-sasongen-/rmz2e78l

Beskedet: Kempe missar resten av säsongen

Efter en tids spekulationer står det nu klart att Luleå Hockey nyförvärv Mario Kempe blir borta från spel resten av säsongen.
Så sent som i torsdags berättade Luleå Hockeys general manager Stefan "Skuggan" Nilsson att det inte fanns något besked att ge om Kempe. De väntade in ytterligare svar från läkarundersökningar.

Under fredagsförmiddagen hade svaren kommit och läkarnas dom var hård. Mario Kempe har en fraktur i knäskålen och nu väntar operation och sedan rehabilitering i minst tre månader. Det skriver Luleå Hockey på sin hemsida.

Tomas Isaksson är ortoped i Luleå Hockeys medical team.
– Nu sedan några veckors snabbt tilltagande smärta från knäleden och efter senaste MR kan vi se att ena knäskålen på Mario Kempe har en fraktur. Vilket innebär operation och cirka tre månaders rehab, säger ortopeden till Luleå Hockeys hemsida.

Det har även spekulerats att Kempe slagit upp sin gamla knäskada men så är inte fallet, menar ortoped Tomas Isaksson.
– När Mario kom till oss efter rehab av en skada på ett främre korsband så var han helt återställd och klarade alla tester till 100 procent. Och när vi tittar tillbaka på tidigare bilder så kan vi konstatera att det här är en ny skada som inte kunnat förutses, säger han.

Sedan Mario Kempe anslöt till Luleå Hockey i slutet av november har han kunnat spela från och till på grund av skadproblematik. Men efter hans sista match, hemmamatchen 7 februari mot HV71, där det syntes påtagligt att han led på isen, bestämde sig Luleå Hockey för att göra ytterligare läkarundersökningar för att hitta skadans omfattning.

Svaret blev dystert och ortoped Isaksson lider med Kempe och föreningen. Men han ser även ljuspunkter gällande Kempes fortsatta karriär i Luleå Hockey.
– Detta är så klart väldigt olyckligt för både Mario och Luleå Hockey. Men det positiva är att han med all sannolikhet kommer att bli helt återställd och förväntas kunna vara redo till nästa säsong. Det är sorgligt, men skador är tyvärr oundvikligt inom elitidrotten, säger Tomas Isaksson.

Totalt har det blivit 12 matcher i SHL för Kempe där han stått för tre målgivande passningar.
Mario Kempes kontrakt med Luleå Hockey sträcker sig förutom den här säsongen ut även över nästa säsong.

Det känns som en rejäl efterhandskonstruktion att säga att det inte fanns på bilderna när han skrev på. Det fanns garanterat där när man gjorde läkarundersökningen.

Pontaking

Antal inlägg : 1231
Join date : 14-03-16

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Björnkäften fre 17 feb 2023, 15:29

Tvivlar inte en sekund på Kempe och hans potential när han är frisk, men vågar Luleå verkligen gå in i nästa säsong där man ska satsa rejält med en Kempe som 1 av 2 topp centrar? känns jävligt vågat alltså.

Dock är han frisk och helt återställd så är det ruskigt intressant med honom och alla nya spelare som både är klara och ryktas in.

Björnkäften

Antal inlägg : 512
Join date : 15-05-29

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala fre 17 feb 2023, 15:36

Ska Luleå verkligen chansa och låta det gå till nästa säsong? risken att han går sönder igen är ju jävligt stor, då står vi där med en spelare som har en hög lönepost och upptar en plats i laget, nä hoppas dom kan lösa detta på ett smidigt sätt och avbryta kontraktet,
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Bamsefar fre 17 feb 2023, 15:38

Saha skrev:
Tony Moore skrev:Måste lägga upp artikeln från Norr Media AB för att räta ut ? härinne:
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/beskedet-kempe-missar-resten-av-sasongen-/rmz2e78l

Beskedet: Kempe missar resten av säsongen

Efter en tids spekulationer står det nu klart att Luleå Hockey nyförvärv Mario Kempe blir borta från spel resten av säsongen.
Så sent som i torsdags berättade Luleå Hockeys general manager Stefan "Skuggan" Nilsson att det inte fanns något besked att ge om Kempe. De väntade in ytterligare svar från läkarundersökningar.

Under fredagsförmiddagen hade svaren kommit och läkarnas dom var hård. Mario Kempe har en fraktur i knäskålen och nu väntar operation och sedan rehabilitering i minst tre månader. Det skriver Luleå Hockey på sin hemsida.

Tomas Isaksson är ortoped i Luleå Hockeys medical team.
– Nu sedan några veckors snabbt tilltagande smärta från knäleden och efter senaste MR kan vi se att ena knäskålen på Mario Kempe har en fraktur. Vilket innebär operation och cirka tre månaders rehab, säger ortopeden till Luleå Hockeys hemsida.

Det har även spekulerats att Kempe slagit upp sin gamla knäskada men så är inte fallet, menar ortoped Tomas Isaksson.
– När Mario kom till oss efter rehab av en skada på ett främre korsband så var han helt återställd och klarade alla tester till 100 procent. Och när vi tittar tillbaka på tidigare bilder så kan vi konstatera att det här är en ny skada som inte kunnat förutses, säger han.

Sedan Mario Kempe anslöt till Luleå Hockey i slutet av november har han kunnat spela från och till på grund av skadproblematik. Men efter hans sista match, hemmamatchen 7 februari mot HV71, där det syntes påtagligt att han led på isen, bestämde sig Luleå Hockey för att göra ytterligare läkarundersökningar för att hitta skadans omfattning.

Svaret blev dystert och ortoped Isaksson lider med Kempe och föreningen. Men han ser även ljuspunkter gällande Kempes fortsatta karriär i Luleå Hockey.
– Detta är så klart väldigt olyckligt för både Mario och Luleå Hockey. Men det positiva är att han med all sannolikhet kommer att bli helt återställd och förväntas kunna vara redo till nästa säsong. Det är sorgligt, men skador är tyvärr oundvikligt inom elitidrotten, säger Tomas Isaksson.

Totalt har det blivit 12 matcher i SHL för Kempe där han stått för tre målgivande passningar.
Mario Kempes kontrakt med Luleå Hockey sträcker sig förutom den här säsongen ut även över nästa säsong.

Det känns som en rejäl efterhandskonstruktion att säga att det inte fanns på bilderna när han skrev på. Det fanns garanterat där när man gjorde läkarundersökningen.

Konspirationen fortskrider 😬😂
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Småland fre 17 feb 2023, 15:38

Saha skrev:
Tony Moore skrev:Måste lägga upp artikeln från Norr Media AB för att räta ut ? härinne:
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/beskedet-kempe-missar-resten-av-sasongen-/rmz2e78l

Beskedet: Kempe missar resten av säsongen

Efter en tids spekulationer står det nu klart att Luleå Hockey nyförvärv Mario Kempe blir borta från spel resten av säsongen.
Så sent som i torsdags berättade Luleå Hockeys general manager Stefan "Skuggan" Nilsson att det inte fanns något besked att ge om Kempe. De väntade in ytterligare svar från läkarundersökningar.

Under fredagsförmiddagen hade svaren kommit och läkarnas dom var hård. Mario Kempe har en fraktur i knäskålen och nu väntar operation och sedan rehabilitering i minst tre månader. Det skriver Luleå Hockey på sin hemsida.

Tomas Isaksson är ortoped i Luleå Hockeys medical team.
– Nu sedan några veckors snabbt tilltagande smärta från knäleden och efter senaste MR kan vi se att ena knäskålen på Mario Kempe har en fraktur. Vilket innebär operation och cirka tre månaders rehab, säger ortopeden till Luleå Hockeys hemsida.

Det har även spekulerats att Kempe slagit upp sin gamla knäskada men så är inte fallet, menar ortoped Tomas Isaksson.
– När Mario kom till oss efter rehab av en skada på ett främre korsband så var han helt återställd och klarade alla tester till 100 procent. Och när vi tittar tillbaka på tidigare bilder så kan vi konstatera att det här är en ny skada som inte kunnat förutses, säger han.

Sedan Mario Kempe anslöt till Luleå Hockey i slutet av november har han kunnat spela från och till på grund av skadproblematik. Men efter hans sista match, hemmamatchen 7 februari mot HV71, där det syntes påtagligt att han led på isen, bestämde sig Luleå Hockey för att göra ytterligare läkarundersökningar för att hitta skadans omfattning.

Svaret blev dystert och ortoped Isaksson lider med Kempe och föreningen. Men han ser även ljuspunkter gällande Kempes fortsatta karriär i Luleå Hockey.
– Detta är så klart väldigt olyckligt för både Mario och Luleå Hockey. Men det positiva är att han med all sannolikhet kommer att bli helt återställd och förväntas kunna vara redo till nästa säsong. Det är sorgligt, men skador är tyvärr oundvikligt inom elitidrotten, säger Tomas Isaksson.

Totalt har det blivit 12 matcher i SHL för Kempe där han stått för tre målgivande passningar.
Mario Kempes kontrakt med Luleå Hockey sträcker sig förutom den här säsongen ut även över nästa säsong.

Det känns som en rejäl efterhandskonstruktion att säga att det inte fanns på bilderna när han skrev på. Det fanns garanterat där när man gjorde läkarundersökningen.

Jag tror inte det är en efterhandskonstruktion. En knäskålsfraktur är inte något man missar på en läkarundersökning, speciellt inte på en spelare som haft just en knäskada. Hade han haft en fraktur vid tiden för läkarundersökningen hade man hittat den, och man hade aldrig skrivit kontrakt med honom för denna säsong.
Småland
Småland

Antal inlägg : 878
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Bamsefar and Tony Moore like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 4 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet