Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 11 av 18 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av tibet ons 27 dec 2023, 23:16

Skar sig nog rätt tidigt mellan Krempe och Lhf. Han kändes aldrig som en del av laget. Något han själv kunnat påverka genom sitt beteende, men gjorde så icket. Man undrar ju varför han kritade på för oss öht. Pengar förmodligen.. Farväl herr ankare och lycka till med att rövknulla din nästa klubb med!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten ons 27 dec 2023, 23:49



Borde inte Kempe avtackas med en fin banderoll på lämplig kommande hemma match ?

Exempel "400 000 kr/månaden var inte nog  , etik-moral-ansvar?! Hejdå KEMPE"

Någon på forumet som har ett bättre förslag ? Tycker absolut inte att Kempe ska få avsluta sitt kontrakt i föreningen utan ett ordentligt avtackning som han tydligt kommer ihåg när han äter oxfilé och minglar på Stureplan Smile

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Flippass ons 27 dec 2023, 23:55

Vår smala lycka kan vara att Kempe trots allt lirade i Landslaget med mycket bra stats, 3+1 på fyra matcher.

Då han vill bort från klubben skulle man ta lätt på hans klubb-stats och därmed finns läge att byta bort bojsänket mot någon mer framåtlutad.

Gärna en center modell större för att balansera våra över lag mindre forwards, men sådana är det glest med.

Flippass

Antal inlägg : 414
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 00:00

Landslaget kanske vill köpa loss Kempe 🤥🤮.

Djurgården till ett fantastiskt underpris (vilket ej bör accepteras) annars har jag otroligt svårt att se vem som alls skulle vara intresserad av Kempe . Jag har dock gärna otroligt fel i denna fråga .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Flippass tor 28 dec 2023, 00:03

Nja men Jacyee Magwood har ju en namne i DIF Zach Magwood ...

Flippass

Antal inlägg : 414
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 00:27

Kan tyvärr inte släppa att det är något som luktar extremt ruttet över Kempe-Gate.

1. Om Kempe hade/har någon form av rättspatos och själv vill bryta kontraktet . Då borde Kempe rimligtvis vara beredd att ta kostnaden och ett avslut på kontraktet borde således relativt lätt kunna hittas . Dock verkar inte så vara fallet , Kempe framstår mer och mer som Gargamell.

2. Läs Pelle Johanssons krönika som publiceras i NSD samt Kuriren i Torsdagens papperstidning . Tror vi där kommer se en snarlik analys att problematiken inte bara är "Kempe-Gate" utan även på ledningsnivå - läs Luleå hockeys sportchefer.

3. Tro mig vi har bara sett början på Kempe-Gate , hoppas svåra frågor ställs samt att Luleå vågar fatta tuffa beslut .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Meckis tor 28 dec 2023, 00:38

Jag har en teori som kan låta vansinnig och konspiratorisk, men kan inte låta bli att fundera över det.
Funderar på om Kempe alls hade för avsikt att spela med Luleå? Att det han ville ha var ett kontrakt så han kunde rehaba med betalt.
Han har inte spelat i Sverige på massor av år och kan därför inte få någon vettig sjukpeng om han inte har ett kontrakt, med en försäkring i kontraket som alla hockeyspelare har..

Vet att det inte låter klokt, men det skulle förklara endel.

Meckis

Antal inlägg : 1
Join date : 23-12-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 01:43

Mario Kempe - Sida 11 Das_is12

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

pingu and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av SatanicPanic tor 28 dec 2023, 08:12

SatanicPanic skrev:Jag är nog den enda som tror stenhårt på kempe i vinter!
Fan vad fel man kan ha!
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking tor 28 dec 2023, 09:06

Meckis skrev:Jag har en teori som kan låta vansinnig och konspiratorisk, men kan inte låta bli att fundera över det.
Funderar på om Kempe alls hade för avsikt att spela med Luleå? Att det han ville ha var ett kontrakt så han kunde rehaba med betalt.
Han har inte spelat i Sverige på massor av år och kan därför inte få någon vettig sjukpeng om han inte har ett kontrakt, med en försäkring i kontraket som alla hockeyspelare har..

Vet att det inte låter klokt, men det skulle förklara endel.

Han var ju klar med rehaben. Att en ny skada uppstår snabbt efter är ju irrelevant.

Pontaking

Antal inlägg : 1162
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Jokerman ll tor 28 dec 2023, 09:51

Tror många är i behov av minst ett vinterbad….  Very Happy

Man ångrar aldrig ett dopp, det är väl en av dem få riktigt sanna sakerna man vet i livet.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1291
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dilox tor 28 dec 2023, 09:54

Såg Aftonbladets klipp nu från när man var med Luleå under matchdagen mot Skellefteå. I det finns en sekvens när Bulan går igenom vissa grejer med Kempe. Han ser hålögd, ointresserad, irriterad och småstött ut. Som att han hatar att vara där han är och som att han egentligen vill säga åt Bulan att dra åt helvete.

Han verkar ha stora bekymmer med en tränare och ett lag som sätter krav.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Flippass tor 28 dec 2023, 10:19

Nu blir det intressant vem som hör av sig och vill ta över kontraktet eller byta spelare.

Gärna ett Schweiziskt lag om man får önska.

Flippass

Antal inlägg : 414
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking tor 28 dec 2023, 10:23

Dilox skrev:Såg Aftonbladets klipp nu från när man var med Luleå under matchdagen mot Skellefteå. I det finns en sekvens när Bulan går igenom vissa grejer med Kempe. Han ser hålögd, ointresserad, irriterad och småstött ut. Som att han hatar att vara där han är och som att han egentligen vill säga åt Bulan att dra åt helvete.

Han verkar ha stora bekymmer med en tränare och ett lag som sätter krav.

Jo jag kommenterade det tidigare innan allt det här dök upp. Var dåligt med respons då

Pontaking

Antal inlägg : 1162
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Jokerman ll tor 28 dec 2023, 11:13

Pontaking skrev:
Dilox skrev:Såg Aftonbladets klipp nu från när man var med Luleå under matchdagen mot Skellefteå. I det finns en sekvens när Bulan går igenom vissa grejer med Kempe. Han ser hålögd, ointresserad, irriterad och småstött ut. Som att han hatar att vara där han är och som att han egentligen vill säga åt Bulan att dra åt helvete.

Han verkar ha stora bekymmer med en tränare och ett lag som sätter krav.

Jo jag kommenterade det tidigare innan allt det här dök upp. Var dåligt med respons då
Snillen spekulerar 😂
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1291
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore tor 28 dec 2023, 11:53

Här är en till som skrev våren 2023: "Jag tror stenhårt på en frisk Mario, måste vara jävulskt revanschsugen och verkligen vill visa alla tvivlare vad han är kapabel till."
Man kan säga jag hade fetfel om Marios "jag ska visa dom" mentalitet. Men jag/vi vet ju inte hur familjelivet ser ut och hur det påverkar honom. Mår någon i närmaste familjen dåligt så lär det påverka Mario negativt oxå.
Hoppas han nu visar lite ryggrad och bryter kontraktet och lämnar löneposten till LHF.

(Man kan ju undra vad kontraktet säger om ev. skadestånd till LHF, eller är det bara att ordna ett läkarintyg för Mario så slipper han stå för något gentemot LHF?)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7652
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Braun tor 28 dec 2023, 11:56

Känner man Kempe rätt så dyker han upp i en intervju på länk hemifrån soffan i Stockholm i kvällens tv-sändning. Så då får vi väl höra vad han själv har att säga om saker o ting.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1090
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Agenten tor 28 dec 2023, 12:29

Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.


Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 12:38

Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.


Komplex situation absolut. Det blir nog mycket att analysera när mer av den totala storyn till slut kommer ut.

Ställer mig väldigt frågande till LHFs strategi att stänga av spelaren särskilt om vi fortfarande står för lön. Ligger ju i vårt intresse att han själv vill gå vidare samt dessutom är i nog form för att inte kallna fullständigt. Sänder underliga budskap också när spelare bara struntar i att spela i vår klubb och åker på semester avlönat. Nej, sätt honom i J20 och se till att han gör nytta och iaf någorlunda bibehåller sitt marknadsvärde och får den ”stimulans” som krävs för att öka förhandlingsviljan.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 12:41

Braun skrev:Känner man Kempe rätt så dyker han upp i en intervju på länk hemifrån soffan i Stockholm i kvällens tv-sändning. Så då får vi väl höra vad han själv har att säga om saker o ting.

Blir nog lika intressant att följa periodpauserna ikväll som själva matchen. Gissar att Skuggan lär stå i studion med och resonera.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Braun likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av GustenA tor 28 dec 2023, 12:42

Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.

Det är här jag tror att det är en hund begraven. Det är helt ologiskt att stänga av Kempe om han bara vädrat att han vill dra och vantrivs men i övrigt sköter allt som han ska.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Agenten tor 28 dec 2023, 12:44

GustenA skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.

Det är här jag tror att det är en hund begraven. Det är helt ologiskt att stänga av Kempe om han bara vädrat att han vill dra och vantrivs men i övrigt sköter allt som han ska.

Håller med. Eller är ledningen rädd att fler ska säga ”jag vantrivs”, okej då river vi kontraktet utan konsekvens.


Tycker det är mycket som känns oroligt. Håller styrelsen på att tappa det? Är less på att höra ”det är iskallt på marknaden”. Fan söker dom bara i shl eller? Eller kan det vara så att ingen spelare utanför Sverige vill spela Bulas omoderna hockey? Jag vet inte.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

NallePhu, Serkan122 and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hedanders tor 28 dec 2023, 12:54

Jag var helt övertygad om att Mario var alldeles för proffesionell för att göra såhär. Är jävligt besviken. Han känns som en urdiva.

Samtidigt känns det, som flera skrivit, som att det är nåt mer som ligger bakom. Den som lever får kanske se.


Senast ändrad av Hedanders den tor 28 dec 2023, 12:55, ändrad totalt 1 gång
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking tor 28 dec 2023, 12:54

GustenA skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.

Det är här jag tror att det är en hund begraven. Det är helt ologiskt att stänga av Kempe om han bara vädrat att han vill dra och vantrivs men i övrigt sköter allt som han ska.

Möjligt att en hund är begraven. Men min tolkning är ju att han började visa missnöje om att han vantrivdes i början på december men nu har sagt att han inte tänker spela mer. Så jag ser det som att han arbetsvägrar men kanske är misstolkning

Pontaking

Antal inlägg : 1162
Join date : 14-03-16

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 13:00

Pontaking skrev:
GustenA skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.

Det är här jag tror att det är en hund begraven. Det är helt ologiskt att stänga av Kempe om han bara vädrat att han vill dra och vantrivs men i övrigt sköter allt som han ska.

Möjligt att en hund är begraven. Men min tolkning är ju att han började visa missnöje om att han vantrivdes i början på december men nu har sagt att han inte tänker spela mer. Så jag ser det som att han arbetsvägrar men kanske är misstolkning
Lät som på Skuggan att Luleå inte vill ha någon som är negativ och negativt inställd att vara där i omklädningsrummet och därför gemensamt bestämt att han inte ska spela mer.

Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 13:00

Egentligen är det helt otroligt att Skuggan/Engman sitter kvar efter det som hänt:

Klubbens dyraste värvning genom tiderna har knappt spelat en match för laget och vill inte vara i Luleå... Hur i hela friden gick scoutingen till här? Evil or Very Mad
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu, Tobbebias88 and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hedanders tor 28 dec 2023, 13:02

Pontaking skrev:
GustenA skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.

Det är här jag tror att det är en hund begraven. Det är helt ologiskt att stänga av Kempe om han bara vädrat att han vill dra och vantrivs men i övrigt sköter allt som han ska.

Möjligt att en hund är begraven. Men min tolkning är ju att han började visa missnöje om att han vantrivdes i början på december men nu har sagt att han inte tänker spela mer. Så jag ser det som att han arbetsvägrar men kanske är misstolkning

Som jag tolkar det är det egentligen inte tal om arbetsvägran. Han har visat att han vantrivs i klubben och har nu sagt att han vill bort från Luleå pga detta. Jag har inte läst/hört nånstans att han vägrar vara med.

Däremot kan man ju göra sig omöjlig på annat sätt på en arbetsplats. Typ skicka ut dålig energi, kanske inte vilja hänga med nån annan i gruppen utan fara till Sthlm så fort man får mer än en dag ledigt etc. Jag fattar att han vill vara med familjen, men en sån rutinerad och välbetald spelare kan väl behövs vara ett föredöme även utanför isen. Om ni förstår min tanke...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

kokostrollet, Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Puckad tor 28 dec 2023, 13:08

Agenten skrev:Håller med. Eller är ledningen rädd att fler ska säga ”jag vantrivs”, okej då river vi kontraktet utan konsekvens.
Tycker det är mycket som känns oroligt. Håller styrelsen på att tappa det? Är less på att höra ”det är iskallt på marknaden”. Fan söker dom bara i shl eller? Eller kan det vara så att ingen spelare utanför Sverige vill spela Bulas omoderna hockey? Jag vet inte.

Fast valet var väl inte att riva kontraktet? Valet är väl att leta en ny arbetsplats och att han spelar under tiden.
Fast detta kanske har pågått sedan September, vad vet vi?
Att ingen annan vill ha honom säger mig att vi betalat ett överpris för honom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 13:09

Hedanders skrev:
Pontaking skrev:
GustenA skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.

Det är här jag tror att det är en hund begraven. Det är helt ologiskt att stänga av Kempe om han bara vädrat att han vill dra och vantrivs men i övrigt sköter allt som han ska.

Möjligt att en hund är begraven. Men min tolkning är ju att han började visa missnöje om att han vantrivdes i början på december men nu har sagt att han inte tänker spela mer. Så jag ser det som att han arbetsvägrar men kanske är misstolkning

Som jag tolkar det är det egentligen inte tal om arbetsvägran. Han har visat att han vantrivs i klubben och har nu sagt att han vill bort från Luleå pga detta. Jag har inte läst/hört nånstans att han vägrar vara med.

Däremot kan man ju göra sig omöjlig på annat sätt på en arbetsplats. Typ skicka ut dålig energi, kanske inte vilja hänga med nån annan i gruppen utan fara till Sthlm så fort man får mer än en dag ledigt etc. Jag fattar att han vill vara med familjen, men en sån rutinerad och välbetald spelare kan väl behövs vara ett föredöme även utanför isen. Om ni förstår min tanke...

Ingen arbetsvägran = Mario bryter sannolikt inget kontrakt och vi får stå för fiolerna. En idiotstrategi. Låt människan göra någon form av nytta i Luleå även om det innebär att städa omklädningsrum och se till att hans förhandlingsvilja stimuleras och att han helgar kontraktet vilket vi också så klart gör återstående 5 mån, men låt honom hållas borta från laget så han inte sprider negativ energi. Men som vi gör nu känns ju som att slänga bort kakan och spy upp den på samma gång. Ser inga fördelar alls med hur de hanterar detta nu (även om det så klart kan finnas en massa faktorer man inte känner till som de tar hänsyn till).

Men summa summarum: Våra sportchefer har rekryterat en spelare som är den högst avlönade i klubbens historia som knappt spelat en match och som inte ens vill vara i Luleå. Det är fullständig skandal att de får sitta kvar efter det resultatet enligt min mening.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Agenten tor 28 dec 2023, 13:10

Kan tycka att man istället lämnar en skälig bot-peng säg en månadslön och att han sen blir arbetsbefriad. Man frågor ändå en lön på 225’ i månaden att lägga på något nyförvärv än att Luleå ska ha världens dyraste städare i hallen….

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 13:14

Agenten skrev:Kan tycka att man istället lämnar en skälig bot-peng säg en månadslön och att han sen blir arbetsbefriad. Man frågor ändå en lön på 225’ i månaden att lägga på något nyförvärv än att Luleå ska ha världens dyraste städare i hallen….

Med nuvarande upplägg får vi världens dyraste semesterfirare i Stockholm som vi får lägga 5 x 225' på. Bättre?

Killen har ju ingen anledning alls att förhandla som vi beter oss. Han kommer ju bara semestra av resterande del av kontraktet och sedan lägga skridskorna på hyllan.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Agenten tor 28 dec 2023, 13:26

Läs vad jag skrev. Begär ett skäligt utköpsbeloppet så kan Mario och klubben gå vidare. Säg en månadslön. Efter turneringen med tre kronor finns det garanterat klubbar som vill ha Mario. Förmodligen en bidragande faktor till nuvarande situation också.

kokostrollet skrev:
Agenten skrev:Kan tycka att man istället lämnar en skälig bot-peng säg en månadslön och att han sen blir arbetsbefriad. Man frågor ändå en lön på 225’ i månaden att lägga på något nyförvärv än att Luleå ska ha världens dyraste städare i hallen….

Med nuvarande upplägg får vi världens dyraste semesterfirare i Stockholm som vi får lägga 5 x 225' på. Bättre?

Killen har ju ingen anledning alls att förhandla som vi beter oss. Han kommer ju bara semestra av resterande del av kontraktet och sedan lägga skridskorna på hyllan.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av farre tor 28 dec 2023, 13:46

Det här är mina tankar kring soppan.
Bulan når inte fram till Kempe då Kempe inte gillar spelsystemet och tycker inte han får ut sin kapacitet under Bulan.
Dessutom tror jag Kempe har lite agg mot Bulan från början då han matchade honom för hårt efter skadan så han åkte på en ny skada så relationen där är inte på topp. Efter att Kempe halvt som halvt sågat spelsystemet och dessutom visar att han visst är en grym spelare i landslaget så tror jag att Kempe fått mer vatten på kvarnen angående bulan och spelsystemet vilket lett till att bulan för att rädda sin heder och kunna behålla sin makt i omklädningsrummet velat bli av med Kempe.
Kempe öppnar då upp för en flytt och klubben stänger av honom med lön vilket är det enda rimliga då det är bulan som initierat att han inte vill att Kempe ska vara med i laget. Annars hade han så klart spelat vidare tills någon annan tagit över delar av kontraktet.
Skuggan och Engman hamnar därmed i skottlinjen i den här debatten och får ta skulden men jag är övertygad om att det är bulan som ligger bakom detta.
Finns ingen logik att frivilligt vilja flytta på sig med endast 5 mån kvar av kontraktet när han dessutom är brutalt medveten om det drevet som gick när han skadade sig sist.
Så vi kan återigen tacka det fantastiska, bästigaste (ironi) spelsystemet för den här soppan.

Här måste jag faktiskt ta Skuggan och Engman i försvar för trots att de har stora hål i laget så har vi nog med skicklighet och spets för att kunna vara topp 4 med ett kreativt och offensivare spelsystem.
Andreasson, Kempe, Shinnimin, Pasic och Omark är alla goda för +30p i ett vanligt spelsystem.
Lägg därtill Eklind, Lilja, Tyrre och vem vet vad Einar hade kunnat prestera med en annan coach?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Mr Bister and Agenten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 14:51


Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Braun tor 28 dec 2023, 14:57

Om Kempe redan är överens med en ny klubb har jag svårt att tänka mig någon annan klubb än Djurgården.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1090
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

kokostrollet, SatanicPanic and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 14:58

farre skrev:Det här är mina tankar kring soppan.
Bulan når inte fram till Kempe då Kempe inte gillar spelsystemet och tycker inte han får ut sin kapacitet under Bulan.
Dessutom tror jag Kempe har lite agg mot Bulan från början då han matchade honom för hårt efter skadan så han åkte på en ny skada så relationen där är inte på topp. Efter att Kempe halvt som halvt sågat spelsystemet och dessutom visar att han visst är en grym spelare i landslaget så tror jag att Kempe fått mer vatten på kvarnen angående bulan och spelsystemet vilket lett till att bulan för att rädda  sin heder och kunna behålla sin makt i omklädningsrummet velat bli av med Kempe.
Kempe öppnar då upp för en flytt och klubben stänger av honom med lön vilket är det enda rimliga då det är bulan som initierat att han inte vill att Kempe ska vara med i laget. Annars hade han så klart spelat vidare tills någon annan tagit över delar av kontraktet.
Skuggan och Engman hamnar därmed i skottlinjen i den här debatten och får ta skulden men jag är övertygad om att det är bulan som ligger bakom detta.
Finns ingen logik att frivilligt vilja flytta på sig med endast 5 mån kvar av kontraktet när han dessutom är brutalt medveten om det drevet som gick när han skadade sig sist.
Så vi kan återigen tacka det fantastiska, bästigaste (ironi) spelsystemet för den här soppan.

Här måste jag faktiskt ta Skuggan och Engman i försvar för trots att de har stora hål i laget så har vi nog med skicklighet och spets för att kunna vara topp 4 med ett kreativt och offensivare spelsystem.
Andreasson, Kempe, Shinnimin, Pasic och Omark är alla goda för +30p i ett vanligt spelsystem.
Lägg därtill Eklind, Lilja, Tyrre och vem vet vad Einar hade kunnat prestera med en annan coach?

Bra analys och resonemang kring händelseförloppet tycker jag, men har inte sportchefen och hans sidekick huvudansvaret för vem som tränar laget och indirekt därigenom Bulans välkända spelsystem som de då bör förhålla sig till när de värvar spelare?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2663
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd tor 28 dec 2023, 15:06

Poromaa är en tomte men hoppas det är sant. Desto snabbare vi frigör Judas lönepost desto bättre.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 853
Join date : 20-02-22

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Redbear tor 28 dec 2023, 15:09

Kanske fick något erbjudande efter landslagsturneringen och därför vill lämna.. bättre betalt.


Senast ändrad av Redbear den tor 28 dec 2023, 15:12, ändrad totalt 1 gång
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av rasbiologen tor 28 dec 2023, 15:11

Lämplig summa för att släppa han är ju summan av allt vi kastat bort på han.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger tor 28 dec 2023, 15:14

Kanellängd skrev:
Poromaa är en tomte men hoppas det är sant. Desto snabbare vi frigör Judas lönepost desto bättre.

Har Promaa haft ett enda rätt de senaste fem åren?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av farre tor 28 dec 2023, 15:17

kokostrollet skrev:
farre skrev:Det här är mina tankar kring soppan.
Bulan når inte fram till Kempe då Kempe inte gillar spelsystemet och tycker inte han får ut sin kapacitet under Bulan.
Dessutom tror jag Kempe har lite agg mot Bulan från början då han matchade honom för hårt efter skadan så han åkte på en ny skada så relationen där är inte på topp. Efter att Kempe halvt som halvt sågat spelsystemet och dessutom visar att han visst är en grym spelare i landslaget så tror jag att Kempe fått mer vatten på kvarnen angående bulan och spelsystemet vilket lett till att bulan för att rädda  sin heder och kunna behålla sin makt i omklädningsrummet velat bli av med Kempe.
Kempe öppnar då upp för en flytt och klubben stänger av honom med lön vilket är det enda rimliga då det är bulan som initierat att han inte vill att Kempe ska vara med i laget. Annars hade han så klart spelat vidare tills någon annan tagit över delar av kontraktet.
Skuggan och Engman hamnar därmed i skottlinjen i den här debatten och får ta skulden men jag är övertygad om att det är bulan som ligger bakom detta.
Finns ingen logik att frivilligt vilja flytta på sig med endast 5 mån kvar av kontraktet när han dessutom är brutalt medveten om det drevet som gick när han skadade sig sist.
Så vi kan återigen tacka det fantastiska, bästigaste (ironi) spelsystemet för den här soppan.

Här måste jag faktiskt ta Skuggan och Engman i försvar för trots att de har stora hål i laget så har vi nog med skicklighet och spets för att kunna vara topp 4 med ett kreativt och offensivare spelsystem.
Andreasson, Kempe, Shinnimin, Pasic och Omark är alla goda för +30p i ett vanligt spelsystem.
Lägg därtill Eklind, Lilja, Tyrre och vem vet vad Einar hade kunnat prestera med en annan coach?

Bra analys och resonemang kring händelseförloppet tycker jag, men har inte sportchefen och hans sidekick huvudansvaret för vem som tränar laget och indirekt därigenom Bulans välkända spelsystem som de då bör förhålla sig till när de värvar spelare?

Är säker på att spelsystemet presenteras av klubben eller agenten till spelaren i fråga men att i teorin sätta sig i ett system är ju nåt helt annat än att i praktiken infinna sig i bubblan.
Jag är rätt säker på att det bubblas kraftigt under ytan angående spelsystemet.
Z, Kempe och Lilja har ju direkt eller indirekt anmärkt på att de tänkt för mycket på systemet vilket påverkat deras prestation.
Tittar vi på Pasic så ser jag samma tendenser där i spelet där han inte alls tar så många initiativ och risker som förut, vilket gjort att han försvunnit helt i spelet.

Är det så att spelarna börjat tvivla på spelidén så förklarar det mycket om varför spelet ser ut som det gjort på senaste. Då är den enda lösningen en ny röst i båset.
Även om jag absolut avskyr och spyr på bulanhockeyn så hoppas jag innerligt att så inte är fallet. För om det är så, då har vi bara två alternativ. Vinka adjö till den här säsongen alternativt bulan och co.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Mange tor 28 dec 2023, 15:25

kokostrollet skrev:Egentligen är det helt otroligt att Skuggan/Engman sitter kvar efter det som hänt:

Klubbens dyraste värvning genom tiderna har knappt spelat en match för laget och vill inte vara i Luleå... Hur i hela friden gick scoutingen till här? Evil or Very Mad

Borde vara avgång med omedelbar verkan. Men icke i Luleå Hockey, föreningen där ledningen håller varandra om ryggen.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

pingu and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sundance Kid tor 28 dec 2023, 15:32

Det mest anmärkningsvärda i den här soppan är att Kempe har klarat av att hålla sig från att svara i telefon när journalisterna ringer.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 15:40

Sundance Kid skrev:Det mest anmärkningsvärda i den här soppan är att Kempe har klarat av att hålla sig från att svara i telefon när journalisterna ringer.
Den är teorin om att Bulan ligger bakom att Kempe inte ska spela eller träna mer med Luleå tycker jag låter konstig. Då borde väll Kempe vilja få det sagt?

Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Braun tor 28 dec 2023, 15:41

Sundance Kid skrev:Det mest anmärkningsvärda i den här soppan är att Kempe har klarat av att hålla sig från att svara i telefon när journalisterna ringer.
Ja håller med om att det är intressant. Misstänker att han väljer bort lokalmedia, är ju bara att gå in på NSD och läsa rubrikerna där för att han ska fatta att en sån intervju inte kommer gynna honom. Han kommer nog prata ut i någon Sthlms-media, typ Aftonbladet.

Hade hoppats på intervju med honom i samband med kvällens match, men såg att det inte var TV4:s  huvudmatch. Alltså inga intervjuer/diskussioner under periodpauserna. Vi får nog nöja oss med en bandad intervju med Skuggan innan matchen, där han bara kör lite vanliga klyschor om att ”Vi kom fram till att det här var den bästa lösningen” och ”vi scannar av marknaden men har inget hett spår just nu.”
Braun
Braun

Antal inlägg : 1090
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 15:43

Serkan122 skrev:
Sundance Kid skrev:Det mest anmärkningsvärda i den här soppan är att Kempe har klarat av att hålla sig från att svara i telefon när journalisterna ringer.
Den är teorin om att Bulan ligger bakom att Kempe inte ska spela eller träna mer med Luleå tycker jag låter konstig. Då borde väll Kempe vilja få det sagt?
+ att i Luleås uttalande säger det att det har inkommit önskemål från Kempe

Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Redbear tor 28 dec 2023, 15:54

Sundance Kid skrev:Det mest anmärkningsvärda i den här soppan är att Kempe har klarat av att hålla sig från att svara i telefon när journalisterna ringer.

Han har ju stängt av sina sociala medier också, så han duckar rejält just nu...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 tor 28 dec 2023, 15:58

Det är mycket troligt att Kempe till sist ruttnat på både Bulan och spelsystemet och bestämt sig för att han ska bort.
Men det går inte att lasta Luleå/Bulan/sportcheferna för det. Allt det visste Kempe om när han skrev på.

Det här är en scam av Kempe, och jag är säker på att Luleå tidigt insåg det.
1) Skuggans uttalande efter värvningen förra året, att Luleå nu hade ett lag som skulle slåss om guldet. Det betyder ju att man fått klartecken på alla sätt att Kempe var "good to go". Men nej. I stället skulle Kempe rehabträna hemma hos familjen i Nacka innan det var aktuellt med spel.
2) Den episka matchen där Luleås coacher vägrade plocka av Kempe av isen trots att han var halt, ramlade, åkte skridskor som en kamel, och till sist orsakade ett baklängesmål. Bulans dåraktiga svar om att han tar för givet att en spelare säger till om han inte kan spela. Tacka fan för att coacherna såg det alla andra såg, men här skulle statueras exempel alternativt driva saker och ting till sin spets, det vill säga här är en spelare som INTE är "good to go", det här kontraktet borde aldrig ha skrivits.

Jag blir inte ett dugg förvånad om Luleås krav på Kempe är betydligt mer långtgående än att hans ersättning de här sista månaderna på kontraktet ska betalas av den klubb han nu skrivit på för.
Förutom att han lurat brallorna av sportcheferna och blåst klubben på flera miljoner har han spolierat två säsonger.
Jag tror Skuggan är ordentligt på krigsstigen, men samtidigt känner sig tvingad att hålla god min.
Det är faktiskt förjävligt att spelare ska kunna bete sig hur som helst men klubbarna ska bara suga och svälja i rädsla att straffa ut sig mot agenter och få dåligt rykte.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

pingu, Redbear, Dustin, Donowitz, Puckad, Kanellängd, Braun and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 16:00

Sportchefen #2 skrev:Det är mycket troligt att Kempe till sist ruttnat på både Bulan och spelsystemet och bestämt sig för att han ska bort.
Men det går inte att lasta Luleå/Bulan/sportcheferna för det. Allt det visste Kempe om när han skrev på.

Det här är en scam av Kempe, och jag är säker på att Luleå tidigt insåg det.
1) Skuggans uttalande efter värvningen förra året, att Luleå nu hade ett lag som skulle slåss om guldet. Det betyder ju att man fått klartecken på alla sätt att Kempe var "good to go". Men nej. I stället skulle Kempe rehabträna hemma hos familjen i Nacka innan det var aktuellt med spel.
2) Den episka matchen där Luleås coacher vägrade plocka av Kempe av isen trots att han var halt, ramlade, åkte skridskor som en kamel, och till sist orsakade ett baklängesmål. Bulans dåraktiga svar om att han tar för givet att en spelare säger till om han inte kan spela. Tacka fan för att coacherna såg det alla andra såg, men här skulle statueras exempel alternativt driva saker och ting till sin spets, det vill säga här är en spelare som INTE är "good to go", det här kontraktet borde aldrig ha skrivits.

Jag blir inte ett dugg förvånad om Luleås krav på Kempe är betydligt mer långtgående än att hans ersättning de här sista månaderna på kontraktet ska betalas av den klubb han nu skrivit på för.
Förutom att han lurat brallorna av sportcheferna och blåst klubben på flera miljoner har han spolierat två säsonger.
Jag tror Skuggan är ordentligt på krigsstigen, men samtidigt känner sig tvingad att hålla god min.
Det är faktiskt förjävligt att spelare ska kunna bete sig hur som helst men klubbarna ska bara suga och svälja i rädsla att straffa ut sig mot agenter och få dåligt rykte.
Också tänkt på detta, känns som ett speciellt uttalande från Bulan precis efter matchen.

Serkan122

Antal inlägg : 2773
Join date : 22-05-31

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av pingu tor 28 dec 2023, 16:48

kokostrollet skrev:Egentligen är det helt otroligt att Skuggan/Engman sitter kvar efter det som hänt:

Klubbens dyraste värvning genom tiderna har knappt spelat en match för laget och vill inte vara i Luleå... Hur i hela friden gick scoutingen till här? Evil or Very Mad

Bra skrivet!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 11 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 18 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet