Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 12 av 18 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 16:53

farre skrev:
kokostrollet skrev:
farre skrev:Det här är mina tankar kring soppan.
Bulan når inte fram till Kempe då Kempe inte gillar spelsystemet och tycker inte han får ut sin kapacitet under Bulan.
Dessutom tror jag Kempe har lite agg mot Bulan från början då han matchade honom för hårt efter skadan så han åkte på en ny skada så relationen där är inte på topp. Efter att Kempe halvt som halvt sågat spelsystemet och dessutom visar att han visst är en grym spelare i landslaget så tror jag att Kempe fått mer vatten på kvarnen angående bulan och spelsystemet vilket lett till att bulan för att rädda  sin heder och kunna behålla sin makt i omklädningsrummet velat bli av med Kempe.
Kempe öppnar då upp för en flytt och klubben stänger av honom med lön vilket är det enda rimliga då det är bulan som initierat att han inte vill att Kempe ska vara med i laget. Annars hade han så klart spelat vidare tills någon annan tagit över delar av kontraktet.
Skuggan och Engman hamnar därmed i skottlinjen i den här debatten och får ta skulden men jag är övertygad om att det är bulan som ligger bakom detta.
Finns ingen logik att frivilligt vilja flytta på sig med endast 5 mån kvar av kontraktet när han dessutom är brutalt medveten om det drevet som gick när han skadade sig sist.
Så vi kan återigen tacka det fantastiska, bästigaste (ironi) spelsystemet för den här soppan.

Här måste jag faktiskt ta Skuggan och Engman i försvar för trots att de har stora hål i laget så har vi nog med skicklighet och spets för att kunna vara topp 4 med ett kreativt och offensivare spelsystem.
Andreasson, Kempe, Shinnimin, Pasic och Omark är alla goda för +30p i ett vanligt spelsystem.
Lägg därtill Eklind, Lilja, Tyrre och vem vet vad Einar hade kunnat prestera med en annan coach?

Bra analys och resonemang kring händelseförloppet tycker jag, men har inte sportchefen och hans sidekick huvudansvaret för vem som tränar laget och indirekt därigenom Bulans välkända spelsystem som de då bör förhålla sig till när de värvar spelare?

Är säker på att spelsystemet presenteras av klubben eller agenten till spelaren i fråga men att i teorin sätta sig i ett system är ju nåt helt annat än att i praktiken infinna sig i bubblan.
Jag är rätt säker på att det bubblas kraftigt under ytan angående spelsystemet.
Z, Kempe och Lilja har ju direkt eller indirekt anmärkt på att de tänkt för mycket på systemet vilket påverkat deras prestation.
Tittar vi på Pasic så ser jag samma tendenser där i spelet där han inte alls tar så många initiativ och risker som förut, vilket gjort att han försvunnit helt i spelet.

Är det så att spelarna börjat tvivla på spelidén så förklarar det mycket om varför spelet ser ut som det gjort på senaste. Då är den enda lösningen en ny röst i båset.
Även om jag absolut avskyr och spyr på bulanhockeyn så hoppas jag innerligt att så inte är fallet. För om det är så, då har vi bara två alternativ. Vinka adjö till den här säsongen alternativt bulan och co.

Hade inte Skuggan bekvämt nog förlängt med hela tränarstaben inkl. Bulan hade man kunnat göra som Timrå med Ante Karlsson vilket jag tror hade satt oss i en bättre sits nu faktiskt.

Men vi har två heliga kor det är dags att slakta: Bulan och hans spelsystem som inte åldrats tillräckligt väl i konkurrensen samt Skuggan som är huvudansvarig för lagbygget inkl. tränarstaben som inte ger resultat i paritet med peng.

Dvs. resten av säsongen: 1. Bulan ut, Stridh tar över. 2. Skuggan ut, Engman tar över. Dags att bygga nytt från grunden vilket vi egentligen redan kunde konstatera förra säsongen.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 tor 28 dec 2023, 16:53

kokostrollet skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.


Komplex situation absolut. Det blir nog mycket att analysera när mer av den totala storyn till slut kommer ut.

Ställer mig väldigt frågande till LHFs strategi att stänga av spelaren särskilt om vi fortfarande står för lön. Ligger ju i vårt intresse att han själv vill gå vidare samt dessutom är i nog form för att inte kallna fullständigt. Sänder underliga budskap också när spelare bara struntar i att spela i vår klubb och åker på semester avlönat. Nej, sätt honom i J20 och se till att han gör nytta och iaf någorlunda bibehåller sitt marknadsvärde och får den ”stimulans” som krävs för att öka förhandlingsviljan.
Jo så märkligt att jag inte tror det är så det fungerar.

Vad jag tror är:

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-vagrar-slappa-kempe-utan-ersattning/jv4ezooj

– Vi har haft samtal under hela december, och försökt hjälpa honom, men när det visade sig att han helt enkelt inte vill vara här kom vi snabbt fram till att han inte bör vara runt laget mer. Så han har gjort sina sista träningar och matcher med oss.

Jag tror att "VI" innefattar även Kempe. Att dealen är att Kempe är arbetsbefriad men också inte får nån lön och kan tillbringa tid var han vill. Om så inte är fallet blir nästa stycke väldigt ologiskt:

– Fast vi kommer inte att bryta kontraktet innan en ekonomisk uppgörelse som vi är nöjda med har nåtts, tillägger han.

LHF vill bli till en del ekonomiska vinnare på det uppkomna, är ju svårt bli det om man skall betala lön.
Dealen borde ju vara att den vantrivandes Kempe får göra vad han vill, men ingen lön får. Det som återstår är att LHF för resterande kontraktstid inte släpper transferkortet utan ekonomisk ersättning.


Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Urken and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 17:00

Lars158 skrev:
kokostrollet skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.


Komplex situation absolut. Det blir nog mycket att analysera när mer av den totala storyn till slut kommer ut.

Ställer mig väldigt frågande till LHFs strategi att stänga av spelaren särskilt om vi fortfarande står för lön. Ligger ju i vårt intresse att han själv vill gå vidare samt dessutom är i nog form för att inte kallna fullständigt. Sänder underliga budskap också när spelare bara struntar i att spela i vår klubb och åker på semester avlönat. Nej, sätt honom i J20 och se till att han gör nytta och iaf någorlunda bibehåller sitt marknadsvärde och får den ”stimulans” som krävs för att öka förhandlingsviljan.
Jo så märkligt att jag inte tror det är så det fungerar.

Vad jag tror är:

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-vagrar-slappa-kempe-utan-ersattning/jv4ezooj

– Vi har haft samtal under hela december, och försökt hjälpa honom, men när det visade sig att han helt enkelt inte vill vara här kom vi snabbt fram till att han inte bör vara runt laget mer. Så han har gjort sina sista träningar och matcher med oss.

Jag tror att "VI" innefattar även Kempe. Att dealen är att Kempe är arbetsbefriad men också inte får nån lön och kan tillbringa tid var han vill. Om så inte är fallet blir nästa stycke väldigt ologiskt:

– Fast vi kommer inte att bryta kontraktet innan en ekonomisk uppgörelse som vi är nöjda med har nåtts, tillägger han.

LHF vill bli till en del ekonomiska vinnare på det uppkomna, är ju svårt bli det om man skall betala lön.
Dealen borde ju vara att den vantrivandes Kempe får göra vad han vill, men ingen lön får. Det som återstår är att LHF för resterande kontraktstid inte släpper transferkortet utan ekonomisk ersättning.


Bra resonemang och låter ju betydligt vettigare från LHFs sida om det är så de löst det.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 17:06

Braun skrev:Om Kempe redan är överens med en ny klubb har jag svårt att tänka mig någon annan klubb än Djurgården.

Kanske är beroende av utfallet här?

https://www.hockeynews.se/articles/32077/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 17:08

pingu skrev:
kokostrollet skrev:Egentligen är det helt otroligt att Skuggan/Engman sitter kvar efter det som hänt:

Klubbens dyraste värvning genom tiderna har knappt spelat en match för laget och vill inte vara i Luleå... Hur i hela friden gick scoutingen till här? Evil or Very Mad

Bra skrivet!

-----

Håller med er båda . Luleå är en skyddar verkstad. Sen lämnar Kempes beteende och rättspatos mycket övrigt att önska . Här handlar det inte om man gillar spelsystemet , trivs i staden , jodda , jiddra , jadda. Kempe har ett avtal och förväntas genomföra detta på ett adekvat sätt . Tänk er om alla anställa inom kommun, statlig ,privat samt offentlig sektor skulle börja arbetsvägrar för att man inte trivs på det nya kontoret och eller inte gillar det arbete ens chef delegerat ?! Ridå

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Urken, pingu, Dustin and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 tor 28 dec 2023, 17:11

kokostrollet skrev:
Lars158 skrev:
kokostrollet skrev:
Agenten skrev:Komplex situation åt båda håll.
Mario verkar vantrivas, som många gör på sin arbetsplats. Luleå väljer då att stänga honom. Förståeligt, det är inte kassan på coop direkt. Luleå kräver ersättning utav Mario, alt ersättning av klubben som ju Mario skriver på (om det finns någon klubb?). Tills dess betalar Luleå ut lön enligt kontrakt. Detta då Mario inte arbetsvägrat utan berättat ett han vantrivs. Tråkigt. Tyckte Mario presterade bra i början på säsongen. Efter avgörandet mot Skellefteå så finns inte riktigt samma glöd.
Än mer ledsen blir man då man ser ett han kan prestera under andra förutsättningar, läs tre kronor.


Komplex situation absolut. Det blir nog mycket att analysera när mer av den totala storyn till slut kommer ut.

Ställer mig väldigt frågande till LHFs strategi att stänga av spelaren särskilt om vi fortfarande står för lön. Ligger ju i vårt intresse att han själv vill gå vidare samt dessutom är i nog form för att inte kallna fullständigt. Sänder underliga budskap också när spelare bara struntar i att spela i vår klubb och åker på semester avlönat. Nej, sätt honom i J20 och se till att han gör nytta och iaf någorlunda bibehåller sitt marknadsvärde och får den ”stimulans” som krävs för att öka förhandlingsviljan.
Jo så märkligt att jag inte tror det är så det fungerar.

Vad jag tror är:

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-vagrar-slappa-kempe-utan-ersattning/jv4ezooj

– Vi har haft samtal under hela december, och försökt hjälpa honom, men när det visade sig att han helt enkelt inte vill vara här kom vi snabbt fram till att han inte bör vara runt laget mer. Så han har gjort sina sista träningar och matcher med oss.

Jag tror att "VI" innefattar även Kempe. Att dealen är att Kempe är arbetsbefriad men också inte får nån lön och kan tillbringa tid var han vill. Om så inte är fallet blir nästa stycke väldigt ologiskt:

– Fast vi kommer inte att bryta kontraktet innan en ekonomisk uppgörelse som vi är nöjda med har nåtts, tillägger han.

LHF vill bli till en del ekonomiska vinnare på det uppkomna, är ju svårt bli det om man skall betala lön.
Dealen borde ju vara att den vantrivandes Kempe får göra vad han vill, men ingen lön får. Det som återstår är att LHF för resterande kontraktstid inte släpper transferkortet utan ekonomisk ersättning.


Bra resonemang och låter ju betydligt vettigare från LHFs sida om det är så de löst det.
Måste vara så annars blir ju: ekonomisk uppgörelse som vi är nöjda med har nåtts ren galenskap att säga.

Kempe vill ju tydligt väldigt gärna spendera sin tid i Stockholm så att LHF å Kempe kan nå dealen att Kempe får vara där men också inte heller bär lön borde inte vara den svåraste att frambringa.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av ezz tor 28 dec 2023, 17:29

Oavsett om det beror på att Kempe inte gillar spelsystemet, längtar till familjen eller något annat så fattar jag inte hur en del av er kan vilja lägga skulden på sportchefer eller tränare??

Har man 250000 kr i månaden och ett skrivet avtal så kämpar man och kör full fart för klubben! Lite jävla stolthet ska även spelare ha! Ser riktigt dåligt ut om man tänker på sjuksköterskors lön och arbetssituation...
ezz
ezz

Antal inlägg : 364
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Dustin, LulefanGBG, Pajala, Puckad, Kneten, Hankburger, Kanellängd and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu tor 28 dec 2023, 17:49

https://hockeynews.se/articles/32083/
Det var det grisigaste man hört kunde gett mig fan på det var KHL agenten som har ett finger i skiten med, Next up för Kempe ska vara Schweiz och mer deg i kassan man undrar fan vilken klubb han skiten ska till.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18260
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 17:54

ezz skrev:Oavsett om det beror på att Kempe inte gillar spelsystemet, längtar till familjen eller något annat så fattar jag inte hur en del av er kan vilja lägga skulden på sportchefer eller tränare??

Har man 250000 kr i månaden och ett skrivet avtal så kämpar man och kör full fart för klubben! Lite jävla stolthet ska även spelare ha! Ser riktigt dåligt ut om man tänker på sjuksköterskors lön och arbetssituation...

Verkligen? Du tycker inte våra två Sportchefer borde vara bättre på att scouta och värva spets till laget än så? Inte ens Ostens totala klavertramp med Kennedy var värre än den här värvningen och det säger inte lite.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd tor 28 dec 2023, 17:57

NallePhu skrev:https://hockeynews.se/articles/32083/
Det var det grisigaste man hört kunde gett mig fan på det var KHL agenten som har ett finger i skiten med, Next up för Kempe ska vara Schweiz och mer deg i kassan man undrar fan vilken klubb han skiten ska till.....
Haha, vilket jävla svin om det stämmer. Snacka om att vara utan heder i kroppen. Känns onekligen bra att slippa skiten i truppen.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 857
Join date : 20-02-22

Pajala, Donowitz, Puckad, Lehto, Hjalmar_Vuopio and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala tor 28 dec 2023, 17:59

Kanellängd skrev:
NallePhu skrev:https://hockeynews.se/articles/32083/
Det var det grisigaste man hört kunde gett mig fan på det var KHL agenten som har ett finger i skiten med, Next up för Kempe ska vara Schweiz och mer deg i kassan man undrar fan vilken klubb han skiten ska till.....
Haha, vilket jävla svin om det stämmer. Snacka om att vara utan heder i kroppen. Känns onekligen bra att slippa skiten i truppen.

Man väntar bara på att när allting är klart så kommer Kempe att spy galla på hela Luleås förening.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz tor 28 dec 2023, 18:01

Börjar nästan bli värt att kräva honom till Luleå för spel med j20 säsongen ut 😛

Det ska fan kosta att lösa ut honom nu.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Lehto and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:06


Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Småland tor 28 dec 2023, 18:08

NallePhu skrev:https://hockeynews.se/articles/32083/
Det var det grisigaste man hört kunde gett mig fan på det var KHL agenten som har ett finger i skiten med, Next up för Kempe ska vara Schweiz och mer deg i kassan man undrar fan vilken klubb han skiten ska till.....

Jag förstår inte hur man kan se sig själv i spegeln när man lyfter nästan 200k i månaden, och sedan står och säger att juniorerna borde få ens istid. Borde inte juniorerna få din lön med då, din jävla svikare?

Vill se kompensation en bra bit in på sjusiffrigt innan man bryter kontraktet.
Småland
Småland

Antal inlägg : 875
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd tor 28 dec 2023, 18:12

Hoppas Gustafsson & Co. lyckas samla trupperna nu och vända det här till något positivt. Uppenbarligen har vi haft en infiltratör och råtta i truppen som gett blanka fan i både klubbmärke och supportrar, samtidigt som han dragit samtliga klubbkamrater vid näbben och pissat på allt vad solidaritet och samhörighet innebär.

Önskar hans familj allt gott, hoppas han själv får det piss i Schweiz. Heja Lule.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 857
Join date : 20-02-22

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 tor 28 dec 2023, 18:14

Det var en tunn soppa hockeynews fått ihop. Lite snack från en källa (spelare i laget?) och att han har klart med en klubb i Schweiz.
Hoppas lokaltidningarna fakturerar, eftersom hälften bestod av deras artiklar.

Nu går vi till hallen. Luleåhjärtat ska fan fram i kväll.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:14

”Lagkaptenen Erik Gustafsson uppgav i går för NSD att övriga spelare förstått att det var en tidsfråga.

– Stämningen i laget är bra, vi har fått fortlöpande information om läget under en tid.

Men enligt uppgift till Hockeynews blev avskedet abrupt. En text i Whatsapp-gruppen, tack för mig och vi hörs.”

”– Fram till novemberuppehållet så hade allting varit bra, säger en källa med insyn i Luleå.

– Sen efter det så har han knappt velat träna och bara ”varit”, och vikt ned sig så fort det blåst emot under matcherna.”

”“Han ska till Schweiz och vet redan vart”.

Flera källor till Hockeynews uppger att Mario Kempe och agenten Aljosa Pilko har klart med en ny klubbadress för 35-åringen som var Tre Kronors bästa poängplockare i Karjala Cup – men sedan plötsligt tyckte att han skulle spela mindre än nykomlingarna i Luleå.”

Intressanta citat

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken tor 28 dec 2023, 18:16

Pinsam spelare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Pajala and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Småland tor 28 dec 2023, 18:18

Önskar det vore möjligt att skicka Kempe att jobba på stålverket eller i någon gruva resten av kontraktet, för att få lite perspektiv till "klumpen i magen" han får av att befinna sig i Delfinen.
Småland
Småland

Antal inlägg : 875
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Pontaking, Puckad, Lehto, Kanellängd, Serkan122 and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 18:25

Tycker det börjar klarna . Kempe har gjort en bra landslagsturnering med 4 poäng 3+1 . Kempe och agenten är båda släkt med Gargamel och eftersom båda saknar rättspatos jobbar agenten om det tysta på att hitta en ekonomiskt fördelaktig ny arbetsgivare i Schweiz . Kempe har "sämre" betalt år 2 i Luleå . Ett avtal ligger och väntar på Kempe i Schweiz där och då börjar Kempe vantrivas i Luleå , längta hem , gråta i sin ensamhet etc . Behåll fanskapet kontraktet ut ! Kempe är oärligheten personifierad , statuera ett exempel av han tack och eller ta han hela vägen till rättssalen .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Urken, kokostrollet, Pontaking, Lehto, Kanellängd, Serkan122 and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:29

”Tack för mig och vi hörs”

Pinsamt.

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Lehto and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 18:32

Visste förresten inte att Kempe var från Schweiz och att det är dit han åker när han "åker hem" . Gud förbannat

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Puckad, Kanellängd and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet tor 28 dec 2023, 18:36

Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken tor 28 dec 2023, 18:37

kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:38

Urken skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Vad ska man säga..

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sundance Kid tor 28 dec 2023, 18:38

https://hockeynews.se/articles/32083/

Med tanke på artikeln ovan och att Kempe var och provtränade med en Schweizisk klubb innan han skrev på för LHF så tror jag att det har gått till på det här sättet ungefär:

Kempe ville spela i Schweiz egentligen redan förra säsongen. Men han fick inget bra bud därifrån pga hans skadehistorik. Luleå var den SHL klubb som gav det bästa budet till Kempe förra säsongen så därför valde han Luleå.

Nu när Kempe har spelat en del matcher i SHL med Luleå så har han fått känna på hur dagens SHL är. Det är en tuff liga att spela i, täta matcher, svårt att göra poäng, krav på att alla gör det defensiva arbetet 100 %.

Efter en bra start i SHL för Kempe denna säsong + en bra landslagsturnering så har han nog fått höra av sin agent att Schweiziska klubbar nu är intresserade.

I och med att Kempe redan fått större delen av lönen utbetald av LHF, en fet sign-on bonus + en högre lön första året så är han inte lika motiverad att spela i LHF något mer efter landslagsuppehållet. Han vill till Schweiz istället. I Schweiz blir det ett bekvämare hockeyliv också jämfört med SHL. Det kommer bli högre lön, kortare resor, mindre krav på hårt arbete i defensiven, och en enklare liga att göra poäng i. Något som passar Kempe perfekt då han inte verkar brinna speciellt mycket för att vinna ett SM-Guld.

Så efter landslagsuppehållet gör Kempe sig i princip omöjlig för LHF. Han har som mål att LHF inte ska vilja ha kvar honom och släppa honom till Schweiz redan denna säsong.

Jag har ingen inside info här utan detta är bara mina egna teorier efter att ha lagt ihop pusselbitarna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Serkan122, Småland and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:40

Urken skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Varför låtar man han vara i Stockholm?

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av icemask tor 28 dec 2023, 18:41

Oj vad wikegård blev röd i ansiktet när granqvist frågade om kempe är intressant för Dif
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking tor 28 dec 2023, 18:41

Serkan122 skrev:
Urken skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Varför låtar man han vara i Stockholm?

Ja se till att han får jobba med pappersarbete på kontoret istället eller sätt han i j18.

Pontaking

Antal inlägg : 1212
Join date : 14-03-16

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu tor 28 dec 2023, 18:42

kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad
Tyvärr måste Luleå göra det annars avtalsbrott från Luleå:s sida, Känns lite som att Kempe tror att dem ska ge upp och bara släppa han då tror han nog fel!
Skuggan är rejält IRRITERAD det såg man nu är det en prestige fråga mer än hur personen mår dvs Kempe, Så länge det löser sig snabbt och inte bler ett Lex Sundström som tjurar igenom sitt kontrakt och lyfter lön!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18260
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av icemask tor 28 dec 2023, 18:43

Serkan122 skrev:
Urken skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Varför låtar man han vara i Stockholm?
Bättre å låna ut honom till asplövens nystartade lag o låta honom bo i ötå
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Urken and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:45

”Stämmer väl in med vad jag hört om hans tid i klubben. Sällan med på lagaktiviteter och när han var med gnälldes det mest på allt.”

Från Norrans (gamla?) reporter, angående Hockeynews artikel.

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger tor 28 dec 2023, 18:46

Serkan122 skrev:
Urken skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Varför låtar man han vara i Stockholm?

Antagligen för att ha honom så långt ifrån laget som möjligt med önskan att hans sura inflytande inte sprider sig i en trupp som haft nog av det denna säsong.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 18:51

Sundance Kid skrev:https://hockeynews.se/articles/32083/

Med tanke på artikeln ovan och att Kempe var och provtränade med en Schweizisk klubb innan han skrev på för LHF så tror jag att det har gått till på det här sättet ungefär:

Kempe ville spela i Schweiz egentligen redan förra säsongen. Men han fick inget bra bud därifrån pga hans skadehistorik. Luleå var den SHL klubb som gav det bästa budet till Kempe förra säsongen så därför valde han Luleå.  

Nu när Kempe har spelat en del matcher i SHL med Luleå så har han fått känna på hur dagens SHL är. Det är en tuff liga att spela i, täta matcher, svårt att göra poäng, krav på att alla gör det defensiva arbetet 100 %.

Efter en bra start i SHL för Kempe denna säsong + en bra landslagsturnering så har han nog fått höra av sin agent att Schweiziska klubbar nu är intresserade.

I och med att Kempe redan fått större delen av lönen utbetald av LHF, en fet sign-on bonus + en högre lön första året så är han inte lika motiverad att spela i LHF något mer efter landslagsuppehållet. Han vill till Schweiz istället. I Schweiz blir det ett bekvämare hockeyliv också jämfört med SHL. Det kommer bli högre lön, kortare resor, mindre krav på hårt arbete i defensiven, och en enklare liga att göra poäng i. Något som passar Kempe perfekt då han inte verkar brinna speciellt mycket för att vinna ett SM-Guld.

Så efter landslagsuppehållet gör Kempe sig i princip omöjlig för LHF. Han har som mål att LHF inte ska vilja ha kvar honom och släppa honom till Schweiz redan denna säsong.

Jag har ingen inside info här utan detta är bara mina egna teorier efter att ha lagt ihop pusselbitarna.

-----

Anser att din analys är klockren.

Med detta vill jag också framföra att Kempes beteende kan varken lastas på sportchefen , tränare eller styrelse . Däremot är det extremt viktigt att man nu kommunicerar så öppet som möjligt utifrån gällande lagstiftning samt kontrakt . I övrigt hoppas jag och tror att man är stenhård med Kempe . Kempe skall ta en stor kostnad annars bör Luleå överväga juridiska åtgärder , vilket jag jag utgår i från att dom kartlägger möjligheterna kring .

1. Ska Kempe lämna ska han betala
2. Alternativ är att behålla och statuera exempel av Kempe
3. Juridiska åtgärder
......

Vi kommer förmodligen (dock ej vad jag hoppas) hamna i Alternativ 1

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Polyfemos tor 28 dec 2023, 18:51

Småkryptiskt uttalande av Wikegård angående Kempes framtid må jag säga.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Puckad tor 28 dec 2023, 18:54

Har Kempe provtränat i Schweiz??
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 18:55

Kempe i Stockholm med betald lön = General fel . Spelar ingen roll om det rör sig om 1 dag 2 dagar . Här skall man vara stenhård.

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Urken and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 18:56

Puckad skrev:Har Kempe provtränat i Schweiz??
Ja innan han skrev på.

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 18:57

icemask skrev:
Serkan122 skrev:
Urken skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad

.........
Varför låtar man han vara i Stockholm?
Bättre å låna ut honom till asplövens nystartade lag o låta honom bo i ötå

....

Precis , eller vad sägs
Som Vännäs ? Hört att det är en kul håla samt lite närmare Stockholm och familjen .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Puckad tor 28 dec 2023, 18:57

Serkan122 skrev:
Puckad skrev:Har Kempe provtränat i Schweiz??
Ja innan han skrev på.
ok, det måste väl vara iokej.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 19:00

NallePhu skrev:
kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad
Tyvärr måste Luleå göra det annars avtalsbrott från Luleå:s sida, Känns lite som att Kempe tror att dem ska ge upp och bara släppa han då tror han nog fel!
Skuggan är rejält IRRITERAD det såg man nu är det en prestige fråga mer än hur personen mår dvs Kempe, Så länge det löser sig snabbt och inte bler ett Lex Sundström som tjurar igenom sitt kontrakt och lyfter lön!

....

Precis man kan ej begås avtalsbrott . Däremot finns det ingen egentlig anledning att låta Kempe vara i Sthlm . Orsaken är väl faktum att alla vet att Kempe har en ny klubb i Schweiz och kvar återstår förhandlingen om ekonomiskt ersättning , därav visar Luleå goodwill . Dock önskar jag att man hanterar Kempe extremt hårt

Här ska ingen skugga falla varken över sportchef som tränare .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd tor 28 dec 2023, 19:00

Missat allt uppsnack inför dagens match. Kom det något nytt utöver det Skuggan har sagt tidigare? Har Mario själv uttalat sig än?
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 857
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Braun tor 28 dec 2023, 19:01

Lät ju ändå på Skuggan som att man är rätt trygga i att han hittar en ny klubb inom kort och att man baserat sitt beslut på det. Och är det en schweizisk klubb så lär det väl inte vara några större problem med kompensationen heller.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 tor 28 dec 2023, 19:02

kokostrollet skrev:Jahapp. Vi betalar hans lön alltså. Bekräftat nu av Skuggan i Cmore. Evil or Very Mad
Jag missade nästan men var så jag hann uppfatta det lilla jag hörde. Typ märkligt, incitamentet för Kempe att göra nånting då blir ju väldigt litet.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten tor 28 dec 2023, 19:04

Jag tycker det är bra att Skuggan i direktsänd TV kommunicerar att man betalar Kempes lön . Det är rakt tydlig kommunikation som medför att vi inte behöver spekulera , det uppskattas . Samtidigt är det inte enligt mig svårt att förstå varför man kommunicerar just detta .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Braun tor 28 dec 2023, 19:05

Luleå4EverNorrbotten skrev:Jag tycker det är bra att Skuggan i direktsänd TV kommunicerar att man betalar Kempes lön . Det är rakt tydlig kommunikation som medför att vi inte behöver spekulera , det uppskattas . Samtidigt är det inte enligt mig svårt att förstå varför man kommunicerar just detta .

Det var ju som svar på en direkt fråga. Och läser man lite mellan raderna så säger ju också Skuggan att Kempe har en ny klubb på g.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av icemask tor 28 dec 2023, 19:19

Eftersom Kempe använder argumentet ”trivs inte” så har LHF svårt att hävda argument för att inte betala lön, hade varit annorlunda om han sagt att han inte vill spela
Var väl Linus Videll som körde nåt liknande när han ville lämna Dif
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 tor 28 dec 2023, 19:28

Braun skrev:Lät ju ändå på Skuggan som att man är rätt trygga i att han hittar en ny klubb inom kort och att man baserat sitt beslut på det. Och är det en schweizisk klubb så lär det väl inte vara några större problem med kompensationen heller.
Jag vet inte men aldrig hört att Schwiezisk klubb köpt löst en spelare?

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Polyfemos tor 28 dec 2023, 19:55

Lars158 skrev:
Braun skrev:Lät ju ändå på Skuggan som att man är rätt trygga i att han hittar en ny klubb inom kort och att man baserat sitt beslut på det. Och är det en schweizisk klubb så lär det väl inte vara några större problem med kompensationen heller.
Jag vet inte men aldrig hört att Schwiezisk klubb köpt löst en spelare?
Gjorde inte Leksand en affär där det ingick ett byte av spelare ifjol?
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 tor 28 dec 2023, 19:57

Polyfemos skrev:
Lars158 skrev:
Braun skrev:Lät ju ändå på Skuggan som att man är rätt trygga i att han hittar en ny klubb inom kort och att man baserat sitt beslut på det. Och är det en schweizisk klubb så lär det väl inte vara några större problem med kompensationen heller.
Jag vet inte men aldrig hört att Schwiezisk klubb köpt löst en spelare?
Gjorde inte Leksand en affär där det ingick ett byte av spelare ifjol?
Camper mot Cehlarik va?

Serkan122

Antal inlägg : 2797
Join date : 22-05-31

Polyfemos likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 12 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 18 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet