Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 2 av 18 Föregående  1, 2, 3 ... 10 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Mr Bister fre 27 jan 2023, 11:55

Jag tror att det är skadan och man funderar om framtiden

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu fre 27 jan 2023, 12:10

Tror att Kempe själv känner att detta kanske inte håller för han och för laget hur än mycket han själv vill, Man har inte råd att ha han på bänken förmycket av alla dessa känningar han har då är han mer en belastning än en tillgång!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LulefanGBG fre 27 jan 2023, 12:22

Ren spekulation: Lutar nog mest åt att Kempe känner att det inte håller skulle jag tro. Det är känslan jag har. Förvisso helt ogrundad, men när en spelare varit borta så länge p.g.a. just knäskada och sedan kommer tillbaka men hoppar in och ut i laguppställningen så brukar det tyda på att knäet inte håller. Tyvärr för Kempes del i sådant fall. Som jag skrev igår så kan ju ingen klandra honom för att han försöker.

Bänkad låter väldigt osannolikt då han knappt spelst innan han tvingats avstå från spel igen. Finns liksom ingen som kan ställa krav på att han skall leverera om knäet inte håller heller. Inte ens Luleå kan göra det då man helt uppenbart kände till hur riskabelt det är redan från början.

Inget ont om Mario som sagt, men en monumental felvärvning som helt uppenbart är gjord i panik pga det dåliga tabelläget, den dåliga formen, den dåliga målproduktionen, (ironiskt nog med tanke på att Kempe står på 0 fullträffar ännu), och bristen på spets på marknaden.

Nu vet vi ju inte ännu, men OM det landar i att Kempe inte kan spela mer så hade det ju onekligen varit bättre att inte värva honom alls och kasta pengar i sjön för den tid han är här. Ur Luleås perspektiv.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

pingu and Redbear like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 fre 27 jan 2023, 18:26

Verkar inte bli spel för Kempe imorgon.
” Han tvingades att stå över en match eftersom han var sjuk, och missade en på grund av barnafödsel

Att han inte har kunnat spela i de andra matcherna beror på en överansträngning i det knä han opererade i början av fjolåret.

– Jag är ingen läkare, men det är inget allvarligt, säger Mario Kempe och fortsätter:

– Jag har pratat med andra spelare som har haft samma skada och det har varit likadant för alla.”

Serkan122

Antal inlägg : 2749
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Namklaw fre 27 jan 2023, 19:01

Måste ju gå att undersöka att få bryta avtalet?

Namklaw

Antal inlägg : 6
Join date : 22-02-26
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX fre 27 jan 2023, 20:26

Det intressanta är väl perspektivet här. Eller perspektiven. Har Luleå och Kempe en överenskommelse om att han ska matchas in i den takt som är lämplig för honom själv? Dvs man tänker sig en långsiktig plan. Då är det väl fine att han känner efter och är försiktig.
Har man inte en överenskommelse utan Luleå förväntar sig att Kempe ska spela medan han själv inte tycker att det håller så borde man ju ha en professionell bedömning med i kalkylen. Då är ju frågan om det finns en sådan bedömning och hur Luleå värderar den i förhållande till Kempes uppfattning. Om det börjar spricka där då är det ju meningslöst att fortsätta.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Polyfemos fre 27 jan 2023, 20:43

Verkar helt orimligt om Kempe kan få lön för att sitta på läktarn. Här måste ju försäkring kicka in eller bryt kontraktet. Finns ingen arbetsgivare som tolererar att en nyanställd  långtidssjukskriver sig direkt och inte passar sitt arbete. Kempe har inte levererat nånting och då spelar inte potentialen nån roll. Klart att han skyller på annat, vore märkligt annars så länge lönen tickar in. Kanske finns en klausul på knät.


Senast ändrad av Polyfemos den fre 27 jan 2023, 20:53, ändrad totalt 1 gång
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1653
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX fre 27 jan 2023, 20:48

Polyfemos skrev:Verkar helt orimligt om Kempe kan få lön för att sitta på läktarn. Här måste ju försäkring ticka in eller bryt kontraktet. Finns ingen arbetsgivare som tolererar att en nyanställd  långtidssjukskriver sig direkt och inte passar sitt arbete. Klart att Kempe skyller på annat, vore märkligt annars så länge lönen tickar in.

Jag utgår ifrån att det finns ett försäkringsinslag som täcker kostnader vid frånvaro, allt annat vore konstigt.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore fre 27 jan 2023, 20:56

Grabben kämpar verkligen för allt han är värd.

Från artikel i dagens Norr Media: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/kempe-tror-inte-pa-spel-mot-hv71-det-suger-verkligen-jag-vill-inget-hellre-an-att-bidra/ly30e1zr

"– Det suger verkligen. Varenda match är viktig för oss och jag vill inget hellre än att bidra. Jag är på is varenda dag och känner mig för. Jag har gjort mitt bästa när jag spelat. Men jag är en spelare som behöver fart för att vara effektiv och det tror jag syntes när vi mötte Linköping. För då spelade jag inte på min normala nivå. Så jag måste ha tålamod och lyssna på kroppen. Det var en omfattande operation jag genomgick och vi visste att det fanns en risk för att det skulle bli så här. Men jag hoppas det inte ska ta alltför lång tid, säger Mario Kempe.

Han har var på is under fredagen.
Då hade ett beslut om lördagens match ännu inte fattats, men forwarden bedömer sin medverkan i den som osannolik.
– Jag gör allt jag kan för att bli helt återställd, och kunna bidra, säger Mario Kempe och fortsätter:
– Jag har till och med lagt om kosten.

Hur kommer det sig?
– Jag skippar allt som är inflammatoriskt, som socker.

Han tillägger sedan:
– För mig, som har varit borta från hockey så länge, går det inte att slarva med någonting, utan jag måste göra allt jag kan."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dundernisse fre 27 jan 2023, 20:59

JuniorX skrev:
Polyfemos skrev:Verkar helt orimligt om Kempe kan få lön för att sitta på läktarn. Här måste ju försäkring ticka in eller bryt kontraktet. Finns ingen arbetsgivare som tolererar att en nyanställd  långtidssjukskriver sig direkt och inte passar sitt arbete. Klart att Kempe skyller på annat, vore märkligt annars så länge lönen tickar in.

Jag utgår ifrån att det finns ett försäkringsinslag som täcker kostnader vid frånvaro, allt annat vore konstigt.
Efter 3 månader slutar klubben betala.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX fre 27 jan 2023, 23:51

Tony Moore skrev:Grabben kämpar verkligen för allt han är värd.

Från artikel i dagens Norr Media: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/kempe-tror-inte-pa-spel-mot-hv71-det-suger-verkligen-jag-vill-inget-hellre-an-att-bidra/ly30e1zr

"– Det suger verkligen. Varenda match är viktig för oss och jag vill inget hellre än att bidra. Jag är på is varenda dag och känner mig för. Jag har gjort mitt bästa när jag spelat. Men jag är en spelare som behöver fart för att vara effektiv och det tror jag syntes när vi mötte Linköping. För då spelade jag inte på min normala nivå. Så jag måste ha tålamod och lyssna på kroppen. Det var en omfattande operation jag genomgick och vi visste att det fanns en risk för att det skulle bli så här. Men jag hoppas det inte ska ta alltför lång tid, säger Mario Kempe.

Han har var på is under fredagen.
Då hade ett beslut om lördagens match ännu inte fattats, men forwarden bedömer sin medverkan i den som osannolik.
– Jag gör allt jag kan för att bli helt återställd, och kunna bidra, säger Mario Kempe och fortsätter:
– Jag har till och med lagt om kosten.

Hur kommer det sig?
– Jag skippar allt som är inflammatoriskt, som socker.

Han tillägger sedan:
– För mig, som har varit borta från hockey så länge, går det inte att slarva med någonting, utan jag måste göra allt jag kan."

Oj. Han tror att han behöver äta "antiinflammatorisk" kost för att bli hel. Då är det bara att konstatera. Kempe är körd.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tjågen lör 28 jan 2023, 08:19

Detta blev inte bra, lägga så mycket pengar på en föredetting, dom chansade så klart. Får hoppas då att rätt beslut tas angående Kempe framöver

Tjågen

Antal inlägg : 142
Join date : 23-01-27

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av farre lör 28 jan 2023, 09:58

Kempe tillför ingenting när han bara kan gå på 70 procent eller där omkring. Så låt han vila ett par matcher till i lugn och ro och ta in honom när han känner att han är nära hundra. Även om vi ska känner en lättnadens suck efter senaste omgången så är det ingen garanti att kvalspelet är borta och då är det livsviktigt att alla som jkan bidra bidrar och jag går hellre in med en frisk Kempe i kval eller play in än utan Kempe.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Urken, pingu, Tony Moore, LulefanGBG, Hedanders, Puckad, Blinders and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tjågen lör 28 jan 2023, 10:23

Håller med.....bara det inte blir en sån varannan match, ställer bara till det i kedjorna , då tillför han inget, är väl risk för det. Kan han spela kontinuerligt så tror jag också han tillför nåt, annars inte.

Tjågen

Antal inlägg : 142
Join date : 23-01-27

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd lör 28 jan 2023, 11:01

Avgå Kempe.

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hedanders lör 28 jan 2023, 12:57

farre skrev:Kempe tillför ingenting när han bara kan gå på 70 procent eller där omkring. Så låt han vila ett par matcher till i lugn och ro  och ta in honom när han känner att han är nära hundra. Även om vi ska känner en lättnadens suck efter senaste omgången så är det ingen garanti att kvalspelet är borta och då är det livsviktigt att alla som jkan bidra bidrar och jag går hellre in med en frisk Kempe i kval eller play in än utan Kempe.

Jo, nästan lika bra att säga öppet att han vilar i tre matcher som exempel. Tror det skulle lugna fansens frustration också...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2070
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

farre likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av chiII lör 28 jan 2023, 23:36

JuniorX skrev:
Tony Moore skrev:Grabben kämpar verkligen för allt han är värd.

Från artikel i dagens Norr Media: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/kempe-tror-inte-pa-spel-mot-hv71-det-suger-verkligen-jag-vill-inget-hellre-an-att-bidra/ly30e1zr

"– Det suger verkligen. Varenda match är viktig för oss och jag vill inget hellre än att bidra. Jag är på is varenda dag och känner mig för. Jag har gjort mitt bästa när jag spelat. Men jag är en spelare som behöver fart för att vara effektiv och det tror jag syntes när vi mötte Linköping. För då spelade jag inte på min normala nivå. Så jag måste ha tålamod och lyssna på kroppen. Det var en omfattande operation jag genomgick och vi visste att det fanns en risk för att det skulle bli så här. Men jag hoppas det inte ska ta alltför lång tid, säger Mario Kempe.

Han har var på is under fredagen.
Då hade ett beslut om lördagens match ännu inte fattats, men forwarden bedömer sin medverkan i den som osannolik.
– Jag gör allt jag kan för att bli helt återställd, och kunna bidra, säger Mario Kempe och fortsätter:
– Jag har till och med lagt om kosten.

Hur kommer det sig?
– Jag skippar allt som är inflammatoriskt, som socker.

Han tillägger sedan:
– För mig, som har varit borta från hockey så länge, går det inte att slarva med någonting, utan jag måste göra allt jag kan."

Oj. Han tror att han behöver äta "antiinflammatorisk" kost för att bli hel. Då är det bara att konstatera. Kempe är körd.
Hoppas den där idén kommer från honom själv och inte från någon inom klubben. Finns exakt noll evidens bakom tanken att viss kost orsakar inflammationer.

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Braun likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av tibet sön 29 jan 2023, 01:08

Definitivt inget fel att lägga om till smartare kost! Tyvärr så tror jag att det kan bli svårt för Kempe att hinna bli helt 100 denna säsong. Sån här skit brukar ge med sig med tiden men fort går det sällan. En hel Kempe skulle vara en faktor, det syns. Måste vara frustrerande för han att ha det på detta sättet!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av chiII sön 29 jan 2023, 09:29

tibet skrev:Definitivt inget fel att lägga om till smartare kost! Tyvärr så tror jag att det kan bli svårt för Kempe att hinna bli helt 100 denna säsong. Sån här skit brukar ge med sig med tiden men fort går det sällan. En hel Kempe skulle vara en faktor, det syns. Måste vara frustrerande för han att ha det på detta sättet!
Rent generellt finns det såklart bättre och sämre kost för att kunna fungera som elitidrottare. Däremot är just begreppet "antiinflammatorisk kost" taget från diverse kvacksalvare så jag hoppas att Kempe får mer kompetent hjälp än så med sin rehab.

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore sön 29 jan 2023, 11:05

Han säger inget om att äta "antiinflammatorisk kost", läs igen så säger han att han "skippar allt som är inflammatoriskt, som socker", det är stor skillnad.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Snikne Ville, Donowitz, JohanO, Puckad and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX sön 29 jan 2023, 11:55

Tony Moore skrev:Han säger inget om att äta "antiinflammatorisk kost", läs igen så säger han att han "skippar allt som är inflammatoriskt, som socker", det är stor skillnad.

Man vet inte om det finns kost som är inflammatorisk. Man kan säga att somliga livsmedel är bra för somligt och att andra livsmedel är sämre för somligt. Men det finns ingen som kan säga att just det här livsmedlet är inflammatoriskt.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Urken sön 29 jan 2023, 12:38

JuniorX skrev:
Tony Moore skrev:Han säger inget om att äta "antiinflammatorisk kost", läs igen så säger han att han "skippar allt som är inflammatoriskt, som socker", det är stor skillnad.

Man vet inte om det finns kost som är inflammatorisk. Man kan säga att somliga livsmedel är bra för somligt och att andra livsmedel är sämre för somligt. Men det finns ingen som kan säga att just det här livsmedlet är inflammatoriskt.

Man kanske inte vet exakt, men det finns säkerligen någon kost som passar honom bättre. Hoppas han finner den.
Lax fungerar bra för inflammatoriska tarmsjukdomar, exempelvis (baserat på tre observationer, varvid jag själv är en av testpersonerna).

Dock är det mindre kul om konventionella medikament eller behandlingar inte biter som tänkt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21154
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO sön 29 jan 2023, 14:40

Jo, det finns mat som är mer eller mindre ”inflammatoriskt”. Det är inte kontroversiellt alls. Sen huruvida ett lägre intag av just rafinerat socker gör skillnad för Kempes redan inflammerade korsband kan man ju ifrågasätta.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX sön 29 jan 2023, 22:10

JohanO skrev:Jo, det finns mat som är mer eller mindre ”inflammatoriskt”. Det är inte kontroversiellt alls. Sen huruvida ett lägre intag av just rafinerat socker gör skillnad för Kempes redan inflammerade korsband kan man ju ifrågasätta.

Har du några såna referenser?

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger sön 29 jan 2023, 22:39

JohanO skrev:Jo, det finns mat som är mer eller mindre ”inflammatoriskt”. Det är inte kontroversiellt alls. Sen huruvida ett lägre intag av just rafinerat socker gör skillnad för Kempes redan inflammerade korsband kan man ju ifrågasätta.

Enligt Sahlgrenska finns det inga belägg för att viss mat skall öka eller minska chansen för inflammation alt. dämpa redan existerande inflammation..

"Forskningen av kost mot låggradig inflammation har hitintills inte kunnat visa att specifika livsmedel kan orsaka inflammation eller om enskilda livsmedel kan förvärra eller dämpa en redan etablerad inflammation.."

https://www.sahlgrenska.se/nyheter/nyheter/effekten-av-antiinflammatorisk-kost-ar-inte-vetenskapligt-belagd/
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JohanO mån 30 jan 2023, 22:49

Ok, OT nu... (sry Urken!)

Jag tänker inte säga att det finns massa data på relationen mellan korsbandsinflammation och mat, men det finns en uppsjö av undersökningar som gjorts på sambandet mellan C-reaktivt protein och matvanor.

Association between dietary flavonoid intakes and C-reactive protein levels...

Food and Food Groups in Inflammatory Bowel Disease (IBD)...

Index of Nutritional Quality and Its Association With Serum High Sensitive C-reactive Protein...


Ang. Sahlgrenska så säger de helt enkelt att de vid publikationen av artikeln inte kan säkerställa något specifik livsmedel som orsakar inflammation, och inte heller enskilda livsmedel som kan förvärra eller förbättra inflammation. Så vitt jag vet så måste man inkludera hela matvanor och livsstil över längre tid för att se förändringar i hs-CRP. Vilket är anledningen till att man inte kan sluta med Majonnäs men fortfarande käka pizza två gånger om dagen och hoppas på en förbättring.

Ska man vara krass så kommer dessutom Sahlgrenska, 1177, o.s.v. alltid vara ambivalenta till "inflammatorisk" föda då de inte vill att människor ska börja självdiagnostisera en ömmande tennisarmbåge med att sluta äta saker som kroppen behöver till andra funktioner.

Det är också skillnad på att säga att viss mat kan ge mer eller mindre upphov till inflammation, med att säga att viss mat de facto "tar bort" befintlig inflammation, vilket man ibland snubblar över i Facebook-trådar och suspekta diet-bloggar.

I Kempes försvar, han säger "Jag har till och med lagt om kosten", och för mig signalerar det att han är så djupt nere i rehab-hålet just nu att han "till och med" testar att lägga om kosten till att äta mindre inflammatoriskt, då han redan testar allt annat.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Bamsefar, Diktatorn and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hedanders tis 31 jan 2023, 08:05

Kempe är INTE körd för att han slutar äta socker. Han är desperat för att komma tillbaka och spela.

Missförstå mig rätt. Han kanske inte kommer spela hockey på sin högsta nivå igen, det vet ingen, men det har inte med hans kost att göra! Snälla nån. Kan vi försöka sluta övertolka ALLT som läses i media?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2070
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Tony Moore, Diktatorn, Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu tis 31 jan 2023, 09:18

Någonstans håller nog Kempe på inse han kanske inte håller riktigt för SHL det är en mognads process som är just nu, Han vet också måste kommer fram till det beslutet ATT antingen lägga av eller ta paus och bryta kontraktet för till syvende och sist så vet han Luleå måste ersätta han!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore tis 31 jan 2023, 09:27

Tycker admin kan flytta inläggen som inte är hockey relaterade till någon mer lämplig tråd.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX tis 31 jan 2023, 09:53

Hedanders skrev:Kempe är INTE körd för att han slutar äta socker. Han är desperat för att komma tillbaka och spela.

Missförstå mig rätt. Han kanske inte kommer spela hockey på sin högsta nivå igen, det vet ingen, men det har inte med hans kost att göra! Snälla nån. Kan vi försöka sluta övertolka ALLT som läses i media?

Jag ska inte tala för samtliga men min tes är inte att han är körd för att han undviker socker i sin kost. Det är väl alldeles lämpligt att han gör det. Han är körd därför att han är så pass desperat. Det var åtminstone min poäng.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu tis 31 jan 2023, 10:02

JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Kempe är INTE körd för att han slutar äta socker. Han är desperat för att komma tillbaka och spela.

Missförstå mig rätt. Han kanske inte kommer spela hockey på sin högsta nivå igen, det vet ingen, men det har inte med hans kost att göra! Snälla nån. Kan vi försöka sluta övertolka ALLT som läses i media?

Jag ska inte tala för samtliga men min tes är inte att han är körd för att han undviker socker i sin kost. Det är väl alldeles lämpligt att han gör det. Han är körd därför att han är så pass desperat. Det var åtminstone min poäng.
Så sant så desperationen gör att ta till desperata åtgärder för att rädda sin karriär frågan är väl mer kommer det hjälpa???
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hedanders tis 31 jan 2023, 10:31

JuniorX skrev:
Hedanders skrev:Kempe är INTE körd för att han slutar äta socker. Han är desperat för att komma tillbaka och spela.

Missförstå mig rätt. Han kanske inte kommer spela hockey på sin högsta nivå igen, det vet ingen, men det har inte med hans kost att göra! Snälla nån. Kan vi försöka sluta övertolka ALLT som läses i media?

Jag ska inte tala för samtliga men min tes är inte att han är körd för att han undviker socker i sin kost. Det är väl alldeles lämpligt att han gör det. Han är körd därför att han är så pass desperat. Det var åtminstone min poäng.

Så kan det ju absolut vara. Eller så är han så stressad över att börja spela eftersom han vet att han har ett dyrt kontrakt och Luleås supportrar börjar undra om han är värd pengarna...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2070
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Snikne Ville sön 05 feb 2023, 00:31

Spelar nog tidigast CHL-finalen o det är väl rätt att göra ett ordentligt "omtag". Tror en fräsch Kempe är det närmaste en x-factor vi rimligtvis kommer denna sässe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd sön 05 feb 2023, 16:04

Avgå Kempe

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av farre sön 05 feb 2023, 16:10

Burskydd skrev:Avgå Kempe

Vänta lite nu.
Kempe har väl inte gjort något fel över huvud taget.
Föreningen har undersökt honom och varit medvetna om riskerna. Det är väl inte Kempe som ska avgå om någon. Är väl läkaren som gett godkännande samt de värvningsansvariga som har ansvar i den här soppan.
Det enda Kempe vill är ju att spela så var i ligger ansvaret på Kempe?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Mr Bister, Dustin, kokostrollet, LulefanGBG, Puckad, Kanellängd and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tjågen sön 05 feb 2023, 16:54

Klart dom är ansvariga, men detta är ju inte Röda Korset, bara avbryta om det inte funkar och hitta nån ny, kan inte ha en spelare som kostar så mycket och inte bidrar, har man ju inte hela bilden förstås, kanske dom satsar på nästa säsong, vem vet!

Tjågen

Antal inlägg : 142
Join date : 23-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 sön 05 feb 2023, 17:00

Tjågen skrev:Klart dom är ansvariga, men detta är ju inte Röda Korset, bara avbryta om det inte funkar och hitta nån ny, kan inte ha en spelare som kostar så mycket och inte bidrar, har man ju inte hela bilden förstås, kanske dom satsar på nästa säsong, vem vet!
Hur avbryter du det?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LulefanGBG sön 05 feb 2023, 17:03

farre skrev:
Burskydd skrev:Avgå Kempe

Vänta lite nu.
Kempe har väl inte gjort något fel över huvud taget.
Föreningen har undersökt honom och varit medvetna om riskerna. Det är väl inte Kempe som ska avgå om någon. Är väl läkaren som gett godkännande samt de värvningsansvariga som har ansvar i den här soppan.
Det enda Kempe vill är ju att spela så var i ligger ansvaret på Kempe?
Exakt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Lars158 and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tjågen sön 05 feb 2023, 17:45

Så klart det blir svårt att avbryta kontraktet utan hans samförstånd.....varför skulle han göra det, vi är nog tyvärr fast med honom, ny Sundström i Frölunda blir det nog. Får väl hoppas han kan bidra snart, behövs. Sen så är det väl självklart att det inte är hans fel.....Kempe vill ju bara tjäna så mycket han kan samt spela hockey sista åren här, självklart ju. Det är ju våra sportchefer som har ansvaret så klart.....vart väl lite desperata när inga andra bud funkade, sånt händer, bara att gå vidare och hoppas han blir frisk snart

Tjågen

Antal inlägg : 142
Join date : 23-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore sön 05 feb 2023, 19:38

Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking sön 05 feb 2023, 19:52

Tony Moore skrev:Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.

Betvivlar starkt att någon sådan klausul skulle finnas. Mario hade drömläge i förhandlingarna med tanke på luleås desperation och det minimala utbudet av spelare.

Pontaking

Antal inlägg : 1133
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LHF96 sön 05 feb 2023, 19:54

Tony Moore skrev:Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.

Lite lustigt han ska vara vår spetsvärvning när han aldrig varit någon stor poänggörare. Kempe är en 0,5poängspelare/match, typ som Connolly. Ett glasknä och bulans spelsystem lär inte bidra till ökat poängsnitt. Nej utifrån förväntningarna så är detta en ytterst märklig värvning.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3505
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore sön 05 feb 2023, 20:08

LHF96 skrev:
Tony Moore skrev:Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.

Lite lustigt han ska vara vår spetsvärvning när han aldrig varit någon stor poänggörare. Kempe är  en 0,5poängspelare/match, typ som Connolly. Ett glasknä och bulans spelsystem lär inte bidra till ökat poängsnitt. Nej utifrån förväntningarna så är detta en ytterst märklig värvning.
EN av fler spetsvärvningar, det räcker inte bara med en 100%-ig Mario, enl många silly-rykten är det fler spets som ska in, både back och potentiella fw-målskyttar. Gäller bara hitta rätt, och det verkar inte vara det enklaste för Vårat gäng.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Monco sön 05 feb 2023, 20:38

Saha skrev:
Tony Moore skrev:Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.
Om han inte kan spela alls så finns det väl någon försäkring som startar efter ett visst antal dagar. Däremot så faller den såklart inte ut om han fortsätter med att spela någon match här och där som han har gjort än så länge. Exempelvis vid hjärnskakningar a på Sondell och Styrman ifjol så behövde Luleå inte betala lön efter x antal dagar, kan vara 90 men jag vet inte säkert.
Betvivlar starkt att någon sådan klausul skulle finnas. Mario hade drömläge i förhandlingarna med tanke på luleås desperation och det minimala utbudet av spelare.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders sön 05 feb 2023, 21:22

Tony Moore skrev:
LHF96 skrev:
Tony Moore skrev:Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.

Lite lustigt han ska vara vår spetsvärvning när han aldrig varit någon stor poänggörare. Kempe är  en 0,5poängspelare/match, typ som Connolly. Ett glasknä och bulans spelsystem lär inte bidra till ökat poängsnitt. Nej utifrån förväntningarna så är detta en ytterst märklig värvning.
EN av fler spetsvärvningar, det räcker inte bara med en 100%-ig Mario, enl många silly-rykten är det fler spets som ska in, både back och potentiella fw-målskyttar. Gäller bara hitta rätt, och det verkar inte vara det enklaste för Vårat gäng.
Jag antar att man försöker göra allt i sin makt i att övertyga Andreasson att komma "hem" redan nu

Blinders

Antal inlägg : 5160
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av NallePhu sön 05 feb 2023, 21:50

Blinders skrev:
Tony Moore skrev:
LHF96 skrev:
Tony Moore skrev:Måste finnas någon out-klausul om han inte kan fullfölja sin arbetsuppgift, annars vore det jävligt konstigt (jag har ingen aning, bara personlig tanke). Sedan hur fördelningen spelare--arbetsköpare fördelas vid ett sådant uppbrott är?

Måste bara tillägga att jag hoppas till 100% att Mario kan spela utan smärta och känning inom en/två veckor, OCH hela nästa säsong hos oss som en viktig kugge och poänggörare.

Lite lustigt han ska vara vår spetsvärvning när han aldrig varit någon stor poänggörare. Kempe är  en 0,5poängspelare/match, typ som Connolly. Ett glasknä och bulans spelsystem lär inte bidra till ökat poängsnitt. Nej utifrån förväntningarna så är detta en ytterst märklig värvning.
EN av fler spetsvärvningar, det räcker inte bara med en 100%-ig Mario, enl många silly-rykten är det fler spets som ska in, både back och potentiella fw-målskyttar. Gäller bara hitta rätt, och det verkar inte vara det enklaste för Vårat gäng.
Jag antar att man försöker göra allt i sin makt i att övertyga Andreasson att komma "hem" redan nu
Ponta har väl sagt han kommer köra på i AHL denna säsong innan han återvänder hem/Luleå, Han lär nog vara svår att få lös men man vet inte hur dem resonerar med han over there och Detroit!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Snikne Ville mån 06 feb 2023, 12:25

Verkar gå hyfsat fullt på dagens träning iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

kokostrollet, Puckad, Kanellängd, SatanicPanic and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 mån 06 feb 2023, 15:58

Snikne Ville skrev:Verkar gå hyfsat fullt på dagens träning iaf.
Han spelar imorgon.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/mario-kempe-tillbaka-brannstrom-missar-mastematchen/jp3d266l

Serkan122

Antal inlägg : 2749
Join date : 22-05-31

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dundernisse mån 06 feb 2023, 16:17

Serkan122 skrev:
Snikne Ville skrev:Verkar gå hyfsat fullt på dagens träning iaf.
Han spelar imorgon.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/mario-kempe-tillbaka-brannstrom-missar-mastematchen/jp3d266l
Ryktas om att han brände sig på sin oboy. Tveksamt att han kommer till spel.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala mån 06 feb 2023, 18:37

Har Brännis redan börjar hjälpa HV? lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18138
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 2 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 18 Föregående  1, 2, 3 ... 10 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet