Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 6 av 18 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger fre 31 mar 2023, 14:11

Burskydd skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:
icemask skrev:
Urken skrev:Alltför många om, men och kanske i allmänhet och sett till hans kostnad i synnerhet. Räknar Mario som ett svart hål, dit en del av spelarbudgeten bara försvann. Bidrar han något öht är det en bonus.

Stör mig något fruktansvärt på Skuggans agerade som värvar en spelare på dekis som dessutom är trasig. (Ja, man visste att han var trasig innan).
Felet ligger no hos medisinska teamet, kempe var/är en investering för nästa säsong men man hetsade in honom i matchandet

skadan blev inte på samma ställe.

Nej, men vem i sina sinnes fulla bruk värvar en skadad spelare på dekis, som dessutom hamnar i topp i löneligan i laget? Sen, som Kempe själv säger, gick han in för hårt. Även detta är en stor plump. Väljer man att lägga det på Kempe, det medicinska teamet eller något mitt emellan med bristande kommunikation? Vem vet. Det här är en av de absolut största floppvärvningar Luleå någonsin gjort.
Som jag sagt förut. Han sitter hemma med värk och räknar pengar. Han kommer ALDRIG tillbaka till vettig standard. Fullkomligt galen värvning och ni som kramar han nu ska få se totalfloppen nästa säsong.

Hoppsan. SÅ du känner Mario alltså?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger fre 31 mar 2023, 14:14

Dustin skrev:Det är väl självklart att skadan på något sätt har med den gamla skadan att göra. Att man hävdar annat är för att kunna nyttja försäkringen som annars inte täcker.

Ni tror alltså på fullt allvar att Mario lyckades få en helt annan knäskada oberoende av den gamla på samma knä 4-5 matcher in på säsongen utan att något trauma skett? Vilken gullig men samtidigt sorglig naivitet.

Sen kanske medicinska undersökningen inte kunde förutspå detta, men vem som helst fattar risken med att värva en knäskadad 34-åring oavsett medicinsk kompetens.

Så du vet alltså mer än lagläkaren som menar att Kempe helt återhämtat sig från sin korsbandsskada och menar att skadan är "helt ny"?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-missar-resten-av-sasongen/
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala fre 31 mar 2023, 14:43

jösses vad folk killgissar om att han räknar pengar och att skadan beror på hans gamla skada, inget stämmer med dessa påståenden, det är ju bara hejvilda chansningar.

Däremot så visade han inte riktigt den spets som många trodde, visst, han kanske behöver mer matcher i kroppen och att den håller ihop.

Facit får vi först nästa säsong, visst känns det riskabelt men eftersom han har kontrakt över nästa säsong så måste vi iaf ge honom chansen, visst kan det mycket väl bli en flopp och att han blir skadad igen men just nu vet vi inte.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Bamsefar, PM, farre, Donowitz, Pontaking, Puckad, Lulejoe and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger fre 31 mar 2023, 14:45

Pajala skrev:jösses vad folk killgissar om att han räknar pengar och att skadan beror på hans gamla skada, inget stämmer med dessa påståenden, det är ju bara hejvilda chansningar.

Däremot så visade han inte riktigt den spets som många trodde, visst, han kanske behöver mer matcher i kroppen och att den håller ihop.

Facit får vi först nästa säsong, visst känns det riskabelt men eftersom han har kontrakt över nästa säsong så måste vi iaf ge honom chansen, visst kan det mycket väl bli en flopp och att han blir skadad igen men just nu vet vi inte.

Det håller jag med om men samtidigt.. det lag han kommer in i och dess form gjorde ju inte direkt det lätt för honom. Sedan är ju inte Bulans spel heller det enklaste att kom in utan det tar tid. Får se vad en ordentlig rehab och en ordentlig försäsong gör innan jag dömer ut honom helt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Pajala and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz fre 31 mar 2023, 15:08

Pajala skrev:jösses vad folk killgissar om att han räknar pengar och att skadan beror på hans gamla skada, inget stämmer med dessa påståenden, det är ju bara hejvilda chansningar.

Däremot så visade han inte riktigt den spets som många trodde, visst, han kanske behöver mer matcher i kroppen och att den håller ihop.

Facit får vi först nästa säsong, visst känns det riskabelt men eftersom han har kontrakt över nästa säsong så måste vi iaf ge honom chansen, visst kan det mycket väl bli en flopp och att han blir skadad igen men just nu vet vi inte.

Första vettiga inlägg från dig Pajala på ett bra tag. Fortsätt så Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin fre 31 mar 2023, 16:11

Hankburger skrev:
Dustin skrev:Det är väl självklart att skadan på något sätt har med den gamla skadan att göra. Att man hävdar annat är för att kunna nyttja försäkringen som annars inte täcker.

Ni tror alltså på fullt allvar att Mario lyckades få en helt annan knäskada oberoende av den gamla på samma knä 4-5 matcher in på säsongen utan att något trauma skett? Vilken gullig men samtidigt sorglig naivitet.

Sen kanske medicinska undersökningen inte kunde förutspå detta, men vem som helst fattar risken med att värva en knäskadad 34-åring oavsett medicinsk kompetens.

Så du vet alltså mer än lagläkaren som menar att Kempe helt återhämtat sig från sin korsbandsskada och menar att skadan är "helt ny"?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-missar-resten-av-sasongen/

Luleå hockey sa också att han var sjuk när han missade de första matcherna. Försök att tänka efter själv lite, det är ganska uppenbart att blixten inte slår ner på samma ställe två gånger.

Gällande mörkande av skador så har Fimpen och Arlbrandt i bl.a femtefemman tagit upp att en anledning har att göra med att försäkringar ska gälla. Så det handlar inte bara om att mörka för motståndare.

Helt uppenbart att ett samband finns.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Panikvärvning fre 31 mar 2023, 16:48

Hankburger skrev:
Dustin skrev:Det är väl självklart att skadan på något sätt har med den gamla skadan att göra. Att man hävdar annat är för att kunna nyttja försäkringen som annars inte täcker.

Ni tror alltså på fullt allvar att Mario lyckades få en helt annan knäskada oberoende av den gamla på samma knä 4-5 matcher in på säsongen utan att något trauma skett? Vilken gullig men samtidigt sorglig naivitet.

Sen kanske medicinska undersökningen inte kunde förutspå detta, men vem som helst fattar risken med att värva en knäskadad 34-åring oavsett medicinsk kompetens.

Så du vet alltså mer än lagläkaren som menar att Kempe helt återhämtat sig från sin korsbandsskada och menar att skadan är "helt ny"?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-missar-resten-av-sasongen/

Du tror alltså att man får en fraktur i ett fullt friskt knä bara från ingenstans?
Det är väl knappast någon raketforskning att räkna ut att det handlar om en stressfraktur pga överbelastning på ett svagt knä.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd fre 31 mar 2023, 16:59

JohanO skrev:Det finns samband mellan korsbandsoperationer och knäskålsfrakturer.

För de som är nyfikna på att gräva vidare i Kempes åkommor så kan jag rekommendera en googling på ” fracture patella after acl”. Finns mängder av studier som gjorts på ämnet.

Kort kan man säga att ett opererat korsband inte behöver utsättas för något större trauma för att en knäskålsfraktur ska uppstå, utan det kan räcka med hög fysisk aktivitet. Vissa kan känna ett ”pop” innan smärtan kommer, och andra märker ingenting (annat än att det plötsligt gör ont). Inte orimligt att en hockeyspelare inte märker när frakturen sker.

Ska också tilläggas att det här är en högst ovanlig sidoeffekt (hittade bl.a. en studie som pekade på en fallfrekvens på 2.2%), men intressant att spekulera i ändå.
Tycker det är värt att påminna om inlägget av JohanO, som lyfter att det finns forskning som visar på ett samband mellan korsbandsoperationer och knäskålsfrakturer.

Att hans knäskålsfraktur inte skulle ha någon som helst korrelation till hans tidigare korsbandsskada känns därför osannolikt.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 858
Join date : 20-02-22

Urken, pingu, Dustin and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Danneja fre 31 mar 2023, 17:25

Det var en chansning när laget och sportchefen var rejält pressade (inte minst från alla fans) det kunde också ha gått vägen.
Nu låter det ju som att han ska bli återställd i alla fall
Och blir han inte det så kostar han ingenting för försäkringen tar det och vi kan värva något annat för dom pengarna.

Danneja

Antal inlägg : 737
Join date : 22-04-12

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger fre 31 mar 2023, 17:34

Panikvärvning skrev:
Hankburger skrev:
Dustin skrev:Det är väl självklart att skadan på något sätt har med den gamla skadan att göra. Att man hävdar annat är för att kunna nyttja försäkringen som annars inte täcker.

Ni tror alltså på fullt allvar att Mario lyckades få en helt annan knäskada oberoende av den gamla på samma knä 4-5 matcher in på säsongen utan att något trauma skett? Vilken gullig men samtidigt sorglig naivitet.

Sen kanske medicinska undersökningen inte kunde förutspå detta, men vem som helst fattar risken med att värva en knäskadad 34-åring oavsett medicinsk kompetens.

Så du vet alltså mer än lagläkaren som menar att Kempe helt återhämtat sig från sin korsbandsskada och menar att skadan är "helt ny"?

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/mario-kempe-missar-resten-av-sasongen/

Du tror alltså att man får en fraktur i ett fullt friskt knä bara från ingenstans?
Det är väl knappast någon raketforskning att räkna ut att det handlar om en stressfraktur pga överbelastning på ett svagt knä.

Ja? Har själv fått en fraktur i ett annars friskt knä tidigare.

Kanellängd skrev:
JohanO skrev:Det finns samband mellan korsbandsoperationer och knäskålsfrakturer.

För de som är nyfikna på att gräva vidare i Kempes åkommor så kan jag rekommendera en googling på ” fracture patella after acl”. Finns mängder av studier som gjorts på ämnet.

Kort kan man säga att ett opererat korsband inte behöver utsättas för något större trauma för att en knäskålsfraktur ska uppstå, utan det kan räcka med hög fysisk aktivitet. Vissa kan känna ett ”pop” innan smärtan kommer, och andra märker ingenting (annat än att det plötsligt gör ont). Inte orimligt att en hockeyspelare inte märker när frakturen sker.

Ska också tilläggas att det här är en högst ovanlig sidoeffekt (hittade bl.a. en studie som pekade på en fallfrekvens på 2.2%), men intressant att spekulera i ändå.
Tycker det är värt att påminna om inlägget av JohanO, som lyfter att det finns forskning som visar på ett samband mellan korsbandsoperationer och knäskålsfrakturer.

Att hans knäskålsfraktur inte skulle ha någon som helst korrelation till hans tidigare korsbandsskada känns därför osannolikt.  

Utgår bara från att Luleås lagläkare vet vad han pratar om. Om ett korsband är fullständigt läkt så känns det osannolikt att det skulle orsaka en fraktur på knäskålen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 fre 07 apr 2023, 17:51


Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Danneja fre 07 apr 2023, 18:11


Han kom in som ett stjärnförvärv mitt i Luleås kräftgång.
Men Mario Kempes första månader tillbaka i Sverige blev tunga.
Nu berättar han om klubbvalet, den tunga skadan, att tvingas avsluta säsongen, kritiken och stödet han fått.
– Efter elva månaders frånvaro, göra en träning och sen spela 20 minuter mot Skellefteå kanske inte var optimalt, säger han.

Den 5 januari spelade Mario Kempe sin andra match för kalenderåret 2022.
Då var olyckan framme när hans Dinamo Minsk ställdes mot Vityaz.
Han fick en skada på det främre korsbandet, säsongen var slut och en lång rehabiliteringsperiod inleddes.
– Det var långa månader, säger Kempe.
Men därefter sades avtalet med KHL-klubben upp därmed inleddes jakten på en ny klubb under rehabiliteringen.
– Det var lag som hörde av sig på sommaren och var intresserade. Jag satt ju utan kontrakt och kände att jag kunde ta tiden jag behövde tills jag var redo. Jag tog hellre en månad extra än en för lite, förklarar han.
Tidigt började det pratas om att en flytt hem till Sverige för spel i Luleå efter nästan nio år utomlands låg framför honom.
– Jag och Luleå hade lång kontakt, vi hördes fram och tillbaka i några månader. Sedan sista månaden kom en del heta alternativ, det var lag som var intresserade men jag valde Luleå för att det kändes rätt.
Mario Kempe: ”Då blev det nog värre”
I december, ganska exakt elva månader efter den senaste matchen, anslöt han till ett Luleå i en prekär sits. Samtidigt hade Kempe fått grönt ljus och så långt var det inga konstigheter.

Mitt rehabteam som jag jobbar med i Stockholm och de jag jobbat med i Los Angeles hade bra kommunikation. Så när de tyckte att jag var redo, allt såg bra ut och så var det dags.
Den första december gjorde han sedan debut i Luleåtröjan. Men frågan är om det gick lite för fort?
– Jag var borta elva månader från att spela. Då som kanske var fel var att man kanske inte ska sätta gasen i botten direkt som vi gjorde. Efter elva månaders frånvaro, göra en träning och sen spela 20 minuter dagen efter mot Skellefteå... det kanske inte var optimalt så här efteråt. Men det är lätt att vara efterklok. Men det visste ju inte jag, det är ju skitkul att spela mycket. Jag är ju ingen läkare på det sättet som kan allt om kroppen. Hockeyspelare vill ju spela.
Kempe fortsätter:
– Det blev väl inte jättebra... det var jobbigt att skada sig igen, det är ju tråkigt liksom.
Han beskriver att ”kroppen kändes bra” och att han var ”sjukt taggad” efter den långa frånvaron.
– Första fem, sex matcherna när jag spelade kändes det bra. Jag kände ganska tidigt att något var fel. Sen började jag få ont, sen fick jag riktigt ont. Jag spelade ändå, även om jag kanske inte skulle gjort det. Då blev det nog värre än om jag skulle tagit det lite lugnare.

Avslöjar nu när han insåg allvaret
I samband med en bortamatch mot Timrå i januari kom smärtan, som Kempe var rätt oförstående till. Därefter väntade en lång bussresa till Göteborg och möte med Frölunda två dagar senare.
– Bussresan dit hjälpte nog inte så mycket när man satt ned så mycket med ett sådant knä. Då klev jag av den matchen. Efter det gjorde det riktigt ont. Men jag spelade ett par matcher efteråt, försökte igen och klev av.
Går det att beskriva hur illa det var från ditt håll?
– Jag skulle väl säga att de sista fem matcherna jag spelade... det kändes som att jag haltade när jag åkte. I varenda bromsning, sväng och närkamp tappade jag kraft, säger han och fortsätter:
– När det blev det sista landslagsuppehållet så åkte jag ned till Stockholm. Då sade de ”du får inte spela på det här”. Men så kan det vara...
Det rörde sig då om en spricka i knäskålen och säsongen var över innan grundserien var det.
– Även om det är illa och blir operation kunde det varit värre. Men det var tillräckligt dåligt för att inte kunna spela, så det kunde väl ha blivit värre. För de var förvånade att jag kunde spela sex, sju matcher med det där. Men det är ju inget avancerat med läkningen.

Ångrar ni att du klev på så tidigt?
– Både och... det är klart man vill spela när man varit borta så länge. Under hela min karriär, jag är ändå ganska erfaren, har man spelat med skavanker. Man känner när något är fel och jag kände att något inte stod rätt till. Men jag litade på att de där uppe hade koll på allt. Jag tänkte att om det är okej att spela och de vill att jag ska spela är det klart att jag försöker göra mitt bästa, även om jag känner att jag är långt ifrån att kunna ge det jag har på isen. Det syntes väl också.
Samtidigt ville Kempe, som ett rätt uppsnackat nyförvärv, spela. Laget var inne i en negativ trend och han plockades in ihop med Tomi Sallinen samtidigt som fjolårsfinalisten skulle jaga en slutspelsplats.
– Det är jättelätt att vara efterklok. Med den situationen laget var i, med en utsatt position i tabellen, då behöver man alla spelare Då är det inte jättelätt att komma in som ny och inte spela. Då vill man vara där ute och hjälpa till. Vill de att man ska spela är det klart att man gör det även om man har ont...
– Vi hockeyspelare är sådana att vi spelar tills vi går sönder helt. Det är väl korkat på ett sätt, men man har lärt sig det sen man var liten och kollade på gamla NHL-spelare. De spelade ju med brutna fötter och så där.

Det är ju så enkelt som att ni vill spela och hjälpa laget, eller hur?
– Exakt. Det är ju en sak om teamet säger att man inte kan spela. Vill de att man spelar så kommer man ju så klart att göra sitt yttersta även om man har ont.
34-åringen tänker efter en sekund och tar till orda igen.
– Sen blir det lite omvänd effekt... jag kan inte sticka under stol med att det blivit en del kritik. Det är en del från supportrar om att man inte presterat. Det är också mentalt jobbigt när man är skadad. Då önskar man ju att man fick lite stöd i stället. Det är väl så det är i branschen, även om man förstår det.
”En del skriver saker som är riktigt elaka”
Är folk snabba att döma?
– Så är det ju. Man vill ju inte höra allt. En del människor skriver riktigt elaka saker. Men jag har lärt mig att inte lyssna på sådant. Jag bryr mig om vad mina nära, kära och vänner säger.
– Sen är det lite speciellt. Varenda klubb man varit i har man känt sig omtyckt av supportrarna... så det blev lite annorlunda. Men så är det när det går tungt och det får man lära sig ta.

Han vill dock inte gå in på vilka typer av meddelanden han faktiskt fått mer specifikt.
– Det orkar jag inte. Man läser ju hela tiden i tidningen om folk som får hot... man vet att det förekommer men jag lägger ingen vikt vid det. Jag känner mig tillräckligt mentalt stark för att stöta bort det.
Alla meddelanden har dock inte varit negativa. De har snarare givit honom styrka i sin rehabilitering.
– Det som blir frustrerande är när man själv är skadad för det finns ju faktiskt folk som skrivit snälla saker också. Det kan jag titta på ibland och försöka se det. Men så är det i idrotten, det får man lära sig leva med. Man kan inte gräva ned sig, då tror jag man sysslar med fel grej.
Exakt hur skadan uppstod kan han inte säga något om utan hänvisar till klubbens läkarteam. Men det ska inte ta mer än ”sex till åtta veckor” efter operationen, den är lindrigare än korsbandet, men läkningsprocessen ”är krånglig”.
– Det är ju jäkligt mycket bättre än korsbandet som var elva månader. Sen är det tråkigt att man är tvungen att behöva operera. Det är lätt att vara efterklok, men jag kanske inte skulle spelat med den smärtan jag hade.
Hyllar Luleås insats i SM-slutspelet
En del i hans optimism är grundad i den starka säsongsavslutningen hans lagkamrater stod för. Detta då de pressade Växjö till en sjunde avgörande kvartsfinal.

Det var riktigt kul att se laget i slutspelet. Det var som att något hände. Det såg riktigt bra ut och vi vaknade till. Att ge Växjö en sådan match och sedan vara en stolträff från sudden... det var en riktigt bra avslutning på säsongen som man kan ta med sig till nästa säsong.
Vad har du för förväntningar på nästa säsong i dagsläget?
– Det är några som försvinner och så men jag hoppas vi får in bra gubbar och får ihop laget. Vi vill bygga vidare på avslutningen på säsongen. Det var en stark krigarinsats och i slutspelet är det ju inte så mycket skönspel. Det är Luleås spelstil att vara hårda att möta än så mycket finlir, det var kul att se.
För just nu går Kempe med benet i en ortos i väntan på att fortsätta sin rehabilitering.
Dock ser han inga problem framför sig när det kommer till att bli fullt återställd till nästa säsong. Dit är det ju ett tag kvar och tills dess blir det träning på hemmaplan i Stockholm.
– Vi kör is där det finns sen och lägger upp en plan för att jag ska vara redo. Förhoppningsvis hinner jag bli både frisk, stark och snabb höll jag på att säga, säger han och skrattar.

Danneja

Antal inlägg : 737
Join date : 22-04-12

Kanellängd and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Kanellängd fre 07 apr 2023, 18:54

…går han fortfarande i ortos? Känns inte superpositivt direkt.

Jag hoppas att Kempe är tillbaka i september med så hög kapacitet som är möjlig, efter den typ av knäskador han har haft. Men kommunikation och samsyn mellan Kempe och Luleå känns ju inte toppen av den där intervjun att döma.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 858
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Braun fre 07 apr 2023, 19:13

Kanellängd skrev:…går han fortfarande i ortos? Känns inte superpositivt direkt.

Jag hoppas att Kempe är tillbaka i september med så hög kapacitet som är möjlig, efter den typ av knäskador han har haft. Men kommunikation och samsyn mellan Kempe och Luleå känns ju inte toppen av den där intervjun att döma.

Mm reagerade också på det. Han skulle ju behöva ha en hel försäsong också. Vi får se hur det där slutar.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders fre 07 apr 2023, 20:34

Braun skrev:
Kanellängd skrev:…går han fortfarande i ortos? Känns inte superpositivt direkt.

Jag hoppas att Kempe är tillbaka i september med så hög kapacitet som är möjlig, efter den typ av knäskador han har haft. Men kommunikation och samsyn mellan Kempe och Luleå känns ju inte toppen av den där intervjun att döma.

Mm reagerade också på det. Han skulle ju behöva ha en hel försäsong också. Vi får se hur det där slutar.
Hoppas verkligen Fröberg stannar.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore fre 07 apr 2023, 20:37

Jag tror stenhårt på en frisk Mario, måste vara jävulskt revanschsugen och verkligen vill visa alla tvivlare vad han är kapabel till.
Tillsammans med flera offensiva kamrater tror jag på succe Smile

Jag väljer också att tro på framgång istf "det går inte".
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Diktatorn, håkke, Danneja and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Diktatorn fre 07 apr 2023, 21:36

Jag tror också stenhårt på Mario, men vi måste bygga ett lag som inte räknar med att han spelar. Mario är en bonus som kan ta oss långt!

Tror alla såg den enorma kompetens som fanns där när han spelade frisk de tre första matcherna.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

håkke, Danneja, Bros! and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av trallgöken fre 07 apr 2023, 23:42

Tror tyvärr Marios karriär redan är över. Har inte knäet helat efter ett helt år. Varför ska det helt plötsligt hela över vår och sommarhalvåret?

trallgöken

Antal inlägg : 1380
Join date : 21-10-14

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Panikvärvning lör 08 apr 2023, 00:34

trallgöken skrev:Tror tyvärr Marios karriär redan är över. Har inte knäet helat efter ett helt år. Varför ska det helt plötsligt hela över vår och sommarhalvåret?

Du vet väl om att det är två separata skador det gäller? Även om skada nummer två hör ihop med skada nummer ett så är det fortfarande två olika läkningsprocesser det handlar om.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

håkke likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger lör 08 apr 2023, 00:48

trallgöken skrev:Tror tyvärr Marios karriär redan är över. Har inte knäet helat efter ett helt år. Varför ska det helt plötsligt hela över vår och sommarhalvåret?

För det är två olika skador? Den första hade läkt redan när han fick den andra.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

håkke likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av DaVoc lör 22 apr 2023, 21:26



Mario skyfflar jord. Hoppas han kan köra en rejäl försäsongsträning. Verkar dock fortfarande ha knäskydd/ortros.

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders lör 22 apr 2023, 21:36

Med tanke på det lag vi verkar få ihop så borde Kempes motivation vara hög för att komma tillbaka i toppform.
Gör han det så kommer han göra skillnad.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Tony Moore and håkke like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking lör 22 apr 2023, 21:37

DaVoc skrev:

Mario skyfflar jord. Hoppas han kan köra en rejäl försäsongsträning. Verkar dock fortfarande ha knäskydd/ortros.

Verkar inte vara otros utan endast ett värmeskydd

Pontaking

Antal inlägg : 1231
Join date : 14-03-16

håkke likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders fre 28 apr 2023, 21:05


Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Donowitz and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av trallgöken sön 30 apr 2023, 22:49

Jobbigt det måste kännas nu när Modo gick upp. Ehhe

trallgöken

Antal inlägg : 1380
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Panikvärvning mån 01 maj 2023, 13:57

trallgöken skrev:Jobbigt det måste kännas nu när Modo gick upp. Ehhe

Varför?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hedanders mån 01 maj 2023, 20:11

Panikvärvning skrev:
trallgöken skrev:Jobbigt det måste kännas nu när Modo gick upp. Ehhe

Varför?

Antar att han menar att Mario spelade i MoDo i ungdomsåren och nån säsong som senior. Han kommer från det området nånstans så kanske har det som favoritklubb sedan barnsben?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger mån 01 maj 2023, 22:29

Hedanders skrev:
Panikvärvning skrev:
trallgöken skrev:Jobbigt det måste kännas nu när Modo gick upp. Ehhe

Varför?

Antar att han menar att Mario spelade i MoDo i ungdomsåren och nån säsong som senior. Han kommer från det området nånstans så kanske har det som favoritklubb sedan barnsben?
Kempe är ursprungligen från Kramfors som ligger mellan Ö-vik och Sundsvall.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

NallePhu and Hedanders like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Agenten tor 04 maj 2023, 10:46

Hedanders skrev:
Panikvärvning skrev:
trallgöken skrev:Jobbigt det måste kännas nu när Modo gick upp. Ehhe

Varför?

Antar att han menar att Mario spelade i MoDo i ungdomsåren och nån säsong som senior. Han kommer från det området nånstans så kanske har det som favoritklubb sedan barnsben?

Mario har aldrig haft Modo som favoritklubb. Marios farsa är Stockholmare. Djurgårdshjärta i dom båda.

Mario är uppe och springer nu. Detta kan bli bra, väldigt bra.

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders tor 04 maj 2023, 11:05

Agenten skrev:
Hedanders skrev:
Panikvärvning skrev:
trallgöken skrev:Jobbigt det måste kännas nu när Modo gick upp. Ehhe

Varför?

Antar att han menar att Mario spelade i MoDo i ungdomsåren och nån säsong som senior. Han kommer från det området nånstans så kanske har det som favoritklubb sedan barnsben?

Mario har aldrig haft Modo som favoritklubb. Marios farsa är Stockholmare. Djurgårdshjärta i dom båda.

Mario är uppe och springer nu. Detta kan bli bra, väldigt bra.

https://instagram.com/stories/mariokempe20/3095132278999999685?igshid=MDJmNzVkMjY=

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala tor 04 maj 2023, 14:36

Kan bli bra, han visade inte så mycket hockey i de få matcher han spelade och går han sönder igen så är det verkligen en katastrofvärvning.

MEN visst kommer han att få chansen att visa vad han kan men den där oroande känslan att han inte håller ihop finns där i bakgrunden.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger tor 04 maj 2023, 15:27

Pajala skrev:Kan bli bra, han visade inte så mycket hockey i de få matcher han spelade och går han sönder igen så är det verkligen en katastrofvärvning.

MEN visst kommer han att få chansen att visa vad han kan men den där oroande känslan att han inte håller ihop finns där i bakgrunden.

Personligen anser jag att han visade att han hade väldigt mycket ishockey i sig de första matcherna även om det även var uppenbart att han inte var i matchtempo ännu. Sedan började han mattas och den nya skadan började göra sig gällande så då fanns det uppenbara orsaker varför han inte kunde prestera.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Diktatorn, Micke80 and Bellissimo like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av håkke tor 27 jul 2023, 12:17

Från Kuriren Ishockey 26 juli 2023 19:30

Efter en problemfylld fjolårssäsong ska Mario Kempe återvända till Luleå fullt återställd. "Jag ska träffa läkarteamet så får vi lägga upp en plan för att man ska kunna vara på toppnivå när serien börjar", säger han.

Efter 20 omgångar och en åttonde plats i SHL värvades Mario Kempe till Luleå i november. Han kom med meriter från två VM-turneringar, 70 NHL-matcher och 259 matcher i KHL.

Första säsongen blev inte som någon av parterna ville. Debuten gjordes i en bortamatch mot Skellefteå. Även matcherna efter det såg bra ut, trots att det hade gått ett år sedan senaste matchen.

– Första matcherna kändes allt som det skulle. Såklart kan man när man tittar tillbaka på det vara efterklok. Vad man skulle gjort och inte. Kanske skulle haft en lite lugnare infasning med istid. Jag hade inte spelat på ett år. Men det är lätt att vara efterklok. Det klart att det var en besvikelse, säger han.

– Laget var i ett utsatt läge och vill de att jag ska spela kommer jag fortfarande göra mitt bästa även om det inte ens är i närheten av den nivå jag har i mig.

17 februari kom så beskedet, efter tolv spelade matcher, att Kempe behövde opereras på grund av en fraktur i knäskålen. Det innebar att han missade resten av föregående säsong och därefter tog en tre månader lång rehabiliteringsperiod vid.

– Första sex veckorna gick man med benet rakt. Då fick man inte belasta alls. Det var lite jobbigt. När man fick ta bort det var det bara börja med rehaben direkt. Det har varit speciellt men börjar kännas bra, säger Kempe och berättar om perioden:

– Det har gått bra. Rehaben har gått bra. Jag tycker att det känns bra. Jag börjar få upp styrkan i benet och så där. När skadan är läkt handlar det om att bygga upp styrkan i benet igen. Efter en sådan operation börjar man om från noll. Det finns inga benmuskler kvar typ. Man kan kalla det träning eller rehab. Jag tränar för att bygga upp styrkan.

Under sommaren har Kempe visat upp på sociala medier att han varit på is och är faktiskt på väg till ett pass när vi talas vid under tisdagskvällen.

– Det har varit mest skill och sådant. Det har inte varit några närkamper eller snabba rörelser. Det har varit mest kontrollerat. Jag brukar gilla att känna på is under sommaren. Även om det är svårt att få tag på istider här i Stockholm så gör jag mitt bästa för att hitta var det finns.

Vad är status på dig när du kommer upp?

– Det har läkt som det ska. Det ska inte kunna gå sönder. Sen har jag lite styrka kvar att bygga upp innan. Jag ska träffa läkarteamet så får vi lägga upp en plan för att man ska kunna vara på toppnivå när serien börjar. Det är huvudsaken.

Men någon revansch vill han inte kalla det.

– Jag tycker bara att det ska bli kul att spela. Jag älskar att njuta av att spela och bjuda på underhållning. Det är min spelstil. Det är vad jag längtat efter att få göra. Eftersom jag inte fick ut det av mig själv förra säsongen. Jag vet att jag har det i mig. Jag vill inte kalla det revansch. Jag vet att jag hade kunnat göra det om jag hade kunnat åka ordentligt och svänga.

– Jag fick ju tejpa benet och kunde knappt böja det. Jag ser mest fram emot det, att få spela. Det ska bli jävligt skoj.

Kände du dig orättvist bedömd?

– Sådant är tråkigt. Det har jag sagt innan också. Det är jättetråkigt att det är så. Ni i media vet att något är fel och ser det. Så frågar ni och så vill inte ledningen att man ska prata så mycket om det och säger: "allt är bra". Fast det kanske inte alltid är så.

– Laget går alltid i första hand. Vad folk tycker om mig skiter jag i – så länge laget vinner. Så kommer det alltid vara.

Under veckan reser han upp till Luleå innan laget återsamlas på måndag.

– Jag har alltid höga förväntningar – både på mig själv och laget. Jag kom till Luleå för att vara med och slåss om guldet. Det är den målsättningen man ska ha i SHL. Det är den målsättningen jag antar att alla lag har. Det är en så jämn liga. Det ska bli jättekul.

– Nu när vi fått in Linus (Omark). Han är ligans bästa spelare i mina ögon. Då kan man kanske ha lite högre förväntningar än förra säsongen.

Deras vägar har endast korsats i Tre Kronor, och har spelat mot varandra i KHL. När Kempe spelade i Dynamo Moskva och Omark i Salavat Yulaev.

– Han är grym. Han är förmodligen en av de bästa spelarna på den här sidan av Atlanten.

Med Linus Omark in har Luleå fler alternativ på platserna i powerplay. Att Mario Kempe också är en kreativ spelare som trivs i den spelformen är inte heller en hemlighet.

– Det är kul att ha pucken. Jag kan spela på flera positioner. Jag föredrar att spela på vänster- eller högerflanken. Men det kan inte jag välja nu. Det finns folk som bestämmer det. Linus är förmodligen bästa pp-spelaren vi har i Sverige. Hans position tar jag nog inte (skratt).
håkke
håkke

Antal inlägg : 52
Join date : 13-09-01
Ort : LULEÅ

Redbear and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin tor 27 jul 2023, 16:40

Tror Kempe gör max 20 matcher till i sin karriär.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu and BVbanan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av BVbanan fre 28 jul 2023, 14:12

Dustin skrev:Tror Kempe gör max 20 matcher till i sin karriär.

Det tror jag med. Om ens det. Felvärvning från start. Som jag ser det är Kempe eller ersättaren nyckeln till hur den kommande säsongen kommer gå lilja tror jag stenhårt på, men att förvänta sig att han kan vara en 2a center nu är inte rimligt. De måste ha en producerande 2a center som kan leda en kedja som avlastar Omark och co.

BVbanan

Antal inlägg : 6
Join date : 23-02-04

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tobbebias88 fre 28 jul 2023, 16:02

Hade också velat ha in en producerande center till andralinan. Nu är han ingen center, men jag har länge hoppats på Justin Bailey, för att få in en fysisk spelare som hittar målet ibland. Dessutom högerskytt. Han verkar vara ledig fortfarande av nån anledning, men bara om det visar sig att centersidan funkar lite bättre än hur det ser ut på pappret.

Nu får dom sätta igång för fan! Abstinensen av hockeybrist börjar bli sjukt jobbig! 😳😁

Tobbebias88

Antal inlägg : 59
Join date : 22-08-07

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 fre 28 jul 2023, 16:28

Tobbebias88 skrev:Hade också velat ha in en producerande center till andralinan. Nu är han ingen center, men jag har länge hoppats på Justin Bailey, för att få in en fysisk spelare som hittar målet ibland. Dessutom högerskytt. Han verkar vara ledig fortfarande av nån anledning, men bara om det visar sig att centersidan funkar lite bättre än hur det ser ut på pappret.

Nu får dom sätta igång för fan! Abstinensen av hockeybrist börjar bli sjukt jobbig! 😳😁
Jag hade velat ha kvar Fröberg, så får han och Kempe dela på 2a/3a centern, hade varit mycket bra.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz fre 28 jul 2023, 19:48

Serkan122 skrev:
Tobbebias88 skrev:Hade också velat ha in en producerande center till andralinan. Nu är han ingen center, men jag har länge hoppats på Justin Bailey, för att få in en fysisk spelare som hittar målet ibland. Dessutom högerskytt. Han verkar vara ledig fortfarande av nån anledning, men bara om det visar sig att centersidan funkar lite bättre än hur det ser ut på pappret.

Nu får dom sätta igång för fan! Abstinensen av hockeybrist börjar bli sjukt jobbig! 😳😁
Jag hade velat ha kvar Fröberg, så får han och Kempe dela på 2a/3a centern, hade varit mycket bra.

Kommer att finnas slantar för att fylla eventuella hål / brister längre in på säsongen. Tycker det är helt rätt att ge nuvarande spelare en chans att hitta sina positioner och roller. Vi har dessutom en rätt dynamisk trupp med ytterforwards som potentiellt kan axla en centerroll. Men som alla säsonger kommer det att bli både flipp och flopp, ofta till vår förvåning. Vi får ge det tid och lita på bygget man gjort. Iaf jag är ovanligt förväntansfull på kommande säsongs trupp.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av SatanicPanic fre 28 jul 2023, 21:06

Jag är nog den enda som tror stenhårt på kempe i vinter!
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 632
Join date : 22-04-15

håkke, Puckad and LinusFröbergsMustasch like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre 28 jul 2023, 22:52

Tror också på Kempe. Han kom in fel förra säsongen, ja. Men en hel Kempe lär bli en sevärdhet.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

håkke, SatanicPanic and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Blinders ons 02 aug 2023, 15:09

Verkar ha lite problem att gå normalt, se 2:18 och framåt i klippet.

https://youtu.be/3stkHiryZMo?t=137

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin ons 02 aug 2023, 15:23

Blinders skrev:Verkar ha lite problem att gå normalt, se 2:18 och framåt i klippet.

https://youtu.be/3stkHiryZMo?t=137

Vad förvånad man blir.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala ons 02 aug 2023, 15:26

Blinders skrev:Verkar ha lite problem att gå normalt, se 2:18 och framåt i klippet.

https://youtu.be/3stkHiryZMo?t=137

Ja det såg stelt ut, han skippar nog försäsongen, spelar tio matcher i SHL sen är det slut på karriären.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu and Dustin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch ons 02 aug 2023, 18:56

Positiva klubben.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Redbear, Donowitz, Pontaking, Puckad, Björnpappa and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pajala ons 02 aug 2023, 20:34

LinusFröbergsMustasch skrev:Positiva klubben.

Varken positivt eller negativt, bara vad jag tror kommer hända.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Björnpappa ons 02 aug 2023, 21:29

Pajala skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:Positiva klubben.

Varken positivt eller negativt, bara vad jag tror kommer hända.
Du verkar inte ha koll på vad negativa tankar betyder lol!

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dilox ons 02 aug 2023, 22:08

Man ser även på översiktsbilden vid 2:30 att han är bakom klungan och pratar med vad som ser ut att vara "ledare".

Dock känns det som svag spelkänsla av videokillarna att fokusera på Kempe om han bara har ett ben att halta ner för berget med.

Kan lika gärna vara ett knäskydd som gör han stel efter sin operation/rehab. Kanske helt enligt plan.

Men ser onekligen lite oroväckande ut...

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LinusFröbergsMustasch ons 02 aug 2023, 22:26

Klart som tusan han är stel. Han har knappt rört sig på ett BRA tag, nu.
Han gick länge med ett skydd som gjorde att han inte ens fick röra benet, överhuvudtaget.

Han bearbetar styrka och har han fått godkännande ifrån läkarteamet att klättra i berg, bör nog man lita på läkarteamet, va? Smile

Låt han bearbeta i lugn och ro och få upp rörligheten igen.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Redbear, Diktatorn and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Diktatorn tor 03 aug 2023, 09:45

Skoskav
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin tor 03 aug 2023, 10:10

LinusFröbergsMustasch skrev:Klart som tusan han är stel. Han har knappt rört sig på ett BRA tag, nu.
Han gick länge med ett skydd som gjorde att han inte ens fick röra benet, överhuvudtaget.

Han bearbetar styrka och har han fått godkännande ifrån läkarteamet att klättra i berg, bör nog man lita på läkarteamet, va? Smile

Låt han bearbeta i lugn och ro och få upp rörligheten igen.


Hoppas du har rätt men du vet såklart lika lite som oss som är ”negativa”. Med tanke på turerna kring Kempe och hans ålder så känns mitt tips på Max 20 matcher i överkant.

Har inget emot Kempe i övrigt, en spelare som jag gillat skarpt tidigare och som hade varit en faktor i SHL under sin prime.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 6 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 18 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet