Luleås matcharrangemang

+84
JohanO
Jokerman ll
Björnpappa
Dustin
Wolfhunter
Pontaking
Helge
Diktatorn
Lehto
Norrlandstoken
jessen
Jonken
rasbiologen
Blinders
Sportchefen #2
LHF96
Kapten Haddock
tibet
Dilox
Hankburger
Lillajag
Ferros
Hedanders
nummer 17
JuniorX
Jokerman
Mickeee
Groggen79
JoakimJ
DenOerfarne
KaptenBlodskelett
Qirren
LuleåWinston
Calle
Puckad
FruktHamster
stormvägen
Lasse Proppmätt
Respected Gentleman
Rikky
Pajala
Myrman
amarule
Lulefan
icemask
snugge
Kagen
pingu
Lajon
farre
Redbear
ante08
Slapshot
Micke80
hokkzorz
rumpztr
Norlin
Jompen
Högljudd
Donowitz
Rönken
zamboni
LubosC
ezz
LulefanGBG
Kallepedal
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
Salle
Snikne Ville
Wirbelwind
Urken
Zeth
Bamsefar
Allan West
Beast.
Lars158
Dave Rock
Mange
Tony Moore
NallePhu
Tigerman
Zeb Macahan
88 posters

Sida 10 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av ezz tor 10 okt 2019, 07:50

Kan absolut hålla med om att introt bör få en lokal känsla. Men måste Lulefans låta så gnälliga hela tiden! De har fått Sveriges häftigaste grejer i sin arena men ändå ska det hotas med bojkott, typ... Varför kan man inte uttrycka sig positivt och konstruktivt någon gång, de kan väl inte alla vara tonåringar...
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Urken tor 10 okt 2019, 10:33

ezz skrev:Kan absolut hålla med om att introt bör få en lokal känsla. Men måste Lulefans låta så gnälliga hela tiden! De har fått Sveriges häftigaste grejer i sin arena men ändå ska det hotas med bojkott, typ... Varför kan man inte uttrycka sig positivt och konstruktivt någon gång, de kan väl inte alla vara tonåringar...

Precis så kände jag, men ville inte starta en diskussion..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Pajala tor 10 okt 2019, 11:55

Tycker introt är grymt, bara finslipa till det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Urken tor 10 okt 2019, 11:56

Pajala skrev:Tycker introt är grymt, bara finslipa till det.

Jag har inte sett det på plats, så kan inte uttala mig, men det ser fränt ut via dumburken i varje fall cheers Knife Party - Bonfire är en bra låt oavsett rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av icemask tor 10 okt 2019, 14:00

ezz skrev:Kan absolut hålla med om att introt bör få en lokal känsla. Men måste Lulefans låta så gnälliga hela tiden! De har fått Sveriges häftigaste grejer i sin arena men ändå ska det hotas med bojkott, typ... Varför kan man inte uttrycka sig positivt och konstruktivt någon gång, de kan väl inte alla vara tonåringar...
Den nya ordföranden var väl tvungen att visa att han finns och så kör han med det klassiska "man slutar gå på matcherna" "många besvikna" "ingen vill vara på läktaren under introt" Mot Dif så var det tyst långa stunder från stå under perioderna så man kanske ska rannsaka sig själv först.
De gör ett fantastiskt jobb i Lulefans men jag håller med förgående talare, varför är merparten av uttalanden som de gör negativa, undrar om de inte är bortskämda med hur bra LHF behandlar dem ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tigerman tor 10 okt 2019, 14:16

icemask skrev:
ezz skrev:Kan absolut hålla med om att introt bör få en lokal känsla. Men måste Lulefans låta så gnälliga hela tiden! De har fått Sveriges häftigaste grejer i sin arena men ändå ska det hotas med bojkott, typ... Varför kan man inte uttrycka sig positivt och konstruktivt någon gång, de kan väl inte alla vara tonåringar...
Den nya ordföranden var väl tvungen att visa att han finns och så kör han med det klassiska "man slutar gå på matcherna" "många besvikna" "ingen vill vara på läktaren under introt" Mot Dif så var det tyst långa stunder från stå under perioderna så man kanske ska rannsaka sig själv först.
De gör ett fantastiskt jobb i Lulefans men jag håller med förgående talare, varför är merparten av uttalanden som de gör negativa, undrar om de inte är bortskämda med hur bra LHF behandlar dem ?
Man är väl inte buttra norrbottningar för inte. Att vara gnällig sitter i generna.

Men visst, ett halvt rätt kan jag ge dem. Tycker det var minst lika bra förra året och man har inte tagit ett enda steg framåt trots flera månader tillgodo. Kanske kansliets gamla överblivna dammsugare har landat i ljud & ljusproduktionens fikarum.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore fre 11 okt 2019, 20:44

Håller med LuleåFans, känns som något opersonligt plastigt discosmash. Här ska det vara ett rocktema som triggar stämningen till det yttersta och LHF "äger",ex.  gärna något med Eye of The Tiger/ Här kommer Vårat Gäng/ Muskler utav stål.. Tradition är viktigare än man tror.




Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman sön 24 nov 2019, 21:41

Inte långt kvar av 2019......serielunk....What a Face .....sååååå nu släpper vi handbromsen maniacs!!! Halsduk fram ALLA!! Våra vackra halsdukar är fortfarande tillåtet enligt förståsigpåarna  affraid

Resten av året kör vi Eye of the Tiger som övergår i vårt Anthem TNT som intro, taggiga Kiitok körs inför 2:a och - tillbaka till den helige graalen - Nu Kommer Vårat Gäng inför 3:e.

Basta!!!!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Hankburger mån 25 nov 2019, 00:55

ezz skrev:Kan absolut hålla med om att introt bör få en lokal känsla. Men måste Lulefans låta så gnälliga hela tiden! De har fått Sveriges häftigaste grejer i sin arena men ändå ska det hotas med bojkott, typ... Varför kan man inte uttrycka sig positivt och konstruktivt någon gång, de kan väl inte alla vara tonåringar...

För att inte prata om uppenbart döva. Att påstå att ljudanläggningen inte fått saker att bli 3x bättre utan snarare backat är ganska tondövt kan man tycka. Självfallet ska man ha åsikter om introt, de har vi alla MEN man kan ju tycka att de är väldigt negativa istället för att ge konstruktiv kritik. Mycket gnäll, liten verkstad liksom. Allt som behövs idag är att anlita en ordentlig designer och se över låtlistan så kommer Luleå springa ifrån konkurrenterna ännu mer.

Dessutom. Vad är mer länkat till Norrbotten än en låt av ett Skotskt-Australiensiskt band? Inte ser jag dessa gnälla på att det vrålas ut TNT av AC/DC under intron etc? Låter mer som de gnäller bara för att gnälla i detta fallet illa dolt under "Men folk gillar det inte..". Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jonken mån 25 nov 2019, 20:20

Och glöm inte Bachman Turner Overdrives: You ain't seen nothing yet -när LHF nätade. DET var MÄKTIGT & nostalgiskt!

Jag tycker också att intro gnället är -way, -way överdrivet. Visst är det helt OK med Ex musik/material är från lokala trakter. Men det skall inte vara det som styr. Det är kvalitén som skall styra! Och kvalité = Är vad den större delen publiken i Coop Arena kan relatera till. Och detta är idag tyvärr inte det lokalproducerade.

Idag som åskådare saknar jag mest den lite fräckare humorn från förr -som fanns med på programmet. Exempelvis när Luleå Hockey fick PP; kom det in en kommentar från Beavis & Butthead: -Hö-hö.. -We gonna score...  Det var ju skitkul! Man saknar det där. Och det är så jäkla intressant approach att använda Ex kända filmcitat; och få dessa att passa in Ex i specifika matchsituationer. Det absolut fräckaste är typ som Beavis och Butthead exemplet: Att få ett citat att helt ändra mening mot vad den egentligen är menad som. Sånt höjer stämningen. Jag menar var skulle det inte gå att klämma in exempelvis: -Hasta la vista, baby -eller Jim Carreys: -Re-e-e-e--ally? Aaaaaaalrightie then! osv, osv... Behöver man en Hockey idébank: Bara att plöja igenom kult hockey filmen: Slapshot.

- Detta är dock bara min personliga åsikt
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jonken mån 25 nov 2019, 20:48

Från Slapshot förresten: När CHIEFS målisen snackar i telefon med sin agent på uppe hotelrummet: -Trade me the fuck now! Laughing Laughing Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Donowitz mån 25 nov 2019, 21:02

Jonken skrev:Och glöm inte Bachman Turner Overdrives: You ain't seen nothing yet -när LHF nätade. DET var MÄKTIGT & nostalgiskt!

Klockren, man saknar den.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lehto ons 27 nov 2019, 12:56

Jag gillar iaf att alla spelare har fått välja sin egna låt när dom gör mål!
Det kanske inte alla vet om att de är så? Men tycker de är väldigt intressant att höra vilken låt som spelarna har valt. Smile

Lehto

Antal inlägg : 719
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jonken fre 06 dec 2019, 12:51

Vet någon om hur det går med utbildningarna -för LHF-personalen med nya mediasystemet? Man vill ju att det snart skall kunna använda systemet BETYDLIGT smartare/effektivare i matcharrangemangen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore fre 06 dec 2019, 13:56

Verkar inte hända så mycket, senaste matcherna har det bildliga bättrats något men det sabbas när introlåten ur björngapet spelas som sänker hetsen jammen något.

Några tankar från mej, tycker BDA videon
skulle spelas närmare introt ur björngapet (nu spelar man den 10-15 min innan som en slags startsignal till hela introt).

Dessutom vårda historien och spela Här kommer Vårat gäng

och Muskler utav stål

i samband med start av ny period.


Tillsammans med Kitoks
som man använder rätt flitigt just nu.


En grej till som jag snackat med Stefan Enbom om oxå, låt TNT spelas färdigt vid introt innan man släpper in motståndarna på isen. Som det är nu så skrinnar dom in bra precis när TNT börjar spelas, det kan uppfattas som en pepp av motståndarna och det kan vi definitivt vara utan.
Detta verkar svårt att genomföra, har tex bara sett det ske 1 gång i år..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore fre 06 dec 2019, 14:00

Däremot är det rätt kul med "Jag är Lule Hockey" videosnuttar ca 10-15 min före introt, mer sånt Smile


Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan fre 06 dec 2019, 15:52

Absolut värsta med matcharrangemangen måste väl vara låten som spelas i början av andra och tredje perioden, bland det sämsta jag hört. Men de får gärna fortsätta spela den så länge laget vinner, är ändå lite vidskeplig.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman fre 06 dec 2019, 21:04


Den här körde man förra hemmamatchen, kommer inte ihåg riktigt men jag tror det var inför 3:e....
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman ons 11 dec 2019, 19:49


2:45 - 3:30 är som gjort för en hockeypublik

Egentligen är live-versionen bäst men den här duger gott!

Rock
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Mange lör 14 dec 2019, 22:41

En fundering som ofta dyker upp, varför har man aldrig arrangerat en utomhus match mot Skellefteå? skulle ju vara hur coolt som helst
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tigerman lör 14 dec 2019, 22:46

Mange skrev:En fundering som ofta dyker upp, varför har man aldrig arrangerat en utomhus match mot Skellefteå? skulle ju vara hur coolt som helst
Har du tittat ut? clown

Skämt åsido, det vore supercoolt men jag antar det kan vara lite svårt hitta en bra arenaplats eftersom Skogsvallen inte håller måttet publikmässigt. Skulle vara på Boden Arena i så fall, men det ligger förstås i fel stad. Nog för att vi säkert skulle fylla den ändå.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Mange lör 14 dec 2019, 23:08

Tigerman skrev:
Mange skrev:En fundering som ofta dyker upp, varför har man aldrig arrangerat en utomhus match mot Skellefteå? skulle ju vara hur coolt som helst
Har du tittat ut? clown

Skämt åsido, det vore supercoolt men jag antar det kan vara lite svårt hitta en bra arenaplats eftersom Skogsvallen inte håller måttet publikmässigt. Skulle vara på Boden Arena i så fall, men det ligger förstås i fel stad. Nog för att vi säkert skulle fylla den ändå.

Vet när brynäs körde deras utematch för några år sen då byggdes det upp temporära läktare. Hur som helst så hade det varit bra häftigt!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av rasbiologen lör 14 dec 2019, 23:24

Norra hamn likt träningen de körde hade varit ballt
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Diktatorn lör 14 dec 2019, 23:55

rasbiologen skrev:Norra hamn likt träningen de körde hade varit ballt

Någonstans i Piteå känns också naturligt, Lf arena? behöver inte ens vara A-laget som spelar. Skicka in lite fjärdelina-killar, några från div 1, j20, Per Ledin och J Ericsson som lagkaptener i var sitt lag och kalla det Slaget om Norrland. En extra match utanför säsongen i mer jippo-stil som skulle kunna dra en massa spons.

Sen är nog utematcher ett jävla projekt, men samtidigt spelar de ju bandy utomhus runt om i riket. Var och kollade Hammarby-bollnäs på Zinken något år sedan och det är en av mina bästa sportupplevelser hittills (redigt spetsad termos)
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Old Brooklyn sön 15 dec 2019, 09:42

Temporära läktare går att bygga stort och snabbt. Problemet är nog övriga faciliteter. Toaletter till 10 000 åskådare (vilket jag tror vi skulle kunna uppnå med en sån match). Omklädningsrum, duschar, kiosker, och så vidare. Både i Karlstad och Gävle byggde de väl utomhusarenan i direkt anslutning till vanliga hallen?

Tänker man bara på läget så är ju Norra hamn klockrent. Tänk drönarbilder över den anläggningen med staden i bakgrunden. Galet med reklam för Luleå som stad. Tvivlar dock på att teaterns toaletter räcker till.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan sön 15 dec 2019, 11:58

Old Brooklyn skrev:Temporära läktare går att bygga stort och snabbt. Problemet är nog övriga faciliteter. Toaletter till 10 000 åskådare (vilket jag tror vi skulle kunna uppnå med en sån match). Omklädningsrum, duschar, kiosker, och så vidare. Både i Karlstad och Gävle byggde de väl utomhusarenan i direkt anslutning till vanliga hallen?

Tänker man bara på läget så är ju Norra hamn klockrent. Tänk drönarbilder över den anläggningen med staden i bakgrunden. Galet med reklam för Luleå som stad. Tvivlar dock på att teaterns toaletter räcker till.

Toaletter och kiosker är väl inget problem. Bajjamajor och tält, mer behövs inte. Duschar och omklädningsrum vette fan om det behövs, de kan väl bussa till Delfinen eller något annat.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore sön 15 dec 2019, 13:38

Använda omklädning/dusch i LE Arena.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av NallePhu sön 15 dec 2019, 18:35

SHL Winter Games ligger i malpåsen fortf tror det vart för dyrt med produktionen och annat som jag läst det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Helge fre 27 dec 2019, 20:15

Vi måste ju byta mål-låt, den där som Dart-publiken alltid sjunger. Den är lika uttjatat som slingan i Jack Whites Seven nation army. Den är tom. värre än Chelsea dagger. Dart-låten spelas som mållåt under JVM. Finns det inget lokalt band som har något passande och unikt?
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lehto lör 28 dec 2019, 00:16

Helge skrev:Vi måste ju byta mål-låt, den där som Dart-publiken alltid sjunger. Den är lika uttjatat som slingan i Jack Whites Seven nation army. Den är tom. värre än Chelsea dagger. Dart-låten spelas som mållåt under JVM. Finns det inget lokalt band som har något passande och unikt?

Som jag nämnt tidigare så är det ju spelarna själva som väljer mål-låt vilket åtminstone jag tycker är helt underbart!
Lehto skrev:Jag gillar iaf att alla spelare har fått välja sin egna låt när dom gör mål!
Det kanske inte alla vet om att de är så? Men tycker de är väldigt intressant att höra vilken låt som spelarna har valt. Smile

Lehto

Antal inlägg : 719
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 28 dec 2019, 00:39

LuleåFans tycker (lite håller jag med, bättre kan vi @LuleaHockey med den otroligt fina anläggning fruktis o LåK bidragit med..)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av farre lör 28 dec 2019, 01:32

Finns bara en låt man behöver spela när spelarna äntrar isen genom björngapet
Carmina Burana! En bra mix på den låten kommer skrämma slag på motståndarna och tända våra spelare till bristningsgränsen!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av rasbiologen lör 28 dec 2019, 03:42

Om spelarnarna står bakom mållåten så gör jag detsamma, men intromässigt finns det en del att jobba på. Lycka till att överrösta högtalarsystemet, så det blir dött tills det är över. Vilket ger fel vibbar åt alla håll, särskilt nu under flaggförbud.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman sön 29 dec 2019, 20:47

Kvartsfinal 2013. Mäktigt drag på H-läktarn!  Very Happy


Seriematch annandagjul 2019. Häftig arenaupplevelse men det absolut bästa var att vi på ståplats innan matchen sjöng Lulevisan av Kribbe Börlin. Älska
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville lör 04 jan 2020, 21:16

Luleås publiksiffror 5 senaste hemma är 6150, 6150, 6150, 6 018 o ikväll 5 723 (parallellt med JVM-semin). Grymt starkt o mtp hur det sett ut i barer o s v har det nog klirrat på rätt så bra i kassakistan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Old Brooklyn sön 05 jan 2020, 11:30

Snikne Ville skrev:Luleås publiksiffror 5 senaste hemma är 6150, 6150, 6150, 6 018 o ikväll 5 723 (parallellt med JVM-semin). Grymt starkt o mtp hur det sett ut i barer o s v har det nog klirrat på rätt så bra i kassakistan.

Helt klart! Vi kan ju jämföra med Skellefteås 5 senaste hemma:
30/11 - 4432 (Malmö)
7/12 - 4636 (Leksand)
19/12 - 4245 (HV71)
26/12 - 5286 (Örebro)
30/12 - 4830 (Färjestad)

Eftersom ekonomin i princip är relativ så ser det ju riktigt bra ut i jämförelse med orcherna. 30 191 personer mot 23 429 i vår favör. 6 762 fler besökare hos oss. Det är två millar om man tänker att dessa pröjsar 300 kr per biljett. Lägger man till att det var jullov och hemvändarmatcher så klirrade det nog ännu mer när det kommer till kringförsäljning.

Kan även tilläggas att Löven haft högre publiksnitt än Skellefteå under denna period.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman ons 15 jan 2020, 16:56

Kanske är helt ensam om det men jag gillade introt i CHL semin igår. Det var pang på bara. Ungefär som hockey. Bara kör! Hade gärna sett att man vävt in de klassiska tomteblossen på något sätt också, helst skarpt naturligtvis. Det var semi, tv, och då ska vara plus meny.

Luleås matcharrangemang - Sida 10 79a72410
Tomteblossen var länge det sprakande mottagandet som mötte spelare i Delfinen men eftersom brandrisken bedömdes stor blev det verboten.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman ons 15 jan 2020, 17:31


Luleå Hockey 19/20 intro, bortafansen rycks med  
Introt användes i början av säsongen men ändrades sedan till
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Mange tor 16 jan 2020, 18:31

In med Thunderstruck i introt Rock Drum
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville sön 26 jan 2020, 21:46

Old Brooklyn skrev:
Snikne Ville skrev:Luleås publiksiffror 5 senaste hemma är 6150, 6150, 6150, 6 018 o ikväll 5 723 (parallellt med JVM-semin). Grymt starkt o mtp hur det sett ut i barer o s v har det nog klirrat på rätt så bra i kassakistan.

Helt klart! Vi kan ju jämföra med Skellefteås 5 senaste hemma:
30/11 - 4432 (Malmö)
7/12 - 4636 (Leksand)
19/12 - 4245 (HV71)
26/12 - 5286 (Örebro)
30/12 - 4830 (Färjestad)

Eftersom ekonomin i princip är relativ så ser det ju riktigt bra ut i jämförelse med orcherna. 30 191 personer mot 23 429 i vår favör. 6 762 fler besökare hos oss. Det är två millar om man tänker att dessa pröjsar 300 kr per biljett. Lägger man till att det var jullov och hemvändarmatcher så klirrade det nog ännu mer när det kommer till kringförsäljning.

Kan även tilläggas att Löven haft högre publiksnitt än Skellefteå under denna period.
Hittills har vi snittat ca 1 000 åskådare fler per hemmamatch jfr Schleffte.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman sön 23 feb 2020, 07:55

Hurula

Låten inför herrarnas 2:a period, har inte hört att de kört den tidigare.

22

Kapten Gustafssons introlåt

Ståpäls

[Vers 1]
Här döljer alla sina tårar och gråter inombords just som jag och du
Vi hör stans poliskör sjunga när vi bränner oss bort här nu
Minns alla fester där borta på varvet i stan, kommer du ihåg?
Hur vi snacka om att åka söderut tillsammans tills hjärtat börja slå

[Refräng]
Jag var tjugotvå när jag lämnade Luleå
Vi skulle dra nånstans dit himmelen alltid var blå
Jag var tjugotvå när jag lämnade Luleå
Vi skulle dra nånstans dit himmelen alltid var blå

[Vers 2]
Inga pengar kvar att bränna, hade inga känslor kvar att känna
Det är tur att det finns lögner, tänk om allt du nånsin hört skulle stämma
När vi nådde till slutet av stan bar det bort därifrån
Det känns som det var mer än tusen år sen, det känns precis som igår

[Refräng]
Jag var tjugotvå när jag lämnade Luleå
Vi skulle dra nånstans dit himmelen alltid var blå
Jag var tjugotvå när jag lämnade Luleå
Vi skulle dra nånstans dit himmelen alltid var blå

[Stick]
Kom igen, vad vet du om mitt liv egentligen, kanske redan är frälst?
Kanske kunde blivit nån, precis som vem som helst
Sista tåget har gått för såna som dig och mig, för länge sen
Vi kommer missta ord för tankar, tankar för ord ikväll igen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville sön 23 feb 2020, 11:28

Lägg ner Hurularunkandet. Har inget alls mot musiken men vafan, är det Hurulafans eller Luleåsupportrar det är frågan om? Två gånger är en gång för mycket. Minst.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman tis 03 mar 2020, 14:17


On My Way
Axwell & Ingrossa

cheers
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Pontaking tis 03 mar 2020, 19:46

Varför tog de bort kitoklåten och satte in en låt som inte ens är luleårelaterad i andra perioden?

Pontaking

Antal inlägg : 1154
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Bamsefar tis 03 mar 2020, 20:15

Fel tråd
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lajon mån 24 aug 2020, 12:54

Nu kommer ju det åtminstone bli "publikfria" matcher fram till 1 oktober... (synd att 4 av dom fem första matcherna är hemma då), men jag hoppas verkligen att man planerat att göra något för att skapa stämning både för spelarna på plats och för teve publiken. Vi har ju alla förutsättningar (och försprång mot andra) i och med vår feta ljus-och ljudanläggning.
Om inte C More vill lägga på pubilkljud så borde vi ju kunna göra det själva, jag hoppas att det blir nåt i alla fall.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Wolfhunter mån 24 aug 2020, 16:13

Lajon skrev:Nu kommer ju det åtminstone bli "publikfria" matcher fram till 1 oktober...  (synd att 4 av dom fem första matcherna är hemma då), men jag hoppas verkligen att man planerat att göra något för att skapa stämning både för spelarna på plats och för teve publiken. Vi har ju alla förutsättningar (och försprång mot andra) i och med vår feta ljus-och ljudanläggning.
Om inte C More vill lägga på pubilkljud så borde vi ju kunna göra det själva, jag hoppas att det blir nåt i alla fall.
Har för mig att jag såg nånstans, att SHL funderar på att senarelägga starten till 1/10 om man får besked om att kunna ta in publik enl sina förslag. Färjestad och Schläffte hemma är ju nåt man vill kunna bjuda publiken på, även om det blir halvbelagt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Redbear mån 24 aug 2020, 16:28

Wolfhunter skrev:
Lajon skrev:Nu kommer ju det åtminstone bli "publikfria" matcher fram till 1 oktober...  (synd att 4 av dom fem första matcherna är hemma då), men jag hoppas verkligen att man planerat att göra något för att skapa stämning både för spelarna på plats och för teve publiken. Vi har ju alla förutsättningar (och försprång mot andra) i och med vår feta ljus-och ljudanläggning.
Om inte C More vill lägga på pubilkljud så borde vi ju kunna göra det själva, jag hoppas att det blir nåt i alla fall.
Har för mig att jag såg nånstans, att SHL funderar på att senarelägga starten till 1/10 om man får besked om att kunna ta in publik enl sina förslag. Färjestad och Schläffte hemma är ju nåt man vill kunna bjuda publiken på, även om det blir halvbelagt.

Ja och hoppas det blir så. De ska ta beslut på torsdag.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Puckad mån 24 aug 2020, 18:22

Om det sker så vore det kalas.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av amarule mån 24 aug 2020, 18:43

Hoppas verkligen starten blir uppskjuten!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 10 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet