Luleå hockey i Media 2023/2024

+41
Kagen
Björnpappa
MickkeJ
Zeth
Hjalmar_Vuopio
Myrman
Niinimaa
rasbiologen
Xerzocx
Jonken
trallgöken
Pastorn
Diktatorn
kokostrollet
LulefanGBG
Flippass
farre
Mantz
Pajala
Grimster
Rayko
Burskydd
Micke80
ezz
Snikne Ville
Dustin
Donowitz
Monco
Puckad
Serkan122
DaVoc
Pontaking
Lulefan
Danneja
Tony Moore
Blinders
Bamsefar
NallePhu
Braun
Hankburger
Metheuz
45 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Metheuz tis 02 maj 2023, 10:19

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9zGJ8E/kamikazetipset-sa-slutar-shl-2023-2024-wennerholm-tippar
Luleå kan ta största klivet
Det är så små marginaler i dagens hockey, att du måste ha lite medstuds för att ta dig hela vägen och alla vet att det slår slumpmässigt.
Kom ihåg Luleås skott i insidan av stolpen i slutsekunderna i den sjunde och avgörande matchen i kvartsfinalen mot Växjö.
Hade den gått in hade det tagit matchen till en oviss förlängning.
Men nu är det historia.
Samtidigt ser jag Luleå som det lag med potential att ta störst kliv efter den lite solkiga tiondeplatsen i vintras.
Allt tyder ju på att både Linus Omark och Pontus Andreasson är tillbaka igen, även om det fortfarande finns frågetecken kring Omark.
Men det var de två som var skillnaden när norrbottningarna var serietvåa och tog sig till SM-final mot Färjestad 2021/2022.
Jag tror det är det lilla som behövs för att göra Luleå till ett topplag igen.
De har ett grundspel som sitter lika bra som Växjös och nu får de den nödvändiga spetsen också.
Det kan göra hela skillnaden.

2. LULEÅ
Kommentar: Gick från en första till en tiondeplats säsongen som gick, men vaknade i slutspelet och var bara ett stolpskott att ta match sju mot blivande mästarna Växjö till en förlängning. Med både Linus Omark och Pontus Andreasson tillbaka i laget får man den offensiva spets som saknades i vintras. Det känns som det lilla som behövs för att studsa tillbaka till toppen igen – från tia till tvåa!


Han tippar Frölunda som etta och guldvinnare också.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 693
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Kagen and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Hankburger tis 02 maj 2023, 11:08

Metheuz skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9zGJ8E/kamikazetipset-sa-slutar-shl-2023-2024-wennerholm-tippar
Luleå kan ta största klivet
Det är så små marginaler i dagens hockey, att du måste ha lite medstuds för att ta dig hela vägen och alla vet att det slår slumpmässigt.
Kom ihåg Luleås skott i insidan av stolpen i slutsekunderna i den sjunde och avgörande matchen i kvartsfinalen mot Växjö.
Hade den gått in hade det tagit matchen till en oviss förlängning.
Men nu är det historia.
Samtidigt ser jag Luleå som det lag med potential att ta störst kliv efter den lite solkiga tiondeplatsen i vintras.
Allt tyder ju på att både Linus Omark och Pontus Andreasson är tillbaka igen, även om det fortfarande finns frågetecken kring Omark.
Men det var de två som var skillnaden när norrbottningarna var serietvåa och tog sig till SM-final mot Färjestad 2021/2022.
Jag tror det är det lilla som behövs för att göra Luleå till ett topplag igen.
De har ett grundspel som sitter lika bra som Växjös och nu får de den nödvändiga spetsen också.
Det kan göra hela skillnaden.

2. LULEÅ
Kommentar: Gick från en första till en tiondeplats säsongen som gick, men vaknade i slutspelet och var bara ett stolpskott att ta match sju mot blivande mästarna Växjö till en förlängning. Med både Linus Omark och Pontus Andreasson tillbaka i laget får man den offensiva spets som saknades i vintras. Det känns som det lilla som behövs för att studsa tillbaka till toppen igen – från tia till tvåa!


Han tippar Frölunda som etta och guldvinnare också.
Så Frölunda kommer alltså inte vinna SM-guld med andra ord.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Kagen, Metheuz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Braun tis 02 maj 2023, 12:16

Känns inte superseriöst att tippa tabellen i maj.
Även om vi själva ligger långt framme kommer många andra lag att landa tunga nyförvärv senare under sommaren.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1077
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av NallePhu tis 02 maj 2023, 12:22

Braun skrev:Känns inte superseriöst att tippa tabellen i maj.
Även om vi själva ligger långt framme kommer många andra lag att landa tunga nyförvärv senare under sommaren.
Dem flesta börjar ha satt sina trupper och det är få hål att fylla hos topplagen...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Bamsefar tis 02 maj 2023, 14:11

Ouch, kvalspel alltså 😞
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Braun tis 02 maj 2023, 14:16

NallePhu skrev:
Braun skrev:Känns inte superseriöst att tippa tabellen i maj.
Även om vi själva ligger långt framme kommer många andra lag att landa tunga nyförvärv senare under sommaren.
Dem flesta börjar ha satt sina trupper och det är få hål att fylla hos topplagen...

Växjö har bara två kontrakterade backar. Elva forwards. Skellefteå och Frölunda ska ha in 3-4 spelare till var. Listan kan göras längre. Vi själva har ju också rätt stora hål kvar att fylla. Omark inte presenterad och vi är två klassbackar kort. Känns lite konstigt att tippa oss tvåa i serien då kan jag tycka.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1077
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

kokostrollet and Ekan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av NallePhu tis 02 maj 2023, 17:12

Braun skrev:
NallePhu skrev:
Braun skrev:Känns inte superseriöst att tippa tabellen i maj.
Även om vi själva ligger långt framme kommer många andra lag att landa tunga nyförvärv senare under sommaren.
Dem flesta börjar ha satt sina trupper och det är få hål att fylla hos topplagen...

Växjö har bara två kontrakterade backar. Elva forwards. Skellefteå och Frölunda ska ha in 3-4 spelare till var. Listan kan göras längre. Vi själva har ju också rätt stora hål kvar att fylla. Omark inte presenterad och vi är två klassbackar kort. Känns lite konstigt att tippa oss tvåa i serien då kan jag tycka.
Små ärligt så tror jag att Skuggan har rätt bra koll på läget och det är nog bara pennan på pappret som fattas, Omark är väl bara frågan när man presenterar han inget annat tror det firas ännu i Genéve...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Blinders ons 10 maj 2023, 19:51

Enbom har nu äntligen lärt sig att man inte alltid kan hålla i pengarna, utan behöver satsa också.

Källa:
Vårat Gäng podcast.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore ons 10 maj 2023, 20:32

VD Stefan Enbom sammanfattar läget i Luleå Hockey.
Inspelat 10 maj 2023.
Programledare: Robert Hedlund
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Danneja mån 15 maj 2023, 13:44

I en intervju med Hockeysverige går Oscar Sundh igenom sin karriär, däribland tiden i Luleå Hockey.

Forwarden, som tre säsonger innan flytten till Luleå vunnit guld med HV71, var en profilerad värvning.

Men ingenting gick som det skulle.

– Ja, vad hände i Luleå…till syvende och sist är det jag som spelar på isen och ska ta ansvar för min egen insatts. Ganska tidigt undrade jag varför Luleå egentligen hade värvat mig. Det kändes konstigt, säger han till Hockeysverige och fortsätter:

– Det blev något strul i samband med att vi hade match mot Björklöven. Alla som känner eller har spelat med mig vet att jag dagen innan match äter bra, dricker bra och går och lägger mig i tid. Då var det något fan som hade skrivit på sociala medier att jag varit ute och supit. Allt kändes jättekonstigt. Och, nej, det hade jag inte varit.

Den 15 november, efter tio matcher och fyra poäng, lämnade han Luleå och tvåårskontraktet bröts.

– Han som hade skrivit det där ville inte be om ursäkt eller dementera det, vilket också blev en grej. Det var ett sidospår och till syvende och sist så spelade jag inte tillräckligt bra där. Jag tänkte mycket på om jag skulle fortsätta stånga mig blodig i Luleå på samma sätt som jag gjorde första säsongen i HV71. Men när några av killarna i Luleå, som hade spelat där under många år och var rutinerade, kom fram till mig och sa att jag måste därifrån, ”Du kommer aldrig ur facket du hamnat i”, kände jag också att vi skulle försöka titta på en lösning.

Efter tiden i Luleå spelade Oscar Sundh med Linköping, HV71 och till sist Oskarhamn.

Han avslutade hockeykarriären 2021 efter flera svåra hjärnskakningar vilket gav honom stora problem i vardagen. Totalt spelade han 833 SHL-matcher.

Den gångna säsongen anställdes 36-åringen av HV71 som assisterande sportchef och scout i klubben.

– Jag mår bättre. Om jag tänker på första veckan kontra nu så har jag kommit en lång väg. Jag känner också att jag fortfarande har en lång väg att vandra. Många saker har blivit bättre. Sedan har jag på något vis börjat acceptera att det här tillståndet är det nya normala. Även om jag fortfarande dras med migrän så går det framåt.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Lulefan mån 15 maj 2023, 14:03

Med andra ord, Sundh var inte tillräckligt motiverad att slå sig in i laget i Luleå, han borde aldrig kritat på.
Lite löjligt ta åt sig av vad något random fan skriver på sociala medier dessutom.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Pontaking mån 15 maj 2023, 15:22

Var det inte så att han varit med någon som han inte skulle varit med? Låter som en fabrikation

Pontaking

Antal inlägg : 1154
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Metheuz tis 16 maj 2023, 13:35

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dwpWwo/rankar-25-basta-nyforvarven-i-shl
1) Linus Omark, 36, Luleå
Position: Forward
Kommer från: Genève
Kommentar: Vi har svårt att hitta någon spelare som kommer göra större skillnad för sitt lag än 36-årige Omark. Trollkarlen från Övertorneå visade under sin förra sejour vilken oerhört skicklig spelare han är och vilken superstar han är. Lägg till att Omark också brinner enormt för att ta hem guldet till Norrbotten. Luleå är givetvis den stora vinnaren men SHL-ledningen kunde inte ha fått in ett bättre affischnamn.

9) Pontus Andreasson, 24, Luleå
Position: Forward
Kommer från: Grand Rapids
Kommentar: Slog igenom med dunder och brak för ett år sedan i Luleå som Linus Omarks sidekick. Något som ledde till ett kontrakt med Detroit Red Wings, där det blev en kall vinter i AHL-laget Grand Rapids. Stukade spelare som återvänder efter ett misslyckat NHL-äventyr har visat sig vara långt ifrån någon given succé, men nu återvänder Andreasson till klubben han lämnade och dessutom är Omark på plats.

25) Ludvig Jansson, 19, Luleå

Position: Back
Kommer från: Södertälje
Kommentar: Väldigt spännande, ung back som inte minst i JVM visade vilken offensiv uppsida han har. Luleå har å sin sida visat att man inte alls är fel klubb att komma till som ung back. Vi tänker som namn som Nils Lundkvist, Jesper Sellgren och (till viss del) Victor Berglund. Vi ser det inte alls som omöjlig att högerskytten, med Flemingsberg som moderklubb, skolas in bredvid en viss Erik Gustafsson.

Och så våra gamla gossar:
5) Isac Brännström, 25, HV71
Position: Forward
Kommer från: Luleå
Kommentar: Har verkligen successivt växt under sina år i Luleå och den gångna säsongen var Brännström Luleås genomgående bästa forward. Har också visat att han håller på landslagsnivå. Nådde 29 poäng, och det är mycket i Luleå, och bör i rätt omgivning definitivt komma över 30 poäng när han nu återvänder till HV71.

7) Oscar Engsund, 29, Oskarshamn
Position: Back
Kommer från: Luleå
Kommentar: Försvarsgeneral som nu återvänder till moderklubben. Har växt ut till en av ligans absolut skickligaste spelare när det gäller det defensiva och fysiska spelet. Har också visat att han tagit stora steg i det offensiva spelet. Kan spela hur mycket som helst, känns det som och kommer betyda oerhört mycket för IKO.

22) Filip Hållander, 22, Timrå
Position: Forward
Kommer från: Wilkes/Barre-Scranton Penguins
Kommentar: Rejäl och lojal. Duktig skridskoåkare och väldigt SHL-kompatibel. Finns också utvecklingspotential, bör kunna få snurr på sin poängproduktion i SHL. Timrå har jobbat hårt på att få hem Hållander, efter två år i Luleå och lika många i Pittsburghs organisation, och vi förstår varför.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 693
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Redbear and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Luleås satsning: "Ett av de dyraste lagen vi haft"

Inlägg av DaVoc tis 16 maj 2023, 15:21

Luleå Hockey använder en del av det egna kapitalet för en offensiv satsning.

Luleå Hockeys bottenplacering den gångna säsongen fick styrelsen att agera. Nu använder klubben en del av det egna kapitalet för att satsa hårdare. "Mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft", säger klubbdirektören Stefan Enbom.

De senaste åren har Luleå Hockey redovisat en stark ekonomi med ett eget kapital på över 40 miljoner kronor. Med bakgrund till det har styrelsen beslutat att klubben ska genomföra en offensiv sportslig satsning säsongen 2023/2024 och använda sig av en del av pengarna.

Tillskottet gäller för både herr- och damlaget till att bygga kommande säsongs lag.

– Vi kom tia i fjol och har definitivt ambitioner att vara ett topplag i SHL. När vi går in i slutspel ska vi har förutsättningar att vinna, och vi känner att vi inte vill bli fast i de nedre regionerna för då blir det mycket tuffare att gå hela vägen. Vi är offensiva i lagbygget och bygger ett relativt dyrt lag, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom.

Dyrare än någonsin?

– Det vet man aldrig, men mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft.

Betyder det här att ni går för guld på både dam- och herrsidan?

– Vi tittar i första hand på seriespelet och ger oss bra förutsättningar för båda lagen. Varje år har vi ambitionen att gå hela vägen, så är det ju, men man måste ta det steg för steg och just nu är det fokus på seriespelet.

Hur mycket pengar handlar det om?

– Jag vill inte vara konkret med summor eftersom jag inte har exakt koll på det, men det är relativt dyra lag.

Har ni använt upp de pengarna nu eller finns det utrymme till att värva mer?

– Nog finns det kvar i budgeten, det gör det.

Damlaget är en bra bit på vägen med två målvakter, fem backar och elva forwards under kontrakt.

Herrlaget är nästan helt klart. Målvaktssidan är precis som i damlaget oförändrad. 14 forwards är under kontrakt och siste back in är enligt Sportens uppgifter Oskari Lakksonen.

Luleå planerar att börja med sju backar och håller den sista platsen öppen.

– Framför allt ger det utrymme för juniorer till att börja med, säger Stefan Enbom.

Det är det den åttonde platsen ska gå till?

– Ja, till att börja med i alla fall som jag tolkar våra sportchefer.

För första gången på många år kommer Luleå Hockey även att budgetera för en relativt stor förlust före slutspel.

– Det är många olika faktorer runt omkring det. Hur kommer inflation och kostnadsutveckling bli, hur kommer intäktssidan att påverkas? Budgeten bygger på uppskattningar av allt men vi har valt att vara offensiva i det här läget och det finns en bra budget för att bygga två bra lag.

Har ni budgeterat för förlust före slutspel någon gång sedan du kom in i föreningen?

– Nej, vi har inte gjort det under de senaste tio åren.

Vad får er att våga mer nu?

– Det bygger för det första på att vi har en väldigt stark ekonomi. Vi har ett stort eget kapital med pengar på banken och vi är i ett läge där vi kom tia i fjol och vi har betydligt högre ambitioner än så. Det är också ett år där vi inte kommer ha några NHL-pengar att falla tillbaka på. Det gör sammantaget att vi gör den bedömningen att vi budgeterar för en förlust för att ha en bra sportslig budget.

Kan du säga något om det kommande årsmötet och de ekonomiska resultaten ni kommer redovisa då?

– Det pågår ett bokslutsarbete för fullt och vi har en prognos på ett svagt positivt resultat. Vi tror det kommer landa på det.

Hur ser du på det?

– Det är helt enligt plan och det känns bra att det är det.

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Serkan122 tis 16 maj 2023, 15:35

DaVoc skrev:Luleå Hockey använder en del av det egna kapitalet för en offensiv satsning.

Luleå Hockeys bottenplacering den gångna säsongen fick styrelsen att agera. Nu använder klubben en del av det egna kapitalet för att satsa hårdare. "Mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft", säger klubbdirektören Stefan Enbom.

De senaste åren har Luleå Hockey redovisat en stark ekonomi med ett eget kapital på över 40 miljoner kronor. Med bakgrund till det har styrelsen beslutat att klubben ska genomföra en offensiv sportslig satsning säsongen 2023/2024 och använda sig av en del av pengarna.

Tillskottet gäller för både herr- och damlaget till att bygga kommande säsongs lag.

– Vi kom tia i fjol och har definitivt ambitioner att vara ett topplag i SHL. När vi går in i slutspel ska vi har förutsättningar att vinna, och vi känner att vi inte vill bli fast i de nedre regionerna för då blir det mycket tuffare att gå hela vägen. Vi är offensiva i lagbygget och bygger ett relativt dyrt lag, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom.

Dyrare än någonsin?

– Det vet man aldrig, men mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft.

Betyder det här att ni går för guld på både dam- och herrsidan?

– Vi tittar i första hand på seriespelet och ger oss bra förutsättningar för båda lagen. Varje år har vi ambitionen att gå hela vägen, så är det ju, men man måste ta det steg för steg och just nu är det fokus på seriespelet.

Hur mycket pengar handlar det om?

– Jag vill inte vara konkret med summor eftersom jag inte har exakt koll på det, men det är relativt dyra lag.

Har ni använt upp de pengarna nu eller finns det utrymme till att värva mer?

– Nog finns det kvar i budgeten, det gör det.

Damlaget är en bra bit på vägen med två målvakter, fem backar och elva forwards under kontrakt.

Herrlaget är nästan helt klart. Målvaktssidan är precis som i damlaget oförändrad. 14 forwards är under kontrakt och siste back in är enligt Sportens uppgifter Oskari Lakksonen.

Luleå planerar att börja med sju backar och håller den sista platsen öppen.

– Framför allt ger det utrymme för juniorer till att börja med, säger Stefan Enbom.

Det är det den åttonde platsen ska gå till?

– Ja, till att börja med i alla fall som jag tolkar våra sportchefer.

För första gången på många år kommer Luleå Hockey även att budgetera för en relativt stor förlust före slutspel.

– Det är många olika faktorer runt omkring det. Hur kommer inflation och kostnadsutveckling bli, hur kommer intäktssidan att påverkas? Budgeten bygger på uppskattningar av allt men vi har valt att vara offensiva i det här läget och det finns en bra budget för att bygga två bra lag.

Har ni budgeterat för förlust före slutspel någon gång sedan du kom in i föreningen?

– Nej, vi har inte gjort det under de senaste tio åren.

Vad får er att våga mer nu?

– Det bygger för det första på att vi har en väldigt stark ekonomi. Vi har ett stort eget kapital med pengar på banken och vi är i ett läge där vi kom tia i fjol och vi har betydligt högre ambitioner än så. Det är också ett år där vi inte kommer ha några NHL-pengar att falla tillbaka på. Det gör sammantaget att vi gör den bedömningen att vi budgeterar för en förlust för att ha en bra sportslig budget.

Kan du säga något om det kommande årsmötet och de ekonomiska resultaten ni kommer redovisa då?

– Det pågår ett bokslutsarbete för fullt och vi har en prognos på ett svagt positivt resultat. Vi tror det kommer landa på det.

Hur ser du på det?

– Det är helt enligt plan och det känns bra att det är det.
Ser inte riktigt hur detta kan vara det dyraste laget någonsin dock?

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Blinders tis 16 maj 2023, 15:41

Serkan122 skrev:
DaVoc skrev:Luleå Hockey använder en del av det egna kapitalet för en offensiv satsning.

Luleå Hockeys bottenplacering den gångna säsongen fick styrelsen att agera. Nu använder klubben en del av det egna kapitalet för att satsa hårdare. "Mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft", säger klubbdirektören Stefan Enbom.

De senaste åren har Luleå Hockey redovisat en stark ekonomi med ett eget kapital på över 40 miljoner kronor. Med bakgrund till det har styrelsen beslutat att klubben ska genomföra en offensiv sportslig satsning säsongen 2023/2024 och använda sig av en del av pengarna.

Tillskottet gäller för både herr- och damlaget till att bygga kommande säsongs lag.

– Vi kom tia i fjol och har definitivt ambitioner att vara ett topplag i SHL. När vi går in i slutspel ska vi har förutsättningar att vinna, och vi känner att vi inte vill bli fast i de nedre regionerna för då blir det mycket tuffare att gå hela vägen. Vi är offensiva i lagbygget och bygger ett relativt dyrt lag, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom.

Dyrare än någonsin?

– Det vet man aldrig, men mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft.

Betyder det här att ni går för guld på både dam- och herrsidan?

– Vi tittar i första hand på seriespelet och ger oss bra förutsättningar för båda lagen. Varje år har vi ambitionen att gå hela vägen, så är det ju, men man måste ta det steg för steg och just nu är det fokus på seriespelet.

Hur mycket pengar handlar det om?

– Jag vill inte vara konkret med summor eftersom jag inte har exakt koll på det, men det är relativt dyra lag.

Har ni använt upp de pengarna nu eller finns det utrymme till att värva mer?

– Nog finns det kvar i budgeten, det gör det.

Damlaget är en bra bit på vägen med två målvakter, fem backar och elva forwards under kontrakt.

Herrlaget är nästan helt klart. Målvaktssidan är precis som i damlaget oförändrad. 14 forwards är under kontrakt och siste back in är enligt Sportens uppgifter Oskari Lakksonen.

Luleå planerar att börja med sju backar och håller den sista platsen öppen.

– Framför allt ger det utrymme för juniorer till att börja med, säger Stefan Enbom.

Det är det den åttonde platsen ska gå till?

– Ja, till att börja med i alla fall som jag tolkar våra sportchefer.

För första gången på många år kommer Luleå Hockey även att budgetera för en relativt stor förlust före slutspel.

– Det är många olika faktorer runt omkring det. Hur kommer inflation och kostnadsutveckling bli, hur kommer intäktssidan att påverkas? Budgeten bygger på uppskattningar av allt men vi har valt att vara offensiva i det här läget och det finns en bra budget för att bygga två bra lag.

Har ni budgeterat för förlust före slutspel någon gång sedan du kom in i föreningen?

– Nej, vi har inte gjort det under de senaste tio åren.

Vad får er att våga mer nu?

– Det bygger för det första på att vi har en väldigt stark ekonomi. Vi har ett stort eget kapital med pengar på banken och vi är i ett läge där vi kom tia i fjol och vi har betydligt högre ambitioner än så. Det är också ett år där vi inte kommer ha några NHL-pengar att falla tillbaka på. Det gör sammantaget att vi gör den bedömningen att vi budgeterar för en förlust för att ha en bra sportslig budget.

Kan du säga något om det kommande årsmötet och de ekonomiska resultaten ni kommer redovisa då?

– Det pågår ett bokslutsarbete för fullt och vi har en prognos på ett svagt positivt resultat. Vi tror det kommer landa på det.

Hur ser du på det?

– Det är helt enligt plan och det känns bra att det är det.
Ser inte riktigt hur detta kan vara det dyraste laget någonsin dock?
Noll juniorer med A-lagskontrakt.
Närmast junislön har Nikupeteri och Jansson.

Annars är det nästan bara etablerade SHL-spelare och utländska spelare samt eftertraktade allsvenskaspelare.
Det är dyrt då snittlönen i SHL ligger på 120 000 tkr.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Puckad tis 16 maj 2023, 15:44

TV pengarna har väl ökats till i år?
Då är det inget konstigt att det syns i spelarbudgeten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Blinders tis 16 maj 2023, 15:46

Puckad skrev:TV pengarna har väl ökats till i år?
Då är det inget konstigt att det syns i spelarbudgeten.
Nästa år är det.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Lulefan tis 16 maj 2023, 16:21

Serkan122 skrev:
Ser inte riktigt hur detta kan vara det dyraste laget någonsin dock?

Man räknar väl in damlaget i det hela. Vilket i sig börjar kännas lite sådär om det negativt påverkar hur mycket pengar man kan satsa i herrlaget.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Urken, Holma and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Blinders tis 16 maj 2023, 16:26

Lulefan skrev:
Serkan122 skrev:
Ser inte riktigt hur detta kan vara det dyraste laget någonsin dock?

Man räknar väl in damlaget i det hela. Vilket i sig börjar kännas lite sådär om det negativt påverkar hur mycket pengar man kan satsa i herrlaget.
Maila Enbom och fråga, han svarar alltid.

Här är mailen.

Stefan.Enbom@luleahockey.se

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Monco ons 17 maj 2023, 17:46

Blinders skrev:
Serkan122 skrev:
DaVoc skrev:Luleå Hockey använder en del av det egna kapitalet för en offensiv satsning.

Luleå Hockeys bottenplacering den gångna säsongen fick styrelsen att agera. Nu använder klubben en del av det egna kapitalet för att satsa hårdare. "Mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft", säger klubbdirektören Stefan Enbom.

De senaste åren har Luleå Hockey redovisat en stark ekonomi med ett eget kapital på över 40 miljoner kronor. Med bakgrund till det har styrelsen beslutat att klubben ska genomföra en offensiv sportslig satsning säsongen 2023/2024 och använda sig av en del av pengarna.

Tillskottet gäller för både herr- och damlaget till att bygga kommande säsongs lag.

– Vi kom tia i fjol och har definitivt ambitioner att vara ett topplag i SHL. När vi går in i slutspel ska vi har förutsättningar att vinna, och vi känner att vi inte vill bli fast i de nedre regionerna för då blir det mycket tuffare att gå hela vägen. Vi är offensiva i lagbygget och bygger ett relativt dyrt lag, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom.

Dyrare än någonsin?

– Det vet man aldrig, men mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft.

Betyder det här att ni går för guld på både dam- och herrsidan?

– Vi tittar i första hand på seriespelet och ger oss bra förutsättningar för båda lagen. Varje år har vi ambitionen att gå hela vägen, så är det ju, men man måste ta det steg för steg och just nu är det fokus på seriespelet.

Hur mycket pengar handlar det om?

– Jag vill inte vara konkret med summor eftersom jag inte har exakt koll på det, men det är relativt dyra lag.

Har ni använt upp de pengarna nu eller finns det utrymme till att värva mer?

– Nog finns det kvar i budgeten, det gör det.

Damlaget är en bra bit på vägen med två målvakter, fem backar och elva forwards under kontrakt.

Herrlaget är nästan helt klart. Målvaktssidan är precis som i damlaget oförändrad. 14 forwards är under kontrakt och siste back in är enligt Sportens uppgifter Oskari Lakksonen.

Luleå planerar att börja med sju backar och håller den sista platsen öppen.

– Framför allt ger det utrymme för juniorer till att börja med, säger Stefan Enbom.

Det är det den åttonde platsen ska gå till?

– Ja, till att börja med i alla fall som jag tolkar våra sportchefer.

För första gången på många år kommer Luleå Hockey även att budgetera för en relativt stor förlust före slutspel.

– Det är många olika faktorer runt omkring det. Hur kommer inflation och kostnadsutveckling bli, hur kommer intäktssidan att påverkas? Budgeten bygger på uppskattningar av allt men vi har valt att vara offensiva i det här läget och det finns en bra budget för att bygga två bra lag.

Har ni budgeterat för förlust före slutspel någon gång sedan du kom in i föreningen?

– Nej, vi har inte gjort det under de senaste tio åren.

Vad får er att våga mer nu?

– Det bygger för det första på att vi har en väldigt stark ekonomi. Vi har ett stort eget kapital med pengar på banken och vi är i ett läge där vi kom tia i fjol och vi har betydligt högre ambitioner än så. Det är också ett år där vi inte kommer ha några NHL-pengar att falla tillbaka på. Det gör sammantaget att vi gör den bedömningen att vi budgeterar för en förlust för att ha en bra sportslig budget.

Kan du säga något om det kommande årsmötet och de ekonomiska resultaten ni kommer redovisa då?

– Det pågår ett bokslutsarbete för fullt och vi har en prognos på ett svagt positivt resultat. Vi tror det kommer landa på det.

Hur ser du på det?

– Det är helt enligt plan och det känns bra att det är det.
Ser inte riktigt hur detta kan vara det dyraste laget någonsin dock?

Han säger alltså att vi har 14 forwards på kontrakt och ska börja med sju backar + ev. junior. Då måste väl Kant vara den 14:e forwarden eller? Jag undrar vad som hände med Fröberg? Han tackade nej och blir inte ersatt eller vad?

Noll juniorer med A-lagskontrakt.
Närmast junislön har Nikupeteri och Jansson.

Annars är det nästan bara etablerade SHL-spelare och utländska spelare samt eftertraktade allsvenskaspelare.
Det är dyrt då snittlönen i SHL ligger på 120 000 tkr.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Blinders ons 17 maj 2023, 18:01

Monco skrev:
Blinders skrev:
Serkan122 skrev:
DaVoc skrev:Luleå Hockey använder en del av det egna kapitalet för en offensiv satsning.

Luleå Hockeys bottenplacering den gångna säsongen fick styrelsen att agera. Nu använder klubben en del av det egna kapitalet för att satsa hårdare. "Mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft", säger klubbdirektören Stefan Enbom.

De senaste åren har Luleå Hockey redovisat en stark ekonomi med ett eget kapital på över 40 miljoner kronor. Med bakgrund till det har styrelsen beslutat att klubben ska genomföra en offensiv sportslig satsning säsongen 2023/2024 och använda sig av en del av pengarna.

Tillskottet gäller för både herr- och damlaget till att bygga kommande säsongs lag.

– Vi kom tia i fjol och har definitivt ambitioner att vara ett topplag i SHL. När vi går in i slutspel ska vi har förutsättningar att vinna, och vi känner att vi inte vill bli fast i de nedre regionerna för då blir det mycket tuffare att gå hela vägen. Vi är offensiva i lagbygget och bygger ett relativt dyrt lag, säger Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom.

Dyrare än någonsin?

– Det vet man aldrig, men mycket tyder på att det är ett av de dyraste lagen vi haft.

Betyder det här att ni går för guld på både dam- och herrsidan?

– Vi tittar i första hand på seriespelet och ger oss bra förutsättningar för båda lagen. Varje år har vi ambitionen att gå hela vägen, så är det ju, men man måste ta det steg för steg och just nu är det fokus på seriespelet.

Hur mycket pengar handlar det om?

– Jag vill inte vara konkret med summor eftersom jag inte har exakt koll på det, men det är relativt dyra lag.

Har ni använt upp de pengarna nu eller finns det utrymme till att värva mer?

– Nog finns det kvar i budgeten, det gör det.

Damlaget är en bra bit på vägen med två målvakter, fem backar och elva forwards under kontrakt.

Herrlaget är nästan helt klart. Målvaktssidan är precis som i damlaget oförändrad. 14 forwards är under kontrakt och siste back in är enligt Sportens uppgifter Oskari Lakksonen.

Luleå planerar att börja med sju backar och håller den sista platsen öppen.

– Framför allt ger det utrymme för juniorer till att börja med, säger Stefan Enbom.

Det är det den åttonde platsen ska gå till?

– Ja, till att börja med i alla fall som jag tolkar våra sportchefer.

För första gången på många år kommer Luleå Hockey även att budgetera för en relativt stor förlust före slutspel.

– Det är många olika faktorer runt omkring det. Hur kommer inflation och kostnadsutveckling bli, hur kommer intäktssidan att påverkas? Budgeten bygger på uppskattningar av allt men vi har valt att vara offensiva i det här läget och det finns en bra budget för att bygga två bra lag.

Har ni budgeterat för förlust före slutspel någon gång sedan du kom in i föreningen?

– Nej, vi har inte gjort det under de senaste tio åren.

Vad får er att våga mer nu?

– Det bygger för det första på att vi har en väldigt stark ekonomi. Vi har ett stort eget kapital med pengar på banken och vi är i ett läge där vi kom tia i fjol och vi har betydligt högre ambitioner än så. Det är också ett år där vi inte kommer ha några NHL-pengar att falla tillbaka på. Det gör sammantaget att vi gör den bedömningen att vi budgeterar för en förlust för att ha en bra sportslig budget.

Kan du säga något om det kommande årsmötet och de ekonomiska resultaten ni kommer redovisa då?

– Det pågår ett bokslutsarbete för fullt och vi har en prognos på ett svagt positivt resultat. Vi tror det kommer landa på det.

Hur ser du på det?

– Det är helt enligt plan och det känns bra att det är det.
Ser inte riktigt hur detta kan vara det dyraste laget någonsin dock?
Noll juniorer med A-lagskontrakt.
Närmast junislön har Nikupeteri och Jansson.

Annars är det nästan bara etablerade SHL-spelare och utländska spelare samt eftertraktade allsvenskaspelare.
Det är dyrt då snittlönen i SHL ligger på 120 000 tkr.
Han säger alltså att vi har 14 forwards på kontrakt och ska börja med sju backar + ev. junior. Då måste väl Kant vara den 14:e forwarden eller? Jag undrar vad som hände med Fröberg? Han tackade nej och blir inte ersatt eller vad?

Luleås plan verkar vara att man avvaktar och ser hur det ser ut med Kempe under hösten samt ger Kant chansen.

Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Blinders ons 24 maj 2023, 14:43

Äntligen så försöker Luleå Hockey göra något åt deras värdelösa sociala medier hantering.


Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Donowitz and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Donowitz ons 24 maj 2023, 17:49

ÄNTLIGEN.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Serkan122 tor 25 maj 2023, 14:08


Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Danneja tor 25 maj 2023, 14:51


Undrar jag också samt alla andra lag 😬

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Serkan122 tor 25 maj 2023, 17:19

”Tomas Ros
Vilken klubb har värvat bäst hittills under silly season?
Många fina värvningar. Magnus Nygren till Färjestad ger mig gåshud. Men man måste sätta Frölunda som etta på listan. Henrik Tömmernes, som varit så bra på VM, och Gustav Rydahl är klassvärvningar och ett måste för Frölunda som tappar Andreas Borgman, Joel Lundqvist och Ryan Lasch.

Vilka supportrar ska vara mest oroade över sitt lagbygge?
Malmö, Linköping och kanske till och med Leksand. Malmö låg pyrt till i våras och har tappat bröderna Sylvegård. Linköping har inte värvat något nämnvärt förutom Remi Ellie. Leksand kan gå miste om Max Veronneau och Anton Lindholm till NHL och då tappar masarna i slagkraft.

Vad tror du om Tomas Montén som ny huvudcoach för HV71?
Han har åldrats och fått mer rutin. Tycker tränarna ska bedömas som ett team. Montén är en bra kommunikatör, Johan Davidsson en positiv pådrivare och Pelle Gustafsson smart backcoach. Jag tycker tränarteamet ser helt ok ut.
Vad tror du om Johan Hedberg som ny huvudcoach för Örebro?
Johan är en duktig ledare med mängder av rutin från Hockeyallsvenskan och inte minst NHL. Men nu ska han in i SHL och tillsammans med Niklas Eriksson, som numera är sportchef, leda Örebro. Johan kommer vara lyhörd till vännen Eriksson och få intryck av vad som krävs för att ta segrar i SHL. Tillsammans med Hedbergs förmåga att få spelare att göra personbästa så tror jag det kommer gå bra.

Hur tycker du att det ser ut för nykomlingen Modo så här långt?
De spelade ishockey ända fram till sista april. Så de ligger efter och måste bygga om och förbättra. Hittills kanske det inte är dynamit till fansen under silly season, men Henrik Gradin kommer säkert att leverera innan det blivit midsommar. Det kan jag lova.

Hans Abrahamsson
Vilken klubb har värvat bäst hittills under silly season?
Det är några stycken med Luleå, Frölunda och Rögle i spetsen och med Oskarshamn och Örebro som outsiders. Ska jag lyfta fram ett lag måste det ändå bli Frölunda med Henrik Tömmernes, Gustav Rydahl, Carl Klingberg, Linus Öberg och Linus Högberg.

Vilka supportrar ska vara mest oroade över sitt lagbygge?
Jag återkommer till Modo längre ner, men utöver nykomlingen var Malmö i kval i våras och laget så här långt känns inte starkare. HV71 har också en hel del att bevisa, precis som Linköping och Leksand.

Vad tror du om Tomas Montén som ny huvudcoach för HV71?
Mycket tuff uppgift för Montén som inte har varit huvudtränare i SHL sedan 2013 och under de åren gick det inte heller speciellt bra. Nu kommer den sympatiske masen till en klubb där det har varit rörigt och som söker efter en identitet. Han ska dessutom jobba sida vid sida med två HV-ikoner. Det finns lättare jobb än att få HV71 att skina igen och min känsla är att Tomas Montén har en tuff utmaning framför sig.

Vad tror du om Johan Hedberg som ny huvudcoach för Örebro?
Här är utgångsläget betydligt bättre. Hedberg kommer med ett gott rykte, har gjort ett bra jobb i Mora och kommer till en klubb som andas harmoni och har hittat sin identitet. Örebro känns trygga i vilket sorts lag de vill vara och hur de vill spela. Det är ett bra utgångsläge, sedan kommer det att krävas minst lika hårt jobb som förra säsongen för att hamna topp-6.
Som läget är just nu måste Modo tippas som ett av två kvallag

Hur tycker du att det ser ut för nykomlingen Modo så här långt?
Jag avundas inte Modo och sportchef Henrik Gradin. Det är en rejäl utmaning att på kort tid, och med sen starttid, bygga om en trupp från allsvenskan till SHL. Fallgroparna är många. Hur många kvalhjältar behöver man göra sig av med? Var hittar man nyförvärv som verkligen lyfter laget? Håller tränarstaben även i SHL? Sedan gäller det att få ihop allt. Som läget är nu måste Modo tippas som ett av två kvallag.

Mats Wennerholm
Vilken klubb har värvat bäst hittills under silly season?
Jag måste säga Frölunda. Backen Henrik Tömmernes och Gustaf Rydahl, Carl Klingberg och Linus Öberg är blytunga värvningar. Det är kvalitet rakt igenom och Frölunda har seglat upp som min guldkandidat 2023/24. Men Luleå är god tvåa.

Vilka supportrar ska vara mest oroade över sitt lagbygge?
Modos och Malmös. Det är alltid tufft att vara nykomling och ha större delen av den allsvenska truppen på kontrakt. Titta på HV71, som fick slita för att undvika ett nytt kval, trots en drös namnkunniga nyförvärv. Och Malmö gör en rejäl kursändring och byter ut halva laget. Det kan kosta.

Vad tror du om Tomas Montén som ny huvudcoach för HV71?
Jag blev lite förvånad, då Montén inte varit huvudansvarig för något SHL-lag mer än två säsonger tidigare. Och båda gångerna – i Djurgården och Timrå – har det slutat illa. Nu har han stor press på sig, då HV71 har byggt ett lag som skapar stora förväntningar från fansen efter den tröga fjolårssäsongen. Men jag gissar att ”Nubben” vet vad han sysslar med. Tränarstaben känns ändå stabil.

Vad tror du om Johan Hedberg som ny huvudcoach för Örebro?
Det var väl bara en tidsfråga innan Hedberg skulle ta nästa steg. Nu blir det en prövning efter flera succéår med Niklas Eriksson. Och vad händer med Leo Carlsson? Försvinner han till NHL lämnar han en svårfylld lucka.

Hur tycker du att det ser ut för nykomlingen Modo så här långt?
Det är förvånansvärt lite som har hänt och Henrik Gradin verkar lita på de som var med och tog upp laget. Mattias Karlin är en smart coach, men han kan inte trolla. Det behövs mer spets och jag gissar att det är på ingång.

Mattias Karlsson
Vilken klubb har värvat bäst hittills under silly season?
Det är ett rustningskrig mellan Frölunda och Rögle. Det som känns allra mest spännande är ombyggnaden av Frölunda med de obekväma besluten att göra sig av med supporterfavoriterna Ryan Lasch och Loui Eriksson. Lagledningen sätter mycket på spel. Gustav Rydahl i all ära, men Henrik Tömmernes och Carl Klingberg är verkligen välkomna tillbaka till svensk hockey efter alla år. Det är två spelare som märks på och utanför isen och lockar publik till arenorna.

Vilka supportrar ska vara mest oroade över sitt lagbygge?
Leksand och Färjestad ska inte oroa sig för negativt kval, men de ska oroa sig för att inte kunna utmana i toppen. I Leksand saknas det backar och injektion av spetsspelare. Det är för stort frågetecken kring Max Veronneau också. Andremålvakten Filip Larsson från Kristianstad är alltså enda nyförvärvet. Kring Färjestad finns det frustration när Gustav Rydahl och Remi Elie har glidit ur händerna. Det behövs presenteras två ledande centrar.

Vad tror du om Tomas Montén som ny huvudcoach för HV71?
Det är det bästa valet som fanns för HV71. Enda huvudcoachjobbet i en elitseniorklubb är för elva säsonger sedan. Då tog Kent ”Nubben” Norberg honom till Timrå och laget åkte ur elitserien. Tomas Montén har lärt sig mycket sedan dess. Framförallt känns det genomtänkt och rätt att satsa på Johan Davidsson och Per Gustafsson som assisterande coacher där bakom. Nu har ”Nubben” fått bygga ett spännande lag och lagledning från början. Det blir ett kliv till uppåt i tabellen.

Vad tror du om Johan Hedberg som ny huvudcoach för Örebro?
Dags att sluta tjata om att Niklas Eriksson borde fått fortsätta som huvudcoach? Dags att acceptera de här förutsättningarna? Att få se Johan Hedberg som huvudansvarig på den här nivån är bland det mest kittlande inför den kommande SHL-säsongen. I nivå med att Linus Omark är tillbaka i Luleå, brorsorna Sylvegård är tillsammans i Växjö och att Gustav Rydahl ska möte Färjestad. Johan Hedberg tänker nytt och kommer att bli en färgsprakande personlighet i ligan.

Hur tycker du att det ser ut för nykomlingen Modo så här långt?
Det ser verkligen ut att bli en tuff återkomst i högsta ligan efter sju säsonger. Det kommer inte gå att tro på något annat än kval. Det behövs mer spets in i det här lagbygget. Det positiva är främst att Josh Dickinson har förutsättningar vara en toppcenter i SHL, David Benhardt borde bli en ledande back i ligan, Adam Pettersson fortfarande håller hög SHL-nivå och Theodor Niederbach ska det kunna lossna för ordentligt när som helst. Inte minst håller också huvudcoachen Mattias Karlin SHL-nivå, håll i honom när höstvinden blåser hårt.

Jonathan Nilsson
Vilken klubb har värvat bäst hittills under silly season?
Luleå hade ett mellanår senast men har pumpat upp sina biceps inför hösten. De kommer ställa ett av föreningens dyraste lag någonsin på isen och budgeterar till och med för en förlust under grundserien. Linus Omark är givetvis den största anledningen till att jag lyfter fram norrbottningarna här. Han är sett till både symbolvärde och betydelse på isen. Jag måste så klart nämna Frölundas kapprustning också.

Vilka supportrar ska vara mest oroade över sitt lagbygge?
Malmös supportrar har inte någon anledning till att längta extra mycket till hösten i år heller. Modo har inte direkt någon trupp som gör konkurrenternas sportchefer sömnlösa och Skellefteå har legat oroväckande lågt hittills. Men än finns det tid kvar.

Vad tror du om Tomas Montén som ny huvudcoach för HV71?
Han kan åtminstone slå ur underläge och det känns som att han har allt att vinna. Jag har nämligen tappat räkningen på hur många (främst motståndarsupportrar) som har dömt ut honom på förhand. Dead man walking redan nu? Nej, jag tycker tränartrojkan som helhet ser spännande ut även om Montén har en del att bevisa.

Vad tror du om Johan Hedberg som ny huvudcoach för Örebro?
Snacka om kontraster jämfört med förra frågan. Johan Hedberg har – med all rätt – hyllats för sitt jobb i Mora och kommer till en klubb med vind i seglen. Det här kan bli riktigt bra, men det är viktigt att ge honom tid. SHL blir dessutom en profil rikare.
Hur tycker du att det ser ut för nykomlingen Modo så här långt?
Sådär, ärligt talat. Men jag ser ingen anledning till att få panik. Det finns inget sämre utgångsläge än att bygga två parallella lag för olika serier och därtill spela längre in på våren än samtliga konkurrenter. Det är fullt logiskt att de ligger på efterkälken så här års. Henrik Gradin kommer ställa ett slagkraftigt lag på isen, även om prio ett kommer vara att överleva vintern. Jag är förresten väldigt nyfiken på att se David Rundblad i svensk hockey igen.”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bgWkwq/silly-season-panel-de-har-varvat-bast-och-samst-i-shl

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Kanellängd and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Dustin tor 25 maj 2023, 18:56

Själv anser jag Skellefteå och Frölunda ha otroligt intressanta trupper med Örebro som outsider.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Snikne Ville tis 20 jun 2023, 08:51

Snikne Ville skrev:
DaVoc skrev:"majoriteten av medlemmarna håller med om" där är felet. Pelle / liten grupp av supportrar på twitter verkar tro att allt kretsar kring dem. Visst det ska framföras kritik men Luleå hockey kommenterar ju saker och samarbetar med norrmedia hur mycket som helst. Sen att man annonserar genom annan aktör är rimligt, om man hittar en bättre/billigare lösning.

Man tar gärna del av den undersökningen för jag som medlem har inte ens fått frågan iaf.
Då var han igång igen. Nu får vi ju snart svart på vitt vad all orerande om medlemmarnas påstådda missnöje är värt när årsmötet hålls. Jag tror inte det blir någon större fråga vilket i sin tur innebär att det i stort sett har varit frågan om gnäll o det hör liksom till när det inte går som planerat (inkluderar mig själv). Och därmed dör Pelles dröm om palatsrevolution trots hans idoga arbete. Sen kan man såklart alltid diskutera om en styrelses sammansättning är optimal.
https://nsd.se/sport/kronika/artikel/vad-ska-medlemmarna-med-en-styrelse-till-om-den-inte-vagar-styra/jp12m7mj
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Hankburger tis 20 jun 2023, 16:02

Snikne Ville skrev:
Snikne Ville skrev:
DaVoc skrev:"majoriteten av medlemmarna håller med om" där är felet. Pelle / liten grupp av supportrar på twitter verkar tro att allt kretsar kring dem. Visst det ska framföras kritik men Luleå hockey kommenterar ju saker och samarbetar med norrmedia hur mycket som helst. Sen att man annonserar genom annan aktör är rimligt, om man hittar en bättre/billigare lösning.

Man tar gärna del av den undersökningen för jag som medlem har inte ens fått frågan iaf.
Då var han igång igen. Nu får vi ju snart svart på vitt vad all orerande om medlemmarnas påstådda missnöje är värt när årsmötet hålls. Jag tror inte det blir någon större fråga vilket i sin tur innebär att det i stort sett har varit frågan om gnäll o det hör liksom till när det inte går som planerat (inkluderar mig själv). Och därmed dör Pelles dröm om palatsrevolution trots hans idoga arbete. Sen kan man såklart alltid diskutera om en styrelses sammansättning är optimal.
https://nsd.se/sport/kronika/artikel/vad-ska-medlemmarna-med-en-styrelse-till-om-den-inte-vagar-styra/jp12m7mj

Jag förstår helt enkelt inte vad han vinner på att sprida denna bild av osämja.. den skadar ju mer än den främjar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av ezz ons 21 jun 2023, 22:30

Hankburger skrev:
Snikne Ville skrev:
Snikne Ville skrev:
DaVoc skrev:"majoriteten av medlemmarna håller med om" där är felet. Pelle / liten grupp av supportrar på twitter verkar tro att allt kretsar kring dem. Visst det ska framföras kritik men Luleå hockey kommenterar ju saker och samarbetar med norrmedia hur mycket som helst. Sen att man annonserar genom annan aktör är rimligt, om man hittar en bättre/billigare lösning.

Man tar gärna del av den undersökningen för jag som medlem har inte ens fått frågan iaf.
Då var han igång igen. Nu får vi ju snart svart på vitt vad all orerande om medlemmarnas påstådda missnöje är värt när årsmötet hålls. Jag tror inte det blir någon större fråga vilket i sin tur innebär att det i stort sett har varit frågan om gnäll o det hör liksom till när det inte går som planerat (inkluderar mig själv). Och därmed dör Pelles dröm om palatsrevolution trots hans idoga arbete. Sen kan man såklart alltid diskutera om en styrelses sammansättning är optimal.
https://nsd.se/sport/kronika/artikel/vad-ska-medlemmarna-med-en-styrelse-till-om-den-inte-vagar-styra/jp12m7mj

Jag förstår helt enkelt inte vad han vinner på att sprida denna bild av osämja.. den skadar ju mer än den främjar.

Klick på hans sidor...
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Micke80 tor 22 jun 2023, 06:21

Har slutat läsa det han skriver då det ofta bara är gnälligt och hans eget personliga tyckande. Tycker sällan det han skriver är konstruktivt, underbyggt eller ens särskilt journalistiskt proffsigt.
Hade han lyft fakta, ställt jobbiga frågor osv hade det inte upplevts som gnäll utan granskande journalistik.

LHF eller dess medlemmar kan inte på verka detta då han är anställd av norrmedia, men jag kan inte förstå hur nirrmefia vill ha gan där. Personligen har ganska skrivande lett till att jag läser mindre på sportsidorna än innan och söker istället text från andra källor

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Bros! likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Burskydd tor 29 jun 2023, 06:01

Sammanfattning från dagens betalartikel från Expressen
” PRIO PÅ MARKNADEN

Även fast Luleå brukar ha en tunn backsida till numerären kan vi vänta oss ett tillskott i den lagdelen. Just nu är endast sju backar uppskriva i truppen. Mest troligt blir det en breddback som kan konkurrera om istid i ett tredje backpar.

Annars lär ledningen hålla ögon och öron öppna ifall det dyker upp ett spännande namn för forwardssidan. Centrarna håller i dagsläget kanske inte toppklass, om man jämför med konkurrenter som siktar mot guldet. En högerfattad typ vore det allra bästa för Luleå, som endast har en rightare bland forwards (Einar Emanuelsson).

PROGNOS

2023 slutade med en tiondeplats och uttåg i kvartsfinalen. Det har Luleå bestämt sig för att inte uppleva igen. Det räcker med att kika in nyförvärvslistan för att förstå att norrbottningarna menar allvar.

Om inget oförutsett sker ska Luleå vara i toppen av SHL och slåss igen. En topp sex-placering känns som en rimlig kravbild på årets lag.

Detta var endast slutet på artikeln för jag ska iväg nu.
Håller fullständigt med om att det bara måste in en till högklassig center och back. Men det kommer Skuggan aldrig leverera så nåt SM guld tror iaf inte jag på…i år igen.

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

Pajala and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Danneja tor 29 jun 2023, 15:09

Burskydd skrev:Sammanfattning från dagens betalartikel från Expressen
” PRIO PÅ MARKNADEN

Även fast Luleå brukar ha en tunn backsida till numerären kan vi vänta oss ett tillskott i den lagdelen. Just nu är endast sju backar uppskriva i truppen. Mest troligt blir det en breddback som kan konkurrera om istid i ett tredje backpar.

Annars lär ledningen hålla ögon och öron öppna ifall det dyker upp ett spännande namn för forwardssidan. Centrarna håller i dagsläget kanske inte toppklass, om man jämför med konkurrenter som siktar mot guldet. En högerfattad typ vore det allra bästa för Luleå, som endast har en rightare bland forwards (Einar Emanuelsson).

PROGNOS

2023 slutade med en tiondeplats och uttåg i kvartsfinalen. Det har Luleå bestämt sig för att inte uppleva igen. Det räcker med att kika in nyförvärvslistan för att förstå att norrbottningarna menar allvar.

Om inget oförutsett sker ska Luleå vara i toppen av SHL och slåss igen. En topp sex-placering känns som en rimlig kravbild på årets lag.

Detta var endast slutet på artikeln för jag ska iväg nu.
Håller fullständigt med om att det bara måste in en till högklassig center och back. Men det kommer Skuggan aldrig leverera så nåt SM guld tror iaf inte jag på…i år igen.

Skulle du kunna skicka hela artikeln?

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

lhffan and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Rayko mån 17 jul 2023, 08:47

Tyngd och elakhet i Oscar Mattsson och Fröberg?
Fanns väl ingen elakhet i någon av dem spelarna. Oscar tacklade aldrig och åkte ifrån när det blev stökigt. Fröberg, samma där.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Metheuz mån 17 jul 2023, 23:43

Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 693
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Rayko tis 18 jul 2023, 13:49

Carl Mattsson menar jag såklart. 😁
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Serkan122 fre 21 jul 2023, 10:26

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dwpWwo/rankar-35-basta-nyforvarven-i-shl
Vem tjänar uppemot 350 000? Och vilka från Luleå är med?

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Danneja fre 21 jul 2023, 14:45

Serkan122 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dwpWwo/rankar-35-basta-nyforvarven-i-shl
Vem tjänar uppemot 350 000? Och vilka från Luleå är med?

Jansson, Andreasson och Omark

Och Simon Ryfors tjänar uppemot 350k skriver han

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Serkan122 sön 23 jul 2023, 11:33

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/LlB6aJ/shl-panelen-sa-langt-racker-leksand-den-kommande-sasongen

” Det är snart 50 dagar kvar till nedsläpp.
Suget och abstinensen efter SHL mitt i sommaren är påtaglig.
Sportbladets profiler analyserar läget i klubbarna i en stor panel.
Slår redan fast: ”SM-guldet står mellan de här två klubbarna”
Ifrågasätter lagbygget rejält: ”Hela SHL:s stora floppvarning”
Experterna oenade om HV71: ”Kommer ta väldiga kliv”
Drömvärvningarna som fortfarande kan bli av: ”I så fall undviker Modo kvalspel””

Nån som kan dela?

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Grimster sön 23 jul 2023, 21:13

Luleå hockey i Media 2023/2024 Image113
Luleå hockey i Media 2023/2024 Image212
Luleå hockey i Media 2023/2024 Image311
Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Grimster sön 23 jul 2023, 21:14

Luleå hockey i Media 2023/2024 Image411
Luleå hockey i Media 2023/2024 Image510
Luleå hockey i Media 2023/2024 Image610
Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Grimster sön 23 jul 2023, 21:16

Luleå hockey i Media 2023/2024 Image710
Luleå hockey i Media 2023/2024 Image810

Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Danneja lör 29 jul 2023, 11:35

Tre spelare från hockeyallsvenskan har anslutit till Luleå Hockey. Sporten tog hjälp av experten Fredrik Söderström för att analysera dessa. "Jag tycker att det är tre av de främsta som var värd en chans", säger han.

Luleå Hockey har genom åren träffat rätt på flera hockeyallsvenska värvningar, så som Elias Fälth, Niklas Olausson, Pär Arlbrandt och Jesper Sellgren. Andra har inte slagit lika bra ut.

Inför den här säsongen har norrbottningarna plockat in tre spelare från den näst högsta serien, Ludvig Jansson, Nikola Pasic och David Lilja. Sporten tog hjälp av den allsvenska experten och tidigare tränaren Fredrik Söderström för att analysera värvningarna.

Det är ett tjugotal som har gått från HA till SHL. Jag tycker att det är tre av de främsta som var värd en chans. Sen är det som alltid. Är du nöjd med att bara ha skrivit under och komma upp till Norrbotten. Eller är du beredd att ta fajten. Det känns som att det är rätt läge på ett sätt. Tombolan har gått litegrann. Det har kommit mycket nya. Det finns inga givna platser. Det finns en chans att ta om man bjuder till. Det ska bli intressant att se, säger han.

Vem tror du mest på?

– Jag tror att Lilja är den som klarar av det först. Men jag tror att det är Pasic som skulle kunna sticka ut, förutsatt att han kan bygga det en nivå till på sin offensiv. Över tid säger jag Jansson.

Ludvig Jansson

Det är ett namn som har nämnts ett par år, och att det finns en potential. Han har kommit upp genom SSK. Lite halvblek höst, mina förväntningar var högre. Inte så att han var svag och klen. Men han stack inte ut. Det var ju JVM som blev en ruggig skjuts för honom. Efter det såg man mer av det som är hans egenskaper. Jag tycker att han är balanserad i sitt spel, ligger rätt i banan. Han utsätter sig inte för så stora risker, säger Söderström.

– Jag tycker inte att han stack ut i Södertälje. Visst har han en speluppfattning och kan hantera puck. Mer att han klarade av att undvika sina svagheter. Det är inte det här spektakulära.

– Det jag funderar över, när man tar klivet över till Luleå och SHL, är det fysiska spelet och tajmingen i defensiven. Att orka stå emot en intensiv offensiv. Han ser ut som en liten pojk. Vi är alla olika i fasen. Besitter man hans egenskaper, kan landa fysiken och kan para ihop det där. Då är det inget snack om att han kan bli bra. Jag tror att han behöver bli pålitlig i framför allt det defensiva. Jag tycker att det där är ett spännande namn och det var säkert fler klubbar som var intresserade. Det är en spelare som jag definitivt tror kan landa bra i SHL.

Nikola Pasic

Det var väl en av de största överraskningarna i ligan förra säsongen. Han var i SHL med i Linköping i en ganska grå roll då. Jag tyckte tidigt att han stack ut i SSK med sin stundtals briljanta offensiv. Då ska man komma ihåg att det var i ett Södertälje som spelade ganska defensivt. Han bröt mönster. Han har en härlig förmåga att hantera puck och ett snabbt skott. Hade också en pondus och ett självförtroende.

– Vad 50 poäng i hockeyallsvenskan gör till SHL återstår att se. Jag tror att det är viktigt att han får fortsätta spela offensiv hockey. Jag är lite tveksam till slutdelen av förra säsongen. Jag tycker att han kunde tagit lite större plats när de blev av med Linus Videll. Jag tycker att han bleknade lite.

– För mig är det en spelare som inte kan sätta sig bakom i ett Luleå. Han får inte bli för blygsam. Han får inte vara för försiktig. Då blir han ganska ointressant. Det här är hans chans att studsa tillbaka på SHL-nivå. Då ska han ta den. Han hade en urstark säsong och var underhållande att se på.

David Lilja

Jag har gillat honom från första gången jag såg honom. Dels är han formad i den här Karlskoga-andan. Det innebär för mig att man har en viss hårdhet. Du är ganska tuff mot dig och din omgivning. Sen uppfattar jag honom som ganska lågmäld. Han känns väldigt klok, hyfsat rejäl i spelet. Det är inte hans utgångspunkt att jaga folk. Men jag tycker inte att han viker undan. Han spelar klart situationer. Det var sällan som han föll ur ramen.

– Det är något som jag själv som tränare värdesätter. Inte att du är briljant var tionde match och inte syns de andra nio. Det är en hög lägsta nivå som gör att jag känner att han är redo.

– Han har kommit upp i BIK, gjort några år i hockeyallsvenskan och ändå har han mycket kvar. Han känns mer balanserad. Kanske lättare att hitta olika omgivning

på. För att ställa det mot Pasic tror jag han är mer beroende av att sätta dit lite puckar, leverera och vara lite skön offensivt.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Redbear and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Serkan122 sön 30 jul 2023, 11:10


Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Danneja sön 30 jul 2023, 11:37


2. LULEÅ (2)
Kommentar: Det är Omark-feber i Luleå och naturligtvis kommer han att lyfta laget och hela serien. Framförallt i numerära överlägen. Dessutom har parhästen Pontus Andreasson också återvänt. De kommer ge Luleå den offensiva kraft de saknade i fjol, då de länge var ett utskällt bottenlag. Defensiven har det aldrig varit något fel på, även om backen Oscar Engsund lämnar ett stort hål efter sig. Men jag tror det blir ett festligt år för publiken i Luleå och att vi får återvända rubriken ”Här tändas tusen luleljus”. En så lysande formulering att jag önskat att jag kommit på den själv.

Hans top 6 är

Från 6e plats och uppåt

Rögle, Timrå, Frölunda, HV, Luleå och Färjestad som 1a


Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Serkan122 and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Pajala sön 30 jul 2023, 13:13

Wennermög har tippat Luleå och HV för högt upp.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Hankburger sön 30 jul 2023, 13:29

Pajala skrev:Wennermög har tippat Luleå och HV för högt upp.

HV71 sure.. men knappast Luleå. Man har helt klart ett lag för topp 4. Däremot ser jag inte riktigt vad han ser i FBK... som han tippar vinnare av SM-guldet år in och år ut. De har ju t.ex. inte alls ersatt Lennström (Till den grad det går dvs) som var deras klart största stjärna och de saknar lite bredd. Deras första och andrakedja kommer vara starka men de saknar en hel del på den defensiva sidan och samtidigt finns det osäkerhet bland deras tredje och fjärdefemma.

Att det skulle ha med Mitell att göra är rent struntprat. Han har ju tippat FBK som SM-guldvinnare inför varje säsong i över ett decennium nu..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Donowitz sön 30 jul 2023, 16:00

Helt ärligt, vem bryr sig?
Kan ju inte vara mer intressant än vad någon här eller en bekant tror om kommande säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Micke80 sön 30 jul 2023, 17:54

Donowitz skrev:Helt ärligt, vem bryr sig?
Kan ju inte vara mer intressant än vad någon här eller en bekant tror om kommande säsong.

Det är kul att läsa olika tippning och idéer tycker jag. Speciellt kopplat till de andra kagen dom jag gar dålig koll på.
Sen är det ju grymt svårt om alla bitar är på plats, ännu svårare då vissa inte är färdiga än och näsan omöjligt få de flesta klubbar kommer ta in minst 1 spelare under året och några kommer sparka mån spelare eller tränare.
Ja ni förstår alla att det jag menar är inte att jag tar det för en sanning då det aldrig stämmer för någon. Men det är kul och intressant, precis som det är att läsa bara tankar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Serkan122 and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet