Luleå hockey i Media 2023/2024

+43
Jokerman ll
Wolfhunter
Kagen
Björnpappa
MickkeJ
Zeth
Hjalmar_Vuopio
Myrman
Niinimaa
rasbiologen
Xerzocx
Jonken
trallgöken
Pastorn
Diktatorn
kokostrollet
LulefanGBG
Flippass
farre
Mantz
Pajala
Grimster
Rayko
Burskydd
Micke80
ezz
Snikne Ville
Dustin
Donowitz
Monco
Puckad
Serkan122
DaVoc
Pontaking
Lulefan
Danneja
Tony Moore
Blinders
Bamsefar
NallePhu
Braun
Hankburger
Metheuz
47 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Hjalmar_Vuopio tor 04 jan 2024, 14:16

Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 189
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Puckad lör 06 jan 2024, 10:58

Jag gillar att LHF säger att Kempe nu är fri att åka till Schweiz,
dvs att Kempe gör detta till 100% för pengarnas skull och att det är mammon som styrt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore sön 07 jan 2024, 23:51

Axelsson: Luleå, släpp ert mindervärdeskomplex

Sen kan väl admin ta bort årtalen i trådrubriken, låt den rulla på.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Dustin fre 12 jan 2024, 10:25

https://open.spotify.com/episode/36b3RiPwQFP3Jr5bIwqf4V?si=P9zpHb9-RlG7V5XQvZCh5A


Pelle Johansson tar bladet från munnen, även om jag har svårt för hans attityd. Tolkar det som att David Jiglund försöker försvara skuggan/engman. Om det är i egenskap av programledarrollen eller för att de just nu är hans största källa till Silly-artiklar låter jag vara osagt.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av LulefanGBG fre 12 jan 2024, 12:10

Tycker man säger ungefär allt som man själv känner.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Burskydd lör 13 jan 2024, 07:23

Någon intervju eller enkät ställd till klubbens till stora delar tandlösa styrelse med den träige & helt osynlige ordförande Olofsson från Kalix lär vi inte få se. Eftersom i dagens tidning så får Swedavias Ann-Christin Viklund som sitter i styrelsen sen 8 (!!!) år tillbaka nån form av märklig hyllning av journalisten Ranneberg ( polare ???) så vad hennes bidrag har varit genom åren till LHF samt hur klubben sköts lär vi inte få se.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore lör 13 jan 2024, 13:07

När det gäller LHFs styrelse så är deras huvuduppgifter att se till att vi har en bra ekonomi via en bra strategi, tillsätta en duktig VD som utför styrelsens och årsmötets strategi, ha ett så stort kontaktnät som bara är möjligt när det gäller nuvarande OCH potentiella nya sponsorer. Under många år nu har LHF även jobbat för att få med sig hela länet, jag är ganska säker på att Anders Olofsson är med i styrelsen både som Kalixbo, tack vare sina många år som företagsledare och LHF supporter. Ingen i styrelsen ska bara "sitta av sin tid" utan det gäller att bidra, det ska valberedningen ha koll på, de är oxå superviktiga med sina kontaktnät ute i samhället och företag för att ta fram nya förslag på ledamöter (ex. ingen dum idé att ha med bankpersoner som jobbar med företag eller en VD i ett stort lokalt byggföretag).

Vi kan inte gå tillbaka till att styrelsen ska vara duktigt hockeyfolk med stort LHF hjärta, den tiden är sedan länge förbi.

Ordföranden förklarar: Därför håller han låg profil
" Även Anders Olofsson fick kritik, bland annat för att han höll så låg profil.
– Jag förstår vad de som tycker det menar. Fast min bestämda åsikt är att det inte är min uppgift att kommentera saker i media. Även om jag och vår vd har möten varje vecka och jag är informerad allt som sker. Ja, det här är en medlemsägd förening, men vi driver föreningen som ett aktiebolag, och inom den bransch jag kommer från är det vd:n som gör det. Sedan får sportcheferna svara på allt som har med hockeyn att göra, säger Anders Olofsson.

Så du tänker fortsätta hålla låg profil?
– Ja (skratt).
Sedan tillägger han: – Men medlemsträffar och sådana där saker brukar jag alltid vara med på, och de som jobbar här kommer fortsätta att skymta min skugga ibland.

Han har ett stort förtroende för Stefan Enbom.
– Han gör ett bra jobb, och har en stor del i den fina utveckling vi sett under hans år som vd, säger Anders Olofsson."

" Det är medlemmarna som beslutar vilka som ska ingå i styrelsen, och det måste vara svårt för dem att veta om en som, åtminstone medialt, håller låg profil är rätt person för uppgiften, tänker jag. Så: Varför är du rätt man att leda Luleå Hockey?
– Det ska väl egentligen inte jag svara på. Kan jag tycka. Det finns det andra som får bedöma. Men jag har en lång erfarenhet av att leda organisationer. Jag var vd för Rolfs såg, som har drivits av min familj sedan begynnelsen, i 20 år. Jag har också haft en hel del olika styrelseuppdrag. Så jag tycker mig kunna det där. Sedan är jag prestigelös och bra på att delegera, säger Anders Olofsson – som tycker att de har en bra mix av erfarenhet och kompetens i styrelsen – och tror att tillskottet av supporterprofilen Stefan Baudin kommer hjälpa dem.

Att ingen i styrelsen har en bakgrund inom hockeyn ser han inte som ett problem.
– Jag tycker inte att det är nödvändigt, vi litar på de sakkunniga vi själva har varit med och tillsatt, säger han."

" Föreningens ekonomi är god, så god att Anders Olofsson och de andra i Luleå Hockeys styrelse kände sig bekväma med att göra något de inte brukar göra.
– Vi har gjort ett minus på en eller två miljoner minus under grundserien något år. Men oftast budgetera vi med ett nollresultat innan slutspel. Fast vi har bra med pengar i kassan och vill inte riskera att hamna där nere igen. Gör man det några säsonger i rad så finns det en risk för att publikintäkterna sjunker, och att vi tappar samarbetspartners, så vi har valt att satsa. Syftet med den här föreningen är ju inte att spara pengar på hög och vi vill att medlemmarna och supportrarna ska ha ett lag som de tycker det är roligt att följa, säger Anders Olofsson."

" Fast de har fortfarande en förhoppning om att få köpa området Coop Norrbotten Arena står på.
– Kommunen behöver göra stora investeringar, och som vi har förstått det har de inte råd att utveckla det här området, så vi har erbjudit oss att köpa det tillsammans med några lämpliga aktörer, säger han.
Kommunalrådet Carina Sammeli har uttryckt sig positivt till det och de hoppas på att få ett besked under säsongen.

De har inspirerats av hur Färjestad och Rögle har utvecklat områdena kring Löfbergs Arena och Catena Arena, och planerar att göra stora förändring om de lyckas att komma överens med Luleå kommun.
– Området är inte så stort och rymmer inte hur mycket som helst. Men vi behöver fler ishallar. Ett hotell är också något vi har diskuterat. Antalet hotellrum i stan är ju inte tillräckligt och för lag som är här och spelar matcher eller deltar i cuper hade varit praktiskt att ha ett i anslutning till arenan. Ett hyreshus är också ett alternativ. Fast vi behöver få ett okej från Luleå kommun innan vi börjar se oss om efter företag som är intresserade av att vara med, säger Anders Olofsson.

En upprustning av Coop Norrbotten Arena är inte heller otänkbar, enligt Anders Olofsson.
– Jag tycker vi har en bra arena, men vi skulle vilja bygga ett logeplan på den långsida där det saknas, och snygga till utrymmet under den läktaren, säger han.
Visioner saknas inte?
– Nej, säger han med ett leende."...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Zeth mån 15 jan 2024, 22:15

Det här kom upp på Yotube kanadensare som besökte både herr och damlaget.

Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore lör 27 jan 2024, 12:13

"Puckade brudar" snackar hockey

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Redirect


"..Den svenska hockeypoddscenen har fått ett nytt tillskott. Puckade brudar – med bland annat Julia Larsson – från Pajala.

Hockeyn har alltid varit en del av 27-åringens liv.
– Jag har två bröder som har spelat, så jag är mer eller mindre uppvuxen i kalla ishallar, och i vår familj är hockeyn ett sätt att umgås på. När jag bodde hemma samlades alltid alla och kollade när det var match. Sedan brukar vi åka på hockeyresor ihop, säger hon.
Sedan tillägger hon: – Jag brukar lyssna på hockeypoddar när jag sitter och jobbar, jag lyssnar till exempel alltid direkt när det kommer ett nytt avsnitt av Inget halvvägs, den är så bra, och har insett att jag gör så mycket annat än att tänka på eller prata om hockey under min vakna tid (skratt).

I hennes familj håller alla på Luleå Hockey.
– Jag är infödd i supporterskapet, kan man säga, och går på varenda match med mina kompisar. Det är ett sätt att umgås på även för oss, säger Julia Larsson.

Det var på nyårsafton som hon och smålänningen Dorothea Clason bestämde sig för att starta en hockeypodd ihop.
– Hon är tillsammans med en barndomskompis till mig, men vi känner inte varandra särskilt väl, det var andra gången vi träffades. Men det visade sig snart att vi hade hockeyn gemensamt
– Jag har alltid gillat att synas och höras, och är ganska aktiv på Twitter, men det är lättare att få fram sin personlighet i det här formatet, och att starta en podd kändes som en bra idé även dagen efter nyårsafton (skratt).
Jag hoppas att vi kan bidra till att tjejer i framtiden vågar ta mer plats inom supporterkulturen, säger hon.

Dagen ni släppte ert första avsnitt hade ni väl till och med fler lyssnare än Erik Nivas podd When we where kings, som är en av Sveriges populäraste sportpoddar.
– Ja. Det var väldigt coolt att se oss gå om dem. Vår reaktion var: "Vad fan är det som sker?" (skratt).

Hon och poddkollegan, som håller på Tingsryd, har en gemensam dröm, att Niklas Olausson, som började sin karriär i den allsvenska klubben, och har gjort elva säsonger i Luleå Hockey, ska kunna tänka sig att gästa något avsnitt.
– Det hade varit så roligt. Jag skulle vara så nervös, men jag hade väl bara behövt säga hej, sedan hade han hållit låda i en timme. Han verkar ju vara en sådan person, säger Julia Larsson med ett skratt.

Vad tror du att årets Luleå Hockey har för kapacitet?
– En plats bland de sex bästa bör de kunna ta. När de spelar som de har gjort de senaste veckorna är de ju svåra att slå. Men det blir nog, tyvärr, halvvägs i år igen. Jag tror de kommer få det svårt att ta sig förbi kvartsfinalen. Den där värvningen det har pratats om verkar ju utebli."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Pajala and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore sön 04 feb 2024, 16:11

Kuriren redovisar taxerad inkomst 2022 för sport personer i Norrbotten. Konstigt med bl.a Eklind, knappast skriven här då men de har väl grävt fram hans dåvarande inkomst i BIF..?

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Screen17
Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Screen16
Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Screen15
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore sön 04 feb 2024, 16:12

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Screen18
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Dustin sön 04 feb 2024, 18:35

Taxerad inkomst hos spelare känns tämligen ointressant.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av MickkeJ sön 04 feb 2024, 19:09

möjligen relevant för sportchefer och klubbdirektörer men det är för mycket annat med spelarlöner som pensionsavsättningar och sign-on bonusar för att det ska bli relevant... annat än som minsta möjliga lön.

Aldrig att Omark ligger så lågt Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Björnpappa mån 12 feb 2024, 13:43

Jag vet inte om det här är rätt tråd men smittskyddsläkare Mikael Nystedt är rätt kul i lokalmedia idag: "Men att gå omkring med munskydd och hoppa i diket så fort man ser en skellefteåbo är inget vi behöver göra"


Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Diktatorn fre 23 feb 2024, 10:50

Nån som vill dela med sig om Fredrik Gladers artikel i NSD? Tack
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore mån 04 mar 2024, 17:19

2024-03-04: Luleå HF 40 år i högsta serien, utan kval nedåt, unikt för svensk ishockey!
Uppmärksammas bl.a i P4Norrbotten: https://sverigesradio.se/formiddagip4norrbotten?date=2024-03-04

Lyssna efter ca 1:03:45 kommer lite snack med L-G Niemi och Erik Stålnacke på plats i hallen i dag
och 3:06:35 med sista minuternas radioreferat, då med TV ikonen Torbjörn Hüber (allmän reporter).
Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 4c9001ac-9656-43df-89a8-c1022bb03dad
Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Redirect
"Det var eufori, ren eufori", säger Erik Stålnacke

Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Jonken tis 12 mar 2024, 11:13

Nån som kan dela?
Sax ÄX
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Kagen tis 12 mar 2024, 11:34

Tony Moore skrev:2024-03-04: Luleå HF 40 år i högsta serien, utan kval nedåt, unikt för svensk ishockey!
Uppmärksammas bl.a i P4Norrbotten: https://sverigesradio.se/formiddagip4norrbotten?date=2024-03-04

Vi är så jäkla stolta över detta att det sitter i väggarna. Det viktigaste är inte att vinna utan att inte åka ur.

Frågan är om det gynnar föreningen. Ångesten kommer vara i nivå med Brynäs om vi väl står där med avgörande matcher för att hålla oss kvar och det där med att vinna Le Mat är ju liksom underordnat.

Om andra tycker att det viktigaste är att vinna som typ Växjö och Skellefteå så kanske de vinner fler SM-guld och på köpet också håller sig kvar..
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Jonken tis 12 mar 2024, 12:01

Precis K. Varför inte: 40 år i högsta ligan -och ett SM-Guld...?
Har inte koll; men: Någon annan SHL klubb/förening som mäktat med samma bragd i modern tid?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Puckad tis 12 mar 2024, 12:15

Jonken skrev:Precis K. Varför inte: 40 år i högsta ligan -och ett SM-Guld...?
Har inte koll; men: Någon annan SHL klubb/förening som mäktat med samma bragd i modern tid?

Fast jag hade nog tagit HV71 resa om jag fått välja, med ett år HA och ett antal SM guld.
Förra Omark sejouren svider, vi har alla möjligheter att ta bucklan, och så valde vi att vara 'prisvärda' .
Jag hade gärna tagit några år med playin för ett guld.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

pingu, Dustin and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Dustin tis 12 mar 2024, 12:18

Puckad skrev:
Jonken skrev:Precis K. Varför inte: 40 år i högsta ligan -och ett SM-Guld...?
Har inte koll; men: Någon annan SHL klubb/förening som mäktat med samma bragd i modern tid?

Fast jag hade nog tagit HV71 resa om jag fått välja, med ett år HA och ett antal SM guld.
Förra Omark sejouren svider, vi har alla möjligheter att ta bucklan, och så valde vi att vara 'prisvärda' .  
Jag hade gärna tagit några år med playin för ett guld.

Ambitionerna är inte högre än mellanmjölk.

Mellan 2022-2025 har utrymme funnits för en rejäl sportslig satsning, åtminstone någon av säsongerna. Intresset har varit större än någonsin och med Linus Omark tillbaka i laget. Istället verkar man pissa bort detta, tråkigt. För mig är det ingen tröst att man slår sig på bröstet över fina värderingar, framgångar för damlaget etc. Jag vill fira ett SM Guld!!

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

pingu, Kneten, Småland and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Kagen tor 14 mar 2024, 09:28

Jonken skrev:Precis K. Varför inte: 40 år i högsta ligan -och ett SM-Guld...?
Har inte koll; men: Någon annan SHL klubb/förening som mäktat med samma bragd i modern tid?

Färjestad har vad är det nu 49? säsonger i högsta ligan och 10 SM-Guld. Alla framhåller Färjestad i dessa sammanhang alla förutom 30-40 pers som pekar på att Färjestad minsann spelade negativt kval någon gång som ingen kommer ihåg. Likväl när säsongen dragit igång har Färjestad varit med, varje säsong sedan Elitserien startade.

Då fanns inte ens Luleå Hockey.

Citat "Färjestad den enda föreningen som deltagit i samtliga säsonger av serien. Färjestad innehar även förstaplatsen i Svenska Hockeyligans maratontabell och innehar flest SM-titlar under SHL-eran (10 st) vilket gör Färjestad till den framgångsrikaste SHL-klubben i historien."
Det är från Wikipedia så ni experter får väl gå in och rätta den då.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Wolfhunter tor 14 mar 2024, 11:29

Kagen skrev:
Jonken skrev:Precis K. Varför inte: 40 år i högsta ligan -och ett SM-Guld...?
Har inte koll; men: Någon annan SHL klubb/förening som mäktat med samma bragd i modern tid?

Färjestad har vad är det nu 49? säsonger i högsta ligan och 10 SM-Guld. Alla framhåller Färjestad i dessa sammanhang alla förutom 30-40 pers som pekar på att Färjestad minsann spelade negativt kval någon gång som ingen kommer ihåg. Likväl när säsongen dragit igång har Färjestad varit med, varje säsong sedan Elitserien startade.

Då fanns inte ens Luleå Hockey.

Citat "Färjestad den enda föreningen som deltagit i samtliga säsonger av serien. Färjestad innehar även förstaplatsen i Svenska Hockeyligans maratontabell och innehar flest SM-titlar under SHL-eran (10 st) vilket gör Färjestad till den framgångsrikaste SHL-klubben i historien."
Det är från Wikipedia så ni experter får väl gå in och rätta den då.

I sak har du naturligtvis helt rätt. Färjestad har varit i särklass framgångsrikast. Men jag minns nog med ett leende säsongen då dom fick kvala emot Boden Shocked Smile
Det var en viss njutning att beskåda den ångesten på plats.
Nåväl.
Detta blev väl ett stickspår till den egentliga diskussionen, men pga den dåvarande njutningen kunde jag inte låta bli Wink

Wolfhunter

Antal inlägg : 1157
Join date : 15-04-27

Kagen, Puckad and Sigge75 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Jokerman ll tor 21 mar 2024, 09:57

"Den brutalaste SM-finalen någonsin"

https://sverigesradio.se/radiosporten-hockey
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Wolfhunter tor 28 mar 2024, 23:09


Wolfhunter

Antal inlägg : 1157
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Tony Moore tor 04 apr 2024, 18:32

Om någon undrar, skicka frågor till Hedlund.

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av komyo5665 fre 12 apr 2024, 16:50

komyo5665
komyo5665

Antal inlägg : 75
Join date : 21-11-21
Ort : Umeå

Monco likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av komyo5665 fre 12 apr 2024, 16:53

komyo5665
komyo5665

Antal inlägg : 75
Join date : 21-11-21
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Dustin fre 12 apr 2024, 17:36

Tiotal som sökt tjänsten som GM enligt Enbom. Den listan hade man inte haft något emot om den läckte.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Lasse_m lör 13 apr 2024, 01:07

Dustin skrev:Tiotal som sökt tjänsten som GM enligt Enbom. Den listan hade man inte haft något emot om den läckte.

Fröberg Exclamation

Lasse_m

Antal inlägg : 16
Join date : 21-07-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Flippass lör 13 apr 2024, 09:52

Låter lite märkligt att man söker den tjänsten, borde man inte göra specifika förfrågningar mot de personer man anser vore väl lämpade för uppgiften?

Eller låg jobbet ute på arbetsförmedlingen?

Någon insatt får gärna berätta hur det går till, killgissningar undanbededs...

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Flippass lör 13 apr 2024, 09:55

Aha, hittade posten:

"..Du vill inte namnge vilka personer som ingår i rekryteringsgruppen (av en ny GM)?
– Nej. Av respekt mot omgivningen vill jag inte det.
Men vi har en väldigt kompetent och erfaren grupp människor som kommer hjälpa mig och oss att kunna göra ett bra urval.
(Det är ett antal personer internt från organisationen plus att vi har några externa bollplank som hjälper oss, säger klubbchefen.)

När väl kontakter är tagna med tänkbara kandidater och det börjar närma sig en lösning, då kommer klubbdirektör Enbom knacka på dörren till styrelserummet.
– När vi har ett fåtal, eller bara ett namn kvar, går jag till styrelsen för att föra diskussion. Men styrelsen är inte delaktig i själva processen innan det, säger Enbom.

Till syvende och sist krävs det ett styrelsebeslut för att klubba igenom anställningen."

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Dustin lör 13 apr 2024, 10:00

Flippass skrev:Låter lite märkligt att man söker den tjänsten, borde man inte göra specifika förfrågningar mot de personer man anser vore väl lämpade för uppgiften?

Eller låg jobbet ute på arbetsförmedlingen?

Någon insatt får gärna berätta hur det går till, killgissningar undanbededs...


Står väl alla fritt att skicka in en intresseanmälan för tjänsten när man vet att den är vakant? Sen kan man ju fortfarande headhunta specifika namn som man finner intressanta. Kanske en sån som Chris Abbott har anmält sitt intresse att ta över Luleå Hockey? Hade varit intressant att ta del av namnen.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Metheuz ons 01 maj 2024, 09:45

Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av weHoo ons 01 maj 2024, 09:52

Metheuz skrev:Vars placeras Luleå på Wennerholms sedvanliga tokchansning?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pP6KVR/kamikazetipset-sa-slutar-shl-2024-2025-wennerholm-tippar

7. LULEÅ
Kommentar: Luleå är svårbedömda och har haft det tufft två säsonger i rad nu. Det kostade sportchefen Stefan ”Skuggan” Nilsson jobbet. Nye Thomas Fröberg visade fingertoppskänsla i Oskarshamn, innan det mesta gick snett säsongen som gick. Men här har han en större plånbok och det är han som är mannen som ska lägga grunden till en ny storhetstid. Frågan är bara hur lång tid det tar.

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

Metheuz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av LetsGoLuleå ons 01 maj 2024, 17:35

Metheuz skrev:Vars placeras Luleå på Wennerholms sedvanliga tokchansning?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/pP6KVR/kamikazetipset-sa-slutar-shl-2024-2025-wennerholm-tippar

Wennerholm fabulerar som vanligt. Köper hans resonemang kring Örebro eftersom den klubben bara skriker cirkus och man både kickat tränare och sportchef. Däremot har jag aldrig förstått hans fokus på "revansch" som något automatiskt sätt att placera sig högre upp i tabellen en säsong efter. Inte heller verkar han bry sig mycket om att Malte lämnat Frölunda.. mest en axelryckning. Leksand har tappat två viktiga pjäser men bara för det så verkar Wennerholm tro att Leksand kommer rasa i tabellen. Vilket jag inte tror kommer att hända. Leksand har ju fortfarande två riktigt vassa femmor att förlita sig på och Hellkvist var ju knappt delaktig i båset denna säsong.

Resten av artikeln är bara det klassiska Wennerholm-biaset där Färjestad hamnar högt i tabellen bara för att de är Färjestad och samma gäller Frölunda. Hans kommentar om att Rydahl "kommer kännas som ett nyförvärv" för att han varit skadad stora delar av säsongen är ju bara ett tecken på detta. Han ignorerar helt att Rydahl var klappkass även innan skadan och antagligen kommer vara lika klappkass nästa säsong också.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Luleå hockey i Media 2023/2024 - Sida 3 Empty Sv: Luleå hockey i Media 2023/2024

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet