Luleås matcharrangemang

+84
JohanO
Jokerman ll
Björnpappa
Dustin
Wolfhunter
Pontaking
Helge
Diktatorn
Lehto
Norrlandstoken
jessen
Jonken
rasbiologen
Blinders
Sportchefen #2
LHF96
Kapten Haddock
tibet
Dilox
Hankburger
Lillajag
Ferros
Hedanders
nummer 17
JuniorX
Jokerman
Mickeee
Groggen79
JoakimJ
DenOerfarne
KaptenBlodskelett
Qirren
LuleåWinston
Calle
Puckad
FruktHamster
stormvägen
Lasse Proppmätt
Respected Gentleman
Rikky
Pajala
Myrman
amarule
Lulefan
icemask
snugge
Kagen
pingu
Lajon
farre
Redbear
ante08
Slapshot
Micke80
hokkzorz
rumpztr
Norlin
Jompen
Högljudd
Donowitz
Rönken
zamboni
LubosC
ezz
LulefanGBG
Kallepedal
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
Salle
Snikne Ville
Wirbelwind
Urken
Zeth
Bamsefar
Allan West
Beast.
Lars158
Dave Rock
Mange
Tony Moore
NallePhu
Tigerman
Zeb Macahan
88 posters

Sida 9 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Sportchefen #2 sön 02 dec 2018, 11:50

Bamsefar skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Sportchefen #2 skrev:
LHF96 skrev:
Lulefan skrev:
Micke80 skrev:Galne höken grät ut på sin blogg om att Luleå hade tagit det för långt när de hade lysande klubbor. Han framhävde att man går på hockey för att se hockey inte ett intro. Det han hakade upp sig mest på var de lysande klubborna. Kom igen nu säger jag, ska vi verkligen haka upp oss på klubborna, vissa gillar det och vissa gillar det inte, som med allt annat.
Är ju inte så att introt förstör matchen,vare sig med eller utan lysande klubbor, för de som är där för att se matchen och tycker intron är jobbiga.
Hade vi kört ett superlångt intro så matchen alltid blir försenad, då hade jag kunnat köpa resonemanget. Nu känner jag mer att det är missunsamhet som skiner igenom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2018/11/29/spelarnas-vapen-ar-ingen-show/

Han är inte ensam, även jag tycker det är att ta det lite för långt, men jag lägger ingen stor vikt vid det. Jag tycker inte riktigt att spelarna ska vara utspökade med lysande klubbor och liknande under introt, det räcker gott med björngapet och presentationen av förstalinan.

Men som sagt, jag lägger ingen stor vikt vid det, men jag förstår de som tycker det är för mycket. Man får inte glömma den viktigaste aspekten dock, vad tycker spelarna själva? De är trots där för att spela hockey, inte för en ljusshow. Kan tänka mig att en och annan tycker att det är löjligt och egentligen inte har lust göra det.

De är också där för en i svenssonmått hutlös lön. För 200k i månaden hade jag kunnat gå rätt långt i självförnedringen Very Happy En småsak för folk att haka upp sig på, de kan väl blunda under introt då så slipper de få sin kväll förstörd

Lite mer show för pengarna. Hur kan det ens vara ett problem?
Aftonbladet hade ju någon liknande krönika också.
Hur hade det låtit i media om Djurgården varit först med detta, månntro?

Hyllningarna hade vart monumentala naturligtvis.

Mr Madhawks trovärdighet som krönikör är ju dessutom noll.
Han är så inbäddad i en klubb som man kan vara.
Kan lika gärna vara signaler från Malmö att man tycker det är ekonomiskt jobbigt att Luleå höjt standarden i SHL (att andra klubbar känner sig manade att följa efter) som hans egen åsikt.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore sön 02 dec 2018, 14:46

Personligen tycker jag det är "fränt", det är dessutom bara mv och start 5an som har lysande klubbor vid introt samt linupen. Säger bara Go LHF, Go Stålmannen
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 02 dec 2018, 15:55

Sportchefen #2 skrev:
Bamsefar skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Sportchefen #2 skrev:
LHF96 skrev:
Lulefan skrev:
Micke80 skrev:Galne höken grät ut på sin blogg om att Luleå hade tagit det för långt när de hade lysande klubbor. Han framhävde att man går på hockey för att se hockey inte ett intro. Det han hakade upp sig mest på var de lysande klubborna. Kom igen nu säger jag, ska vi verkligen haka upp oss på klubborna, vissa gillar det och vissa gillar det inte, som med allt annat.
Är ju inte så att introt förstör matchen,vare sig med eller utan lysande klubbor, för de som är där för att se matchen och tycker intron är jobbiga.
Hade vi kört ett superlångt intro så matchen alltid blir försenad, då hade jag kunnat köpa resonemanget. Nu känner jag mer att det är missunsamhet som skiner igenom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2018/11/29/spelarnas-vapen-ar-ingen-show/

Han är inte ensam, även jag tycker det är att ta det lite för långt, men jag lägger ingen stor vikt vid det. Jag tycker inte riktigt att spelarna ska vara utspökade med lysande klubbor och liknande under introt, det räcker gott med björngapet och presentationen av förstalinan.

Men som sagt, jag lägger ingen stor vikt vid det, men jag förstår de som tycker det är för mycket. Man får inte glömma den viktigaste aspekten dock, vad tycker spelarna själva? De är trots där för att spela hockey, inte för en ljusshow. Kan tänka mig att en och annan tycker att det är löjligt och egentligen inte har lust göra det.

De är också där för en i svenssonmått hutlös lön. För 200k i månaden hade jag kunnat gå rätt långt i självförnedringen Very Happy En småsak för folk att haka upp sig på, de kan väl blunda under introt då så slipper de få sin kväll förstörd

Lite mer show för pengarna. Hur kan det ens vara ett problem?
Aftonbladet hade ju någon liknande krönika också.
Hur hade det låtit i media om Djurgården varit först med detta, månntro?

Hyllningarna hade vart monumentala naturligtvis.

Mr Madhawks trovärdighet som krönikör är ju dessutom noll.
Han är så inbäddad i en klubb som man kan vara.
Kan lika gärna vara signaler från Malmö att man tycker det är ekonomiskt jobbigt att Luleå höjt standarden i SHL (att andra klubbar känner sig manade att följa efter) som hans egen åsikt.
Tycker i och för sig att det är lite bra. Man vet åtminstone vad han tycker, han låtsas ingenting annat heller.

Personligen anser jag att det är bra att folk blir sura. Allt nyskapande får kritik. Tills andra ger sig och följer efter, det vill säga. Historien kommer givetvis att ge oss rätt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan sön 02 dec 2018, 17:02

Det behöver som sagt inte handla om avundsjuka eller liknande bara för att någon som håller på annan klubb inte gillar det då det finns de som håller på Luleå som inte gillar det, tycker det är att undvika kritiken lite.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Puckad sön 02 dec 2018, 17:06

Lulefan skrev:Det behöver som sagt inte handla om avundsjuka eller liknande bara för att någon som håller på annan klubb inte gillar det då det finns de som håller på Luleå som inte gillar det, tycker det är att undvika kritiken lite.
En poäng, och om Höken störts sig på detta varje gång han varit på plats i arenan och sett introt så ska det naturligvis tas på allvar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Old Brooklyn sön 02 dec 2018, 17:10

Vi är enda klubben som har ett intro som går att kritisera. Att kritisera nått de övriga gör vid sina intron är ju som när Rolf Nilsén reccenserade en skolpjäs. Vi har nått (Norrbottensteatern) och alla andra kör typ roliga timmen.

Misstänker att yngre barn kan tycka det är superfränt med lysande klubbor. Men visst är det en balansgång. Introt ska bygga upp stämning inför matchen. Det får inte bli Disney on ice - även ifall yngre barn skulle tycka det är toppen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av ezz sön 02 dec 2018, 22:01

Kan till viss del hålla med. Det gäller att välja sina tillfällen. Damerna körde med klubborna på sin rekordmatch och det köper jag. Då var det massor med barn på plats. Kunde nog också funka bra på Kidzday. Då kan det få bli lite Disney eller björnar on ice. Men i övrigt ska man nog hålla sig för att spöka ut spelarna.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Urken sön 02 dec 2018, 22:12

ezz skrev:Kan till viss del hålla med. Det gäller att välja sina tillfällen. Damerna körde med klubborna på sin rekordmatch och det köper jag. Då var det massor med barn på plats. Kunde nog också funka bra på Kidzday. Då kan det få bli lite Disney eller björnar on ice. Men i övrigt ska man nog hålla sig för att spöka ut spelarna.

Signed.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore mån 03 dec 2018, 20:47

Allt går ändra, går man för långt med "tingel-tangel" är det bara att lägga ned. Nu tror jag man är skitglad för alla möjligheter den nya 40 milles leklådan ger och jag tycker det är bra man låter kreativiteten flöda fritt ett tag.
LED lek med ettor och nollor, av eller på med skarpt ljus på en nanosekund Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman tis 15 jan 2019, 20:21

Lördag 19/1. Nu är det dags. Vi kan inte vänta längre.

Dra igång skivspelaren

Vårat Gäng

Halsduk upp, sång, nu visar vi vilka vi är

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore fre 25 jan 2019, 21:37

Säger bara Harriet Widmark! Snart idella 50 bast i föreningens tjänst - wow vilken hjältinna!
https://www.shl.se/artikel/xrioajr7t-403dd/den-eviga-fikadrottningen-laget-i-mitt-hjarta-ar-lulea

(Tror hon är syster med gamla IFK spelare Kjell (även tränare 4 säsonger när marschen mot Es började 1979) och liraren Staffan.)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av NallePhu fre 25 jan 2019, 22:22

Jobbat där 6 säsonger slutade då all star game var det var en rolig tid det.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman fre 15 feb 2019, 13:45

Efter 5-1 mot hökens lag FILMARNA - ja då lägger man på Zeppelin på skivspelaren! Jävla bra tryck!!!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Blinders fre 15 feb 2019, 13:58

Jokerman skrev:Efter 5-1 mot hökens lag FILMARNA - ja då lägger man på Zeppelin på skivspelaren! Jävla bra tryck!!!
Bästa på länge Rock

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman tor 07 mar 2019, 18:59

En trallvänlig bit denna
Kirk, James, Lars och Robert heter orkestermedlemmarna.

 bounce
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 09 mar 2019, 22:04

Inte klart vilka vi kommer möta, men speldagarna hemma i kvartsfinal...

Fredag 22/3 - QF 1:7
Tisdag 26/3 - QF 3:7
Lördag 30/3 - QF 5:7
Onsdag 3/4 - QF 7:7
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 23 mar 2019, 00:38

12 966 betalande åskådare efter spel 3 dagar i rad med 2 dam och 1 herrmatch - Luleå hockey town!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Donowitz lör 23 mar 2019, 01:39

Kör man samma intro under slutspelet?

Donowitz

Antal inlägg : 4084
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 23 mar 2019, 11:54

bearjew skrev:Kör man samma intro under slutspelet?
Lite andra färger men i stort sett samma, förutom att man höjt ljudnivån markant, nu dunkar det rejält i både knopp o kropp.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Donowitz lör 23 mar 2019, 12:07

Tony Moore skrev:
bearjew skrev:Kör man samma intro under slutspelet?
Lite andra färger men i stort sett samma, förutom att man höjt ljudnivån markant, nu dunkar det rejält i både knopp o kropp.

Ok tack för info. Kanske kommer något nytt inom kort. Har förstått att man hela tiden utvecklar systemet.

Donowitz

Antal inlägg : 4084
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av rasbiologen lör 23 mar 2019, 13:39

Pyrotekniken I jumbotronen var väl ny också?
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 23 mar 2019, 14:45

rasbiologen skrev:Pyrotekniken I jumbotronen var väl ny också?
Ja för killarna, tjejernas matcher har haft pyro från jumbotronen tidigare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Donowitz lör 23 mar 2019, 18:07

Kommer ihåg när raketer sköts iväg, på en lina i taket om jag kommer ihåg rätt, vid hemmamål i Delfinen. Det var andra tider det Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4084
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 23 mar 2019, 19:15

bearjew skrev:Kommer ihåg när raketer sköts iväg, på en lina i taket om jag kommer ihåg rätt, vid hemmamål i Delfinen. Det var andra tider det Smile
Lät som häxpipor längs med hela långsidorna Smile Var nog på tomteblossens härliga tid.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 23 mar 2019, 19:20

Tänk, då var det inget problem att släcka ned hela hallen i samband med introt, fattar inte varför det ska vara omöjligt nu för tiden när vi har vassa tak kameror och led belysning.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Puckad lör 23 mar 2019, 19:23

Tony Moore skrev:
bearjew skrev:Kommer ihåg när raketer sköts iväg, på en lina i taket om jag kommer ihåg rätt, vid hemmamål i Delfinen. Det var andra tider det Smile
Lät som häxpipor längs med hela långsidorna Smile Var nog på tomteblossens härliga tid.
Så det är därifrån Scandalium fått det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jonken lör 23 mar 2019, 19:43

Puckad skrev:Så det är därifrån Scandalium fått det.
Undra varifrån de fått idén med löss & mjällfilten.....? scratch
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan lör 23 mar 2019, 21:30

bearjew skrev:Kommer ihåg när raketer sköts iväg, på en lina i taket om jag kommer ihåg rätt, vid hemmamål i Delfinen. Det var andra tider det Smile

Det var förjävligt, brukade stå bakom plexit på kortsidan mot parkeringen på den tiden och sket halvt på mig varje gång den ven iväg ovanför skallen.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av NallePhu lör 23 mar 2019, 21:58

Lulefan skrev:
bearjew skrev:Kommer ihåg när raketer sköts iväg, på en lina i taket om jag kommer ihåg rätt, vid hemmamål i Delfinen. Det var andra tider det Smile

Det var förjävligt, brukade stå bakom plexit på kortsidan mot parkeringen på den tiden och sket halvt på mig varje gång den ven iväg ovanför skallen.
Var på introt det skedde med raketerna på linan, Var ett jäkelskap att rigga kan jag lova er!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan sön 24 mar 2019, 01:27

Flummigaste/Roligaste på introt måste väl ändå ha varit när Isidor brukade komma in flygandes på en lina. Hade de slutat med isidor helt? Har inte sett till på väldigt länge.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av LubosC sön 24 mar 2019, 07:58

Dom brukar ha Isidor och hans fjälla endast på kidsday-matcherna nuförtiden. Tycker dom borde kunna köra det lite oftare, barnen gillar ju uppenbarligen det där.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jonken sön 24 mar 2019, 08:53

Tycker att man borde köra en egen kidz-läktare -när det är kidz day. På denna läktare kör man aktivt med maskottarna; Isiodor, Doris, Hjälmar och Leo. På detta sätt får nästa generation -lära sig av läktar & fans kultur. Detta givetvis i samarbete och koordination främst med klacken och Lule fans.

- Det är stort för kidz att få skrika heja ramsor fram och tillbaka med klacken. Och framför allt i tidig ålder lära sig vad man skriker och inte i Coop Arena.

- Alla barn vill ju se bra ut när dom står i sin egna klack. (Barn som klara sig utan föräldra vakt.) Givetvis helst med Luleå Hockey tröjor & dyl -med framför allt gärna med en rejäl LHF flagga att vifta på. Gärna en ny fjädrande special flaggstång med stor LHF-flagga som fästs i golvet; som fler barn kan turas om att vifta på. (En stång som inte går att böja helt ner; för att i princip helt eliminera olycksrisker vid viftande.)

- Att få spelarna att köra dubbla tack efter matchen på isen till såväl klacken som Kidzklacken. Sånt är enormt uppskattat av barnen.

- Det nya media systemet: Använda den lite mer för barnen -speciellt under pauserna; men även under matcherna till Kidzklacken. Barn blir enormt taggade av att synas ut. Koncentrera på alla som hejar och bidrar mest.

- Greppa & Co tar kontinuerligt tillvara på alla spelarklubbor med "hack" (som inte är av) från spelare. Dessa klubbor delar spelare ut till barn under Kidz day. Gärna på ett sätt där detta förevigas på film eller foto. Detta värdefulla material använder man att promota Kidz day matcherna framöver.

Detta i kombination -med vad Luleå Hockey redan gör under kidzday -borde göra Coop Arenas Kidz day till den bästa i landet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman ons 27 mar 2019, 19:15

Det går aldrig att spela det här mästerverket för högt DrumRock

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Myrman ons 27 mar 2019, 20:17

Jokerman skrev:Det går aldrig att spela det här mästerverket för högt DrumRock

Nej, den åker alltid på när det pimplas öl. "Live" versionen på Bomber är sjukt bra.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av jessen sön 31 mar 2019, 16:49

Någon som vet vad låten heter innan björngapet sänks ner när dom visar gamla luleå hockey mål med hurtig osv på mediakuben?

jessen

Antal inlägg : 11
Join date : 13-12-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av LubosC mån 01 apr 2019, 13:05

Kan det vara den här du tänker på? https://www.youtube.com/watch?v=GUFvedRFijY
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Donowitz mån 01 apr 2019, 21:58

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
bearjew skrev:Kommer ihåg när raketer sköts iväg, på en lina i taket om jag kommer ihåg rätt, vid hemmamål i Delfinen. Det var andra tider det Smile

Det var förjävligt, brukade stå bakom plexit på kortsidan mot parkeringen på den tiden och sket halvt på mig varje gång den ven iväg ovanför skallen.
Var på introt det skedde med raketerna på linan, Var ett jäkelskap att rigga kan jag lova er!

Lulefan skrev:Flummigaste/Roligaste på introt måste väl ändå ha varit när Isidor brukade komma in flygandes på en lina. Hade de slutat med isidor helt? Har inte sett till på väldigt länge.

Man blir ju nästan lite nostalgisk av att läsa era inlägg.

Fritz Olssons skott-tävling var ju en annan godbit. Dags att återinföra? Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4084
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore mån 01 apr 2019, 22:27

Eller hemelektronik affären Belivas skottävling, skulle träffa en kon på mittpunkten från mållinjen.. Vinsten en bergsprängare har jag för mej.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Norrlandstoken mån 15 apr 2019, 17:24

Skulle vara kul med lite mer jippon kring SHL.

1. Lite mer skill competition på is med musik och ljus innan serien drar igång alt. Någon gång mitt under seriens gång. Typ lägga straffar iklädd i badbrallor och Musse pigg skalle. Spexa och göra saker man vanligtvis aldrig annars gör.

2. Inför säsongen hade man kanske kunnat bjuda över ett AHL lag bara för att mäta skillsen laget sinsemellan på stor rink och då genom en ren skär vänskapsmatch likt Färjestad gjorde då de åkte över pölen ett år. Då höll man även skott tävling, konåkningsstafett samt sträffläggningar. m.m.

3. Kanske dra ihop ett All Star West / East som möts i en miniturnering vid något tillfälle.
I don't know?

4. Fler utomhusmatcher.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman mån 16 sep 2019, 13:25

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman tor 26 sep 2019, 23:15



Den här körde man ikväll när vårat herrgäng skrinade in inför 2:a perioden.

Rock
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av zamboni fre 27 sep 2019, 07:50

Jokerman skrev:

Den här körde man ikväll när vårat herrgäng skrinade in inför 2:a perioden.

Rock

Tur att man inte går på matcherna mer...
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 91
Join date : 12-10-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman fre 27 sep 2019, 21:56



Den här läggs på skivtallriken i Delfinen när det vankas förlängning.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman fre 27 sep 2019, 22:04


Avdelningen ljud i Delfinen: Live like giants körs alltid på herrmatcherna numera.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman fre 27 sep 2019, 22:51




De här tre låtarna brukar spelas när damerna spelar. Personligen är jag jävligt svag för låtar som t.ex. Take It Back med The Baboon Show, Ghouls Night out med Misfits och Slipshak med Slipknot och The B-52s.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman sön 29 sep 2019, 06:12




De här tre låtarna brukar spelas när damerna spelar. Inga kommentarer säger jag bara.

Gör om gör rätt.

Börja med ett intro som heter duga:


Twisted Evil
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jonken sön 29 sep 2019, 10:04

Det var inte många högtalarkoner som flyttade mer luft guldåret året '96; är detta:
Freak Kitchen - Haw, haw, haw
Vi har många gånger surrat om hur jävla gås hud man skulle ha om Luleå Hockey kommit ut 0,11 in i låten genom björngapet till detta.  

..Och ett speciellt referat ur denna låt: "Molotov cocktail is my kind of drink":
Freak Kitchen - Taste my fist
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman mån 30 sep 2019, 09:43

Jonken skrev:Det var inte många högtalarkoner som flyttade mer luft guldåret året '96; är detta:
Freak Kitchen - Haw, haw, haw
Vi har många gånger surrat om hur jävla gås hud man skulle ha om Luleå Hockey kommit ut 0,11 in i låten genom björngapet till detta.  

..Och ett speciellt referat ur denna låt: "Molotov cocktail is my kind of drink":
Freak Kitchen - Taste my fist

Rock
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Jokerman mån 30 sep 2019, 19:29

Den här har man verkligen lyckats med, den blir bara bättre för varje gång man hör den, nu är det bara lära sig sjunga den också. Spelas varje herrmatch.

Kitok
Vi är Stålmän



Text:

Elden från en bengal, vi plockar fram våran arsenal
Kärleken är helt total i Delfinen, vår katedral

Som en gemensam maskin, en kropp ett adrenalin
På H ser du så fint, nu får ni käka stål era svin

Vi skulle aldrig svika våra ideal
här uppe vet vi hur vindarna kan vända
Vi skulle aldrig svika våra ideal
det känns i hjärtat att vad som helst kan hända

Vi kämpar emot, man lär sig att bita ihop

För Luleå, För Luleå

Stålmän, vi är stålmän

Innerst inne är vi alla stålmän

Mannen bakom masken, nummmer 35 framför kassen, hans tröja hänger i taket, håller en vakande blick över laget å nu vibrerar stan, för våran hemmaplan

Stå upp för herr och dam, känn hur det blåser upp till orkan

Vi skulle aldrig svika våra ideal
här uppe vet vi hur vindarna kan vända
Vi skulle aldrig svika våra ideal
det känns i hjärtat att vad som helst kan hända

Vi kämpar emot, man lär sig att bita ihop

För Luleå, För Luleå

Stålmän, vi är stålmän

Innerst inne är vi alla stålmän
(Bulan: Så är det bara)
Å vårat gäng, ska ta guld igen
vi krigar oss till toppen genom stormen
(Bulan: Åker man på våran målvakt så åker man på stryk alltså så är det bara)

Stålmän, Vi är stålmän

Innerst inne är vi alla stålmän

Å Vårat gäng, ska ta guld igen

vi krigar oss till toppen genom stormen som stålmän (Bulan: Så är det bara)

Låtskrivare: Magnus Ekelund, mer känd som Kitok

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av rasbiologen tis 08 okt 2019, 13:26

https://www.kuriren.nu/sport/irriterat-bland-supportrarna-sjallost-nm5222623.aspx

Irriterat bland supportrarna: "Själlöst"


ISHOCKEY Det är irriterat bland Luleå Hockeys supportrar. Orsaken? Matcharrangemanget. ”Om det inte blir en förändring inom en snar framtid tror jag att många kommer ledsna och sluta gå på matcherna”, säger Luleåfans ordförande Tobias Wahlroos.

Han hade stora förhoppningar när Luleå Hockey förra våren offentliggjorde att man skulle investera 40 miljoner kronor i en ny ljud- och ljusanläggning.

– Man trodde ju att det skulle bli bättre, men det har snarare gått åt andra hållet. De har haft ett år på sig att utveckla arrangemanget och vi måste kunna kräva något annat än generisk musik och ett intro som hade kunnat tillhöra vilket lag som helst om man byter ut färgerna, säger Tobias Wahlroos.

Sedan tillägger han:

– Det känns plastigt och själlöst.

Missnöjet bland supportrarna är stort.

– Det är inte bara vi på ståplats som tycker så här, säger Tobias Wahlroos och fortsätter:

– Jag har pratat med folk på sittplats också. Allt från sådana som går på fem matcher per säsong, till de som går på alla matcher. Och även de är missnöjda.

Han tillägger sedan:

– Men jag fick bra respons när jag mejlade våra synpunkter till dem och hoppas att vi ska få till ett möte där vi kan diskutera saken vidare.

Lördagens match mot Djurgårdens sågs av 5 925 åskådare.

– Men en del vill inte vara på läktaren under introt, och om det inte blir en förändring inom en snar framtid tror jag att många kommer ledsna och sluta gå på matcherna. Eller så blir det protester, säger Tobias Wahlroos.

Vilka förändringar vill ni att de gör?

– Vi vill att de ta bort alla störiga inslag, som inte tillför något. Sedan vill vi ha ett intro med ett tydligt Luleå- och Norrbottenstema. Vi tycker också att de ska använda musik med lokal koppling i stället för den där generiska smörjan, det finns ju massor av duktiga musiker som kommer härifrån.

Så här kommenterar Luleå Hockeys klubbdirektör Stefan Enbom det hela:

– Vi har ett på många sätt helt fantastiskt matcharrangemang, som vi fått mycket positiv respons angående. Både från våra egna supportrar och andra klubbar. Men vi hör vad fansen säger, och håller i mångt och mycket med dem. Vi vill också ha en mer lokal prägel, det ska vara mer Luleå, Norrbotten och Luleå Hockey, och en del av jinglarna som de har irriterat sig på har redan tagits bort. Ett nytt intro är också på gång, men de måste ha lite tålamod. Sådana här saker tar tid. Det är inte bara att byta ut musiken, för den är synkroniserad med alla skyltar, projektorer och lampor som finns runt om i arenan.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 9 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet