Luleås 4:e kedja?

+3
hokkzorz
KaptenBlodskelett
Hockeyprofessorn
7 posters

Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Hockeyprofessorn ons feb 18, 2015 9:54 am

Läste i NSD att Pelle Johansson tycker att LHF skall signa 4:e kedjan för nästa år. De är kanske seriens bästa 4:e kedja (vilket jag håller med om). Men kan det finnas  ett problem att ha en i princip +30 kedja? För juniorer kan det bli ett stort problem då deras chanser att få prova på a-lagsspel minskar radikalt. Kan det också leda till att LHF:s attraktionskraft för juniorspelare minskar i framtiden? Vad tycker ni?
Hockeyprofessorn
Hockeyprofessorn

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av KaptenBlodskelett ons feb 18, 2015 10:24 am

Hockeyprofessorn skrev:Läste i NSD att Pelle Johansson tycker att LHF skall signa 4:e kedjan för nästa år. De är kanske seriens bästa 4:e kedja (vilket jag håller med om). Men kan det finnas  ett problem att ha en i princip +30 kedja? För juniorer kan det bli ett stort problem då deras chanser att få prova på a-lagsspel minskar radikalt. Kan det också leda till att LHF:s attraktionskraft för juniorspelare minskar i framtiden? Vad tycker ni?
Det beror ju på. Skador, sjukdomar, och avstängningar kommer möjligen att ge juniorer chansen ändå. Sen signas ju inte fjärdekedjan som fjärdekedja, och så beror det på hur länge man signar dem, och vad man menar med fjärdekedja.

Att vi har en kedja som kan döda tid och störa motståndarnas försök till anfall och dessutom levererar är ett mycket bra vapen. Klart som fan vi inte ska splittra den i första taget. Som sagt, det är många parametrar här, men jag är positiv.

Frågan är bara vilka som ska bort, alla kommer ju inte att få plats om det kommer några nya.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av hokkzorz ons feb 18, 2015 12:08 pm

Alltså, signar man Abbotts oxo så har vi typ 5 kedjor på pappret till nästa säsong. Ekarv, Strömwall (han var väl bara utlånad), bryggman. Redan där så är det ju fullt och det finns typ 0 luckor för att prova nån junis.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Old Brooklyn ons feb 18, 2015 12:41 pm

Det beror enligt mig på främst två saker:

1. Vad menar man med 4:e kedja? Vår nuvarande fjärdekedja har mycket istid, framförallt när det gäller att försöka stänga jämna matcher. De spelar även enorma mängder boxplay. De är ju inte den kedja som får fjärde mest istid eller ansvar.

2. Vad kommer underifrån? Har vi juniorer som är redo att axla ansvar i boxplay och defensivspel? Är det en Omark eller en Harju på gång så är det väl snarare i en andrakedja som det ska beredas plats? Är det en ny Robin Lindqvist så passar fjärdekedjan bättre.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Old Brooklyn ons feb 18, 2015 12:48 pm

Vad gäller att få in juniorer till just nästa år så ser jag inte det som så viktigt heller. Vi har just nu ganska många riktigt unga spelare i ***an, Jaros, Wallmark, Cehlarik, Zaar, Sylvegård och Fagerudd. Det är snarare rejäla spelare i åldersspannet 23-28 som saknas. Bara Billins och Näkyvä som befinner sig där.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Tigerman ons feb 18, 2015 12:53 pm

Old Brooklyn skrev:Det beror enligt mig på främst två saker:

1. Vad menar man med 4:e kedja? Vår nuvarande fjärdekedja har mycket istid, framförallt när det gäller att försöka stänga jämna matcher. De spelar även enorma mängder boxplay. De är ju inte den kedja som får fjärde mest istid eller ansvar.

2. Vad kommer underifrån? Har vi juniorer som är redo att axla ansvar i boxplay och defensivspel? Är det en Omark eller en Harju på gång så är det väl snarare i en andrakedja som det ska beredas plats? Är det en ny Robin Lindqvist så passar fjärdekedjan bättre.
Exakt. FFF-kedjan tar ju inte plats för såna som Wallmark och Zaar eller något liknande som kan tänkas komma underifrån. Man bör nog snarare titta specifikt på de juniorer som finns (eller kan värvas) och vilken roll i laget de kan passa in, och inte bara kasta in dem i en fjärdelina med 5-6 minuters speltid/match där de övriga tre drar det stora lasset. Därmed inte sagt att man nödvändigtvis ska behålla hela FFF-kedjan.

Speciellt nu om vi har Asplöven där de kan slussas in i seniorspel på hög nivå med många minuter per match. Då försvinner lite grann behovet av att låta dem växa in i SHL-kostymen genom att nöta bänk och kastas in då och då i 5 mot 5.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av pingu ons feb 18, 2015 5:56 pm

Om vi ska ha plats med unga spelare och mer spets till nästa säsong där laget ser ut att få en större budget då tycker jag att Foppa och Fogström får gå. Fabbe är den jag tycker ska vara kvar i den kedjan.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Lars158 ons feb 18, 2015 9:29 pm

Minst 2 av 3 F kommer inte få förlängt.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av KaptenBlodskelett ons feb 18, 2015 9:43 pm

Lars158 skrev:Minst 2 av 3 F kommer inte få förlängt.
Gissning, eller något du hört?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Lars158 ons feb 18, 2015 9:50 pm

KaptenBlodskelett skrev:
Lars158 skrev:Minst 2 av 3 F kommer inte få förlängt.
Gissning, eller något du hört?

Min egen bedömning för att få några platser i trupp numerären, Åldersstrukturen. Sen har det varit knäpptyst ju om att någon av F en skulle vara aktuella för förlängning i media.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås 4:e kedja? Empty Sv: Luleås 4:e kedja?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet