Luleås matcharrangemang

+84
JohanO
Jokerman ll
Björnpappa
Dustin
Wolfhunter
Pontaking
Helge
Diktatorn
Lehto
Norrlandstoken
jessen
Jonken
rasbiologen
Blinders
Sportchefen #2
LHF96
Kapten Haddock
tibet
Dilox
Hankburger
Lillajag
Ferros
Hedanders
nummer 17
JuniorX
Jokerman
Mickeee
Groggen79
JoakimJ
DenOerfarne
KaptenBlodskelett
Qirren
LuleåWinston
Calle
Puckad
FruktHamster
stormvägen
Lasse Proppmätt
Respected Gentleman
Rikky
Pajala
Myrman
amarule
Lulefan
icemask
snugge
Kagen
pingu
Lajon
farre
Redbear
ante08
Slapshot
Micke80
hokkzorz
rumpztr
Norlin
Jompen
Högljudd
Donowitz
Rönken
zamboni
LubosC
ezz
LulefanGBG
Kallepedal
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
Salle
Snikne Ville
Wirbelwind
Urken
Zeth
Bamsefar
Allan West
Beast.
Lars158
Dave Rock
Mange
Tony Moore
NallePhu
Tigerman
Zeb Macahan
88 posters

Sida 1 av 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Luleås matcharrangemang

Inlägg av Zeb Macahan lör 28 jan 2012, 22:09

Jag var och kollade vår match i Cloetta i onsdags och slogs av skillnaden i allt från den dånande musiken en timme innan match, ice projection, mediakuben som hjälper till att klappa igång sittplats, bemanning i barerna m.m.

När ska Luleå börja använda "Europas modernaste mediakub och ice projection"?
Att komma in i Delfinen är som att komma in till ett religiöst möte, tyst som i graven förutom när Fans Corner (som jag gillar) drar igång. Man kan med lätthet prata med kompisen på andra sidan rinken, behöver inte ens höja rösten.

Klasskillnad.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tigerman lör 28 jan 2012, 22:17

Zeb Macahan skrev:Jag var och kollade vår match i Cloetta i onsdags och slogs av skillnaden i allt från den dånande musiken en timme innan match, ice projection, mediakuben som hjälper till att klappa igång sittplats, bemanning i barerna m.m.

När ska Luleå börja använda "Europas modernaste mediakub och ice projection"?
Att komma in i Delfinen är som att komma in till ett religiöst möte, tyst som i graven förutom när Fans Corner (som jag gillar) drar igång. Man kan med lätthet prata med kompisen på andra sidan rinken, behöver inte ens höja rösten.

Klasskillnad.
Mediakubens främsta uppgift verkar vara att visa reklam. För reprisbilder brukar då lysa med sin frånvaro.
Håller även med om ice projection, den ser man inte mycket av heller.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av NallePhu lör 28 jan 2012, 22:40

De ansvariga som jobbar med det hela är medvetna om det redan men problemet är bara att de isprojektorer som SHL levererat har för svaga lampor så det skär inte igenom om det är för ljust i arenan, Vet att dem har påpekat det för SHL och dess ansvariga men vet ej hur det har hörsamats eller något!

Sedan kan jag säga att så fort dem finner en ny speaker i Coop så ryker hon som sitter där nu, Vet att dem försökt få tebax Uffe Svensson men han har sagt nej iom han har ett bra jobb inom millitären i Halmstad så dem jagar med ljus och lykta efter den nya speakern!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 28 jan 2012, 22:42

Har väntat på att våra medieutbildade företagsledande klubbdirrar ska anordna något i stil med detta: https://www.youtube.com/watch?gl=SE&v=F38CK9UFyL0 eller detta https://www.youtube.com/watch?v=JbRrewNVe3E&feature=related
Trodde redan till förra årets slutspel vi skulle visa något som liknar ovastående men ack såbesiken jag blev, vi är inte i samma divison på långa vägar, framförallt fattar vi inte att vi måste släcka ned i arenan så verkligen isytan får visa vilken fin filmduk den kan vara, skärpning vår föreningsledning när vi nu har dom rätta redskapen!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7631
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Mange tor 08 mar 2012, 20:12

Förstå känslan när vi vinner finalen och låten "Queen - We Are The Champions" drar igång förstå den känslan ni! Very Happy
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Dave Rock lör 24 mar 2012, 20:38

Hade gärna sett att man gjort om björngapet.
Lite rundare och naturtroget björnhuvud.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Mange tor 07 jun 2012, 20:46

Hoppas verkligen att Luleå Hockey väljer att "förnya" sitt matcharrangemang dvs med ice protection, intro osv. Känns lite "90-tal" just nu. Och när man väl kör ice protection så ser man de knappt på grund av att de är förljust i arenan.

Med dagens teknik så kan man göra mycket bättre/snyggare ice protection helt klart!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Zeb Macahan tor 07 jun 2012, 21:02

I mina ögon så har inte ice projection överhuvudtaget använts, man kan skylla på att det är för ljust vilket det förvisso är men kärnfrågan är att man inte har nåt vettigt att visa via den. Ja jag vet att man flimrat runt lite spelarbilder och klubbmärket men hallå, vi är på typ div 1 nivå här, lite överdrivet kanske men ni hajar.

Finns enormt stora möjligheter med denna men då ska ju någon också få ihop nåt vettigt, anlita bara inte Winter för det...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av NallePhu tor 07 jun 2012, 21:08

Jag vet att Luleå väntat på nya projektorer för ändamålet, SHL har levererat fel sorts som inte ger det sken och ljus som krävs!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Mange tor 07 jun 2012, 21:34

Zeb Macahan skrev:I mina ögon så har inte ice projection överhuvudtaget använts, man kan skylla på att det är för ljust vilket det förvisso är men kärnfrågan är att man inte har nåt vettigt att visa via den. Ja jag vet att man flimrat runt lite spelarbilder och klubbmärket men hallå, vi är på typ div 1 nivå här, lite överdrivet kanske men ni hajar.

Finns enormt stora möjligheter med denna men då ska ju någon också få ihop nåt vettigt, anlita bara inte Winter för det...

Jag tror lätt att Vinter AB har personal som sitter med kunskaper för att kunna skapa en vettig och riktigt cool "ice projection intro"
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 mån 23 jul 2012, 00:39

Nånting jag tror skulle vara intressant och en bra ide som jag tar rakt av från NHL. I pauserna där kör dom en genomgång av vad som hänt i den gångna perioden och lite dom visar från andra matcher och snackar om sånt som allmänt händer i NHL. Brukar vara 3 lr 4 herrar som sitter vid ett bar bord på bar stolar och snackar. Det är i arenan där matchen spelas på publikytorna som är tex bakom läktarna där vi har kioskerna och sånt. Fans corner skulle förresten kanske vara en lämplig plats. LHF kör ju det här redan nu i nån mini upplaga där snubben berättar om vilka spelare som ska komma till Fans corner efter matchen. Men det är ju bara intressant för 8-10 åringar.


Jag vill istället ha en vuxen version som i NHL, kör en moderator och två journalister som får prata. Kan vara NSD Pelle och kuriren Landström. Ros från Aftonbladet. Nyström från Expressen. Nån journalist från motståndarlagets lokaltidning. Bloggarna från tex Dragskott och MrMadhawk. Nån gammal storspelare. Nån Förbunds snubbe. Radiosportens LG Jansson. OSV.... Ni fattar!

Nu har vi ju tyvärr reglerna som gör att alkohol nyttjande inte får ske var som helst i arenan som i USA. På tv brukar man se publikmassor som ser på detta snack med öl i näven. Men i Coop hade man kunnat göra utbyggnad på nån av långsidorna med Barer på varje sida och så kan hamburgar-mumsare stå rakt framifrån och se.

Jag tänker att sånt den gång tex Expressen Nyström varit den som varit med borde ge mer spaltmeter på Hockeyexpressen. Om Dragskott varit där borde det ge utrymme på Dragskott osv. Och jag som publik får ta del av förhoppningsvis intressant snack! Storbildsskärm bakom dom som sitter och snackar. Kör ut i arenan på mediakuben. Storbildsskärmar också på några ställen av arenan vid kiosker på dom sidor där inte snacket är. Bildskärmar finns ju redan i Barerna men kanske en större där man visar det i varje bar. Bra ljudutrustning naturligtvis på samtliga platser!

NHL eller åtminstone på Edmontons sändningar brukar dom köra det här i pauserna. Där brukar det bli ganska kort pga av all reklam men några minuter varje paus. Jag tycker det brukar vara intressant snack där dom går igenom några situationer från matchen. Lite allmänt NHL snack osv. Krävs dock att man har video redigerare som jobbar på högtryck och har plockat fram klipp till det.

Detta är live exklusivt snack för publiken på plats men ska naturligtvis filmas och kanske man i efterhand lägger ut på LHF hemsidan.

Jag tror det här skulle vara jäkligt smart ta efter NHL.
Borde ge: Fler/större/och större artiklar om LHF från deltagande media. Öka intresset för att komma som publik till Coop.

Nån mer som sett detta på NHL sändningar/ sett det på plats om du varit till nordamerika och kollat NHL?

Jag skulle vilja att det här prövades. Vad tror ni?


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 mån 23 jul 2012, 01:30

Jag tar mig själv på alldeles för stort allvar:D Men jag har sett det här snacket och jag gillar verkligen upplägget.

Tycka vad man vill om vad dom flesta journalister häver ur sig men nog läser jag allt som skrivs om hockey ändå på Expressen och Aftonbladet och överallt där det skrivs om hockey.

Det jag ser att jag inte skrev i mitt långa inlägg är ju att det kommer tillfällen för sponsor/reklam exponering. Tex använder man väl nån sorts bakgrundsskärmar bakom dessa personer som kan kläs med reklam. Just före och efter snacket kan man köra reklam jinglar på skärmarna.

Jag drog iväg det hela på mail till samtliga som stod uppskrivna som kontakter på LHF hemsidan.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Beast. mån 23 jul 2012, 08:51

AIK har ju ett snarlikt upplägg i Hovet fast ganska avskalat. Det är en kille som sitter och snackar med några olika gäster varje match. Kan vara en spelare som är skadad, en junior, en f d hockeyspelare etc. Dom filmar detta och det visas i mediakuben under pausen

Ska dock sägas att deras snack är extreeeeeemt färgat och det är AIK-onani så det sprutar om det vilket kan bli lite tröttsamt. Skulle behövas någon utan AIK-anknytning som gäst nån gång...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 mån 23 jul 2012, 09:23

Jasså det hade jag ingen aning om. Men min tanke ligger mest på journalister lr så kallade "experter". Ja sådana som sitter på nån from av media där LHF exponeringen kan ökas.

Men sverige kanske är för litet för att hitta kvalikativa sådana människor i nog antal för att kunna genomföras varje match. Men det finns ju rätt många hockeybloggar, och en sån som tex Aftonslaskans Ros ställer nog mer än gärna upp för att det tilltalar hans ego. Finns ju Renberg, dom andra som jobbar med hockey på SVT osv.

Hm det kanske faller på att vi inte i sverige har nog bra tillgång på sportjournalister, tyckare, krönikörer av klass.

Men NHL när dom gör det med sina journalister och så då tycker jag pause snacket är intressant. Och med den kvaliteten dom genomför det så är det gärna nånting jag skulle vilja ha på Luleås matcher.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Zeb Macahan mån 23 jul 2012, 09:50

Nä fan, en kopp fika å titta på ismaskiner i varv efter varv, det är underhållning först...

Den där mediakuben som hänger så fint i taket utnyttjas ju bara till en bråkdel, så även ice-projection men där sägs att ljuset är problemet som att det isf skulle vara någon överraskning för de som installerat grejerna.
Europas modernaste sas det när den var på ingång, fine, visa det då.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Beast. mån 23 jul 2012, 09:58

Ja, tveksamt dock att detta skulle gå att genomföra vid varje grundseriematch. Stålnacke är ju t ex Aftonbladets representant på Luleås matcher så det är ju sällan dom skickar ngn annan. Samma med Nyström, han är ju aldrig på Luleås matcher. SVT visar ju bara bilder från Canal+ och kommenterar från studion i Sthlm. De är ju inte på plats i Luleå heller.

Det är ju bara lokalmedia som befinner sig i Coop Arena och det är där problemet ligger. Så det känns inte möjligt att genomföra detta även om det givetvis är en mycket bra idé. Det är ju isåfall i ett ev. slutspel som man skulle kunna göra något liknande, när det finns representanter från hela Sverige på plats för att följa matcherna
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 mån 23 jul 2012, 10:51

Jo det är klart. Luleå är ingen miljon stad som har 9 tidningar, 7 radiokanaler och 3 lokala tv kanaler med miljon publik.

Men i NHL är det bra genomfört. Men kanske funkar dåligt att överföra till ES förhållanden.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 mån 23 jul 2012, 10:59

Ja precis Zeb med medikuben borde gå att köra mer coola grejer. Vid mål tex borde man ju kunna få den att gå lös värre än en stroboskop lampa på ett raveparty!

I frågan om ice-projetion tror jag inte det är det omgivande ljuset i arenan som är det stora problemet. Har man nog starka projektorer så skulle det funka ändå. För lite lux lr vad det nu heter man mäter ljusstyrka i, i själva projektorerna. På tv ser det ju hyfsat ut men när man sitter i arenan live så är det ju bara några suddiga färgfläckar man ser.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Allan West mån 23 jul 2012, 15:22

Nog vore det trevligt om fans corner lades ned.
Allan West
Allan West

Antal inlägg : 16
Join date : 12-02-29
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Beast. mån 23 jul 2012, 15:29

Fans Corner känns inte så vida seriöst faktiskt. Han som intervjuar pratar alltid som åt ett barn även när han snackat med en vuxen människa. Har stört mig på det flera gånger
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Bamsefar mån 23 jul 2012, 18:36

Beast. skrev:Fans Corner känns inte så vida seriöst faktiskt. Han som intervjuar pratar alltid som åt ett barn även när han snackat med en vuxen människa. Har stört mig på det flera gånger
Håller med fullständigt, det och att musiken som spelas verkar mer anpassat efter ngt slags trettonårsdiskotechno, jämför gärna med NHL där man insett att medelåldern för den genomsnittlige matchbesökaren är snarare 30 än 13.Det där är ett problem som förekommer i hela hockeysverige.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 mån 23 jul 2012, 18:56

Japp Fans Corner på det sätt dom utför det nu är ju riktat enbart till barn. Synd att kapaciteten att utföra den rip off ide från NHL jag skrivit om inte finns.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Zeth tor 02 aug 2012, 19:36

Måste säga att jag hade hellre sett något sånt här på jumbon https://youtu.be/3ikKt8JqBCU än någon varulv/björn som påminer mer om ett intro till fbk än Luleå, min son frågade om Luleå hade en varg och björn.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Urken tor 02 aug 2012, 20:32

Ett sådant intro vore mäktigt vill jag lova. Bygger upp en skön stämning i hallen, med alla sköna klipp och den mäktiga musiken i bakgrunden.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 tor 02 aug 2012, 20:34

Ja den var bra. Våran film får ju mer folk att bara iaktta filmen. Inte att folk kommer igång och klappar igång.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Wirbelwind mån 06 aug 2012, 00:02

Tycker man borde göra något liknade som Frölunda hade säsongen 08/09
Den är ju både rolig,charmig och man blir taggad av den

https://www.youtube.com/watch?v=iNC3GAD-Kek

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Urken mån 06 aug 2012, 03:34

Det där introt hade jag helt missat, men jag måste säga att jag tyckte det var rätt bra faktiskt. Däremot så fick det inte mig att 'gå igång' och bli taggad, vilket jag tycker att ett intro ska göra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville fre 10 aug 2012, 13:04

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Zeth tis 21 aug 2012, 17:21

Har funderat på om det inte skulle vara coolt om de hängde mikrofoner ovanför luleafans stå plats, så att det kan förstärka ut ramsorna och stämningen där genom högtalarna.. alltså inte full volym, bara så ljudet orkar ända fram till andra sidan
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville ons 12 sep 2012, 10:42

Luleå har gjort mycket rätt de senaste åren o jag har inte varit sen att froza detta. Men jag tycker att hanteringen av seriepremiären hemma är under all kritik. Igen.

Det känns som jag skrivit detta inför varje seriepremiär de senaste åren. Vi snackar alltså lokalderby i hemmapremiären, det är t ex redan nu dubbelt så många inlägg i den matchtråden än den inför morgondagens seriepremiär. Snart 2 dagar kvar o INTE ETT SKIT PÅ OFFICIELLA - URUSELT!!

Man har en chans per säsong att skapa intresse från start och, som sagt, det sorgligaste är att detta har jag skrivit många gånger förr...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Salle ons 12 sep 2012, 10:49

Ja, det har du helt rätt i. Dåligt!

Kanske hade det varit bättre med ett möte mot ett "mindre lockande" bortalag i premiären?

Så att man hade varit tvugna att locka lite.. Nu vet dom väl att det ändå blir full lada hur som helst..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville ons 12 sep 2012, 11:12

Salle skrev:Ja, det har du helt rätt i. Dåligt!

Kanske hade det varit bättre med ett möte mot ett "mindre lockande" bortalag i premiären?

Så att man hade varit tvugna att locka lite.. Nu vet dom väl att det ändå blir full lada hur som helst..
En del av problemet är att jag inte är säker på att de fyller ladan och det är lite dit jag vill komma. Gör man det inte nu så vettefan när som skall lyckas. Och då tycker jag att man kan kräva att dom åtminstone försöker betyldigt hårdare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Salle ons 12 sep 2012, 11:34

Okej.. Nej fyller man inte Coopen i en hemmapremiär mot derbyrivalerna så ser det ju inte bra ut. Jag tog bara förgivet att det skulle bli fullt imorgon. Om inte, så är det ju riktigt illa.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av CKa ons 12 sep 2012, 15:41

Har idag mailat till Luleå Hockey för att påpeka att dom absolut bör/måste köra Abbotts lina i Lineupen.

Skulle dom inte göra detta så är det så otroligt klantigt och dåligt känsla.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Salle ons 12 sep 2012, 15:55

Bra det CKa! Det är Cam värd!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av CKa ons 12 sep 2012, 16:06

Salle skrev:Bra det CKa! Det är Cam värd!

Minst sagt. Skulle inte skada ifall några fler mailar så dom fattar att vi är många som vill hylla cam!

robert.hedlund@luleahockey.se
peter.jidstrom@luleahockey.se
thor.stockel@luleahockey.se

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Zeb Macahan ons 12 sep 2012, 21:12

Inte för att jag brukar hänga i barerna i Delfinen...men undrar om man för en gångs skull bemannar dessa fullt ut nu mot SAIK, ex öppnar den andra bardelen i "sportbaren"?
Vi pratar om en utsåld lada, vakna Luleå för det har varit bedrövligt tidigare vid dylika matcher.

Just på denna bit så har Luleå mycket att lära, många som säljer = många som köper istället för att skita i det å ta max en kopp kaffe istället = förlorade slantar.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Old Brooklyn ons 12 sep 2012, 22:08

Ingen nationalsång i år i elitserien. Jag är positiv.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av MickkeJ ons 12 sep 2012, 23:16

Och nu kan man skicka in en hälsning till någon som visas på jumbotronen i Coop Arena:
http://www.sensia.se/1/sv/halsa/halsa.php


Tror ni vi får se nån som friar Wink
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Kallepedal lör 15 sep 2012, 12:19

Dags för en ny säsong med hemmapremiär om några timmar. Hoppas föreningen har "hottat upp" arrangemanget i år. Vi har i princip haft samma intro sedan 1994 när björngapet kom. Luleå Hockey med firma Jidstet/Stöckel har lyft föreningen i det mesta, nu tillhör vi toppen både ekonomiskt och sportsligt. Men tillhör vi toppen när det gäller allt kring matcherna? Att gå på hockey ska vara en helhetsupplevelse med det sportsliga som det viktigaste. Hur och vad man ska göra har jag inga patentlösningar på men förändring behövs. I det här jobbet måste Luleå Fans vara mycket delaktig i. Vad som också är viktigt är att vi Svensson på sittplats drar vår strå till stacken och bidrar tilll att vi blir den sjätte spelaren.

En sak kan väl alla här vara överens om, i kvällen match ska vi göra allt för att skapa en euforisk stämning i hallen. Hoppas också att klacken är på sitt bästa humör och jobbar på att skapa en ljudkuliss som skrämmer slag på Marklundarna.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Beast. lör 15 sep 2012, 12:24

Björngapet är ju fortfarande, såhär 15 år senare, den tuffaste entren för något lag i Elitserien. Såg Röglematchen på tv och där hade dom några tomtebloss och lite rök på sidorna om sargen när Rögle åkte in. Riktigt sorgligt och bedrövligt att man inte lägger mer krut på detta inom Svensk Hockey. Det ska ju vara en häftig och rolig upplevelse att gå på hockey och det eldar ju upp publiken ännu mer om även kringarrangemanget är välgjort

Brukar gå på Hovet och se hockey med jämna mellanrum och där har man inte heller något speciellt som händer
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Old Brooklyn lör 15 sep 2012, 12:42

Kvällens match med "retroställ".

Bara jag som drömmer om ett intro där ståplats kör tomtebloss och spelarna åker in i en släckt hall längs en upplyst (underifrån)"ränna" i isen och samlas åkandes i cirklar runt en lika upplyar mittcirkel för att sedan unisont höja klubborna när lyset tänds i hallen och publiken vrålar?

Bara för ikväll?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lars158 lör 15 sep 2012, 12:46

Tomtebloss visst är det förbjudet i arenorna?
Synd för det hade varit riktigt coolt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 15 sep 2012, 12:52

Gamla Bergnäset: Här har du en till som drömmer samma dröm!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7631
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av MickkeJ lör 15 sep 2012, 12:55

Ja, tomtebloss är förbjudna.
Dock hade man kunnat använda sådana här nyckelringar med lampor på. Jag tror företag kan köpa in dom med ett tryck på som en reklamgrej.
Tänk er luleå hockeys logga på ena sidan och texten "lulehockey.se" på andra sidan. Dela ut dom på hemmamatcherna till alla i publiken som får hålla upp dom och lysa för att skapa en ljusshow under matchintrot.
Skulle vara en kul grej att få också, jag har en sån på min nyckelring och den är ganska praktisk.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Salle lör 15 sep 2012, 13:06

Old Brooklyn skrev:Kvällens match med "retroställ".

Vart har du läst det? Eller är det något du hört/vet bara? Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Beast. lör 15 sep 2012, 13:45

Det snackas på Luleåfans sida samt på Twitter om att Luleå kommer köra med gula tröjorna ikväll

Jag vill dessutom minnas att Luleå Hockey gått ut med att de ska köra de gula stålmannentröjorna på 10st bortamatcher samt EN hemmamatch denna säsongen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville lör 15 sep 2012, 15:08

Old Brooklyn skrev:Kvällens match med "retroställ".

Bara jag som drömmer om ett intro där ståplats kör tomtebloss och spelarna åker in i en släckt hall längs en upplyst (underifrån)"ränna" i isen och samlas åkandes i cirklar runt en lika upplyar mittcirkel för att sedan unisont höja klubborna när lyset tänds i hallen och publiken vrålar?

Bara för ikväll?
Plus "Eye of the tiger" med jävligt kasst ljud Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville sön 16 sep 2012, 12:20

Bra jobbat igår med tifo osv. Tyvärr så upprepas misstaget från förr, det var i stort sett nedsäckt när "småflaggorna" kördes vilket ju tar ner effekten med 62%. De svarta försvann helt.

Största kredden dock, RETROTRÖJORNA! Äntligen krypskytten!! Tack Luleå Hockey!!!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av LulefanGBG sön 16 sep 2012, 12:28

Ja tröjorna, HERREGUD! Jag dreglade nästan matchen igenom!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet