Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+82
Xinpei
Loop
Flippass
lhffan
trallgöken
BVbanan
SatanicPanic
SkuggansSkugga
Mantz
Diktatorn
LinusFröbergsMustasch
PM
Panikvärvning
Kneten
Monco
Titan 4020
Danneja
Serkan122
Burskydd
Pastorn
Kicko
Lars158
Rönken
Lulefan
Braun
Xerzocx
Kanellängd
Jokerman ll
Atlet
Kagen
Old Brooklyn
Qirren
delphi
Norlin
Jokerman
Sir Prozac
CKa
Mr Bister
Lajon
LHF96
zamboni
pingu
kokostrollet
amarule
Tackleberry
Sportchefen #2
farre
Jonken
Jojjan
Ivanhoe
LulefanGBG
Högljudd
JoakimJ
Pajala
vanten90
Dilox
Micke80
Björnpappa
Salas
Lulejoe
NallePhu
LubosC
Dustin
Sundance Kid
Lehto
Rikky
Lasse Proppmätt
icemask
ezz
Urken
Tony Moore
oggskar
Redbear
Snikne Ville
Hankburger
Tigerman
Bamsefar
Donowitz
Blinders
GustenA
Puckad
Wolfhunter
86 posters

Sida 12 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av pingu tor 22 jun 2023, 18:58

Tony Moore skrev:Efter säsongen skickade Luleå Hockey ut en enkät till medlemmarna där de fick svara vad de tyckte om olika frågor. Såhär såg resultatet ut:

Medlemsavgifter

- Höjning 62%
- Samma 34%
- Övriga 4%

Budgetering

- Nollresultat före slutspel 41%
- Höjning 36%
- Ingen uppfattning 23%

Priser säsongskort

- Oförändrat 65%
- Höjning 24%
- Ingen uppfattning 11%

Matchprogram (Är "bara" ett blad med laguppställningarna)

- Ta bort 79%
- Behåll 12%
- Ingen uppfattning 9%

Utveckling Luleå Hockey

- Bra eller mycket bra 81% (Betyg 4 eller 5)
- Godkänt 16% (Betyg 3)
- Dåligt eller mycket dåligt 3% (Betyg 1 eller 2)



Kan tycka att en viktig fråga uteblivit och den borde berört den sportsliga utvecklingen för våra lag i SHL samt SDHL. Det hade varit intressant att se resultatet av en sådan fråga.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 tor 22 jun 2023, 20:45

pingu skrev:
Tony Moore skrev:Efter säsongen skickade Luleå Hockey ut en enkät till medlemmarna där de fick svara vad de tyckte om olika frågor. Såhär såg resultatet ut:

Medlemsavgifter

- Höjning 62%
- Samma 34%
- Övriga 4%

Budgetering

- Nollresultat före slutspel 41%
- Höjning 36%
- Ingen uppfattning 23%

Priser säsongskort

- Oförändrat 65%
- Höjning 24%
- Ingen uppfattning 11%

Matchprogram (Är "bara" ett blad med laguppställningarna)

- Ta bort 79%
- Behåll 12%
- Ingen uppfattning 9%

Utveckling Luleå Hockey

- Bra eller mycket bra 81% (Betyg 4 eller 5)
- Godkänt 16% (Betyg 3)
- Dåligt eller mycket dåligt 3% (Betyg 1 eller 2)



Kan tycka att en viktig fråga uteblivit och den borde berört den sportsliga utvecklingen för våra lag i SHL samt SDHL. Det hade varit intressant att se resultatet av en sådan fråga.

Det väger jag in i sista frågan om utveckling

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 23 jun 2023, 10:55

Hankburger skrev:
Tony Moore skrev:Kommunen äger hallarna..

Korrekt men vem äger vägarna som går runt? Vägverket skulle jag gissa. Att kommunen skulle ta på sig hela finansieringen ser jag inte som troligt.. Vill minnas att Luleå försökt förut men kommunen menar att hallen är god nog.
Kommunen äger vägarna som går runt också. Trafikverket (fd Vägverket) äger "landsvägnätet" som ligger utanför centrum, tex från Bergnäsbron och utåt, mer osäker på var 97:an mot Gammelstad blir Trafikverksväg..

Lika bra kommunen fortsätter att äga idrottsanläggningarna, vill inte ha det som i Sthlm där inga idrottslag har råd att nyttja Globen pga höga hyror.
Gällande CNA/Delfinen tror jag vi får vänta lääänge innan det blir något annat. Kommunen och LHF skulle valt ett annat alt. när den senaste "renoveringen" gjordes. Det var otroligt klantigt skött, var själv på medlemsmötet där allt klubbades igenom så snabbt som möjligt och på mina och andras frågor om några alt. hade undersökts blev det nej. Där och då hade man chansen att bygga nytt och tidsenligt utan att det hade kostat skjortan över tid.
Vi hade kunnat ha en arena i Ö-viks kaliber för en marginell kostnadsökning (högre kapitalkostnad, lägre drift o underhåll) jmf med halvmessyren CNA.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Björnpappa fre 23 jun 2023, 13:04

Tony Moore skrev:
Hankburger skrev:
Tony Moore skrev:Kommunen äger hallarna..

Korrekt men vem äger vägarna som går runt? Vägverket skulle jag gissa. Att kommunen skulle ta på sig hela finansieringen ser jag inte som troligt.. Vill minnas att Luleå försökt förut men kommunen menar att hallen är god nog.
Kommunen äger vägarna som går runt också. Trafikverket (fd Vägverket) äger "landsvägnätet" som ligger utanför centrum, tex från Bergnäsbron och utåt, mer osäker på var 97:an mot Gammelstad blir Trafikverksväg..

Lika bra kommunen fortsätter att äga idrottsanläggningarna, vill inte ha det som i Sthlm där inga idrottslag har råd att nyttja Globen pga höga hyror.
Gällande CNA/Delfinen tror jag vi får vänta lääänge innan det blir något annat. Kommunen och LHF skulle valt ett annat alt. när den senaste "renoveringen" gjordes. Det var otroligt klantigt skött, var själv på medlemsmötet där allt klubbades igenom så snabbt som möjligt och på mina och andras frågor om några alt. hade undersökts blev det nej. Där och då hade man chansen att bygga nytt och tidsenligt utan att det hade kostat skjortan över tid.
Vi hade kunnat ha en arena i Ö-viks kaliber för en marginell kostnadsökning (högre kapitalkostnad, lägre drift o underhåll) jmf med halvmessyren CNA.
Det sista håller jag med om till 100%. Jag förstår fortfarande inte varför man inte utredde alternativet att bygga nytt kontra en renovering. I samma veva som tanken om att bygga om Delfinen kom så togs det beslut om att bygga en ny arena i Ö-vik. Vad jag kommer ihåg så skilde inte det allt för mycket på totalkostnaderna att bygga nytt kontra en ombyggnation av Delfinen.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur snacket gick på den tiden men det borde ha varit kommunen som tog beslutet. Vad Luleå Hockey hade för synpunkter och hur mycket deras tyckande vägde in i beslutet låter jag vara osagt.

Men om vi hade haft en arena typ Ö-vik så hade garanterat publiksnittet samt merförsäljningen av kringaktiviteter ökat. Vi hade också kunnat attrahera företag på ett annat sätt med loger och övriga arrangemang. Men nu sitter vi där med en upprustad plåtlada och det är bara att gilla läget.

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 23 jun 2023, 14:21

Björnpappa skrev:
Tony Moore skrev:
Hankburger skrev:
Tony Moore skrev:Kommunen äger hallarna..

Korrekt men vem äger vägarna som går runt? Vägverket skulle jag gissa. Att kommunen skulle ta på sig hela finansieringen ser jag inte som troligt.. Vill minnas att Luleå försökt förut men kommunen menar att hallen är god nog.
Kommunen äger vägarna som går runt också. Trafikverket (fd Vägverket) äger "landsvägnätet" som ligger utanför centrum, tex från Bergnäsbron och utåt, mer osäker på var 97:an mot Gammelstad blir Trafikverksväg..

Lika bra kommunen fortsätter att äga idrottsanläggningarna, vill inte ha det som i Sthlm där inga idrottslag har råd att nyttja Globen pga höga hyror.
Gällande CNA/Delfinen tror jag vi får vänta lääänge innan det blir något annat. Kommunen och LHF skulle valt ett annat alt. när den senaste "renoveringen" gjordes. Det var otroligt klantigt skött, var själv på medlemsmötet där allt klubbades igenom så snabbt som möjligt och på mina och andras frågor om några alt. hade undersökts blev det nej. Där och då hade man chansen att bygga nytt och tidsenligt utan att det hade kostat skjortan över tid.
Vi hade kunnat ha en arena i Ö-viks kaliber för en marginell kostnadsökning (högre kapitalkostnad, lägre drift o underhåll) jmf med halvmessyren CNA.
Det sista håller jag med om till 100%. Jag förstår fortfarande inte varför man inte utredde alternativet att bygga nytt kontra en renovering. I samma veva som tanken om att bygga om Delfinen kom så togs det beslut om att bygga en ny arena i Ö-vik. Vad jag kommer ihåg så skilde inte det allt för mycket på totalkostnaderna att bygga nytt kontra en ombyggnation av Delfinen.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur snacket gick på den tiden men det borde ha varit kommunen som tog beslutet. Vad Luleå Hockey hade för synpunkter och hur mycket deras tyckande vägde in i beslutet låter jag vara osagt.

Men om vi hade haft en arena typ Ö-vik så hade garanterat publiksnittet samt merförsäljningen av kringaktiviteter ökat. Vi hade också kunnat attrahera företag på ett annat sätt med loger och övriga arrangemang. Men nu sitter vi där med en upprustad plåtlada och det är bara att gilla läget.

Nu är detta bara utifrån minnet.
Nen kommunen ville väll inte bygga nytt men var villig att ra kostnader för en renovering, och klubben hade inte muskler att bygga nytt själv varför man hamnade i en renovering och kombo av lösningar med bekostnad, drift hyra och bidrag

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 23 jun 2023, 15:28

Dåvarande ordf. Curt J blev bara snäsigare och snäsigare när frågorna kom om olika alt. och skyllde på kommunen som hallägare hade lagt det enda förslaget och inte valt att undersöka något alt. Om jag kommer ihåg rätt skulle nuvarande bygge kostat ca 265mkr där D-hallen stod för ca 20mkr (2009).
Arenan i Ö-vik kostade ca 290mkr (2006), vi/kommunen hade kunnat lägga en budget på 300-320mkr med en publikkapacitet på kanske 7500 och livslängd på minst 50år.

(Ur minnet ;-) En parentes är att precis före vi/LHF skulle bygga så införde staten ett slags momskrav på kommunerna vid fastighetsförsäljningar som dittills varit undantagna. Detta fördyrade en tänkt försäljning av Delfinen med ca 20% och då var LHF tvungen att backa på det tänkta köpet. Det blev också snedvriden konkurrens då FBK, HV71 mfl hade kunnat nyttja de gamla reglerna och fått köpa lös hallarna där för en billig peng. FBK fick väl köpa sin för 1 krona, var mycket politiskt debatt om detta men till slut ansåg kommunen FBKs värde större än en massa miljoner in i kommunkassan.)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll mån 04 sep 2023, 20:27

Vansinne ta in Baudin i styrelsen.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Panikvärvning mån 04 sep 2023, 21:50

Jokerman ll skrev:Vansinne ta in Baudin i styrelsen.

Vid ett sådant uttalande får man nog lov att motivera.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av PM mån 04 sep 2023, 23:03

Såg jag hade tryckt på gillaknappen och det var av misstag!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av LinusFröbergsMustasch tis 05 sep 2023, 01:55

Vet du hur du kan påverka saker inom klubben?
Bli medlem. Gå på medlemsmötena. Smile
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tis 05 sep 2023, 18:06

Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av LinusFröbergsMustasch tis 05 sep 2023, 22:22

Du är en modig liten tangentkrigare. Smile
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Diktatorn likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Diktatorn ons 06 sep 2023, 09:46

Ja vad babblar du ens om
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Panikvärvning ons 06 sep 2023, 11:26

Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Hur är det möjligt att hitta något negativt i det citatet? Omöjligt att förstå vad du menar överhuvudtaget.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Pajala and Diktatorn like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Mantz ons 06 sep 2023, 13:10

Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Jag tror det här är det absolut dummaste jag har läst på det här forumet... Att börja hata på ett av de bättre citaten är helt obegripligt och då är jag ändå från södra Halland, nästan så långt ifrån Norrbotten som man kan komma.

Mantz

Antal inlägg : 35
Join date : 21-02-17

Pajala and Diktatorn like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons 06 sep 2023, 14:40

Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Det är nog upp till dig att utveckla vad du menar. Flera som har svårt att förstå vad som åsyftas.

Med detta sagt, ogillar även jag Baudin och otaliga andra ultrazzzzzz.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Panikvärvning ons 06 sep 2023, 17:19

Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Det är nog upp till dig att utveckla vad du menar. Flera som har svårt att förstå vad som åsyftas.

Med detta sagt, ogillar även jag Baudin och otaliga andra ultrazzzzzz.

Nu är ju Baudin långt ifrån någon ultraz. Du kan inte börja blanda ihop folk bara för att dom står på samma läktare.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons 06 sep 2023, 18:33

Panikvärvning skrev:
Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Det är nog upp till dig att utveckla vad du menar. Flera som har svårt att förstå vad som åsyftas.

Med detta sagt, ogillar även jag Baudin och otaliga andra ultrazzzzzz.

Nu är ju Baudin långt ifrån någon ultraz. Du kan inte börja blanda ihop folk bara för att dom står på samma läktare.

Av det jag sett honom skriva på Twitter genom åren, så kategoriserar jag honom till samma sort som Wahlroos med flera. Där handlar det inte om sammanhållning och gemenskap, utan att dessa ultraz, gärna maskbärande med pyroteknik, är så mycket tuffare än gemene supporter. Genomsyrat deras diskussioner under många år. Här ska jag dock tillägga att jag inte läst vad de skrivit det senaste året, bortsett från ett hjärnsläpp från.. vad han nu hette.

Hur de själva kategoriserar sig struntar jag i. För mig är de samma översittare som anser sig viktigare än andra, då det är "de som bidrar till stämning, de som alltid stöttar laget, de som.." clown
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

lhffan, Björnpappa and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Panikvärvning ons 06 sep 2023, 18:56

Urken skrev:
Panikvärvning skrev:
Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Det är nog upp till dig att utveckla vad du menar. Flera som har svårt att förstå vad som åsyftas.

Med detta sagt, ogillar även jag Baudin och otaliga andra ultrazzzzzz.

Nu är ju Baudin långt ifrån någon ultraz. Du kan inte börja blanda ihop folk bara för att dom står på samma läktare.

Av det jag sett honom skriva på Twitter genom åren, så kategoriserar jag honom till samma sort som Wahlroos med flera. Där handlar det inte om sammanhållning och gemenskap, utan att dessa ultraz, gärna maskbärande med pyroteknik, är så mycket tuffare än gemene supporter. Genomsyrat deras diskussioner under många år. Här ska jag dock tillägga att jag inte läst vad de skrivit det senaste året, bortsett från ett hjärnsläpp från.. vad han nu hette.

Hur de själva kategoriserar sig struntar jag i. För mig är de samma översittare som anser sig viktigare än andra, då det är "de som bidrar till stämning, de som alltid stöttar laget, de som.." clown

Fast nr1. HOO-Ligan är definitivt inte samma typer som Corsica Boys och du får gärna ta och hänvisa till vad du pratar om för twitterinlägg.

Nr2. HOO-ligan är bidrar mer till stämningen och är de facto viktigare än dig. Det är liksom ingen fråga, det är bara fakta.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons 06 sep 2023, 19:14

Panikvärvning skrev:
Urken skrev:
Panikvärvning skrev:
Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Från NSD:
Något som Baudin brinner extra mycket för är lokalförankringen och att Luleå Hockey ska stärka identiteten som hela Norrbottens lag.

– Jag har många förslag och idéer, vi får se vilka som går att genomföras. Men det ska iallafall inte finnas på kartan att en spelare från Norrbotten väljer att gå till Skellefteå. Detsamma gäller fansen. Man kan inte vara norrbottning och hålla på ett lag från Västerbotten.

Full av dådkraft! Eller möjligen alkohol. Runkar för alkoholen. Det här gagnar inte LHF. Det är passion det handlar om, som kommer till en via uppväxten, inget svammel, en farfar som t.ex älskar SAIK och hatar Lule och sen blir det SAIK för barnbarnet. No problems. Go for it. Älska. Hata. Låt ingen jävel tala om för dig vilket lag du ska spela för eller inte. ”Fans” 🤣🤣🤣

En skoningslös utrensning av det bakersta ledet är det som krävs.

Det är nog upp till dig att utveckla vad du menar. Flera som har svårt att förstå vad som åsyftas.

Med detta sagt, ogillar även jag Baudin och otaliga andra ultrazzzzzz.

Nu är ju Baudin långt ifrån någon ultraz. Du kan inte börja blanda ihop folk bara för att dom står på samma läktare.

Av det jag sett honom skriva på Twitter genom åren, så kategoriserar jag honom till samma sort som Wahlroos med flera. Där handlar det inte om sammanhållning och gemenskap, utan att dessa ultraz, gärna maskbärande med pyroteknik, är så mycket tuffare än gemene supporter. Genomsyrat deras diskussioner under många år. Här ska jag dock tillägga att jag inte läst vad de skrivit det senaste året, bortsett från ett hjärnsläpp från.. vad han nu hette.

Hur de själva kategoriserar sig struntar jag i. För mig är de samma översittare som anser sig viktigare än andra, då det är "de som bidrar till stämning, de som alltid stöttar laget, de som.." clown

Fast nr1. HOO-Ligan är definitivt inte samma typer som Corsica Boys och du får gärna ta och hänvisa till vad du pratar om för twitterinlägg.

Nr2. HOO-ligan är bidrar mer till stämningen och är de facto viktigare än dig. Det är liksom ingen fråga, det är bara fakta.

Så du tillhör dem, med andra ord.

Nej, jag tänker inte gå tillbaka till Twitter, avblockera och leta efter åratal gamla diskussioner. Jag har bildat mig min uppfattning och försöker inte övertyga någon annan.

Fakta är att personer som du bidrar till den splittring jag nämner tidigare. Gemenskapen försvinner helt, när sittplats ses ned på. Lycka till att driva en elitverksamhet ifall endast de sååå viktiga ultraz var på plats. Du bekräftar liksom precis det jag skrivit tidigare. Gå nu tillbaka till din ekokammare på Twitter och fortsätt sitta på din höga häst, där du kan se ned på oss utanför diverse klubbar av inbördes beundran.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

lhffan, Björnpappa and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av SkuggansSkugga ons 06 sep 2023, 19:57

Ah yes, att ha en annorlunda åsikt gör att man inte får vara på forumet, utan ska "gå tillbaka till din ekokammare på Twitter", samt att man sitter på en hög häst, är sämre än dig för att man har en annorlunda åsikt än vad du har.

Inte första gången du använder såna ord här inne och försöker anse dig bättre än alla andra. Jösses.

SkuggansSkugga

Antal inlägg : 16
Join date : 23-05-01

Diktatorn and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons 06 sep 2023, 21:39

SkuggansSkugga skrev:Ah yes, att ha en annorlunda åsikt gör att man inte får vara på forumet, utan ska "gå tillbaka till din ekokammare på Twitter", samt att man sitter på en hög häst, är sämre än dig för att man har en annorlunda åsikt än vad du har.

Inte första gången du använder såna ord här inne och försöker anse dig bättre än alla andra. Jösses.

Du reagerar inte när någon (ditt andra konto?) insinuerar att någon endast står för sin åsikt på nätet, men inte f2f, likt alla tuffingar gör. Däremot reagerar du på en uppmaning att återgå till den ekokammare flera av alla tuffingar kommer ifrån? Tar fem minuter innan en Tweet dyker upp, där personen idiotförklarar godtycklig medlem på det här forumet, endast för att åsikten skiljer sig åt skribenter emellan.

Jag har ingenstans skrivit att någon är sämre än någon annan. Vad jag skrivit är: flertalet av "de riktiga supportrarna", vilka jag benämner som "UltraZ", en halvmesyr till förlöjligande av dessa tuffingar, gärna ser ned på fanbasen utanför deras egna klubb av inbördes beundran. Detta är något som dessa individer flertalet gånger bokstavligen skrivit ut, helt öppet. Jag håller inte med. Dels tycker jag att alla supportrar är viktiga och dels vill jag inte att någon ska se ned på en annan supporter av samma lag, bara för att denne kanske återfinns på sittplats.

Det är på gränsen att jag vill vända på det: en person på sittplats bidrar med så mycket mer ekonomiskt, så denne nästan är viktigare. Stämningen är en annan diskussion.

Summa summarum: det ska vara inbjudande att hålla på Luleå Hockey, inte påfrestande och/eller obehagligt bara för att några jönsar anser att de bidrar mer än någon annan. Vi ska vara glada för varje person som håller på vårat gäng, varför jag har svårt för dessa översittande UltraZ.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

lhffan, Björnpappa and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Diktatorn ons 06 sep 2023, 22:54

Gud såna trampade tår. Om man frågar mig så är Baudin något av det bästa som hänt oss på senare tid. Vi behöver en styrelse som förvaltar kulturarvet, som bryr sig om identitet och som inte bara stirrar blint på olika NHL-jippon. Utan såna som Baudin är jag 100% säker på att vi fortfarande hade haft bjärven som logo. Ett annat dagsfärskt exempel på hur dåligt vi hade kunnat haft det är Leksand, där valberedningen försöker lobba in folk i styrelsen som inte ens är medlemmar - för att sedan kalla de som säger att det är mot bestämmelserna för kuppmakare osv.

Jag tvivlar på att någon på det här forumet inte brinner för Luleå hockey och allt vad det innebär. Men några kålsupare behöver verkligen ta och se sig själv i spegeln innan man tar och klankar ned på allt och alla.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Pajala, Blinders, StålVrak1 and SkuggansSkugga like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av SkuggansSkugga ons 06 sep 2023, 23:28

Medhåll, herr Diktator.

SkuggansSkugga

Antal inlägg : 16
Join date : 23-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av SkuggansSkugga ons 06 sep 2023, 23:29

Urken skrev:
SkuggansSkugga skrev:Ah yes, att ha en annorlunda åsikt gör att man inte får vara på forumet, utan ska "gå tillbaka till din ekokammare på Twitter", samt att man sitter på en hög häst, är sämre än dig för att man har en annorlunda åsikt än vad du har.

Inte första gången du använder såna ord här inne och försöker anse dig bättre än alla andra. Jösses.

Du reagerar inte när någon (ditt andra konto?) insinuerar att någon endast står för sin åsikt på nätet, men inte f2f, likt alla tuffingar gör. Däremot reagerar du på en uppmaning att återgå till den ekokammare flera av alla tuffingar kommer ifrån? Tar fem minuter innan en Tweet dyker upp, där personen idiotförklarar godtycklig medlem på det här forumet, endast för att åsikten skiljer sig åt skribenter emellan.

Jag har ingenstans skrivit att någon är sämre än någon annan. Vad jag skrivit är: flertalet av "de riktiga supportrarna", vilka jag benämner som "UltraZ", en halvmesyr till förlöjligande av dessa tuffingar, gärna ser ned på fanbasen utanför deras egna klubb av inbördes beundran. Detta är något som dessa individer flertalet gånger bokstavligen skrivit ut, helt öppet. Jag håller inte med. Dels tycker jag att alla supportrar är viktiga och dels vill jag inte att någon ska se ned på en annan supporter av samma lag, bara för att denne kanske återfinns på sittplats.

Det är på gränsen att jag vill vända på det: en person på sittplats bidrar med så mycket mer ekonomiskt, så denne nästan är viktigare. Stämningen är en annan  diskussion.

Summa summarum: det ska vara inbjudande att hålla på Luleå Hockey, inte påfrestande och/eller obehagligt bara för att några jönsar anser att de bidrar mer än någon annan. Vi ska vara glada för varje person som håller på vårat gäng, varför jag har svårt för dessa översittande UltraZ.

Du säger att det ska vara välkomnande att hålla på Luleå Hockey, medan du tycker att folk inte ska vara på forumet och säger åt dem att återgå till en annan sida för att du inte kan ta att de inte håller med dig? Det låter väldigt välkomnande. Smile

SkuggansSkugga

Antal inlägg : 16
Join date : 23-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tor 07 sep 2023, 08:55

Du har några konton nu, vilka du trollar från. Som du vet är det inte tillåtet, herr Skägg. Precis som förmodat, fortsätter du skrika dig hes i din ekokammare efter att ha blivit bannad här för den femte gången. IP-ban tillämpas härnäst ifall fler konton skapas från din sida.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 tor 07 sep 2023, 09:39

Onödigt hårda ord här. Jag rör mig inte i kretsarna men är ganska säker på att du missuppfattat Baudin, Urken.
Han är en god och vettig kraft. Idrott måste också få vara konkurrens och känslor, på rätt nivå givetvis. Där tror jag Baudin befinner sig.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Diktatorn and Blinders like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tor 07 sep 2023, 13:39


Spot on!
Very Happy
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Pajala and Jokerman like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tor 07 sep 2023, 20:23

Sportchefen #2 skrev:Onödigt hårda ord här. Jag rör mig inte i kretsarna men är ganska säker på att du missuppfattat Baudin, Urken.
Han är en god och vettig kraft. Idrott måste också få vara konkurrens och känslor, på rätt nivå givetvis. Där tror jag Baudin befinner sig.

Vi får hoppas att jag har fel uppfattning om honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin tor 07 sep 2023, 20:45

Skulle inte räkna in Baudin i samma fack som ärketöntarna i ”Corsica Boys”. Uppfattar honom ofta som väldigt klok även om det kan vara mycket nostalgi och i min mening lite för mycket bakåtsträvande. Men tror samtidigt styrelsen behöver en blandning av traditionalism och framåtanda. Luleå Hockey är ett varumärke vi ska vara väldigt rädda om samtidigt som vi så klart måste hänga med i, och gärna leda, utvecklingen på vissa plan.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tor 07 sep 2023, 21:58

Dustin skrev:Skulle inte räkna in Baudin i samma fack som ärketöntarna i ”Corsica Boys”. Uppfattar honom ofta som väldigt klok även om det kan vara mycket nostalgi och i min mening lite för mycket bakåtsträvande. Men tror samtidigt styrelsen behöver en blandning av traditionalism och framåtanda. Luleå Hockey är ett varumärke vi ska vara väldigt rädda om samtidigt som vi så klart måste hänga med i, och gärna leda, utvecklingen på vissa plan.
Schwåll.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tor 07 sep 2023, 23:06

Tillbaka till Framtiden.
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Img_2713
I Seminarieparken på Östermalm i Luleå ligger en gammal träbyggnad som har stått där sedan 1960-talet. Parken kallas även Cederparken, efter kvartersnamnet Cedern, och förr fanns en uterink där IFK Luleå spelade sina hemmamatcher. Den byggnad som finns där i dag användes som omklädningsrum i samband med hockeyverksamheten och då rymde den två omklädningsrum.
Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Img_2714
Det var här allt började. Kärleken till ishockeyn tog fart på Cedern, Östermalm i Luleå, som med resans gång blev Luleå Hockey. Det var här Åke Wikman såg sitt livs första slagskott när Sovjet kom på besök, nioårige maskoten Lars "Osten" Bergström munhöggs med motståndarna och Kent Sundén dominerade. Det var här IFK Luleå sprutade ut talanger som senare gav staden ett lag i elitserien.

Osten har fixat nyckeln till det gamla omklädningsrummet i Cederparken som när som helst ska rivas. Han har också med sig varm apelsinsaft, precis som på den gamla goda tiden.

Här låg Cederns uterink på 50- och 60-talet och det sista som finns kvar är det slitna huset.

Åtminstone i fysisk form.

Kommunen har beslutat att byggnaden ska jämnas med marken, men minnena lever kvar i allra högsta grad.

Kent "Sudden" Sundén, Ulf Garney, Hans "Frecka" Fredricson, Åke Wikman, Peter "Greppa" Åström, Thomas "Brocke" Bäckström och Lars "Osten" Bergström har samlats för att berätta om en svunnen tid.

Tiden innan IFK Luleå och Luleå SK slogs ihop och bildade Groko Hockey som sedermera blev Luleå Hockeyförening.

– Vi är som ett vandrande museum. Slår man ihop vår samlade hockeyhistoria så bräcker vi Luleå 400 år, säger "Osten" och alla skrattar.

Ja, att använda ordet legendarer i detta sammanhang är inte att överdriva.

Kent Sundén, 76, blev uttagen i Vikingarna, Sveriges B-landslag, som IFK Luleås första landslagsspelare i ishockey. Han dominerade också på fotbollsplanen och var med och spelade upp IFK Luleå i allsvenskan.

Han var Luleå trogen hela karriären trots stort intresse utifrån. Sista säsongen spelade han 1979-1980.

– Han tackade nej till Brynäs i tre års tid, berättar Åke Wikman och tittar mot Kent.

– Om du hade farit hade du tillhört skaran med Börje Salming, Stig Salming, Lars-Göran Nilsson, Tord Lundström och gänget. Det var Anders Engström som värvade dem alla, säger Åke.

Kents pappa Knut "Knutte" Sundén hade en viktig roll på Cedern. Han fixade med material, skötsel och var också tränare.

– Det var tack vare honom IFK Luleå fick fram så många bra spelare, säger Ulf Garney.

Den legendariske lagledaren Åke Wikman, i dag 78 år, har varit med hela vägen från Cedern till Delfinen och det första och enda SM-guldet 1996.

Han minns tillbaka hur allt började på Cedern 1964.

Lars-Åke "Bobban" Nilsson (Skuggans pappa) och jag var polare och det var han som drog in mig i hockeyn och ville att jag skulle hjälpa till i IFK Luleå för de behövde folk, säger Åke Wikman och fortsätter:

– Jag höll på med rubbet och hade tre lag samtidigt, A-pojkar, juniorlag och A-laget. De tyckte jag var en riktig fixare. Jag donade och gjorde allt möjligt runt omkring lagen.

Osten flikar in:

– Åke var storpappa till alla vi som tillhör den här generationen. Jag och Greppa är lite framtidsmän i det här sällskapet, säger han.

Med sin vita amazon och hämtade Åke upp spelarna som bodde längre ifrån rinken.

– Det var som en buss, säger Åke som många gånger hyllats för sitt ideella arbete.

– Det kan stämma att jag var en eldsjäl för jag höll i det mesta. Jag hade bra hjälp av Ingard Gustavsson, han hade en son i laget och var ordförande. Det var vi som drog det tunga lasset och drog i gång IFK Luleås ungdomshockey som blev riktigt bra. Vi började på Cedern och gick vidare till ishallen och junior-SM där vi spelade två finaler. Vi fick fram bra spelare som hela tiden avancerade till A-laget.

Guldet kommer på tals, men det är inte mästartiteln som Åke Wikman värderar högst i dag.

– Jag var med under tre SM-finaler, men personligen håller jag inte SM-guldet högst. Det var när vi gick upp i elitserien 1984.

Varför?

– Vi var en riktig dark horse. Det var ingen som trodde på oss. Vi var ju inte ens bäst i Norrbotten under 70-talet och början av 80. Det var Boden, Kirunalagen och Piteå som var de tongivande. Det var först när vi kom till allsvenska kvalserien första gången 1976 under Lennart Höglanders tid. Vi förlorade med dunder och brak, men det var då det egentligen började.

Att nå elitserien var det inget snack om.

– Nej. Det trodde man aldrig att vi skulle hamna i, men vi kom mer och mer. Det var när vi slog Örebro i allsvenska kvalserien 1980 som Luleå Hockeys stora genombrott i svensk hockey kom. Örebro hade den berömda miljonkedjan med Hardy Nilsson, Lars-Gunnar ”Krobbe” Lundberg och Martin Karlsson, men vi slog ut dem trots att de var favoriter.

Sedan kom säsongen 1983/1984 och elitseriekontraktet.

– Vi slog ut Hammarby och vann den avgörande matchen med 7–4. Det glömmer jag aldrig. För mig är den händelsen det största och vi hade 17 spelare från Norrbotten. Det var många Luleåkillar som gått hela vägen och det var en extra krydda. Tre spelare var med hela vägen från Cedern, till Delfinen och upp i elitserien – Rolf Karlsson, Thomas Bäckström och Mats Blomqvist. Vi hade aldrig gått upp i elitserien utan Blomqvist. Det var dåtidens Jarmo Myllys. Han började på Cedern och blev A-lagets målvakt när han var 15 år.

Hans "Frecka" Fredricson, 78, tillhörde under många år IFK Luleå och var en av de tongivande spelarna. Han satte fast benskydden med konservringar för att det var för dyrt med tejp.

Han hade också några heta dueller med Osten.

– Ett stenkast härifrån åsamkade Frecka mig mitt första blodvite och jag hamnade på lasarettet. Jag var tio år då. Du skulle haka mig och jag fick din klubba upp i ansiktet, berättar Osten.

– Jag slog sönder munnen på dig, jajamän. Och du var mycket yngre så jag hade lite dåligt samvete för det, säger Frecka.

Nioårige Osten var från början lagets maskot. Genom ett hål i staketet på Åsgatan där han bodde kunde han se de äldre pojkarna spela och ville genast bli en del av gänget.

– Du titulerades på den tiden som vår maskot för att du var så liten. Och så munhöggs han med Janne Olsson i AIK. Osten har alltid haft en bra och rapp käft, säger Åke Wikman.

Den lille maskoten blev senare en av de största i Luleå Hockeys historia.

– Osten är utan tvekan en av våra stora ledare. Han har betytt mycket för Luleå Hockey. Han har haft en lång karriär och var bara runt 30 när han blev A-lagstränare. Hade han inte åkt till Stockholm för att studera till gymnastikdirektör hade han också kunnat bli en etablerad spelare i IFK Luleå. Han var en riktig talang och kom med i A-laget redan som 18-åring, säger Wikman.

Den hårdnackade forwarden Thomas ”Brocke” Bäckström, 69, är själv imponerad över den starka produktionen av spelare.

– Det är egentligen fantastiskt hur många talanger som kom fram på den tiden. Bara på Östermalm och Malmudden var det Sundén, Garney, Frecka, Kjell Widmark, Staffan Widmark, Åke Stenberg och Thomas Strandberg, säger Brocke.

Han minns tillbaka till Cedern. Från Lulsundet tog han sparken till Östermalm.

– Vi spelade här hela dagarna och ibland gick klubban sönder och då gick man upp till Knutte Sundén. Han hade ett förråd i källaren där han limmade ihop klubborna med tvingar och så fick man låna en ny på villkoren att man skulle lämna tillbaka den sen, säger Thomas Bäckström och fortsätter:

– När vi var hungriga gick vi på Ekens, numera Östergök. Man hade dåligt med pengar så man köpte bara pommes frites med mycket ketchup. Sedan fortsatte man lira.

I nästan 60 år har Brocke och Osten hängt ihop. Än i dag har de en nära relation.

– Han är min närmaste och äldsta kompis. Vi fick förtroendet att vara tränare ihop och vara med om den framgångsrika perioden på 90-talet. Vi tänker hockey på liknande sätt och har byggt en fin kamratskap genom åren, säger Osten.

De vittnar alla om en svårslagen gemenskap och en stark kärlek till sporten. Nuet var det enda som fanns och en strävan efter att bli bättre för varje dag.

Det räckte långt.

Längre än vad de någonsin hade kunnat tro.

– När vi var här i mitten av 60-talet spelade vi mot lag som Öjebyn och Kågedalen. Det var kanske hundra klubbar som var bättre än oss. När jag växte upp var det otänkbart att Luleå skulle spela mot Brynäs och Leksand. Det var som att beträda månen, säger Osten och konstaterar:

– 30 år senare är Greppa, Wikman, Brocke och jag i båset och får vinna SM-guld. Med Ulf Garney i föreningen, Frecka i förbundet och Kent kritiskt granskande på varje träning.

Ulf Garney, 78, har stenkoll på hockeyns historia i Norrbotten. Med inlevelse berättar han om den första ishockeymatchen som spelades i Norrbotten. Det var den 12 februari 1933 på Södra hamnplanen utanför Ångsågen i Luleå. Publiken fick betala 50 öre och trehundra personer kom för att titta när IFK Luleå besegrade Luleå SK med 2–0.

Under resten av februari och en bit in i mars spelade sex lag en serie på den nya banan. Förutom IFK och LSK deltog Gultzau AIS, Luleå Ishockeyklubb och Castor.

Under 40-talet låg det en ishockeybana på Loet, där busstationen ligger i dag, och 1950 öppnades Cederns is. Redan 1939 skrev Norrbottens-Kuriren att Cedern skulle vara en lämplig plats att ha en hockeybana på. Kurirenskribenten "Nic", Vilhelm Lindgren, hade propagerat för hockeyn från slutet av 20-talet, berättar Ulf Garney.

Det kom också finbesök till Cedern.

– I mitten på 50-talet var det engelska proffslag här. Nottingham Panthers och Wembley Lions med Kenny Booth. De var barhuvade och vattenkammade. De spelade mot länslagen och vann stort. Även USA:s landslag var här 1952, samma år de kom tvåa i olympiaden i Oslo, säger Ulf Garney.

På Cedern fick Åke Wikman uppleva sitt första slagskott någonsin. Året var 1956.

– Sovjets B-landslag kom hit och under en periodpaus var det en kille som kom ut och slog ett slagskott. Sedan kom kanadickerna, Mike Desilets som spelade med Kiruna AIF och slog slagskott, säger han.

Peter "Greppa" Åström har under alla år tackat nej till intervjuer, men den här dagen följer han med till Cedern.

– Jag var här dygnet runt och längtade alltid efter den varma saften. Jag, Osten, Jörgen Eriksson och några till – vi hängde här i parti och minut. Jag spelade i tre år här och ett sista på Tuna, sedan var det färdigt. Jag platsade inte längre.

När kom du på att du skulle bli materialare?

– 1971. Åke tog med mig.

Ja, Åke Wikman tog Greppa under sina vingar och gav även honom sitt smeknamn.

– Ja, det är jag som döpt Greppa. Han hade världens konstigaste grepp på klubban när han spelade och jag sa det åt honom. Då var det någon som snappade upp det sedan dess kallas han för Greppa.

Greppa var kompis med alla och ville vara kvar i gemenskapen även fast han slutat spela.

– Han frågade mig om han kunde hänga med och jag sa att han kan bli materialare, så jag tog med honom som 15-åring. På den vägen blev det och det har han hållit på med sedan dess. Eller han haft jobb och gått skola, tagit studenten och jobbat på SJ, men han har alltid fortsatt att vara materialare på sidan om. Han blev heltidsanställd först när vi gick upp i elitserien 1984, säger Åke Wikman och fortsätter:

– Han gör sista året nu, det säger han i alla fall, men man vet aldrig. Han är en legend.

Osten och Greppa har följts genom hela livet.

– Jag är tre dagar äldre än Peter och vi har följts från BB. Gått på Bergviksskolan, varit här på Cedern, gjort lumpen tillsammans och gått gymnasiet tillsammans. Vi har varit i Luleå hockey tillsammans och bor nu hundra meter från varandra, säger Osten.

Att så många blev så bra på Cederns tid tror Osten dels beror på närheten till isytor där de kunde lira. Spontanidrotten är en hjärtefråga för honom och han är bekymrad över hur det ser ut i Luleå numera.

– När jag var liten fick jag åka med morsan och tvätta på Örnästvätten. Nu tvättar alla hemma och det är ju bra, men bor man här så måste man åka till Bergnäset för att åka skridskor. Det är omvänt. Det finns ingenstans att åka skridskor i stan, säger han och fortsätter:

– Finns det en isyta, två målburar och det bor barn runtomkring – då kommer de att gå dit.

Greppa flikar in:

– Tittar bara på isen man spolade upp utanför ishallen under pandemin. Det var fullt hela tiden, säger han.

Osten har ett eget förslag han hoppas politikerna ska nappa på.

– Med vintrarna som vi har här tycker jag man ska bygga en konstfrusen bana i centrum och en i varje väderstreck. Fem konstfrusna banor som man kan nyttja i september, oktober, november och december.

– Vem har lärt Lasse Lindgren hur man agerar i tre mot två? Det har han lärt sig på gatan. Det är från spelet man lär sig. Det går kanske inte att få tillbaka samma spontanidrott, men man kan skapa förutsättningar för den. På något sätt borde man kunna fånga det som var bra då i en modern tappning.

Tack till Kuriren & NSD!
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tis 12 sep 2023, 08:20

Och Här finns alkohol tillgängligt:

- I Loger, i Bastu och vid loungebord.

- I Restauranger: Arenarestaurangen, Handelsbanken    Bistro, Lundbäcks Eat & Meet, Guldbaren.

- I Barer: Bravida Bar, Fans Bar, Allstar, Bortabaren, New Wave lounge, Mazda Lounge och H-baren.

Är det inte lite för lite? Varför inte ta ner klätterväggen och sätta in en till bar?
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av kokostrollet tis 12 sep 2023, 10:34

Härligt med det stora publikintresset.

https://hockeynews.se/articles/30180/

”Hockeyintresset i Norrbotten har nått en ny nivå – Luleå fick stänga försäljningen.
Trycket efter årskort blev för stort.
– Vi hade kunnat sälja fler men vi vill att det ska finnas lösbiljetter, det är många som åker från länet och landet och vill se enskilda matcher och de måste ju också få chansen att se oss spela så vi bromsade försäljningen när vi hade passerat 4 000, säger Luleås vd Stefan Enbom till HockeyNews.”

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tis 12 sep 2023, 11:10

Jokerman ll skrev:Och Här finns alkohol tillgängligt:

- I Loger, i Bastu och vid loungebord.

- I Restauranger: Arenarestaurangen, Handelsbanken    Bistro, Lundbäcks Eat & Meet, Guldbaren.

- I Barer: Bravida Bar, Fans Bar, Allstar, Bortabaren, New Wave lounge, Mazda Lounge och H-baren.

Är det inte lite för lite? Varför inte ta ner klätterväggen och sätta in en till bar?

Vem argumenterar du med?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av SatanicPanic tis 12 sep 2023, 11:53

Urken skrev:
Jokerman ll skrev:Och Här finns alkohol tillgängligt:

- I Loger, i Bastu och vid loungebord.

- I Restauranger: Arenarestaurangen, Handelsbanken    Bistro, Lundbäcks Eat & Meet, Guldbaren.

- I Barer: Bravida Bar, Fans Bar, Allstar, Bortabaren, New Wave lounge, Mazda Lounge och H-baren.

Är det inte lite för lite? Varför inte ta ner klätterväggen och sätta in en till bar?

Vem argumenterar du med?

Vilken tur att du också uppmärksammade det för jag trodde att jag fått en stroke Very Happy
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jokerman ll ons 13 sep 2023, 11:00

Lasse Weirup och Erik De La Reguera:

”Alkohol + Kokain = Sant”

”Självklart kan inte allt förebyggande arbete överlåtas på polisen. Andra myndigheter, forskare och journalister har en viktig uppgift i att söka svar på varför fler unga använder kokain - och i vilka sammanhang de gör det.

Lyckas man med det kan samhället också sätta in andra insatser än enbart polisiära för att försöka minska användandet.

En bra åtgärd ur samhällsekonomisk synvinkel är att privata aktörer själva tar ansvar för att hålla de illegala drogerna borta så långt det går. Det är också vad som sker inom bl.a. Krogar mot knark.

Apropå alkohol och festvanor vill vi säga en sak till: det finns starka skäl att ägna festdrickandet en del uppmärksamhet om man oroas över att kokainkonsumtionen går upp.

Majoriteten av alla de vi har intervjuat säger att deras kokaindebut skedde i alkoholberusat tillstånd. Och många upptäckte att kokain blev ett bra sätt att balansera fyllan.

Hade de druckit för mycket kunde de reparera skadan genom att snorta en lina kokain - för att sen fylla på med mer sprit.

Opinionsbildare inom narkotikaområdet har under lång tid varnat för att vår vanligaste illegala drog - cannabis - skulle vara ”inkörsporten” till bland annat kokain. Vår uppfattning är att det finns skäl att ifrågasätta detta.

Bara en del av kokainanvändarna som vi intervjuat säger att de tidigare använt cannabis. Knappast någon tycker sig se ett samband mellan drogerna”.

Från Lasse Wierup och Erik De La Regueras bok Kokain - Drogen som fick medelklassen att börja knarka och länder att falla samman (2010)
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin ons 13 sep 2023, 12:57

Jokerman ll skrev:Lasse Weirup och Erik De La Reguera:

”Alkohol + Kokain = Sant”

”Självklart kan inte allt förebyggande arbete överlåtas på polisen. Andra myndigheter, forskare och journalister har en viktig uppgift i att söka svar på varför fler unga använder kokain - och i vilka sammanhang de gör det.

Lyckas man med det kan samhället också sätta in andra insatser än enbart polisiära för att försöka minska användandet.

En bra åtgärd ur samhällsekonomisk synvinkel är att privata aktörer själva tar ansvar för att hålla de illegala drogerna borta så långt det går. Det är också vad som sker inom bl.a. Krogar mot knark.

Apropå alkohol och festvanor vill vi säga en sak till: det finns starka skäl att ägna festdrickandet en del uppmärksamhet om man oroas över att kokainkonsumtionen går upp.

Majoriteten av alla de vi har intervjuat säger att deras kokaindebut skedde i alkoholberusat tillstånd. Och många upptäckte att kokain blev ett bra sätt att balansera fyllan.

Hade de druckit för mycket kunde de reparera skadan genom att snorta en lina kokain - för att sen fylla på med mer sprit.

Opinionsbildare inom narkotikaområdet har under lång tid varnat för att vår vanligaste illegala drog - cannabis - skulle vara ”inkörsporten” till bland annat kokain. Vår uppfattning är att det finns skäl att ifrågasätta detta.

Bara en del av kokainanvändarna som vi intervjuat säger att de tidigare använt cannabis. Knappast någon tycker sig se ett samband mellan drogerna”.

Från Lasse Wierup och Erik De La Regueras bok Kokain - Drogen som fick medelklassen att börja knarka och länder att falla samman (2010)


Vad i hela friden har ladd och sprit med Luleå Hockeys ledning att göra?

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Pajala and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kanellängd ons 13 sep 2023, 13:30

Jokerman ll skrev:Lasse Weirup och Erik De La Reguera:

”Alkohol + Kokain = Sant”

”Självklart kan inte allt förebyggande arbete överlåtas på polisen. Andra myndigheter, forskare och journalister har en viktig uppgift i att söka svar på varför fler unga använder kokain - och i vilka sammanhang de gör det.

Lyckas man med det kan samhället också sätta in andra insatser än enbart polisiära för att försöka minska användandet.

En bra åtgärd ur samhällsekonomisk synvinkel är att privata aktörer själva tar ansvar för att hålla de illegala drogerna borta så långt det går. Det är också vad som sker inom bl.a. Krogar mot knark.

Apropå alkohol och festvanor vill vi säga en sak till: det finns starka skäl att ägna festdrickandet en del uppmärksamhet om man oroas över att kokainkonsumtionen går upp.

Majoriteten av alla de vi har intervjuat säger att deras kokaindebut skedde i alkoholberusat tillstånd. Och många upptäckte att kokain blev ett bra sätt att balansera fyllan.

Hade de druckit för mycket kunde de reparera skadan genom att snorta en lina kokain - för att sen fylla på med mer sprit.

Opinionsbildare inom narkotikaområdet har under lång tid varnat för att vår vanligaste illegala drog - cannabis - skulle vara ”inkörsporten” till bland annat kokain. Vår uppfattning är att det finns skäl att ifrågasätta detta.

Bara en del av kokainanvändarna som vi intervjuat säger att de tidigare använt cannabis. Knappast någon tycker sig se ett samband mellan drogerna”.

Från Lasse Wierup och Erik De La Regueras bok Kokain - Drogen som fick medelklassen att börja knarka och länder att falla samman (2010)
Du är allt en underlig figur.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 848
Join date : 20-02-22

Diktatorn and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av kokostrollet tor 14 sep 2023, 08:55

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av SatanicPanic tor 14 sep 2023, 09:30

kokostrollet skrev:

Bara att lyfta på hatten. Mordor lyckas bra med små medel.

Vad ryktet säger är annorlunda att skaik har betalat spelare i form av arvoden och andra inte redovisade pengar, fuskar på flera nivåer i den föreningen.
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 14 sep 2023, 15:42

kokostrollet skrev:

Bara att lyfta på hatten. Mordor lyckas bra med små medel.

Det är dock lite snedvridet att bara redovisa lönekostnader som enda utgift utan till detta så finns det även signon bonusar och diverse andra bonusar. Exempel är ju Augustino som fick behålla sin signon bonus på över 1 miljon för hans två dagar inom organisationen eller det faktum att Lindberg har ryktats kosta över 2 miljoner att köpas lös plus signon bonus plus lön. Så det kan vara så att även om SkAIK har låga löneutgifter (relativt) så kan deras totala utgift för truppen ligga i topp.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av kokostrollet tor 14 sep 2023, 16:41

Hankburger skrev:
kokostrollet skrev:

Bara att lyfta på hatten. Mordor lyckas bra med små medel.

Det är dock lite snedvridet att bara redovisa lönekostnader som enda utgift utan till detta så finns det även signon bonusar och diverse andra bonusar. Exempel är ju Augustino som fick behålla sin signon bonus på över 1 miljon för hans två dagar inom organisationen eller det faktum att Lindberg har ryktats kosta över 2 miljoner att köpas lös plus signon bonus plus lön. Så det kan vara så att även om SkAIK har låga löneutgifter (relativt) så kan deras totala utgift för truppen ligga i topp.

Visst, frågan är ju vad som ingått när de räknat på det.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 14 sep 2023, 16:45

kokostrollet skrev:
Hankburger skrev:
kokostrollet skrev:

Bara att lyfta på hatten. Mordor lyckas bra med små medel.

Det är dock lite snedvridet att bara redovisa lönekostnader som enda utgift utan till detta så finns det även signon bonusar och diverse andra bonusar. Exempel är ju Augustino som fick behålla sin signon bonus på över 1 miljon för hans två dagar inom organisationen eller det faktum att Lindberg har ryktats kosta över 2 miljoner att köpas lös plus signon bonus plus lön. Så det kan vara så att även om SkAIK har låga löneutgifter (relativt) så kan deras totala utgift för truppen ligga i topp.

Visst, frågan är ju vad som ingått när de räknat på det.

Allt som finns tillgängligt för dem antar jag.. vilket antagligen inte är mycket mer än vad de betalat in i skatt. Många klausuler och bonusar ingår antagligen inte i deras beräkningar helt enkelt för att sådant är något de antagligen inte har tillgång till.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 15 sep 2023, 17:27

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/folkets-lag-fran-solens-stad-drar-fullt-hus-infor-premiaren--jp4qvm
Lyssna på Stefan Enbom i länken ovan.

”Folkets lag från solens stad” drar fullt hus inför premiären

Det är dags för hemmapremiär och det väntar full salong för Luleå Hockey. Intresset är enormt – faktum är att klubbens vd, Stefan Enbom, aldrig har varit med om något liknande.

En av anledningarna till hysterin beror på att Övertorneåsonen Linus Omark har ”kommit hem”.

Efter att ha fört klubben till final för två säsonger sedan är han nu tillbaka i Norrbotten efter en sejour i den schweiziska ligan.
– Det är många tankar inför nedsläpp, men mycket glädje och förväntan. Att vi snart har hemmapremiär är riktigt kul, säger Stefan Enbom.
”Mår bra ekonomiskt”

Med utsålda matcher, försäljningar av souvenirer som matchtröjor och halsdukar har klubbens ekonomiska muskler vuxit. Andra har det tuffare.
– Det är en hård press med inflation och ökade resekostnader. Men vi mår bra ekonomiskt och satsar väldigt hårt med en offensiv budget på både herr- och damlaget, säger Enbom.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Serkan122 fre 15 sep 2023, 21:42


Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken fre 15 sep 2023, 21:47

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Burskydd lör 16 sep 2023, 02:33

Trots allt prat om den fina ekonomin så har man seriens smalaste backuppsättning.

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

BVbanan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av BVbanan sön 17 sep 2023, 05:11

Burskydd skrev:Trots allt prat om den fina ekonomin så har man seriens smalaste backuppsättning.

Håller med. Att Kempe är hel samt att vi får en djupare backsida är absolut nödvändigt om detta lag ska kunna gå långt. Förutsättningarna för ett eventuellt guld-race finns men är beroende på att vi får in en tung pjäs som kan avlasta EG, som inte ska behöva köra slut på sig i grundserien som vanligt. I ett slutspel kommer backsidan blottas, och kör nån över en ordinarie back så står vi där med Jansson och en junior, och det kommer inte hålla. Man får faktiskt lov att sätta sprätt på mer pengar för att ge den här staden ett firande som skulle nå astronomiska höjder. För chansen finns faktiskt , bara föreningen inser detta. Dumsnål kan man vara när det inte finns en realistisk chans för framgång, men så länge 67 och en äckligt bra EG (och några stomspelare till) finns kvar så finns också guldchansen.

BVbanan

Antal inlägg : 5
Join date : 23-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet