Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+82
Xinpei
Loop
Flippass
lhffan
trallgöken
BVbanan
SatanicPanic
SkuggansSkugga
Mantz
Diktatorn
LinusFröbergsMustasch
PM
Panikvärvning
Kneten
Monco
Titan 4020
Danneja
Serkan122
Burskydd
Pastorn
Kicko
Lars158
Rönken
Lulefan
Braun
Xerzocx
Kanellängd
Jokerman ll
Atlet
Kagen
Old Brooklyn
Qirren
delphi
Norlin
Jokerman
Sir Prozac
CKa
Mr Bister
Lajon
LHF96
zamboni
pingu
kokostrollet
amarule
Tackleberry
Sportchefen #2
farre
Jonken
Jojjan
Ivanhoe
LulefanGBG
Högljudd
JoakimJ
Pajala
vanten90
Dilox
Micke80
Björnpappa
Salas
Lulejoe
NallePhu
LubosC
Dustin
Sundance Kid
Lehto
Rikky
Lasse Proppmätt
icemask
ezz
Urken
Tony Moore
oggskar
Redbear
Snikne Ville
Hankburger
Tigerman
Bamsefar
Donowitz
Blinders
GustenA
Puckad
Wolfhunter
86 posters

Sida 11 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken sön mar 12, 2023 12:13 pm

Tony Moore skrev:Rykten nära skuggan säger att han mår väldigt dåligt, så om han väljer att kliva åt sidan låter det fullt rimligt.
Tråkigt om det stämmer, men är inte helt förvånad, men tanke på hur osynlig Skuggan ändå varit. När han väl intervjuats så ser då inte jag någon glöd hos honom, snarare tecken på led och olust.

Hoppas såklart att Stefan mår bra. Luleå behöver oavsett en ny sportchef.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken sön mar 12, 2023 12:13 pm

Tony Moore skrev:Rykten nära skuggan säger att han mår väldigt dåligt, så om han väljer att kliva åt sidan låter det fullt rimligt.
Tråkigt om det stämmer, men är inte helt förvånad, men tanke på hur osynlig Skuggan ändå varit. När han väl intervjuats så ser då inte jag någon glöd hos honom, snarare tecken på led och olust.

Hoppas såklart att Stefan mår bra. Luleå behöver oavsett en ny sportchef.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu, Dustin, Kneten and grottmannen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dilox sön mar 12, 2023 12:16 pm

Dåligt efter kritiken och haveriet i lagbygget i år? Eller andra orsaker utanför hockeyplan? Oavsett är det ju trist att höra!

Om ryktena nu stämmer hoppas jag Luleå har en bra plan för att inte tappa ännu mer mark, nu när man väl byggt en stark förening.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

grottmannen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask sön mar 12, 2023 2:29 pm

Skuggan känns inte som en person som kan hantera den typ av stress och kritik det följer med jobbet som tränare/sportchef när det går emot, det var ju samma när han var tränare då ville han kliva av självmant när det gick tungt
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin sön mar 12, 2023 2:47 pm

Kenttä har enligt honom själv ingen out-klausul och enligt folk i Umeå tror de definitivt att han blir kvar. Sen kan det mycket väl bli så att Skuggan kliver åt sidan. Men hoppas Kenttä blåljuger och att han är klar för Luleå men lät inte så i den här intervjun direkt:

”Du är inte klar för ett annat sportchefsjobb?

– Nej. Det kan jag dementera. Du får skriva det om du vill. Jag kan dock tokdementera det.

Det är ren bullshit?

– Det finns ingen sanning i det. Jag ska ingenstans.

Du kan garantera det?

– Det kan jag garantera. Du får gärna skriva.

Du har ingen out i avtalet?

– Nej, det har jag inte. Jag ska ingenstans.”

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville sön mar 12, 2023 3:02 pm

Dustin skrev:Kenttä har enligt honom själv ingen out-klausul och enligt folk i Umeå tror de definitivt att han blir kvar. Sen kan det mycket väl bli så att Skuggan kliver åt sidan. Men hoppas Kenttä blåljuger och att han är klar för Luleå men lät inte så i den här intervjun direkt:

”Du är inte klar för ett annat sportchefsjobb?

– Nej. Det kan jag dementera. Du får skriva det om du vill. Jag kan dock tokdementera det.

Det är ren bullshit?

– Det finns ingen sanning i det. Jag ska ingenstans.

Du kan garantera det?

– Det kan jag garantera. Du får gärna skriva.

Du har ingen out i avtalet?

– Nej, det har jag inte. Jag ska ingenstans.”
Inte så otydligt direkt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu sön mar 12, 2023 3:04 pm

Dustin skrev:Kenttä har enligt honom själv ingen out-klausul och enligt folk i Umeå tror de definitivt att han blir kvar. Sen kan det mycket väl bli så att Skuggan kliver åt sidan. Men hoppas Kenttä blåljuger och att han är klar för Luleå men lät inte så i den här intervjun direkt:

”Du är inte klar för ett annat sportchefsjobb?

– Nej. Det kan jag dementera. Du får skriva det om du vill. Jag kan dock tokdementera det.

Det är ren bullshit?

– Det finns ingen sanning i det. Jag ska ingenstans.

Du kan garantera det?

– Det kan jag garantera. Du får gärna skriva.

Du har ingen out i avtalet?

– Nej, det har jag inte. Jag ska ingenstans.”
Vad sjutton ska han säga då Löven är inne i sitt slutspel...
Bara vänta ut så det lär nog komma förr el senare hur landet ligger!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dilox sön mar 12, 2023 3:10 pm

Han måste ju blåljuga även om det stämmer. Så det är ju inget konstigt även om jag fortfarande har svårt att tro på det.

Dock är hans nekande svar så pass kraftfulla att man kan tolka det lite som ett drag av Kenttä att få Madhawk att inte skriva alls. Att slå så hårt hål på det för att få Madhawk att nästan skämmas över att skriva ut det och därmed skita i det.

Det lyckades inte isf. Men den som lever får se.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore sön mar 12, 2023 3:26 pm

Säga upp sig från en anställning kan alla.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av farre sön mar 12, 2023 11:51 pm

Inte om du är bunden av ett kontrakt. Då är det inte så enkelt.
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore mån mar 13, 2023 12:13 am

farre skrev:Inte om du är bunden av ett kontrakt. Då är det inte så enkelt.
Om det inte är någon form av slavkontrakt är det enkelt. Däremot är det inte säkert det är billigt, man får köpa ut sig och kanske betala skadestånd beroende på hur långt det är kvar på avtalet. Skadestånd tror jag inte existerar i många fall, det sprider sig snabbt och lär skrämma bort många potentiella förvärv och sätta den arbets-köparen/givaren på svarta listan.
Skulle tro det minst dåliga är en förlikning eller skiljedomstol om man inte bara river avtalet och skiljs åt. Vem faan vill ha en anställd som inte vill vara där och än mindre prestera?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kneten mån mar 13, 2023 1:26 am

Hoppas att Kenttä tar över efter Skuggan, det hade varit en bra uppgradering. Han har dessutom hållit på LHF sedan han var liten så helt omöjligt ska det nog inte vara att han byter upp sig.

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av farre mån mar 13, 2023 7:37 am

Tony Moore skrev:
farre skrev:Inte om du är bunden av ett kontrakt. Då är det inte så enkelt.
Om det inte är någon form av slavkontrakt är det enkelt. Däremot är det inte säkert det är billigt, man får köpa ut sig och kanske betala skadestånd beroende på hur långt det är kvar på avtalet. Skadestånd tror jag inte existerar i många fall, det sprider sig snabbt och lär skrämma bort många potentiella förvärv och sätta den arbets-köparen/givaren på svarta listan.
Skulle tro det minst dåliga är en förlikning eller skiljedomstol om man inte bara river avtalet och skiljs åt. Vem faan vill ha en anställd som inte vill vara där och än mindre prestera?

Alltså inte så enkelt.
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore mån mar 13, 2023 11:40 am

farre skrev:
Tony Moore skrev:
farre skrev:Inte om du är bunden av ett kontrakt. Då är det inte så enkelt.
Om det inte är någon form av slavkontrakt är det enkelt. Däremot är det inte säkert det är billigt, man får köpa ut sig och kanske betala skadestånd beroende på hur långt det är kvar på avtalet. Skadestånd tror jag inte existerar i många fall, det sprider sig snabbt och lär skrämma bort många potentiella förvärv och sätta den arbets-köparen/givaren på svarta listan.
Skulle tro det minst dåliga är en förlikning eller skiljedomstol om man inte bara river avtalet och skiljs åt. Vem faan vill ha en anställd som inte vill vara där och än mindre prestera?
Alltså inte så enkelt.
Fortfarande enkelt enligt mig. Låt os avsluta detta med att vi tydligen tycker olika, bra så.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Panikvärvning mån mar 13, 2023 11:46 am

Tony Moore skrev:
farre skrev:
Tony Moore skrev:
farre skrev:Inte om du är bunden av ett kontrakt. Då är det inte så enkelt.
Om det inte är någon form av slavkontrakt är det enkelt. Däremot är det inte säkert det är billigt, man får köpa ut sig och kanske betala skadestånd beroende på hur långt det är kvar på avtalet. Skadestånd tror jag inte existerar i många fall, det sprider sig snabbt och lär skrämma bort många potentiella förvärv och sätta den arbets-köparen/givaren på svarta listan.
Skulle tro det minst dåliga är en förlikning eller skiljedomstol om man inte bara river avtalet och skiljs åt. Vem faan vill ha en anställd som inte vill vara där och än mindre prestera?
Alltså inte så enkelt.
Fortfarande enkelt enligt mig. Låt os avsluta detta med att vi tydligen tycker olika, bra så.

Fast du fattar väl att du har fel? Eller menar du att exempelvis Lassi kan välja att spela i Skellefteå nästa år och LHF har ingenting att säga till om?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

farre likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons maj 10, 2023 9:28 pm

Ett axplock ur senaste medlemsbrevet som kom 10/5.

ALLMÄNT
Huvudfokus på detta styrelsemöte var avrapportering avseende organisationens utvärdering av säsongen 22/23.
En viktig del i detta var målutfall inom respektive område samt utvärdering av genomförda aktiviteter.
Sedan tidigare har vi konstaterat att vi inte lyckades med att nå våra sportsliga mål i SHL. Ett misslyckande som har varit extremt jobbigt för oss alla. Mycket av utvärderingen har därför varit fokuserat på att analysera orsaken till detta.
Det som har varit glädjande är att samtliga i organisationen har genomfört denna utvärdering med fokus på den egna prestationen. Och vi har hittat konkreta delar som vi kunnat göra bättre för att nå ett bättre resultat.
Därigenom kommer vi alla att fokusera på att genomföra förbättringar och inte skylla ifrån oss på andra och omständigheter som vi inte kan påverka. Mer om planerade aktiviteter kommer senare.

EKONOMI OCH MARKNAD
Arbetet med att summera det ekonomiska utfallet för säsongen 22/23 pågår för fullt. Vi har hela säsongen indikerat att vi är på väg mot ett resultat före slutspel på 0. Orsaken till detta är att vi succesivt har ökat resurserna till sporten utifrån positiva avvikelser för våra intäkter.
Slutspelet för alla våra lag har varit kostsamt vilket innebär att intäkterna äts upp av höga resekostnader. Summerat innebär detta att vi är på väg mot ett litet positivt resultat. Samtliga intäkter har ökat jämfört med föregående år. Vi kan konstatera rekordnivåer för sponsringsintäkter, antalet säsongskort, publiksnitt, totala matchintäkter, souvenirer och mycket annat.

Föreningen pressas i nuläget av inflation och kostnadsökningar. Det gäller främst kostnader för resor, el/energi och material. Den totala resekostnaden landade på ca 18 Mkr vilket är en ökning med 7 Mkr (63%) jämfört med föregående år.

UTSIKTER INFÖR SÄSONGEN 23/24
Vi jobbar vidare utifrån vår strategiplan. Ett vägval som är starkt förankrat bland alla våra medlemmar. Utvärderingen från föregående år innebär att det är tydligt vilka förbättringsområden som är viktiga. Viktigast av allt blir att lämna botten i SHL. Det är extremt viktigt att vi återigen blir ett topplag och inte fastnar i den nedre halvan av tabellen.

På marknadssidan märker vi tydligt av ett fortsatt starkt stöd från hela Norrbotten. Samtliga loger och loungeplatser är slutsålda med många företag på kölistan. Försäljningen av säsongskort har varit på rekordnivå. Vi har redan sålt mer än 250 nya privata säsongskort, vilket brukar vara en stark indikator på hur det totala intresset för säsongskort är.

Styrelsen och ledningen har som en viktig del av strategin fokuserat på att bygga upp en stark ekonomi för föreningen. Vi vill verkligen inte på något sätt äventyra föreningens ekonomi och därigenom möjlighet att vara långsiktigt framgångsrika.
De har dock beslutat att vi ska genomföra en offensiv sportslig satsning säsongen 23/24.
Vi har de senaste fem åren byggt en stark ekonomi med ett egen kapital på mer än 40 Mkr.
Det egna kapitalet finns också som ”pengar på banken”. Grunden till den starka ekonomiska utvecklingen är ett stort stöd från supportrar och företag. Det känns därför viktigt att vi använder en del av det egna kapitalet för en offensiv sportslig satsning.
Vi kommer med andra ord att budgetera för en relativt stor förlust före slutspel.

Vi är nu i slutet av att bygga två starka elitlag. Det har varit mycket spännande att följa våra sportchefer och tränares intensiva arbete med lagbyggena. En sak är säker. Vi längtar enormt mycket till att starta upp allt igen på isen hösten 2023. Det kommer att bli så grymt kul att starta en ny säsong. Det vi längtar efter mest av allt är Vår gemenskap!

Det kommer mera om vår offensiva satsning inom många områden.

VI GÖR DET TILLSAMMANS!
Stefan Enbom, VD Luleå Hockey
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Urken and Redbear like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons maj 10, 2023 10:04 pm

Helvete vilken kostnadsökning Shocked
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu ons maj 10, 2023 10:17 pm

Urken skrev:Helvete vilken kostnadsökning Shocked
Charter kostar så nog har det dragit i väg siffrorna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Burskydd ons maj 10, 2023 10:43 pm

NallePhu skrev:
Urken skrev:Helvete vilken kostnadsökning Shocked
Charter kostar så nog har det dragit i väg siffrorna!
Glöm inte att damlaget kostar mycket och drar in lite. Härligt att få svära i kyrkan ibland.

Burskydd

Antal inlägg : 559
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons maj 10, 2023 11:20 pm

Oerhört skönt att höra att man satsar hårdare kommande säsong. Det står jag bakom fullkomligt. Äntligen!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Monco ons maj 10, 2023 11:42 pm

Burskydd skrev:
NallePhu skrev:
Urken skrev:Helvete vilken kostnadsökning Shocked
Charter kostar så nog har det dragit i väg siffrorna!
Glöm inte att damlaget kostar mycket och drar in lite. Härligt att få svära i kyrkan ibland.
Alla juniorlag gick väl långt i sina slutspel också så det kan ha spelat in i kostnaderna för flygresor.

Monco

Antal inlägg : 312
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Serkan122 tor maj 11, 2023 12:17 am

Urken skrev:Oerhört skönt att höra att man satsar hårdare kommande säsong. Det står jag bakom fullkomligt. Äntligen!
Inte sett något av den satsningen än iallafall.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Björnpappa tor maj 11, 2023 7:56 am

Luleå vill liksom Rögle ändra slutspelet till att spela två hemmamatcher på raken. Anledningen är rent ekonomiska, att chartra ett plan kostar upp mot en halv miljon.

Vad säger ni? För mig personligen känns det bättre med varannan hemma/borta så att man sprider ut besöken på Delfinen. Risken är också att det blir svårare att fylla hallarna i början av serien. Men självklart är ekonomin viktig.

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tor maj 11, 2023 8:42 am

Rent ekonomiskt är det rimligt med dubbla hemmamatcher. För mig som supporter är varannan match ett roligare upplägg.

Vill man forcera dubbla hemmamatcher, är det väl bara att hänvisa till miljö- och hållbarhetsperspektivet, sä klubbas det igenom rätt snart.

Hoppas på fortsatt varannan match.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

LHF96 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor maj 11, 2023 12:18 pm

Jag tycker att det är kul med varannan match men ur ekonomiskt perspektiv är det inte hållbart. Tror också att många lags spelare skulle uppskatta att slippa resa lite färre resor. Förvisso blir man borta längre på touren men å andra sidan blir man hemma längre och i slutändan tycker nog de flesta att det är skönt att slippa en extra flygtur.

Sedan är det här givetvis individuellt, men jag skulle tro att en majorit ändå föredrar ett upplägg med dubbla hemma-/bortamatcher.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Urken, Kneten and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin tor maj 11, 2023 1:36 pm

En annan fördel med dubbel hemma/borta är ju att man kan få ett starkare bortafölje. Möjlighet att åka och se två matcher på raken på bortaplan tilltalar nog många.

Hade kunnat se:

Dag 1 hemma G1
Dag 2 hemma G2
Dag 3 vila
Dag 3 vila
Dag 4 borta G3
Dag 5 borta G4
Dag 6 vila
Dag 7 Hemma G5
Dag 8 Vila
Dag 9 Borta G6
Dag 10 vila
Dag 11 Hemma G7


Alltså att match 1-2 och 3-4 går back to back men med två dagars vila däremellan.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

LulefanGBG, Donowitz and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt tor maj 11, 2023 4:20 pm

Monco skrev:
Burskydd skrev:
NallePhu skrev:
Urken skrev:Helvete vilken kostnadsökning Shocked
Charter kostar så nog har det dragit i väg siffrorna!
Glöm inte att damlaget kostar mycket och drar in lite. Härligt att få svära i kyrkan ibland.
Alla juniorlag gick väl långt i sina slutspel också så det kan ha spelat in i kostnaderna för flygresor.
ut i kvarten för samtliga juniorlag

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2136
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lars158 ons maj 17, 2023 12:54 am

LulefanGBG skrev:Jag tycker att det är kul med varannan match men ur ekonomiskt perspektiv är det inte hållbart. Tror också att många lags spelare skulle uppskatta att slippa resa lite färre resor. Förvisso blir man borta längre på touren men å andra sidan blir man hemma längre och i slutändan tycker nog de flesta att det är skönt att slippa en extra flygtur.

Sedan är det här givetvis individuellt, men jag skulle tro att en majorit ändå föredrar ett upplägg med dubbla hemma-/bortamatcher.
Timmarna borta från hemmet ökar ju betydligt med 2* matcher. Om man inte ändå väljer att flyga hem mellan matcherna.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis maj 30, 2023 10:18 pm

VD skickar ut ett nytt medlemsbrev, ser ljust ut nu och framåt enligt infon nedan.
Ja just det, tycker alla som är LHF supportrar ska vara/bli medlem i föreningen, även om man inte går på matcherna. https://www.luleahockey.se/medlem

Hejsan,
Vi är mitt i förberedelserna inför 2023/24, där allt känns fantastiskt bra. Vi jobbar stenhårt med nödvändiga förbättringar och detaljplanering av kommande säsong. Där vi känner ett gigantiskt stöd från alla våra supportrar och partners. Många har samma positiva känsla som vi i föreningen… Släpp Pucken! Låt oss tillsammans kraftsamla i en norrbottnisk härlig offensiv!

Vi har redan kommit långt i förberedelserna. Vid samma tid förra året hade vi precis kämpat i gång allt efter flera års hårt arbete med fokus på överlevnad under pandemin och dessutom med en jobbig finalförlust. Nu har vi hunnit landat och utvärderat samtidigt som vi utarbetat planer för framtida förbättringar. En viktig del i detta är att hålla fortsatt tryck i vårt strategiarbete. Ett arbete med fokus på att långsiktigt bygga en framgångsrik förening med hållbarhet och jämställdhet i fokus.

Just nu tränar våra elitlag på för fullt och det känns fantastiskt bra i båda omklädningsrummen. Störst skillnad är det hos SHL-laget som har flera nya spelare i laget. Hos båda gängen är det en härligt offensiv känsla med mycket glädje och beslutsamhet. För nästa säsong SKA bli en bra säsong!

Även på marknadssidan är det ett härligt drag. Där vi aldrig tidigare upplevt denna nivå av medvind. Mycket är redan slutsålt och fler företag än någonsin vill vara med oss på resan. Det är verkligen härligt att vi gör det tillsammans med mer än 1250 företag i länet.

Försäljningen av säsongskort går även den väldigt bra. Vi har en nyförsäljning av säsongskort som är på rekordnivåer. Vilket gör att allt tyder på att vi kommer överträffa försäljningen 22/23 som var ett rekordår med fler än 3500 sålda säsongskort.

En extremt viktig del i vår strategi är att vi som ideell medlemsstyrd förening jobbar för ett stort engagemang. Engagemang och passion som kommer från att vi gör det tillsammans med hög delaktighet. Vi funderar ständigt hur vi ska bli bättre i att förbättra gemenskapen och öka delaktigheten.

För att lyckas med detta så informerar vi kontinuerligt via dessa mailutskick och vi har under säsongen startat upp en podd och vårt konto på TikTok. Dessutom planerar vi för att förbättra vår kommunikation ytterligare genom resursförstärkningar och teknikinvesteringar.

Och i och med detta utskick vill vi även börja jobba med kontinuerliga undersökningar bland våra medlemmar och övriga vänner. Mest för att med jämna mellanrum kunna stämma av bland våra medlemmar hur vindarna blåser i olika frågor. Frågor som ni skall kunna svara på snabbt och enkelt och som kan ligga till grund för hur vi fattar våra beslut.

Klicka här för att komma till undersökningen  (nix, länken har jag tagit bort här/TM).

Precis som vanligt kan du framför synpunkter eller ställa frågor genom att svara på detta mejl.

Vi har de senaste åren fördubblat antalet medlemmar. En viktig del i att bygga en stark förening. Hoppas, hoppas att du fortsätter som medlem i Vårat Gäng. Det har stor betydelse för vår förening.
Vi gör det tillsamman!

Med vänlig hälsning

Stefan Enbom
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis maj 30, 2023 10:22 pm

Bli medlem i Luleå Hockey  https://www.luleahockey.se/medlem

Om du redan är medlem i Luleå Hockey kan du logga in på Mina Sidor för att exempelvis uppdatera dina uppgifter.

Medlem i Luleå Hockey får
- Förtur på biljetter till extra attraktiva matcher
- Medlemskort
- 10% rabatt på ordinarie priser i Souvenirbutiken*
- Medlemsutskick via epost
- Rösträtt på årsmötet
- Gratis läsk vid köp av hamburgare på våra matcher i SHL & SDHL.*
*) mot uppvisande av medlemskort

Medlemsåret i Luleå Hockey sträcker sig från 1 maj till 30 april.

Bli medlem i Luleå Hockey
- Fyll i formuläret nedan (som finns via länken ovan/TM)
- Välj önskat medlemskap
  - 100 kr för ungdom (till 18 år)
  - 200 kr för vuxna
  - 400 kr för familjer (boende på samma adress)

Den som väljer familjemedlemskap ombeds på sida 2 i formuläret att fylla i uppgifter om de övriga medlemmarna i hushållet.

Välj betalningsmetod på sida 3 i formuläret.

Välkommen som medlem i Luleå Hockey!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons maj 31, 2023 12:34 am

Tony Moore skrev:Bli medlem i Luleå Hockey  https://www.luleahockey.se/medlem

Om du redan är medlem i Luleå Hockey kan du logga in på Mina Sidor för att exempelvis uppdatera dina uppgifter.

Medlem i Luleå Hockey får
- Förtur på biljetter till extra attraktiva matcher
- Medlemskort
- 10% rabatt på ordinarie priser i Souvenirbutiken*
- Medlemsutskick via epost
- Rösträtt på årsmötet
- Gratis läsk vid köp av hamburgare på våra matcher i SHL & SDHL.*
*) mot uppvisande av medlemskort

Medlemsåret i Luleå Hockey sträcker sig från 1 maj till 30 april.

Bli medlem i Luleå Hockey
- Fyll i formuläret nedan (som finns via länken ovan/TM)
- Välj önskat medlemskap
  - 100 kr för ungdom (till 18 år)
  - 200 kr för vuxna
  - 400 kr för familjer (boende på samma adress)

Den som väljer familjemedlemskap ombeds på sida 2 i formuläret att fylla i uppgifter om de övriga medlemmarna i hushållet.

Välj betalningsmetod på sida 3 i formuläret.

Välkommen som medlem i Luleå Hockey!
Utgångspunkten är väl att alla på forumet är medlemmar.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Diktatorn and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons maj 31, 2023 9:33 am

Bamsefar skrev:Utgångspunkten är väl att alla på forumet är medlemmar.
Förhoppningsvis, och om inte kan en liten påminnelse vara på plats Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons maj 31, 2023 10:09 am

Jag sade upp medlemskapet för ett antal år sedan då man gick ut med att man satsar på kvotering. Får se hur många år till det tar innan bitterheten släpper och det blir ett nytt medlemskap!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

PM and Lars158 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad ons maj 31, 2023 1:31 pm

Urken skrev:Jag sade upp medlemskapet för ett antal år sedan då man gick ut med att man satsar på kvotering. Får se hur många år till det tar innan bitterheten släpper och det blir ett nytt medlemskap!
Norrlänsk bitterhet släpper inte så lätt!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons maj 31, 2023 1:38 pm

Puckad skrev:
Urken skrev:Jag sade upp medlemskapet för ett antal år sedan då man gick ut med att man satsar på kvotering. Får se hur många år till det tar innan bitterheten släpper och det blir ett nytt medlemskap!
Norrlänsk bitterhet släpper inte så lätt!

Kul att skämta om, men ibland är det inte till gagn för någon. Principfast och lite gubbgrinig, så blir det såhär Rolling Eyes
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders ons maj 31, 2023 1:47 pm

Urken skrev:Jag sade upp medlemskapet för ett antal år sedan då man gick ut med att man satsar på kvotering. Får se hur många år till det tar innan bitterheten släpper och det blir ett nytt medlemskap!
Har det gått dåligt för föreningen sen "kvoteringen"?

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons maj 31, 2023 1:52 pm

Blinders skrev:
Urken skrev:Jag sade upp medlemskapet för ett antal år sedan då man gick ut med att man satsar på kvotering. Får se hur många år till det tar innan bitterheten släpper och det blir ett nytt medlemskap!
Har det gått dåligt för föreningen sen "kvoteringen"?

Det blir en rent hypotetisk fråga, då man måste sätta det i perspektiv till något som inte skett.

Jag kan bara svara på din fråga från mitt perspektiv: nej, det har det inte. Men i förhållande till vad? Med en annan styrelse kanske vi åkt ur SHL eller vunnit tre guld på den här tiden.

Således leder inte den diskussionen någonstans, utan det är mer en principiell sak rörande kvotering som bör hållas om det var det du var ute efter. En diskussion kring kvotering hör absolut hemma i denna tråd, då det berör vår styrelse. Dock vill jag tillägga redan nu: ifall vi fortsätter den här diskussionen, vilken brukar kunna bli infekterad, finns risk att jag flyttar våra inlägg, där mitt inlägg var startpunkten, till off-topic och länkar sedan dit. Hoppas detta är OK!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av kokostrollet ons jun 14, 2023 3:43 pm

1,2 msek plus. Känns rätt bra givet hur stormig den här säsongen blev.

https://www.luleahockey.se/article/cefarw8-30c4d/view
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Redbear, LulefanGBG, Pajala and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av farre tis jun 20, 2023 6:17 pm

kokostrollet skrev:1,2 msek plus. Känns rätt bra givet hur stormig den här säsongen blev.

https://www.luleahockey.se/article/cefarw8-30c4d/view

Du vet att finalmatcherna från förr förra säsongen är inkluderade i resultatet.
Skulle tro på ca 3 milj minus för verksamhetsåret utan finalmatcherna.
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin tis jun 20, 2023 7:21 pm

farre skrev:
kokostrollet skrev:1,2 msek plus. Känns rätt bra givet hur stormig den här säsongen blev.

https://www.luleahockey.se/article/cefarw8-30c4d/view

Du vet att finalmatcherna från förr förra säsongen är inkluderade i resultatet.
Skulle tro på ca 3 milj minus för verksamhetsåret utan finalmatcherna.


Detta trots rekordbeläggning. Felrekryteringarna blev oerhört kostsamma.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders tis jun 20, 2023 7:36 pm

Enligt LHF så ökade resekostnaderna från 11 miljoner säsongen 21/22 till 18 miljoner 22/23.
Det är också en anledning.

https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/plusresultat-trots-ny-sportslig-satsning-skruvade-tre-ganger/jp1mo7kj

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Dustin, Diktatorn and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders ons jun 21, 2023 9:21 pm

Lite kul ändå att Pelle Johansson verkar leva "rent free" i Enbom och Olofssons huvud.
Att dom orkar lägga så mycket energi åt Pelle är komiskt.
Visar kanske att Pelle har en viss poäng i det han säger?

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons jun 21, 2023 11:49 pm

Valberednings ordförande Jörgen Ericsson tar vid.
- Vi utvärderar och tittar på hur styrelsen fungerar. Vi tar del av styrelsens arbetsordning och frågorna som hanteras där. Vår bedömningen är att det fungerar mycket bra. Både att det finns en strategisk agenda men även att arbetsordningen är det en styrelse ska jobba med. Till det har vi att bedöma föreningen som stort och vi tycker det mesta fungerar mycket bra.
Hur har ni sett på den sportslig kompetensen i styrelsen?
- Vår bedömning är att det som gäller styrelsefrågor på sportsidan hanteras av de här sju personerna. Flera av dem har jobbat under decennier med de frågorna. Det är ingen som varit dam- eller herrhockeyspelare, men vi bedömer att på styrelsenivå fungerar det väl med det som vi har i dag, säger Jörgen Ericsson, valberednings ordförande.

(Olofsson tyckte krönikans kritik var orättvis/felaktig men vill inte debattera i media (så PJ är välkommen till debatt i samma rum=min egen kommentar).)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor jun 22, 2023 12:06 am

Enbom under frågestunden före årsmötet:

Stefan Enbom får frågor om ekonomin. En medlem jämför med rivalen Skellefteå AIK.
- Vi skruvade upp vår sportsliga budget som från början var återhållsam. I takt med att våra intäkter ökade och vi gjorde ett fantastiskt resultat när det gäller intäktssidan, med 185 miljoner, som är ett rekord för föreningen. Allt det vi sålde så ökade vi, men vi har också varit offensiva i satsningen på sporten. Vi har betydligt högre resekostnader än Skellefteå. Och vi har en betydligt högre sportslig satsning än vad Skellefteå har i och med att vi har Sveriges bästa damlag som reser vilket är dyrt och blir dyrare. Vi har styrt mot ett nollresultat innan slutspel och det har gjort att vi ökat på och varit offensiva i sporten. En viktig faktor när man jämför är NHL-pengarna och det påverkar rätt mycket. Jag har inte analyserat Skellefteås resultat, jag har inte ens sett det.

Enbom: "Alla ska kunna se på hockey utan att det ska bli för dyrt"
Enbom fortsätter:
- I Luleå Hockey har valt en väg utifrån våra medlemsundersökningar. Till exempel att vi ska vara försiktiga med att ha höga priser. Skellefteå tar tusen kronor mer per säsongskort, men vi har ett fokus på att alla ska kunna se på hockey utan att det ska bli för dyrt. Då minskar även intäkterna. I SHL-slutspelet gick vi plus minus noll, eftersom intäkterna inte är speciellt mycket högre samtidigt som panikbokade charterresor kostar mycket.  Det kostade över 500 000 kronor att flyga ner för en match i Växjö.
- Jag har varit orolig för Luleå Hockeys ekonomi till och från i elva år nu. Att tävla i SHL och ha jättehöga ambitioner i SDHL och juniorverksamheten är gigantisk utmaning när man kommer från en så liten stad som Luleå, och en så liten region som Norrbotten, säger Enbom och fortsätter:
- Jag har fått frågan flera gånger om varför vi inte har bäst ekonomi när vi har högst beläggning och säljer mest företagssponsring. Det är en logisk fråga att ställa, men det man glömmer då är att de andra lagen har helt andra förutsättningar. Frölunda har ungefär 100 000 fler åskådare än oss per säsong, vilket innebär att de redan där ligger före oss med cirka 35 millioner bara på biljettsidan. Sedan har de även 10 miljoner kronor lägre resekostnader än vi, så då ligger vi back 45 miljoner. Deras damlag ligger i division 1 medan vårt ligger i SDHL, så då landar vi närmre 50 miljoner i skillnad mot en av våra konkurrenter. Så det är en utmaning.

- Vi närmar oss 4 000 i säsongskortsförsäljningen och går mot ett nytt rekordår. När det gäller företagsförsäljningen går vi också mot ett rekordår. Företagarna i Norrbotten gillar det föreningen gör. De gillar att vi har stort fokus på hållbarhet, jämställdhet och att vi är en medlemsstyrd organisation där vi gör saker tillsammans.

Det gör att våra sponsorintäkter ökar. Vi säljer mest sponsring av alla SHL-klubbar, säger Stefan Enbom.- Nästa år kommer bli ett tufft ekonomiskt år, och styrelsen har diskuterat hur vi ska få en balans, och egentligen skulle vi behöva bromsa in sporten och sänka våra budgetar genomgående. En av anledningarna till det är att vi har tillgodoräknat oss en hel del NHL-pengar, men det kommer vi inte att göra den här säsongen. Då har vi hellre valt att inte backa utan hellre öka på lite grann och ta från intjänade pengar från de senaste säsongerna. Vi har valt en väg och det ser vi i spelartruppen på både dam- och herrsidan.

Det är inga lågbudgetbyggen, utan vi är offensiva, säger Enbom.
- Det kan bli ett år där vi gör en förlust, men vi äventyrar ingenting när det gäller ekonomin. Tvärtom skulle vi äventyra ifall vi drog ner på våran sportsliga satsning. Vi vill inte i SHL vara kvar runt 10:e plats. Vi vill vara ett topplag i SHL som kan utmana om guld i ett slutspel - det är vår ambition, säger Stefan Enbom.

Enbom sa även att 41mkr i eget kapital är en bokföringsmässig summa, ex. skrev Brynäs upp arenan med 35mkr ifjol och fick då ekonomin godkänd. LHF har en likviditet (pengar på banken) som är 66mkr..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin tor jun 22, 2023 2:03 am

Blinders skrev:Lite kul ändå att Pelle Johansson verkar leva "rent free" i Enbom och Olofssons huvud.
Att dom orkar lägga så mycket energi åt Pelle är komiskt.
Visar kanske att Pelle har en viss poäng i det han säger?

Pelle Johnsson springer vissa så kallade ”ultras” ärende för att vara poppis på twitter. Kan man inte gnälla på den dåliga ekonomin, jämställdhetsarbetet (som Pelle sjukt nog ändå gör), klubbmärket så ska det hittas något annat. Visst är kritik utvecklande i alla verksamheter så länge den är konstruktiv, här känns det bara gnälligt. Kan ha svårt för Enbom i vissa avseenden men faktum är att Luleå Hockey ekonomiskt och marknadsmässigt aldrig mått bättre.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor jun 22, 2023 9:37 am

Efter säsongen skickade Luleå Hockey ut en enkät till medlemmarna där de fick svara vad de tyckte om olika frågor. Såhär såg resultatet ut:

Medlemsavgifter

- Höjning 62%
- Samma 34%
- Övriga 4%

Budgetering

- Nollresultat före slutspel 41%
- Höjning 36%
- Ingen uppfattning 23%

Priser säsongskort

- Oförändrat 65%
- Höjning 24%
- Ingen uppfattning 11%

Matchprogram (Är "bara" ett blad med laguppställningarna)

- Ta bort 79%
- Behåll 12%
- Ingen uppfattning 9%

Utveckling Luleå Hockey

- Bra eller mycket bra 81% (Betyg 4 eller 5)
- Godkänt 16% (Betyg 3)
- Dåligt eller mycket dåligt 3% (Betyg 1 eller 2)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Blinders tor jun 22, 2023 10:43 am

Tony Moore skrev:Efter säsongen skickade Luleå Hockey ut en enkät till medlemmarna där de fick svara vad de tyckte om olika frågor. Såhär såg resultatet ut:

Medlemsavgifter

- Höjning 62%
- Samma 34%
- Övriga 4%

Budgetering

- Nollresultat före slutspel 41%
- Höjning 36%
- Ingen uppfattning 23%

Priser säsongskort

- Oförändrat 65%
- Höjning 24%
- Ingen uppfattning 11%

Matchprogram (Är "bara" ett blad med laguppställningarna)

- Ta bort 79%
- Behåll 12%
- Ingen uppfattning 9%

Utveckling Luleå Hockey

- Bra eller mycket bra 81% (Betyg 4 eller 5)
- Godkänt 16% (Betyg 3)
- Dåligt eller mycket dåligt 3% (Betyg 1 eller 2)
Bra att man iallafall höjde medlemsavgiften.
Säsongskortpriserna borde också ha höjts så att Luleå kan satsa ännu mer framåt, kanske bygga ut arenan tillslut?

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Hankburger tor jun 22, 2023 3:06 pm

Blinders skrev:
Tony Moore skrev:Efter säsongen skickade Luleå Hockey ut en enkät till medlemmarna där de fick svara vad de tyckte om olika frågor. Såhär såg resultatet ut:

Medlemsavgifter

- Höjning 62%
- Samma 34%
- Övriga 4%

Budgetering

- Nollresultat före slutspel 41%
- Höjning 36%
- Ingen uppfattning 23%

Priser säsongskort

- Oförändrat 65%
- Höjning 24%
- Ingen uppfattning 11%

Matchprogram (Är "bara" ett blad med laguppställningarna)

- Ta bort 79%
- Behåll 12%
- Ingen uppfattning 9%

Utveckling Luleå Hockey

- Bra eller mycket bra 81% (Betyg 4 eller 5)
- Godkänt 16% (Betyg 3)
- Dåligt eller mycket dåligt 3% (Betyg 1 eller 2)
Bra att man iallafall höjde medlemsavgiften.
Säsongskortpriserna borde också ha höjts så att Luleå kan satsa ännu mer framåt, kanske bygga ut arenan tillslut?

Finns tyvärr en massa problem som sätter käppar i hjulet för en renovering/utbyggnation.. Vi har ju t.ex. vägen bakom Coop som man vägrar flytta på. Sedan har man B och C-hallen vägg i vägg (mer eller mindre) med A-hallen så denna måste också flyttas (vilket innebär ännu en väg som måste flyttas)..

Och då har man inte löst detta med finansieringen..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor jun 22, 2023 3:44 pm

Kommunen äger hallarna..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Hankburger tor jun 22, 2023 4:18 pm

Tony Moore skrev:Kommunen äger hallarna..

Korrekt men vem äger vägarna som går runt? Vägverket skulle jag gissa. Att kommunen skulle ta på sig hela finansieringen ser jag inte som troligt.. Vill minnas att Luleå försökt förut men kommunen menar att hallen är god nog.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 17 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet