Anton Hedman

+87
Ferros
Lillajag
CKa
Dustin
Norrlandstoken
Anthrax
Number 69
Hedanders
Kapten Haddock
Lasse Proppmätt
nummer 17
Mr Bister
rasbiologen
Groggen79
Patrik82
makkanmakkan
Dentos
Kagen
Diktatorn
Rakapuckar
RogerC
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Qirren
GustenA
Puckad
JuniorX
Lulefan
Jaguaren
Ulfstrk
Meyhem
kokostrollet
Jonken
Lajon
knutten
icemask
Micke80
stormvägen
Högljudd
MrA
Mickeee
#96
NallePhu
Norlin
Jompen
Donowitz
Dalle
Ingemar
Chris Hendrix
Myrman
LuleåWinston
farre
Purre
FruktHamster
Mange
Pajala
Kallepedal
Slapshot
tibet
Redbear
Rönken
Urken
Lars158
Rayko
Hellcop
delphi
UnSaccoDiSoldi
LubosC
BodenSwe
LulefanGBG
Zeb Macahan
Tony Moore
Tigerman
MickkeJ
apa19
Dave Rock
kralle
pingu
hokkzorz
Old Brooklyn
Sundance Kid
Bamsefar
Johan__
Snikne Ville
amarule
Beast.
Salle
91 posters

Sida 6 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken mån 10 feb 2014, 15:07

LulefanGBG skrev:Kan vara en kombination av de båda. Hur som så måste ju Ostens låga 'skambud' vara högre än hans nuvarande lön och är Loob då villig att pröjsa det dubbla, (förutsatt att det ryktet stämmer givetvis), så innebär det ju åtminstone att han är beredd att erbjuda det dubbla mot vad Luleå betalar i nuvarande kontrakt. Det är nog lite för mycket för en rollspelare kan jag tycka.

Hedman är en av mina favoriter men som så många klokt nog poängterat så kan man inte ha en sådan typ av spelare till vilken lön som helst.

Tycker att Hedman har bättre skills än han får cred för men tycker inte att han är en potentiell poängmaskin i en förstaline. Åtminstone inte i Luleå som förmodligen kommer att behöva ersätta ett par väldigt tongivande spelare vad gäller poängproduktion och behöver krut att bränna på det.

Ja fast å andra sidan tror jag väl inte riktigt att Osten skulle ge en riktig skamlön på säg 50k. Men har samtidigt svårt att tro att Färjestad dubblar lönen och lite till? Om Luleå lägger sig på snittet +-10-20k så är det ju allt från 100k till 140k - att Färjestad skulle ge 200-250k för Hedman låter inte det lite för konstigt för att vara sant? Vill man ens veta vad Persson kan tänkas få om det skulle stämma Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LulefanGBG mån 10 feb 2014, 15:16

Nej jag tror helt enkelt inte på det där ryktet om dubbla lönen heller. Menade väl bara att om det nu stämmer så vore det lite av ett överpris kan jag tycka. Åtminstone att döma utifrån prestation och den roll han haft hos oss i år.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken mån 10 feb 2014, 15:38

Fast Ledin fick väl 250k hos HV71 och sex år långt kontrakt? Så allt är väl möjligt egentligen Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LulefanGBG mån 10 feb 2014, 16:10

Rönken skrev:Fast Ledin fick väl 250k hos HV71 och sex år långt kontrakt? Så allt är väl möjligt egentligen Smile
Jo det är sant, men det är just en sådan grej jag tror att Osten inte skulle göra, därav hamnar nog Hedman i Färjestad  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken mån 10 feb 2014, 16:15

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:Fast Ledin fick väl 250k hos HV71 och sex år långt kontrakt? Så allt är väl möjligt egentligen Smile
Jo det är sant, men det är just en sådan grej jag tror att Osten inte skulle göra, därav hamnar nog Hedman i Färjestad  Rolling Eyes 

Nej tur är väl det, Hedman är bra och en favorit näst Chris för mig personligen. Men han är inte en topp6-spelare och ska således inte heller ha betalt som en.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz mån 10 feb 2014, 19:30

1. Att Hedmans lön ska vara dubblad är enbart ett rykte. Behöver inte ligga någon sanning i det whatsoever. Vem går egentligen ut med något sådant i det här läget.

2. Om sanning (mot all förmodan). För dom pengarna gäller det verkligen att leverera. FBK brukar vara snabba att skeppa om man inte lever upp till sin lön. Snacka om press Hedman har på sig.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot mån 10 feb 2014, 19:52

Bara en dåre tror på det ryktet...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken mån 10 feb 2014, 19:54

Fast beror ju på vad Osten bjuder också. Expressen påstod i en artikel att Hedman har någonstans runt 50-100 papp i månaden (riktig lön inkl. pensionsinsättning).
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Urken tor 06 mar 2014, 12:34

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/spelare-domaren-sa-att-vi-skulle-gora-upp/

Haha! Klasen:

"– Det är mycket tjuvnyp i matchen och det är fantastiskt att han står upp för laget och sig själv. Hedman är kingen."

Han är en riktig king han, Hedman..

Sen att domarna tyckte att de skulle göra upp.. ja, helt rätt, mer sånt! Hetsa de redan heta spelarna lite Wink Bör inte bli mer än en match avstängning. Hedman tillbaka till på lördag(?) Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LulefanGBG tor 06 mar 2014, 12:55

Klockrent!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken fre 07 mar 2014, 15:47

Har jag missat hur man beslutat i Hedman/Hägg-frågan eller är det fortfarande inte klart?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken fre 07 mar 2014, 15:48

Bara för det hittar jag så klart detta; https://twitter.com/LuleaHockey/status/441945484836749312 - två matcher.

Edit: Ja då är han tillbaka i första slutspelsmatchen, hade nog dock behövt honom mot Pölsan i morgon tror jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Högljudd fre 07 mar 2014, 16:03

8000:- i böter (1 match) = 50-70kkr i månadslön.
Låter underbetald i mina ögon.
Tycker han är värd 150kkr och det lär han nog få av Looben.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken fre 07 mar 2014, 16:04

Högljudd skrev:8000:- i böter (1 match) = 50-70kkr i månadslön.
Låter underbetald i mina ögon.
Tycker han är värd 150kkr och det lär han nog få av Looben.

Ja just det, har du rätt i ja. Trodde han skule ligga runt 100k faktiskt, men där ser man. Ja frågan är väl vad Osten erbjöd, då blir han väl inte SÅ dyr kanske.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Pajala fre 07 mar 2014, 16:11

Högljudd skrev:8000:- i böter (1 match) = 50-70kkr i månadslön.
Låter underbetald i mina ögon.
Tycker han är värd 150kkr och det lär han nog få av Looben.

ja där har vi en anledning varför Hedman sticker ... fan  Mad 
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot fre 07 mar 2014, 16:29

Nog är Hedman bra men inte ska han ha några 150 000 i månaden....Så bra är han inte. Jag gillar Hedman skarpt men hans spelartyp finns det hur mycket som helst av om nu Luleå vill värva den typen av spelare. Lägg krutet på Klasen och Omark i stället och få dom att stanna Osten! Åtminstone Klasen...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Snikne Ville fre 07 mar 2014, 16:32

Slapshot skrev:Nog är Hedman bra men inte ska han ha några 150 000 i månaden....Så bra är han inte. Jag gillar Hedman skarpt men hans spelartyp finns det hur mycket som helst av om nu Luleå vill värva den typen av spelare. Lägg krutet på Klasen och Omark i stället och få dom att stanna Osten! Åtminstone Klasen...
Håller med dig ang principen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LuleåWinston fre 07 mar 2014, 16:51

Slapshot skrev:Nog är Hedman bra men inte ska han ha några 150 000 i månaden....Så bra är han inte. Jag gillar Hedman skarpt men hans spelartyp finns det hur mycket som helst av om nu Luleå vill värva den typen av spelare. Lägg krutet på Klasen och Omark i stället och få dom att stanna Osten! Åtminstone Klasen...

Jag tycker han är värd kring 200K i månaden. Efter Klasen och Chris är han vår viktigaste forward. Summan baserar jag på att han är SHL:s bästa tacklare, både till hårdhet och antal. Skrämmer livet på motståndarna. Och ökar publiktillströmningen så enbart där tjänar man nog in en del av hans lön. Hans tacklingar ökar stämningen i hallen vilket även det gör att folk gärna återkommer. För att inte nämna mediapubliciteten Luleå får i massmedia vilket gör det attrativare att vara sponsor åt Luleå Hockey.

Sedan har han gjort 10 mål i en defensiv formation med inte överdrivet speltid. Med mer förtroende och offensivare omgivning hade han nog kunnat göra det dubbla. Han är väldigt duktig puckvinnare och betydligt bättre spelsinne och klubbteknik än många ger han kredd för.


Senast ändrad av LuleåWinston den fre 07 mar 2014, 16:52, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Urken fre 07 mar 2014, 16:52

Håller med LuleåWinston. Hedman är underskattad. Ge honom lite mer förtroende och han är en oerhört viktig spelare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lars158 fre 07 mar 2014, 16:54

Urken skrev:Håller med LuleåWinston. Hedman är underskattad. Ge honom lite mer förtroende och han är en oerhört viktig spelare.

Min åsikt också. Hedman är oerhört betydelsefull på många plan.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken fre 07 mar 2014, 16:56

Svårt att säga vilken lön han är värd, men han är ju onekligen underskattad tycker även jag med. Tycker han borde få mer speltid i 5 mot 5 och även mer tid i powerplay, stå framför kassen helt enkelt. Är ju dessutom en underbar spelare när det vankas slutspel. Oavsett om man vill ha en tacklingsfri hockeyfilosofi kommer det inte att bli tacklingsfritt vare sig i seriespelet och definitivt inte i slutspelet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 08:14

Ska man börja ge löner på 150-200 000 till spelare som Hedman så är man illa ute, speciellt en klubb som Luleå. Visst har han varit bra och ingen blir gladare än jag om han stannar men den spelartypen kan man hitta billigare nån annanstans.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av stormvägen lör 08 mar 2014, 10:27

Sjukt att han måste dras med stämpeln aterfallsbeteende. Han tar ju ett straff., därefter är de ny deal.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz lör 08 mar 2014, 10:40

Om man ser till vad Hedman tillför totalt sett, så kan den prislappen (150k) definitivt vara rimlig. Han är bättre offensivt än vad många vill få det att verka som. Spelar enkelt, enormt bra framför mål, vinner de flesta sargdueller och gör faktiskt en del mål. Han är ligans mest frekventa tacklare (vilket är en stor bristvara i laget), han skapar publik genom sitt spel och tillför något vi inte fått se i Coopen på länge. Bara genom att finnas på isen gör han motståndarna sämre och mer stressade i många situationer. Han är dessutom ett vapen och skräddarsydd för slutspel.

Allt detta har vi nu schabblat bort. Det finns spelare för 150k som tillför mindre. Han passar dessutom bra i gruppen och är enormt uppskattad i laget från samtliga jag hört ifrån.

En av de största förlusterna enligt mig på länge.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av pingu lör 08 mar 2014, 10:57

bearjew skrev:Om man ser till vad Hedman tillför totalt sett, så kan den prislappen (150k) definitivt vara rimlig. Han är bättre offensivt än vad många vill få det att verka som. Spelar enkelt, enormt bra framför mål, vinner de flesta sargdueller och gör faktiskt en del mål. Han är ligans mest frekventa tacklare (vilket är en stor bristvara i laget), han skapar publik genom sitt spel och tillför något vi inte fått se i Coopen på länge. Bara genom att finnas på isen gör han motståndarna sämre och mer stressade i många situationer. Han är dessutom ett vapen och skräddarsydd för slutspel.

Allt detta har vi nu schabblat bort. Det finns spelare för 150k som tillför mindre. Han passar dessutom bra i gruppen och är enormt uppskattad i laget från samtliga jag hört ifrån.

En av de största förlusterna enligt mig på länge.

Håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Redbear lör 08 mar 2014, 11:19

Jag har läst att han har blivit erbjuden 180.000, men tackat nej. Vet inte om det stämmer dock...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Urken lör 08 mar 2014, 11:25

Redbear skrev:Jag har läst att han har blivit erbjuden 180.000, men tackat nej. Vet inte om det stämmer dock...

Är det så pass mycket pengar inblandat så kan man låta honom gå. Men samtidigt - hur många andra spelare som Hedman finns att tillgå? Precis.. Jobbigt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 11:39

Urken skrev:
Redbear skrev:Jag har läst att han har blivit erbjuden 180.000, men tackat nej. Vet inte om det stämmer dock...

Är det så pass mycket pengar inblandat så kan man låta honom gå. Men samtidigt - hur många andra spelare som Hedman finns att tillgå? Precis.. Jobbigt.



Dags att Osten börjar scouta i Nordamerika. Går inte bara se över allsvenskan hela tiden. Sedan har vi ju Blomdahl förstås, även fast jag tycker Hedman är en bättre hockeyspelare.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av farre lör 08 mar 2014, 11:47

Hedman var den enskild största orsaken att vi vann mot Frölunda förra året i kvarten.
Han är värd 150-175000 i månaden. 3 år tack
Sparka Foppa och LP och lägg deras löner på Hedman och lyft upp en junior
Hur svårt kan det vara att vara ekonomisk?

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 13:33

Leder tacklingsligan med ganska stor marginal och har storleken och tyngden, samt att han gjort 10 mål i en rätt undanskymd brunkarroll med relativt lite speltid. Mer speltid och powerplay så är han god för 15-20 mål förmodligen, tycker han är rätt underskattad för tekniken. Därmed inte sagt att han är en Klasen men han är onekligen en rollspelare som kan mer än bara tacklas även om det är vad som ska lyftas fram. Hur många såna har man i Luleå? Noll utöver Hedman, ta bort honom så blir sistaplatsen i tacklingsligan än mer tydlig. Försöket med att ställa ett gäng bumbibjörnar på isen mot AIK i kvartsfinalen slutade inte alltför bra.

Dessutom är medellönen någonstans runt 110-120k/mån i SHL, så 50-70k är rätt lite egentligen förhållandevis, självklart vill han säkert upp i lön men förmodligen mer speltid. Att han skulle få en mer kreativ roll i Färjestad tvivlar jag dock rätt hårt på, det är inte vad vi sett tidigare. Ledin tjänade runt 270k/mån i HV71 - så givetvis kostar det att kontraktera bra spelare oavsett vilken nisch man tillhör. Nu ska man inte ge sån summa till Hedman men självfallet kostar det mer med en beprövad spelare man vet håller på denna nivån.

Synd att man inte kan bygga vidare på Hedman, för han har tagit kliv under tiden här i Luleå fastän begränsad speltid, tänk vad han skulle åstadkomma med nya tränare och mer fysiskt spel, oj. Istället slutar det nog med att Hedman kommer pensionera någon Luleå-spelare nästa säsong. Trist minst sagt, jag kan inte direkt hitta så många andra Hedmans i SHL. Som ger samma hjärtklappning hos backarna när han kommer svischande ner mot sarghörnet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LuleåWinston tor 27 mar 2014, 11:36

Tack Anton Hedman för två kanonsäsonger! Fantastisk inställning och utveckling sedan du kom. Du kan gå med huvudet högt och jag önskar dig allting gott i din framtida karriär.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz tor 27 mar 2014, 12:30

Samma här. Anton har gett oss något vi saknat i evigheter i laget och har blivit en stor publikfavorit.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av farre tis 01 apr 2014, 15:09

Jag har inte gett upp hoppet än
Drömde igår att jag läste nånstans att Hedman gjort en kovändning och skrivit på för 3 nya år.

Du är älskad här Anton!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot tis 01 apr 2014, 19:13

Fan Hedman stanna NU! Blir ju nya tränare som kommer ge dig mer speltid och du är ju redan älskad av alla i Luleå. Varför byta bort det mot packet i Karlstad?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av NallePhu tis 01 apr 2014, 19:15

Han är klar för FBK sedan länge Hedman tyvärr vad jag har hört!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ingemar lör 26 apr 2014, 10:04

Konstigt att FBK inte har gått ut med detta än i så fall. Bortplockad från Tre kronor inför Oddset-turneringen, så nu hinner han väl till Karlstad eller hem till Luleå för att skriva på kontrakt då......
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz lör 26 apr 2014, 10:15


Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ingemar lör 26 apr 2014, 10:55

Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ingemar lör 26 apr 2014, 10:57

Vad jag menar är väl att det jag mest av allt ogillar är när spelare går från Luleå till FBK. Ingen oumbärlig dock även om jag gärna sett Hedman kvar.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Redbear ons 30 apr 2014, 13:36

Hedman och Persson officiellt klara för Färjestad.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken ons 30 apr 2014, 13:50

Redbear skrev:Hedman och Persson officiellt klara för Färjestad.

Som förväntat då, synd att man tappade Hedman. Undrar vad han får för roll i Färjestad, känns väl som 3:e kedja eller så där med?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av NallePhu ons 30 apr 2014, 15:25

Rönken skrev:
Redbear skrev:Hedman och Persson officiellt klara för Färjestad.

Som förväntat då, synd att man tappade Hedman. Undrar vad han får för roll i Färjestad, känns väl som 3:e kedja eller så där med?
Mer pengar och inget annat!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Micke80 ons 30 apr 2014, 15:31

NallePhu skrev:
Rönken skrev:
Redbear skrev:Hedman och Persson officiellt klara för Färjestad.

Som förväntat då, synd att man tappade Hedman. Undrar vad han får för roll i Färjestad, känns väl som 3:e kedja eller så där med?
Mer pengar och inget annat!

Rollen lär väll bli ungefär det samma som i Luleå. Spela i en tredje kedja, sporadiska inhopp i kedjor högre upp, spel framför mål i power play och med en uppgift att tacklas.
Nu snackar ju han om att han får komma till en klubb med chans att vinna guld och ska man tro de flesta här inne så har han ju rätt. Däremot känner jag själv att man ska vänta lite med dessa omdömen till trupperna är färdiga.

Men som sagt, tror inte han utvecklas så mycket mer där än här med tanke på att det är svårt att se han i nån annan roll. Däremot finns det en risk att vi får se den gamla fula Hedman igen, den som spelade i Modo. Då bara baserat på att FBK brukar vara det lag som spelar fulast/mest ovårdat i serien år ut och år in.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken ons 30 apr 2014, 15:31

NallePhu skrev:
Rönken skrev:
Redbear skrev:Hedman och Persson officiellt klara för Färjestad.

Som förväntat då, synd att man tappade Hedman. Undrar vad han får för roll i Färjestad, känns väl som 3:e kedja eller så där med?
Mer pengar och inget annat!

Ja det är ju underförstått, sen om det är värt att blåsa för mycket pengar på den typen av spelare får väl framtiden visa. Känns inte som ett alltför giftigt Färjestad än så länge, är ungefär som Luleås sits där man behöver få in spetsspelare. Skellefteå måste verkligen bli söndervärvade för att ens vara hotade om serieseger och guldet nästa säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot ons 30 apr 2014, 15:53

FBK blir nog giftiga nästa säsong också. Hedman kommer saknas i Luleå. Persson gör väl mest troligt succé och vinner shls skytteliga nästa säsong.. Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LulefanGBG ons 30 apr 2014, 16:11

Haha ja fan Slapshot pessimisten i mig är böjd att hålla med dig. Linus Persson blir förmodligen en omvänd Kalle Kerman  Razz 

Dvs gör inga mål hos oss för att sedan vräka in i nästa klubb. Kerman vräkte väl in mål i Mora för att sedan inte göra några hos oss. Känns som det finns ett par sådana värvningar haha.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot ons 30 apr 2014, 20:41

Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken ons 30 apr 2014, 20:43

LulefanGBG skrev:Haha ja fan Slapshot pessimisten i mig är böjd att hålla med dig. Linus Persson blir förmodligen en omvänd Kalle Kerman  Razz 

Dvs gör inga mål hos oss för att sedan vräka in i nästa klubb. Kerman vräkte väl in mål i Mora för att sedan inte göra några hos oss. Känns som det finns ett par sådana värvningar haha.

Tror mer på att det blir en Kerman-effekt för Färjestad (samt en gnutta hälsosam mängd förhoppning) i så fall, Persson gjorde ju trots allt 8 mål i sitt första slutspel för att sedan inte uträtta så mycket mer.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LulefanGBG ons 30 apr 2014, 23:31

Hoppas kan man ju. Färjestad förtjänar verkligen en Kerman -värvning!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av FruktHamster tor 01 maj 2014, 02:58

Men släpp skrocket, gubbar. LP kommer inte frälsa FBK. Herregud, det låter som om ni missat hans senaste 100 matcher eller så.

Hedman, däremot... Grattis FBK-fans. Ni förtjänar det inte, men det har ju inte stoppat er förut.

Tack för tiden, hoppas du finner vad du söker, men gör ett par självmål i varje match du möter LHF.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 6 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet