Anton Hedman
+87
Ferros
Lillajag
CKa
Dustin
Norrlandstoken
Anthrax
Number 69
Hedanders
Kapten Haddock
Lasse Proppmätt
nummer 17
Mr Bister
rasbiologen
Groggen79
Patrik82
makkanmakkan
Dentos
Kagen
Diktatorn
Rakapuckar
RogerC
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Qirren
GustenA
Puckad
JuniorX
Lulefan
Jaguaren
Ulfstrk
Meyhem
kokostrollet
Jonken
Lajon
knutten
icemask
Micke80
stormvägen
Högljudd
MrA
Mickeee
NallePhu
Norlin
Jompen
Donowitz
Dalle
Ingemar
Chris Hendrix
Myrman
LuleåWinston
farre
Purre
FruktHamster
Mange
Pajala
Kallepedal
Slapshot
tibet
Redbear
Rönken
Urken
Lars158
Rayko
Hellcop
delphi
UnSaccoDiSoldi
LubosC
BodenSwe
LulefanGBG
Zeb Macahan
Tony Moore
Tigerman
MickkeJ
apa19
Dave Rock
kralle
pingu
hokkzorz
Old Brooklyn
Sundance Kid
Bamsefar
Johan__
Snikne Ville
amarule
Beast.
Salle
91 posters
Sida 2 av 13
Sida 2 av 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Sv: Anton Hedman
Anton "Herminator" Hedman levererade denna matchen! 4-5 feta proppar! Kahnberg fick sig en fet propp i forsta (skadade sig, dock en clean hit!). Proppa Dicken med en rejal javel i sista. Han korde ju en fetpropp pa Joel Lundqvist i forsta matchen.. Sa nu har han tryckt hela forstalinan med highlights-tacklingar! Forovrigt den enda farliga linan som Frolunda har. Han ar oerhort viktig, framforallt nu i slutspelet.
Kolla bara hur tama vi varit utan honom i det fysiska spelet.
Min favvolirare i dagens Lule!
Skriv fast honom pa 3-4 sasonger till!
Kolla bara hur tama vi varit utan honom i det fysiska spelet.
Min favvolirare i dagens Lule!
Skriv fast honom pa 3-4 sasonger till!
UnSaccoDiSoldi- Antal inlägg : 235
Riktigt bra, framförallt att tacklingarna var väl avvägda o på rätt motståndare. Taktiskt tacklande, helt enkelt. Och hårt!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6429
Anton var helt klart skillnaden idag. PERFEKT matchat av Rönken och Bulan. Limiterad istid men mycket uträttat. Fick Kahnberg ur spel dessutom som kan ha avgjort matchen.
delphi- Antal inlägg : 400
Min solklara favorit i dagens Luleå.
Det är som kommentatorerna sade idag, han är så otroligt jävla duktig på att tacklas. Han sätter in stenhårda schyssta tacklingar i parti och minut och gör nästan aldrig en ful tackling. Nåväl, alla gör misstag och ibland kan det bli fel med spelare som inte är beredda osv men det syns att han kan tacklas och inte behöver spela fult för att proppa folk. Det krävs en enorm timing och känsla utöver en god fysik. Inte många spelare som har det. Sedan kan han ju faktiskt spela hockey också. Har ett rätt bra skott, god puckkontroll och ett hyfsat spelsinne. En helgjuten powerforward!
Livsviktiga kvalitéer i ett slutspel. Någon måste få motståndarnas leading -line att börja tänka på annat och tänka mer på att se upp för motståndarna än att kolla efter lagkamrater att passa.
Det är som kommentatorerna sade idag, han är så otroligt jävla duktig på att tacklas. Han sätter in stenhårda schyssta tacklingar i parti och minut och gör nästan aldrig en ful tackling. Nåväl, alla gör misstag och ibland kan det bli fel med spelare som inte är beredda osv men det syns att han kan tacklas och inte behöver spela fult för att proppa folk. Det krävs en enorm timing och känsla utöver en god fysik. Inte många spelare som har det. Sedan kan han ju faktiskt spela hockey också. Har ett rätt bra skott, god puckkontroll och ett hyfsat spelsinne. En helgjuten powerforward!
Livsviktiga kvalitéer i ett slutspel. Någon måste få motståndarnas leading -line att börja tänka på annat och tänka mer på att se upp för motståndarna än att kolla efter lagkamrater att passa.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12229
Hellcop- Antal inlägg : 590
Ja Hedman är superviktig sådana spelare har jag tjat om i över tio år på att Luleå måste ha
pingu- Antal inlägg : 2416
Tycker man redan nu ska se till att skriva fast Hedman på några år till. Han har ju bara nästa säsong kvar på kontraktet och jag kan garantera att han kommer va en jagad spelare.
Rayko- Antal inlägg : 734
Man behöver kanske inte göra det redan nu, men under hösten bör man absolut skriva nytt kontrakt.
Gärna längre än 2 år, varför inte 4?
Ser Hedman som en kugge i våran stomme.
Gärna längre än 2 år, varför inte 4?
Ser Hedman som en kugge i våran stomme.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Vilken hjälte han är Hedman! MVP för fan!
Salle- Antal inlägg : 3370
I min förhoppning att Anton kan tackla lika smart som mot Frölunda har lag satt ihop en hitlist, i prioriteringsordning:
Sevc
Jocke
Oscar Lindberg
Sevc
Jocke
Oscar Lindberg
Hedman får vara på isen i tio minuter i dagens match.
Om jag coachat hade det varit det dubbla!
Vi behöver Hedmans tyngd och brunkförmåga!
Salle skrev:Hedman får vara på isen i tio minuter i dagens match.
Japp Hedman gjorde det riktigt bra varenda sekund han var på isen idag. Så varför inte spela han så mycket han bara orkat?
Lars158- Antal inlägg : 9730
Mysterium! Precis som att vi saknar Sandell i ännu ett slutspel. Vi satsar inget på den typen av spelare när vi värvar tyvärr!
pingu skrev:Mysterium! Precis som att vi saknar Sandell i ännu ett slutspel. Vi satsar inget på den typen av spelare när vi värvar tyvärr!
Måste bli ändring. Risken känns ju stor att Sandell inte kommer förlängas. Jag säger som jag brukar, in med:
powerforwards powerforwards powerforwards!!
Forza powerforwards
Sen drar dom massor av publik och förluster känns mer okej när motståndarna inte vågar fulspela mot oss!
Sen drar dom massor av publik och förluster känns mer okej när motståndarna inte vågar fulspela mot oss!
KUNG Hedman klar för TVÅ NYA år!
TACK FÖR DEN OST
TACK FÖR DEN OST
Källa?Salle skrev:KUNG Hedman klar för TVÅ NYA år!
TACK FÖR DEN OST
HÄRLIGT om det är sant!
Om Hedman är klar? strålande.
Bamsefar- Antal inlägg : 12075
Vad är det för jävla sätt av Salle. Kastar in ett sånt inlägg och sen loggar ut!
Stryk borde du ha
Stryk borde du ha
Ja vad är nu detta för sätt, tjära och fjädrar!Lars158 skrev:Vad är det för jävla sätt av Salle. Kastar in ett sånt inlägg och sen loggar ut!
Stryk borde du ha
Rönken- Antal inlägg : 17809
Ryktas på Twitter. Kanon om det är sant
Redbear- Antal inlägg : 6752
Någon specifik twitter man ska följa om man vill ha lite Luleå-skvaller?Redbear skrev:Ryktas på Twitter. Kanon om det är sant
Det var @Oskarbeerg som skrev det. Även Tekarn kan ha lite skvaller ibland.Rönken skrev:Någon specifik twitter man ska följa om man vill ha lite Luleå-skvaller?Redbear skrev:Ryktas på Twitter. Kanon om det är sant
Tydligen på gång med Abbotts enligt densamme, hoppas att Hedman + Abbotts stämmer.Redbear skrev:Det var @Oskarbeerg som skrev det. Även Tekarn kan ha lite skvaller ibland.Rönken skrev:Någon specifik twitter man ska följa om man vill ha lite Luleå-skvaller?Redbear skrev:Ryktas på Twitter. Kanon om det är sant
Hedman får sin dom vid lunchtid idag. Intressant att se vad det blir.
Vore grymt om det stämmer att Herminator skrivit på för fler säsonger!
Hoppas att hans straff inte blir alltför hårt idag. Jag tycker inte att tacklingen i sig är så ful, (inga extra skär, inga armbågar eller händer uppe, inte bakifrån osv), men den är ändå en aning vårdslös i den situationen så jag säger inte så mycket om en match eller två avstängning.
Hoppas att hans straff inte blir alltför hårt idag. Jag tycker inte att tacklingen i sig är så ful, (inga extra skär, inga armbågar eller händer uppe, inte bakifrån osv), men den är ändå en aning vårdslös i den situationen så jag säger inte så mycket om en match eller två avstängning.
Håller med, vad gäller respektlös är det nog beroende på vilket lag man håller på. Hoppas på 1+1 eller max 2+1, fast är nog bud på mer än så tyvärr. Resultat är mer avgörande än uppsåt när det gäller sånt här. När det sedan dessutom är junior så blir åtminstone jag orolig för att det blir rätt hårt straff.LulefanGBG skrev:Vore grymt om det stämmer att Herminator skrivit på för fler säsonger!
Grejen är väl att i och med att han är "återfallare" så finns det nog ingen större chans att det bara blir 1-2 matcher. Tror mer 3-5 matcher som han faktiskt blir borta.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Jupp, förmodligen, men får se vad som lottas fram.BodenSwe skrev:Grejen är väl att i och med att han är "återfallare" så finns det nog ingen större chans att det bara blir 1-2 matcher. Tror mer 3-5 matcher som han faktiskt blir borta.
Från Facebook:
Disciplinnämnden ger Anton Hedman 5 matchers avstängning för sin tackling mot AIK:s Fredric Anderberg varav 2 matcher omvandlas till böter.
Det innebär att Hedman är tillgänglig för spel från och med lördagens match.
Disciplinnämnden ger Anton Hedman 5 matchers avstängning för sin tackling mot AIK:s Fredric Anderberg varav 2 matcher omvandlas till böter.
Llite väntat. Nu hoppas jag man kallar in Cehlarik.Redbear skrev:Från Facebook:
Hade gärna sett Hedman mot Örebro och Färjestad, men hoppas att Pistol-Pete får komma in nu, gärna med Fogström.
Inte så farligt då. Borta 3 matcher, hade han inte varit återfall så hade det troligtvis bara blivit 1 match.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Snacka om töntig dom. Nu blev jag riktigt irriterad. 5 matcher för det där medan det finns spelare som gjort bra mycket värre saker men fått liknande/lindrigare straff. Vilket skämt. Stackars Anton som inte får spela.
I domskälet nämns ingenting om återfallsförbrytare och ändå får han 5 matcher, oerhört hårt straff tycker jag.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Hela domen.
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7904573
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7904573
Hoppas att Lhf går in och betalar Hedman dem böter han fått. Sila mygg och svälja elefanter verkar vara nämndens melodi! Fast det är klart, lyckades man lura i svenka folket att Quick var en massmördare så lär dom väl klara sig undan denna felbedömning utan större problem..
Man har i och med denna dom sparkat in dörrarna till ett osunt bedömningsklimat i Shl.
Man har i och med denna dom sparkat in dörrarna till ett osunt bedömningsklimat i Shl.
tibet- Antal inlägg : 1285
I praktiken innebär denna domen att man lika gärna kan ta 100 extra skär, hoppa in tacklingen bakifrån och träffa med en hög armbåge i huvudet på en spelare som inte är puckföra en meter från sargen. Man får ju ändå samma straff. Om man nu verkligen skulle vilja skada någon menar jag.Urken skrev:Snacka om töntig dom. Nu blev jag riktigt irriterad. 5 matcher för det där medan det finns spelare som gjort bra mycket värre saker men fått liknande/lindrigare straff. Vilket skämt. Stackars Anton som inte får spela.
För att citera en person som kommenterade domen:
"Ny regel - juniorer och Richard Wallin är inte tacklingsbara när matcher är avgjorda".
"Ny regel - juniorer och Richard Wallin är inte tacklingsbara när matcher är avgjorda".
Hehe, var det kommentar på någon tidning eller s.k. "expert"?Urken skrev:För att citera en person som kommenterade domen:
Det var en 'läsarkommentar', så ingen "expert/journalist".Rönken skrev:Hehe, var det kommentar på någon tidning eller s.k. "expert"?Urken skrev:För att citera en person som kommenterade domen:
Tycker Osten kan betala böterna för Hedman inbakade lite snyggt i hans nya kontrakt
HV71:s fans samlade ju in till Leddas böter, lulefans kanske skall försöka nåt liknande
5 matcher, allvarligt talat?
Jag är en av dem som är mest för att vi tar i med hårdhanskarna mot farligt spel och våld mot huvudet och annat, men här känns som att man tagit hänsyn till flera variabler som inte skall tas hänsyn till vid en objektiv bedöming.
Jag är en av dem som är mest för att vi tar i med hårdhanskarna mot farligt spel och våld mot huvudet och annat, men här känns som att man tagit hänsyn till flera variabler som inte skall tas hänsyn till vid en objektiv bedöming.
Löjligt. Skulle max ha varit en tvåa och det säger jag inte bara för att jag håller på Luleå. Har sett betydligt värre som inte blir 5 matcher ens....parodi
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Sida 2 av 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Sida 2 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|