Anton Hedman

+87
Ferros
Lillajag
CKa
Dustin
Norrlandstoken
Anthrax
Number 69
Hedanders
Kapten Haddock
Lasse Proppmätt
nummer 17
Mr Bister
rasbiologen
Groggen79
Patrik82
makkanmakkan
Dentos
Kagen
Diktatorn
Rakapuckar
RogerC
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Qirren
GustenA
Puckad
JuniorX
Lulefan
Jaguaren
Ulfstrk
Meyhem
kokostrollet
Jonken
Lajon
knutten
icemask
Micke80
stormvägen
Högljudd
MrA
Mickeee
#96
NallePhu
Norlin
Jompen
Donowitz
Dalle
Ingemar
Chris Hendrix
Myrman
LuleåWinston
farre
Purre
FruktHamster
Mange
Pajala
Kallepedal
Slapshot
tibet
Redbear
Rönken
Urken
Lars158
Rayko
Hellcop
delphi
UnSaccoDiSoldi
LubosC
BodenSwe
LulefanGBG
Zeb Macahan
Tony Moore
Tigerman
MickkeJ
apa19
Dave Rock
kralle
pingu
hokkzorz
Old Brooklyn
Sundance Kid
Bamsefar
Johan__
Snikne Ville
amarule
Beast.
Salle
91 posters

Sida 12 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 09:19

Lajon skrev:
Jonken skrev:
Puckad skrev:Det finns inte på kartan att Hitte-Joel hade fått en sekund där AH fick 2+2 för roughing.
Precis! Ytterligare ett klockrent exempel. Hedman höll ju bara tag i killen; när denne blev lack.  

Visst är det uppenbart att KHK spelaren dyker, men det borde ha varit uppenbart för Hedman också då backen tittar bakåt på Hedman innan och säker säger något "passande" för att provocera.

KHK backen vet att det blir en tvåa...
Hedman vet vad som väntar...
Vi ser vad som kommer....
Domaren ser vad som är på gång...

.. ändå trycker han till med klubban en gång till.

Hedman lommar till båset.


.. inte för sista gången i år.

Även en brunkare behöver använda insidan på hjälmen i bland.

Precis!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 10:19

Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta, även om det är fel på kameran och att jag kanske får upprättelse nästa år så fortsätter jag inte att passera kameran i 50 nå många gånger bl.a för att det är definitionen på vansinne! Att fortsätta göra samma sak gång på gång och förvänta mig ett nytt resultat är vansinnigt, jag skulle absolut välja att ta det försiktigare och köra 40 för att slippa besväret även om jag har rätt. Så måste även Hedman göra, ta det försiktigare så han slipper åka dit och bli straffad. Sen kan Luleå Hockey driva frågan på sidan av, där man ifrågasätter om det är så att man drabbas för namnet på tröjan och i så fall vad man skall göra åt detta. Man måste lära sig att förhålla sig till verkligheten och inte hur det borde vara!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ferros mån 27 nov 2017, 10:33

Lillajag skrev:Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta, även om det är fel på kameran och att jag kanske får upprättelse nästa år så fortsätter jag inte att passera kameran i 50 nå många gånger bl.a för att det är definitionen på vansinne! Att fortsätta göra samma sak gång på gång och förvänta mig ett nytt resultat är vansinnigt, jag skulle absolut välja att ta det försiktigare och köra 40 för att slippa besväret även om jag har rätt. Så måste även Hedman göra, ta det försiktigare så han slipper åka dit och bli straffad. Sen kan Luleå Hockey driva frågan på sidan av, där man ifrågasätter om det är så att man drabbas för namnet på tröjan och i så fall vad man skall göra åt detta. Man måste lära sig att förhålla sig till verkligheten och inte hur det borde vara!

Det blir ju en rätt dålig jämförelse, kör du på en 50-väg så tävlar du inte mot någon. Ska Hedman tagga ner och spela efter en egen regelbok så kan han inte tävla på samma villkor som hans motspelare. Det blir helt absurt om lösningen blir "du måste anpassa dig till din egna regelbok, eftersom du vet att du har en sån". Hela Hedmans spel bygger på att han ska ligga på gränsen, annars är han ingen SHL-spelare.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 10:37

Ferros skrev:
Lillajag skrev:Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta, även om det är fel på kameran och att jag kanske får upprättelse nästa år så fortsätter jag inte att passera kameran i 50 nå många gånger bl.a för att det är definitionen på vansinne! Att fortsätta göra samma sak gång på gång och förvänta mig ett nytt resultat är vansinnigt, jag skulle absolut välja att ta det försiktigare och köra 40 för att slippa besväret även om jag har rätt. Så måste även Hedman göra, ta det försiktigare så han slipper åka dit och bli straffad. Sen kan Luleå Hockey driva frågan på sidan av, där man ifrågasätter om det är så att man drabbas för namnet på tröjan och i så fall vad man skall göra åt detta. Man måste lära sig att förhålla sig till verkligheten och inte hur det borde vara!

Det blir ju en rätt dålig jämförelse, kör du på en 50-väg så tävlar du inte mot någon. Ska Hedman tagga ner och spela efter en egen regelbok så kan han inte tävla på samma villkor som hans motspelare. Det blir helt absurt om lösningen blir "du måste anpassa dig till din egna regelbok, eftersom du vet att du har en sån". Hela Hedmans spel bygger på att han ska ligga på gränsen, annars är han ingen SHL-spelare.

Ingen klockren jämförelse men resultatet är det samma! Om inte Hedman anpassar sig så kommer han att åka ut och laget får spela box play! Det är verkligheten så frågan är återigen om han skall vara vansinnig eller anpassa sig till hur verkligheten ser ut. Spelar ju ingen roll vad vi och han tycker om domarnivån, han åker ut och enda lösningen på kort sikt är att han anpassar sig!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Bamsefar mån 27 nov 2017, 11:02

Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 11:13

Bamsefar skrev:Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate

Hata?!! Förklara gärna vad du menar?
Jag hatar inte Hedman, ingen annan här inne hatar honom och domarna lär knappast hata honom. Eventuellt nån fan till nåt annat lag men dom finns ju inte här inne så din kommentar känns helt malplacerad.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Bamsefar mån 27 nov 2017, 11:57

Lillajag skrev:
Bamsefar skrev:Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate

Hata?!! Förklara gärna vad du menar?
Jag hatar inte Hedman, ingen annan här inne hatar honom och domarna lär knappast hata honom. Eventuellt nån fan till nåt annat lag men dom finns ju inte här inne så din kommentar känns helt malplacerad.

Okej, hata var o ta i, men det du förespråkar är att Hedman i stort sett inte spelar hockey ngt mer, dvs att han inte går in i närkamper, framför mål, 50/50 situationer om pucken för chansen är rätt stor att Domarna kommer o blåsa gentemot Hedman i sådana situationer oavsett hur det ser ut och Hedman måste spela så, påslagen, aggressiv och drivande, annars blir han osynlig. Har då domarna ett "eget" regelverk för Hedman , vilket 2+2 han fick mot skaik visade med all oönskvärd tydlighet att så är fallet, så blir det omöjligt för han.

I förlängningen kan man lyfta hela resonemanget till hur man vill att ishockey skall spelas, som en intensiv fullkontaktsport eller dit man tydligen strävar, en no-kontaktsport med inga känslofriande uttryck som helst. Tycke antal personer på läktarna talar sitt tydliga språk.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad mån 27 nov 2017, 12:04

Lillajag skrev:Om jag passerar en fartkamera i 50 på 50-väg och det blixtrar och jag får böter så bör jag ju lära mig att förhålla mig till detta,...!
Fartkamera: ok.

Men om det är en radarkontroll?
Och dom bara är ute och mäter när du brukar passera?
Och dessutom bötfäller dig för att dom 'tolkar situationen som'/'gör bedömningen'
att din nummerplåt är för skitig för att kunna läsas.
Varje gång.

Om domarna vore fartkameror (som var påslagna jämnt) så skulle jag vara skitglad.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av farre mån 27 nov 2017, 12:11

Att kritisera de som dömer har ju hjälpt jättemycket genom åren. Och med Petter Nilssons sorti förra året
som fortfarande är relativt färskt känns det rätt dumt att börja kritisera domarna igen.
Alla måste anpassa sig till domarnas bedömningar och då domarna tydligt visat att de dömer Hedman hårdare än t ex Joel Lundqvist så är det ju faktiskt så att Hedman måste för att inte sätta laget i skiten tänka till en andra gång innan han drar klubban i en redan liggande motspelare för andra gången på 2 sekunder.
Jag tycker inte att det är så konstigt att han måste anpassa sig till den bedömningsnivån som är satt på honom.
Att jag sedan tycker att det är förkastligt och jäkligt dåligt av domarkåren är en helt annan sak. Det är nästan mobbing tycker jag.
Med det sagt så betyder det inte att jag är en hater.
Jag har alltid gillat Hedman och han har alltid varit en favoritspelare för mig. Men ibland måste man helt enkelt anpassa sig till verkligheten.

farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Bamsefar mån 27 nov 2017, 12:26

Så individuell bedömningsnivå, från Hitte-Joels "do what you like " till Hedmans " you are Hedman, two minutes", är vad man skall förespråka?, inte undra på att folk drar sig från hockeyläktarna
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 13:07

Bamsefar skrev:
Lillajag skrev:
Bamsefar skrev:Att kräva att Hedman skall spela efter en speciell regelbok anpassad efter namnet på ryggen istället för att kritisera de som dömer efter namnet på ryggen istället för regelboken är extremt tråkigt att läsa. Men haters gonna hate

Hata?!! Förklara gärna vad du menar?
Jag hatar inte Hedman, ingen annan här inne hatar honom och domarna lär knappast hata honom. Eventuellt nån fan till nåt annat lag men dom finns ju inte här inne så din kommentar känns helt malplacerad.

Okej, hata var o ta i, men det du förespråkar är att Hedman i stort sett inte spelar hockey ngt mer, dvs att han inte går in i närkamper, framför mål, 50/50 situationer om pucken för chansen är rätt stor att Domarna kommer o blåsa gentemot Hedman i sådana situationer oavsett hur det ser ut och Hedman måste spela så, påslagen, aggressiv och drivande, annars blir han osynlig. Har då domarna ett "eget" regelverk för Hedman , vilket 2+2 han fick mot skaik visade med all oönskvärd tydlighet att så är fallet, så blir det omöjligt för han.

I förlängningen kan man lyfta hela resonemanget till hur man vill att ishockey skall spelas, som en intensiv fullkontaktsport eller dit man tydligen strävar, en no-kontaktsport med inga känslofriande uttryck som helst. Tycke antal personer på läktarna talar sitt tydliga språk.

Nu såg det ut som han fick 2+2 för att han var starkare och det är klart att sånt är inte ok, å andra sidan hade han kunnat välja att bara hålla i motståndaren och inte välta omkull honom.
Sen protesterar jag mest mot att han crosscheckade KHK-backen två gånger och den andra gången för högt upp, där tycker jag Hedman visar jävligt dåligt omdöme speciellt då domaren står och tittar på från 2-3 meters håll. Hedman hade kunnat trycka till första gången och sen kunde han ha försökt ta sig in framför backen, där kan han skymma bra och styra bättre än bakom backen. Som nån annan skrev, använd insidan av pannbenet!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 13:11

Bamsefar skrev:Så individuell bedömningsnivå, från Hitte-Joels "do what you like " till Hedmans " you are Hedman, two minutes", är vad man skall förespråka?, inte undra på att folk drar sig från hockeyläktarna

Ingen förespråkar detta, klart som fan att det är fel om man får en tvåa eller en extra tvåa för namnet på tröjan! Men den diskussionen måste ju Luleå Hockey ta med SHL och vidare med domarna. Under tiden måste Hedman anpassa sig annars sätter han sig själv och laget i skiten!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag mån 27 nov 2017, 13:12

farre skrev:Att kritisera de som dömer har ju hjälpt jättemycket genom åren. Och med Petter Nilssons sorti förra året
som fortfarande är relativt färskt känns det rätt dumt att börja kritisera domarna igen.
Alla måste anpassa sig till domarnas bedömningar och då domarna tydligt visat att de dömer Hedman hårdare än t ex Joel Lundqvist så är det ju faktiskt så att Hedman måste för att inte sätta laget i skiten tänka till en andra gång innan han drar klubban i en redan liggande motspelare för andra gången på 2 sekunder.
Jag tycker inte att det är så konstigt att han måste anpassa sig till den bedömningsnivån som är satt på honom.
Att jag sedan tycker att det är förkastligt och jäkligt dåligt av domarkåren är en helt annan sak. Det är nästan mobbing tycker jag.
Med det sagt så betyder det inte att jag är en hater.
Jag har alltid gillat Hedman och han har alltid varit en favoritspelare för mig. Men ibland måste man helt enkelt anpassa sig till verkligheten.


Sant!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad tor 01 feb 2018, 09:07

Lycka till i din fortsatta karriär och tack för allt du bidragit med. Luleå HF
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz tor 01 feb 2018, 09:13

Jag förstår men det känns lite som en svart dag.
Riktigt trist att en profil man gillat så skarpt genom åren försvinner. Lycka till i framtiden Anton! Stålmannen

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Bamsefar tor 01 feb 2018, 09:23

Verkligen trist att man inte kunde finna en väg för Hedman att ta plats i Luleå hockey, en av få negativa sidor med bulanhockeyn, att fysiskt spel skall begränsas. Såg hedman som en powerforward vars förtjänst var nära målområdet samt att stoppa oppositionen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av kokostrollet tor 01 feb 2018, 09:26

Bamsefar skrev: Verkligen trist att man inte kunde finna en väg för Hedman att ta plats i Luleå hockey, en av få negativa sidor med bulanhockeyn, att fysiskt spel skall begränsas. Såg hedman som en powerforward vars förtjänst var nära målområdet samt att stoppa oppositionen.

"Redan klar för en ny klubb" enligt Kurirens rubrik, men ser inget om det i själva artikeln. Någon som vet mer?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Hedanders tor 01 feb 2018, 09:29

Jo, känns tråkigt på nåt sätt... Men det funkade ju inte för honom. Frågan är vart han ska nu?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Sportchefen #2 tor 01 feb 2018, 09:33

Trist att han inte hittade rätt. Hoppas han får ett lyft i ny klubb, bra kille som aldrig haft problem med inställningen i alla fall. Go, Hedman.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av amarule tor 01 feb 2018, 09:47

Bamsefar skrev: Verkligen trist att man inte kunde finna en väg för Hedman att ta plats i Luleå hockey, en av få negativa sidor med bulanhockeyn, att fysiskt spel skall begränsas. Såg hedman som en powerforward vars förtjänst var nära målområdet samt att stoppa oppositionen.

Håller med. Det är ju framför mål han är som bäst och vi har inte många som går in där. Inte blir det roligt att möta honom i motståndarlag inte. Trist!!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Dustin tor 01 feb 2018, 09:48

Tråkigt att han inte passade in. En favorit men som han spelat i år så kmr han inte direkt saknas på isen.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Tony Moore tor 01 feb 2018, 09:51

Enl NSD/NK sporten är han klar för Örebro.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av hokkzorz tor 01 feb 2018, 09:52

Känns som att spelare som Hedman inte pasar in i dagens moderna ishockey i nått lag alls egentligen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av amarule tor 01 feb 2018, 09:52

Tycker ändå han är bättre än Rydahl .
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz tor 01 feb 2018, 10:04


Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad tor 01 feb 2018, 10:09

Framförallt så närmar sig den tiden då jag vill ha Anton på banan:  -Slutspelet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ferros tor 01 feb 2018, 10:22

Riktigt tråkigt att Anton lämnar, han har helt klart hittat en plats i mitt Luleåhjärta. Men det har inte stämt för honom under Bulan, så jag förstår varför man kommit fram till den här lösningen, det är nog ett bra beslut för bägge parter. Ett stort lycka till i framtiden!

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag tor 01 feb 2018, 10:29

Helt rätt och väntat. Jag har kritiserat honom hela säsongen så detta är solklart rätt beslut enligt mig. Hedman passar bättre i ett lag som inte har skridskoåkning som viktigast ingrediensen!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Hedanders tor 01 feb 2018, 15:15

Undrar vad det kostar oss att avbryta med 1,5 år kvar på kontraktet...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Redbear tor 01 feb 2018, 15:22

Tack för några fina år och lycka till i framtiden!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lulefan tor 01 feb 2018, 15:24

Hedanders skrev:Undrar vad det kostar oss att avbryta med 1,5 år kvar på kontraktet...

Vad jag förstått så var det ett ömsesidigt beslut för att Anton ville ha mer istid. Så jag antar att Örebro tagit över kontraktet eller att man brutit det utan kostnad, låter rimligast när båda vill avsluta det.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Sportchefen #2 tor 01 feb 2018, 15:30

Lulefan skrev:
Hedanders skrev:Undrar vad det kostar oss att avbryta med 1,5 år kvar på kontraktet...

Vad jag förstått så var det ett ömsesidigt beslut för att Anton ville ha mer istid. Så jag antar att Örebro tagit över kontraktet eller att man brutit det utan kostnad, låter rimligast när båda vill avsluta det.

Det tror jag också. Hade det varit bankrutta Karlskrona eller någon medelmåttig allsvensk klubb så hade man kunnat ana att Luleå pyntar en hel del även framöver. Men Örebro behöver energi, Hedman vill ha speltid och revansch och Luleå kan avvara honom.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 937
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Kneten tor 01 feb 2018, 17:20

Helt rätt beslut. Hedman har inte bidragit tillräckligt och hans speltid hade troligen inte ökat längre fram heller.

Kneten

Antal inlägg : 215
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Hankburger tor 01 feb 2018, 18:39

Styrman till Luleå? Nej tack. Medelmåttiga allsvenska backar kan vi klara oss utan. Då borde man istället satsa på Björk från Oskarshamn. Lindqvist vet jag inte men han känns inte som en bärande center alls.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad lör 03 mar 2018, 20:49

http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n3y8QMkU/statistics/7362

Jag blir glad av att killar som Hedman lyckas i ny omgivning.

2 Ass idag, strongt gjort att bara gå +1 utan att vara inne på något bakåt !
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ferros lör 03 mar 2018, 22:32

Puckad skrev:http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n3y8QMkU/statistics/7362

Jag blir glad av att killar som Hedman lyckas i ny omgivning.

2 Ass idag, strongt gjort att bara gå +1 utan att vara inne på något bakåt !

Tittade på matchen idag, Hedman var riktigt bra - igen.

Förra året gjorde han mest poäng av alla spelare i 5-mot-5 i hela vårt lag, inne på flest mål framåt och även bäst +/- i laget enligt SHL.se (inte enligt EP, konstigt nog). Riktigt synd att vi "slarvat bort" honom.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Hankburger lör 03 mar 2018, 22:35

Ferros skrev:
Puckad skrev:http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n3y8QMkU/statistics/7362

Jag blir glad av att killar som Hedman lyckas i ny omgivning.

2 Ass idag, strongt gjort att bara gå +1 utan att vara inne på något bakåt !

Tittade på matchen idag, Hedman var riktigt bra - igen.

Förra året gjorde han mest poäng av alla spelare i 5-mot-5 i hela vårt lag, inne på flest mål framåt och även bäst +/- i laget enligt SHL.se (inte enligt EP, konstigt nog). Riktigt synd att vi "slarvat bort" honom.

Tycker inte att Hedman "slarvats bort". Man gav honom chansen men han passar inte i Bulans filosofi utan han passar mer i lag där han kan grotta ned sig, spela fysiskt och ibland göra ett par poäng. Alltså inte i lag som vill komma in i zon med fart och där fysiskt spel kommer i andrahand. Engsund är en spelare som klarar av detta genom spelsinne. Hedman däremot.. verkar inte ha rätt sinne för Bulans spelidé och därför är det bättre att låta honom gå. Kul för honom att han får utdelning.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ferros lör 03 mar 2018, 22:58

Hankburger skrev:
Ferros skrev:
Puckad skrev:http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n3y8QMkU/statistics/7362

Jag blir glad av att killar som Hedman lyckas i ny omgivning.

2 Ass idag, strongt gjort att bara gå +1 utan att vara inne på något bakåt !

Tittade på matchen idag, Hedman var riktigt bra - igen.

Förra året gjorde han mest poäng av alla spelare i 5-mot-5 i hela vårt lag, inne på flest mål framåt och även bäst +/- i laget enligt SHL.se (inte enligt EP, konstigt nog). Riktigt synd att vi "slarvat bort" honom.

Tycker inte att Hedman "slarvats bort". Man gav honom chansen men han passar inte i Bulans filosofi utan han passar mer i lag där han kan grotta ned sig, spela fysiskt och ibland göra ett par poäng. Alltså inte i lag som vill komma in i zon med fart och där fysiskt spel kommer i andrahand. Engsund är en spelare som klarar av detta genom spelsinne. Hedman däremot.. verkar inte ha rätt sinne för Bulans spelidé och därför är det bättre att låta honom gå. Kul för honom att han får utdelning.

Just därför satte jag det inom citationstecken. Hedman är en bra spelare men har inte klarat av att anpassa sig till Bulans hockey, samtidigt har han väl inte riktigt fått chansen på riktigt heller, han snittar en istid på 9:52 - 14:e mest av alla forwards i laget, det är bara Rydahl och Ledin som har haft mindre. Så jag hade gärna sett att det givits lite mer tid att få in Hedman i laget, men där finns det väl en önskan från spelaren också antar jag.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Hankburger sön 04 mar 2018, 15:12

Ferros skrev:
Hankburger skrev:
Ferros skrev:
Puckad skrev:http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n3y8QMkU/statistics/7362

Jag blir glad av att killar som Hedman lyckas i ny omgivning.

2 Ass idag, strongt gjort att bara gå +1 utan att vara inne på något bakåt !

Tittade på matchen idag, Hedman var riktigt bra - igen.

Förra året gjorde han mest poäng av alla spelare i 5-mot-5 i hela vårt lag, inne på flest mål framåt och även bäst +/- i laget enligt SHL.se (inte enligt EP, konstigt nog). Riktigt synd att vi "slarvat bort" honom.

Tycker inte att Hedman "slarvats bort". Man gav honom chansen men han passar inte i Bulans filosofi utan han passar mer i lag där han kan grotta ned sig, spela fysiskt och ibland göra ett par poäng. Alltså inte i lag som vill komma in i zon med fart och där fysiskt spel kommer i andrahand. Engsund är en spelare som klarar av detta genom spelsinne. Hedman däremot.. verkar inte ha rätt sinne för Bulans spelidé och därför är det bättre att låta honom gå. Kul för honom att han får utdelning.

Just därför satte jag det inom citationstecken. Hedman är en bra spelare men har inte klarat av att anpassa sig till Bulans hockey, samtidigt har han väl inte riktigt fått chansen på riktigt heller, han snittar en istid på 9:52 - 14:e mest av alla forwards i laget, det är bara Rydahl och Ledin som har haft mindre. Så jag hade gärna sett att det givits lite mer tid att få in Hedman i laget, men där finns det väl en önskan från spelaren också antar jag.

Hedman började väl i tredjefemman och snittade en bra bit över 12 minuter per match men allt eftersom så har han fått mindre och mindre tid. Tror nog Hedman kommer att göra det bra i Örebro. Självfallet inte snitta en poäng per match men inte göra bort sig heller.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lulefan sön 04 mar 2018, 16:03

Oavsett om Hedman blir grym i Örebro så betyder ju inte det att det var ett misstag släppa honom. Han fick inte till det i det nya spelsystemet och det är svårt sia kring om han hade kommit in i det eller inte. Miljöombyte och nytt lag kan göra mycket, man kan få en nytändning t ex, kanske passar bättre i spelsystem och har bättre kemi på isen med lagkamrater, det är många variabler, varav många vi inte hade kunnat ändra på här.

Sedan tycker jag ändå att ~10-12 min i snitt per match är ganska gott om tid att visa vad man går för och göra ett intryck.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad sön 04 mar 2018, 17:10

Lulefan skrev:Oavsett om Hedman blir grym i Örebro så betyder ju inte det att det var ett misstag släppa honom.

Sant!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Pajala mån 05 mar 2018, 13:10

Hedman fick förtroende att visa att han klarade av att spela bulanhockey, han klarade inte av det, så han skeppades, ett rätt beslut av Luleå hockey.

End of story.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av RSD555 mån 05 mar 2018, 19:06

Pajala skrev:Hedman fick förtroende att visa att han klarade av att spela bulanhockey, han klarade inte av det, så han skeppades, ett rätt beslut av Luleå  hockey.

End of story.

Måste erkänna att du oftast har rätt. Bara jobbigt höra sanningen under match.

Under match vill man bara låtsas "Luleå är dom bästa, heja heja heja Lule"

RSD555

Antal inlägg : 705
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Norrlandstoken mån 05 mar 2018, 22:46

Jag tror fortfarande att Hedman enbart värvades av en enda anledning. Att få hit Klasen igen.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Bamsefar tis 06 mar 2018, 08:33

Norrlandstoken skrev:Jag tror fortfarande att Hedman enbart värvades av en enda anledning. Att få hit Klasen igen.
Så vi kan räkna med att Klasen går till Örebro när han vänder hem Shocked
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Norrlandstoken tis 06 mar 2018, 13:54

Förmodligen Växjö

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av hokkzorz tis 06 mar 2018, 15:14

Pajala skrev:Hedman fick förtroende att visa att han klarade av att spela bulanhockey, han klarade inte av det, så han skeppades, ett rätt beslut av Luleå  hockey.

End of story.

Ett av dina bästa inlägg nånsin Pajala.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Lillajag ons 07 mar 2018, 09:51

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:Hedman fick förtroende att visa att han klarade av att spela bulanhockey, han klarade inte av det, så han skeppades, ett rätt beslut av Luleå  hockey.

End of story.

Ett av dina bästa inlägg nånsin Pajala.

Wow plötsligt händer det! Jag håller faktiskt med Pajala till 100%, jävlart ordagrant!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz ons 07 mar 2018, 22:55

Ska vi låta Hedman vara då? Känns aningen ovärdigt att skriva kommentarer som att han enbart värvades för Klasens skull, när han krigat för oss under 5 säsonger och varit en ikon och publikfavorit för väldigt många. Har själv pratat med Anton och vet hur mycket Luleå Hockey och Luleå stad betyder för honom.

I övrigt en duktig hockeyarbetare som fått nytändning i Örebro med ett spel som dessutom passar honom bättre.

Bara att önska lycka till och tacka för alla år!

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad ons 07 mar 2018, 23:07

+1 på den.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 12 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet