Anton Levtchi
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Anton Levtchi
Kontraktet gäller för säsongen 24/25.
https://www.luleahockey.se/article/k7mascw-30c4d/view
Blinders- Antal inlägg : 5278
Metheuz likes this post
Sv: Anton Levtchi
Ja: Uusi, kiiltävä kultakypärä päälle ensi kauden loppuun!
Jonken- Antal inlägg : 7154
NallePhu likes this post
NallePhu- Antal inlägg : 18747
Wolfhunter likes this post
Sigge75- Antal inlägg : 283
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 492
Sedan Levtchi är urusel på engelska men gissar han får trimma till kunskaperna i omklädningsrummet samt vi har finska spelare och Alamäki i laget, kan tänka mig att Antti kommer ta steget till båset delar av säsongen för vara hjälpreda i båset!
Wolfhunter and Serkan122 like this post
SatanicPanic- Antal inlägg : 834
NallePhu and Serkan122 like this post
Jaja, tur vi har Alamäki och andra finländare i laget som kan hjälpa till. Onekligen en skicklig spelare, frågan är om han får utrymme att spela sitt spel eller kommer köra sig slut både fysiskt och mentalt av spelsystemet.
Dustin- Antal inlägg : 7279
pingu likes this post
Tror detta blir kanonbra jag
Wolfhunter- Antal inlägg : 1371
BulanFanClub- Antal inlägg : 671
Pajala- Antal inlägg : 18971
Läs vad AGENTEN skriver i media innan du bolsunerar ut en killgissning, Allt handlar om han vill se om han trivs gör han det då kommer dem förlänga kontraktet!Pajala skrev:Grym värvning men att han redan är klar för tappara efteråt känns lite surt, vi hade behövt en 2+1 av honom.
Äh, nu är vi snälla och sympatiska. Det är fredag, solen skiner och vi har landat en, vad det verkar, kanonvärvning.NallePhu skrev:Läs vad AGENTEN skriver i media innan du bolsunerar ut en killgissning, Allt handlar om han vill se om han trivs gör han det då kommer dem förlänga kontraktet!Pajala skrev:Grym värvning men att han redan är klar för tappara efteråt känns lite surt, vi hade behövt en 2+1 av honom.
We shall overcome, osv. Trevlig helg.
Kanellängd- Antal inlägg : 875
Puckad likes this post
NallePhu skrev:Intressant situation som agenten förklarade i NSD att inget är självskrivet att han återvänder till Tappara, Allt hänger på om han trivs och fungerar i Luleå då är möjligheten att han stannar längre i Luleå!
Sedan Levtchi är urusel på engelska men gissar han får trimma till kunskaperna i omklädningsrummet samt vi har finska spelare och Alamäki i laget, kan tänka mig att Antti kommer ta steget till båset delar av säsongen för vara hjälpreda i båset!
Tjäna alla. Kom hit bara att gratulera er. Lite svårt för mej att ta den här på svenska, ok om jag byter till svenskt fingelska?
Vi visste att vi ska förlora honon. Till Luleå (jag var också där i det där spelet, Tack, fin city. Även visitarade sista sommaren )
Ni ska låna en spelare som e taikuri
Ni ska också få låna en spelare spm ska kör er nuts (om det inte går idag, så går det int)
Ni ska få låna en väldigt intressant spelare
He will drive you grazy. He will take some penalties turhautuneena. He will be walking in shadows. But, he will also deliver.
The point quoting what I did is. Ei se ole kielitaidosta kiinni. Han e lite sån, att han måste ha en feeling "this is my home". Om ni kan bygga den till honom, ni e vinnarna. Jos hän tuntisi olonsa kotoisaksi paikassa missä tahansa, han spelade int i Sverige, int Finland heller.
Saatanan hyvä mielialapelaaja. Antakaa hänelle tuki. Hän toimittaa.
SammyO- Antal inlägg : 2
Bamsefar, NallePhu, Tony Moore, Redbear, Diktatorn, Donowitz, Pontaking and like this post
NallePhu skrev:
Am I some sort of Columbo or something? Came back. Not to ask any questions, but clarify this video. It isn´t about #76. It is about the guy in the radio. He didin´t do this on TV. He did this on radio. Been doing that from 1980`s. The clip was just made from some nice guy, to see what the player did and syncing "our voice" into that. Kudos till who ever did it.
Nu ska jag hem, ha det så bra.
SammyO- Antal inlägg : 2
NallePhu, Loop, Tackleberry, Metheuz, Kneten and Bengtfredlund78 like this post
Tony Moore and Kneten like this post
Under fredagen bekräftade Luleå Hockey det vi avslöjade i slutet av februari – att Tapparas bäste poänggörare kommer spela för dem nästa säsong. Han är en riktig vinnare, de tre senaste säsongerna har han lett den finska klubben till fyra titlar, och det är bara ett guld som är gott nog för honom. "Jag hatar verkligen att förlora", säger Anton Levtchi.
Det var många klubbar som ville ha den 28-årige finländaren, som gjorde flest poäng av alla spelare den finska ligan förra säsongen, och ledde Tappara till ett nytt guld.
Det var Luleå Hockey som fick honom.
– Jag har inte koll på hur många klubbar det var, men jag hade flera bra alternativ runt om i Europa, säger Anton Levtchi och tillägger: – Fast jag kände att det här var bäst för mig.
Han känner sig ännu inte bekväm med att intervjuas på engelska och agenten Jonatan Tanus agerar tolk åt oss.
Åtminstone en av tränarna i Luleå Hockeys stab kan finska, hur viktigt var det för dig?
– Det är klart att det, och att ha några finsktalande lagkamrater, är en fördel. Det var också en av anledningarna till att jag valde att skriva på för dem.
– Jag har känt honom i mer än tio år, och att höra honom prata gott om staden och föreningen gjorde mitt beslut lättare. Fast jag har hört bra saker även från spelare.
– Sedan minns jag att deras supportrar var fantastiska när vi mötte dem, säger han – och syftar på 2023 års final i CHL – innan han fortsätter:
– Jag vill spela på en så hög nivå som möjligt, och det här känns som rätt läge ta nästa steg i min karriär. Sedan var det viktigt för mig att komma till en förening som jag tror att jag kommer kunna nå framgångar med.
Du gjorde 28 mål och 43 assist och vann guld, jag antar att du är rätt nöjd med den säsong du har bakom dig?
– Jag vet vilken min roll är, jag måste producera, och det var en bra säsong. Men för mig betyder guldet mer än poängen.
Han har vunnit fyra titlar med Tappara.
Efter det guld de vann 2022 värvades guldhjälmenvinnaren av Florida Panthers, fast han lyckades inte att ta en ordinarie plats i det stjärnfyllda laget, och återvände efter två matcher med dem och 35 med farmarlaget Charlotte Checkers till moderklubben.
Han hjälpte sedan Tappara att vinna dubbeln.
– Det blev inte så många minuter i de där matcherna jag fick i NHL, och då är det svårt, säger Anton Levtchi och tillägger:
– Jag var samtidigt inte tillräckligt bra för att ta en plats i någon av deras toppkedjor.
Vad kan de som inte har koll på dig sedan tidigare förvänta sig?
– Det är i anfallsspelet jag har mina styrkor. Jag ser mig själv både som spelfördelare och målskytt. Sedan hatar jag verkligen att förlora och är en sådan där spelare som brukar kliva fram i jämna matcher."
– Vi får se om han återvänder eller stannar, det finns ingen klausul för 2025 i hans kontrakt med dem, men allt är möjligt om han gör bra ifrån sig och trivs säger agenten Jonatan Tanus."
NallePhu skrev:Läs vad AGENTEN skriver i media innan du bolsunerar ut en killgissning, Allt handlar om han vill se om han trivs gör han det då kommer dem förlänga kontraktet!Pajala skrev:Grym värvning men att han redan är klar för tappara efteråt känns lite surt, vi hade behövt en 2+1 av honom.
Klart agenten säger så, men tappara säger att han är klar för dom, vi får se vem som får rätt.
Pajala skrev:NallePhu skrev:Läs vad AGENTEN skriver i media innan du bolsunerar ut en killgissning, Allt handlar om han vill se om han trivs gör han det då kommer dem förlänga kontraktet!Pajala skrev:Grym värvning men att han redan är klar för tappara efteråt känns lite surt, vi hade behövt en 2+1 av honom.
Klart agenten säger så, men tappara säger att han är klar för dom, vi får se vem som får rätt.
Det är ganska uppenbart att du vill lat garantera
dig ett "vad var det jag sa!" En typisk tornedalsk skadeglädje men om du tar och försöker läsa om detta:
– Vi får se om han återvänder eller stannar, det finns ingen klausul för 2025 i hans kontrakt med dem, men allt är möjligt om han gör bra ifrån sig och trivs säger agenten Jonatan Tanus.
Så finns det inget egentligen som säger att han återvänder chansen är lika god att han stannar i Luleå som att han återvänder till Tappara eftersom Levtchi har en tendens att vantrivas där ingen kan finska!
SatanicPanic- Antal inlägg : 834
SatanicPanic skrev:Pajala skrev:NallePhu skrev:Läs vad AGENTEN skriver i media innan du bolsunerar ut en killgissning, Allt handlar om han vill se om han trivs gör han det då kommer dem förlänga kontraktet!Pajala skrev:Grym värvning men att han redan är klar för tappara efteråt känns lite surt, vi hade behövt en 2+1 av honom.
dig ett "vad var det jag sa!" En typisk tornedalsk skadeglädje men om du tar och försöker läsa om detta:
– Vi får se om han återvänder eller stannar, det finns ingen klausul för 2025 i hans kontrakt med dem, men allt är möjligt om han gör bra ifrån sig och trivs säger agenten Jonatan Tanus.
Så finns det inget egentligen som säger att han återvänder chansen är lika god att han stannar i Luleå som att han återvänder till Tappara eftersom Levtchi har en tendens att vantrivas där ingen kan finska!
Vi får vänta och se vem som får rätt.
SammyO likes this post
This one Juha Lindegren is probably better than Antero Mertaranta in do play by play on icehockey, But never the less this shows skills that Anton has and going to transit in to Luleå!SammyO skrev:NallePhu skrev:
Am I some sort of Columbo or something? Came back. Not to ask any questions, but clarify this video. It isn´t about #76. It is about the guy in the radio. He didin´t do this on TV. He did this on radio. Been doing that from 1980`s. The clip was just made from some nice guy, to see what the player did and syncing "our voice" into that. Kudos till who ever did it.
Nu ska jag hem, ha det så bra.
Det är inte lönt föra den konversationen med Pajala då han har sin fix över hur det är men Agenten säger en annan, Sedan som du säger Anton har en tendens att vantrivas där ingen kan Finska språket och i Luleå så är väl det nu spelare & ledare som kan språket samt många i Luleå kan språket också!SatanicPanic skrev:Pajala skrev:NallePhu skrev:Läs vad AGENTEN skriver i media innan du bolsunerar ut en killgissning, Allt handlar om han vill se om han trivs gör han det då kommer dem förlänga kontraktet!Pajala skrev:Grym värvning men att han redan är klar för tappara efteråt känns lite surt, vi hade behövt en 2+1 av honom.
SatanicPanic likes this post
SammyO skrev:
He will drive you grazy. He will take some penalties turhautuneena. He will be walking in shadows. But, he will also deliver.
Förväntar mig inget annat än ”in the shadows” av The Rasmus som mållåt.
Diktatorn- Antal inlägg : 734
SammyO likes this post
- Är han för bra, kommer alplandet kasta alla pengar de kan på honom och han försvinner.
- Rullar det inte på i SHL som önskat, lär han få hemlängtan till Tammerfors redan under jul.
Alltså. Han behöver vara bra. Men inte för bra. Och samtidigt trivas i Luleå - om vi ska se honom fortsättningsvis
Donowitz- Antal inlägg : 4351
Sedan hoppas man ju att lagkamraterna i LHF; verkligen lägger ner EXTRA -på att konversera med Anton på Svenska. Grymt VIKTIGT att INGEN känner sig utanför i laget. Man vill ju inte heller att det skall bli några grupperingar inom laget; där 'Finnarna' håller för sig själva.
Luleå Hockey ska vara ett LAG -där man ALLTID bryter ner hindren TILLSAMMANS.
Kneten and Serkan122 like this post
NallePhu and Tackleberry like this post
Svenska:
Välkommen till oss, spela hårt och ge allt så blir du odödlig precis som många finnar som spelat för Luleå.
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Men man hoppas ju ändå att han kan anpassa sig å inte bli sidsteppad på grund av det...
Han verkar ju trots allt kunna spela hockey!
Jojjan- Antal inlägg : 418
Jojjan skrev:Svårt med såna språkbarrier, är ju skrämmande att snubben inte ens lärt sig engelska som en 28-årig hockeyspelare.
Men man hoppas ju ändå att han kan anpassa sig å inte bli sidsteppad på grund av det...
Ja, är man skiftarbetare på pappersbruket Metso är det väl sak samma om man lär sig hjälplig engelska eller inte. Men som hockeyspelare kan man ju tycka att det är angeläget om man vill maximera sin karriär. Å andra sidan är det ju kul att alla inte är som andra.
Haparanda- Antal inlägg : 71
Donowitz, Blitzwagen, BulanFanClub and Haparanda like this post
Pontaking- Antal inlägg : 1360
Kneten and Lehto like this post
Absolut inte skrämmande. Bara annorlunda. Anton har ju endast gått den 'andra' vägen hemma: Han kan även Ryska.Jojjan skrev:Svårt med såna språkbarrier, är ju skrämmande att snubben inte ens lärt sig engelska som en 28-årig hockeyspelare.
Finska och Ryska språket härstammar ju från samma släktträd. Medan Svenska språket kommer ur ett helt annat släktträd -som är besläktad med Engelskan. Historiskt har dock många Finnar haft förhållandevis lätt -att lära sig det Svenska språket.
Jonken skrev:Absolut inte skrämmande. Bara annorlunda. Anton har ju endast gått den 'andra' vägen hemma: Han kan även Ryska.Jojjan skrev:Svårt med såna språkbarrier, är ju skrämmande att snubben inte ens lärt sig engelska som en 28-årig hockeyspelare.
Finska och Ryska språket härstammar ju från samma släktträd. Medan Svenska språket kommer ur ett helt annat släktträd -som är besläktad med Engelskan. Historiskt har dock många Finnar haft förhållandevis lätt -att lära sig det Svenska språket.
Inte riktigt. Ryska är ett slaviskt språk medan finska är ett Finsk-urgiskt språk. Dessa två kommer från två skiljt olika språkgrupper. Ryskan är snarare närmare besläktad med det engelska språket än vad svenskan är med finskan eftersom ryska, engelska och svenska är indo-europeiska språk medan finskan inte är det.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 492
Tyrre kunde svenska innan han kom till ossPajala skrev:Tyrre lärde ju sig svenska så nog kommer Anton att ta till sig det, fast viktigast är att hans klubba får "tala"
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2145
Jojjan likes this post
storeken- Antal inlägg : 191
Helt rätt.LetsGoLuleå skrev:
Inte riktigt. Ryska är ett slaviskt språk medan finska är ett Finsk-urgiskt språk. Dessa två kommer från två skiljt olika språkgrupper. Ryskan är snarare närmare besläktad med det engelska språket än vad svenskan är med finskan eftersom ryska, engelska och svenska är indo-europeiska språk medan finskan inte är det.
pingu and Ekan like this post
Lasse Proppmätt skrev:Tyrre kunde svenska innan han kom till ossPajala skrev:Tyrre lärde ju sig svenska så nog kommer Anton att ta till sig det, fast viktigast är att hans klubba får "tala"
Om jag inte kommer ihåg fel så två första åren pratade han bara finska vid intervjuerna, kanske han kunde svenska men han kanske kände sig osäker med just svenskan, två sista åren så började han använda svenska hela tiden.
Jojjan- Antal inlägg : 418
Lars158- Antal inlägg : 9827
Jojjan likes this post
Pajala and Lehto like this post
Puckad, Kneten and Lehto like this post
För alla som kan finska så är detta en rätt intressant YT intervju....
Snikne Ville- Antal inlägg : 6551
Wolfhunter likes this post
"Det finns en förväntning att jag ska producera här och det ska jag försöka leva upp till".Snikne Ville skrev:https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/poangkungen-har-landat-i-lulea-jag-ska-vara-en-rolig-spelare/r0q07z9j
Foto: Herman Öberg
"..– En säsong i taget, det kommer jag klara bra. Jag har haft en utländsk tränare senaste två åren och har fått bra resultat under hans tid. Det finns ett antal finländare i laget och tränare. Det finns finsk kultur i Luleå också, så det ser jag inte som något bekymmer, svarar Anton Levtchi."
Det var assisterande tränaren Antti Alamäki som tolkade samtalet mellan Anton och reporeter Herman Öberg.
Och trivs Anton och LHF med varandra är det ingenting som hindrar att Anton blir kvar längre än nästa säsong i LHF!
Blitzwagen likes this post
https://fb.watch/ul7SoB7iJH/?
Metheuz- Antal inlägg : 766
Dustin- Antal inlägg : 7279
Kneten and Kiruna like this post
Tony Moore, Diktatorn, Metheuz, Hjalmar_Vuopio, Blitzwagen and Serkan122 like this post
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3