Chris Abbott, Del 2

+78
Anthrax
Hankburger
PM
Hedanders
Ferros
Dustin
Monco
CKa
Kato
Wolfhunter
Sundance Kid
MrA
hokkzorz
Sir Prozac
Lasse Proppmätt
Purre
ski3r
Luleåfan
Knäcktomten
LubosC
Slapshot
Snikne Ville
Kagen
Pajala
HarryHaffa
Cambbott24
kniba
Ingemar
Micke80
Old Brooklyn
Admin
Tony Moore
Tigerman
Mickeee
Donowitz
Lajon
GustenA
Mange
FruktHamster
pingu
Jonken
Groggen79
johan74
Observer
Norlin
Scouten
LHF96
amarule
Jaguaren
Dentos
kokostrollet
Lulefan
Urken
NallePhu
Murveln
Redbear
JuniorX
icemask
Lars158
Ivanhoe
LulefanGBG
tibet
Myrman
nummer 17
ezz
Kallepedal
JoakimJ
farre
Rönken
Dilox
Puckad
Fred Herbert
Hellcop
LuleåWinston
Bamsefar
makkanmakkan
Rocksolid
KaptenBlodskelett
82 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Urken mån 20 apr 2015, 21:04

NallePhu skrev:på Twitter:
Johan Rylander ‏@rylanderjohan  · 8m8 minutes ago  

Vad säger ni om Chris Abbott som stjärncenter i @frolunda_hc? #twittpuck #presskonferens


Inte en chans, då spyr jag!

Jag var beredd att säga: vinner inte Luleå, hoppas jag att HV och Chris får ro hem guldet nästa år, men Frölunda? Aldrig. Mad
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 20 apr 2015, 21:04

NallePhu skrev:på Twitter:
Johan Rylander ‏@rylanderjohan  · 8m8 minutes ago  

Vad säger ni om Chris Abbott som stjärncenter i @frolunda_hc? #twittpuck #presskonferens

*Kaskadspyr av blotta tanken*
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken mån 20 apr 2015, 21:07

Urken skrev:
NallePhu skrev:på Twitter:
Johan Rylander ‏@rylanderjohan  · 8m8 minutes ago  

Vad säger ni om Chris Abbott som stjärncenter i @frolunda_hc? #twittpuck #presskonferens


Inte en chans, då spyr jag!

Jag var beredd att säga: vinner inte Luleå, hoppas jag att HV och Chris får ro hem guldet nästa år, men Frölunda? Aldrig. Mad

Låter ju inte helt orimligt, Rönnbergs bygge behöver denna typ av spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad mån 20 apr 2015, 21:08

Det glädjer mig att det kommer idag, den här dagen är ändå förstörd ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Redbear mån 20 apr 2015, 21:10

Rönken skrev:
Urken skrev:
NallePhu skrev:på Twitter:
Johan Rylander ‏@rylanderjohan  · 8m8 minutes ago  

Vad säger ni om Chris Abbott som stjärncenter i @frolunda_hc? #twittpuck #presskonferens


Inte en chans, då spyr jag!

Jag var beredd att säga: vinner inte Luleå, hoppas jag att HV och Chris får ro hem guldet nästa år, men Frölunda? Aldrig. Mad

Låter ju inte helt orimligt, Rönnbergs bygge behöver denna typ av spelare.

Ja, dessutom har han haft Rönnberg som coach tidigare. Rönnberg har väl försökt locka Abbotts tidigare.


Senast ändrad av Redbear den mån 20 apr 2015, 21:11, ändrad totalt 1 gång
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Urken mån 20 apr 2015, 21:10

Chris tillsammans med Hitte-Joel? :S
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken mån 20 apr 2015, 21:12

Redbear skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
NallePhu skrev:på Twitter:
Johan Rylander ‏@rylanderjohan  · 8m8 minutes ago  

Vad säger ni om Chris Abbott som stjärncenter i @frolunda_hc? #twittpuck #presskonferens


Inte en chans, då spyr jag!

Jag var beredd att säga: vinner inte Luleå, hoppas jag att HV och Chris får ro hem guldet nästa år, men Frölunda? Aldrig. Mad

Låter ju inte helt orimligt, Rönnbergs bygge behöver denna typ av spelare.

Ja, dessutom har han haft Rönnberg som coach tidigare. Rönnberg har väl försökt locka Abbotts tidigare.

Yes, vill minnas att han försökt tidigare ja. Dessutom talar han oftast gott om Chris, även när han tacklade två Frölunda-iter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lulefan mån 20 apr 2015, 22:03

Agenten skriver att det var i januari de fick reda på att Luleås intresse inte var skyhögt, vilket sammanträffade då att Abbottarna var bättre under våren...

Sedan vill Luleå skriva ettårskontrakt, antagligen för att de märkt av detta, Abbotts vägrar. Det är fortfarande tidigt på silly och hade Chris verkligen velat spela för LHF så mycket som han säger så hade han väntat längre. SM-slutspelet är inte ens slut än. Vad spelare och agenter säger i media är inte alltid hela sanningen, borde alla vara väl medvetna om.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken mån 20 apr 2015, 22:05

Lulefan skrev:Agenten skriver att det var i januari de fick reda på att Luleås intresse inte var skyhögt, vilket sammanträffade då att Abbottarna var bättre under våren...

Sedan vill Luleå skriva ettårskontrakt, antagligen för att de märkt av detta, Abbotts vägrar. Det är fortfarande tidigt på silly och hade Chris verkligen velat spela för LHF så mycket som han säger så hade han väntat längre. SM-slutspelet är inte ens slut än. Vad spelare och agenter säger i media är inte alltid hela sanningen, borde alla vara väl medvetna om.

Fast 5-6 månader är väl ändå att räkna som att vänta länge? Skulle han väntat till oktober? Hur många här på forumet skulle acceptera att bli inkallad till chefen i morgon bitti och få höra att han kapar 10000 på månadslönen. Utöver Fruktis är det nog inte många.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lulefan mån 20 apr 2015, 22:09

Rönken skrev:
Lulefan skrev:Agenten skriver att det var i januari de fick reda på att Luleås intresse inte var skyhögt, vilket sammanträffade då att Abbottarna var bättre under våren...

Sedan vill Luleå skriva ettårskontrakt, antagligen för att de märkt av detta, Abbotts vägrar. Det är fortfarande tidigt på silly och hade Chris verkligen velat spela för LHF så mycket som han säger så hade han väntat längre. SM-slutspelet är inte ens slut än. Vad spelare och agenter säger i media är inte alltid hela sanningen, borde alla vara väl medvetna om.

Fast 5-6 månader är väl ändå att räkna som att vänta länge? Skulle han väntat till oktober? Hur många här på forumet skulle acceptera att bli inkallad till chefen i morgon bitti och få höra att han kapar 10000 på månadslönen. Utöver Fruktis är det nog inte många.

Fast sport är inte som alla andra branscher. Jag tror hellre på att LHF agerar korrekt fram tills motsatsen är bevisad, ingen spelare är större än föreningen.
Vi vet ingenting om hur kommunikationen har sett ut och vad han har fått för erbjudanden.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 mån 20 apr 2015, 22:12

Lulefan skrev:
Rönken skrev:
Lulefan skrev:Agenten skriver att det var i januari de fick reda på att Luleås intresse inte var skyhögt, vilket sammanträffade då att Abbottarna var bättre under våren...

Sedan vill Luleå skriva ettårskontrakt, antagligen för att de märkt av detta, Abbotts vägrar. Det är fortfarande tidigt på silly och hade Chris verkligen velat spela för LHF så mycket som han säger så hade han väntat längre. SM-slutspelet är inte ens slut än. Vad spelare och agenter säger i media är inte alltid hela sanningen, borde alla vara väl medvetna om.

Fast 5-6 månader är väl ändå att räkna som att vänta länge? Skulle han väntat till oktober? Hur många här på forumet skulle acceptera att bli inkallad till chefen i morgon bitti och få höra att han kapar 10000 på månadslönen. Utöver Fruktis är det nog inte många.

Fast sport är inte som alla andra branscher. Jag tror hellre på att LHF agerar korrekt fram tills motsatsen är bevisad, ingen spelare är större än föreningen.
Vi vet ingenting om hur kommunikationen har sett ut och vad han har fått för erbjudanden.

Ingen i styrelse är heller större än varken spelare men framförallt inte förening

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av kokostrollet mån 20 apr 2015, 22:40

Väldigt, väldigt tråkigt med Abbott. Kommer att kännas mycket konstigt att se honom i en annan tröja i samma liga framöver. Sad

Hade väldigt gärna sett en förlängning där och tre år hade inte heller känts galet. Särskilt när beslutet togs att inte förlänga med Fogström heller. Nu har vi tappat våra två bästa centrar (ja, jag gör den bedömningen) och även om vi har lovande och spännande spelare på de positionerna i laget som läget är redan, så är det oprövade kort och spelare av karaktären "hög risk, hög potential" rätt genomgående. Blir intressant att se hur centersidan kommer arta sig nu och vem som blir kapten nästa säsong.

Samtidigt tror jag det är viktigt att man som supporter inser att man sitter i Platons grotta och gormar. Vi har trots allt varken insyn i hur förhandlingarna med Abbott(s) sett ut, hur LHFs strategi varit (knappast bara Osten bakom spakarna) samt hur alternativet sett och framförallt ser ut. Det är först när vi har laget klart som det går att bedöma om helheten känns bättre eller sämre än årets säsong.

Visst känns det lite skakigt, och mycket tråkigt att eran med Abbotts är över, men samtidigt är värvningarna hittills intressanta och spännande. Blir ett helt annat lag nästa säsong och får vi bara in bra och tillförlitlig spets på de sista positionerna tror jag det kommer att kunna kännas bra i slutändan trots allt.

Försvarsmässigt (förutsatt att Näkyvä stannar) är det få säsonger jag tycker man känt sig så väl till mods som i år, så får vi bara till de sista forwardsvärvningarna nu så tror jag nästa säsong kan sluta bättre än den här.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Dentos mån 20 apr 2015, 22:47

Jag finner inte ens ord för hur besviken jag är just nu. Fan Osten, Fan Chris.. Varför skulle det sluta på det här sättet? Vad har jag missat? Nånting är skumt med hela den här sörjan. Det är något som vi utåt inte fått höra. Vad har hänt, och varför? Jag behöver fan svar för att kunna släppa det här och gå vidare. Just nu är jag bara tom.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 853
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Jaguaren mån 20 apr 2015, 23:01

Är det något som ruttnat under ytan så är det bra att gå skilda vägar.
Kommer dock sakna abbott, hur mycket beror dock på vad dom fyller luckan med.
Tänk om dom börjar Jula om att wallmark växer mer och att ekarv ska in och harju försvinner inte alls dom center.. Då är vi rökt !!! Grana har svårt att hitta sin plats i egen zon så det är nada att hänga i granen det heller.
Nu behöver vi två riktigt bra centrar.
Hur mycket flis har vi kvar för en till två forwards med pulver då.
Det här kändes inget vidare scratch
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Pajala tis 21 apr 2015, 07:18

klart det kommer in nya spelare, shl är ju inte ens slut så det finns som inget att oroa sig för, osten fixar biffen ... Very Happy

jag skulle bli riktigt orolig OM inte osten skulle satsa på nya spelare utan försöker behålla ett liknade bottenlag som denna säsong, då skulle vi vara riktigt i trubbel.

Det kan inte bli sämre än vad det är/har varit, jag tvivlar då inte att osten gör fel, nog kommer alla korten fram på bordet så småningom angående Chris, det är Luleå hockey som är arbetsgivaren och vad dom beslutar kan varken spelare eller fans påverka.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av amarule tis 21 apr 2015, 08:01

Lars158 skrev:Otroligt roande att Osten kommer med ett acceptabelt bud tillslut, men försent.

Inte alls roligt och det har hänt förr att Osten försökt vänta ut en spelare. Var det inte så med Pesonen i vintras, att Osten då också kom försent för att ahn avvaktade? Ville väl få ner priset då också. inte bra att vara dumsnål, tydligen.
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 21 apr 2015, 08:15

Tackar för sig:

"Läs hela brevet från Chris Abbott

c08:10 | 15-04-21 * Kommentera  
p Skriv ut   Share on facebook  Share on Goggle+  
Share on email Share on twitter More Sharing Services


Läs ursprungsbrevet på Engelska här:

Till våra vänner och fans av Luleå Hockey Det är med tungt hjärta som jag har beslutat att lämna Luleå. För de senaste sex åren har Cam och jag har haft nöjet att kalla Luleå vårat hem. Folket i Luleå och Norrbotten har välkomnat oss till deras gemenskap, och gjort så vi känt oss som en av dem. Våra år i Luleå har varit oerhört roligt; det har varit ett andra hem för oss.

Av dessa skäl har det verkligen varit en ära att bära Luleås lagtröja. Jag kan bara hoppas att vi i dina ögon verkligen har representerat Luleå både på och utanför isen.

Personligen är jag djupt hedrad över att ha varit lagkapten för laget i en sådan stolt organisation. Det har varit min största enskilda erfarenhet som idrottsman. Och även om vi har haft en hel del framgångar under de senaste sex åren, är mitt och Cams enda besvikelse att vi inte kunde hjälpa till att leda Luleå till SM-Guld.

Det är svårt att sätta ord på hur tacksamma vi båda är till fansen av Luleå Hockey. Du har stöttat oss helt från den första matchen och stannat med oss, speciellt med Cam, genom några mycket svåra perioder. Jag kommer att sakna att spela hårt för er alla.

Jag förstår också utmaningen varje SHL-lag står inför i att bygga en roster år efter år. Under min tid i Luleå har klubbledningen konsekvent funnit ett sätt att sätta ihop ett mycket konkurrenskraftiga lag. Så jag vet att förändringar ofta behöver göras. Från början av våran förhandling med klubben har det varit uppenbart att ledningen har velat gå i en annan riktning. Som jag har sagt, det har varit en utmanande slut på min tid i Luleå, men nu ser jag fram emot nya utmaningar på annat håll, jag önskar Luleå Hockey lycka till nästa säsong.

Till slut, jag lämnar Luleå med många fina minnen och vänskap som varar livet ut. Det har varit ett privilegium att bära Luleås märke. Vi kan inte tacka dig nog för tillfället.

Med vänliga hälsningar,

Chris Abbott"
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av makkanmakkan tis 21 apr 2015, 08:21

Snikne Ville skrev:Tackar för sig:

"Läs hela brevet från Chris Abbott

c08:10 | 15-04-21 * Kommentera  
p Skriv ut   Share on facebook  Share on Goggle+  
Share on email Share on twitter More Sharing Services


Läs ursprungsbrevet på Engelska här:

Till våra vänner och fans av Luleå Hockey Det är med tungt hjärta som jag har beslutat att lämna Luleå. För de senaste sex åren har Cam och jag har haft nöjet att kalla Luleå vårat hem. Folket i Luleå och Norrbotten har välkomnat oss till deras gemenskap, och gjort så vi känt oss som en av dem. Våra år i Luleå har varit oerhört roligt; det har varit ett andra hem för oss.

Av dessa skäl har det verkligen varit en ära att bära Luleås lagtröja. Jag kan bara hoppas att vi i dina ögon verkligen har representerat Luleå både på och utanför isen.

Personligen är jag djupt hedrad över att ha varit lagkapten för laget i en sådan stolt organisation. Det har varit min största enskilda erfarenhet som idrottsman. Och även om vi har haft en hel del framgångar under de senaste sex åren, är mitt och Cams enda besvikelse att vi inte kunde hjälpa till att leda Luleå till SM-Guld.

Det är svårt att sätta ord på hur tacksamma vi båda är till fansen av Luleå Hockey. Du har stöttat oss helt från den första matchen och stannat med oss, speciellt med Cam, genom några mycket svåra perioder. Jag kommer att sakna att spela hårt för er alla.

Jag förstår också utmaningen varje SHL-lag står inför i att bygga en roster år efter år. Under min tid i Luleå har klubbledningen konsekvent funnit ett sätt att sätta ihop ett mycket konkurrenskraftiga lag. Så jag vet att förändringar ofta behöver göras. Från början av våran förhandling med klubben har det varit uppenbart att ledningen har velat gå i en annan riktning. Som jag har sagt, det har varit en utmanande slut på min tid i Luleå, men nu ser jag fram emot nya utmaningar på annat håll, jag önskar Luleå Hockey lycka till nästa säsong.

Till slut, jag lämnar Luleå med många fina minnen och vänskap som varar livet ut. Det har varit ett privilegium att bära Luleås märke. Vi kan inte tacka dig nog för tillfället.

Med vänliga hälsningar,

Chris Abbott"

Lite hjärtskärande att läsa, men får tolka att det är officiellt nu då.

Tycker Chris ska hyllas när HV kommer på besök, det förtjänar han efter alla år.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av LHF96 tis 21 apr 2015, 08:25

Mår illa över mögelostens nyrika beteende, samtidigt är han så jävla dumsnål att han blir fartblind.

Ska bli JÄVLIGT intressant att se vad han ska ta in som är så jävla mycket bättre än Chris och som motiverade hans beteende. Han har inte direkt satt liten press på sig själv nu
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av icemask tis 21 apr 2015, 08:32

Om ni läser i brevet som han skrivit i NSD så skriver han att han ända från början av kontraktsförhandlingarnamärkt att LHF håller på att förändra sammansättningen på laget, så Osten och tränarna tänker i nya banor !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 08:33

Lite spännande att se hur länge Luleå kan köra på "vi har inte fått det bekräftat". Veckan ut?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 21 apr 2015, 08:38

Vaknade imorse. Kände väl att "okej, nu är det bara att acceptera det där och försöka hitta hockeyglädjen igen". Så läser man det där brevet. Tillbaka på ruta ett :'|
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av amarule tis 21 apr 2015, 09:00

LHF96 skrev:Mår illa över mögelostens nyrika beteende, samtidigt är han så jävla dumsnål att han blir fartblind.

Ska bli JÄVLIGT intressant att se vad han ska ta in som är så jävla mycket bättre än Chris och som motiverade hans beteende. Han har inte direkt satt liten press på sig själv nu
Håller helt med.Suspect  Och ont gör det! Crying or Very sad
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad tis 21 apr 2015, 09:02

Skrivet som det anstår en Kapten!

Att farvälbrevet finns på NSD och inte i LHF's hemsida säger egentligen allt.

Lycka till Chris!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 09:05

Puckad skrev:Skrivet som det anstår en Kapten!

Att farvälbrevet finns på NSD och inte i LHF's hemsida säger egentligen allt.

Lycka till Chris!!

När ska Luleå HF:s organisation bli professionell rakt igenom egentligen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av amarule tis 21 apr 2015, 09:05

JoakimJ skrev:Vaknade imorse. Kände väl att "okej, nu är det bara att acceptera det där och försöka hitta hockeyglädjen igen". Så läser man det där brevet. Tillbaka på ruta ett :'|
<ja så känns det verkliligen. Men bara att bryta ihop och komma igen.Sen måste Osten visa upp en toppcenter som är lika bra på att teka som Chris, och en winger som pytsar in mål på målför att jag  ska förlåta denna miss - att släppa Chris. (obs llite ironi) No .
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Slapshot tis 21 apr 2015, 09:38

Och jag, Chris Abbott hoppas verkligen att du får vinna SM guld med HV71 nästa säsong. Luleå Hockey är inte värd ett guld. Ett värdigt lag behandlar inte sin kapten som skit speciellt när kaptenen är så rakryggad det bara går. Alla kaptener borde vara som Abbott. Luleå och Osten borde skämmas och gå ut offentligt med en ursäkt. Bara att det dragit ut på tiden är hemskt nog. Osten gick all in på Klasen och höll Chris på halster, det sket sig med Klasen och Osten kom krypande till Chris men för sent. Bra Chris. Du ska inte krypa för en äcklig möglig ost. Ger inte mycket för den här föreningen som aldrig verkar bli professionell inom organisationen. Det här händer aldrig nån annan klubb. Ok att man vill bygga nytt men säg det då för fan rätt ut! Att hålla på och dra ut på tiden och spotta på spelare och sin kapten är så sjukt dåligt!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Scouten tis 21 apr 2015, 09:49

Slapshot skrev:Och jag, Chris Abbott hoppas verkligen att du får vinna SM guld med HV71 nästa säsong. Luleå Hockey är inte värd ett guld. Ett värdigt lag behandlar inte sin kapten som skit speciellt när kaptenen är så rakryggad det bara går. Alla kaptener borde vara som Abbott. Luleå och Osten borde skämmas och gå ut offentligt med en ursäkt. Bara att det dragit ut på tiden är hemskt nog. Osten gick all in på Klasen och höll Chris på halster, det sket sig med Klasen och Osten kom krypande till Chris men för sent. Bra Chris. Du ska inte krypa för en äcklig möglig ost. Ger inte mycket för den här föreningen som aldrig verkar bli professionell inom organisationen. Det här händer aldrig nån annan klubb. Ok att man vill bygga nytt men säg det då för fan rätt ut! Att hålla på och dra ut på tiden och spotta på spelare och sin kapten är så sjukt dåligt!

Läste du brevet, vet du vad Osten sagt till Chris?
Under hösten klev en ny storsponsor in och förändrade situationen.
Chris blev erbjuden en annan roll till lägre peng, något han inte kunde smälta och börjar gråta ut i media.
Är det någon som skall bära hundhuvud så är det Chris.

citat ur Chris brev: "det har varit uppenbart att Luleå vill bygga ett nytt lag"
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Slapshot tis 21 apr 2015, 09:56

Scouten skrev:
Slapshot skrev:Och jag, Chris Abbott hoppas verkligen att du får vinna SM guld med HV71 nästa säsong. Luleå Hockey är inte värd ett guld. Ett värdigt lag behandlar inte sin kapten som skit speciellt när kaptenen är så rakryggad det bara går. Alla kaptener borde vara som Abbott. Luleå och Osten borde skämmas och gå ut offentligt med en ursäkt. Bara att det dragit ut på tiden är hemskt nog. Osten gick all in på Klasen och höll Chris på halster, det sket sig med Klasen och Osten kom krypande till Chris men för sent. Bra Chris. Du ska inte krypa för en äcklig möglig ost. Ger inte mycket för den här föreningen som aldrig verkar bli professionell inom organisationen. Det här händer aldrig nån annan klubb. Ok att man vill bygga nytt men säg det då för fan rätt ut! Att hålla på och dra ut på tiden och spotta på spelare och sin kapten är så sjukt dåligt!

Läste du brevet, vet du vad Osten sagt till Chris?
Under hösten klev en ny storsponsor in och förändrade situationen.
Chris blev erbjuden en annan roll till lägre peng, något han inte kunde smälta och börjar gråta ut i media.
Är det någon som skall bära hundhuvud så är det Chris.

citat ur Chris brev: "det har varit uppenbart att Luleå vill bygga ett nytt lag"


Skiter väl i att dom bygger nytt det är inte problemet här. Problemet är hur man behandlar spelare speciellt sin kapten som varit så trogen och lojal man kan bli mot en klubb. Det är inte första gången heller och säkert inte den sista. Man väntar ut spelare med tystnad i stället för att på en gång säga tack men nej tack! Chris har ju fått vänta länge på besked utan resultat.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Urken tis 21 apr 2015, 10:02

Har inte hunnit läsa vad övriga skrivit. Kom bara ned till Sniknes inlägg tills jag blev genuint ledsen. Varför står detta inte att läsa på Luleås hemsida, utan i NSD?

Något är galet. Fy fan. Såhär ska det inte få gå till med en spelare. Speciellt inte Chris..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Norlin tis 21 apr 2015, 10:09

Usch, fick en klump i magen när jag läste detta efter att ha kommit till jobbet.
Känner inte för att jobba längre. Vill bara ge Osten en handflata på kinden.

Skriver detta lite i affekt, det kan vara så att det har skötts mycket bättre än vad som framkommit men efter allt man läst och hört så tycker jag Ostens agerande är under all kritik. Som många före mig kommenterat så behandlar man inte en trotjänare och lagkapten på det viset.

Ta hand om er Abbotts och gör inte för mycket mål mot oss nästa säsong.
TACK för allt!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Observer tis 21 apr 2015, 10:29

Hej alla Luleåfans,jag förstår sannerligen er frustration över att tappa er kapten,jag själv håller på HV sen drygt 20 år tillbaka och gillar naturligtvis värvningen av Chris,om det nu blir så. Vet värvningen bekräftad eller är det bara rykten och hörsägen?

Går Chris till oss så tror jag att vi får en ny publikfavorit i Kinnarps arena,på återseende i höst,hoppas på bra och välspelade matcher våra lag mellan...

Observer

Antal inlägg : 1
Join date : 15-04-21

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av johan74 tis 21 apr 2015, 10:30

amarule skrev:
Lars158 skrev:Otroligt roande att Osten kommer med ett acceptabelt bud tillslut, men försent.

Inte alls roligt och det har hänt förr att Osten försökt vänta ut en spelare. Var det inte så med Pesonen i vintras, att Osten då också kom försent för att ahn avvaktade? Ville väl få ner priset då också. inte bra att vara dumsnål, tydligen.

Pesonen sa ju själv att det redan var klart med saik när luleå hörde av sej... Gissar Möller hade ett finger med i spelet!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Slapshot tis 21 apr 2015, 10:38

johan74 skrev:
amarule skrev:
Lars158 skrev:Otroligt roande att Osten kommer med ett acceptabelt bud tillslut, men försent.

Inte alls roligt och det har hänt förr att Osten försökt vänta ut en spelare. Var det inte så med Pesonen i vintras, att Osten då också kom försent för att ahn avvaktade? Ville väl få ner priset då också. inte bra att vara dumsnål, tydligen.

Pesonen sa ju själv att det redan var klart med saik när luleå hörde av sej... Gissar Möller hade ett finger med i spelet!


Osten skulle höra av sig men gjorde inte det så Pesonen skrev på för Saik då han inte ville vänta längre. Låter det bekant?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 21 apr 2015, 10:42

Slapshot skrev:
johan74 skrev:
amarule skrev:
Lars158 skrev:Otroligt roande att Osten kommer med ett acceptabelt bud tillslut, men försent.

Inte alls roligt och det har hänt förr att Osten försökt vänta ut en spelare. Var det inte så med Pesonen i vintras, att Osten då också kom försent för att ahn avvaktade? Ville väl få ner priset då också. inte bra att vara dumsnål, tydligen.

Pesonen sa ju själv att det redan var klart med saik när luleå hörde av sej... Gissar Möller hade ett finger med i spelet!


Osten skulle höra av sig men gjorde inte det så Pesonen skrev på för Saik då han inte ville vänta längre. Låter det bekant?
I det fallet låter det i vart fall klokt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Groggen79 tis 21 apr 2015, 10:42

johan74 skrev:
amarule skrev:
Lars158 skrev:Otroligt roande att Osten kommer med ett acceptabelt bud tillslut, men försent.

Inte alls roligt och det har hänt förr att Osten försökt vänta ut en spelare. Var det inte så med Pesonen i vintras, att Osten då också kom försent för att ahn avvaktade? Ville väl få ner priset då också. inte bra att vara dumsnål, tydligen.

Pesonen sa ju själv att det redan var klart med saik när luleå hörde av sej... Gissar Möller hade ett finger med i spelet!

Pesonen hade aldrig gått till en annan SHL-klubb än SAIK oavsett vad Osten gjort.

Den tränare som betydde mest för Pesonens utveckling hade han i Kärpät, Kari Jalonen. Samme Jalonen spelade två säsonger i SAIK och rekomenderade Pesonen att dra dit. Att sedan SAIK hade varit i fyra raka finaler, två raka guld och samtidigt kan betala jävligt bra till spetsspelarna gjorde nog valet väldigt lätt..

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Slapshot tis 21 apr 2015, 10:47

Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:
johan74 skrev:
amarule skrev:
Lars158 skrev:Otroligt roande att Osten kommer med ett acceptabelt bud tillslut, men försent.

Inte alls roligt och det har hänt förr att Osten försökt vänta ut en spelare. Var det inte så med Pesonen i vintras, att Osten då också kom försent för att ahn avvaktade? Ville väl få ner priset då också. inte bra att vara dumsnål, tydligen.

Pesonen sa ju själv att det redan var klart med saik när luleå hörde av sej... Gissar Möller hade ett finger med i spelet!


Osten skulle höra av sig men gjorde inte det så Pesonen skrev på för Saik då han inte ville vänta längre. Låter det bekant?
I det fallet låter det i vart fall klokt.


Absolut!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Redbear tis 21 apr 2015, 10:59

Fyfan, jag finner knappt några ord efter att ha läst det där brevet Sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Jonken tis 21 apr 2015, 11:06

Love U too bro's.

- Thanks for Everything -and the best of luck on your future challenges.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 21 apr 2015, 11:15

Svårt att hitta ord idag. Det enda jag kommer på är Glenn Hyséns gamla klassiker:

"Det här är kuken. Nu ska jag supa mig kanon på midsommar!"
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Norlin tis 21 apr 2015, 11:33

Blev så besviken att jag var tvungen att leta upp Chris nummer och skicka en sms-hyllning till honom personligen.
Huvudet hänger lågt idag.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Bamsefar tis 21 apr 2015, 11:44

I 33 år har jag betalat medlemskap i Luleå Hockey, i 33 år har jag följt laget, landet runt, i varenda plåtlada har jag stått o hejat fram Luleå Hockey men nu börjar det bli rätt tveksamt.

 Nu känns det som Osten o co har återigen öppnat dammsugarna till kaffet och med självbelåten min anträtt vägen som kommer sluta med klappor i coop arena. Jag trodde att man lärt sig ngt av den tiden men tydligen inte.

 Just nu är det inte roligt att vara Luleåsupporter och skulle det någonsin bli guld så skulle det kännas som växjöklass, eller ännu värre malmö. Köpta spelare som ska "ordna" guld men som struntar fullständigt i märket på bröstet bara kulorna rullar in på banken och som , när allting ställs på sin spets, hellre lyfter på benet än blockar skottet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Redbear tis 21 apr 2015, 11:50

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 21 apr 2015, 11:55

Norlin skrev:Blev så besviken att jag var tvungen att leta upp Chris nummer och skicka en sms-hyllning till honom personligen.
Huvudet hänger lågt idag.

Bra idé! Om du har lust går du gärna PM:a numret. Jag hade skrivit några rader jag hade tänkt få med i NSD men insåg att jag var för sent ute. Kan skicka dem personligen istället, känns väl ändå vettigare.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad tis 21 apr 2015, 12:01

Om dom bara svarar på en fråga idag så vill jag att det blir denna:
https://twitter.com/ollle2/status/590423070273314816
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Norlin tis 21 apr 2015, 12:03

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Urken tis 21 apr 2015, 12:06

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av amarule tis 21 apr 2015, 12:46

Mitt hjärta går sönder. så jävla hårt känns det att läsa brevet och så onödigt. No
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av amarule tis 21 apr 2015, 12:55

Bamsefar skrev:I 33 år har jag betalat medlemskap i Luleå Hockey, i 33 år har jag följt laget, landet runt, i varenda plåtlada har jag stått o hejat fram Luleå Hockey men nu börjar det bli rätt tveksamt.

 Nu känns det som Osten o co har återigen öppnat dammsugarna till kaffet och med självbelåten min anträtt vägen som kommer sluta med klappor i coop arena. Jag trodde att man lärt sig ngt av den tiden men tydligen inte.

 Just nu är det inte roligt att vara Luleåsupporter och skulle det någonsin bli guld så skulle det kännas som växjöklass, eller ännu värre malmö. Köpta spelare som ska "ordna" guld men som struntar fullständigt i märket på bröstet bara kulorna rullar in på banken och som , när allting ställs på sin spets, hellre lyfter på benet än blockar skottet.
Känner precis som du just nu. men vi får hoppas att såret läker och vi åter kan stötta laget,och heja fram dem till nya vinster.Men taggen i hjärtat kommer nog sitta kvar länge..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Norlin tis 21 apr 2015, 13:23

Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 2 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet