Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
#96
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 5 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av CKa fre 03 apr 2015, 18:03

Norlin skrev:Skönt att det var avfärdat då!

Det roliga är ju att det där är texten i sin helhet, ändå får du för sig att sätta rubriken till: "Uppgifter: Abbotts klar för tysk toppklubb". Källkritik?

CKa

Antal inlägg : 1356
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av NallePhu fre 03 apr 2015, 18:09


Luleå/ishockey På en vecka har Bill Sweatt, Anton Hedman och Graig Schira värvats. Men Luleå Hockey letar ännu mer spetskompetens: "Vi vill ha in en poängproducerande forward", säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.





Sedan Luleå Hockey åkte ut i kvartsfinalspelet mot Frölunda för en dryg vecka sedan har klubben varit oerhört aktiv på spelarmarknaden.

Förutom flera tunga kontraktsförlängningar har sportchefen Lars "Osten" Bergström lyckats knyta till sig flera etablerade namn som backen Graig Schira, tuffingen Anton Hedman och poängstarke forwarden Bill Sweatt.

Men klubben är inte på långa vägar nöjd. Mer spetskompetens ska in i laget och överst på listan finns en poängstark forward som kan göra skada i power play.

– Det tittar vi efter just nu, säger Bergström

Center eller ytterforward?

– Det spelar egentligen igen roll, vi är fleixbla. Skulle vi få in en spelare av samma typ som Linus Omark spelar det egentligen ingen vem som är center.

Tittar ni efter en svensk eller utländsk spelare?

– Det ska vara en bra och prisvärd spelare. Det allra viktigast. Vi vill gärna ha två-tre kedjor som har kapaciteten att producera nästa säsong.

Har ni något huvudspår just nu?

– Nej, vi jobbar brett. Känner vi att något blir hetare då kommer vi agera.

När kan det bli klart?

– Det kommer nog inget påskägg i morgon (skratt).

Bergström jobbar också med den befintliga truppen och där finns fortfarande flera frågetecken – till exempel Niklas Fogstrröm, Per Ledin, Johan Forsberg, Chris Abbott och Cam Abbott.

– Det är som ett dominospel där många brickor ska komma på plats. Vi vill bli klar så snabbt som möjligt.

När då?

– Vårt mål är att ha hela truppen klar första maj sedan är det inte säkert att vi lyckas full ut. Det är nu i april som mycket händer, säger Lars "Osten" Bergström.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken fre 03 apr 2015, 20:17

NallePhu skrev:
Luleå/ishockey På en vecka har Bill Sweatt, Anton Hedman och Graig Schira värvats. Men Luleå Hockey letar ännu mer spetskompetens: "Vi vill ha in en poängproducerande forward", säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.





Sedan Luleå Hockey åkte ut i kvartsfinalspelet mot Frölunda för en dryg vecka sedan har klubben varit oerhört aktiv på spelarmarknaden.

Förutom flera tunga kontraktsförlängningar har sportchefen Lars "Osten" Bergström lyckats knyta till sig flera etablerade namn som backen Graig Schira, tuffingen Anton Hedman och poängstarke forwarden Bill Sweatt.

Men klubben är inte på långa vägar nöjd. Mer spetskompetens ska in i laget och överst på listan finns en poängstark forward som kan göra skada i power play.

– Det tittar vi efter just nu, säger Bergström

Center eller ytterforward?

– Det spelar egentligen igen roll, vi är fleixbla. Skulle vi få in en spelare av samma typ som Linus Omark spelar det egentligen ingen vem som är center.

Tittar ni efter en svensk eller utländsk spelare?

– Det ska vara en bra och prisvärd spelare. Det allra viktigast. Vi vill gärna ha två-tre kedjor som har kapaciteten att producera nästa säsong.

Har ni något huvudspår just nu?

– Nej, vi jobbar brett. Känner vi att något blir hetare då kommer vi agera.

När kan det bli klart?

– Det kommer nog inget påskägg i morgon (skratt).

Bergström jobbar också med den befintliga truppen och där finns fortfarande flera frågetecken – till exempel Niklas Fogstrröm, Per Ledin, Johan Forsberg, Chris Abbott och Cam Abbott.

– Det är som ett dominospel där många brickor ska komma på plats. Vi vill bli klar så snabbt som möjligt.

När då?

– Vårt mål är att ha hela truppen klar första maj sedan är det inte säkert att vi lyckas full ut. Det är nu i april som mycket händer, säger Lars "Osten" Bergström.

Inga konstigheter egentligen, förstår inte varför vissa menar på att man ska låsa sig vid att det måste vara centern som är spelfördelaren.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LuleåWinston sön 12 apr 2015, 22:11

Luleå Hockey rustar för fullt inför premiärsäsongen i riksserien.
Nu kan NSD berätta att VM-stjärnan Erika Grahm är högaktuell för klubben.
– De finns med i bilden, bekräftar forwarden.
Det var i mitten av februari som beskedet kom: Luleå Hockey tar över Munksunds riksserielag och verksamheten, åtminstone stora delar av den – laget kommer ännu att spela en del matcher i LF Arena, flyttar in i Coop Norrbotten Arena.

Och direkt efter presskonferensen berättade sportchefen och tränaren Fredrik Glader att han siktar högt.

– Ger jag mig in i nåt så vill jag alltid tävla om det största man kan göra, och i vårt sammanhang är det SM-guld. Det är inget att sticka under stolen med, vi ska slåss med de bästa lagen och förhoppningsvis ska vi väl få fira dubbla SM-guld i framtiden, sa Glader till NSD då.

Nu rustar också Luleå Hockey för fullt och för två veckor sen meddelade klubben att Linn Melander och poängmaskinen Rebecca Stenberg stannar i Norrbotten.

Men nyförvärv ska också in och NSD har tidigare berättat om Luleå Hockeys intresse för att få hem VM-backen Johanna Fällman, som de tre senaste säsongerna spelat collegehockey i USA.

Nu är man på jakt efter ännu en VM-spelare – och det är en stjärna som man har på kroken.

NSD kan berätta att Modoforwarden Erika Grahm, 24, som gjorde sex VM-poäng (4+2) på fyra matcher, är högaktuell för klubben.

– De finns med i bilden faktiskt men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag har ju bara spelat i en förening i hela mitt liv och jag trivs bra i Modo och såna grejer men ibland så känner man att man kanske vill prova nåt nytt, säger Erika Grahm till NSD om Luleå Hockeys intresse.

Vad är det som lockar med Luleå?

– Jag tycker de verkar ha en bra satsning där uppe och Glader är väldigt driven. Sen så är det sköna tjejer i laget, haha.

När ska du ta ett beslut?

– Ja, egentligen så fort som möjligt men jag ska åka till Luleå och kika lite.

När då?

– Det har jag inte bestämt än men det blir väl nu i veckorna.

Då står det kanske mellan Luleå och att stanna i Modo?

– Ja, det blir antingen eller.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar mån 13 apr 2015, 00:33

dräller av reportage idag i NSD som inte Johansson delat Razz
Klasenryket?
På riktigt?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear mån 13 apr 2015, 00:43

Hittade den på FB:

LULEÅ/ISHOCKEY För ett år sedan lämnade han Luleå Hockey och skrev på ett fyraårskontrakt med schweiziska Lugano. Nu jagar Luleå Linus Klasen på nytt – och hoppas att han ska komma tillbaka redan nästa säsong.

Linus Klasen kom till Luleå Hockey från Malmö inför säsongen 2012/2013. Efter en inledande rätt svag grundserie gjorde Klasen ett gediget slutspel, tog klubben till finalspel och dominerade sedan elitserien säsongen efteråt.

Men efter det misslyckade slutspelet mot Växjö lämnade han Luleå och skrev på för fyra år i schweiziska Lugano.

– Det har varit helt underbart för min utveckling och för mig och min familj. Jag är oerhört tacksam, jag har blivit en helt annan spelare över hela banan sen jag kom hit, sa Klasen då – och öppnade för en framtida återkomst till Luleå.

– Det är jättekul att man har lämnat ett avtryck här och man vet aldrig i framtiden. Det kanske finns en plats för mig.

Under sin första säsong i NLA har Klasen gjort succé. Han slutade tvåa i poängligan – bakom kedjekamraten Fredrik Pettersson – och stod för 55 poäng (20+35) och laget slutade på tredje plats i NLA. I slutspelet gick det dock sämre och Lugano åkte ut redan i kvartsfinal mot sexan Geneve-Servette.

Under säsongen har Klasen varit öppen med hur bra han trivdes i Luleå och hur viktig klubben blev för hans karriär. Han har också berättat att familjen trivdes bra uppe i norr – och nu hoppas Luleå Hockeys sportsliga ledning att allt det ska göra att Klasen lämnar Lugano och flyttar norrut igen.

Enligt uppgifter till NSD har klubben fört samtal med Klasen om en återkomst redan till nästa säsong. Luleå storsatsar och hoppas kunna locka tillbaka Klasen. Enligt samma uppgifter har klubben redan kommit med ett anbud – som Klasen tackat nej till – och förbereder nu ett nytt.

NSD har sökt Luleå Hockeys sportchef Lars ”Osten” Bergström och klubbens sportdirektör Thor Stöckel utan att lyckas nå dem.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar mån 13 apr 2015, 01:04

Tack Smile
Hittade på Fejjan, men Tack igen!
Hoppas hoppas Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 20 apr 2015, 10:55

http://www.kuriren.nu/100-hockey/agenten-bekraftar-abbott-lamnar-8242941.aspx

Nu är det helt klart att lagkaptenen lämnar Luleå Hockey.
Ishockey/Luleå

– Att de kom med ett bud i går och ville ha svar klockan tre, var för sent, säger Harald Lone, Chris Abbotts agent.

För sent på vilket sätt?

– Att Chris är klar för en annan klubb helt enkelt.

Vilken klubb då?

– Det kan jag inte kommentera just nu, säger Lone och fortsätter.

– Innerst inne ville både Chris och Cam stanna i Luleå, men bägge två kände att Luleå kanske inte var intresserade.

Hur tidigt fick ni den känslan?

– Jag åkte till Luleå i januari för att förhandla. Jag var där i fyra dagar och vi fick känslan av att Luleå inte var intresserade av att förlänga med Chris och Cam och då var det min uppgift som agent att se till att inte de blev arbetslösa. En sak var vad Luleå sa och annan var att de inte gjorde något och då var jag tvungen att hitta andra alternativ, säger Lone och fortsätter.

– Då gick jag ut och fann ett par andra intresserade och att Luleå i helgen kom med ett bud och ville ha svar klockan tre i går var för sent så är det bara. Visst vi fick ett bud ganska tidigt, men det budet var bara absurt och vi såg det aldrig som ett reellt bud, säger Lone.

Samtidigt vill Lone fylla på med att Chris Abbott inte lämnar Luleå Hockey för pengarnas skull.

– Jag vill bara trycka på att han lämnar för mindre lön än han hade i Luleå så det är inte det som allt handlar om.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Slapshot mån 20 apr 2015, 11:02

Osten är en ärthjärna! Inte första gången det här händer heller! Åååh vad frustrerande

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Pajala mån 20 apr 2015, 11:49

"han lämnar Luleå för en lön som var mindre än vad han hade i luleå" ... ja jämfört med hans gamla lön som var på tok för hög ändå ... Chris går precis vart pengarna finns och inget annat .. det skulle vara kul om Luleå går ut med vad dom erbjöd nu när Chris agent grinar i pressen.

Skönt, nu är denna soppa ur världen ... nu kan mr cheese börja scanna av marknaden efter nya spelare ... wunderbar Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ mån 20 apr 2015, 12:25

Ny låst artikel nu där Chris säger något?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 21 apr 2015, 12:06

http://www.nsd.se/sport/fansens-halsningar-till-abbott-9230858.aspx?fb_action_ids=10203829421885546&fb_action_types=og.shares

LULEÅ/ISHOCKEY Chris Abbott tackar för sin tid i Luleå Hockey i ett öppet brev och hyllar fansen.
Nu hyllas han – av fansen. Känslosamma mail strömmar in till NSD.
Chris Abbotts avsked lämnade inte många Luleåfans oberörda. NSD har mottagit flera känslosamma hyllningsmail från fansen.

Här är några av dem:

"Sad to see you go, Chris! Thank you for the years you made my Luleå Hockey a better and more competitive team. I wish you the best of luck in your future, both on and off the ice"!
/Mats.

"Thank you Chris and Cam for these wonderfull six years. You brought a new fresh attitude, confidence and feeling to the club when you came and throughout your time in the club. Some of that canadian never ever quit-attitude. It has been great to see you guys play. One can feel your passion for the game. Wish you both best of luck in life."

// Alexander, Piteå/Stockholm

"I don't know what to say. Words can describe what im feeling right now. Chris was the first capten from somewhere else then Norrbotten, just that's a big deal here.

Over the year we have seen the brothers skating out on the ice together with our beloved Luleå numerous times and i have never felt like they wasn't one off us. We in Luleåfans will miss you both and we will never forget the brothers from Canada.

But we want to thank you for the time and good luck."

//Luleåfans Umeå

"Det finns nästan inga ord att beskriva vad du betytt för fansen och för laget, för Luleå! Stort TACK för allt Kung Chris, du kommer förbli saknad. Önskar dig all lycka och allt gott i framtiden! Vi är Luleå Hockey tills vi dör."

// Susanne Rennelund

"Chris, you have been our captain and the one giving 110% every game since you came to Luleå.

You and your brother Cam has been not only very important to us but also an inspiration and a reason why people want to see Luleå live.

In my perfect future I would have seen you In Luleå until the day you choose to retire from hockey!

You and cam will allways have a special place in all Luleå fans hearts and i truly hope you know that, where ever your next game will be or in which Jersey It will be in, we will allways love you!"

// Let's go abbotts!

"Lycka till i din i resten av din karriär chris.

jag kommer aldrig glömma dina insatser för luleå hockey du är enligt mig en äkta luleå hockey spelare du har Norrbotten i ditt hjärta. Om jag skulle välja en ambassadör för klubben skulle det vara du ditt tröj nummer #29 står enligt mig för en spelare som gav allt i varje bytte en lag spelare som inte ger upp en match för än slutsignalen går å än grym personlighet på och utanför isen captain Chris en riktig krigare."

"Mycket trist att Luleå och dess värvningsansvariga inte förlänger med Chris för finns ordet "krigare" inom hockeyn så personifierar dessa båda herrar detta ord väl. Alla sagor har sitt slut och förhoppningsvis vet "Osten" och övriga inom LHF vad de gör för att nå ett nytt SM-guld efter 20 långa års väntan! Lite av Luleåhjärtat försvinner för egen del om man inte lyckas med något stort inom värvningsfronten tyvärr! Till sist: Lycka till både Abbotts och Luleå hockey."

// Kenneth Hemphälä

"Hej Abbotts!

Jag är 30 år gammal och har följt Luleå Hockey i hela mitt liv och ni är en av mina absolut största favoriter som någonsin spelat i Luleå!

Ni har haft 100% Luleå hjärta sedan dag 1 i klubben och ert sätt att spela har varit underbart att titta på.

Jag tycker Luleå gör ett jätte stort misstag att inte göra allt för att få er att stanna.

Det finns inte ord på hur mycket jag kommer att sakna er! Mest kommer jag minnas er kämpaglöd att alltid ge 100% för Luleå.

I mitt hjärta kommer ni alltid ha en plats!

Stort lycka till i framtiden, hoppas vi ses snart!

Let's Go Abbott!!!!!!"

// Med vänlig hälsning, Andreas

"Chris!

I am grateful for all the wonderful games you've done for Lulea Hockey. You have always given everything and worked hard for the team's best. It is sad that you are leaving, but everything comes to an end and you should be very proud of what you have done for Luleå Hockey and for us fans. You and your brother Cam has always spoken so well of Luleå and Norrbotten and you are legends here. Conclude by wishing you good luck in the future and thank you for your time here!"

// Thommy

"Chris we will all miss you and the way you played for Luleå. you should now that you always will be loved in luleå where ever you will play next season. I and all of us will miss you even if you never won the SM guld as our captian"

// LET'SGOABBOTTS

"When good people move or make new choices in life that somehow affects people, it feels empty. You and Cam are truly good people and have always done your utmost for Lulea Hockey. There are no words for the professionalism You have shown. You will be missed and I wish, you both, all the best in the future."

// Lars

"Det har varit helt fantastik att ha er i Luleå hockey alla dom här 6 åren, ni har bidragit jättemycket till laget och man kommer självklart att sakna er i Luleåtröjan. Chris du har varit en fantastik lagkapten för laget o bidragit med den rollen super bra kommer sakna dig men du kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag hoppas verkligen att din tvillingbror Cam mår bra. Tycker att Luleåhockey gjorde ett stort misstag, ska fortfarande bära matchtröjan på hockey matcherna med ditt nummer på ryggen för du o Cam var mina favorit spelare.

Men all lycka till i framtiden"

// Hälsningar ett stort Luleåfans.

"Chris and Cam have signified what the fans want from our players for six great seasons. They have both managed to show great competitiveness every single game during these years. Grit, guts and winner instinct is what i will remember from these two leaders.

It will be hard for me not to shout "Let's go Abbotts" once more if any one of you returns to Coop Arena to face your former team and home crowd.

Best wishes to both Chris and Cam going into the future!"

// Anton
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ivanhoe tis 21 apr 2015, 12:31

http://www.nsd.se/sport/cam-abbott-gud-det-ar-jobbigt-9231098.aspx

LULEÅ/ISHOCKEY Chris Abbott tackar för sig i ett öppet brev till Luleåfansen.
Nu talar brodern Cam ut om sin framtid – allt talar för att hans hockeykarriär är över.
– Allt är jättejobbigt just nu, säger han till NSD.
Cam och Chris Abbott har spelat hockey tillsammans i 26 år. De senaste sex säsongerna i Luleå Hockey. Nu kommer bröderna att tvingas dela på sig.

Chris har meddelat – i ett öppet brev till fansen – att han lämnar Luleå Hockey. Mest troligt kommer han att spela för en annan SHL-klubb.

För Cam däremot lutar allt åt att han måste lägga skridskona på hyllan.

– Allt är jättejobbigt just nu, jag mår inte alls bra, säger Cam Abbott till NSD.

Efter Chris Abbotts öppna brev till fansen, som NSD publicerat tidigare under dagen, vill Cam passa på att ge sin version. Han vill inte dölja något för dem, säger han.

– Jag vet att Chris har skrivit ett brev där han nämner mig också, men samtidigt vill jag att alla ska veta att jag är skadad och att jag av många anledningar är osäker på framtiden. Jag hoppas att det var tydligt i brevet.

Cam antyder att han är lite besviken på hur Luleå Hockey hanterat situationen kring bröderna Abbotts kontraktssituation.

– Det är i det förflutna nu, men visst kunde vissa saker hanterats annorlunda. Men min skada måste jag ju göra något åt och det är inte rättvist mot fansen och klubben om jag inte kan gå in i närkamper.

Vad kunde ha hanterats annorlunda?

– Kanske kunde vi ha funnit en lösning tidigare under säsongen.

För både dig och Chris?

– Ja, för båda två. När vi spelade i januari. Jag kunde aldrig vänta mig att det skulle bli såhär tre månader senare.

Tanken var att ni båda skulle spela i Luleå?

– Det var vår plan. Men det är ju inte så att de bara förhandlar med en spelare, det är många faktorer som spelar in.

Efter tacklingen i den första kvartsfinalen mot Frölunda drabbades Cam Abbott av en hjärnskakning och missade resten av slutspelet. Nu berättar han att han fortfarande lider mycket av sviterna efter sina många hjärnskakningar de senaste åren.

– Jag har haft en del problem nu. Jag överlever antar jag, säger han.

Vad händer nu?

– Det har ju varit mycket för mig den senaste månaden, med den här skadan och så. Och allt som händer med Chris, det är självklart jättemånga frågetecken. Jag är väldigt osäker på om jag kommer att spela hockey igen, jag måste tänka hårt och länge på det.

Du vill inte riskera något?

– Man riskerar alltid saker, men det handlar om att göra intelligenta val. Den här skadan speciellt är väldigt oroande, jag vill inte vara någon som har problem resten av livet. Jag måste tänka på min hälsa, min framtid och min familj. Jag tycker inte om att ta beslut när jag mår dåligt, men samtidigt så måste jag kanske.

Vad är oddsen att du spelar i Luleå Hockey nästa säsong?

– Det är väldigt osannolikt.

Kommer du att bo kvar i Luleå om du nu lägger av?

– Det vet jag inte. Jag har alltid tyckt om att bo i Luleå, Chris har känt likadant. Vi har haft sådan tur som har kunnat spela ihop i 26 år, jag hade trott och hoppats att den här skiljevägen aldrig skulle komma för oss. Men har man inte sin hälsa så blir det väldigt långa dagar.

Det låter som att du inte kommer att spela nästa år?

– Man kan nog säga det, även om jag har lovat mig själv att inte ta ett definitivt beslut förrän jag mår bättre. Jag har fortfarande en passion för spelet, men det är inte det som det handlar om nu.

Vad handlar det om?

– Min hälsa. Att se till att jag tar ett smart beslut.

För tre veckor sedan blev Cam Abbott pappa till sitt första barn, Willilam. Han säger att papparollen har förändrat hans syn på vad som är viktigt i livet.

– Jag skulle ljuga om jag sa att det inte var så. Alla sa att det skulle förändra mig men jag trodde inte på dem. Men det har öppnat mina ögon för vilka ansvar jag har. Det är en väldigt svår tid det här. Men William bryr sig ju inte om jag spelar hockey eller inte.

Cam Abbott har under sin karriär haft stora problem med hjärnskakningar. Den senaste vägrar ge med sig.

– Symtomen är inte exakt desamma och jag har inte låtit det göra mig lika upprörd den här gången. Men huvudvärken är kvar, jag har inte kunnat träna hårt. Då kan man inte fundera på att spela hockey igen. Man vill ju kunna gå ut och springa utan problem.

Hur har Luleå Hockey stöttat dig i den här situationen?

– Det är ju svårt. Speciellt nu när Chris lämnar. Men både Chris och jag har varit nöjda här, med fansen, lagkompisarna och organisationen de senaste sex åren.

Kommer du sakna Luleå?

– Ja, absolut. Om jag lägger av nu... Gud, det här är jobbigt att prata om.

NSD har fått in mängder med mail från Luleåsupportrar som vill hylla och tacka bröderna Abbott. Det gör Cam både glad och sorgsen.

– Det är väldigt skönt att höra. Vi har spelat hårt för folket häruppe. Det är det vi har velat göra. Fansen har varit så otroligt stöttande de senaste 4-5 åren, speciellt för mig under mina skador. Det är väldigt svårt att sätta ord på det här, svårt att veta hur jag ska kunna tacka dem.

Moa Höjer

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 19:58

Vad är det senaste i damage control från Osten i Kuriren? "Chris ska stå för det"? Osten brukar inte vara så smidig så vore kul att läsa Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 21 apr 2015, 19:59

http://www.kuriren.nu/100-hockey/bergstrom-svarar-pa-kritiken-chris-ska-sta-for-det-8246356.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ Under tisdagen tog Chris Abbott farväl med ett öppet brev till fansen samtidigt som hans agent kritiserade Luleå Hockey. Då valde klubben att ge sin syn uppbrottet.
Chris Abbott och Luleå Hockey har kontraktsförhandlat under våren men tillsist slutade det med en skilsmässa. Under tisdagen bekräftade 31-åringen i ett öppet brev att han lämnar klubben med ett tungt hjärta.

På eftermiddagen anordnade LHF en livesändning och gav sin syn på saken.

– Vi har erbjudit honom fem olika kontrakt av olika nivå och då ska man veta att han har varit vår bäst betalde spelare förra säsongen och skulle även ha varit det kommande säsong, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström.

Luleå Hockey fick motta kritik på sociala medier efter Bergströms uttalande.

– Vi vill att alla som är intresserade av Luleå Hockey ska få vår bild av hela den här förhandlingsprocessen, säger han.

Är du förvånad att det mottas på det här sättet?

– Det är jättemånga som tycker det är jättebra, då det ytterst handlar om pengar. Att man går dit där pengarna finns.

Tittar man på kommentarer på sociala medier är det många som upplever smutskastning mot Chris.

– Det är ingen smutskastning, han har ju valt, via Kuriren, att gå ut med vad han tycker och hans agent har valt att rikta synpunkter på Luleå Hockey via Kuriren. Han har ju valt det, säger Bergström och fortsätter:

– Sen tackar vi för den tid som har varit och skiljs här, så är branschen. Jag tycker att vi måste få en ärlig chans att få beskriva hur processen varit.

Abbotts agent, Harald Lone, har tidigare sagt att han tycker Luleå Hockeys bud har varit absurda.

– Det är ett slarvigt uttryck och respektlös mot övriga spelarna, då han var vår bäst betalda spelare.

Enligt Bergström ska Luleå Hockey ha gått med på Abbotts krav, men trots det valt att lämna.

– När vi dessutom går med på hans krav då tycker jag att man inte ska formulera sig på det sättet. Om han i slutändan väljer att spela där han får bättre betalt, det får vi respektera. Det är hans val. Men då ska han stå för det också.

Bergström menar att det ville behålla både Chris och Cam.

– Vi har hela tiden velat bygga runt honom och Cam, det har vi varit jättetydliga med. Men vi har också varit tydliga med att vi vill ser var den här säsongen tar vägen sportsligt och hur det påverkar vår ekonomi. Han har varit toppbetalt och hade blivit det fortsättningsvis. Tydligen räckte det inte ändå.

Senare under tisdagen blev det klart att Abbott fortsätter sin karriär i HV71.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 20:32

Kanske börjar bli tjatig nu pig Men vad skriver Pelle Cervenka på NSD om Ostens taffliga agerande i LHF Live? Han brukar skriva bra krönikor, skriver lite för sällan om hockey bara.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 21 apr 2015, 20:33

http://www.nsd.se/sport/johansson-det-tangerar-det-uthardligas-granser-9232387.aspx

LULEÅ/ISHOCKEY En klubb som egentligen gjort en hel del rätt. En spelare som inte gjort någonting fel. Det hade kunnat ta slut i ett avsked med klass. Istället blev det bara kass.
I den direkta sakfrågan har jag egentligen inget att klaga på. Chris Abbott har varit en av Luleås bäst betalda spelare de senaste säsongerna men årets slutspel var egentligen första gången som han gjorde skäl för den lönen. Han gjorde sin bästa säsong sedan han kom till Luleå – men det skymmer inte det faktum att Luleå i längden inte har råd att betala så mycket för en spelare som man mycket väl kan bli tvungen att klara sig utan i tio-femton matcher varje säsong. Sådan är verkligheten, Chris Abbott har domarnas och Disciplinnämndens ögon på sig, hans spelstil innebär att han kommer att bli avstängd igen.

Därifrån är händelsekedjan rätt förutsägbar: Luleå kan inte betala Chris Abbott lön som en förstakedjespelare – andra klubbar kan tänka sig att göra det – Chris Abbott är troligtvis förlorad.

Så vad är egentligen problemet? Varför är de så oense?

Ärligt talat vet jag inte mycket mer än er. Klart är i alla fall att en spelare som gett sitt blod, svett och hjärta för Luleå Hockey under de sex senaste säsongerna lämnar klubben med allt annat än varma känslor för dess ledning. Klart är att klubbens sportchef spenderade tio minuter med att ta heder och ära av honom på hemsidans egenproducerade webb-tv. Klart är att klubbens fans ömsom vred sig i skam, ömsom skakade ledset på huvudet över tonen i programmet.

Var det underhållande? En smula.

Främjade det klubbens intressen? Knappast.

Hade det gått att göra annorlunda? På tusen olika sätt.

Oavsett vad Chris Abbott påstått i sitt öppna brev – han påstod egentligen inte särskilt mycket alls, ni kan läsa själva här bredvid – så har klubben alltid möjligheten att sätta sig över enskilda ledares känslor.

Nu fick jag bara intrycket av att det var en desperat mans försök att rädda ansiktet när hans smarta plan inte fungerade.

Det kan naturligtvis vara precis som ”Osten” säger, men problemet är att Luleås sportchef saknar trovärdighet i just de här frågorna. Vi har sett fler spelare lämna för att de ledsnat på hans förhandlingsteknik, vi har hört historier om hårt hållna juniorer och agenter som klagar på sent ändrade lönebud. Därifrån är det inte alls svårt att se hur han försökt hålla ytterst ljumna kontraktsdiskussioner med Chris vid liv så länge att lagkaptenen till slut tröttnat.

”Ostens” sociala kompetens framstår som bristfällig, hans vilja att tjäna ett par kronor extra på lite tjuv- och rackarspel tangerar kort sagt det uthärdligas gräns.

Jag har varit kritisk mot ”Osten” tidigare för i princip samma saker, det är rätt lätt att se hur det här – och andra liknande situationer genom årens lopp, Martin Chabada och Elias Fälth poppar upp i huvudet lite snabbt – hade kunnat skötas snyggare. Troligtvis hade det kostat Luleå mer reda pengar, vad det gett klubben för värdeökning på anseendekontot vette fasen.

Vi kan i alla fall enas om att det knappast är positivt för varumärket när lagkaptenen beskriver förhandlingarna med sportchefen som ”frustrerande”.

Jag kan förstå hur Lars ”Osten” Bergström tänkt.

Jag kan till och med förstå varför han gör så här.

Men jag kommer aldrig att förstå varför det ska vara nödvändigt att göra det på det här sättet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 20:36

Tackar Urken, serverar du något bra att dricka och lite snacks till mitt soffbord också så vore du en ängel pig rabbit

Vad gäller Ostens agerande känns det rätt patetiskt i mina ögon, riktigt lågvattenmärke. Då menar jag att ha en LHF Live för att rädda sitt skinn, inte just att man inte fick kvar Chris.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 21 apr 2015, 20:37

Rönken skrev:Tackar Urken, serverar du något bra att dricka och lite snacks till mitt soffbord också så vore du en ängel pig rabbit

Vad gäller Ostens agerande känns det rätt patetiskt i mina ögon, riktigt lågvattenmärke.

Snart så får jag lov att göra det också! bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 21:14

Urken skrev:
Rönken skrev:Tackar Urken, serverar du något bra att dricka och lite snacks till mitt soffbord också så vore du en ängel pig rabbit

Vad gäller Ostens agerande känns det rätt patetiskt i mina ögon, riktigt lågvattenmärke.

Snart så får jag lov att göra det också! bounce

Kan ta förfriskningarna nu pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 22 apr 2015, 08:42

Några inlägg är nu borttagna efter överträdelse av regel 3.3.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 22 apr 2015, 14:24

Angående kaptenssnacket:
ULEÅ/ISHOCKEY Chris Abbott är borta. Nu måste Luleå Hockey hitta en ny lagkapten. Här utvecklar tränaren Joakim Fagervall nu sina tankar om den nya kaptenen. "Han kan pusha för Luleå Hockey på ett bra sätt", säger Fagervall.
Dela Tweeta
"Abbott-gate" blev en stor snackis under tisdagen. Många supportrar var ledsna över att Chris Abbott lämnat klubben och istället skrivit på för SHL-rivalen HV71.

Nu är frågan – vem blir ny lagkapten i Luleå?

NSD ställde frågan till huvudtränaren Joakim Fagervall.

Svaret?

– Vi har sommar litegrann nu. Men det är en oerhört viktig bit. Det är inget vi kommer ta ett förhastat beslut på och det är inget beslut jag tar ensam. Det är en process som vi jobbar med i föreningen. Det är inget som vi bara kommer slänga ur oss. Det är oerhört viktigt, säger Fagervall.

Han fortsätter:

– Vi har haft en fantastisk lagkapten i Chris. Jag kan inget annat än tacka honom för tiden här. Han har gjort ett grymt jobb. Tyvärr är han inte kvar hos oss. Men det gäller att lägga det åt sidan och gå vidare nu. Det gäller att hitta en kapten som håller fanan högt.

Du vill inte prata om vilka du ser som tänkbara efterträdare till Chris, men vilka egenskaper vill du se hos en lagkapten?

– Naturligt ledarskap. Att det är en naturlig ledare på något sätt. Han ska vara bekväm i rollen, så att det inte blir tillgjort. God känsla, god kontakt med gruppen. Han är vår förlängda arm in i laget och ska hjälpa till att leda laget. Han kan pusha för Luleå Hockey på ett bra sätt. Det är ganska många bitar.

– Men främsta egenskapen är att kunna driva laget tillsammans med övriga kaptener.

Hur ser du på att Chris lämnar?

– Det är alltid tråkigt när det blir ett avslut. Med en kapten som kliver åt sidan. Det är tråkigt. Men vi måste självklart gå vidare. Vi kan inte göra annat än att önska honom lycka till. HV kommer att få en bra spelare och en ledare till sitt lag.

Hade du velat ha Chris kvar i laget?

– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Tony Moore ons 22 apr 2015, 15:22

Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 22 apr 2015, 15:48

Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised

Ja, jag reagerade också på det där. Chris har väl dock själv sagt att tränarna ville ha han kvar.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Kallepedal ons 22 apr 2015, 18:03

Redbear skrev:
Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised

Ja, jag reagerade också på det där. Chris har väl dock själv sagt att tränarna ville ha han kvar.
Det Chris säger är alltid sanningen och Osten bara ljuger, eller hur var det nu?
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 22 apr 2015, 18:32

Kallepedal skrev:
Redbear skrev:
Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised

Ja, jag reagerade också på det där. Chris har väl dock själv sagt att tränarna ville ha han kvar.
Det Chris säger är alltid sanningen och Osten bara ljuger, eller hur var det nu?

Det har jag inte sagt. Skrev bara vad Chris har uttalat sig om, sen behöver det inte vara sanningen.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Puckad ons 22 apr 2015, 20:04

Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Men hallå! Svarar han fel på den så blir han uppsagd!
Jag tyckte att Nja var nog kaxigt och uppstudsigt.
Han säger att han önskade honom kvar...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask ons 22 apr 2015, 20:09

Puckad skrev:
Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Men hallå! Svarar han fel på den så blir han uppsagd!
Jag tyckte att Nja var nog kaxigt och uppstudsigt.
Han säger att han önskade honom kvar...
Tycker du ja !
Hört uttrycket, som fan läser bibeln...........
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 20:11

Mja, varför skulle man kritisera sin chef öppet utåt i en tidning? Så dum är väl ingen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Micke80 ons 22 apr 2015, 20:15

Puckad skrev:
Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Men hallå! Svarar han fel på den så blir han uppsagd!
Jag tyckte att Nja var nog kaxigt och uppstudsigt.
Han säger att han önskade honom kvar...

Eller ville han inte ha kvar honom, men vill inte ge Chris extra tändvätska i vinter och svarar lite kryptiskt?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 20:17

Micke80 skrev:
Puckad skrev:
Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Men hallå! Svarar han fel på den så blir han uppsagd!
Jag tyckte att Nja var nog kaxigt och uppstudsigt.
Han säger att han önskade honom kvar...

Eller ville han inte ha kvar honom, men vill inte ge Chris extra tändvätska i vinter och svarar lite kryptiskt?

Jocke vill nog varken kritisera sin chef eller snacka ner Chris och svarar rätt neutralt, om man får vara seriös. Om han vill behålla eller ej lär han nog inte säga öppet utåt med risk för kritisera Osten eller Chris.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask ons 22 apr 2015, 20:18

Rönken skrev:Mja, varför skulle man kritisera sin chef öppet utåt i en tidning? Så dum är väl ingen.
Tanken har inte slagit att det finns en till sida av myntet, Abbott kanske inte är den helylle kanadick vi tror ?
Nä just det AVGÅ OSTEN, alla som har en annan sida än den CryingChris drar i media har FEEEEEEL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Puckad ons 22 apr 2015, 20:19

Tony Moore skrev:Åhååå, fler som tvekat:
"Hade du velat ha Chris kvar i laget?
– Nja. Vi har uttryckt våra önskemål, men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. Vi (tränare) ser rent egoistiskt till spelarna och individerna. Vi har inget med processen att göra så." Surprised
Ok, jag gör ett nytt försök till alternativ tolkning: (om en fiktiv annan person)

– Nja.  = - Nej, den sopan kan vi vara utan.
Vi har uttryckt våra önskemål, = skicka bort honom för guds skull!!!
men sen är det alltid förhandlingar som vi inte kan påverka. = - Tyvärr misslyckades förhandlingen och latmasken blev kvar, inget jag kan göra åt det.

"men" betyder ju att han inte fick som han ville...

För mig låter den här tolkningen ännu inte särskilt trovärdig, om än as-kul.


Senast ändrad av Puckad den ons 22 apr 2015, 20:20, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 22 apr 2015, 20:19

Försök hålla er inom de ramar som finns för trådarna. Här bör endast låst material från NSD och kuriren postas.

Referera gärna till denna tråd när ni fortsätter diskussionen i passande tråd.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Puckad ons 22 apr 2015, 20:20

Läst och förstått.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 11:10

Hemliga besöket som ska ta stjärnorna till Luleå Hockey??
Nån...
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tor 23 apr 2015, 11:14

Ingemar skrev:Hemliga besöket som ska ta stjärnorna till Luleå Hockey??
Nån...

http://www.nsd.se/sport/hemligt-besok-ska-ta-stjarnorna-till-lulea-9234929.aspx

Damhockey.

LULEÅ/ISHOCKEY Här är det hemliga besöket – som ska ta Modos landslagsstjärnor till Luleå.
NSD har tidigare berättat att svenska landslagsstjärnan Erika Grahm väljer mellan Luleå Hockey och Modo. Och i går var Grahm på besök i Luleå för att få en inblick i klubbens organisation – tillsammans med landslagskamraten Emma Nordin.

– Vi är bara här och tittar lite, säger Grahm, när NSD:s utsände stöter på de båda – tillsammans med tränaren Fredrik Glader – under en hundpromenad.

Landslagsspelarna är nöjda med det de sett.

– Ja, det ser bra ut. I fjol var det nog bara vi i Modo, Leksand och Linköping som kunde visa upp något liknande, säger Nordin.

Något beslut om framtiden har de dock inte tagit ännu.

– Vi får se vad som händer, säger Grahm.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 13:32

Tack
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 16:37

Vilken "forvardsstjärna stannar i LHF enligt Kurren idag? Razz
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av makkanmakkan tor 23 apr 2015, 16:59

Ingemar skrev:Vilken "forvardsstjärna stannar i LHF enligt Kurren idag? Razz

Tror det är artikeln om Nicklas Danielsson du menar.
SKrev på ett 1års kontrakt med Lausanne idag.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 17:15

makkanmakkan skrev:
Ingemar skrev:Vilken "forvardsstjärna stannar i LHF enligt Kurren idag? Razz

Tror det är artikeln om Nicklas Danielsson du menar.
SKrev på ett 1års kontrakt med Lausanne idag.
Det har jag noterat men det skriver man väl knappast en sån rubrik till?? Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tor 23 apr 2015, 18:14

Ingemar skrev:
makkanmakkan skrev:
Ingemar skrev:Vilken "forvardsstjärna stannar i LHF enligt Kurren idag? Razz

Tror det är artikeln om Nicklas Danielsson du menar.
SKrev på ett 1års kontrakt med Lausanne idag.
Det har jag noterat men det skriver man väl knappast en sån rubrik till?? Wink

Ser inte någon sådan rubrik just nu dock? Du har inte läst fel? Å andra sidan skulle nog inte Kuriren dra sig för att skriva sådan rubrik "fel" till en början för att sedan ändra.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 18:20

Nu kollar jag närmre och det är ju precis som makkanmakkan skriver att det handlar om ND Razz
Har bestämt för mig att rubrikens sista ord var ".....stannar i LHF" men kan ju ha lagt till det där sista pga min nyhetstörstande hjärnas abstinens.......
Såg nu när jaag skrlla ner att det var ND det handla om.
Sorry
JAG VILL HA LITE FLÄSK NU OSTEN bounce
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tor 23 apr 2015, 18:21

Ingemar skrev:Nu kollar jag närmre och det är ju precis som makkanmakkan skriver att det handlar om ND Razz
Har bestämt för mig att rubrikens sista ord var ".....stannar i LHF" men kan ju ha lagt till det där sista pga min nyhetstörstande hjärnas abstinens.......
Såg nu när jaag skrlla ner att det var ND det handla om.
Sorry
JAG VILL HA LITE FLÄSK NU OSTEN bounce

Fläskfile i morgon i restaurangen i Konsumhallen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tor 23 apr 2015, 19:50

Fläskfilé låter fint som snus Smile haha
Nån ny artikel om uppdrag att hitta tre forwards....NÅN Smile
Att Harju inte tycker att försäsongsträning är det roligaste kan jag lista ut....
Såg att mobilen inte laddade upp hela mitt svar angående damspelarna som besökte Luleå nyligen.
Skrev ungefär så här:
Roligt som fan att LHF visar musklerna och blir en faktor även i damhockeyn. Verkligen roligt!!
Synd för dem bara att lokalblaskorna är så inni h-e klick/lus-kåta att dom hela tiden ska anspela på a-laget. Självklart är det A-laget som är intressantast för oss, klubben, murvlarna och whoever. Den som skulle FI-fjäska och säga nåt annat får svart tunga haha Wink
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear fre 24 apr 2015, 18:29

Stjärnbacken Kristian Näkyvä lämnar för NHL-spel.
Nu har klubben inlett jakten på hans ersättare.
– Det mest logiska och enklaste är att försöka hitta en någorlunda "look a like", säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.

Han värvades från Jyp inför säsongen som gick – och skrev på ett treårskontrakt med Luleå Hockey.

Sen klev Kristian Näkyvä, 24, in i laget, tog en stor roll och imponerade lite för mycket för klubbens bästa.

För nu står det klart att den finske backen lämnar Luleå för spel i NHL (Nashville, enligt Expressen).

– Roligt för Kristian. Det är en bra kille, en bra spelare. Roligt också för Luleå Hockey att vi kan hjälpa till med spelares utveckling och att de kan sajna. Men såklart – vi tappar en bra spelare, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström, som inte riktigt hade kalkylerat med det här spelartappet:

– Möjligheten eller risken finns ju alltid, men eftersom han hade en bättre förstadel av säsongen än andra halvan och inte kom med i landslaget så kanske man ändå trodde att det inte skulle bli. Men nu blev det så.

24-åringen, som sköt 29 poäng (10+19) på 55 grundseriematcher, ska nu ersättas – men om det behöver inte bli med en liknande spelartyp.

– Det beror på lite grann. Det mest logiska och enklaste är att försöka hitta en någorlunda "look a like" eller så kanske man helt enkelt möblerar om i sin rollbild och så.

Hur går tankarna annars kring lagbygget?

– Vi är ihärdiga och jobbar för fullt för att hitta bästa möjliga komposition i vår orkester.

Vad kan det innebära numerärt?

– Det är också en fråga hur den slutgiltiga helheten ser ut, med pengar och vad det blir så. Pratar vi om att vi ska in med juniorer kanske det räcker till tio stycken, men blir det inte det så blir det en annan numerär. Vi vill ha en bra, bred och väldigt, väldigt slagkraftig trupp.

Jag antar att det är spets ni söker.

– Jo, vi letar kvalitativa spelare. Sen vad man rubricerar som det... Anton Hedman är på sitt sätt spets för han är bäst på det han gör, (Johan) Harju är spets för att han är en av de vassaste målskyttarna och (Jonathan) Granström är en av de bästa tekarna. Det är spets i sig. Vi ska se till att få en bra och välbalanserad trupp.

Då antar jag att det är poängspets, om jag säger så, som ni tittar en del på.

– Framförallt om man är forward är det inte fel om man gör nån pyts här och var.

När det gäller Chad Billins framtid i Luleå Hockey säger Lars "Osten" Bergström så här:

– Det är en bra spelare och han trivdes här. Så ligger landet just nu, säger sportchefen.

Är han fortfarande aktuell?

– Så länge vi inte har truppen satt – och även när truppen är satt – är kanske alla aktuella och ingen diskvalificerad, om man säger så. Det gäller att ha ett öppet sinne.

Per Ledin?

– Det är inget mer nytt där.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken sön 26 apr 2015, 20:46

Kuriren skriver att Luleå inte lämnat något till Ledin. Kontrakt förmodar jag, står det något mer matnyttigt eller är det bara status quo?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken sön 26 apr 2015, 20:54

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-om-ledin-inte-lamnat-nagot-8254970.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ 13 forwards på kontrakt. Men Per Ledin är inte bland dessa.
Per Ledin, 36 år, väntar fortfarande på ett kontraktsförslag.

Luleå Hockey ser över lagets gångna säsong.

Och har ännu inte landat i om klubben ska erbjuda 36-åringen ett nytt kontrakt.

– Vi har inte lämnat något kontraktsförslag till honom ännu, säger Thor Stöckel, sportdirektör i LHF.

Luleå fick kämpa sig till slutspelet via play in mot Djurgården.

Sedan har klubben utvärderat det sportsliga och tar ny sats mot 2015/2016.

Och där blir det förändringar i laget – som exempelvis att bröderna Abbott inte blir kvar i klubben.

Även veteranen Per Ledin väntar på ett nytt kontrakt, men det är inte säkert att han erbjuds något.

– Vi har en ambition att hitta en roll åt honom och även ett kontrakt rent ekonomiskt, men vi är inte där än. Vi behöver ge det tid, säger Thor Stöckel.

– Jag förstår om en del spelare blir frustrerade, men vi behöver också utvärdera säsongen som slutade med att vi inte tog oss till slutspel utan fick ta vägen via play in.

Det ryktas om att ni är intresserade av Linköpingsforwarden Jacob Micflikier. Har ni erbjudit honom ett kontrakt?

– En intressant spelare, men inte i dagsläget, säger Stöckel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin sön 26 apr 2015, 23:19

Inlägg flyttade till "Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5", efter tillämpning av regel 7.2.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Ingemar tis 28 apr 2015, 14:04

Vad har Jaros sagt för kaxigt enligt NSD?
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 6 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet