Chris Abbott, Del 2

+78
Anthrax
Hankburger
PM
Hedanders
Ferros
Dustin
Monco
CKa
Kato
Wolfhunter
Sundance Kid
MrA
hokkzorz
Sir Prozac
Lasse Proppmätt
Purre
ski3r
Luleåfan
Knäcktomten
LubosC
Slapshot
Snikne Ville
Kagen
Pajala
HarryHaffa
Cambbott24
kniba
Ingemar
Micke80
Old Brooklyn
Admin
Tony Moore
Tigerman
Mickeee
Donowitz
Lajon
GustenA
Mange
FruktHamster
pingu
Jonken
Groggen79
johan74
Observer
Norlin
Scouten
LHF96
amarule
Jaguaren
Dentos
kokostrollet
Lulefan
Urken
NallePhu
Murveln
Redbear
JuniorX
icemask
Lars158
Ivanhoe
LulefanGBG
tibet
Myrman
nummer 17
ezz
Kallepedal
JoakimJ
farre
Rönken
Dilox
Puckad
Fred Herbert
Hellcop
LuleåWinston
Bamsefar
makkanmakkan
Rocksolid
KaptenBlodskelett
82 posters

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av icemask tis 21 apr 2015, 20:17

Om vi haft en öppen redovisning av lönerna i SHL och ett hårdare reglemente gällande sign-on bonus mm, så hade vi sluppit spekulera !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JuniorX tis 21 apr 2015, 20:26

NallePhu skrev:
Andas andas andas nu vara ursinnig hjälper inte mycket nu är det vad det är med CA inte mycket att göra, Osten gjorde sitt val sedan hur vida det var ett smart drag eller inte det kan bara Osten själv säga!
Sedan måste nog CA själv förstå att man förhandlar inte genom massmedia så proffsig borde han vara tycker man, Men bara lyck önska han i sin nya klubb så är det bara inte mycket mer vi kan göra!

Grejen med mitt ursinne är att Osten INTE gjorde något val. Han spelade högt och trodde att Chris skulle köpa de premisserna, dvs att Chris skulle välja att vara kvar. Det är den sortens kohandel som jag blir förbannad på när det gäller spelare som, dels inte är lätta att få tag på och dels har visat på utmärkt lojalitet under flera år.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 20:27

icemask skrev:Om vi haft en öppen redovisning av lönerna i SHL och ett hårdare reglemente gällande sign-on bonus mm, så hade vi sluppit spekulera !

Absolut varit enklare för oss fans! Men det hade minskat betydelsen av att föreningen skall ha en vass sportslig ledning för att lyckas. Jag tycker "förhandlandet i mörker" är ett väldigt intressant inslag.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av icemask tis 21 apr 2015, 20:28

JuniorX skrev:
NallePhu skrev:
Andas andas andas nu vara ursinnig hjälper inte mycket nu är det vad det är med CA inte mycket att göra, Osten gjorde sitt val sedan hur vida det var ett smart drag eller inte det kan bara Osten själv säga!
Sedan måste nog CA själv förstå att man förhandlar inte genom massmedia så proffsig borde han vara tycker man, Men bara lyck önska han i sin nya klubb så är det bara inte mycket mer vi kan göra!

Grejen med mitt ursinne är att Osten INTE gjorde något val. Han spelade högt och trodde att Chris skulle köpa de premisserna, dvs att Chris skulle välja att vara kvar. Det är den sortens kohandel som jag blir förbannad på när det gäller spelare som, dels inte är lätta att få tag på och dels har visat på utmärkt lojalitet under flera år.
Hur vet du att det du påstår stämmer ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 20:28

Snikne Ville skrev:Och såhär twittrar JG:
"Är ganska chockad att Luleå släpper iväg Chris A till HV,trodde han skulle vara den första man skriver kontrakt med.Grym kille och lagkapten"

MV JG du menar?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 20:29

JuniorX skrev:
NallePhu skrev:
Andas andas andas nu vara ursinnig hjälper inte mycket nu är det vad det är med CA inte mycket att göra, Osten gjorde sitt val sedan hur vida det var ett smart drag eller inte det kan bara Osten själv säga!
Sedan måste nog CA själv förstå att man förhandlar inte genom massmedia så proffsig borde han vara tycker man, Men bara lyck önska han i sin nya klubb så är det bara inte mycket mer vi kan göra!

Grejen med mitt ursinne är att Osten INTE gjorde något val. Han spelade högt och trodde att Chris skulle köpa de premisserna, dvs att Chris skulle välja att vara kvar. Det är den sortens kohandel som jag blir förbannad på när det gäller spelare som, dels inte är lätta att få tag på och dels har visat på utmärkt lojalitet under flera år.

Ja detta känns lite Per Ledin-gate anno 2004-2005 eller när det var.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av ezz tis 21 apr 2015, 20:29

Skrev Chris på för HV innan deadline på senaste kontraktsförslaget utan att först tacka nej till Luleå så har Chris inte avslutat med Luleå först som han sa att han skulle göra.

Spelar det någon roll? Nej, det tycker jag egentligen inte. Han är proffs, Luleå är proffs. Det är spelreglerna.

Men i media ska man inte säga sånt man inte kan stå för och där har Chris felat mer än Luleå i mina ögon.

ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 20:30

Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:Och såhär twittrar JG:
"Är ganska chockad att Luleå släpper iväg Chris A till HV,trodde han skulle vara den första man skriver kontrakt med.Grym kille och lagkapten"

MV JG du menar?

https://twitter.com/JGustafsoon/status/590564922213412865 - ja precis.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Mickeee tis 21 apr 2015, 20:32

Här kan ni skriva och tacka vår kapten för sin tid hos oss
chrisabbott19@gmail.com
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 21 apr 2015, 20:48

[quote="Rönken"]
bearjew skrev:
Rönken skrev:
bearjew skrev:
Rönken skrev:
bearjew skrev:
Rönken skrev:

Lone har ju redan uttalat sig om att man påbörjade diskussioner i nov-dec med preliminärt ja och sedan i januari tvärvända Luleå och då var det måttligt intresse. Där och då började han se sig om hur marknaden såg ut för bröderna. Ser inte konstigt i det egentligen.

Ostens egna ord i Kuriren.

– Vi vill vara tidigt ute och jobba med framförhållning. I januari låg vi på en åttonde plats och ville se hur det såg ut nästa säsong, ekonomiskt bland annat. Det kommunicerade vi ut till spelarna och det har de flesta förstått och respekterat, men Chris har haft lite svårt att köpa det.

– Vi har varit tydliga och sagt att vi tänker på honom i vårt fortsatta bygge och satsning. Men han har varit lite otålig. Vi har faktiskt, under den här periodens gång, erbjudit honom fem olika kontrakt av olika nivå. Då ska man veta att han har varit vår bäst betalda spelare den här säsongen och blev även erbjuden det kommande säsong.

– Till slut fick vi faktiskt ett bud från honom och vi accepterade det, men han verkar ändå, trots att han var lagkapten för Luleå Hockey, ha letat efter nya alternativ och tagit nått av dem.

Motsäger inte det som Lone sagt så då verkar det alltså vara sanningen att man sjabblat bort honom, tråkigt.

Det säger ganska mycket om hur Abbott-frozzare väljer att se på saken.

Jag ser inget fel i att man gör sig av med spelare, fast om det nu varit så att man ville ha kvar Chris på riktigt och ger ett sent bud, för sent, är det ju lagom dåligt hanterat. Antingen har man inte velat ha kvar honom eller så varit för långsamma - oavsett är det dåligt skött. Lägg till tidigare säsonger när spelare beklagat sig över att inte fått varken ja eller nej från Osten. När det är flera olika personer under flera säsonger som säger samma sak är det nog inte en konspiration spelare emellan utan Osten och ledningens taktik ser ut så helt enkelt. Sen kan man väl tycka vad man vill om det, jag tycker sådant är ruttet.

Samtidigt är Abbott en väldigt känslomässig person, vilket för övrigt inte är någon hemlighet och han har uppenbarligen tagit förhandlingen personligt. Vi snackar April, han fick sitt bud accepterat men har redan signat med Hv71.

Återigen, jag ser inte allt svart-vitt och har även gett min syn på Luleå-ledningens brister i fallet. Däremot har jag svårt för folk som grinar ut till höger och vänster och samtidigt skyller allt på Luleå.

Rönken skrev:
Jag tror som sagt på det många andra tagit upp att man hållt Chris lite på sparlåga medan man haft större byten i luppen. Omark och Klasen t.ex., sedan har man gått bet på flera och då insett, för sent, att Chris kanske inte är så dum att ha i laget. Sedan kan man argumentera att Chris varit för snabb med HV71 - men samtidigt kan Hult ha krävt ett svar innan Luleås sista bud kommit.

Det är bara något som kan gissas till. Ingen av ovan nämnda namn är heller centrar och utan Chris så behöver vi ändå en förstacenter. Att Chris istället väljer att kämpa om SM-guld med Hv71 får stå för honom - jag tycker det känns märkligt - oavsett deadlines eller ej denna måndag. Han har knappast heller haft brist på andra alternativ och äventyr.

Rönken skrev:
Enda säkra är att man tappat en bra kapten som leder laget på isen med sitt spel och inställning i egenskap av en av ligans bästa defensiva tvåvägscentrar som även är god för 25-30 poäng. Så enkelt är det inte att hitta dessa centrar, vilket är vad som grämer mig allra mest. Ska man nu luta sig tillbaka på Walle eller Lagace om förstacentern inte riktigt håller, känns inte så där jättestabilt. Dessutom saknar man en kapten nu, ser ingen riktigt bra i laget just nu.

Tycker det är ett onödigt negativt sätt att se det på möjligheterna. Chris har vart grym ur många aspekter och ska respekteras för det. Framförallt hans inställning. Samtidigt finns det andra aspekter med honom som spelare - som gör han till en tveksam kandidat för förstacenter-rollen. Det är ingen hemlighet och har avhandlats i sidor på forumet med de flesta överens. Det är den killen vi nu får jaga! Jag väljer att vara positiv och tycker det känns väldigt spännande.

Rönken skrev:
Sedan håller jag med JuniorX, fem bud tyder på att man verkligen försökt hålla Chris på sträckbänken. Apropå känslomässig, vad är inte Osten då? Smile Självklart sysslar han också med damage control nu, han kommer aldrig erkänna att Luleå HF kanske agerat lite för klumpigt i förhandlingarna med en spelare som är ganska stor favorit bland många fans.

Jag tror nog också att Osten är känslomässig som person. Skillnaden är professionalismen och att inte gå ut i media för än man är klar. Återigen tycker jag Osten gett rätt sakliga svar på frågorna som ställts. Vanligtvis brukar han i regel köra locket på, standardiserade svar (som får Kuriren-redaktionen att rycka hårtussar) eller de klassiska rökridåerna. Det är inte bara i Luleå som spelare vädrar missnöje efter avslutande säsong och i väntandes tider. Det kommer alltid att finnas. Jag tycker vissa saker kring just det du nämner sköttes väldigt illa innan Jidström-Stöckel-eran men att det blivit bra mycket bättre.

Rönken skrev:
För att summera skulle jag tro att båda sidorna misslyckats i sina agerande. Dock har det lag jag själv håller på tappat en riktigt bra tvåvägare - vilket är det som är viktigast för mig. Det är för dåligt agerat.

Det är alltid trist när spelare man fattat extra tycke för lämnar och det har jag själv vart med om. Det är också väldigt trist att slutet blev på detta vis. Men att skylla allt på Osten känns bara så onyanserat och fel.

Lars "Osten" Bergström kommer alltid att vara en utsatt man för kritik, positiv som negativ. Han gör givetvis fel mellan varven men man ska komma ihåg hur jävla mycket han brinner för Luleå Hockey och att han aldrig skulle göra något avsiktligt för att skada föreningen.

Folk pratat om Chris Abbott och hans hjärta för föreningen. Stanna då gärna upp och tänk efter hur stort Ostens hjärta är för föreningen. Han kommer alltid att göra allt i sin makt för klubbens bästa.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JuniorX tis 21 apr 2015, 20:53

icemask skrev:
JuniorX skrev:
NallePhu skrev:
Andas andas andas nu vara ursinnig hjälper inte mycket nu är det vad det är med CA inte mycket att göra, Osten gjorde sitt val sedan hur vida det var ett smart drag eller inte det kan bara Osten själv säga!
Sedan måste nog CA själv förstå att man förhandlar inte genom massmedia så proffsig borde han vara tycker man, Men bara lyck önska han i sin nya klubb så är det bara inte mycket mer vi kan göra!

Grejen med mitt ursinne är att Osten INTE gjorde något val. Han spelade högt och trodde att Chris skulle köpa de premisserna, dvs att Chris skulle välja att vara kvar. Det är den sortens kohandel som jag blir förbannad på när det gäller spelare som, dels inte är lätta att få tag på och dels har visat på utmärkt lojalitet under flera år.
Hur vet du att det du påstår stämmer ?

Det vet jag inte. Jag drar bara slutsatser utifrån det jag läser mig till. OM det är så att Luleå har gett Chris fem bud så betyder det två saker; antingen har någon spelat högt och förlorat eller så har någon part inte varit intresserad av att förhandla. Oavsett vilket alternativ som det stämmer så anser jag att det är inte så man förhandlar med en spelare som man vet att man behöver och som har funnits med klubben i sex år.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 20:55

bearjew skrev:
Rönken skrev:
bearjew skrev:
Rönken skrev:
bearjew skrev:
Rönken skrev:
bearjew skrev:

Ostens egna ord i Kuriren.

– Vi vill vara tidigt ute och jobba med framförhållning. I januari låg vi på en åttonde plats och ville se hur det såg ut nästa säsong, ekonomiskt bland annat. Det kommunicerade vi ut till spelarna och det har de flesta förstått och respekterat, men Chris har haft lite svårt att köpa det.

– Vi har varit tydliga och sagt att vi tänker på honom i vårt fortsatta bygge och satsning. Men han har varit lite otålig. Vi har faktiskt, under den här periodens gång, erbjudit honom fem olika kontrakt av olika nivå. Då ska man veta att han har varit vår bäst betalda spelare den här säsongen och blev även erbjuden det kommande säsong.

– Till slut fick vi faktiskt ett bud från honom och vi accepterade det, men han verkar ändå, trots att han var lagkapten för Luleå Hockey, ha letat efter nya alternativ och tagit nått av dem.

Motsäger inte det som Lone sagt så då verkar det alltså vara sanningen att man sjabblat bort honom, tråkigt.

Det säger ganska mycket om hur Abbott-frozzare väljer att se på saken.

Jag ser inget fel i att man gör sig av med spelare, fast om det nu varit så att man ville ha kvar Chris på riktigt och ger ett sent bud, för sent, är det ju lagom dåligt hanterat. Antingen har man inte velat ha kvar honom eller så varit för långsamma - oavsett är det dåligt skött. Lägg till tidigare säsonger när spelare beklagat sig över att inte fått varken ja eller nej från Osten. När det är flera olika personer under flera säsonger som säger samma sak är det nog inte en konspiration spelare emellan utan Osten och ledningens taktik ser ut så helt enkelt. Sen kan man väl tycka vad man vill om det, jag tycker sådant är ruttet.

Samtidigt är Abbott en väldigt känslomässig person, vilket för övrigt inte är någon hemlighet och han har uppenbarligen tagit förhandlingen personligt. Vi snackar April, han fick sitt bud accepterat men har redan signat med Hv71.

Återigen, jag ser inte allt svart-vitt och har även gett min syn på Luleå-ledningens brister i fallet. Däremot har jag svårt för folk som grinar ut till höger och vänster och samtidigt skyller allt på Luleå.

Rönken skrev:
Jag tror som sagt på det många andra tagit upp att man hållt Chris lite på sparlåga medan man haft större byten i luppen. Omark och Klasen t.ex., sedan har man gått bet på flera och då insett, för sent, att Chris kanske inte är så dum att ha i laget. Sedan kan man argumentera att Chris varit för snabb med HV71 - men samtidigt kan Hult ha krävt ett svar innan Luleås sista bud kommit.

Det är bara något som kan gissas till. Ingen av ovan nämnda namn är heller centrar och utan Chris så behöver vi ändå en förstacenter. Att Chris istället väljer att kämpa om SM-guld med Hv71 får stå för honom - jag tycker det känns märkligt - oavsett deadlines eller ej denna måndag. Han har knappast heller haft brist på andra alternativ och äventyr.

Rönken skrev:
Enda säkra är att man tappat en bra kapten som leder laget på isen med sitt spel och inställning i egenskap av en av ligans bästa defensiva tvåvägscentrar som även är god för 25-30 poäng. Så enkelt är det inte att hitta dessa centrar, vilket är vad som grämer mig allra mest. Ska man nu luta sig tillbaka på Walle eller Lagace om förstacentern inte riktigt håller, känns inte så där jättestabilt. Dessutom saknar man en kapten nu, ser ingen riktigt bra i laget just nu.

Tycker det är ett onödigt negativt sätt att se det på möjligheterna. Chris har vart grym ur många aspekter och ska respekteras för det. Framförallt hans inställning. Samtidigt finns det andra aspekter med honom som spelare - som gör han till en tveksam kandidat för förstacenter-rollen. Det är ingen hemlighet och har avhandlats i sidor på forumet med de flesta överens. Det är den killen vi nu får jaga! Jag väljer att vara positiv och tycker det känns väldigt spännande.

Rönken skrev:
Sedan håller jag med JuniorX, fem bud tyder på att man verkligen försökt hålla Chris på sträckbänken. Apropå känslomässig, vad är inte Osten då? Smile Självklart sysslar han också med damage control nu, han kommer aldrig erkänna att Luleå HF kanske agerat lite för klumpigt i förhandlingarna med en spelare som är ganska stor favorit bland många fans.

Jag tror nog också att Osten är känslomässig som person. Skillnaden är professionalismen och att inte gå ut i media för än man är klar. Återigen tycker jag Osten gett rätt sakliga svar på frågorna som ställts. Vanligtvis brukar han i regel köra locket på, standardiserade svar (som får Kuriren-redaktionen att rycka hårtussar) eller de klassiska rökridåerna. Det är inte bara i Luleå som spelare vädrar missnöje efter avslutande säsong och i väntandes tider. Det kommer alltid att finnas. Jag tycker vissa saker kring just det du nämner sköttes väldigt illa innan Jidström-Stöckel-eran men att det blivit bra mycket bättre.

Rönken skrev:
För att summera skulle jag tro att båda sidorna misslyckats i sina agerande. Dock har det lag jag själv håller på tappat en riktigt bra tvåvägare - vilket är det som är viktigast för mig. Det är för dåligt agerat.

Det är alltid trist när spelare man fattat extra tycke för lämnar och det har jag själv vart med om. Det är också väldigt trist att slutet blev på detta vis. Men att skylla allt på Osten känns bara så onyanserat och fel.

Lars "Osten" Bergström kommer alltid att vara en utsatt man för kritik, positiv som negativ. Han gör givetvis fel mellan varven men man ska komma ihåg hur jävla mycket han brinner för Luleå Hockey och att han aldrig skulle göra något avsiktligt för att skada föreningen.

Folk pratat om Chris Abbott och hans hjärta för föreningen. Stanna då gärna upp och tänk efter hur stort Ostens hjärta är för föreningen. Han kommer alltid att göra allt i sin makt för klubbens bästa.

Tvivlar inte på att han försöker göra sitt bästa, gode Osten. Men sjönk ganska mycket i mina ögon efter Chris uttåg ur laget, sedan kryddar man det med en patetisk LHF Live för att rädda sitt eget skinn. Sedan kan man prata om Chris har sagt si och så, faktum kvarstår att Chris inte tillhör Luleå HF längre. Medan Osten utgör ansiktet utåt och ska representera Luleå, kan inte komma på någon annan klubb i SHL som agerat så här sista åren faktiskt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad tis 21 apr 2015, 20:56

bearjew skrev:Skrev tidigare i fel tråd.
...
Vidare får man inte ta en förhandling såpass personligt som han gjort.  Någorlunda pragmatiskt förhållningssätt får man ändå ha. Vi har två parter som sitter på var sin sida om bordet.
...
Fast det är ju ingen jämn förhandling, om den misslyckas så har Osten jobbet kvar (det går väl att leda i bevis nu), bostaden och vännerna kvar, sambo har jobbet kvar, och barnen kan fortsätta på samma dagis eller skola .
Men om spelaren inte lyckas så åker allt i havet.
Så att man ser om sitt eget hus och kanske inte ens väljer bästa budet , utan väljer den som säger
"Vi vill ha dig här hos oss med allt du tillför" tycker jag är fullt förståeligt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JuniorX tis 21 apr 2015, 20:58

bearjew skrev:
Folk pratat om Chris Abbott och hans hjärta för föreningen. Stanna då gärna upp och tänk efter hur stort Ostens hjärta är för föreningen. Han kommer alltid att göra allt i sin makt för klubbens bästa.

Jag tvekar inte en sekund på att Osten har hjärta för föreningen. Han är nog en utav de mest hängivna personerna som finns i det sammanhanget. Men det hindrar inte att han ska få rejäla skopor ovett när man tycker att han gör fel. Och så tycker jag nu.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad tis 21 apr 2015, 21:00

Om vi tar det som en sanning att Ostens Luleåhjärta är stort, så kan vi väl säga att han aldrig skulle bjuda mer för Chris än han tyckte han var värd?
- Så vad var då de fyra andra buden till en kapten?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 21:18

Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 21:22

Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.

Får mig att fundera på hur lågt första budet var egentligen om det tog fem bud. Inte höjer man väl en lön med 5k/månaden per gång så att säga?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 21 apr 2015, 21:24

Puckad skrev:Om vi tar det som en sanning att Ostens Luleåhjärta är stort, så kan vi väl säga att han aldrig skulle bjuda mer för Chris än han tyckte han var värd?
- Så vad var då de fyra andra buden till en kapten?

Ja fast nu hamnar påståendet ur sin kontext.

Vad de fyra andra buden var? En förhandlingsprocess.

Att en part blir överdrivet känslomässigt och har svårt att skilja på saker samt att båda parter handlat tveksamt; Chris oproffsigt och Osten aningen ovärdigt - är vad som skapat stormen.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 21 apr 2015, 21:26

Att Chris är fruktansvärt proffsig i precis ALLT vet vi.
Att Osten är en räv och en jobbig jävel vid förhandlingsbordet (bl a...) vet vi.

Ingen tredjegradsekvation direkt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 21:28

Snikne Ville skrev:Att Chris är fruktansvärt proffsig i precis ALLT vet vi.
Att Osten är en räv och en jobbig jävel vid förhandlingsbordet (bl a...) vet vi.

Ingen tredjegradsekvation direkt.

Ja det är första gången Chris gnällt på sex år samtidigt som det varit en del spelare som klagat på märkligt beteende från Osten och ledningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Scouten tis 21 apr 2015, 21:28

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.

Får mig att fundera på hur lågt första budet var egentligen om det tog fem bud. Inte höjer man väl en lön med 5k/månaden per gång så att säga?

Första budet var på ett år då Chris hela tiden velat ha ettårskontrakt. Nu ville han helt plötsligt ha ett 2 års kontrakt.
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 21:32

Scouten skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.

Får mig att fundera på hur lågt första budet var egentligen om det tog fem bud. Inte höjer man väl en lön med 5k/månaden per gång så att säga?

Första budet var på ett år då Chris hela tiden velat ha ettårskontrakt. Nu ville han helt plötsligt ha ett 2 års kontrakt.

Jag tänker framför allt på lönemässigt, att det var ett år första budet är rätt klarlagt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 21 apr 2015, 21:32

Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.
Man bör även tillägga att så gott som varje gång (jag kan då inte komma på ett enda exempel på motsatsen) en spelare blivit tvungen att leka "tysta leken" med Osten, så har det slutat med att spelaren fått lämna.

Alltså: Om Osten skulle säga "avvakta" till mig så är det första jag gör att börja leta efter en ny arbetsgivare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 21:33

Scouten skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.

Får mig att fundera på hur lågt första budet var egentligen om det tog fem bud. Inte höjer man väl en lön med 5k/månaden per gång så att säga?

Första budet var på ett år då Chris hela tiden velat ha ettårskontrakt. Nu ville han helt plötsligt ha ett 2 års kontrakt.

Jag har ingen aning om Chris bara velat ha ett år tidigare. Däremot bra om han ville ha två år nu då.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 21:35

Tigerman skrev:
Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.
Man bör även tillägga att så gott som varje gång (jag kan då inte komma på ett enda exempel på motsatsen) en spelare blivit tvungen att leka "tysta leken" med Osten, så har det slutat med att spelaren fått lämna.

Alltså: Om Osten skulle säga "avvakta" till mig så är det första jag gör att börja leta efter en ny arbetsgivare.

Så har jag helt klart för mig också.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad tis 21 apr 2015, 21:36

Speciellt om man ser att andra förlängs...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 21:37

Lars158 skrev:
Tigerman skrev:
Lars158 skrev:Alla parter håller ju med om att Chris velat förlänga. Där råder ju ingen schism alls. Osten bekräftar ju det ytterst tydligt idag.

Chris och agent Lone har känt ett ointresse. På sitt sätt bekräftar ju Osten det också. "Vi har sagt att vi ska avvakta med alla förlängningar till efter säsongen".

Chris har gjort 6 säsonger i LHF. Lagets klart populäraste spelare. Han gör en bättre säsong än tidigare år. Osten -"vi ska avvakta"

Vad är det som skall avvaktas?

Tror det är där kring CHL finalen Stöckel är med i en Kuriren artikel.
"Vi har haft mycket göra men nu i landslagsuppehållet skall vi ta tag och göra klart med Abbotts"

Är väl här någonstans Lone kommer till Luleå och är flera dagar men får från LHF -"Vi ska avvakta".

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta

Vi ska avvakta


Vi vet ju att Abbotts flera ggr förnyat sina kontrakt med LHF. Utan någon större dramatik. Tydligt denna gången lyckades man snabbt få Chris på ytterst dåligt humör.
Trotts det håller Chris ut ända till slutet av April innan han gör klart med nytt jobb.
Man bör även tillägga att så gott som varje gång (jag kan då inte komma på ett enda exempel på motsatsen) en spelare blivit tvungen att leka "tysta leken" med Osten, så har det slutat med att spelaren fått lämna.

Alltså: Om Osten skulle säga "avvakta" till mig så är det första jag gör att börja leta efter en ny arbetsgivare.

Så har jag helt klart för mig också.

Absolut, förstår inte hur vissa kan bortse från detta. Är ju ett ganska tydligt tema med Osten m.fl. under åren. Som puckad är inne på har man förlängt med andra under tiden. Så känns befogat att ifrågasätta intresset.


Senast ändrad av Rönken den tis 21 apr 2015, 21:38, ändrad totalt 1 gång
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JuniorX tis 21 apr 2015, 21:37

bearjew skrev:
Puckad skrev:Om vi tar det som en sanning att Ostens Luleåhjärta är stort, så kan vi väl säga att han aldrig skulle bjuda mer för Chris än han tyckte han var värd?
- Så vad var då de fyra andra buden till en kapten?

Ja fast nu hamnar påståendet ur sin kontext.

Vad de fyra andra buden var? En förhandlingsprocess.

Att en part blir överdrivet känslomässigt och har svårt att skilja på saker samt att båda parter handlat tveksamt; Chris oproffsigt och Osten aningen ovärdigt - är vad som skapat stormen.

Man kör inte en förhandlingsprocess med en spelare som har varit med i sex år enligt mig.
Antingen har någon part bestämt sig för att det är slut och så meddelar man det. Klart.
Eller så ger klubben ett bud. Spelaren säger ja eller nej. Klubben korrigerar vid ett nej. Sen är man överens. Klart. Så förhandlar man med en långvarig relation. Därför att det bygger på ömsesidigt förtroende och ett gemensamt intresse.
Alla andra situationer beror på att någon part är missnöjd, spelar högt, trixar, blåljuger eller av någon annan orsak som inte är känd.

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 21:40

Är detta första gången en LHF spelare kommer med ett officiellt brev till medlemmar och fans när dom lämnar klubben?

Är detta första gången LHF kör en enkom PK bara inriktad för att förklara varför man inte lyckas förlänga med en spelare?

Jag kan inte komma ihåg att något av detta hänt tidigare.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken tis 21 apr 2015, 21:43

Lars158 skrev:Är detta första gången en LHF spelare kommer med ett officiellt brev till medlemmar och fans när dom lämnar klubben?

Är detta första gången LHF kör en enkom PK bara inriktad för att förklara varför man inte lyckas förlänga med en spelare?

Jag kan inte komma ihåg att något av detta hänt tidigare.

Jag vill dra det så långt att dagens LHF Live har jag inte sett något liknande av någon annan klubb i SHL/Elitserien sista åren - någon får gärna rätt mig om jag har fel. Känns rätt patetiskt i mina ögon, dessutom har man inte ens publicerat en skriven artikel om att lagkapten lämnar laget på sin egna hemsida ännu. Lite för mycket dagisnivå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Scouten tis 21 apr 2015, 21:45

Att ni orkar älta! Sleep
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 21 apr 2015, 21:50

Fortfarande står ord mot ord och vi lär aldrig få reda på hela sanningen om vad som sagts/gjorts mellan team CA och Lars-Thor..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 21 apr 2015, 21:54

JuniorX skrev:
bearjew skrev:
Puckad skrev:Om vi tar det som en sanning att Ostens Luleåhjärta är stort, så kan vi väl säga att han aldrig skulle bjuda mer för Chris än han tyckte han var värd?
- Så vad var då de fyra andra buden till en kapten?

Ja fast nu hamnar påståendet ur sin kontext.

Vad de fyra andra buden var? En förhandlingsprocess.

Att en part blir överdrivet känslomässigt och har svårt att skilja på saker samt att båda parter handlat tveksamt; Chris oproffsigt och Osten aningen ovärdigt - är vad som skapat stormen.

Man kör inte en förhandlingsprocess med en spelare som har varit med i sex år enligt mig.
Antingen har någon part bestämt sig för att det är slut och så meddelar man det. Klart.
Eller så ger klubben ett bud. Spelaren säger ja eller nej. Klubben korrigerar vid ett nej. Sen är man överens. Klart. Så förhandlar man med en långvarig relation. Därför att det bygger på ömsesidigt förtroende och ett gemensamt intresse.
Alla andra situationer beror på att någon part är missnöjd, spelar högt, trixar, blåljuger eller av någon annan orsak som inte är känd.

Ja och det är där jag tycker Osten brister och handlat aningen ovärdigt.

Samtidigt kan vi inte sitta och gissa kring dialoger från förhandlingsrummet och dra slutsatser därefter. Osten påpekar att man vart tydliga medan agenten Tone menar annat.

För övrigt så lämnar jag Chris-debatten nu och tycker att mina poänger och åsikter kring båda parter framgått rätt tydligt. Diskussionen har börjat urvattnas.

Trevlig kväll på er!

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 21 apr 2015, 22:09

Detta skrev jag i ett inlägg den 25 februari, d.v.s. efter att agenten hade varit på besök i stan och inte fått något med sig som först utlovat. Tänk om Osten hade kunnat ta till sig mina goda råd och betett sig som en normal och rejäl arbetsgivare, så hade vi sluppit hela Abbott-gate inklusive spekulationer, patetiska LHF-lajvar och Chris i en HV-tröja:

 Min åsikt i Abbott-frågan:

Sin lagkapten och bärande spelare sedan 6 år tillbaka ska man behandla med respekt. Det är ingen handelsvara som man kan resonera om som man skulle leta en ny tvättmaskin till Greppa.

Det betyder rent konkret att man ger dem (ja, man får nog köpa att man får två för en här även om ovanstående delvis bara gäller Chris) ett kontraktsförslag i rimlig tid, och det bör dessutom inte vara ett förslag värt ett dasspapper. Tycker man inte de är värda den lön de har idag så ger man dem rediga och konkreta argument varför, och en lika god motivering till den föreslagna summan. Om de sedan väljer att tacka nej, fine, då skiljs vi åt men på ett vettigt sätt. Det finns vissa spelare i laget som verkligen förtjänar seriös behandling och en god arbetsgivare, och en rejäl klapp på axeln vid avsked, inte en spark i arslet. Abbotts är två av dem.


Senast ändrad av Tigerman den tis 21 apr 2015, 22:12, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Bort med onödiga radbrytningar)

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av tibet tis 21 apr 2015, 22:36

Visserligen är Osten ytterst ansvarig men nog är det väl flera personer i Lhf som varit med och påverkat hur Abbott(sarna) skulle behandlas ifråga om kontrakten. Det vara ju faktiskt någon annan än Osten som har bestämt eller påverkat i hög grad hur det skulle vara. Hur man än vrider och vänder på det så är det Chris som har beslutat att han lämnar Lhf samt går ut i media och ser till att klubben får negativ uppmärksamhet. Kan även vara Lone som medvetet påverkat Chris att byta klubb av egoistiska skäl. Hur det än är så har säkert pengar haft stor betydelse i frågan, det har det i princip alltid!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 21 apr 2015, 22:46

Klart pengar har betydelse. Egentligen är det allt det hela handlar om, förutom kontraktslängden.

Det man kan konstatera av hela soppan är dock att när Osten säger att man varit tydlig med att LHF vill ha Abbott kvar, så har Chris tolkat det hela på ett helt annat sätt. Någonstans däremellan finns en väldigt uppenbar kommunikationsbrist!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 23:00

Tigerman skrev:Klart pengar har betydelse. Egentligen är det allt det hela handlar om, förutom kontraktslängden.

Det man kan konstatera av hela soppan är dock att när Osten säger att man varit tydlig med att LHF vill ha Abbott kvar, så har Chris tolkat det hela på ett helt annat sätt. Någonstans däremellan finns en väldigt uppenbar kommunikationsbrist!

Ja det där fastna jag också på i Ostens uttalanden. Om det nu var så solklart så varför rodde man det inte i land när Lone var till Luleå just för att göra det.

Avvakta

Avvakta vadå?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 21 apr 2015, 23:05

Osten (samlingsbegrepp) måste ju trott dom haft Chris "i en liten ask". Sen har dom ju tydligen uppfattat nånting i helgen och "panik aggerat" och då kommit med kontraktet som borde varit gjort och klart för 5 månader sen. Men det är försent. Man har redan bränt bron.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Mickeee tis 21 apr 2015, 23:13

Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Bamsefar tis 21 apr 2015, 23:30

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Admin ons 22 apr 2015, 08:43

Några inlägg är nu borttagna efter överträdelse av regel 3.3.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lulefan ons 22 apr 2015, 08:46

Väldigt märkligt hur många som tar Chris sida utan att blinka. Jag tycker det är väldigt tydligt att Luleå inte varit lika mycket första val som han påstår, hade han velat spelat med Luleå 2015/2016 så hade han gjort det. Sedan att han inte fick exakt det han ville ha förnst i helgen, ingen här vet vad han hade för krav och Chris är knappast en spelare som är så bra att man ska ge vika för helt orimliga krav.

Vad Chris och hans agent säger i media är en sak, vad de faktiskt gjort och gör är en annan, det var inte Osten som började gråta i media.

Däremot hade det nog varit bättre av Osten att komponera en nyhet där de förklarade sig istället för en LHF live där det lätt slinker ut mer än man vill.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av pingu ons 22 apr 2015, 08:49

Lulefan skrev:Väldigt märkligt hur många som tar Chris sida utan att blinka. Jag tycker det är väldigt tydligt att Luleå inte varit lika mycket första val som han påstår, hade han velat spelat med Luleå 2015/2016 så hade han gjort det. Sedan att han inte fick exakt det han ville ha förnst i helgen, ingen här vet vad han hade för krav och Chris är knappast en spelare som är så bra att man ska ge vika för helt orimliga krav.

Vad Chris och hans agent säger i media är en sak, vad de faktiskt gjort och gör är en annan, det var inte Osten som började gråta i media.

Däremot hade det nog varit bättre av Osten att komponera en nyhet där de förklarade sig istället för en LHF live där det lätt slinker ut mer än man vill.

Håller med.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn ons 22 apr 2015, 10:03

Lulefan skrev:Väldigt märkligt hur många som tar Chris sida utan att blinka. Jag tycker det är väldigt tydligt att Luleå inte varit lika mycket första val som han påstår, hade han velat spelat med Luleå 2015/2016 så hade han gjort det. Sedan att han inte fick exakt det han ville ha förnst i helgen, ingen här vet vad han hade för krav och Chris är knappast en spelare som är så bra att man ska ge vika för helt orimliga krav.

Vad Chris och hans agent säger i media är en sak, vad de faktiskt gjort och gör är en annan, det var inte Osten som började gråta i media.

Däremot hade det nog varit bättre av Osten att komponera en nyhet där de förklarade sig istället för en LHF live där det lätt slinker ut mer än man vill.
Fast är det så? Tar verkligen många Chris sida rakt av? Är det inte så att besvikelsen bara är större gentemot LHF som organisation?

Luleå hockey är alltid större än någon enskild spelare eller person (och här bör inflikas att detta även gäller Osten). Den känslomässiga kopplingen är alltid större till LHF än till någon spelare. Luleå Hockey är en googolplex gånger viktigare än vad Chris Abbott är. Men av detta kommer även att förväntningarna alltid kommer att vara större på Luleå Hockey som organisation än vad de kommer vara på någon enskild spelare eller person vad gäller attityd, värdighet och att stå rakryggad.

Som någon påpekade i någon av trådarna så representerar Osten i det här fallet Luleå Hockey som organisation och lag - och då gäller inte (för mig i alla fall) "men det var ju han som började"-argumentet. För mig är det tusen gånger värre att LHF:s sportchef står och svartmålar vår lagkapten än att vår lagkapten uttrycker besvikelse över Luleå Hockeys ledning. Båda har gjort fel, men mina förväntningar är så otroligt mycket högre på en av parterna.

Sen kan jag inte hålla med mer angående att livesändningen aldrig borde ha inträffat. Det skulle ha blivit så mycket bättre med en skrivelse till tidningarna - och att någon annan än Osten hållit i pennan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Rönken ons 22 apr 2015, 10:08

Old Brooklyn skrev:
Lulefan skrev:Väldigt märkligt hur många som tar Chris sida utan att blinka. Jag tycker det är väldigt tydligt att Luleå inte varit lika mycket första val som han påstår, hade han velat spelat med Luleå 2015/2016 så hade han gjort det. Sedan att han inte fick exakt det han ville ha förnst i helgen, ingen här vet vad han hade för krav och Chris är knappast en spelare som är så bra att man ska ge vika för helt orimliga krav.

Vad Chris och hans agent säger i media är en sak, vad de faktiskt gjort och gör är en annan, det var inte Osten som började gråta i media.

Däremot hade det nog varit bättre av Osten att komponera en nyhet där de förklarade sig istället för en LHF live där det lätt slinker ut mer än man vill.
Fast är det så? Tar verkligen många Chris sida rakt av? Är det inte så att besvikelsen bara är större gentemot LHF som organisation?

Luleå hockey är alltid större än någon enskild spelare eller person (och här bör inflikas att detta även gäller Osten). Den känslomässiga kopplingen är alltid större till LHF än till någon spelare. Luleå Hockey är en googolplex gånger viktigare än vad Chris Abbott är. Men av detta kommer även att förväntningarna alltid kommer att vara större på Luleå Hockey som organisation än vad de kommer vara på någon enskild spelare eller person vad gäller attityd, värdighet och att stå rakryggad.

Som någon påpekade i någon av trådarna så representerar Osten i det här fallet Luleå Hockey som organisation och lag - och då gäller inte (för mig i alla fall) "men det var ju han som började"-argumentet. För mig är det tusen gånger värre att LHF:s sportchef står och svartmålar vår lagkapten än att vår lagkapten uttrycker besvikelse över Luleå Hockeys ledning. Båda har gjort fel, men mina förväntningar är så otroligt mycket högre på en av parterna.

Sen kan jag inte hålla med mer angående att livesändningen aldrig borde ha inträffat. Det skulle ha blivit så mycket bättre med en skrivelse till tidningarna - och att någon annan än Osten hållit i pennan.

Ja jo som sagt nu är Chris inte en del av Luleå HF längre medan Osten är ansiktet utåt. Hela presskonferensen osade ruttet, väldigt dåligt att ingen bara säger nej och att man drar ut ett skriftligt meddelande på hemsidan som är neutralt.

Det är fortfarande ingen skriven artikel uppe om att lagkaptenen drar vidare - känns lite ruttet även detta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 22 apr 2015, 11:11

Snart håller väl allt som kan sägas om Abbott-gate på att vara sagt?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 22 apr 2015, 20:03

Har fått höra från flera håll att man inom laget är rätt nöjd med att Abbots inte är kvar. Varför verkar vara lite svårt att sätta ord på, men att de inte alltid tog plats på ett possitivt sätt utanför isen verkar vara återkommande.
Däremot på isen verkar de flesta vara på det klara med att framför allt Chris är ett tapp, beroende på vem ersättaren blir.

Sen kan ju inte alla älska alla, men som lagkapten blir ju pressen att kunna samla laget runt sig och vara ett nav än viktigare.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Kallepedal ons 22 apr 2015, 20:41

Om nu jag får spekulera lite så tror jag att Cams fru Malin vill flytta tillbaka till Småland. Hon är från Växjötrakten och har hemlängtan. Chris känner att han inte vill bo för långt från tvillingbrodern och kontaktar Växjö men får nobben. Sen kontaktar han HV som han sedermera skriver kontrakt med. Ni ska få se att när säsongen börjar bor familjerna Abbotts grannar i Jönköping. Alla är nöjda, Malin flyttar hemåt, Cam får en lycklig fru och Chris får hyfsat betalt för att spela hockey samtidigt som han får träffa sin bror dagligen.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av LuleåWinston ons 22 apr 2015, 20:50

Kallepedal skrev:Om nu jag får spekulera lite så tror jag att Cams fru Malin vill flytta tillbaka till Småland. Hon är från Växjötrakten och har hemlängtan. Chris känner att han inte vill bo för långt från tvillingbrodern och kontaktar Växjö men får nobben. Sen kontaktar han HV som han sedermera skriver kontrakt med. Ni ska få se att när säsongen börjar bor familjerna Abbotts grannar i Jönköping. Alla är nöjda, Malin flyttar hemåt, Cam får en lycklig fru och Chris får hyfsat betalt för att spela hockey samtidigt som han får träffa sin bror dagligen.

Inte alls omöjligt. Om det sker så unnar jag verkligen dem det. Tvilingbrödrakärlek är något vackert Very Happy Jag skulle säkert gjort detsamma om jag var Chris.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Lajon ons 22 apr 2015, 21:15

Admin får stänga denna tråd nu, Chris spelar ju i HV numera.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet