Chris Abbott, Del 2

+78
Anthrax
Hankburger
PM
Hedanders
Ferros
Dustin
Monco
CKa
Kato
Wolfhunter
Sundance Kid
MrA
hokkzorz
Sir Prozac
Lasse Proppmätt
Purre
ski3r
Luleåfan
Knäcktomten
LubosC
Slapshot
Snikne Ville
Kagen
Pajala
HarryHaffa
Cambbott24
kniba
Ingemar
Micke80
Old Brooklyn
Admin
Tony Moore
Tigerman
Mickeee
Donowitz
Lajon
GustenA
Mange
FruktHamster
pingu
Jonken
Groggen79
johan74
Observer
Norlin
Scouten
LHF96
amarule
Jaguaren
Dentos
kokostrollet
Lulefan
Urken
NallePhu
Murveln
Redbear
JuniorX
icemask
Lars158
Ivanhoe
LulefanGBG
tibet
Myrman
nummer 17
ezz
Kallepedal
JoakimJ
farre
Rönken
Dilox
Puckad
Fred Herbert
Hellcop
LuleåWinston
Bamsefar
makkanmakkan
Rocksolid
KaptenBlodskelett
82 posters

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 17 nov 2015, 10:08

Från NSD: "Det var, i någon mån, en chockerande upplevelse att gå ner under läktarna och träffa Luleå Hockeys spelare efter förlusten mot HV71 i lördags. Jacob Lagacé suckade, Lucas Wallmark stönade – och borta vid gästernas omklädningsrum stod Chris Abbott, inte ens han var nöjd.
Då spelar han ändå i HV nu för tiden.

”Det går inte att komma ifrån att jag känner för dem. Jag vill inte att det ska gå dåligt för Luleå, jag vill inte att de ska slå oss men alla andra får de gärna vinna mot. De måste vända det här”, sa Chris och tittade ner i gummigolvet."
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av amarule tis 17 nov 2015, 10:49

TA HEM HONOM!!Kosta vad det kosta vill. Osten kan väl erkänna att han gjorde FEL som inte var mer intresserad av att behålla vår kapten. titta på hur håglöst det ser ut nu och tänk om Chris varit där. Tror inte att det skulle sett lika slött ut i alla fall
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Monco fre 18 dec 2015, 21:29

Jag fick höra att Chris i första skedet var redo att sänka lönen med 25% men Luleå ville avvakta eftersom dom hade samtal med Omark, Klasen och Olausson. Tyvärr tog det för lång tid att få besked och ingen av dom hamnade i vårt lag och när Chris kontaktades igen sent på våren så hade han redan skrivit på för HV.

Monco

Antal inlägg : 305
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Pajala lör 19 dec 2015, 05:17

Monco skrev:Jag fick höra att Chris i första skedet var redo att sänka lönen med 25% men Luleå ville avvakta eftersom dom hade samtal med Omark, Klasen och Olausson. Tyvärr tog det för lång tid att få besked och ingen av dom hamnade i vårt lag och när Chris kontaktades igen sent på våren så hade han redan skrivit på för HV.
Hv hade redan kontakt med Chris i februari, så det  var det, skönt att vi inte behöver han inte laget.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av CKa lör 19 dec 2015, 11:41

Pajala skrev:
Monco skrev:Jag fick höra att Chris i första skedet var redo att sänka lönen med 25% men Luleå ville avvakta eftersom dom hade samtal med Omark, Klasen och Olausson. Tyvärr tog det för lång tid att få besked och ingen av dom hamnade i vårt lag och när Chris kontaktades igen sent på våren så hade han redan skrivit på för HV.
Hv hade redan kontakt med Chris i februari, så det  var det, skönt att vi inte behöver han inte laget.

Haha vad tragisk du är..

CKa

Antal inlägg : 1273
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av nummer 17 lör 19 dec 2015, 13:18

Jag har själv hört Chris säga att han först ska göra helt klart med hans vara eller icket vara i Luleå innan han eventuellt går vidare med nån annan klubb. Uppenbarligen bröt han det löftet då han redan var klar för HV trots att Luleå kom med nya bud. Och Monco bekräftar här ovan precis detta.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 19 dec 2015, 13:27

Jag misstänker att det (som vanligt) finns två sidor av myntet. Chris var uppenbart besviken på Osten eftersom bud dröjde och han inte kände sig prioriterad. Osten var uppenbart besviken på Chris eftersom han haft djup kontakt med andra klubbar under säsongen.

Hade Osten kommit med bud tidigare hade säkert Chris spelat i LHF denna säsong, men samtidigt så hade Chris även spelat för oss ifall han inte redan kontaktat andra klubbar. Så blir det ibland.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn lör 19 dec 2015, 13:29

Och hade Chris spelat för oss idag så misstänker jag att den spelare vi inte fått se spela matcher med LHF denna säsong hade varit Mastomäki.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Pajala lör 19 dec 2015, 13:32

CKa skrev:
Pajala skrev:
Monco skrev:Jag fick höra att Chris i första skedet var redo att sänka lönen med 25% men Luleå ville avvakta eftersom dom hade samtal med Omark, Klasen och Olausson. Tyvärr tog det för lång tid att få besked och ingen av dom hamnade i vårt lag och när Chris kontaktades igen sent på våren så hade han redan skrivit på för HV.
Hv hade redan kontakt med Chris i februari, så det  var det, skönt att vi inte behöver han inte laget.

Haha vad tragisk du är..

ta och titta dig själv i spegeln först, där har du ett tragiskt facit
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av nummer 17 lör 19 dec 2015, 13:32

Bra tänkt där Old Brooklyn.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Micke80 lör 19 dec 2015, 13:58

Old Brooklyn skrev:Och hade Chris spelat för oss idag så misstänker jag att den spelare vi inte fått se spela matcher med LHF denna säsong hade varit Mastomäki.

Nja, tror snarare att det är Rajala som inte varit hos oss. Dels med tanke på löneutrymmet och dels med tanke på att Rajala blev klar för oss relativt kort efter att Chris blev klar att han lämnar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av FruktHamster lör 19 dec 2015, 15:27

Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Och hade Chris spelat för oss idag så misstänker jag att den spelare vi inte fått se spela matcher med LHF denna säsong hade varit Mastomäki.

Nja, tror snarare att det är Rajala som inte varit hos oss. Dels med tanke på löneutrymmet och dels med tanke på att Rajala blev klar för oss relativt kort efter att Chris blev klar att han lämnar.

Chris, Lagace, Grana, Harju och Wallmark hade isf varit centrarna på kontrakt.
Masto hade definitivt spelat i Asplöven om Chris hade värvats.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av pingu lör 19 dec 2015, 16:23

Känns som att båda bröderna hade planer på att flytta söderut så någon förlängning vet jag inte om Chris hade skrivit på hur som helst.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 19 dec 2015, 18:12

pingu skrev:Känns som att båda bröderna hade planer på att flytta söderut så någon förlängning vet jag inte om Chris hade skrivit på hur som helst.
En simpel lekman som jag är, så har jag ingen aning om hur det egentligen gick till, mer än det man kan läsa i media, och alla spekulationer.

Men det gick mycket riktigt rykten på något Växjö-forum om att bröderna var på väg in till dem för ganska precis ett år sedan. Det KAN ju vara fabler, men i ljuset av det vi vet, så börjar man ju undra.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Pajala lör 19 dec 2015, 18:19

KaptenBlodskelett skrev:
pingu skrev:Känns som att båda bröderna hade planer på att flytta söderut så någon förlängning vet jag inte om Chris hade skrivit på hur som helst.
En simpel lekman som jag är, så har jag ingen aning om hur det egentligen gick till, mer än det man kan läsa i media, och alla spekulationer.

Men det gick mycket riktigt rykten på något Växjö-forum om att bröderna var på väg in till dem för ganska precis ett år sedan. Det KAN ju vara fabler, men i ljuset av det vi vet, så börjar man ju undra.

det var klart sedan länge att dom skulle "hem" .. antingen till Hv eller Växjö .... fattar inte varför vissa drar upp Chris grejen hela tiden, varför bry sig om något som man inte kan ändra på ? Chris har dragit, så glöm honom.

Ingen enskild människa är större än Luleå Hockey, Vi håller på Luleå Hockey och inte på Chris Abbott.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Snikne Ville lör 19 dec 2015, 18:39

Pajala skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
pingu skrev:Känns som att båda bröderna hade planer på att flytta söderut så någon förlängning vet jag inte om Chris hade skrivit på hur som helst.
En simpel lekman som jag är, så har jag ingen aning om hur det egentligen gick till, mer än det man kan läsa i media, och alla spekulationer.

Men det gick mycket riktigt rykten på något Växjö-forum om att bröderna var på väg in till dem för ganska precis ett år sedan. Det KAN ju vara fabler, men i ljuset av det vi vet, så börjar man ju undra.

det var klart sedan länge att dom skulle "hem" .. antingen till Hv eller Växjö .... fattar inte varför vissa drar upp Chris grejen hela tiden, varför bry sig om något som man inte kan ändra på ? Chris har dragit, så glöm honom.

Ingen enskild människa är större än Luleå Hockey, Vi håller på Luleå Hockey och inte på Chris Abbott.
Finns ju skäl att Chris applåderas, trots att han gör mål mot oss för ett motståndarlag. Skulle tro att bl a de skälen ligger bakom att han fortfarande debatteras. Och återigen, om det nu är så jävla jobbigt - håll er borta från tråden!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Luleåfan ons 05 okt 2016, 21:32


Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Micke80 tor 06 okt 2016, 06:30

Ja han visade ju de egenskaperna här hos oss också vid något tillfälle. Han har ju ingen superkrok direkt men han blir svår då han kan växla mellan händerna vilket inte så många hockeyspelare klarar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Pajala tor 06 okt 2016, 12:43

Han gjorde ju ett snyggt självmål i matchen mot Frölunda, röde Roger skrattade gott i båset Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tor 06 okt 2016, 14:20

Ser på NSD att han måste operera en sena, sviter efter fighten månne? Borta 2 månader, inget bra för HV71...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 07 okt 2016, 06:43

Snikne Ville skrev:Ser på NSD att han måste operera en sena, sviter efter fighten månne? Borta 2 månader, inget bra för HV71...

Jo det lär det ju vara. Hade han haft skadan innan hade han ju aldrig slängt handskarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Bamsefar tor 24 nov 2016, 17:21

Det spekuleras en del men jag ser gärna en återkomst, Chris Abbott står för mycket av det som Luleå hockey vill stå för men tappat bort lite på vägen. En Chris, inte som ledande poängörare men som blåslampa vore direkt välgörande i min humbla mening

http://www.kuriren.nu/fb/abbott-om-framtiden-och-kontakten-med-lulea-9045298.aspx
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Dustin tor 24 nov 2016, 19:28

Bamsefar skrev:Det spekuleras en del men jag ser gärna en återkomst, Chris Abbott står för mycket av det som Luleå hockey vill stå för men tappat bort lite på vägen. En Chris, inte som ledande poängörare men som blåslampa vore direkt välgörande i min humbla mening

http://www.kuriren.nu/fb/abbott-om-framtiden-och-kontakten-med-lulea-9045298.aspx

Håller med. Ersättare för Lagace som andra/tredjecenter. Seriös och vältränad så 33år är ingen ålder.

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av ski3r tor 24 nov 2016, 19:59

Klart att han skulle tillföra en hel del arbetsmoral, jag skulle ta emot honom med öppna armar.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 24 nov 2016, 20:26

Så hit med han och det asap inget att ens man tvekar på HAN är Mr Luleå Hockey!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Ferros tor 24 nov 2016, 20:28

Chris Abbott istället för Lagacé, känns ju i dagsläget, som en rätt stor uppgradering. Den stora frågan blir, såklart, prislappen.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 24 nov 2016, 20:50

Vill Captain Chris hem, då SKA han hem!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 24 nov 2016, 23:51

Äh, det är bara agenten som försöker pressa upp priset inför stundande kontraktsförhandlingar.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av kokostrollet fre 25 nov 2016, 10:40

KaptenBlodskelett skrev:Äh, det är bara agenten som försöker pressa upp priset inför stundande kontraktsförhandlingar.

Visst är det så. Det som ändå är lite kul är att det sker precis innan vår back to back mot HV. Very Happy
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Pajala fre 25 nov 2016, 10:53

visst, för en lön på ca 100 papp i månaden så varför inte ?

Annars så nej tack, vi har sett att han inte räcker till och blir en belastning i slutspelet.

Så en roll i en tredjelina eventuellt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av PM fre 25 nov 2016, 11:58

Pajala skrev:visst, för en lön på ca 100 papp i månaden så varför inte ?

Annars så nej tack, vi har sett att han inte räcker till och blir en belastning i slutspelet.

Så en roll i en tredjelina eventuellt.

Är också lite skeptisk till att värva tillbaks Abbott. Tror vi skulle sitta efter några matcher och gnälla då han inte lever upp till de förväntningar vi har byggt upp på gamla meriter från tidigare säsonger. Det var en del gnäll redan hans sista säsong i klubben och jag tror inte han blivit bättre.

Däremot kan man väll förvänta sig av en sportchef att han skall kunna sålla fram såna spelare som passar in i den mallen?
"Kaizen" (som det heter på japanska)dvs även en sportchef måste ju utvecklas och bli bättre med åren. Kontaktnät och erfarenhet borde naturligt utvecklas och underlätta arbetet för varje säsong som går samtidigt som spelarbudgetten ökat, eller?
(nu blev det lite offtopic)

PM

Antal inlägg : 1945
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Redbear ons 12 jul 2017, 17:53

Karriären är över Crying or Very sad Tack för allt kapten Abbott! I love you
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Donowitz ons 12 jul 2017, 18:11

Tack för sex fina säsonger Chris! Hoppas få se dig i Coop längre fram.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 12 jul 2017, 18:13

Redbear skrev:Karriären är över Crying or Very sad Tack för allt kapten Abbott! I love you

Var ganska väntat ändå. Hyfsat svår nackskada samt att han inte är purung längre. Synd men jag skulle gärna se honom få en position inom Luleå hockey. Och ändå fint att han fick avsluta med ett SM-guld även om det var på läktaren.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Anthrax ons 12 jul 2017, 22:00

Tråkigt men väntat. Abbotts spelstil var väldigt "crash and burn". Föga förvånande fick båda sluta i förtid, i synnerhet Cam fick en alltför stympad karriär.

En krigare som alltid var lojal mot laget sitt, visa tåga, kämpaglöd och försökte alltid vara positiv om LHF även när det blåste kalla vindar. En riktigt jävla förebild, framför allt utanför isen!
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Puckad ons 12 jul 2017, 22:05

Tack för det du gett och för sex fina år. I love you
Det här gör ont , men ... grattis till guldet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Tigerman ons 12 jul 2017, 22:53

Tack för allt blod, svett och tårar Chris!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Hedanders ons 12 jul 2017, 23:03

Tack för allt, Kapten Chris!

Oh, Captain My Captain!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Kagen tor 13 jul 2017, 17:49

Osten värvade alltså bröderna Abbott från Rögle för 75000SEK/mån (vardera ofc) och ersatte därmed Harju och Omark. Jag vill varken risa eller rosa Osten med denna post utan bara visa hur länge sedan det var sen bröderna anslöt till föreningen och rimligen också hur viktiga de varit.
Tänk om denna duo floppat lika mycket som betydligt dyrare Kennedy / Mouillierat? Hade Luleå ens spelat i SHL då?

Det är med blandade känslor jag får gratulera Chris till ett välförtjänt SM-guld och läsa att han ser det som karriärens höjdpunkt. Han, liksom många andra spelare har givit sitt bästa för Luleå och varit förtjänta av framgångar även här. Lika bra som Luleå är på att inte åka ur SHL, lika illa har det studsat rätt de där åren då vi kunnat utmana om att gå hela vägen.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Dustin tor 09 nov 2017, 11:19

Ny sportchef i Rögle. Raketkarriär efter pensionen son spelare. Vågat av Rögle men Chris känns ut ganska slipad så det kan nog gå bra. Grattis Captain.

Dustin

Antal inlägg : 6745
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Mange tor 09 nov 2017, 12:40

Määk skrev:Ny sportchef i Rögle. Raketkarriär efter pensionen son spelare. Vågat av Rögle men Chris känns ut ganska slipad så det kan nog gå bra. Grattis Captain.

Hade valt Chris före Skuggan som sportchef alla dagar i veckan. Fortfarande bitter att Osten sumpade Chris, hade varit en perfekt karaktär att ha kvar inom föreningen...en riktigt tabbe av Osten.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 09 nov 2017, 16:52

Mange skrev:
Määk skrev:Ny sportchef i Rögle. Raketkarriär efter pensionen son spelare. Vågat av Rögle men Chris känns ut ganska slipad så det kan nog gå bra. Grattis Captain.

Hade valt Chris före Skuggan som sportchef alla dagar i veckan. Fortfarande bitter att Osten sumpade Chris, hade varit en perfekt karaktär att ha kvar inom föreningen...en riktigt tabbe av Osten.

Tyvärr vart "Skuggan" väldigt impopulär efter en svag insats som huvudtränare. Han har dock gjort ett väldigt gediget arbete som GM så långt tillsammans med Engbom. Så har svårt att se hur man kan klaga på hans insats.

Chris har uppenbarligen ett enormt hjärta för Luleå och så kommer det alltid att vara. Är rätt säker på att vägarna kommer att korsas igen lite längre fram, när han dessutom har byggt på sig med mer kunnande på ledarnivå.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Hankburger fre 10 nov 2017, 20:42

Mange skrev:
Määk skrev:Ny sportchef i Rögle. Raketkarriär efter pensionen son spelare. Vågat av Rögle men Chris känns ut ganska slipad så det kan nog gå bra. Grattis Captain.

Hade valt Chris före Skuggan som sportchef alla dagar i veckan. Fortfarande bitter att Osten sumpade Chris, hade varit en perfekt karaktär att ha kvar inom föreningen...en riktigt tabbe av Osten.

Det är ändå ganska talande att folk anser att det var fel att ge Skuggan chansen men att ge Abbott det är helt okej trots att båda är nästan identiska fall.. skillnaden är att Skuggan har en viss erfarenhet att jobba med spelare medan Abbott har inte det.

Med det sagt så hade jag gärna sett Abbotts i någon roll i Luleås organisation däremot inte som sportchef. Och sett till vad Skuggan ändå uträttat med ganska små medel så har han visat att kanske scouting och organisering är hans grej mer än att vara tränare. Och vem vet? Kanske Cam och Chris bildar tränarduo i framtiden i Luleå? Hade gärna sett det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av pingu fre 10 nov 2017, 20:53

bearjew skrev:
Mange skrev:
Määk skrev:Ny sportchef i Rögle. Raketkarriär efter pensionen son spelare. Vågat av Rögle men Chris känns ut ganska slipad så det kan nog gå bra. Grattis Captain.

Hade valt Chris före Skuggan som sportchef alla dagar i veckan. Fortfarande bitter att Osten sumpade Chris, hade varit en perfekt karaktär att ha kvar inom föreningen...en riktigt tabbe av Osten.

Tyvärr vart "Skuggan" väldigt impopulär efter en svag insats som huvudtränare. Han har dock gjort ett väldigt gediget arbete som GM så långt tillsammans med Engbom. Så har svårt att se hur man kan klaga på hans insats.

Chris har uppenbarligen ett enormt hjärta för Luleå och så kommer det alltid att vara. Är rätt säker på att vägarna kommer att korsas igen lite längre fram, när han dessutom har byggt på sig med mer kunnande på ledarnivå.

Ja bröderna får gärna göra succe i sina nya roller och sedan hamna hos oss igen Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Urken fre 10 nov 2017, 20:56

Smile Blir varm i hjärtat bara jag hör deras namn bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 13 nov 2017, 14:56

Urken skrev:Smile Blir varm i hjärtat bara jag hör deras namn bounce

För det kunde man inte förtälja av din bild. Wink

Men jag håller med dig. Hade gärna sett Abbotts i någon roll i föreningen i framtiden. Kanske ungdomstränare? Ambassadörer? Med mål att få in dem som tränare i a-laget i framtiden?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Jonken lör 11 nov 2023, 11:35

Här har vi iaf en sportchef -som lyckas leverera någonting konkret. Detta medan andra sportchefer bara snyftar över det tuffa läget på spelarmarknaden. Chris lyckas ju leverera under VARJE SÄSONG. Att han nu åter gör det: Är ju mer en 'regel' -än ett 'undantag'...

Sax från Äx

Det är just det här som är skillnaden -när man är duktig: Man finner/hittar lösningar -när kollegorna har kört fast.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Hankburger lör 11 nov 2023, 11:55

Jonken skrev:Här har vi iaf en sportchef -som lyckas leverera någonting konkret. Detta medan andra sportchefer bara snyftar över det tuffa läget på spelarmarknaden. Chris lyckas ju leverera under VARJE SÄSONG. Att han nu åter gör det: Är ju mer en 'regel' -än ett 'undantag'...

Sax från Äx

Det är just det här som är skillnaden -när man är duktig: Man finner/hittar lösningar -när kollegorna har kört fast.

Chris har ett ganska hit or miss record med sina värvningar. För varje Adam Tambellini finns det en Tyler Keheller. För varje Kapla så finns det en Klok eller Muzik. För varje Curran så finns det en Sund etc. Listan över lyckade värvningar kan jämföras med icke lyckade värvningar. Precis som de flesta sportchefer. Med det sagt så kan man ha hittat en diamant i Bowlby men han kan lika gärna vara en flopp.. allt beror på vad som gjort att han inte lyckats i AHL.

Han gjorde under för Rögle i början av sin tid som sportchef men det känns mer och mer som att antalet misslyckade värvningar ökar medan lyckade sjunker. Och det visar sig även deras tabelläge.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Jonken lör 11 nov 2023, 12:48

Hankburger skrev:
Chris har ett ganska hit or miss record med sina värvningar. För varje Adam Tambellini finns det en Tyler Keheller. För varje Kapla så finns det en Klok eller Muzik. För varje Curran så finns det en Sund etc. Listan över lyckade värvningar kan jämföras med icke lyckade värvningar. Precis som de flesta sportchefer. Med det sagt så kan man ha hittat en diamant i Bowlby men han kan lika gärna vara en flopp.. allt beror på vad som gjort att han inte lyckats i AHL.

Han gjorde under för Rögle i början av sin tid som sportchef men det känns mer och mer som att antalet misslyckade värvningar ökar medan lyckade sjunker. Och det visar sig även deras tabelläge.
Så kan det mycket väl vara. Men det viktiga; när det gäller värvningar under säsongerna; är det sällan Chris missar att iaf få in någonting. Detta tillskillnad från de flesta andra sportchefer. Och just nu (i detta fall) pratar vi om ett lån endast -för resten av säsongen. Detta är givetvis ännu en 'hit or miss'. MEN det är iaf någonting mer än: -Nä; det finns inga spelare på marknaden..-Bla-bla...

-Jag hänvisar här i första hand till spelare som värvas in under pågående säsong; inte till sommar Silly season.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Donowitz lör 11 nov 2023, 13:41

Håller med dig till stora delar Hankburger.

Skillnaden är att Chris är aktiv och städar i truppen med sådant som inte fungerar.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Chris Abbott, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet