Stefan "Skuggan" Nilsson

+91
Dundernisse
Xantaz1987
LetsGoLuleå
Hejsan
Haparanda
CKa
Lillwitte
Serkan122
trallgöken
Xinpei
Flippass
Björnkäften
Burskydd
Niinimaa
Lasse Proppmätt
Kanellängd
Danneja
Kofösarn
DaVoc
Snikne Ville
Pontaking
Panikvärvning
Lajon
GustenA
Jokerman ll
SatanicPanic
Lulejoe
håkke
Nr10
Diktatorn
rasbiologen
Blinders
farre
Hankburger
Lars158
RSD555
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
PM
Kraftkung
Number 69
Donten_
Sir Prozac
Sportchefen #2
Cambbott24
Dustin
LuleåWinston
Old Brooklyn
Gunnar Sträng
Anthrax
Jokerman
Ivanhoe
Donowitz
27 Öqvist
NilsOskar
Micke80
Neurofunk20
Jonken
Kallepedal
pingu
nummer 17
Slapshot
Qirren
icemask
Pajala
Mickeee
Ferros
Groggen79
johan74
makkanmakkan
Wolfhunter
Urken
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
NallePhu
Murveln
Lulefan
Tony Moore
Kagen
miker
Rönken
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Ingemar
Bamsefar
hokkzorz
LulefanGBG
stormvägen
95 posters

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad tis 20 feb 2024, 16:31

Dustin skrev: [...] "Ingen annan lyckades heller." Okej, skuggan. [...]
Avgå!
När jag läste det så flög namnet "Mikael Ruohomaa" förbi mina ögon, som av en slump ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tis 20 feb 2024, 16:33

Dustin skrev:"Jag har inga problem med kritik, om den är saklig, och vi kanske ska ha det för att vi inte lyckades hitta den där spetsspelaren. Så jag tar den. Spetsspelare var det, samtidigt, ingen klubb som lyckades hitta", säger Stefan "Skuggan" Nilsson.


Ingen annan lyckades heller. Okej, skuggan. 🤡


Så klart missar sopan David Jiglund att fråga om den svaga backsidan också.

Avgå!
Håller med,
Mitt stora hopp är att vi får en ny kompetent sportchef som vi är värda men tyvärr tror jag Skuggan själv bestämmer när det är dags att lämna över till någon bättre lämpad. Så det blir nog Skuggan många år till som ska ansvara för att bygga vårt lag.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Serkan122 tis 20 feb 2024, 16:48

Inte för att vara sån, men hur kan han inte säga att detta var ett stort misslyckande och man borde gått in med bredare trupp?

Det är något alla har sett och ser? Det beror inte endast på att Kempe ville härifrån.

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

kokostrollet, Donowitz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LulefanGBG tis 20 feb 2024, 17:05

Dustin skrev:"Jag har inga problem med kritik, om den är saklig, och vi kanske ska ha det för att vi inte lyckades hitta den där spetsspelaren. Så jag tar den. Spetsspelare var det, samtidigt, ingen klubb som lyckades hitta", säger Stefan "Skuggan" Nilsson.


Ingen annan lyckades heller. Okej, skuggan. 🤡


Så klart missar sopan David Jiglund att fråga om den svaga backsidan också.

Avgå!
Av alademisk betydelse men Frölunda 'hittade' ju faktiskt Ruohomaa.....
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av kokostrollet tis 20 feb 2024, 17:12

Serkan122 skrev:Inte för att vara sån, men hur kan han inte säga att detta var ett stort misslyckande och man borde gått in med bredare trupp?

Det är något alla har sett och ser? Det beror inte endast på att Kempe ville härifrån.

Han är inte typen som erkänner fel och misstag oavsett hur uppenbara de är. Duktigare på bortförklaringar tyvärr. Lät ju likadant när han var huvudtränare.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu tis 20 feb 2024, 18:06

Jisses vad skulle han eg göra för han ställer frågorna han ska sedan hur Skuggan svarar det är en annan femma, Läst igenom artikeln och han svarar på frågorna efter förutsättningarna sedan att han inte säger det fans vill han ska är en annan femma men bra är den!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sir Prozac tis 20 feb 2024, 18:42

Jag är för byte av sportcheferna då jag inte tycker dom levererat i paritet med mina förväntningar. Tycker dock han svarade bra på frågorna. Respekt!

Nu vet vi att vi återigen kommer gå in nästa säsong med tunn trupp. Allt enligt deras plan. Är inte helt bekväm med deras strategi men nu vet vi att det är en medveten plan. Då kan jag själv ställa ner förväntningarna för att slippa känna mig lurad på konfekten, oavsett vad dom säger utåt om satsningar mot att bli ett topplag.


Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin tis 20 feb 2024, 18:53

Sir Prozac skrev:Jag är för byte av sportcheferna då jag inte tycker dom levererat i paritet med mina förväntningar. Tycker dock han svarade bra på frågorna. Respekt!

Nu vet vi att vi återigen kommer gå in nästa säsong med tunn trupp. Allt enligt deras plan. Är inte helt bekväm med deras strategi men nu vet vi att det är en medveten plan. Då kan jag själv ställa ner förväntningarna för att slippa känna mig lurad på konfekten, oavsett vad dom säger utåt om satsningar mot att bli ett topplag.


Vi är ett mittenlag och ambitionerna är inte högre än så från ledningens sida. Att överprestera och pressa oss till en final max en gång per decennium är vad vi kan hoppas på. Kan vara länge till nästa gång det sker. En sak är dock säker, det här lär få konsekvenser för intresset. Det är jag bombsäker på. Det är nog många som känner sig lurade.


Jag har gått med på dödgrävarhockeyn vi spelar för att jag trott ambitionerna varit guld, därför har juniorsatsning och offensiv frejdig hockey fått stå tillbaka. Är beredd att omvärdera detta. Ska vi ändå inte satsa mot guld så får vi satsa på att bli bäst på utveckling, då är inte heller Bulan rätt person som huvudtränare.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

NallePhu, pingu, Kneten and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lillwitte tis 20 feb 2024, 21:05

Att ingen annan lyckades är ju bara för ty rättfärdiga att marknaden varit tunn men hur kunde MoDO få lös kyle topping då? Sen Rouhumma tidigare. Sitter och tittar på servettes match oxh det slår mig vilken otroligt stor skillnad på spelarna linpan hade runt sig förra året mot denna säsong. Maningen sen hartikainen och Fillpulla är bara några nämda. Varför försökte man inte få lös ex Fillpula visst är han 39 år men har en gedigen karriär och spelar man i NLA i det bästa laget så håller man ändå hög klass. Där hade man säkert inte behövt slänga upp lika mkt som för andra spelare dessutom är han center. Sen att skuggan går ut och säger att han tänker göra på samma sätt nästa säsong som denna säger ju allt avgå förfan!! Det gör mig rent utsagt förbannad man måste ju fråga om han har fått för många hjärnskakningar under karriären? Man säger att marknaden varit i princip obefintlig efter coronan och så planerar han göra samma aj nästa år det är fan fantastiskt hur dålig sportchef Luleå hockey har .!!

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av farre tis 20 feb 2024, 22:11

Jag tycker faktiskt att timingen för att gå in med en tunn trupp nästa säsong är helrätt.
Jag är vansinnig och besviken på deras arbete de senaste åren och har inget förtroende för de överhuvudtaget just nu men att gå in med en tunn trupp till nästa säsong kan rent av vara rätt lyckat om man träffar rätt med spetsen.
Anledningen till det är att vi de senaste åren inte haft juniorer som kan täcka upp på ett bra sätt men tycker mig se att vi nog skulle kunna matcha in 2-3 juniorer i ordinarie rooster nästa säsong vilket gör att vi kan lasta mer pengar på spets.
Vi behöver dock träffa rätt med spetsspelarna och verkligen dumpa ett par med kontrakt för att få någon som helst spets på laget.

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Donowitz and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu tis 20 feb 2024, 22:16

Dustin skrev:
Sir Prozac skrev:Jag är för byte av sportcheferna då jag inte tycker dom levererat i paritet med mina förväntningar. Tycker dock han svarade bra på frågorna. Respekt!

Nu vet vi att vi återigen kommer gå in nästa säsong med tunn trupp. Allt enligt deras plan. Är inte helt bekväm med deras strategi men nu vet vi att det är en medveten plan. Då kan jag själv ställa ner förväntningarna för att slippa känna mig lurad på konfekten, oavsett vad dom säger utåt om satsningar mot att bli ett topplag.


Vi är ett mittenlag och ambitionerna är inte högre än så från ledningens sida. Att överprestera och pressa oss till en final max en gång per decennium är vad vi kan hoppas på. Kan vara länge till nästa gång det sker. En sak är dock säker, det här lär få konsekvenser för intresset. Det är jag bombsäker på. Det är nog många som känner sig lurade.


Jag har gått med på dödgrävarhockeyn vi spelar för att jag trott ambitionerna varit guld, därför har juniorsatsning och offensiv frejdig hockey fått stå tillbaka. Är beredd att omvärdera detta. Ska vi ändå inte satsa mot guld så får vi satsa på att bli bäst på utveckling, då är inte heller Bulan rätt person som huvudtränare.
För att Luleå ska NÅ en framgång måste man göra om allt i alla nivåer från tränare till GM och Enboms position samt ordförande för just nu är det för mycket ryggdunkar och kompis feeling, Ska man nå framgång måste man få in kompetenta personer på dessa positioner och förstå DÅ kan vi börja se ljust på framtiden för Luleå inte före!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xinpei tis 20 feb 2024, 22:20

Lillwitte skrev:Att ingen annan lyckades är ju bara för ty rättfärdiga att marknaden varit tunn men hur kunde MoDO få lös kyle topping då? Sen Rouhumma tidigare. Sitter och tittar på servettes match oxh det slår mig vilken otroligt stor skillnad på spelarna linpan hade runt sig förra året mot denna säsong. Maningen sen hartikainen och Fillpulla är bara några nämda. Varför försökte man inte få lös ex Fillpula visst är han 39 år men har en gedigen karriär och spelar man i NLA i det bästa laget så håller man ändå hög klass.  Där hade man säkert inte behövt slänga upp lika mkt som för andra spelare dessutom är han center. Sen att skuggan går ut och säger att han tänker göra på samma sätt nästa säsong som denna säger ju allt avgå förfan!!  Det gör mig rent utsagt förbannad man måste ju fråga om han har fått för många hjärnskakningar under karriären? Man säger att marknaden varit i princip obefintlig efter coronan och så planerar han göra samma aj nästa år det är fan fantastiskt hur dålig sportchef Luleå hockey har .!!

Ställ dig frågan. Hade du verkligen varit nöjd med Topping? Vet personligen att jag inte hade varit det. Rouhomaa valde att gå till Frölunda när Luleå mer eller mindre landat ett annat alternativ som sedan valde att backa pga. familjeskäl. Så här på efterhand så borde de nog kunnat ha två bollar i luften men samtidigt vet man ju inte exakt hur överenskommelsen mellan Luleå och spelaren gått till så det är ju baserat på rena spekulationer. Orsaken varför man inte "fick lös" Filppula är samma orsak varför man inte kommer få lös Veronneau från Leksand. Han satt under kontrakt så jo där hade man fått slunga upp en hel del pengar både i lön och i att köpa lös honom. Att tro något annat är rent önsketänkande oberoende om han är 39 år eller ej.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av trallgöken ons 21 feb 2024, 06:19

Självinsikten är inte frisk.
Skuggan går in i försvarsmode gällande de uteblivna värvningar som man inte gjort.
Under säsongen har man samtidigt valt att gå på den "mjuka linjen" och släppt kontrakterade spelare alldeles för enkelt tycker jag. Liknar råttskit alltihop.

trallgöken

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-10-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LulefanGBG ons 21 feb 2024, 06:35

farre skrev:Jag tycker faktiskt att timingen för att gå in med en tunn trupp nästa säsong är helrätt.
Jag är vansinnig och besviken på deras arbete de senaste åren och har inget förtroende för de överhuvudtaget just nu men att gå in med en tunn trupp till nästa säsong kan rent av vara rätt lyckat om man träffar rätt med spetsen.
Anledningen till det är att vi de senaste åren inte haft juniorer som kan täcka upp på ett bra sätt men tycker mig se att vi nog skulle kunna matcha in 2-3 juniorer i ordinarie rooster nästa säsong vilket gör att vi kan lasta mer pengar på spets.
Vi behöver dock träffa rätt med spetsspelarna och verkligen dumpa ett par med kontrakt för att få någon som helst spets på laget.

Exakt! Helt andra förutsättningar, men som du säger, det är ju ocksånunder förutsättningen att man laddar allt krut på ett par spetsspelare som gör skillnad, och då krävs kanske också att man tar tuffa beslut och bryter ett kontrakt eller två.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

pingu and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken tor 22 feb 2024, 09:04

Är bara tragiskt och bevittna 'Skuggans' side-steppin'. Skygglappar deluxe. Munnen säger en sak -och agerandet något helt annat. Klassisk politik 'run around'.

Den här karln är SÅ INROTAD i SIG SJÄLV; så att det bokstavligen rinner över...

En smått fantastisk kunskap och tillgång i vilken ansavarsposition som helst!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jokerman ll fre 23 feb 2024, 16:02

Haha Banderollen är av Nobodys…



Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av CKa fre 23 feb 2024, 17:59

Jokerman ll skrev:Haha Banderollen är av Nobodys…




Den säger dock det alla tänker.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jokerman ll lör 24 feb 2024, 15:12

CKa skrev:
Jokerman ll skrev:Haha Banderollen är av Nobodys…




Den säger dock det alla tänker.
Lika troligt som att alla i Luleå gillar SAIK
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Bamsefar, Flippass and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Flippass mån 26 feb 2024, 23:10

Jag gillar Skuggan, ärlig och med en svår uppgift att i tuff konkurrens värva spelare till nordligaste laget.

Flippass

Antal inlägg : 409
Join date : 22-05-04

icemask, Wolfhunter and Joope like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu fre 29 mar 2024, 15:24

Det skulle vara önskvärt om vi skulle lyckas byta ut våra sportchefer och få chans att öka den avgörande kompetensen på dessa poster. Dock tror jag tyvärr inte det kommer att ske i vår föreningen på många år. Är helt övertygad om att våra sportchefers resultat inte skulle godkänts i t.ex. FBK, Växjö eller Frölunda.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xinpei fre 29 mar 2024, 15:28

pingu skrev:Det skulle vara önskvärt om vi skulle lyckas byta ut våra sportchefer och få chans att öka den avgörande kompetensen på dessa poster. Dock tror jag tyvärr inte det kommer att ske i vår föreningen på många år. Är helt övertygad om att våra sportchefers resultat inte skulle godkänts i t.ex. FBK, Växjö eller Frölunda.

Växjö har väl aldrig varit i den sitsen så där finns det inte underlag för det. Däremot är det intressant att du tar upp FBK som bokstavligen är känd för att internrekrytera och hålla fast vid folk längre än folk velat till den grad att de blivit kallad "familjen" både av egna supportrar och andra lags supportrar. Frölunda höll ju kvar Fredrik Sjöström trots ojämnt resultat rent sportsligt. Men där hjälpte nog ett SM-guld 2019 hans position inom organisationen.

Så det är ju inte direkt solklart att de skulle sparkat "Skuggan" om han var GM för dem. FBK vann ju dessutom SM-guld med det lag som Peter Jakobsson satt ihop. Och sedan dess har det varit konstanta kvartsfinalsortier för FBK.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Wolfhunter fre 29 mar 2024, 15:52

Mitt ord i saken.
Växjö har gått riktigt risigt en del säsonger mellan gulden men inte bytte man sportchef. Han har väl suttit bland de längsta i shl idag.
Jag är övertygad om att våra sportchefer kollar sig riktigt noga i spegeln, liksom vd:n, laget och tränarna efter den här säsongen. Det framskymtar ju också i alla intervjuer man hittills läst och tidigare info som vi medlemmar fått andra säsonger att så är fallet. Att det skulle finnas en frälsare nånstans att ersätta Skuggan o Engman med vette tusan. Visst är de människor som kan göra och med största sannolikhet (jo jag råkar veta att så är fallet) synar sig själv oerhört kritiskt och försöker lära av sina misstag.
Möjligt att nån av dom ledsnar pga onyanserade utfall som ju ingen människa kan trivas med. Å andra sidan gissar jag att en som Skuggan som levt med samma press som spelare, lagkapten, mm, hela livet har mer pannben än att vika ner sig för att det finns en liten högljudd skara som skriker sig hes på hans avgång. Möjligt att han byts ut men mindre troligt. Detta är en tuff branch där vi sett SHL/Elitseriens värde sjunka över tid från att ha varit världens andra liga i status en gång.
Om det nu finns seriöst intresse för att diskutera sakligt om ledningens kompetens och ifrågasätta arbetet, är väl årsmötet ett lämpligt forum om man faktiskt vill påverka och inte bara är frustrerad och skriver av sig sin ilska utan direkta kunskaper eller ambitioner i ämnet.
Skulle kanske skrivit i en annan tråd men skuggan är ju en syndabock många här utsett. Jag har personligen rätt svårt för beteendet att direkt utse syndabockar och måla upp konspirationsteorier eller bry mig om textrader som egentligen om nån brydde sig skulle falla under förtalslagstiftningen.
Och nej.
Gissningsvis renderar detta i att jag utses till nån som i alla lägen försvarar klubben och dess ledning. Och det är ju synonymt med att vara rutten hos vissa Very Happy
Nä jag är besviken som alla andra, men tror inte att det är så enkelt som att utse en person och hacka på ett par spelare som i alla lägen ska bespottas utan att se när de utvecklas eller gör bra saker. Finns många supportergrupper till olika lag där samma beteende sprider sig vid minsta felpass eller förlustrad.
Jag är övertygad om att vi kommer se förändringar i truppen och ett förändrat, förfinat spel och ser fram emot de värvningar som Skuggan kommer landa under våren/sommaren.
Kommer inte diskutera detta vidare så ruttna ägg och spyor negligeras Wink
Ha en fin vår och sommar så kavlar vi upp ärmarna och ser fram emot nästa säsong med en massa kärlek, besvikelser, skador men förhoppningsvis en längre vår.
PS Varken FBK eller Luleå har gått längre efter finalen än till kvarten. Gissa om det är trauma här i ulvaskogarna Wink Man får ta chansen de perioder den dyker upp. Vi hoppas på annat utfall i nästa final. Våren 2025 eller 2026 DS

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Björnpappa and Joope like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Haparanda fre 29 mar 2024, 17:07

Wolfhunter skrev:Mitt ord i saken.
Växjö har gått riktigt risigt en del säsonger mellan gulden men inte bytte man sportchef. Han har väl suttit bland de längsta i shl idag.
Jag är övertygad om att våra sportchefer kollar sig riktigt noga i spegeln, liksom vd:n, laget och tränarna efter den här säsongen. Det framskymtar ju också i alla intervjuer man hittills läst och tidigare info som vi medlemmar fått andra säsonger att så är fallet. Att det skulle finnas en frälsare nånstans att ersätta Skuggan o Engman med vette tusan. Visst är de människor som kan göra och med största sannolikhet  (jo jag råkar veta att så är fallet) synar sig själv oerhört kritiskt och försöker lära av sina misstag.
Möjligt att nån av dom ledsnar pga onyanserade utfall som ju ingen människa kan trivas med. Å andra sidan gissar jag att en som Skuggan som levt med samma press som spelare, lagkapten, mm, hela livet har mer pannben än att vika ner sig för att det finns en liten högljudd skara som skriker sig hes på hans avgång. Möjligt att han byts ut men mindre troligt. Detta är en tuff branch där vi sett SHL/Elitseriens värde sjunka över tid från att ha varit världens andra liga i status en gång.
Om det nu finns seriöst intresse för att diskutera sakligt om ledningens kompetens och ifrågasätta arbetet, är väl årsmötet ett lämpligt forum om man faktiskt vill påverka och inte bara är frustrerad och skriver av sig sin ilska utan direkta kunskaper eller ambitioner i ämnet.
Skulle kanske skrivit i en annan tråd men skuggan är ju en syndabock många här utsett. Jag har personligen rätt svårt för beteendet att direkt utse syndabockar och måla upp konspirationsteorier eller bry mig om textrader som egentligen om nån brydde sig skulle falla under förtalslagstiftningen.
Och nej.
Gissningsvis renderar detta i att jag utses till nån som i alla lägen försvarar klubben och dess ledning. Och det är ju synonymt med att vara rutten hos vissa Very Happy
Nä jag är besviken som alla andra, men tror inte att det är så enkelt som att utse en person och hacka på ett par spelare som i alla lägen ska bespottas utan att se när de utvecklas eller gör bra saker. Finns många supportergrupper till olika lag där samma beteende sprider sig vid minsta felpass eller förlustrad.
Jag är övertygad om att vi kommer se förändringar i truppen och ett förändrat, förfinat spel och ser fram emot de värvningar som Skuggan kommer landa under våren/sommaren.
Kommer inte diskutera detta vidare så ruttna ägg och spyor negligeras Wink
Ha en fin vår och sommar så kavlar vi upp ärmarna och ser fram emot nästa säsong med en massa kärlek, besvikelser, skador men förhoppningsvis en längre vår.
PS Varken FBK eller Luleå har gått längre efter finalen än till kvarten. Gissa om det är trauma här i ulvaskogarna Wink Man får ta chansen de perioder den dyker upp. Vi hoppas på annat utfall i nästa final. Våren 2025 eller 2026 DS

Vad exakt anser du falla under förtalslagsiftningen?

Haparanda

Antal inlägg : 47
Join date : 23-09-30

Urken and pingu like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala fre 29 mar 2024, 20:50

Alltid samma sak, nästa år då går vi gör guldet, då måste vi ha sportchefer som verkligen förstår vad vi behöver, att vänta och tro att vi får någon frälsare under säsongen funkar inte, tom GUS säger det rakt ut, dags att börja värva spelare som han leverera, sista två åren har varit ett plågsamt misslyckande.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu fre 29 mar 2024, 21:05

Pajala skrev:Alltid samma sak, nästa år då går vi gör guldet, då måste vi ha sportchefer som verkligen förstår vad vi behöver, att vänta och tro att vi får någon frälsare under säsongen funkar inte, tom GUS säger det rakt ut, dags att börja värva spelare som han leverera, sista två åren har varit ett plågsamt misslyckande.

Bra sagt!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore sön 07 apr 2024, 19:43

"..Inom laget har det också funnits ett missnöje över att Mario Kempe inte ersattes.
Samtalen om ett sportchefsbyte återupptogs också inom Luleå Hockeys styrelse.

Efter flera möten enades de om att det var dags för en förändring och meddelade Stefan Enbom sitt beslut.

Han gav Stefan ”Skuggan” Nilsson beskedet under söndagen.

– Jag har trivts med de jag har arbetat med, flera av oss har varit kollegor så länge som i tio till 15 år, och det känns tråkigt att inte få fortsätta. För mig fanns det inget annat än att jobba vidare, men det har säkert pågått samtal under en tid. Jag vet ju att det har funnits krafter som velat ha bort mig, och de i styrelsen kanske påverkades av det – det är inte så att jag har gått och väntat på beskedet, men tankarna om att det här kunde hända har förstås funnits i bakhuvudet. Jag tycker vi har gjort ett bra jobb, utifrån förutsättningarna, sedan når man inte alltid målsättningarna. Min känsla angående nästa säsongs lag var också positiv, men Uffe (Engman) är ju kvar, och kommer arbeta vidare med det, säger Stefan ”Skuggan” Nilsson.

Han tillägger sedan: – Jag lyckönskar Luleå Hockey."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Hejsan sön 07 apr 2024, 20:32

Skulle inte detta ha gjorts redan efter förra säsongen?

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LetsGoLuleå sön 07 apr 2024, 22:30

Hejsan skrev:Skulle inte detta ha gjorts redan efter förra säsongen?

Tycker jag inte. Alla personer kan göra misstag och det gäller att lära sig av dem. Nu visade det sig inte stämma på Skuggan men fyra år av bra utveckling som slutade i en match sju i finalen borde inte övervägas av en säsongs misslyckande.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 118
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz mån 08 apr 2024, 09:55

Är det sportsliga resultaten som vägt tyngst?
– Det är klart att det är en tung bit i det hela, men det är inte alla bitar. (Svarar ordförande AO)

Hmm 🤔

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lajon mån 08 apr 2024, 10:14

Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen mån 08 apr 2024, 10:23

Donowitz skrev:Är det sportsliga resultaten som vägt tyngst?
– Det är klart att det är en tung bit i det hela, men det är inte alla bitar. (Svarar ordförande AO)

Hmm 🤔

Finns nog inget direkt att överanalysera i detta. Ett nytt ledarskap på den här posten behövdes efter ett antal år. Ibland är den enklaste förklaringen den riktiga.

Typ som att Johan Harju fick lämna över kaptensbindeln till Niklas Olausson. Jag tyckte för övrigt att det kändes märkligt med Harju som kapten, för mig är han mer glädjespridaren än pådrivare. Ola lämnde den sen vidare till EG vilket bara var naturligt.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Xantaz1987 mån 08 apr 2024, 10:51

Helt rätt att entlediga skuggan från sin position, det här är en väldigt viktig förändring som sker, nu gäller det verkligen att hitta rätt, det gäller att hitta någon med pondus, tydlighet och känsla för vad jobbet innebär, något jag anser skuggan saknat.

Xantaz1987

Antal inlägg : 21
Join date : 24-03-03

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala mån 08 apr 2024, 14:35

Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?

Var lugn, det finns många inom föreningen som kan klanta till det lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin mån 08 apr 2024, 14:39

Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Burskydd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Burskydd mån 08 apr 2024, 16:31

Dustin skrev:
Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.
Apropå det du skriver om Bulan så är Sandströms ord i dagens Expressen mycket passande.
” Tomas Sandström säger att han tycker dagens hockey ofta är för snäll.

– Hur kan tränare och ledare sitta kvar år efter år när deras lag aldrig vinner? Det är fel. Om du inte gör resultat måste du bytas ut.”

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LetsGoLuleå mån 08 apr 2024, 16:47

Burskydd skrev:
Dustin skrev:
Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.
Apropå det du skriver om Bulan så är Sandströms ord i dagens Expressen mycket passande.
” Tomas Sandström säger att han tycker dagens hockey ofta är för snäll.

– Hur kan tränare och ledare sitta kvar år efter år när deras lag aldrig vinner? Det är fel. Om du inte gör resultat måste du bytas ut.”

För att allt kan inte göras på en gång eller lastas på en person.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 118
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lillwitte mån 08 apr 2024, 17:06

LetsGoLuleå skrev:
Burskydd skrev:
Dustin skrev:
Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.
Apropå det du skriver om Bulan så är Sandströms ord i dagens Expressen mycket passande.
” Tomas Sandström säger att han tycker dagens hockey ofta är för snäll.

– Hur kan tränare och ledare sitta kvar år efter år när deras lag aldrig vinner? Det är fel. Om du inte gör resultat måste du bytas ut.”

För att allt kan inte göras på en gång eller lastas på en person.







Titta på NHL gör du som tränare en dålig säsong får du oftast gå OM du får vara kvar så ska det ske ske rejäla positiva förändringar under andra året och gör det inte det är du inte längre önskvärd. Det är grundpelarna sen finns såklart undantag men i te alls som här i Sverige och i synnerhet Luleå. Men att sparka tränare på löpande band är inte heller någon n lösning jag tror man börjar i änden med skuggan nu Enbom hade nog själv legat risigt till om skuggan fått vara kvar och mycket tyder ju på att det hade sett likadant ut nästa år vid den här tiden om skuggan fått fortsätta.

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LetsGoLuleå mån 08 apr 2024, 17:13

Lillwitte skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Burskydd skrev:
Dustin skrev:
Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.
Apropå det du skriver om Bulan så är Sandströms ord i dagens Expressen mycket passande.
” Tomas Sandström säger att han tycker dagens hockey ofta är för snäll.

– Hur kan tränare och ledare sitta kvar år efter år när deras lag aldrig vinner? Det är fel. Om du inte gör resultat måste du bytas ut.”

För att allt kan inte göras på en gång eller lastas på en person.







Titta på NHL gör du som tränare en dålig säsong får du oftast gå OM du får vara kvar så ska det ske ske rejäla positiva förändringar under andra året och gör det inte det är du inte längre önskvärd. Det är grundpelarna sen finns såklart undantag men i te alls som här i Sverige och i synnerhet Luleå. Men att sparka tränare på löpande band är inte heller någon n lösning jag tror man börjar i änden med skuggan nu Enbom hade nog själv legat risigt till om skuggan fått vara kvar och mycket tyder ju på att det hade sett likadant ut nästa år vid den här tiden om skuggan fått fortsätta.

Det finns tonvis med exempel för raka motsatsen också. Luleå sitter i en ganska fördelaktig sits trots att man kickat Skuggan i och med att man har Engman som kan fortsätta arbetet och man har Bulan kvar. Detta möjliggör att värvningsarbetet inte blir allt för lidande medan man söker en ny GM eftersom Engman och Bulan fortfarande kan komma överens med spelartyperna man behöver. Skulle man däremot kicka Bulan redan nu.. ja då stannar ju hela maskineriet upp.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 118
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dundernisse mån 08 apr 2024, 17:32

Lillwitte skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Burskydd skrev:
Dustin skrev:
Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.
Apropå det du skriver om Bulan så är Sandströms ord i dagens Expressen mycket passande.
” Tomas Sandström säger att han tycker dagens hockey ofta är för snäll.

– Hur kan tränare och ledare sitta kvar år efter år när deras lag aldrig vinner? Det är fel. Om du inte gör resultat måste du bytas ut.”

För att allt kan inte göras på en gång eller lastas på en person.







Titta på NHL gör du som tränare en dålig säsong får du oftast gå OM du får vara kvar så ska det ske ske rejäla positiva förändringar under andra året och gör det inte det är du inte längre önskvärd. Det är grundpelarna sen finns såklart undantag men i te alls som här i Sverige och i synnerhet Luleå. Men att sparka tränare på löpande band är inte heller någon n lösning jag tror man börjar i änden med skuggan nu Enbom hade nog själv legat risigt till om skuggan fått vara kvar och mycket tyder ju på att det hade sett likadant ut nästa år vid den här tiden om skuggan fått fortsätta.
NHL är världens största inavelliga gällande tränarposten. Gubbar som misslyckas får konstant nya uppdrag.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LetsGoLuleå mån 08 apr 2024, 17:47

Dundernisse skrev:
Lillwitte skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Burskydd skrev:
Dustin skrev:
Lajon skrev:Vem skall vi skylla våra tillkortakommanden på nu då ?


Känslan är att det är Bulan som strålkastaren riktas mot kommande säsong. Börjar säsongen trögt kommer avgå-kraven komma som ett brev på posten.
Apropå det du skriver om Bulan så är Sandströms ord i dagens Expressen mycket passande.
” Tomas Sandström säger att han tycker dagens hockey ofta är för snäll.

– Hur kan tränare och ledare sitta kvar år efter år när deras lag aldrig vinner? Det är fel. Om du inte gör resultat måste du bytas ut.”

För att allt kan inte göras på en gång eller lastas på en person.

Sedan går de upp och blir GMs. Undrar var jag har sett det förut?






Titta på NHL gör du som tränare en dålig säsong får du oftast gå OM du får vara kvar så ska det ske ske rejäla positiva förändringar under andra året och gör det inte det är du inte längre önskvärd. Det är grundpelarna sen finns såklart undantag men i te alls som här i Sverige och i synnerhet Luleå. Men att sparka tränare på löpande band är inte heller någon n lösning jag tror man börjar i änden med skuggan nu Enbom hade nog själv legat risigt till om skuggan fått vara kvar och mycket tyder ju på att det hade sett likadant ut nästa år vid den här tiden om skuggan fått fortsätta.
NHL är världens största inavelliga gällande tränarposten. Gubbar som misslyckas får konstant nya uppdrag.

Sedan går de upp och blir GMs. Undrar var jag har sett det förut?


Senast ändrad av LetsGoLuleå den mån 08 apr 2024, 17:48, ändrad totalt 1 gång

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 118
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jokerman ll mån 08 apr 2024, 17:51

Varje generation får göra sina val och sen leva med dem. Generation hysteriska gossar bakom tangentbord har fått som man vill, grattis

Skuggan var och är en vinnare i mina ögon och ingenting som hänt förändrar det. Hade Skuggan fått fortsätta så hade han blivit den nya Lasse Johansson / Evertsson.

Garanterat

……

Jag tror tyvärr många kommer få sig ett brutalt uppvaknande men jag hoppas naturligtvis jag har fel.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av CKa mån 08 apr 2024, 18:13

Jokerman ll skrev:Varje generation får göra sina val och sen leva med dem. Generation hysteriska gossar bakom tangentbord har fått som man vill, grattis

Skuggan var och är en vinnare i mina ögon och ingenting som hänt förändrar det. Hade Skuggan fått fortsätta så hade han blivit den nya Lasse Johansson / Evertsson.

Garanterat

……

Jag tror tyvärr många kommer få sig ett brutalt uppvaknande men jag hoppas naturligtvis jag har fel.

Du har fel. Han är illa omtyckt av agenter, supportrar, sponsorer och många som jobbar inom föreningen.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LetsGoLuleå mån 08 apr 2024, 18:16

CKa skrev:
Jokerman ll skrev:Varje generation får göra sina val och sen leva med dem. Generation hysteriska gossar bakom tangentbord har fått som man vill, grattis

Skuggan var och är en vinnare i mina ögon och ingenting som hänt förändrar det. Hade Skuggan fått fortsätta så hade han blivit den nya Lasse Johansson / Evertsson.

Garanterat

……

Jag tror tyvärr många kommer få sig ett brutalt uppvaknande men jag hoppas naturligtvis jag har fel.

Du har fel. Han är illa omtyckt av agenter, supportrar, sponsorer och många som jobbar inom föreningen.

Har sett folk påstå det men det har alltid varit "En polare sa till mig" eller "Jag hörde någon säga.." alltså skvaller som legat till grund för det.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 118
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Serkan122 and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin mån 08 apr 2024, 18:29

LetsGoLuleå skrev:
CKa skrev:
Jokerman ll skrev:Varje generation får göra sina val och sen leva med dem. Generation hysteriska gossar bakom tangentbord har fått som man vill, grattis

Skuggan var och är en vinnare i mina ögon och ingenting som hänt förändrar det. Hade Skuggan fått fortsätta så hade han blivit den nya Lasse Johansson / Evertsson.

Garanterat

……

Jag tror tyvärr många kommer få sig ett brutalt uppvaknande men jag hoppas naturligtvis jag har fel.

Du har fel. Han är illa omtyckt av agenter, supportrar, sponsorer och många som jobbar inom föreningen.

Har sett folk påstå det men det har alltid varit "En polare sa till mig" eller "Jag hörde någon säga.." alltså skvaller som legat till grund för det.


Skriker inte direkt av karisma över Skuggan, däremot har han säkert också sina bra sidor. Att han ö.h.t blev GM var helt uppåt väggarna och stinker av nepotism även om det gick bättre än förväntat, mycket har dock räddats av Bulan.

Vi ska komma ihåg Skuggan som den gudabenådade hockeyspelare han var. Enormt Luleåhjärta och allt han gjort har garanterat varit i vad han tror är det bästa för Luleå Hockey.


Hoppas på Lasse Johansson trots allt. Han ligger bakom mycket av Skellefteås framgång och man ser gärna Luleå Hockey göra en liknande resa. Frågan är om han verkligen hade valt att jobba för deras största konkurrent, tveksamt på den. Annars hade så klart Kenttä varit en frisk fläkt i vår sömniga organisation.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Stålis16 mån 08 apr 2024, 18:50

Dustin skrev:
LetsGoLuleå skrev:
CKa skrev:
Jokerman ll skrev:Varje generation får göra sina val och sen leva med dem. Generation hysteriska gossar bakom tangentbord har fått som man vill, grattis

Skuggan var och är en vinnare i mina ögon och ingenting som hänt förändrar det. Hade Skuggan fått fortsätta så hade han blivit den nya Lasse Johansson / Evertsson.

Garanterat

……

Jag tror tyvärr många kommer få sig ett brutalt uppvaknande men jag hoppas naturligtvis jag har fel.

Du har fel. Han är illa omtyckt av agenter, supportrar, sponsorer och många som jobbar inom föreningen.

Har sett folk påstå det men det har alltid varit "En polare sa till mig" eller "Jag hörde någon säga.." alltså skvaller som legat till grund för det.


Skriker inte direkt av karisma över Skuggan, däremot har han säkert också sina bra sidor. Att han ö.h.t blev GM var helt uppåt väggarna och stinker av nepotism även om det gick bättre än förväntat, mycket har dock räddats av Bulan.

Vi ska komma ihåg Skuggan som den gudabenådade hockeyspelare han var. Enormt Luleåhjärta och allt han gjort har garanterat varit i vad han tror är det bästa för Luleå Hockey.


Hoppas på Lasse Johansson trots allt. Han ligger bakom mycket av Skellefteås framgång och man ser gärna Luleå Hockey göra en liknande resa. Frågan är om han verkligen hade valt att jobba för deras största konkurrent, tveksamt på den. Annars hade så klart Kenttä varit en frisk fläkt i vår sömniga organisation.

Samma Kenttä som misslyckats med löven i år? Låter som ett konstigt val här inne när de flesta skrikit på Skuggans avgång då han ”misslyckats” med värvningar…

Stålis16

Antal inlägg : 18
Join date : 23-11-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av CKa mån 08 apr 2024, 18:53

LetsGoLuleå skrev:
CKa skrev:
Jokerman ll skrev:Varje generation får göra sina val och sen leva med dem. Generation hysteriska gossar bakom tangentbord har fått som man vill, grattis

Skuggan var och är en vinnare i mina ögon och ingenting som hänt förändrar det. Hade Skuggan fått fortsätta så hade han blivit den nya Lasse Johansson / Evertsson.

Garanterat

……

Jag tror tyvärr många kommer få sig ett brutalt uppvaknande men jag hoppas naturligtvis jag har fel.

Du har fel. Han är illa omtyckt av agenter, supportrar, sponsorer och många som jobbar inom föreningen.

Har sett folk påstå det men det har alltid varit "En polare sa till mig" eller "Jag hörde någon säga.." alltså skvaller som legat till grund för det.

Det hörs samma från många i olika delar av organisationen. Jag känner personligen en som har jobbat nära A-lag och juniorlag under nästan 20 års tid (slutade för några år sedan). Han ord var ”den dryga jäveln, han bemödar sig inte ens att hälsa när man träffas på hallen”. Då är det ändå en person som varit med ända sedan skuggan själv var spelare.

Då har vi inte ens nämnt åsikterna som kommer från spelare och föräldrar som hade att göra med honom under juniortiden. Och ja, jag vet att det finns många lättkränkta ungdomar/föräldrar men det är inte en slump att det är just Skuggans namn som dyker upp så frekvent.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

pingu, Donowitz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Hejsan mån 08 apr 2024, 20:09

Nånå nu har han sparkats vilket många ville i Luleå Hockey och det grundar jag på att han faktiskt sparkades.

Nu får ni som ville ha han kvar leva med det ett tag, det går över.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2024, 22:08

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

keevvs likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz ons 10 apr 2024, 08:48

Tony Moore skrev:

Tragikomiskts att det fortfarande verkar saknas någon självinsikt. Samtidigt känns det befriande att i framtiden slippa höra dessa plattityder kring värvningar och den tuffa marknaden.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala ons 10 apr 2024, 15:49

"Fick väl ingen kritik kring det jobb vi har gjort" lol!

Det var just därför han fick kicken, han misslyckades helt enkelt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 8 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet