Stefan "Skuggan" Nilsson

+82
Xinpei
Flippass
Björnkäften
Burskydd
Niinimaa
Lasse Proppmätt
Kanellängd
Danneja
Kofösarn
DaVoc
Snikne Ville
Pontaking
Panikvärvning
Lajon
GustenA
Jokerman ll
SatanicPanic
Lulejoe
håkke
Nr10
Diktatorn
rasbiologen
Blinders
farre
Hankburger
Lars158
RSD555
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
PM
Kraftkung
Number 69
Donten_
Sir Prozac
Sportchefen #2
Cambbott24
Dustin
LuleåWinston
Old Brooklyn
Gunnar Sträng
Anthrax
Jokerman
Ivanhoe
Donowitz
27 Öqvist
NilsOskar
Micke80
Neurofunk20
Jonken
Kallepedal
pingu
nummer 17
Slapshot
Qirren
icemask
Pajala
Mickeee
Ferros
Groggen79
johan74
makkanmakkan
Wolfhunter
Urken
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
NallePhu
Murveln
Lulefan
Tony Moore
Kagen
miker
Rönken
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Ingemar
Bamsefar
hokkzorz
LulefanGBG
stormvägen
86 posters

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av stormvägen tis 06 jan 2015, 19:52

Grattis Skuggan!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LulefanGBG tis 06 jan 2015, 19:55

Ja stort grattis!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av hokkzorz tis 06 jan 2015, 20:01

+1

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LulefanGBG tis 06 jan 2015, 20:38

Det bästa med hela arrangemanget var ju att Skuggan avslutade sitt tal med att lova att vi skall göra det igen! Jag fick gåshud och fick torka en tår med ärmen på min Luleå -tröja!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar tis 06 jan 2015, 20:41

Ja inte utan att man fick lite vått i ögonen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ingemar tis 06 jan 2015, 20:45

Mäktigt!!
Klump i magen å näven i luften här i fåtöljen med
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av MickkeJ tis 06 jan 2015, 20:50

Väldigt fint och väldigt rätt!
grattis Skuggan, det var du värd!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 06 jan 2015, 21:53

Mäktigt. Till och med min måttligt intresserade sambo blev smått rörd. Grattis Skuggan!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken tis 06 jan 2015, 22:02

Trist att inte få vara på plats och behöva ha en Burträskare till kommentator. Men verkade annars vara en bra uppstyrd tillställning Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av miker tis 06 jan 2015, 22:05

Mäktigt! Gåshudsvarning.

Extra kul att spelarna tog sitt ansvar och gjorde en kanonmatch! Gör det hela så mycket bättre.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen tis 06 jan 2015, 22:16

Skuggans tröja i taket, utskåpning av Leksand och Strömwall gör mål med pappa på läktaren. Snacka om kväll med historiska vingslag.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1728
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore tis 06 jan 2015, 22:24

Niklas Lidström, Tomas Holmström, Stefan Jonsson, Timo Jutila, LGP mfl legendarer var där i kväll och hyllade #4. Skuggan var ordentligt rörd, stor kväll för bobbans grabb - Grattis!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7448
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan tor 03 mar 2016, 19:59

Ser på matchen just nu och noterade att Skuggan hade en rejäl blåtira. Har han "ramlat i trappen", bekämpat banditer eller bråkat?

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken tor 03 mar 2016, 20:01

Lulefan skrev:Ser på matchen just nu och noterade att Skuggan hade en rejäl blåtira. Har han "ramlat i trappen", bekämpat banditer eller bråkat?

Osten har hårda nypor vid löneförhandlingarna sägs det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Murveln tor 03 mar 2016, 20:16

Jocke som nitat honom?

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu tor 03 mar 2016, 21:47

Rykten säger han sprang in i en "DÖRR" lol!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman tor 03 mar 2016, 22:17

NallePhu skrev:Rykten säger han sprang in i en "DÖRR" lol!
Hette dörren Hedman eller Melart?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad tor 03 mar 2016, 22:22

NallePhu skrev:Rykten säger han sprang in i en "DÖRR" lol!
Lennu ?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX tor 03 mar 2016, 22:24

Det är i alla fall nån som har ägnat sig åt skuggboxning... eller inte...

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kapten Haddock tor 03 mar 2016, 22:26

De var nog Fagervall som klappade till honom, tog över PPt och levererade 100% i dagens drabbning!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan tis 08 mar 2016, 19:27

Bara så det inte blir spekulationer senare, han har tydligen fått en pucka i ögat på träning. Min teori är att det var när de tränade powerplay, då verkar de nämligen träffa allt utom mål.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken tis 08 mar 2016, 19:29

Lulefan skrev:Bara så det inte blir spekulationer senare, han har tydligen fått en pucka i ögat på träning. Min teori är att det var när de tränade powerplay, då verkar de nämligen träffa allt utom mål.

cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Wolfhunter fre 29 apr 2016, 08:57

Grattis till nya jobbet!
Ser fram emot två fina år med Luleå Hockey Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1137
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av makkanmakkan fre 29 apr 2016, 09:01

Grattis och Lycka till Skuggan!

I samband med tröjhissningen så sa skuggan att 96 var det bästa minnet.
Men han sa också att vi ska göra det igen, och jag får tro på det han säger.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av johan74 fre 29 apr 2016, 09:03

Förr eller senare lär vi ju göra det men tvivlar närmsta åren..

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Wolfhunter fre 29 apr 2016, 09:33

Sjukt trött på den endast av rykten och skvaller kombinerat med konspirationsteorier florerande kampanjen emot Skuggan.
Helt övertygad om att han kommer göra ett kanonjobb långt utöver vad någon "expert" här inne skulle lyckas med Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1137
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Groggen79 fre 29 apr 2016, 10:08

Men fy vad hemskt, Nu när vi har pengar så hade jag velat få in en etablerad tränare med ett vettigt CV. Han lär inte göra att det blir lättare att attrahera spelare till Luleå precis. Dessutom har han personliga egenskaper som iallafall jag starkt ogillar.

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman fre 29 apr 2016, 10:08

Wolfhunter skrev:Sjukt trött på den endast av rykten och skvaller kombinerat med konspirationsteorier florerande kampanjen emot Skuggan.
Helt övertygad om att han kommer göra ett kanonjobb långt utöver vad någon "expert" här inne skulle lyckas med Very Happy
+1

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ferros fre 29 apr 2016, 10:10

Det blir upp till bevis för inte bara Skuggan utan för hela den här ledarstaben nu. Mitt förslag är att man snabbt kommer på hur man vill spela hockey och börjar att nöta in sitt grundspel omgående. Luleå Hockey får verkligen inte uppträda på det sätt som man i grundserien gjort i två år nu, händer det igen så är det nog många som kommer bli vansinniga.

Jag vill absolut inte ha ett nytt Luleå Hockey där man knappt får se ett vettigt uppspel på hela säsongen. Jag vill inte se forwards cirkulera runt i mittzon för att ingen vet vart de ska vara placerade. Jag vill inte se spelare som åker in på samma yta hela tiden för att ingen sagt åt dem vart de ska vara tillgängliga för passningar i första- eller andraläget. Jag vill inte ha backar som kluddar med pucken i egen zon för att de inte vet vad de ska göra med den när de blir pressade. Jag vill inte ha backar som bara står och stirrar puck för att de inte vet vad de ska göra. Jag vill inte se Luleå behöva panikrensa nästan varje gång man vunnit puck i egen zon. Jag vill inte se Luleå spela fast sig själva i egen zon de gånger man inte panikrensar. Jag vill inte att man skänker bort pucken genom att dumpa ner den i motståndarnas zon bara för att ingen vet vad som ska hända när man har pucken i mittzon. Jag vill inte se ännu ett PP gå till spillo för att ingen vet vad den ska göra med pucken. Jag vill inte ha ett PP där de fyra spelarna som inte har pucken bara virrar runt för att ingen vet vad som kommer att hända.

Det låter kanske negativt men detta är bara några av de saker som jag verkligen tröttnat på att se hända i Luleå Hockey de senaste två säsongerna. Nu har vi en tränarstab som är nästan identisk med den vi har haft under just de två säsongerna, med skillnaden att Fagervall är borta. Så nu är det upp till bevis på riktigt. Jag är villig att ge det här chansen och försöka att vara positiv till det, men då ska tränarna sköta det här djävulskt bra också. Går det 20-30 omgångar av SHL och det ser ut som det gjort de senaste två säsongerna så kommer jag att bli tokig.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av johan74 fre 29 apr 2016, 10:12

+10 på ovanstående och jäkligt sant alltihop!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen fre 29 apr 2016, 10:28

Jag är glad för att det är kontinuitet, det är det jag är glad för. Resten blir så att säga upp till bevis.

Jag är ganska oroad för detta, å andra sidan bör ni ta det som ett gott tecken. Jag är kass på hockey. Fan jag kan inte ens lasta in fyra dosor ettans grof under överläppen och busvissla.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1728
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman fre 29 apr 2016, 10:30

Ferros skrev:Det blir upp till bevis för inte bara Skuggan utan för hela den här ledarstaben nu. Mitt förslag är att man snabbt kommer på hur man vill spela hockey och börjar att nöta in sitt grundspel omgående. Luleå Hockey får verkligen inte uppträda på det sätt som man i grundserien gjort i två år nu, händer det igen så är det nog många som kommer bli vansinniga.

Jag vill absolut inte ha ett nytt Luleå Hockey där man knappt får se ett vettigt uppspel på hela säsongen. Jag vill inte se forwards cirkulera runt i mittzon för att ingen vet vart de ska vara placerade. Jag vill inte se spelare som åker in på samma yta hela tiden för att ingen sagt åt dem vart de ska vara tillgängliga för passningar i första- eller andraläget. Jag vill inte ha backar som kluddar med pucken i egen zon för att de inte vet vad de ska göra med den när de blir pressade. Jag vill inte ha backar som bara står och stirrar puck för att de inte vet vad de ska göra. Jag vill inte se Luleå behöva panikrensa nästan varje gång man vunnit puck i egen zon. Jag vill inte se Luleå spela fast sig själva i egen zon de gånger man inte panikrensar. Jag vill inte att man skänker bort pucken genom att dumpa ner den i motståndarnas zon bara för att ingen vet vad som ska hända när man har pucken i mittzon. Jag vill inte se ännu ett PP gå till spillo för att ingen vet vad den ska göra med pucken. Jag vill inte ha ett PP där de fyra spelarna som inte har pucken bara virrar runt för att ingen vet vad som kommer att hända.

Det låter kanske negativt men detta är bara några av de saker som jag verkligen tröttnat på att se hända i Luleå Hockey de senaste två säsongerna. Nu har vi en tränarstab som är nästan identisk med den vi har haft under just de två säsongerna, med skillnaden att Fagervall är borta. Så nu är det upp till bevis på riktigt. Jag är villig att ge det här chansen och försöka att vara positiv till det, men då ska tränarna sköta det här djävulskt bra också. Går det 20-30 omgångar av SHL och det ser ut som det gjort de senaste två säsongerna så kommer jag att bli tokig.
Jag vill absolut ha ett nytt Luleå Hockey där man hela tiden får vettiga uppspel under hela säsongen. Jag vill se forwards ta sig så snabbt som möjligt genom mittzon dit de vet att de ska vara placerade. Jag vill se spelare som åker in på olika ytor hela tiden för att någon sagt åt dem vart de ska vara tillgängliga för passningar i första- eller andraläget. Jag vill ha backar som passar pucken i egen zon för att de vet vad de ska göra med den när de blir pressade. Jag vill ha backar som är rörlig med puck för att de vet vad de ska göra. Jag vill se Luleå spela pucken ut ur zon nästan varje gång man vunnit puck i egen zon. Jag vill se Luleå spela sig själva ut ur egen zon de gånger man inte panikrensar (vilket aldrig ändå ska ske). Jag vill att man behåller pucken genom att spela ner den i motståndarnas zon för att alla vet vad som ska hända när man har pucken i mittzon. Jag vill se vartenda PP resultera för att alla vet vad den ska göra med pucken. Jag vill ha ett PP där de fyra spelarna som inte har pucken åker i fasta positioner för att alla vet vad som kommer att hända.

Så, nu blev det lite mer positivt. Ska man instruera någon till att göra något specifikt och få ett lyckat resultat är ska man säga vad denne ska göra, inte vad han inte ska göra. Men det är inga små krav du ställer på laget Wink

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Mickeee fre 29 apr 2016, 10:40

Har en bra känsla i kroppen efter att det är klart med skuggan. Han är kompetent och tillsammans med petter och burra blir det bra. Var orolig att man skulle ta in nån utifrån som inte står för vad luleå hockey står för
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken fre 29 apr 2016, 10:55

Mickeee skrev:Har en bra känsla i kroppen efter att det är klart med skuggan. Han är kompetent och tillsammans med petter och burra blir det bra. Var orolig att man skulle ta in nån utifrån som inte står för vad luleå hockey står för

Och vad står vi för just nu? Ett förvirrat spel, där den tydligaste riktlinjen var dump & chase. Jag ger inte mycket för klyschor som "arbeta hårt" eller "åka mycket skridskor" förrn jag ser att vi också gör det.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala fre 29 apr 2016, 13:24

Mickeee skrev:Har en bra känsla i kroppen efter att det är klart med skuggan. Han är kompetent och tillsammans med petter och burra blir det bra. Var orolig att man skulle ta in nån utifrån som inte står för vad luleå hockey står för

Årets fiasko spel har ju skuggan komponerat, varför ska nästa säsong bli bättre? Det är den intressanta frågan, kan skuggan få till ett spelsystem? Och som inte är dumpapuck?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av icemask fre 29 apr 2016, 13:30

Pajala skrev:
Mickeee skrev:Har en bra känsla i kroppen efter att det är klart med skuggan. Han är kompetent och tillsammans med petter och burra blir det bra. Var orolig att man skulle ta in nån utifrån som inte står för vad luleå hockey står för

Årets fiasko spel har ju skuggan komponerat, varför ska nästa säsong bli bättre?  Det är den intressanta frågan, kan skuggan få till ett spelsystem? Och som inte är dumpapuck?
Och nu kommer det att falla ihop bakåt oxå när inte Fagervall styr upp det, vojne vojne !
Tur att vi har grovisarna kvar som behärskar dumpspelet, därför är dessa kvar, spelarna som ville utvecklas drog när de fick reda på att shadowman skulle styra upp spelet !

Mvh Korpilombolo
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Qirren fre 29 apr 2016, 14:18

Nu supportar vi skuggan och Luleå Hockey som vi älskar. Slutar man följa laget bara för att Skuggan tagit över så var man nog ingen riktig supporter till att börja med.

Undrar lite vad folk tror att Fagervall gjorde egentligen? Eftersom Skuggan beskylls för allt det usla i vårat spel.

Kanske hade Skuggan en massa idéer som inte Fagervall ville genomföra?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot fre 29 apr 2016, 14:52

Pajala skrev:
Mickeee skrev:Har en bra känsla i kroppen efter att det är klart med skuggan. Han är kompetent och tillsammans med petter och burra blir det bra. Var orolig att man skulle ta in nån utifrån som inte står för vad luleå hockey står för

Årets fiasko spel har ju skuggan komponerat, varför ska nästa säsong bli bättre?  Det är den intressanta frågan, kan skuggan få till ett spelsystem? Och som inte är dumpapuck?



Luleå och Osten har ingen som helst röd tråd i föreningen. Kommer sparsamt följa laget nästa säsong och det är inte för att jag inte gillar laget men hatar hur hela klubben missköts år efter år och ingen reagerar. Osten måste väck oavsett vad han gjort tidigare för klubben!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av johan74 fre 29 apr 2016, 15:06

Amen.

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av nummer 17 fre 29 apr 2016, 15:21

@slapshot du har en åsikt, jag har en annan och jag underbygger min med fakta. Seriesegrare, en SM final, två EM-guld dom senaste 5 åren. Semi i år och vi stod upp bäst mot mästarna. Vi gör ett bra ekonomiskt resultat igen! Vi ökade publiksnitt. Om Luleå är misskött vad kan man då säga om dom andra hundratals lagen i Sverige?? Är väl bara saik, fbk och Växjö som slår oss på fingrarna. Dessutom har vi 32 raka säsonger i högsta serien.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman fre 29 apr 2016, 15:24

Slapshot skrev:
Pajala skrev:
Mickeee skrev:Har en bra känsla i kroppen efter att det är klart med skuggan. Han är kompetent och tillsammans med petter och burra blir det bra. Var orolig att man skulle ta in nån utifrån som inte står för vad luleå hockey står för

Årets fiasko spel har ju skuggan komponerat, varför ska nästa säsong bli bättre?  Det är den intressanta frågan, kan skuggan få till ett spelsystem? Och som inte är dumpapuck?



Luleå och Osten har ingen som helst röd tråd i föreningen. Kommer sparsamt följa laget nästa säsong och det är inte för att jag inte gillar laget men hatar hur hela klubben missköts år efter år och ingen reagerar. Osten måste väck oavsett vad han gjort tidigare för klubben!
Men ge er nu. Misskötts? Efter att vi knappt slagits ut av Svenska Mästarna i semin och av detsamma i CHL. Efter att vi gjort en av de bästa senare delar av säsongen som vi någonsin gjort, där vi var bäst i serien. Nu oroar man sig för att en av tränarna som var med i detta får fortsatt förtroende, samt att silly går dåligt när man i själva verket bara är ett par veckor in i den.

Det lät exakt likadant innan Osten kom in i klubben, men då var det åtminstone befogat.

Nu lägger jag ner att läsa detta forum, och "Sura gubbars" fans-FB-sidor tills träningsmatcherna startar, orkar inte med mer gnäll.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen fre 29 apr 2016, 16:54

Finns ingen tråd för Petter Lasu Nilsson? Vad stod han för hockey och ledarskap för J-20 laget? Vad bidrog han med hos Bulan i Brynäs, vad hände i Tingsryd där han var Huvudtränare?

Vad ska han ha för roll i ledarteamet, kanske är han den som ska få ordning på strukturer samt PP. Ja, många här tycks mena att Skuggan och inte Fagervall haft den rollen de två senaste säsongerna.

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1728
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu fre 29 apr 2016, 17:14

Nej vad tråkigt att det blev Skuggan som huvudtränare! Sannolikheten att vi helt plötsligt får en röd tråd i vårt spel och ett pp som fungerar är inte stor.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot fre 29 apr 2016, 17:29

nummer 17 skrev:@slapshot du har en åsikt, jag har en annan och jag underbygger min med fakta. Seriesegrare, en SM final, två EM-guld dom senaste 5 åren. Semi i år och vi stod upp bäst mot mästarna. Vi gör ett bra ekonomiskt resultat igen! Vi ökade publiksnitt. Om Luleå är misskött vad kan man då säga om dom andra hundratals lagen i Sverige?? Är väl bara saik, fbk och Växjö som slår oss på fingrarna. Dessutom har vi 32 raka säsonger i högsta serien.

Du får ha hur mycket fakta du vill för sanningen är att Luleå hockey har 1 sm guld på x antal säsonger och det var nu 20 år sedan. Det lär dröja 20 år till om det fortsätter i samma stuk! Klubben har ingen röd tråd what so ever och spelar en tråkig gammalmodig hockey som inga andra än brunkare vill spela! Klubben får aldrig hit svenska klasspelare av nån anledning heller för nog borde Luleå kunna locka hit sådana när Skellefteå kan det...det beror på vilken hockey klubben vill spela samt på den bristande vinnarkulturen!

Det spelar faktiskt ingen roll om så Luleå värvar Stamkos när laget spelar den hockey dom spelar och inte vågar ta in en riktig huvudtränare! Skuggan har inte fått till pp på två säsonger nu och lär inte få det under de kommande två åren heller.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore fre 29 apr 2016, 21:23

Grattis skuggan till det mest utsatta sportjobbet i BD län, jag tillhör tvivlarna men hoppas du mognat och lärt dej konsten med ledarskap av andra stora ledare (Jesse och Peter): Att kunna göra andra bättre, trivas och må bra i en högpresterande grupp vilket jag anser gör talangerna till riktiga vinnare. Dina ishockey kunskaper tvivlar jag inte en sekund på, bara titta på din meritlista så förstår man, så återigen ett stort grattis till det ärofyllda jobbet. Jag ger dej/er 25-30 omgångar innan jag ställer in mej i pöbeln.. "Motbevisa mej så följer jag dej i döden"
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7448
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av icemask fre 29 apr 2016, 21:26

Saxat från Kuriren

Men till dom som kritiserar mig har jag sett en koppling till att powerplay inte fungerar och jag kan tycka att det inte är en rättvis bild av hur jag är som ledare. Vilket ledarskap och vilken hockey jag står för.

Hmm hur menar han här ?
Så viken hockey står han för ?
Han säger ju i radiointervjun att de ska sätta sig ned och komma fram till hur de ska spela ?
Har han inte en plan, han är ju trots allt HC !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu fre 29 apr 2016, 21:35

icemask skrev:Saxat från Kuriren

Men till dom som kritiserar mig har jag sett en koppling till att powerplay inte fungerar och jag kan tycka att det inte är en rättvis bild av hur jag är som ledare. Vilket ledarskap och vilken hockey jag står för.

Hmm hur menar han här ?
Så viken hockey står han för ?
Han säger ju i radiointervjun att de ska sätta sig ned och komma fram till hur de ska spela ?
Har han inte en plan, han är ju trots allt HC !
Håller med dig vad sjutton ska dem prata om eg???
Finns det eller finns det inget spelsystem eller vad sjutton menar han???
Börjar tro att Osten him self ger order baserat på vilket mtrl han värvat i hop och där efter detta spelsystem ska köras....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Slapshot fre 29 apr 2016, 21:40

Det bevisar ju än en gång att klubben saknar en röd tråd. Det verkar som att spelsystem väljs efter vad man får för spelare eller tränare när det ska vara precis tvärtom!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Puckad fre 29 apr 2016, 21:53

icemask skrev:Saxat från Kuriren
Men till dom som kritiserar mig har jag sett en koppling till att powerplay inte fungerar och jag kan tycka att det inte är en rättvis bild av hur jag är som ledare. Vilket ledarskap och vilken hockey jag står för.
...
Oj ... Skylla ifrån sig och ta avstånd känns väl så där. scratch
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kallepedal fre 29 apr 2016, 21:55

Enligt supportrarna så finns det ingen bra tränare vid förluster. Enligt många Skaik fans så är Wallson bland det sämsta som någonsin har coachat laget. Efter gulden lät det givetvis annorlunda, han var guds gåva till hockeyn. På Skellefteå forum låter det nu lite som Lule-fansens sågning av den numera hyllade Rönnkvist, ingen plan b och han kan inte förändra en matchbild. Kom också ihåg vad Frölundaiterna sade om Rönnberg efter fjolårets sorti. Rönnberg fick mycket kritik och ansågs inte vara en vinnare.

Jag litar trots allt på Osten och ledarna kring laget. Jag förutsätter att Osten har bättre koll på hur laget har fungerat och vilka brister det finns än samtliga här på Forumet.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet