Lennart Petrell
+80
Daddeh4724
Monco
Kagen
Niinimaa
Hedanders
Qirren
Lasse Proppmätt
Admin
Luleåfan
Kapten Haddock
NallePhu
Molin86
HarryHaffa
Kocur
Patrik82
nummer 17
Snikne Ville
Davidoff
GLHF
ezz
Dilox
Erilk
CKa
Pajala
Klabbe
johan74
27 Öqvist
ski3r
Rakapuckar
NilsOskar
MrA
Calle
Neurofunk20
Mange
makkanmakkan
stormvägen
Lajon
LuleåWinston
Diktatorn
Jaguaren
Mickeee
Puckad
LHF96
hokkzorz
JuniorX
Jonken
KaptenBlodskelett
Vexet
icemask
farre
amarule
Helge
Urken
Respected Gentleman
knutten
Redbear
Swhy
Sundance Kid
MickkeJ
Donowitz
LubosC
kniba
Rikky
Tigerman
Zeth
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
Högljudd
Bamsefar
Rönken
LulefanGBG
Wirbelwind
Lars158
Slapshot
FruktHamster
pingu
Ingemar
Dentos
UnSaccoDiSoldi
84 posters
Sida 8 av 8
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Lennart Petrell
Lars158 skrev:Tycker det öppnats en plats för Petrell när Sylvegård och Granström lämnar.
Efter skadan nu så är det som att han hittat ett mer offensivt tänk och tydligt söker in mot mål.
Ja det gör det nog ja, får man honom för en hygglig lön så. Det jag fortfarande inte förstår dock är varför han inte får spela BP i Luleå? Menar han har gjort det bra i finska lejonen. Men får väl se. Blir det Ilari + Lennu -meny? Är väl vänner vid sidan av.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Man måste bara gilla Petrell när det blir slutspel både i år och förra året! Han har än så länge höjt sig när han spelar slutspel och ger alltid 100% i serielunken plus att han personifierar vår tradition av fysiskt spel
Tror vi kan behöva Petrell OCH Hedman i varsin kedja nästa år.
Så en förlängning vore önskvärt Osten!
Tror vi kan behöva Petrell OCH Hedman i varsin kedja nästa år.
Så en förlängning vore önskvärt Osten!
pingu- Antal inlägg : 2417
Petrell är fortfarande en av mina favvospelare i LHF, blir han kvar så blir ingen gladare än mig.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
http://www.nsd.se/sport/storklubben-jagar-lulea-hockeys-publikfavorit-10001494.aspx
http://www.nsd.se/sport/storklubben-jagar-lulea-hockeys-publikfavorit-10001494.aspx
ski3r- Antal inlägg : 1990
Det är ett märkligt beteende från ostens sida, antingen så får man säga att han inte får förnyat eller så börja förhandla. Denna tystnad är förödande för föreningens rykteski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
Bamsefar- Antal inlägg : 12133
ski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
Lär väl bli diskussioner om detta igen, men det känns konstigt att spelare som lämnar Luleå ofta verkar få den här sortens behandling. Varför inte bara säga "tack för dina år här, men nu blir det inget mer."
Hedlund skriver på Twitter att diskussionen mellan Osten och Petrell varit väldigt tydlig. Jag har givetvis ingen aning, men skulle det kunna vara så att agenter börjat köra med den grejen som taktik på något sätt, efter snacket som varit?Urken skrev:ski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
Lär väl bli diskussioner om detta igen, men det känns konstigt att spelare som lämnar Luleå ofta verkar få den här sortens behandling. Varför inte bara säga "tack för dina år här, men nu blir det inget mer."
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Hedlund skriver på Twitter att diskussionen mellan Osten och Petrell varit väldigt tydlig. Jag har givetvis ingen aning, men skulle det kunna vara så att agenter börjat köra med den grejen som taktik på något sätt, efter snacket som varit?Urken skrev:ski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
Mycket möjligt, men fult isåfall. Dags att sätta ned foten och få ordning på detta, oavsett vem felet ligger hos. Ser onekligen inte bra ut.
Möjligt, det var/är ju bara en tidsfråga att taktiken med att vänta ut spelare med tystnad i hopp om att hitta något bättre slår tillbaka på föreningen.KaptenBlodskelett skrev:Hedlund skriver på Twitter att diskussionen mellan Osten och Petrell varit väldigt tydlig. Jag har givetvis ingen aning, men skulle det kunna vara så att agenter börjat köra med den grejen som taktik på något sätt, efter snacket som varit?Urken skrev:ski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
ski3r- Antal inlägg : 1990
Osten har ju sagt att han tycker det blir bättre på alla sätt att spelare får presentera var de skall spela.ski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
Därför går vi inte ut med någon info.
Om inte annat för att inte störa spelarens dialog med andra lag.
Men det är klart att spelaren vet läget!
När agenten säger att Luleå inte gett något avtalsförslag, så stämmer ju det med ovanstående.
Att han inte kan vänta mer är en två veckor, motsäger ju inte att han vet att det inte kommer något förslag.
Exakt vad i hanteringen finns det att klaga på?
Puckad- Antal inlägg : 11266
Finns nu en intervju med Petrell. Han verkar inte ha några större problem med att vänta, samtidigt som Hedlund hävdar (på twitter) att Osten varit tydlig i kommunikationen.
http://www.nsd.se/sport/om-jag-spelar-i-sverige-vill-jag-spela-i-lulea-hockey-10001497.aspx
http://www.nsd.se/sport/om-jag-spelar-i-sverige-vill-jag-spela-i-lulea-hockey-10001497.aspx
Kan ju lika gärna vara att man hugger på Everberg just nu och ser honom som alternativ för Petrell. Jag avvaktar och vill se helheten, att agenten försöker få Luleå att agera är väl att vänta sig, han jobbar trots allt för Petrells bästa. Inte för Luleå HF:s.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Också helt rimligt.Rönken skrev:Kan ju lika gärna vara att man hugger på Everberg just nu och ser honom som alternativ för Petrell. Jag avvaktar och vill se helheten, att agenten försöker få Luleå att agera är väl att vänta sig, han jobbar trots allt för Petrells bästa. Inte för Luleå HF:s.
"Vi letar xx, faller det in så har vi ingen plats för dig. Så vi förstår om du agerar för att säkra nästa säsong. Vår målbild är att ha ett besked att ge innan den finska midsommarnubben. Låt oss arbeta fram ett avtalsförslag som vi kan sträcka fram om i fall att."
Stålis kanske träffar rätt när han säger att Luleå söker teknik och fart till lagbygget och har inte lyckats addera de bitarna tillräckligt ännu och att det är därflör Petrell inte erbjudits ett kontrakt.
Det finns som bekant en budget att förhålla sig till.
Det finns som bekant en budget att förhålla sig till.
Kagen- Antal inlägg : 1766
Petrell själv verkar då väldigt medveten om vad som gäller från Ostens sida, enligt vad man kan läsa i intervjun med honom i samma tidning. No hard feelings överhuvudtaget. Och att agenten kanske har lite mer bråttom än Osten är väl inget underligt heller, det faller sig rätt naturligt att Lennu inte är högsta prio för 2016/2017. Jag hade inte heller jäktat med att signa om jag varit GM, och att lägga ett skambud nu hade varit sämre på alla sätt i detta fallet.Bamsefar skrev:Det är ett märkligt beteende från ostens sida, antingen så får man säga att han inte får förnyat eller så börja förhandla. Denna tystnad är förödande för föreningens rykteski3r skrev:Verkar inte bli kvar, varför är jag inte förvånad över hanteringen?
Ibland går de här konspirationsteorierna lite väl långt, faktiskt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tack Lennu för tiden och glädje spridningen.
Tack för åren Lennart! Du kommer att fattas mig!
Tack och lycka till i fortsättningen
pingu- Antal inlägg : 2417
En riktigt bra spelare som kan spela på hög nivå. Önskar Petrell all framgång. Stort tack för det som varit.
Kagen- Antal inlägg : 1766
Bara önska Elitseriens och SHL:s förmodligen renaste tacklare all lycka till i fortsättningen.
Daddeh4724- Antal inlägg : 28
Med en aning vemod får man önska Lennart lycka till.
JuniorX- Antal inlägg : 4143
Tråkigt att han lämnar, alltid lite vemodigt med spelare som ger allt för laget och vill stanna måste lämna. Men hade nog en ganska saftig lön och tar hellre Petter Emanuelsson som är yngre, säkert billigare och från Norrbotten.
Dustin- Antal inlägg : 7074
Tack för 2 fina år Lennart, lycka till i framtiden med allt
@LuleaHockey @LuleaFans @luleaultras pic.twitter.com/pghQ668csB
— Lennu Petrell (@lennu37) 12 maj 2016
Lycka till Lennart!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Lycka till Lennart och tack för en föredömlig prestation hos oss!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12267
Min favvospelare, lycka till i fortsättningen Lennart!
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Lycka till i forsättningen Lennu och tack för allt!
För min del är du alltid välkommen tillbaka.
För min del är du alltid välkommen tillbaka.
Norlin- Antal inlägg : 4512
Lennart Petrell scored today his 100th Liiga goal in style.
https://twitter.com/HockeyWebCast/status/947139880408186887?s=17
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Lennart Petrell avgör mot SAIK
All done in Skellefteå, @HIFKHockey grab the extra point for getting the overtime win! #SKEvsIFK pic.twitter.com/kGjwYV0iAd
— Champions Hockey League (@championshockey) 16 oktober 2018
Lennart är vår spion.Tony Moore skrev:Lennart Petrell avgör mot SAIKAll done in Skellefteå, @HIFKHockey grab the extra point for getting the overtime win! #SKEvsIFK pic.twitter.com/kGjwYV0iAd
— Champions Hockey League (@championshockey) 16 oktober 2018
Bamsefar likes this post
Vi älskar Lennu!
Jokerman ll- Antal inlägg : 1416
Bamsefar likes this post
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 8 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|