Lennart Petrell

+80
Daddeh4724
Monco
Kagen
Niinimaa
Hedanders
Qirren
Lasse Proppmätt
Admin
Luleåfan
Kapten Haddock
NallePhu
Molin86
HarryHaffa
Kocur
Patrik82
nummer 17
Snikne Ville
Davidoff
GLHF
ezz
Dilox
Erilk
CKa
Pajala
Klabbe
johan74
27 Öqvist
ski3r
Rakapuckar
NilsOskar
MrA
Calle
Neurofunk20
Mange
makkanmakkan
stormvägen
Lajon
LuleåWinston
Diktatorn
Jaguaren
Mickeee
Puckad
LHF96
hokkzorz
JuniorX
Jonken
KaptenBlodskelett
JoakimJ
icemask
farre
amarule
Helge
Urken
Respected Gentleman
knutten
Redbear
Swhy
Sundance Kid
MickkeJ
Donowitz
LubosC
kniba
Rikky
Tigerman
Zeth
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
Högljudd
Bamsefar
Rönken
LulefanGBG
Wirbelwind
Lars158
Slapshot
FruktHamster
pingu
Ingemar
Dentos
UnSaccoDiSoldi
84 posters

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 04 apr 2015, 08:59

Slapshot skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag säger inte emot, men vet vi vad han kostar? Många har nämnt just detta, att han är för dyr, men ingen har sagt vad han tjänar.

Någon som har koll?



Ingen vet exakt nej men det säger sig själv. Har du meriter från NHL, NLA och landslaget så är du inte billig. Skulle tro att Petrell tjänar runt 200 papp och det är för mycket för en brunkare. Samtidigt pissar Osten på Chris och ger han ett skambud. Jaja ingen vet ju exakt hur nåt ligger till förutom de inom klubben men Petrell kostar mer än han smakar det kan jag garantera.
Som sagt, vi vet inte. Att bara utgå ifrån att han drar in 200 lax i månaden och sedan bygga en argumentation utifrån det, och dessutom ställa honom mot Chris, känns inte speciellt meningsfullt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av FruktHamster lör 04 apr 2015, 18:56

KaptenBlodskelett skrev:
FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag säger inte emot, men vet vi vad han kostar? Många har nämnt just detta, att han är för dyr, men ingen har sagt vad han tjänar.

Någon som har koll?

Har inte minsta susning. Säger heller inte att jag VILL att han ska bort, bara för att klargöra. Men om han är dyr samtidigt som vi har rätt gott om brunkare, så är det väl inte omöjligt att Osten skulle vilja byta ut honom mot en spelare som levererar mer poäng men är sämre på att brunka.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av ski3r lör 04 apr 2015, 19:18

Men om man nu vill byta ut en brunkare så är det väl dumt att byta ut seriens bästa tacklare? (Om han inte är vansinnigt dyr, vilket ingen här verkar kunna bekräfta)
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken lör 04 apr 2015, 19:43

FruktHamster skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag säger inte emot, men vet vi vad han kostar? Många har nämnt just detta, att han är för dyr, men ingen har sagt vad han tjänar.

Någon som har koll?

Har inte minsta susning. Säger heller inte att jag VILL att han ska bort, bara för att klargöra. Men om han är dyr samtidigt som vi har rätt gott om brunkare, så är det väl inte omöjligt att Osten skulle vilja byta ut honom mot en spelare som levererar mer poäng men är sämre på att brunka.

Fast varför byta bort Petrell och ta in Pite-Foppa eller Ledin? Låter som konstigt drag. Ska väl satsas för guld, inte vara sentimentala?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Micke80 lör 04 apr 2015, 20:10

Ska vara lite så där lagom dum nu och fråga vart ifrån det här snacket om att Petrell ska väck kommer ifrån?
Jag har då varken hört eller läst nånstans om at han ska bort, om vi nu bortser från det så kallade aprilskämtet så klart.

Som jag ser det så finns det bara ett skäl till att bryta hans kontrakt, och det är om han själv vill hem till Finland igen. Spelmässigt och som det verkar personlighetsmässigt finns det ju ingen anledning över huvudtaget att bryta med han.
Tror vi kan släppa dessa tankar ett tag, speciellt efterosm kontrakten är en säkerhet för båda parter och att Luleå lik förbaskat måste betala mellanskillanden av hans lön om han skriver på ett mindre lukrativt kontrakt hemma i Finland.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Puckad lör 04 apr 2015, 20:14

Tack för lite sans och balans. 
Osten brukar väl prata om kontinuitet, dvs se över de som har utgående kontrakt i första hand.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn lör 04 apr 2015, 21:19

FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag ser det bara inte. Ska vi spela brunkarhockey så bör vi ha de bästa brunkarna. Sen ser jag själv Petrell mer som en defensiv powerforward än en brunkare a la Fabbe, Ledin och Granström, men definitionen är väl ganska flytande antar jag. Min poäng är att Petrell och Hedman är de bästa spelarna i ligan på att spela det spel som Luleå så tydligt signalerat att de vill spela. Då måste de få kosta, och Osten kan omöjligt ha signat Lennart för hans historia som poängspruta. Han avslutade säsongen briljant - så för mig skulle det vara väldigt märkligt ifall Osten plötsligt ansåg att han inte gav tillräckligt med pang för pengarna.

En tanke slog mig plötsligt - Kan en back vara en brunkare?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken lör 04 apr 2015, 21:39

Old Brooklyn skrev:
FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag ser det bara inte. Ska vi spela brunkarhockey så bör vi ha de bästa brunkarna. Sen ser jag själv Petrell mer som en defensiv powerforward än en brunkare a la Fabbe, Ledin och Granström, men definitionen är väl ganska flytande antar jag. Min poäng är att Petrell och Hedman är de bästa spelarna i ligan på att spela det spel som Luleå så tydligt signalerat att de vill spela. Då måste de få kosta, och Osten kan omöjligt ha signat Lennart för hans historia som poängspruta. Han avslutade säsongen briljant - så för mig skulle det vara väldigt märkligt ifall Osten plötsligt ansåg att han inte gav tillräckligt med pang för pengarna.

En tanke slog mig plötsligt - Kan en back vara en brunkare?

Jag var väldigt kritistk till Lennu under säsongen, kaske inte så mycket för avsaknaden av poäng. Jag räknade med 20-25 pinnar - fast då utgick jag mest från lite hederlig EP-scouting. Problemet var ju dock att han inte såg helt "på" ut under säsongen alla gånger. Fast i slutspelet var han en helt annan spelare och tycker det är givet att han ska vara kvar förutsatt att inte han själv vill bort.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av FruktHamster sön 05 apr 2015, 14:44

ski3r skrev:Men om man nu vill byta ut en brunkare så är det väl dumt att byta ut seriens bästa tacklare? (Om han inte är vansinnigt dyr, vilket ingen här verkar kunna bekräfta)

Tror inte du kommer hitta någon som bekräftar någon spelares lön. Men en skopa sunt förnuft säger att Petrell iaf inte är billig.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 sön 05 apr 2015, 15:13

FruktHamster skrev:
ski3r skrev:Men om man nu vill byta ut en brunkare så är det väl dumt att byta ut seriens bästa tacklare? (Om han inte är vansinnigt dyr, vilket ingen här verkar kunna bekräfta)

Tror inte du kommer hitta någon som bekräftar någon spelares lön. Men en skopa sunt förnuft säger att Petrell iaf inte är billig.

Tror jag med. Men Petrell som är powerforward kan inte jämnföras med vad brunkare kostar.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 05 apr 2015, 15:15

FruktHamster skrev:
ski3r skrev:Men om man nu vill byta ut en brunkare så är det väl dumt att byta ut seriens bästa tacklare? (Om han inte är vansinnigt dyr, vilket ingen här verkar kunna bekräfta)

Tror inte du kommer hitta någon som bekräftar någon spelares lön. Men en skopa sunt förnuft säger att Petrell iaf inte är billig.
Så är det förstås. Samtidigt då vet vi ju inte hur dyr han är. Det finns ju, milt uttryckt, grader i helvetet. Vi kanske fick en superdeal för att han hemskt gärna ville därifrån/hit? Det är det som är min poäng, kan vara läge att inte vara alltför dramatisk i sina omdömen.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LuleåWinston sön 05 apr 2015, 15:33

Tror inte lönen är den största utgiften. Det är nog krossade plexiglas och förstörda sarger cheers
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av 27 Öqvist sön 05 apr 2015, 15:51

Känns fortfarande märkligt att värva Hedman i detta läge. Hedman utvecklades mycket förra gången och är en bättre offensiv pjäs är Granström och Petrell. Granström är bättre på att teka. men har stora problem med disciplinen, tog en del onödiga utvisningar. Ser hellre ett offensivt Lule som spelar med fart och finess än bara tacklar utan tanke. Tycker att bröderna och Harju/Sylvegård lyckades bra med hög press och aggressivt spel i anfallszon. Skillnaden mot 1996 var att laget hade både fysik och skills. Som Hurtig, Holmström, Rosen, Lindholm, Petter Nilsson, Jonsson, Mertzig, Backlund. Offensiv kraft fanns ju skuggan, R Nordberg, Strömvall, Jiri Kucera och Bulan.

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 sön 05 apr 2015, 16:01

27 Öqvist skrev:Känns fortfarande märkligt att värva Hedman i detta läge. Hedman utvecklades mycket förra gången och är en bättre offensiv pjäs är Granström och Petrell. Granström är bättre på att teka. men har stora problem med disciplinen, tog en del onödiga utvisningar. Ser hellre ett offensivt Lule som spelar med fart och finess än bara tacklar utan tanke. Tycker att bröderna och Harju/Sylvegård lyckades bra med hög press och aggressivt spel i anfallszon. Skillnaden mot 1996 var att laget hade både fysik och skills. Som Hurtig, Holmström, Rosen, Lindholm, Petter Nilsson, Jonsson, Mertzig, Backlund. Offensiv kraft fanns ju skuggan, R Nordberg, Strömvall, Jiri Kucera och Bulan.

Håller med i stort.
Men inte hade vi för många tacklare i laget denna säsong. Petrell stod ut rejält sen Sylvegård hade väl ett gäng.

Problemet är att det var alldeles för många spelare som varken tacklas, eller har spelsinne för ett vasst anfallsspel. Är i denna kategori rensningen måste göras.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken sön 05 apr 2015, 16:02

Lars158 skrev:
27 Öqvist skrev:Känns fortfarande märkligt att värva Hedman i detta läge. Hedman utvecklades mycket förra gången och är en bättre offensiv pjäs är Granström och Petrell. Granström är bättre på att teka. men har stora problem med disciplinen, tog en del onödiga utvisningar. Ser hellre ett offensivt Lule som spelar med fart och finess än bara tacklar utan tanke. Tycker att bröderna och Harju/Sylvegård lyckades bra med hög press och aggressivt spel i anfallszon. Skillnaden mot 1996 var att laget hade både fysik och skills. Som Hurtig, Holmström, Rosen, Lindholm, Petter Nilsson, Jonsson, Mertzig, Backlund. Offensiv kraft fanns ju skuggan, R Nordberg, Strömvall, Jiri Kucera och Bulan.

Håller med i stort.
Men inte hade vi för många tacklare i laget denna säsong. Petrell stod ut rejält sen Sylvegård hade väl ett gäng.

Problemet är att det var alldeles för många spelare som varken tacklas, eller har spelsinne för ett vasst anfallsspel. Är i denna kategori rensningen måste göras.

Alibi-spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 sön 05 apr 2015, 16:07

Rönken skrev:
Lars158 skrev:
27 Öqvist skrev:Känns fortfarande märkligt att värva Hedman i detta läge. Hedman utvecklades mycket förra gången och är en bättre offensiv pjäs är Granström och Petrell. Granström är bättre på att teka. men har stora problem med disciplinen, tog en del onödiga utvisningar. Ser hellre ett offensivt Lule som spelar med fart och finess än bara tacklar utan tanke. Tycker att bröderna och Harju/Sylvegård lyckades bra med hög press och aggressivt spel i anfallszon. Skillnaden mot 1996 var att laget hade både fysik och skills. Som Hurtig, Holmström, Rosen, Lindholm, Petter Nilsson, Jonsson, Mertzig, Backlund. Offensiv kraft fanns ju skuggan, R Nordberg, Strömvall, Jiri Kucera och Bulan.

Håller med i stort.
Men inte hade vi för många tacklare i laget denna säsong. Petrell stod ut rejält sen Sylvegård hade väl ett gäng.

Problemet är att det var alldeles för många spelare som varken tacklas, eller har spelsinne för ett vasst anfallsspel. Är i denna kategori rensningen måste göras.

Alibi-spelare.

Hmm vet jag inte. Är inte det ett uttryck för spelare som liksom inte gör sitt bästa eller vad jag ska kalla det?
Jag tror dom gör sitt bästa men dom är inte nog vassa helt enkelt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken sön 05 apr 2015, 16:39

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:
27 Öqvist skrev:Känns fortfarande märkligt att värva Hedman i detta läge. Hedman utvecklades mycket förra gången och är en bättre offensiv pjäs är Granström och Petrell. Granström är bättre på att teka. men har stora problem med disciplinen, tog en del onödiga utvisningar. Ser hellre ett offensivt Lule som spelar med fart och finess än bara tacklar utan tanke. Tycker att bröderna och Harju/Sylvegård lyckades bra med hög press och aggressivt spel i anfallszon. Skillnaden mot 1996 var att laget hade både fysik och skills. Som Hurtig, Holmström, Rosen, Lindholm, Petter Nilsson, Jonsson, Mertzig, Backlund. Offensiv kraft fanns ju skuggan, R Nordberg, Strömvall, Jiri Kucera och Bulan.

Håller med i stort.
Men inte hade vi för många tacklare i laget denna säsong. Petrell stod ut rejält sen Sylvegård hade väl ett gäng.

Problemet är att det var alldeles för många spelare som varken tacklas, eller har spelsinne för ett vasst anfallsspel. Är i denna kategori rensningen måste göras.

Alibi-spelare.

Hmm vet jag inte. Är inte det ett uttryck för spelare som liksom inte gör sitt bästa eller vad jag ska kalla det?
Jag tror dom gör sitt bästa men dom är inte nog vassa helt enkelt.

Ah, ja jo, det stämmer ja, du har rätt. Petrell är ju spets på sitt vis, självklart ska han vara kvar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av pingu sön 05 apr 2015, 17:26

Petrell ska såklart vara kvar så blir vi ännu jobbigare att möta!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av JuniorX sön 12 apr 2015, 12:00

Lennart hoppas på VM. Och är glad över att veta var han ska spela nästa säsong.

http://www.pressreader.com/finland/hufvudstadsbladet/20150412/282127814999576/TextView

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken sön 12 apr 2015, 12:38

JuniorX skrev:Lennart hoppas på VM. Och är glad över att veta var han ska spela nästa säsong.

http://www.pressreader.com/finland/hufvudstadsbladet/20150412/282127814999576/TextView

Härligt bounce Vi kan väl låta tråden få vila nu så ingen jinxar Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LubosC tis 09 jun 2015, 09:49

Fantastisk bild på Lennart.

Lennart Petrell - Sida 5 1zokn6t
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av johan74 tis 16 jun 2015, 20:06

Om man ska byta ut en spelare i truppen mot en center!!! Är ju Petrell den enklaste och bästa lösningen, relativt dyr och vi har billigare spelare för hans uppgift!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Klabbe tis 16 jun 2015, 20:37

Att någon bara rakt av skulle kunna ta över hans uppgift håller jag inte med om då han utan tvekan är seriens bästa tacklare, visst tacklade Hedman mer men sett till hur mycket färre utvisningsminuter Petrell ådrar sig så är han bättre. Han är dessutom grym i defensiven och jag känner mig rätt säker att om han är i en bättre offensiv miljö än förra året så kommer han även att producera mer framåt. Kort sagt, jag gillar Petrell och ser fram emot att se honom i klubben nästa år.

Klabbe

Antal inlägg : 28
Join date : 12-09-08
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av johan74 tis 16 jun 2015, 20:47

Var inte att ta hans plats rakt av utan mer vad laget behöver mest... Tvivlar man vinner sm guld för att man tacklar mest, vi har väl ett överflöd på fysiska spelare men underskott på centrar av hög kvalite.. Och tror nog att man snart måste fundera på att byta ut nån i nuvarande truppen. Och betydligt bättre med billiga spelare som ska tackla och brunka:-)) Jag gillar Lennart som fan men har lite svårt se hans plats med de värvningar vi gjort..

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Pajala tis 16 jun 2015, 20:51

Visst kan han tackla men offensivt var han en flopp med många andra, kanske han får sitt genombrott nu, men det gäller många andra också som Wallmark, jaros och chelarik, ska Luleå vinna guld så måste dessa spelare ta nästa steg, jag är inte så säker att han klarar det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av CKa tis 16 jun 2015, 22:01

johan74 skrev:Om man ska byta ut en spelare i truppen mot en center!!! Är ju Petrell den enklaste och bästa lösningen, relativt dyr och vi har billigare spelare för hans uppgift!

Men snälla nu spamma med samma sak. Jävla tur att det är kunniga personer som får bestämma.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LuleåWinston tis 16 jun 2015, 22:13

johan74 skrev:Om man ska byta ut en spelare i truppen mot en center!!! Är ju Petrell den enklaste och bästa lösningen, relativt dyr och vi har billigare spelare för hans uppgift!

Ska vi inte byta ut Lassi mot en center när vi ändå är i farten? Lassi gör ju inga mål, och finns garanterat billigare målvakter. Nej, nu tycker jag vi följer Rönken uppmaning och låter Petrell-tråden vara tills att säsongen börjat och han delat ut sin första monstertackling eller blockat ett av de 100-tusentals som skott han täcker varje match!


Senast ändrad av LuleåWinston den tis 16 jun 2015, 22:14, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken tis 16 jun 2015, 22:13

Sett till grundserien hade jag nog gått med på att byta ut honom. Men hans slutspel var ju kalas, få se Lennu och Hedman riva loss i en ev. final vore mumma.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av johan74 tis 23 jun 2015, 21:13

Det är ju center sidan som är vår akilles häl!! Om ett stort om wallmark blir kvar och får sitt stora genombrott kan det räcka de vi har, men blir det flopp på legace och wallmark blir det inte kul!! Vi har ju en del spets som inte är rädd att använda kroppen nu också:-)) Men vi har ett överflöd på spelare med begränsad förmåga en del rätt dyra med, tvivlar ju på att forsberg och fabbe mfl ligger alls i närheten av Petrells lön för att inte ta sylvegård... Men men vi får se kan bli jättebra med de vi har också, vi lär ju bli i toppen av serien iaf....

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av CKa ons 24 jun 2015, 00:01

johan74 skrev:Det är ju center sidan som är vår akilles häl!! Om ett stort om wallmark blir kvar och får sitt stora genombrott kan det räcka de vi har, men blir det flopp på legace och wallmark blir det inte kul!! Vi har ju en del spets som inte är rädd att använda kroppen nu också:-)) Men vi har ett överflöd på spelare med begränsad förmåga en del rätt dyra med, tvivlar ju på att forsberg och fabbe mfl ligger alls i närheten av Petrells lön för att inte ta sylvegård... Men men vi får se kan bli jättebra med de vi har också, vi lär ju bli i toppen av serien iaf....

Är du på riktigt? Är du en verklig människa eller vad är det frågan om?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av johan74 lör 27 jun 2015, 09:17

Man undrar ju hur man ska få ihop laget och hålla uppe humöret i truppen... Ganska många som slåss om platserna i 3-4 linan! Blir ett ordentligt test av fagervall nu.

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av CKa lör 27 jun 2015, 17:40

johan74 skrev:Man undrar ju hur man ska få ihop laget och hålla uppe humöret i truppen... Ganska många som slåss om platserna i 3-4 linan! Blir ett ordentligt test av fagervall nu.

Vad har det att göra i Petrell-tråden?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Micke80 tis 30 jun 2015, 08:46

https://www.youtube.com/watch?v=gWbIx4zNpFU

Underbart klipp med en garvande petrell och en huvudskakande dommare.
Ibland är det bara kul då det blir lite fel.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Erilk sön 23 aug 2015, 13:13

Oh my god vad Petrell smällde på igår. klockrena, regelrätta tacklingar gång på gång.
Erilk
Erilk

Antal inlägg : 47
Join date : 14-09-02
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Urken tis 25 aug 2015, 19:11

Erilk skrev:Oh my god vad Petrell smällde på igår. klockrena, regelrätta tacklingar gång på gång.

Det finns inga highlights med hans tacklingar? Typ en Moritz-gifssamling?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av hokkzorz tis 24 nov 2015, 18:00

Jag tänker hylla Petrell nu, jag tycker han spelar med ett otroligt stort hjärta. Det finns ingen som kastar sig så hänsynslöst för att täcka skott om han har chansen, han jobbar stenhårt i varje byte, tacklar och backcheckar som en galning.

Ni får säga vad ni vill om att han skulle vara dyr eller "ja visst, men det kan en billigare spelare typ sylvegård göra". Där har ni rixfel i erat resonemang, Petrell är oändligt mycket bättre än Sylvegård, på allt i stort sett (sylvegård kanske är lite puckskickligare).

Det hade vart en annan femma om vi hade haft 3-4 spelare som spelade på exakt samma sätt som Petrell, med samma hjärta och samma 100%-iga slit men det har vi inte, han fyller en otroligt viktigt roll i laget och det är viktigare än vad som står på prislappen, så är det bara. I ett slutspel är han än mer värd.

Så Lennart, du har en supporter som alltid kommer uppskatta jobbet du lägger ner för laget i varje match, varje byte oavsett vad du har för lön.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Pajala tis 24 nov 2015, 18:08

Visst kämpar han och smäller på, tyvärr har han ett handikapp som drabbar många i luleå, oförmåga att göra mål.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Dentos tis 24 nov 2015, 18:57

Ja Sylvegård är ljusår bättre än Petrell på att stänka dit den, tyvärr skulle jag vilja säga. Petrell hade varit en toppspelare i SHL om han hade kunnat skjuta för fem öre.

Däremot går Petrell före Sylvegård i mina ögon om man bortser från det faktumet att Petrell troligtvis kostar mer än det dubbla. Men Petrell är oerhört nyttig i det defensiva spelet och i boxplay, jag hade dock större förhoppningar om honom offensivt, för från vad jag har sett så har han faktiskt kunna stänka dit ett par stycken tidigare i sina år. Känns som att drabbats av Luleåspöket.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av icemask tis 24 nov 2015, 19:01

hokkzorz skrev:Jag tänker hylla Petrell nu, jag tycker han spelar med ett otroligt stort hjärta. Det finns ingen som kastar sig så hänsynslöst för att täcka skott om han har chansen, han jobbar stenhårt i varje byte, tacklar och backcheckar som en galning.

Ni får säga vad ni vill om att han skulle vara dyr eller "ja visst, men det kan en billigare spelare typ sylvegård göra". Där har ni rixfel i erat resonemang, Petrell är oändligt mycket bättre än Sylvegård, på allt i stort sett (sylvegård kanske är lite puckskickligare).

Det hade vart en annan femma om vi hade haft 3-4 spelare som spelade på exakt samma sätt som Petrell, med samma hjärta och samma 100%-iga slit men det har vi inte, han fyller en otroligt viktigt roll i laget och det är viktigare än vad som står på prislappen, så är det bara. I ett slutspel är han än mer värd.

Så Lennart, du har en supporter som alltid kommer uppskatta jobbet du lägger ner för laget i varje match, varje byte oavsett vad du har för lön.
+1
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Dilox ons 25 nov 2015, 08:16

Älskar också Lennart. Vet också att han är otroligt uppskattad av lagkamrater och klubbledningen. Sprider en stor glädje bara genom sin närvaro i laget. Sen sliter han som ett djur. Han är den typen av spelare som jobbar kopiöst hela tiden, men det är ingen som märker det för att han inte syns i protokollen. Att skicka Lennart är att åter (likt Nagander) att skicka hjärta - även om han bara är inne på sin andra säsong.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av ezz ons 25 nov 2015, 09:30

Just nu som det ser ut just nu så tycker jag att det är Hedman som tillför minst av Sylve, Lennart och Hedman. Då dessa fyller lite samma funktion så skulle jag framförallt ställa över Hedman istället för Sylvegård.

Petrell är självskriven i laget! Han behövs och bidrar alltid med något i spelet.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av GLHF ons 25 nov 2015, 12:31

Hade Petrell haft ett skott och ett bättre spelsinne så hade han varit kvar på andra sidan pölen och lhf hade inte haft en chans att få hit honom. Men jag håller med om att han nog bör ha stänkt dit några fler mål. Men hur många i dagens lhf har presterat över förväntning?

I mina ögon så finns det ingen i ligan som trumfar Petrell i det defensiva spelet som forward. Han är ett monster i bp, jobbar alltid 110%, fullföljer tacklingar och får motståndarbackarna att sprida puckar. Sen täcker han skott. Det är inte många som är villiga att kasta sig och täcka skott men Lennart gör det gång på gång.

Petrell är en stålman Smile

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Davidoff ons 25 nov 2015, 14:00

Glöm inte bort hur klok mannen är, sällan han dräller och ställer till det för laget, spelar hårt fysiskt men i princip alltid schysst.. Ovärderlig kille!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Tigerman lör 12 dec 2015, 00:08

Ljumskskada enligt Fagervall i dagens Kuriren. Man får nog misstänka minst en månad med tanke på hur han uttrycker sig, kanske mer om det är rejält allvarligt.

"Luleåforwarden Lennart Petrell skadade ljumsken i samma match i torsdags.

– Hans ljumske somnade i går och det såg inte bra ut. Den rök nog och han är definitivt inte aktuell, säger Luleåtränaren Joakim Fagervall inför lördagens bortamöte mot Frölunda"

http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleacentern-talar-ut-efter-den-otacka-smallen-8628398.aspx

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Snikne Ville lör 12 dec 2015, 12:27

6-8 veckor enligt hingstbloggen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av nummer 17 tis 15 dec 2015, 13:00

Skadan lindrigare än befarat, tillbaka snart.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Urken tis 15 dec 2015, 13:05

Skönt att höra. Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av ski3r tis 15 dec 2015, 13:18

Fasen vad skönt att höra!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Puckad tis 15 dec 2015, 13:21

Gilla!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Mickeee tis 15 dec 2015, 13:59

Dags att förlänga hans kontrakt nu
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 5 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet