Lennart Petrell

+80
Daddeh4724
Monco
Kagen
Niinimaa
Hedanders
Qirren
Lasse Proppmätt
Admin
Luleåfan
Kapten Haddock
NallePhu
Molin86
HarryHaffa
Kocur
Patrik82
nummer 17
Snikne Ville
Davidoff
GLHF
ezz
Dilox
Erilk
CKa
Pajala
Klabbe
johan74
27 Öqvist
ski3r
Rakapuckar
NilsOskar
MrA
Calle
Neurofunk20
Mange
makkanmakkan
stormvägen
Lajon
LuleåWinston
Diktatorn
Jaguaren
Mickeee
Puckad
LHF96
hokkzorz
JuniorX
Jonken
KaptenBlodskelett
JoakimJ
icemask
farre
amarule
Helge
Urken
Respected Gentleman
knutten
Redbear
Swhy
Sundance Kid
MickkeJ
Donowitz
LubosC
kniba
Rikky
Tigerman
Zeth
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
Högljudd
Bamsefar
Rönken
LulefanGBG
Wirbelwind
Lars158
Slapshot
FruktHamster
pingu
Ingemar
Dentos
UnSaccoDiSoldi
84 posters

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av icemask sön mar 08, 2015 8:36 pm

Sanny skriver om Lennart !

"Jonathan Granström och och den finska supertanken Lennart Petrell satte tidigt tonen med fysiskt spel. På riktigt. Lennart Petrell. Hoppas Luleåpubliken uppskattar hans spel efter eventuellt upplevt besvikelse över felaktiga förhoppningar om att det var en poänggörare Lars ”Osten” Bergström värvat.
Hans fysiska närvaro skulle jag kunna beskriva lite slentrianmässigt som guld värd för Luleå. Med dagens vinst kan den till och börja med bli kvatsfinalvärd"
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Mickeee sön mar 08, 2015 8:45 pm

Anledningen till folks gnäll på lennu på detta forum beror nog på att få ser matcherna live och missar hans fysiska spel. Kameran följer pucken och missar när han trycker passningsläggande back ut ur rinken genom sargen. Borde finnas en petrell cam på cmore.
Enda han måste göra är att dela ut EN riktigt ful tackling. Då kommer rädda backar sprida puckarna överallt med rädsla för att få äta 100 kg armbåge. Hedman hade mkt gratis med ryktet som headhunter.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av icemask sön mar 08, 2015 8:49 pm

Mickeee skrev:Anledningen till folks gnäll på lennu på detta forum beror nog på att få ser matcherna live och missar hans fysiska spel. Kameran följer pucken och missar när han trycker passningsläggande back ut ur rinken genom sargen. Borde finnas en petrell cam på cmore.
Enda han måste göra är att dela ut EN riktigt ful tackling. Då kommer rädda backar sprida puckarna överallt med rädsla för att få äta 100 kg armbåge. Hedman hade mkt gratis med ryktet som headhunter.
Lennu behöver inte dela ut nån ful tackling, ryktet sprider sig snabbt, backar darrar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Micke80 sön mar 08, 2015 9:41 pm

icemask skrev:
Mickeee skrev:Anledningen till folks gnäll på lennu på detta forum beror nog på att få ser matcherna live och missar hans fysiska spel. Kameran följer pucken och missar när han trycker passningsläggande back ut ur rinken genom sargen. Borde finnas en petrell cam på cmore.
Enda han måste göra är att dela ut EN riktigt ful tackling. Då kommer rädda backar sprida puckarna överallt med rädsla för att få äta 100 kg armbåge. Hedman hade mkt gratis med ryktet som headhunter.
Lennu behöver inte dela ut nån ful tackling, ryktet sprider sig snabbt, backar darrar !

Helt rätt, speciellt nu när vi mött alla lagen 5 ggr och nu ska möta dem x antal gånger till, förutsatt att vi lyckas slå ut skansen så klart. Det blir tufft att stå emot honom i 7 matcher varannan sag.
Delar han däremot ut en ful tackling så är han ju borta resten av kvartsfinalen och gör ingen nytta alls.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Jaguaren mån mar 09, 2015 12:46 am

Hans åkstil ser inte alltid ut att vara så angarserad, men man blir lurad det är tryck i den åkningen.

Det visar sig oxå i tacklingarna han behöver inte många skär för att få ett hiskeligt tyck i dom.

En av dom bästa fysiska spelarna vi haft på styrspel och fysisk kontakt, finns en solklar anledning till att han är med i landslaget.
Dock ingen målskytt som många tog han för när han kom
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Diktatorn mån mar 09, 2015 1:12 am

Jaguaren skrev:Hans åkstil ser inte alltid ut att vara så angarserad, men man blir lurad det är tryck i den åkningen.

Det visar sig oxå i tacklingarna han behöver inte många skär för att få ett hiskeligt tyck i dom.

En av dom bästa fysiska spelarna vi haft på styrspel och fysisk kontakt, finns en solklar anledning till att han är med i landslaget.
Dock ingen målskytt som många tog han för när han kom

Målskytt vet jag inte om folk trodde men att han skulle avsluta värre än Fabricius är en annan femma.

Älskar dock Lennu fortfarande.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 600
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Tigerman mån mar 09, 2015 2:34 pm

Diktatorn skrev:
Jaguaren skrev:Hans åkstil ser inte alltid ut att vara så angarserad, men man blir lurad det är tryck i den åkningen.

Det visar sig oxå i tacklingarna han behöver inte många skär för att få ett hiskeligt tyck i dom.

En av dom bästa fysiska spelarna vi haft på styrspel och fysisk kontakt, finns en solklar anledning till att han är med i landslaget.
Dock ingen målskytt som många tog han för när han kom

Målskytt vet jag inte om folk trodde men att han skulle avsluta värre än Fabricius är en annan femma.

Älskar dock Lennu fortfarande.
Nästan fascinerande, men både Lennart och Fabbe har skjutit fler skott i grundserien än Chris Abbott.

Lennart har 130 tacklingar registrerade. Näst bäst i laget är Sylvegård med 56!
Lennart är dessutom 4:a i antal blockade skott, så nog f-n gör han nytta därute. Men visst hade även jag önskat mig några fler poäng också. Klart dock att han ska vara kvar även nästa säsong.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken mån mar 09, 2015 2:44 pm

Tigerman skrev:
Diktatorn skrev:
Jaguaren skrev:Hans åkstil ser inte alltid ut att vara så angarserad, men man blir lurad det är tryck i den åkningen.

Det visar sig oxå i tacklingarna han behöver inte många skär för att få ett hiskeligt tyck i dom.

En av dom bästa fysiska spelarna vi haft på styrspel och fysisk kontakt, finns en solklar anledning till att han är med i landslaget.
Dock ingen målskytt som många tog han för när han kom

Målskytt vet jag inte om folk trodde men att han skulle avsluta värre än Fabricius är en annan femma.

Älskar dock Lennu fortfarande.
Nästan fascinerande, men både Lennart och Fabbe har skjutit fler skott i grundserien än Chris Abbott.

Lennart har 130 tacklingar registrerade. Näst bäst i laget är Sylvegård med 56!
Lennart är dessutom 4:a i antal blockade skott, så nog f-n gör han nytta därute. Men visst hade även jag önskat mig några fler poäng också. Klart dock att han ska vara kvar även nästa säsong.

10 pinner i grundserien i år. Vi var väl ett gäng som räknade med ~20 pinnar. Så är väl inte någon katastrof kan jag tycka. Sedan får man se vad en säsong i benen kan ge inför nästa.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LuleåWinston mån mar 09, 2015 10:36 pm

Väldigt glad att ha Petrell nu i slutspelet. Ovärderlig med sitt fysiska spel och starka defensiv.

Hade vi även haft Hedman och Rahimi i laget så hade de redan kunnat börja gravera in Luleå på bucklan.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken mån mar 09, 2015 10:38 pm

Låt honom bearbeta backarna i minst fyra matcher. Tyckte jag såg tendenser redan i kvällens match när 100 kilo finne kommer åkandes mot offensiva sarghörnen att det var vissa tveksamheter. Må vara att Djurgården har en del yngre backar men vem vill ha en finne på 100 kg på sig Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lajon mån mar 09, 2015 10:43 pm

Ja, det syntes tydligt i hans ögon vid slutsignalen att där finns det mer att hämta... Ingen nöjdhet där inte!
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av hokkzorz mån mar 16, 2015 9:47 pm

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. "Lennart Petrell kommer bli ovärderlig i slutspelet".

Han var galet bra idag tillsammans med hela laget.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken mån mar 16, 2015 9:48 pm

Bäste anfallare på isen i kväll vill jag nog påstå, monster i sargerna. Måste vara jobbigt att ha 100 kilo finne komma flygandes när man är motståndar-back nere i kortsargerna. Man vet vad som kommer att hända, men kan inte fly undan situationen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av stormvägen mån mar 16, 2015 9:53 pm

Rönken skrev:Bäste anfallare på isen i kväll vill jag nog påstå, monster i sargerna. Måste vara jobbigt att ha 100 kilo finne komma flygandes när man är motståndar-back nere i kortsargerna. Man vet vad som kommer att hända, men kan inte fly undan situationen.

+1

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG mån mar 16, 2015 9:58 pm

Galet bra ja! Nu fattar man helt plötsligt allting med den här värvningen. Gillade honom skarpt under början av säsongen. Säg första 10 matcherna. Sedan tyckte jag att han försvann i stort sett resten av säsongen fram till slutet när matcherna verkligen började gälla något. Sista 5 - 10 matcherna steppade han verkligen upp i det fysiska spelet och nu i slutspelet har han ju varit alldeles strålande.

Ikväll var han helt jävla fenomenal! Fatta att möta honom varje kväll, jag hade lagt skridskorna på hyllan direkt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Bamsefar mån mar 16, 2015 9:59 pm

Kungen av slutspelet, j-dra pondus där ute på isen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rönken mån mar 16, 2015 9:59 pm

Han gjorde något enormt byte i boxplay också - äntligen får han spela där lite mer. Han uppehöll ett tag tre indianer nedanför deras tipi i boxen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av pingu mån mar 16, 2015 10:06 pm

Skönt att han har kontrakt för nästa år också Smile

Forza Lennart!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av makkanmakkan mån mar 16, 2015 10:07 pm

Petrell var bäst idag tillsammans med Lassi.
Något man anade när slutspelet skulle dra igång för visst ser han riktigt pigg ut.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Urken mån mar 16, 2015 10:22 pm

Rönken skrev:Han gjorde något enormt byte i boxplay också - äntligen får han spela där lite mer. Han uppehöll ett tag tre indianer nedanför deras tipi i boxen.

Det bytet var magnifikt. Roligt att fler lade märkte till det.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Tigerman mån mar 16, 2015 11:35 pm

Nu tycker jag det borde vara slutpratat om att ersätta Lennu med Anton Hedman.

Inte för att Anton var dålig, men det är trots allt klasskillnad mellan de två när det kommer till själva kvalitén i utförandet av deras arbete.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Donowitz mån mar 16, 2015 11:45 pm

@Tigerman Håller med om det. Riktigt kul att se honom spela ikväll.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LHF96 tis mar 17, 2015 10:05 am

Jag var en av de som var kritisk mot att man la stora pengar på en brunkare istället för spets men ack så fel man hade.

Han har varit så jävla bra i slutspelet att det är sinnessjukt. Ingen kan vara gladare av att ha fel än jag
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3503
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Högljudd tis mar 17, 2015 10:55 am

Jag är en av de få som hela tiden försvarat Lennart trots det ibland nog så grova drevet mot honom.
Därför är det så skönt att kunna säga vad var det jag sa, vänta till slutspelet. Alltid lika skönt att ha rätt Very Happy
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Puckad tis mar 17, 2015 12:21 pm

LulefanGBG skrev:Galet bra ja! ...
...
Sista 5 - 10 matcherna steppade han verkligen upp i det fysiska spelet och nu i slutspelet har han ju varit alldeles strålande.

Ikväll var han helt jävla fenomenal! Fatta att möta honom varje kväll, jag hade lagt skridskorna på hyllan direkt.
+10000000 !!! Vilken fröjd att se hans dominans!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Mange tis mar 17, 2015 1:25 pm

På shl.se står det att Lennart Petrell har gjort 6 tacklingar, kan ju verkligen inte stämma...
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Bamsefar tis mar 17, 2015 1:31 pm

Mange skrev:På shl.se står det att Lennart Petrell har gjort 6 tacklingar, kan ju verkligen inte stämma.
..
de får sin statistik från fuskelundasekretariatet så trovärdigheten är väl inte så hög, nej
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Puckad tis mar 17, 2015 1:38 pm

Mange skrev:På shl.se står det att Lennart Petrell har gjort 6 tacklingar, kan ju verkligen inte stämma...
De slutade räkna efter hans första byte  Basketball
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn tis mar 17, 2015 2:11 pm

Mange skrev:På shl.se står det att Lennart Petrell har gjort 6 tacklingar, kan ju verkligen inte stämma...
Det är bara i slutspelet (ej play-in), men det stämmer ju inte för det. Skulle vara intressant att se en förklaring på hur de går tillväga när de räknar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Redbear tis mar 17, 2015 3:23 pm

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Slapshot tis mar 17, 2015 4:36 pm

Var grymt bra senast! Fortsätt så Lennart så har du nog allas förtroende inklusive mig själv som har gnällt en hel del på dig! Det fick jag äta upp !

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Norlin tis mar 17, 2015 6:54 pm

Nu är det några år kvar tills jag förmodligen blir pappa men Lennart är toppkandidat för namn på ungen - oavsett kön.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Neurofunk20 tis mar 17, 2015 7:44 pm

Blir det en flicka så kan du döpa henne till Brienne (of Tarth) som jag trodde att vi var överens om är hans doppelganger.
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Calle tis mar 17, 2015 8:25 pm

Neurofunk20 skrev:Blir det en flicka så kan du döpa henne till Brienne (of Tarth) som jag trodde att vi var överens om är hans doppelganger.

Haha är nästan sjukt hur lika dem är, kommer inte kunna se GoT med samma ögon nå mer...

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn tis mar 17, 2015 9:23 pm

Norlin skrev:Nu är det några år kvar tills jag förmodligen blir pappa men Lennart är toppkandidat för namn på ungen - oavsett kön.
Tja, du kan ju försöka. Jag lobbar järnet för Lennart just nu, men jag känner/ser ingen kärlek i ögonen hos min partner när jag gör det.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LHF96 ons mar 18, 2015 9:10 am

Mange skrev:På shl.se står det att Lennart Petrell har gjort 6 tacklingar, kan ju verkligen inte stämma...

Det är krypterat, Fagervall lyckades knäcka koden. 2 tacklingar = 17 så då borde 6 tacklingar = 51. Det känns mer rimligt Wink
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3503
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av MrA ons mar 18, 2015 9:32 am

LHF96 skrev:
Mange skrev:På shl.se står det att Lennart Petrell har gjort 6 tacklingar, kan ju verkligen inte stämma...

Det är krypterat, Fagervall lyckades knäcka koden. 2 tacklingar = 17 så då borde 6 tacklingar = 51. Det känns mer rimligt Wink

Är det inte så att bara tacklingar som resulterar i puckvinst som räknas i statistiken?
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG ons mar 18, 2015 4:27 pm

Skit i statistiken, varenda jävel med två hjärnhalvor ser att Petrell tacklar skiten ur allt och alla och sedan kan räknenissar sitta och skruva hit och dit med statistiken bäst fan de vill medan Petrell fortsätter att mangla motståndare och vi vinner.

FORZA PETRELL!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av NilsOskar fre apr 03, 2015 12:13 am

Vi får nog förbereda oss på att Lennart försvinner trots ett år kvar på kontraktet. Värvningen av Hedman mindre överraskande därför.

NilsOskar

Antal inlägg : 436
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Donowitz fre apr 03, 2015 12:26 am

Har den känslan jag med men vi får väl se. Jag har samtidigt förstått att Fagervall gillar Petrell riktigt skarpt samtidigt som han var en av de bästa spelarna under slutspelet. Forsberg och Petrell slet som djur i var match. Samtidigt lär Petrell ligga rätt högt lönemässigt och man kanske vill frigöra utrymme, för mer offensiv kraft när man vi nu återfått Hedman. Sylvegårds roll blev aningen mindre i samma veva likaså. Vidare har vi unga spelare som ska få plats. Strömwall, Ekarv etc.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Mickeee fre apr 03, 2015 1:16 am

NilsOskar skrev:Vi får nog förbereda oss på att Lennart försvinner trots ett år kvar på kontraktet. Värvningen av Hedman mindre överraskande därför.

Utveckla! Eller tar du något från luften bara för att? Som att jag ska gå att förbereda mig på att få testikelcancer fast det inte finns några belägg för att jag skulle få det?
Fan sånt här förstör ju nattsömnen. Gått varje dag sen hedman blev klar och dagdrömt om hur kul de kommer bli med petrell och hedman som samtidigt jagar ihjäl backar likt två noshörningar och sen säger du att det inte blir så ..
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Old Brooklyn fre apr 03, 2015 9:16 am

Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Bamsefar fre apr 03, 2015 10:13 am

Verkar vara ett felriktat s.k "aprilskämt " som cirkulerar :t
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av LulefanGBG fre apr 03, 2015 10:32 am

Hoppas det!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av FruktHamster lör apr 04, 2015 1:52 am

Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av KaptenBlodskelett lör apr 04, 2015 1:56 am

FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag säger inte emot, men vet vi vad han kostar? Många har nämnt just detta, att han är för dyr, men ingen har sagt vad han tjänar.

Någon som har koll?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Slapshot lör apr 04, 2015 7:35 am

KaptenBlodskelett skrev:
FruktHamster skrev:
Old Brooklyn skrev:Varför i hela friden skulle Petrell lämna? Uppenbarligen uppskattad av tränarna, väldigt uppskattad av fansen och spelade sin bästa hockey i slutspelet. Det enda som skulle göra att han lämnar (som jag ser det) är att han inte trivs själv - vilket jag inte hört något om.

Jag hoppas Lennart stannar länge i Luleå eftersom han i mångt och mycket spelar exakt den hockey som Luleå verkar vilja spela. Han kommer aldrig bli en poängspruta, men får han spela en säsong med en center som är aningen mer offensivt bidragande än Dixon eller Granström så kommer han öka även i den aspekten.

För att han trots detta kostar mer än han smakar?
Har ingen aning om huruvida Lennart är på väg bort eller inte, men det är iaf ett svar på frågan varför han i hela friden skulle vara på väg bort.
Jag säger inte emot, men vet vi vad han kostar? Många har nämnt just detta, att han är för dyr, men ingen har sagt vad han tjänar.

Någon som har koll?



Ingen vet exakt nej men det säger sig själv. Har du meriter från NHL, NLA och landslaget så är du inte billig. Skulle tro att Petrell tjänar runt 200 papp och det är för mycket för en brunkare. Samtidigt pissar Osten på Chris och ger han ett skambud. Jaja ingen vet ju exakt hur nåt ligger till förutom de inom klubben men Petrell kostar mer än han smakar det kan jag garantera.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Lars158 lör apr 04, 2015 8:34 am

Jag ser det rimligt en spelare med NHL meriter och landslagsspel som Petrell tjänar en del.
Hoppas det inte ligger nånting alls i att det inte är LHF nästa säsong.

Brunkar mängden måste definitivt sänkas i laget. Men Petrell ser jag som powerforward.

Powerforwards, lirare och målskyttar är det som gör laget.
Brunkare är utfyllnad för att det är för dyrt bara ha dom andra typerna i laget.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Rakapuckar lör apr 04, 2015 8:35 am

Petrell var enligt mig den bästa forwarden tillsammans med Abbott i slutspelet. Det är där det avgörs, det är där som allt räknas. Petrell var strålande, en urstark, hårt tacklande, pucktäckande maskin. Han ska ha bra betalt, han är som klippt och skuren för Luleås spelidé.

Har han hellre än spelare som Taffe och Olimb. Som springer och gömmer sig när "the going gets tough"

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Lennart Petrell - Sida 4 Empty Sv: Lennart Petrell

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet