Mark Owuya

+58
KaptenBlodskelett
Calle
makkanmakkan
Jonken
nummer 17
Beast.
Kagen
Ivanhoe
Zeth
knutten
Rakapuckar
Snikne Ville
mango
hokkzorz
Mickeee
Diktatorn
kokostrollet
ezz
MickkeJ
tronic
tibet
Lars158
Simon90
Ingemar
LubosC
Micke80
Donowitz
Kallepedal
Dentos
Helge
Lulefan
LuleåWinston
Old Brooklyn
pingu
MRGHOST
stormvägen
Salle
Lasse Proppmätt
icemask
Lajon
rumpztr
LulefanGBG
Urken
Zeb Macahan
FruktHamster
#96
NallePhu
Tigerman
Purre
Donten_
Chris Hendrix
BodenSwe
Bamsefar
Slapshot
Rönken
Pajala
Mange
Redbear
62 posters

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken mån 28 jul 2014, 10:17

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/nu-har-owuya-lamnat-in-sin-overklagan-8633775.aspx - överklagan inlämnad, beslut inom cirka en månad enligt artikeln. Kan det verkligen bli helt friande dom?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon mån 28 jul 2014, 11:19

Svårt att tänka mig att han frias helt om han inte har bevis för att han beskrivning av vad som hände stämmer. Annars står väl ord mot ord och jag betvivlar att dom inte går på kontrollantens i detta fall.

Det kan ju även uppstå en jobbig sits för de lagkamrater som påstås ha varnat honom för att gå till toaletten, om dom vidhåller det så är han ju rökt.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken mån 28 jul 2014, 11:20

Har jag missat något runt vad Owuya själv påstår ska ha hänt, Lajon? När kontrollant och tre medspelare säger samma sak kan väl inte Owuya själv försöka få det till att ha hänt på något annat sätt?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken ons 20 aug 2014, 10:47

Borde komma ett beslut snart, sipprat ut något?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av MRGHOST ons 20 aug 2014, 11:00

Sparken omedelbart
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av LulefanGBG ons 20 aug 2014, 11:26

Tämligen övertygad om att det blir en fällande dom.

Allt annat vore en stor överraskning för mig åtminstone. Är inte helt insatt i fallet, (blir så trött att jag knappt orkar bry mig ärligt talat), men erfarenheten säger oss att det skall till extrema förmildrande omständigheter om en spelare skall frias.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av knutten ons 20 aug 2014, 21:54

Luleå har ju inte betalat ut lön sen beslutet så indirekt har han ju fått sparken. Men mycket kan ju hända.
Hur överklagan går och om man kräver lön av Luleå trots fällning. Då kan ju såpan leva vidare ett tag till.
Och skulle han frias så har ju utomlands varit hans prio. Men i.o.m. det här så försvann nog den chansen.

Luleå hade räknat bort Owuya och Fransson tidigt, men båda kan bli kvar. Undrar hur det ställer sig ekonomiskt om så skulle bli fallet. Att Owuya frias är dock rätt osannolikt, då han begick ett tydligt fel och lagkamraterna lär knappast skydda honom heller.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 ons 03 sep 2014, 14:33

Se där!
http://www.nsd.se/sport/beskedet-owuya-frias-8708823.aspx

För mig oväntat efter det man läste i den första domen. Blir intressant få läsa den nya domen.

Bra för Mark iallafall.
Men LHF åker väl på att börja betala lön här igen då.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken ons 03 sep 2014, 14:34

Lars158 skrev:Se där!
http://www.nsd.se/sport/beskedet-owuya-frias-8708823.aspx

För mig oväntat efter det man läste i den första domen. Blir intressant få läsa den nya domen.

Bra för Mark iallafall.
Men LHF åker väl på att börja betala lön här igen då.

Hoppas att man kan skeppa iväg honom så snart som möjligt nu då, även om det påstås annat tror jag inte riktigt att man räknat in både Owuya och Franssons lön (samt Franssons utköpssumma).
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Bamsefar ons 03 sep 2014, 14:37

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Se där!
http://www.nsd.se/sport/beskedet-owuya-frias-8708823.aspx

För mig oväntat efter det man läste i den första domen. Blir intressant få läsa den nya domen.

Bra för Mark iallafall.
Men LHF åker väl på att börja betala lön här igen då.

Hoppas att man kan skeppa iväg honom så snart som möjligt nu då, även om det påstås annat tror jag inte riktigt att man räknat in både Owuya och Franssons lön (samt Franssons utköpssumma).

Kändes ju extremt oväntat men då är det ngn annan (kontrollanten)? som inte skött det hela korrekt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 ons 03 sep 2014, 14:45

Oavsett om LHF har räknat in det eller inte så försvinner ju pengar som skulle kunnat användas till något annat/sparas.
Undra om retroaktiv lön också skall in för perioden sen avstängningen vart till nu?

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Old Brooklyn ons 03 sep 2014, 15:22

Men hur går detta ihop? Alla var ju så rörande överens om att han var skyldig? Luleå gjorde ju helt fel som inte sparkade killen på studs och kraftigt tog avstånd från honom i media?

Märkligt?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Kagen ons 03 sep 2014, 15:30

Jösses vilken soppa..!

Mark är den störste förloraren då denna historia gjort att bilden av honom blivit väldigt negativ, kanske inte som en dopingavstäng fuskare utan snarare en omogen person som inte kan rätta in sig i ledet och tror sig stå över en 'kontrollantkärring'. Hans youtube svar mot media hjälpte knappast till heller.
Luleå är en förlorare, föreningen fick kritik när de inte var kritiska nog mot Mark. Föreningen var väl tvugna enligt nationella regler att stänga av honom från träning och därmed också tvugna att skaffa sig en back up.
Riksidrottsnämnden är en förlorare som indirekt erkänner att deras kontrollant snarast agerat i affekt och ogillade Mark och därför stängde av honom.

I den bästa av världar skakar Mark av sig detta och känner oceaner av revanshlust och stoppar varenda jävla puck fram till år 2021.

Mer troligt är att Luleå sitter ner med Mark och pratar om hans framtid i eller utanför föreningen. Många målvakter som varit sjukt bra har ofta varit lite bångstyriga, gått egna vägar och det är ju inget snack om att Mark redan gjort sig ett namn.

Som målvakt var han helt godkänd förra säsongen med. Med revanshlusta kan han bli en riktig joker i vinter om Luleå väljer att behålla honom.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Diktatorn ons 03 sep 2014, 15:35

Trots att hela allt knappast mynnade ut i något gott för någon part så bör också påpekas att Luleå gjorde rätt i sitt agerande med att avvakta istället för att kasta Mark över relingen.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Diktatorn ons 03 sep 2014, 15:41

Kagen skrev:

Som målvakt var han helt godkänd förra säsongen med. Med revanshlusta kan han bli en riktig joker i vinter om Luleå väljer att behålla honom.

Att Mark lämnar klubben är nog prio ett eftersom det var så det var sagt från början. Osten sa också nu i en intervju att KHL var målet. Blir han kvar däremot skulle Luleå sitta på en av seriens vassaste målvaktspar (?) Dock kanske en konstig situation då jag knappast tror av någon av Larsson eller Owoya nöjer sig med halvt om halvt andra spaden på samma sätt som Rautio. Största förloraren här skulle vara Lassinantti som spelat helt okej och förtjänar att visa vad han går för.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Kagen ons 03 sep 2014, 15:45

Helt sant Diktatorn,

Stannar Mark är Lassinatti den störste förloraren sannolikt. Jag skrev också 'om Luleå väljer att behålla'. Formellt har ju Mark ett kontrakt med Luleå redan så ska det kontraktet brytas bör det ju till att båda parter är överens. Soppa som sagt. Det är ju möjligt att Marks agent redan har ett utkast på kontrakt från någon annan klubb redo att signera nu när dopingavstängningen är hävd.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av knutten ons 03 sep 2014, 15:54

Men KHL-chansen kanske rann ur sanden nu när det här hände? KHL börjar om några dagar och jag vet inte hur trupperna ser ut där, men det kanske kan bli svårt för honom att få en plats i KHL. Men de sparkar ju spelare lite hit och dit, så visst...en målvakt kanske behövs inom kort i något lag.
Men jag hoppas att man hittar en lösning för honom snabbt.
Finns väl egentligen inget som direkt talar för att han skulle bli kvar.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Tigerman ons 03 sep 2014, 17:04

En riktig högoddsare måste jag säga, men kul för Mark och bra för föreningen. Något fel i processen som inte framgått av rapporteringen i media måste ha fått RIN att fria.

Nu tror jag ju att LHF tänkt sig Larsson som föstemålis och Lassinantti som backup, och då finns inget utrymme för Owuya, speciellt som Asplöven inte har möjlighet att ta emot Lassi annat än på Wards bekostnad. Alltså lär det bli utlandet nästa för Mark. KHL är väl ingen omöjlighet eftersom spelaromsättningen där brukar vara rätt hög under säsongen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 ons 03 sep 2014, 18:30

Vars finns den friande domen att läsa????????

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 ons 03 sep 2014, 18:40

Ska bli otroligt intressant jämnföra den nu friande domen side by side med den tidigare fällande. Kommer händelse beskrivningen/sammanfattningen vara annorlunda mellan dom? och/eller andra paragrafer som ger olika utslag.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Beast. ons 03 sep 2014, 19:36

http://www.svt.se/sport/ishockey/owuya-friad-och-frustrerad

"– Nu vill jag börja spela hockey. Jag har ju ett år med Luleå kvar. Min utgångspunkt är att spela med Luleå i år." säger Owuya
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Slapshot ons 03 sep 2014, 19:43

Och så fick Luleå Hockey ett dåligt ägg i korgen innan säsongen ens börjat. Nu ska han helt plötsligt in i laget en vecka innan seriestart? Stackars Lassinantti....tycker Luleå gott kan klara sig utan Owuyas tjänster.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av kokostrollet ons 03 sep 2014, 19:51

Slapshot skrev:Och så fick Luleå Hockey ett dåligt ägg i korgen innan säsongen ens börjat. Nu ska han helt plötsligt in i laget en vecka innan seriestart? Stackars Lassinantti....tycker Luleå gott kan klara sig utan Owuyas tjänster.

OM Luleå måste ta kostnaden och han är kvar i laget, så tycker jag (på fullt allvar) att en utlåning till Asplöven vore det enda raka att göra i det här läget. Och då syftar jag på Owuya, Lassi skall vara kvar i LHF som backup där.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon ons 03 sep 2014, 19:52

Asplöven nästa....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon ons 03 sep 2014, 19:54

Om någon av Luleå målvakter så kan han komma tillbaka och öppna båset ett par matcher...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon ons 03 sep 2014, 19:55

Säkert en trevlig kille, men efter förra säsongen är mitt förtroende för honom som målvakt helt förbrukad.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 ons 03 sep 2014, 20:12

Beast. skrev:http://www.svt.se/sport/ishockey/owuya-friad-och-frustrerad

"– Nu vill jag börja spela hockey. Jag har ju ett år med Luleå kvar. Min utgångspunkt är att spela med Luleå i år." säger Owuya

Underligt skött av LHF. När Mark uttryckte sin vilja att spela utomlands på en sådan nivå att LHF tog och gjorde klart med ett MV par där inte Mark var en del. Varför sa man inte upp kontraktet vid den tidpunkten??

I Franssons fall finns det ju att förvänta att man får en ersättning, för att låta han spela någon annanstans. Någon sådan förväntning kan man ju knappast haft kring Mark?

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken ons 03 sep 2014, 20:16

Lars158 skrev:Vars finns den friande domen att läsa????????

Enda jag hittat hittils är följande;

"– Riksidrottsnämnden har fattat beslut om att lämna Dopingkommissionen beslut utan bifall så han är frikänd, säger sekreteraren Ander Hübinette till Sportbladet.
Hur kom ni fram till beslutet?
– Man kom fram till att hans invändning om att han hade fått tillåtelse om att gå på toaletten inte var motbevis av dopingkommissionen."

Känns något märkligt att han blev fälld ens från början i så fall med det resonemanget när det var en dopingkontrollant och tre medspelare som invände mot hans toabesök. Känns som lite av en efterhandskonstruktion i mitt tycke, utan att ha läst domen i sin helhet. Är dock mest oroad över att Luleå ska behöva ta hans lönepost nu kommande säsong i värsta fall, fast ja känns väl rätt konstigt att värva Larsson utan att det löst sig med Owuya kanske man kan tycka som du skrev. Men å andra sidan så fanns det förmodligen rätt bra indikationer på att något/några andra lag var intresserade och man hade förmodligen inte en susning om hela "doping-härvan".
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lars158 ons 03 sep 2014, 20:20

Synd inte Osten svarar på frågan riktigt:

Hur känns det här för er?

– Det är jättepositivt för honom. En ung kille som är mitt i karriären som får börja träna och spela igen. Det är en kille som brinner för sin idrott. Jag är säker på att Mark är glad, säger han.


http://www.nsd.se/sport/owuya-kan-stanna-i-lulea-8708948.aspx

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av pingu ons 03 sep 2014, 20:22

Låna ut Mark till Asplöven bums då blir det nog fart på honom!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Tigerman ons 03 sep 2014, 21:18

Lars158 skrev:Synd inte Osten svarar på frågan riktigt:

Hur känns det här för er?

– Det är jättepositivt för honom. En ung kille som är mitt i karriären som får börja träna och spela igen. Det är en kille som brinner för sin idrott. Jag är säker på att Mark är glad, säger han.


http://www.nsd.se/sport/owuya-kan-stanna-i-lulea-8708948.aspx
Indirekt svarar han ju på det genom att inte svara på frågan utan på något helt annat...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken ons 03 sep 2014, 21:20

Tigerman skrev:
Lars158 skrev:Synd inte Osten svarar på frågan riktigt:

Hur känns det här för er?

– Det är jättepositivt för honom. En ung kille som är mitt i karriären som får börja träna och spela igen. Det är en kille som brinner för sin idrott. Jag är säker på att Mark är glad, säger han.


http://www.nsd.se/sport/owuya-kan-stanna-i-lulea-8708948.aspx
Indirekt svarar han ju på det genom att inte svara på frågan utan på något helt annat...

Fast när man nu vill att någon annan klubb ska ta över kontraktet och lönen så kan man väl inte gärna uttala sig negativt om honom i pressen eller visa tecken på desperation över att bli av med löneposten/spelaren.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Snikne Ville tor 04 sep 2014, 11:03

Från NSD:

"LULEÅ/ISHOCKEY I går friades Luleå Hockeys målvakt Mark Owuya från alla dopningsanklagelserna. Men skandalen kan ändå komma att tas upp – på allra högsta internationella nivå.


Riksidrottsförbundets discplinnämnd kom i går, onsdag, med det överraskande beslutet att Mark Owuya går helt fri från alla dopinganklagelser från i våras då han ansågs bryta mot reglerna vid ett test i samband med en hockeyträning i Coop arena.

Den 25-årige Luleå Hockeymålvakten, som hela tiden hävdat att han är oskyldig, dömdes till ett års avstängning av Riksidrottsförbundet – en dom som nu är helt hävd efter att Owuya överklagat.

Men trots beslutet kan ärendet komma att tas vidare – hela vägen till världsorganisationen Wada, World anti-dopings agency.

– Vi från dopningskommissionen kan inte överklaga till någon annan instans i Sverige men det kan vara så att Wada finner ärendet så pass principiellt viktigt att de måste titta vidare på det, säger Tommy Forsgren på Riksidrottförbundets (RF) dopingskommission.

Hur troligt är det?

– För det första måste vi från dopingskommissionen be Wada granska ärendet och om jag säger så här: Ett svenskt dopingärende har aldrig plockats upp av Wada men internationellt har det hänt många gånger, säger Forsgren till NSD.

Hur ser dopingkommissionen på disciplinnämndens beslut att fria Owuya?

– Vi har beslutat att inte uttala oss i dagsläget. Vi vill i lugn och ro gå genom det här innan vi ger några kommentarer och bestämmer oss hur vi ska göra. Vi har ett ordinarie möte på fredag om vecka och då kommer det ärendet att diskuteras samt många andra saker.

Fotnot: Wada är en världsorganisation som har det övergripande ansvaret inom idrotten att utarbeta dopningslistan över förbjudna preparat. Organisationen arbetar med förebyggande åtgärder samt arbetar aktivt med antidoping inom idrotten. De största resurserna inom WADA läggs på forskning och tester. Wada bildades den 10 november 1999 i Lausanne, Schweiz."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Redbear mån 15 sep 2014, 09:55

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Slapshot mån 15 sep 2014, 13:04

Han ville till KHL men KHL vill inte ha honom så nu passar det att komma till Luleå igen. Tycker vi redan har det gott ställt på målvaktssidan. Bättre satsa på Lassinantti som vi får ha kvar även i framtiden än en som bara vill vidare då nåt bättre dyker upp. Dessutom en spelare som agerar konstigt vid dopingkontroller. Hoppas Osten tycker samma som mig

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken mån 15 sep 2014, 14:10

Slapshot skrev:Han ville till KHL men KHL vill inte ha honom så nu passar det att komma till Luleå igen. Tycker vi redan har det gott ställt på målvaktssidan. Bättre satsa på Lassinantti som vi får ha kvar även i framtiden än en som bara vill vidare då nåt bättre dyker upp. Dessutom en spelare som agerar konstigt vid dopingkontroller. Hoppas Osten tycker samma som mig

Det är väl precis så Osten satsat och därför värvade Larsson medan man hade Lassinantti sen tidigare. Fast med gällande kontrakt så kan väl Luleå inte straffa bort Owuya genom att förbjuda honom från träning? Man måste inte spela honom på matcher men stänga ute från träning vore väl kontraktsbrott?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Slapshot mån 15 sep 2014, 16:18

Jag vet, jag hoppas bara inte att han kommer och tar Lassinanttis plats.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av pingu mån 15 sep 2014, 16:21

Enkelt, sätt han på läktaren eller låna ut i Asplöven!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken mån 15 sep 2014, 16:22

Slapshot skrev:Jag vet, jag hoppas bara inte att han kommer och tar Lassinanttis plats.

Det är vi många som gör, i Asplöven är det fullt med en bra Ward och Spence som sett lovande ut på försäsongen. Så vet inte riktigt var Lassi skulle ta vägen i så fall, vore dumt att göra en rockad där Lassi går till Asplöven och Ward till J20.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Micke80 mån 15 sep 2014, 18:14

Rönken skrev:
Slapshot skrev:Jag vet, jag hoppas bara inte att han kommer och tar Lassinanttis plats.

Det är vi många som gör, i Asplöven är det fullt med en bra Ward och Spence som sett lovande ut på försäsongen. Så vet inte riktigt var Lassi skulle ta vägen i så fall, vore dumt att göra en rockad där Lassi går till Asplöven och Ward till J20.

Tror han menade att skicka Mark dit eller läktaren, inte Lassi.

Jag håller med er och hoppas dom satsar på de vi har och låter honom träna men sen räcker det. Han (Mark) kan gott vara på läktaren och sen vakta båsdörren vid skador och sjukdomar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Dentos tis 16 sep 2014, 16:26

Om vi förutsätter att vi måste stå för hans lön oavsett vad som händer så anser jag att man ska ställa den bästa målvakten för tillfället på banan oavsett situation utanför isen. Men jag hoppas att vi på något sätt kan bli av med Owuyas lönepost antingen via en utlåning eller att han blir såld och att vi på så sätt kan använda Lassinantti. Annars anser jag att man ska utnyttja Owuya om han är bättre än både Larsson och Lassi, vilket jag verkligen tvivlar på då jag inte ser Owuya som en stabil SHL målvakt.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av knutten tis 16 sep 2014, 23:04

Känns väl lite orättvisst mot Lassi kanske. Tanken har ju hela tiden varit att Owuya ska dra då han velat det.
Att han kommer tillbaka sätter ju klubben lite på pottan. Men visst, han har ju kontrakt men han har ställt till det både för sig själv och Luleå. Jag tror "Osten" letar febrilt efter en lösning. Har svårt att se att han skulle vara aktuell för Luleå igen (mer än träning då).

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Micke80 ons 17 sep 2014, 03:55

Owuya var ju riktigt bra de första matcherna han stod, men sen var han ju bland det sämsta jag sett i Luletröjan.
Jag tror mycket mycket mer på Larsson som matchvinnare och jag tror Lassi har mer potential att bli bra än Mark. För min del är det ju därför givet hur man ska satsa, och jag tror inte klubben heller har andra tankar än så, om nu inte skador eller sjukdomar ställer till det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Kagen ons 17 sep 2014, 15:37

Larsson har gjort riktigt bra ifrån sig i match ett och två. Då annonseras att Owuya ska flyga upp till Luleå och träna med laget. Next move, Lassila tar plats mellan stolparna i match nr tre.

Fortsättning följer...
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Old Brooklyn ons 17 sep 2014, 21:30

Just nu känns det väl som att vi har två målvakter som är bättre än Owuya? Bara förklara detta för Mark så får han och agenten fortsätta leta möjlig speltid någon annanstans.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Snikne Ville ons 17 sep 2014, 21:42

Efterfrågan på målvakter brukar alltid uppstå en bit in på säsongerna..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Chris Hendrix ons 17 sep 2014, 22:43

Skeppa!
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon tor 18 sep 2014, 20:57

Fasen, AIK har värvat en ny målis redan, varför var vi inte med där?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Rönken tor 18 sep 2014, 21:54

Lajon skrev:Fasen, AIK har värvat en ny målis redan, varför var vi inte med där?

Engstrand står utan klubb och kommer väl bara spela i väntan på något bättre? Tror inte AIK vill ta över Owuyas lön direkt Sad
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Lajon fre 19 sep 2014, 06:56

Rönken skrev:
Lajon skrev:Fasen, AIK har värvat en ny målis redan, varför var vi inte med där?

Engstrand står utan klubb och kommer väl bara spela i väntan på något bättre? Tror inte AIK vill ta över Owuyas lön direkt Sad

Nja det är inte så mycket lönen jag är orolig för, det är mera att han skall faktiskt stå i någon match.
Vill inte se att han skall få "chansen" då vi nu har två stabila målvakter. Kan bara störa dom två i så fall.
Dom kunde väl lånat ut honom till AIK, gratis.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mark Owuya  - Sida 6 Empty Sv: Mark Owuya

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet