Luleå Hockeys lag 2020/2021

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Bamsefar i tor 04 jun 2020, 19:44

@NallePhu skrev:
@GrodanBoll skrev:
@NallePhu skrev:
@Jonken skrev:
@Jonsey78 skrev: Tror Gunler kommer få sitt lyft nästa säsong och med Klasen kan det bli magi Wink
Tror också mycket på Noel Gunler kommande sässe. Han verkar verkligen vilja betala fullt pris under försäsongen.

Klasen - Tyrväinen - Gunler

En kedja som har absolut toppkvalité av ALLT -på SHL nivå. Nyckeln i kedjan är givetvis mittennamnet. Om bara lite av hans extrema vilja, hunger och vinnarmentalitet rubbar av på trollkarlen och målskytten; kommer denna kedja kunna matcha allt det bästa motståndarcoacher har att matcha emot dem. Att spela fult -för att komma åt Linus och Noel; innebär nog ett prislapp här. Då snackar jag inte bara om "Tyrre" -utan även om Oscar och Eddie. Ingen av dessa har några som helst problem att möta upp en nivå; som knappast gynnar motståndarna. "Tyrre" är så ruggigt smart; att om han inte kommer åt dem själv: Anpassar han sitt centerspel (läs: hemjobb) -på ett sätt som gör att Oscar och Eddie får sina chanser vid defensiv blå.
Alla vet ju vad Linus kan med sin puckkontroll och rörlighet. Och vi som följt Noel vet vilken grym potential den killen har som en naturlig målskytt.

- Helt klart en VÄLDIGT INTRESSANT kedja!
Kommer Hållander tillbaka på lån vilket Pittsburgh kommer göra så är Gunler extra spelare igen, Dags att förstå det går x antal före han vad gäller spelare i truppen tyvärr!
Sedan kommer Fabbe göra samma jobb som han gjort och är fast i truppen så vart finns utrymmet för Gunler....
Vad du är tröttsam att lyssna på ibland. Vädra gärna din åsikt men din ton är så jäkla tråkig att man blir på dåligt humör bara av att läsa dina inlägg. "Dags att förstå", "folk verkar inte fatta" osv... Ja vi förstår att du har direktlina till Bulan och Skuggan men låt andra diskutera och spekulera utan att du ska komma med din överlägsna attityd överallt.
Kom inte och säg att jag hade rätt för so far så har det jag sagt klockat in till fullo, Det finns saker som gör att han ligger lågt hos Bulan ännu men det är saker som inte alla tydligen ser och fattar!

Han sätter säg själv i alla lägen före laget så har det varit och kommer så förbli oavsett vad alla tycker och tänker, Skulle han plocka bort den svullskalle han har då skulle han bli en vass forward men så länge han ser sig själv över laget så kommer han ha begränsad speltid!

Dumheter, han är 18 år o spelar regelbundet i landet främsta elitteam i sin sport och i hans ålder så svajar prestationerna. Hade det varit så att han satte sig själv före laget hade han inte spelat en minut i ett lag som leds av Tomas Berglund, sen har han en del att jobba med i arbetet över hela plan men han har blivit bättre.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 8429

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av bearjew i fre 26 jun 2020, 12:43

Känns lite långt bort med hockey i denna hetta och pandemi. Men har klurat lite på kommande säsongs trupp och jag tror Luleå Hockey 20/21 kan falla väl ut.

Många av våra konkurrenter har gjort rätt tunga värvningar och det känns överlag som att de flesta lag har rustat ytterligare med vassare uppställningar än föregående säsong. Kan man så klart debattera kring men det är min spaning och SS är inte över ännu, med fortsatt en hel del rykten om återvändande spelare till SHL från de större ligorna. Men alla dessa tunga värvningar ska leverera och det kända "på pappret" betyder inte samma sak som att man lever upp till och levererar enligt förväntningar. Det vet vi inträffar var säsong - men kan behöva återupprepas bland kvällstidningarnas rubriker om värvningsbomber och återvändande stjärnor.

Vad jag tycker talar för oss - är de flertalet unga spelare med växande potential som redan är inkörda i ligans förmodligen mest effektiva spelsystem. Spelarna känner även laget och staden sedan tidigare och har en god bas att stå på redan från grunden. Jag räknar exempelvis med att en frisk Hållander, Brännström och Gunler kommer göra riktigt bra säsonger. Det är inte ologiskt att de rent av gör fruktansvärt bra säsonger 20/21.

Klasen är så klart inte samma spelare som 13/14 i 5 mot 5 och kommer ganska snart att inse saker har hänt i SHL med i synnerhet tempo. Men samtidigt är han van vid "Bulans" hockey, åtminstone stora drag av den och kommer onekligen vara som klippt och skuren för vårt powerplay. Vi vet att om han pressas hårt så innebär det friställda andra spelare som kommer att levereras perfekta pass och målchanser. Hans spel och puckhantering på små ytor är av absolut världsklass. Lägger man istället tät markering på övriga spelare, så kommer han att kliva in och ta välriktade avslut med stor målchans. Vi har sett det förut.  

Det enda möjliga frågetecknet jag känner är vår målvaktssida. Men jag håller mig fortsatt försiktig positiv till dess att motsatsen är bevisad.

Hur går era tankar kring bygget och vår trupp så långt?

Ha det fortsatt gott i sommarvärmen!
bearjew
bearjew

Antal inlägg : 2682

Inlägg av Pajala i fre 26 jun 2020, 14:05

Totalt känns det som vi generellt har fått en svagare trupp, jag hoppas verkligen nisse kan köra ett år till, vi behöver verkligen han på backplats.

Klasen är ju givetvis en supervärvning men jag är inte riktigt säker att Hållander, Gunler och Brännström tar stora kliv till säsongen, jag hade faktiskt också kallt räknat med att vi skulle signa Komarek, med han borta och förlusterna till Örebro så har vi blivit lite svagare offensivt.

Det som är det största frågetecknet för mig är målvakterna, ingen av dessa är topp tio målvakter och jag tror det kommer att visa sig också, plats 4-5 tror jag på genom att vi ännu har SHLs bästa back som styr och ställer, även bulan och hans spelsystem gör att vi kommer att bli svårslagna även denna säsong.

Men tyvärr så har andra lag värvat på bra fast Coronan härjar, det jag är mest orolig är över om säsongen verkligen kommer att spelas eller inte, Hockeyallsvenskan gick ju ut med att det inte blir något spel utan publik, då ställer dom in alltihopa.

Det senare tror jag kommer att gälla SHL också oavsett vad klubbarna säger just nu, ingen publik ger inte heller inkomster.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 9167

Inlägg av Norrlandstoken i tis 14 jul 2020, 11:33

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2087

Inlägg av Pajala i tis 14 jul 2020, 15:03

Bra genomgång men just målvakterna drar ned vårt betyg, lite väntat faktiskt för just nu ÄR målvakterna det osäkra kortet.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 9167

Inlägg av GustenA i tis 14 jul 2020, 17:36

Hur tror ni en rookiemålvakt påverkas av frånvaro av publik? Det borde stå klart att det inte kommer bli någon större publik på länge så Wallstedt lär spela största delen av sin första säsong utan publik. Jag vill tro att det kan vara positivt med mindre press.

GustenA

Antal inlägg : 1850

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet