Luleå Hockeys lag 2020/2021

+50
Arminius
Dundernisse
ski3r
ezz
LulefanGBG
amarule
JoakimJ
flugsvampen
farre
CKa
rasbiologen
LHF96
Hellcop
kokostrollet
Björnpappa
Dentos
Mr Bister
Simon90
håkke
icemask
Redbear
Lehto
tibet
Micke80
Norrlandstoken
Donowitz
GrodanBoll
Jonsey78
Lule00
Hankburger
Diktatorn
Rikky
Bamsefar
GustenA
NallePhu
Wolfhunter
Dustin
Jonken
Sportchefen #2
Sundance Kid
Pajala
Puckad
Tigerman
Snikne Ville
Tony Moore
oggskar
RSD555
Urken
Blinders
Old Brooklyn
54 posters

Sida 8 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Arminius tis 16 feb 2021, 14:57

Sportchefen #2 skrev:
Arminius skrev:Hur är det möjligt att andra lag som igentligen har sämre ekonomi har råd att värva spelare? Luleå har ju sina sponsorer m.m vart läggs pengarna. Rätta mig om jag har fel men något är ju galet. Syftar inte heller bara på denna säsong heller utan föregående med.

Vad är galet? Har vi spelarbrist?


Spelarbrist nej. Men vi saknar mer spets. Funkar inte att dumpa puck och spela kring sargerna samt lägga höstlöv på mål i ett slutspel. Men fel och klaga på placeringen vi har, men jag gillar inte alls hur Klasen använda bland annat.

Arminius

Antal inlägg : 9
Join date : 21-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Hankburger tis 16 feb 2021, 15:54

Arminius skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Arminius skrev:Hur är det möjligt att andra lag som igentligen har sämre ekonomi har råd att värva spelare? Luleå har ju sina sponsorer m.m vart läggs pengarna. Rätta mig om jag har fel men något är ju galet. Syftar inte heller bara på denna säsong heller utan föregående med.

Vad är galet? Har vi spelarbrist?


Spelarbrist nej.  Men vi saknar mer spets. Funkar inte att dumpa puck och spela kring sargerna samt lägga höstlöv på mål i ett slutspel. Men fel och klaga på placeringen vi har, men jag gillar inte alls hur Klasen använda bland annat.
Inte för att vara den MEN hur används Klasen fel? Han är drivande i PP, Han tuggar minuter och får chansen att vara sig själv. Vilket inte direkt är vanligt i Bulans spelfilosofi..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders tis 16 feb 2021, 16:18

Hankburger skrev:
Arminius skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Arminius skrev:Hur är det möjligt att andra lag som igentligen har sämre ekonomi har råd att värva spelare? Luleå har ju sina sponsorer m.m vart läggs pengarna. Rätta mig om jag har fel men något är ju galet. Syftar inte heller bara på denna säsong heller utan föregående med.

Vad är galet? Har vi spelarbrist?


Spelarbrist nej.  Men vi saknar mer spets. Funkar inte att dumpa puck och spela kring sargerna samt lägga höstlöv på mål i ett slutspel. Men fel och klaga på placeringen vi har, men jag gillar inte alls hur Klasen använda bland annat.
Inte för att vara den MEN hur används Klasen fel? Han är drivande i PP, Han tuggar minuter och får chansen att vara sig själv. Vilket inte direkt är vanligt i Bulans spelfilosofi..
Jag skulle gärna se att Klasen får starta lite mer vid offensiva tekningar. Annars så tycker jag han används på ett bra sätt.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Old Brooklyn tis 16 feb 2021, 16:24

Vilka lag har sämre ekonomi och värvar dyrare än vad vi gör? Bottenlagen chansar givetvis mer med ekonomin just nu eftersom en eventuell nedflyttning är betydligt värre för ekonomin än vad en eventuell överbetald spelare är.

Sponsorer. Kolla smålandslagen och antalet medelstora företag i närområdet. Det är så sjukt mycket fler företag med lite större omsättningar där än i Norrbotten. Samma givetvis med lagen i Svealand generellt.

Som påpekats är våra resekostnader gigantiska jämfört med nästan alla andra lag.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders tis 16 feb 2021, 16:36

Old Brooklyn skrev:Vilka lag har sämre ekonomi och värvar dyrare än vad vi gör? Bottenlagen chansar givetvis mer med ekonomin just nu eftersom en eventuell nedflyttning är betydligt värre för ekonomin än vad en eventuell överbetald spelare är.

Sponsorer. Kolla smålandslagen och antalet medelstora företag i närområdet. Det är så sjukt mycket fler företag med lite större omsättningar där än i Norrbotten. Samma givetvis med lagen i Svealand generellt.

Som påpekats är våra resekostnader gigantiska jämfört med nästan alla andra lag.
Jag hoppas Oskarshamn åker ut och att Björklöven går upp. Där skulle Luleå spara mycket pengar.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Hedanders tis 16 feb 2021, 16:44

Blinders88 skrev:
Old Brooklyn skrev:Vilka lag har sämre ekonomi och värvar dyrare än vad vi gör? Bottenlagen chansar givetvis mer med ekonomin just nu eftersom en eventuell nedflyttning är betydligt värre för ekonomin än vad en eventuell överbetald spelare är.

Sponsorer. Kolla smålandslagen och antalet medelstora företag i närområdet. Det är så sjukt mycket fler företag med lite större omsättningar där än i Norrbotten. Samma givetvis med lagen i Svealand generellt.

Som påpekats är våra resekostnader gigantiska jämfört med nästan alla andra lag.
Jag hoppas Oskarshamn åker ut och att Björklöven går upp. Där skulle Luleå spara mycket pengar.

För oss, rent ekonomiskt, vill vi väl ha upp Björklöven, Timrå och MoDo. Oskarshamn, Linköping och kanske Leksand som bör åka ur...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders tis 16 feb 2021, 16:51

Hedanders skrev:
Blinders88 skrev:
Old Brooklyn skrev:Vilka lag har sämre ekonomi och värvar dyrare än vad vi gör? Bottenlagen chansar givetvis mer med ekonomin just nu eftersom en eventuell nedflyttning är betydligt värre för ekonomin än vad en eventuell överbetald spelare är.

Sponsorer. Kolla smålandslagen och antalet medelstora företag i närområdet. Det är så sjukt mycket fler företag med lite större omsättningar där än i Norrbotten. Samma givetvis med lagen i Svealand generellt.

Som påpekats är våra resekostnader gigantiska jämfört med nästan alla andra lag.
Jag hoppas Oskarshamn åker ut och att Björklöven går upp. Där skulle Luleå spara mycket pengar.

För oss, rent ekonomiskt, vill vi väl ha upp Björklöven, Timrå och MoDo. Oskarshamn, Linköping och kanske Leksand som bör åka ur...
Men det är bara ett lag som går upp framöver per år. Så nästa säsong tar vi Modo, efter det Timrå osv.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Hedanders tis 16 feb 2021, 17:09

Blinders88 skrev:
Hedanders skrev:
Blinders88 skrev:
Old Brooklyn skrev:Vilka lag har sämre ekonomi och värvar dyrare än vad vi gör? Bottenlagen chansar givetvis mer med ekonomin just nu eftersom en eventuell nedflyttning är betydligt värre för ekonomin än vad en eventuell överbetald spelare är.

Sponsorer. Kolla smålandslagen och antalet medelstora företag i närområdet. Det är så sjukt mycket fler företag med lite större omsättningar där än i Norrbotten. Samma givetvis med lagen i Svealand generellt.

Som påpekats är våra resekostnader gigantiska jämfört med nästan alla andra lag.
Jag hoppas Oskarshamn åker ut och att Björklöven går upp. Där skulle Luleå spara mycket pengar.

För oss, rent ekonomiskt, vill vi väl ha upp Björklöven, Timrå och MoDo. Oskarshamn, Linköping och kanske Leksand som bör åka ur...
Men det är bara ett lag som går upp framöver per år. Så nästa säsong tar vi Modo, efter det Timrå osv.

Ja, det stämmer.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Dustin ons 17 feb 2021, 19:53

I podden ”Släpp Sargen” säger Robin Figren att hans känsla är att spelarna oftast drar en lättnadens suck när deadline är över och det INTE kommer in någon spelare. Att det trots allt är mångas plats som är hotad av att ta in nyförvärv. Jag kan dessutom tänka mig att man redan är en grupp som självklart inte vill att ”polarens” plats heller ska vara hotad. Om vi ska se något positivt med att vi gick tom på deadline-day, även om jag också så klart saknar en målskytt i truppen. Sen kan ju ökad konkurrens givetvis tvinga fler till att prestera mer. Beroende på hur man vill se på saken.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Tigerman ons 17 feb 2021, 20:52

När Petter är tillbaka får vi in en saknad spelartyp. Hoppas han kommer tillbaka i gammal god form rätt snart också.

Laget är helt OK om vi får vara skadefria, men det är väl det som är vår akilleshäl just nu, vi tål inte många bortfall utan att slagkraften påverkas radikalt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Hankburger tor 18 feb 2021, 00:53

Tigerman skrev:När Petter är tillbaka får vi in en saknad spelartyp. Hoppas han kommer tillbaka i gammal god form rätt snart också.

Laget är helt OK om vi får vara skadefria, men det är väl det som är vår akilleshäl just nu, vi tål inte många bortfall utan att slagkraften påverkas radikalt.

Tycker faktiskt laget är mer än okej. Det är bra. Inte lika bra som Rögles trupp t.ex. självfallet men ändå bra nog för att ta en topp 4 plats.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders tor 18 feb 2021, 16:18

Jag satt och funderade på hur laget hade kunnat sett ut den här säsongen om Luleå hade haft en stor kista gömd någonstans med pengar och därmed kunnat ta emot Sellgren, Cehlarik och Komarek. Hehe. Hyffsat lag ändå.

Hållander - Connolly - Petter
Klasen - Tyrväinen- Einar
Brännström - Ilomäki - Gunler
Komarek - Olausson - Cehlarik
Fabricius - Berglund - Mattsson

Gustafsson - Lundkvist
Sellgren - Sondell
Engsund - Berglund
Larsson - Själin
Styrman

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Sportchefen #2 tor 18 feb 2021, 21:53

Knepigt läge på backsidan, minst sagt.
Ganska säker på att Bulan ångrar att de försökt ge Eddie förtroende för att han ska växa, i stället för att skicka iväg honom typ efter nyår.
Det är ju en helt annan spelare efter hjärnskakningen. Otajmad och livrädd för att göra något rejält med pucken. Tacklar sällan.
Nej, han ser helt slut ut, tyvärr.
Lägg till Styrman som är matchotränad och sannolikt inte duger i slutspelet.
Lösningen? Ser bara en. Victor Berglund måste upp i speltid. Och så ber vi till högre makter att slippa skador.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Hankburger tor 18 feb 2021, 23:02

Sportchefen #2 skrev:Knepigt läge på backsidan, minst sagt.
Ganska säker på att Bulan ångrar att de försökt ge Eddie förtroende för att han ska växa, i stället för att skicka iväg honom typ efter nyår.
Det är ju en helt annan spelare efter hjärnskakningen. Otajmad och livrädd för att göra något rejält med pucken. Tacklar sällan.
Nej, han ser helt slut ut, tyvärr.
Lägg till Styrman som är matchotränad och sannolikt inte duger i slutspelet.
Lösningen? Ser bara en. Victor Berglund måste upp i speltid. Och så ber vi till högre makter att slippa skador.

Berglund käkade ju lite minuter ikväll så det pekar väl på att man börjar matcha in honom igen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Norrlandstoken fre 19 feb 2021, 06:30

Tänk om det rent av var så att Illomäki var den enda som inte kunde tänka sig att ställa in slutspelsbonusen bland spelarna varpå han fick lämna?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders fre 19 feb 2021, 09:48

Här har ni lika styrka tabellen
2020/2021
Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Lika_s10
2019/2020
Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Lika_s12

Som man kan så är vi mycket sämre i år vid lika styrka. I år så har vi räddat upp säsongen med ett bra PP och BP.
Målskillnaden i år vid lika styrka -1
Förra säsongen +42!!!

https://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Standings/11450

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Urken and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Puckad fre 19 feb 2021, 14:05

Rätt så tydligt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Dundernisse fre 19 feb 2021, 14:17

Förra året hade vi en riktigt bra bredd. Nu är problemet att vår fjärdelina har fått ta ett och kanske till och med två steg upp i kedjehierarkin. Berglund - Olausson - Fabbe är seriens bästa fjärdelina men som tredjelina finns det många bättre.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Sundance Kid fre 19 feb 2021, 14:22

Norrlandstoken skrev:Tänk om det rent av var så att Illomäki var den enda som inte kunde tänka sig att ställa in slutspelsbonusen bland spelarna varpå han fick lämna?

Det var i sådana fall inget smart val att gå till HV71 om slutspelsbonus är viktigt för honom. Det blir nog inte långt slutspel för dom om det nu blir något alls. Kanske HV-spelarna får kval-bonus? Very Happy

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av tibet lör 20 feb 2021, 00:26

Sundance Kid skrev:
Norrlandstoken skrev:Tänk om det rent av var så att Illomäki var den enda som inte kunde tänka sig att ställa in slutspelsbonusen bland spelarna varpå han fick lämna?

Det var i sådana fall inget smart val att gå till HV71 om slutspelsbonus är viktigt för honom. Det blir nog inte långt slutspel för dom om det nu blir något alls. Kanske HV-spelarna får kval-bonus? Very Happy

Ilomäki har inte varit det ess som han nog själv önskat. Däri ligger nog grunden till det som har hänt. Under avdelningen kvalificerad gissning..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders sön 21 feb 2021, 10:37

Här har ni en jämförelse mellan Nils och Victor Berglund.
Förklaring: Är man längst ut på grafen så är man i toppen av ligan på det området.
Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Nils_v10

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Kalle Kosmos likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Urken sön 21 feb 2021, 11:49

Nisse är outstanding.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Sportchefen #2 sön 21 feb 2021, 13:04

Urken skrev:Nisse är outstanding.

Ja, vilken skänk från ovan att Luleå fick ha honom det här året.
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men vi sitter i skiten på backsidan. Blir väldigt uppenbart i match efter match nu, inte minst i går.
Styrman är parkerad på läktaren, tränarna har i stort sett gett upp.
Eddie duger inte, helt under isen och kommer vara sjunde back säsongen ut om ingen blir skadad.
Victor Berglund har inte kunnat ta klivet (borde vara sjunde back) och Sondell gör sådana horribla misstag att han hade varit bänkad i betong för länge sen om vi haft alternativ. Den förlängningen känns i dagens ljus inte bra.
Själin gör ett anständigt jobb, även om man hade högre förhoppningar på honom för något år sedan.
Engsund kapten och Nisse är kvalitet rakt igenom i stort sett varenda skär på isen i match efter match.

Sedan skriver jag under på de som tycker att Bulan måste börja skicka signaler utåt nu också. Han ger ett väldigt balanserat intryck, vilket är lugnande för gruppen, men nån jävla tilt i offentlighet kan man väl kosta på sig.
Det faller inte bara på Bulan, heller. Rätt personer måste börja göra rätt saker nu.
Exempelvis är Tyrväinen helt fel person att hålla på och flippa passningar i egen zon.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders sön 21 feb 2021, 13:29

Alla backparen i Luleå.

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 111
Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 210
Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 311
Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 412

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av kokostrollet sön 21 feb 2021, 15:34

Sportchefen #2 skrev:
Urken skrev:Nisse är outstanding.

Ja, vilken skänk från ovan att Luleå fick ha honom det här året.
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men vi sitter i skiten på backsidan. Blir väldigt uppenbart i match efter match nu, inte minst i går.
Styrman är parkerad på läktaren, tränarna har i stort sett gett upp.
Eddie duger inte, helt under isen och kommer vara sjunde back säsongen ut om ingen blir skadad.
Victor Berglund har inte kunnat ta klivet (borde vara sjunde back) och Sondell gör sådana horribla misstag att han hade varit bänkad i betong för länge sen om vi haft alternativ. Den förlängningen känns i dagens ljus inte bra.
Själin gör ett anständigt jobb, även om man hade högre förhoppningar på honom för något år sedan.
Engsund kapten och Nisse är kvalitet rakt igenom i stort sett varenda skär på isen i match efter match.

Sedan skriver jag under på de som tycker att Bulan måste börja skicka signaler utåt nu också. Han ger ett väldigt balanserat intryck, vilket är lugnande för gruppen, men nån jävla tilt i offentlighet kan man väl kosta på sig.
Det faller inte bara på Bulan, heller. Rätt personer måste börja göra rätt saker nu.
Exempelvis är Tyrväinen helt fel person att hålla på och flippa passningar i egen zon.

Ja, Eddie har ju inte alls fallit ut väl tyvärr. Har svårt att släppa tanken att vi kanske borde satsat på att förstärka back- snarare än forwardssidan innan deadline?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av farre sön 21 feb 2021, 15:52

Vi satte oss i den här skiten den exakta sekunden som vi tackade nej till Sellgren i hopp om att bli belönade av RF för att varit ansvarsfulla.

Skuggan och Co har gjort många rätt genom åren men att inte signa Sellgren är direkt orsaken till haveriet iår.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av pingu sön 21 feb 2021, 16:52

farre skrev:Vi satte oss i den här skiten den exakta sekunden som vi tackade nej till Sellgren i hopp om att bli belönade av RF för att varit ansvarsfulla.

Skuggan och Co har gjort många rätt genom åren men att inte signa Sellgren är direkt orsaken till haveriet iår.

Håller med, det kändes inte bra när vi inte adderade honom och han hade verkligen behövts i årets lag.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Sportchefen #2 sön 21 feb 2021, 17:04

pingu skrev:
farre skrev:Vi satte oss i den här skiten den exakta sekunden som vi tackade nej till Sellgren i hopp om att bli belönade av RF för att varit ansvarsfulla.

Skuggan och Co har gjort många rätt genom åren men att inte signa Sellgren är direkt orsaken till haveriet iår.

Håller med, det kändes inte bra när vi inte adderade honom och han hade verkligen behövts i årets lag.

Jag förstår tänket och med facit i hand är det naturligtvis en relevant diskussion och alla kan se vilken skillnad Sellgren gjort.
Men klubbens beslut togs i somras, för 7-8 månader sedan. Då fanns inte de kort synliga som finns i dag.
Luleå trodde så klart att Eddie var en stark värvning, och att Victor Berglund kunde bli en ny Nisse. Lägg till stor osäkerhet med ekonomin.
Det hade skickat konstiga signaler att plocka in Sellgren. Ett vanligt år hade man säkert slagit till, dock.
Jag tycker att klubben gjorde rätt utifrån hur landet låg då.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av pingu sön 21 feb 2021, 17:23

Sportchefen #2 skrev:
pingu skrev:
farre skrev:Vi satte oss i den här skiten den exakta sekunden som vi tackade nej till Sellgren i hopp om att bli belönade av RF för att varit ansvarsfulla.

Skuggan och Co har gjort många rätt genom åren men att inte signa Sellgren är direkt orsaken till haveriet iår.

Håller med, det kändes inte bra när vi inte adderade honom och han hade verkligen behövts i årets lag.

Jag förstår tänket och med facit i hand är det naturligtvis en relevant diskussion och alla kan se vilken skillnad Sellgren gjort.
Men klubbens beslut togs i somras, för 7-8 månader sedan. Då fanns inte de kort synliga som finns i dag.
Luleå trodde så klart att Eddie var en stark värvning, och att Victor Berglund kunde bli en ny Nisse. Lägg till stor osäkerhet med ekonomin.
Det hade skickat konstiga signaler att plocka in Sellgren. Ett vanligt år hade man säkert slagit till, dock.
Jag tycker att klubben gjorde rätt utifrån hur landet låg då.

Har förståelse för hur resonemanget kring Sellgren gick, men trots det tyckte jag att vi borde adderat honom till backsidan och därefter följt utvecklingen för Berglund och Eddie och andra backar hos oss trots pandemin. Men nu är det som det är och någon tidmaskin har vi inte vad jag känner till Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders sön 21 feb 2021, 20:49

Jag tycker Luleå borde ha värvat Oskar Nilsson istället för Eddie Larsson.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Tigerman mån 22 feb 2021, 00:05

Eddie kändes som en solid värvning när han presenterades och medan Sellgren fortfarande var tillgänglig. Han var även bra på försäsongen och inledningsvis. Inte fullt lika solid nu tyvärr, men det är ju svårt att veta i juli.

Bara att lägga på blåskontot om han inte kan rätta till spelet snart. Den intressanta frågan för Skuggan att brottas med är väl om man ska bryta kontraktet med honom till nästa säsong.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Micke80 mån 22 feb 2021, 05:43

Nått intressant att fundera på angående Eddie är ju, förutom att han är lite försiktigare rent fysiskt, att han om jag komme rihåg rätt matchades med Engsund de första matcherna och med Sondell sen han kom tillbaka. Tittar vi på vissa eller rent av många av de farligheter som släpps till mot oss eller mål på flygande anfall så är det ofta Eddie är inne på isen för att städa upp andras missar. Ecempelvis mot djurgården när Sondell släpper sin sida för att åka och byta och Eddie får tvärvända och försöka reparera den missen.
Jag tycker det sett ut så rätt ofta då vi släpper till, inte enbart Sondell, utan att Eddie försöker ta ansvar för andras missar och när han själv är lite under isen just nu så blir hans agerande inte nog resolut vilket gör att det brister även där.
Jag tror han behöver få spela med stabilare partner ett tag för att få upp självförtroendet och våga lita på sina instinkter.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Donowitz mån 22 feb 2021, 07:32

Jag tror och hoppas att vi kommer resonera annorlunda kring Eddie när slutspelet är igång.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av icemask mån 22 feb 2021, 08:49

Intressant när det oftast pratas om att vi har inga målgörare, vi har för klena vingar, byt ut backar
Ni vet väl att LHF är ihopsatt för att fungera som ett LAG, om laget presterar tillsammans så går vi som tåget annars så torskar vi !
Insatserna hittills är sammanfattat att LHF spelar hyfsat och ibland bra i ca 1,5 perioder per match, det räcker mot smre lag men ej mot bra lag för i ärlighetens namn så tillhör vi de bra lagen
Kommer man upp i 2- 2,5 perioder/match som är bra så utmanar vi om guldet
Vi hade samma lag i fjol och då var vi fantastiska, vi kan bli det i år oxå
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av ezz mån 22 feb 2021, 08:59

icemask skrev:Intressant när det oftast pratas om att vi har inga målgörare, vi har för klena vingar, byt ut backar
Ni vet väl att LHF är ihopsatt för att fungera som ett LAG, om laget presterar tillsammans så går vi som tåget annars så torskar vi !
Insatserna hittills är sammanfattat att LHF spelar hyfsat och ibland bra i ca 1,5 perioder per match, det räcker mot smre lag men ej mot bra lag för i ärlighetens namn så tillhör vi de bra lagen
Kommer man upp i 2- 2,5 perioder/match som är bra så utmanar vi om guldet
Vi hade samma lag i fjol och då var vi fantastiska, vi kan bli det i år oxå

Håller helt med. Det handlar mer om hur vi "sitter ihop som lag" i spelet än brister på enskilda spelare. Som en konsekvens eller symptom försöker spelare göra sådant andra gör bättre. Ex Tyrre som driver puck på egen blå (och blir av med den). Det är inte att använda sina styrkor på isen. Det är väl kanske ett av de mer talande exemplen.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Dentos mån 22 feb 2021, 10:17

Jag tycker att Victor Berglund bör få mer speltid nu. Tycker att han har hållits tillbaka lite med all rätt på grund av svajjigt spel efter hans flygande start, men på senaste tiden tycker jag han spelat rätt stabilt. Engsund och Själin går visserligen bra men jag skulle nog splittat på dem bara för att jag tror Engsund-Berglund hade kunnat vara en stark duo som kompletterar varandra klockrent.

Gustafsson-Lundkvist
Engsund-Berglund
Sondell-Själin
Larsson-Styrman

Framåt blir det klurigare. Svårt att inte vilja se mer av Muzik-Connolly-Hållander efter målen mot Djurgården. Kanske ska prova även vid fullt lag?

Muzik-Connolly-Hållander
Brännström-Tyrväinen-Einar
Klasen-Berglund-Petter
Fabbe-Olausson-DeSousa
Mattsson/Lysell
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 853
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Lehto mån 22 feb 2021, 10:46

Dentos skrev:Jag tycker att Victor Berglund bör få mer speltid nu. Tycker att han har hållits tillbaka lite med all rätt på grund av svajjigt spel efter hans flygande start, men på senaste tiden tycker jag han spelat rätt stabilt. Engsund och Själin går visserligen bra men jag skulle nog splittat på dem bara för att jag tror Engsund-Berglund hade kunnat vara en stark duo som kompletterar varandra klockrent.

Gustafsson-Lundkvist
Engsund-Berglund
Sondell-Själin
Larsson-Styrman

Framåt blir det klurigare. Svårt att inte vilja se mer av Muzik-Connolly-Hållander efter målen mot Djurgården. Kanske ska prova även vid fullt lag?

Muzik-Connolly-Hållander
Brännström-Tyrväinen-Einar
Klasen-Berglund-Petter
Fabbe-Olausson-DeSousa
Mattsson/Lysell
RIKTIGT intressant, jag tycker J. Berglund passar bra ihop med Klasen faktiskt, och lägg till Petter på andra kanten så kan de bli riktigt vasst tror jag!
Då kan man hålla kvar Muzik, Connoly & Hållander som fungerade riktigt bra, Samt Einar å Brännan som går bra ihop! Men ja 3e länken vore riktigt intressant att testa.

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av kokostrollet mån 22 feb 2021, 12:10

Lehto skrev:
Dentos skrev:Jag tycker att Victor Berglund bör få mer speltid nu. Tycker att han har hållits tillbaka lite med all rätt på grund av svajjigt spel efter hans flygande start, men på senaste tiden tycker jag han spelat rätt stabilt. Engsund och Själin går visserligen bra men jag skulle nog splittat på dem bara för att jag tror Engsund-Berglund hade kunnat vara en stark duo som kompletterar varandra klockrent.

Gustafsson-Lundkvist
Engsund-Berglund
Sondell-Själin
Larsson-Styrman

Framåt blir det klurigare. Svårt att inte vilja se mer av Muzik-Connolly-Hållander efter målen mot Djurgården. Kanske ska prova även vid fullt lag?

Muzik-Connolly-Hållander
Brännström-Tyrväinen-Einar
Klasen-Berglund-Petter
Fabbe-Olausson-DeSousa
Mattsson/Lysell
RIKTIGT intressant, jag tycker J. Berglund passar bra ihop med Klasen faktiskt, och lägg till Petter på andra kanten så kan de bli riktigt vasst tror jag!
Då kan man hålla kvar Muzik, Connoly & Hållander som fungerade riktigt bra, Samt Einar å Brännan som går bra ihop! Men ja 3e länken vore riktigt intressant att testa.

Håller med, men vill byta plats på Fabbe/Ola med Lysell/Mattsson.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Dilox mån 22 feb 2021, 13:51

Eddie Larsson var en skitvärvning när den kom. Han förstördes i fyra år av ett klappuselt LHC. Han har gått ner sig på en nivå som är svår att ta sig upp från igen. Han var helt okej i Växjö. Men därefter har det bara gått utför.

Han kommer inte bli bättre heller eftersom han bara blir äldre. Man hoppades göra en ny Engsund av honom. Men Engsund var yngre och inte förstörd när han kom.

Dilox

Antal inlägg : 734
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av icemask mån 22 feb 2021, 15:27

En fråga ang värvning av Sellgren, vad kostar det att försäkra en spelare som honom över en säsong, garanterat inte billigt
Har för mig att hela TreKronor med spelare från NHL mfl ligor kostar 5 miljoner över ett VM
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders mån 22 feb 2021, 17:16


Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders tor 25 feb 2021, 10:57


Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Blinders tis 09 mar 2021, 10:57

Vid lika styrka i år "äger" Luleå 46,3% av målen, alltså vi har gjort 75 mål och släppt 87 st. Vilket är femte sämst i serien. Bara Oskarshamn, Brynäs, Linköping och HV71 är sämre.

Förra säsongen var Luleå överlägset bäst i serien och låg på 61,1% vid lika styrka, 102 mål och 65 insläppta. Det laget som var näst bäst låg på 55,5% vilket var Frölunda.

Luleå har aldrig varit så här dålig målmässigt vid lika styrka under Bulans tid i Luleå.
17/18 låg det på 51%
18/19 låg det på 54,3%
19/20 låg det på 61,1%
20/21 ligger det på 46,3%

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av ezz tis 09 mar 2021, 15:58

Blinders88 skrev:Vid lika styrka i år "äger" Luleå 46,3% av målen, alltså vi har gjort 75 mål och släppt 87 st. Vilket är femte sämst i serien. Bara Oskarshamn, Brynäs, Linköping och HV71 är sämre.

Förra säsongen var Luleå överlägset bäst i serien och låg på 61,1% vid lika styrka, 102 mål och 65 insläppta. Det laget som var näst bäst låg på 55,5% vilket var Frölunda.

Luleå har aldrig varit så här dålig målmässigt vid lika styrka under Bulans tid i Luleå.
17/18 låg det på 51%
18/19 låg det på 54,3%
19/20 låg det på 61,1%
20/21 ligger det på 46,3%

Det stämmer bra med hur det kännts den här säsongen. Tidigare år har man mest suckat om vi fått PP eftersom man visste att vi typ aldrig för mål... I år är det bara PP man har att hoppas på...

Samtidigt är vi ju väldigt sällan utspelade så känslan är ändå att mycket sitter i individuella misstag och en ambition på en del håll att försöka vara något man inte är. MEN man ska också komma ihåg att det är nästan oschysst att göra jämförelser mot förra säsongen. En sådan säsong där allt flyter på i princip hela året, utan svackor, är få förunnat.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Donowitz tis 09 mar 2021, 16:14

Om vi bara hade fått defensiven att fungera och bli riktigt tight, så hade jag varit lugnare.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Dentos ons 10 mar 2021, 12:59

Jag kan inte förstå hur defensiven kan ha blivit så drastiskt mycket sämre? Det borde ju vara omöjligt med nästan samma trupp och samma ledarstab? Visserligen har Gustafsson gått ner sig en del och tappet av Sellgren kanske blev mer märkbart än väntat men att det skulle skilja så mycket bara på det? Känns väldigt skumt..
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 853
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Dundernisse ons 10 mar 2021, 13:05

Sondell gjorde karriärens säsong förra året. Lägg därtill Sellgren och en bredare backsida med både Jalavanti och Auvitu. Sedan var Olausson och Fabbe ett år yngre samtidigt som vi hade Emil Larsson, Kovaks i 30 matcher, Komarek sista 20 och även Illomäki. Det är en ofantlig bredd som har gått bort sedan förra säsongen och dagens trupp är inte i närheten jämfört med våren 2020.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Donowitz and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av LulefanGBG ons 10 mar 2021, 15:27

Jahopp då är Petter borta resten av säsongen då. Just som inget annat fungerar och man gick och hoppades att han skulle vakna. Vem skall göra mål nu?

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av farre ons 10 mar 2021, 19:56

Klasen-Connolly-Hållander
Brännström-Tyrre-Einar
Sen får resten försöka spela 0-0
Desousa-Ola-Fabbe
Mattsson-Berglund-Lysell/Muzik

Gäller nu att satsa på det vi har som kan tänkas producera och inte sprida ut den offensiva kompetensen på tre linor. Bättre att samla all kraft på 2 femmor istället och resten gnugga 0-0
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

LulefanGBG, Puckad and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Micke80 tor 11 mar 2021, 09:13

farre skrev:Klasen-Connolly-Hållander
Brännström-Tyrre-Einar
Sen får resten försöka spela 0-0
Desousa-Ola-Fabbe
Mattsson-Berglund-Lysell/Muzik

Gäller nu att satsa på det vi har som kan tänkas producera och inte sprida ut den offensiva kompetensen på tre linor. Bättre att samla all kraft på 2 femmor istället och resten gnugga 0-0

Är nog böjd att hålla med, även om jag tror att både tredje och fjärde linorna i fitt förslag kan vara giftiga från och till

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2020/2021 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2020/2021

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet