Luleåfans

+75
Langelevefabricius
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
79 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa fre 23 feb 2024, 11:38

Puckad skrev:Men vad i ...
Togs det ingen dialog med fansen efter förra böterna?
Böterna ska betalas av de som syndat, då blir lärandeprocessen kortare.

Varför tror du att denna banderoll skulle ge böter?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville ons 03 apr 2024, 00:04

Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Xinpei ons 03 apr 2024, 01:16

Snikne Ville skrev:Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?

Vilka "profiler" lipar nu då? Har ju varit ganska livat hos dessa i omgångar de senaste åren.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa ons 03 apr 2024, 07:22

Snikne Ville skrev:Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?

Verkar snarare vara reaktioner på att LHF-anställda har försvarat klubben på sociala medier.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa ons 03 apr 2024, 07:43

Snikne Ville skrev:Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?

Darhammar, Terva och Hedlund har diskuterat Pelle Johanssons ifrågasättande av anställningen av Oskar Häggström som sportchef för damlaget. Där Darhammar bland annat kommenterar att Pelle blev ”ägd”.

Vilket fick en viss Frukthamster att kommentera:

”Nivån, mina herrar.
Bemöt i sak, eller bemöt inte alls. Sandlådan lämnar vi åt sådana som mig.”

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Tony Moore, Snikne Ville and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville ons 03 apr 2024, 07:50

CKa skrev:
Snikne Ville skrev:Är ett utbrett lipande nu på X från diverse "profiler", som jag tolkar det har det föregåtts av ngn typ av möte med klubbledningen. Nån som vet/hört nåt?

Darhammar, Terva och Hedlund har diskuterat Pelle Johanssons ifrågasättande av anställningen av Oskar Häggström som sportchef för damlaget. Där Darhammar bland annat kommenterar att Pelle blev ”ägd”.

Vilket fick en viss Frukthamster att kommentera:

”Nivån, mina herrar.
Bemöt i sak, eller bemöt inte alls. Sandlådan lämnar vi åt sådana som mig.”
Tack för info.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2024, 22:06

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore mån 15 apr 2024, 21:39

Supportrarnas röst: "Det har varit mycket ursäkter"

Tomas Andersson vill se en attitydförändring inom Luleå Hockey.
"Vi supportrar vill känna en stolthet över vår förening även när det går dåligt", säger Luleåfans ordförande.
Luleåfans  - Sida 9 Redirect
"Det har varit mycket ursäkter och försök till att hitta förmildrande omständigheter. Jag tycker inte att det eller den där bekvämligheten som verkar finnas inom föreningen är klädsam", säger Luleåfans ordförande Tomas Andersson.
Foto: David Olsson Jiglund

"Nyheten om att Stefan Nilsson hade fått sparken av Luleå Hockey överraskade honom.
– De har ju aldrig sparkat en sportchef förut, konstaterar Tomas Andersson och fortsätter:
– Fast det fanns krafter som ville ha bort honom, och till slut insåg väl de som sitter i styrelsen att de behövde agera. Medlemmarna hade tappat förtroende för dem också, om de inte gjort något. Tre miljoner kronor är mycket pengar, men det var i princip ingen som protesterade när beskedet kom.

När Luleå Hockeys säsong tog slut hängdes det upp en banderoll på deras läktare.

På den fanns det en uppmaning till Stefan Nilsson om att avgå.
– Han är en legendar, som folk har många positiva minnen av från åren som spelare, och det är inte som att han har misslyckats totalt som sportchef. Det är inte heller säkert att det kommer gå bättre med någon annan person på den posten, men jag har förståelse för de missnöjesyttringar vi sett under två senaste säsongerna, säger Tomas Andersson.

– Det handlar inte bara om att de sportsliga resultaten har uteblivit, utan även om att de inte hållit vad de lovade. Det snackades om en fortsatt satsning efter säsongen vi tog oss till final, men det vi fick var Leo Komarov och Mario Kempe, och det lät ungefär likadant förra året. Laget skulle förstärkas under säsongen, men vi avslutade den med ett sämre lag än vi gick in i den med. Det var många som började få nog, och om Luleå Hockey inte gjort någonting så hade frustrationen antagligen bara blivit ännu större, och till slut hade folk börjat tappa intresset. Säsongskortsförsäljningen kanske ändå kommer att dippa något, men reaktionerna när beskedet kom var ett gott tecken och jag tror och hoppas att det kommer fortsätta komma mycket folk på matcherna, tillägger han.

Han beskriver sin och klubbdirektören Stefan Enboms dialog som god och tycker att föreningen i stort sköts på ett bra sätt.

Fast han upplever att det finns ett missnöje med Anders Olofsson som internt har aviserat att han inte kommer fortsätta som ordförande.
– Om han velat fortsätta, och ett omval föreslagits, så är jag övertygad om att någon hade rest sig upp under årsmötet och föreslagit en annan ordförande. Jag hör ju hur pratet går i supporterled, folk är inte nöjda med honom och den nuvarande styrelsens sammansättning och det pratas mycket om alternativa namn, säger Tomas Andersson.

Han har själv synpunkter på Luleå Hockeys kommunikation.
– Det har varit mycket ursäkter och försök till att hitta förmildrande omständigheter, konstaterar Tomas Andersson och fortsätter:
– Jag tycker inte att det eller den där bekvämligheten som verkar finnas inom föreningen är klädsam, och har svårt att identifiera mig med sättet de kommunicerar på. Vi supportrar vill känna en stolthet över vår förening även när det går dåligt, och jag tror att många skulle uppskatta rakare rör och en kaxigare och mer genuin framtoning.
Vi vill inte vara som alla andra, vi vill vara de där jobbiga jävlarna från norr som ingen gillar.

Han tillägger:
– Sedan är de ju inte så bra på att ta kritik heller.

Hur är tongångarna i supporterleden nu?
– Positivare, och vi planerar att kraftsamla till nästa säsong. Det är jubileum då, Luleåfans firar 30 år, och vi har inte bara höga krav på Luleå Hockey, utan oss själva med.
Vi hade några fina toppar den här säsongen, men vi har mer i oss och hoppas kunna leverera ännu bättre på läktaren."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7634
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad mån 15 apr 2024, 22:44

Han tillägger:
– Sedan är de ju inte så bra på att ta kritik heller.
Oj, och det kommer från fansen, tala om att kasta pil i kuvös.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa mån 15 apr 2024, 22:58

Puckad skrev:
Han tillägger:
– Sedan är de ju inte så bra på att ta kritik heller.
Oj, och det kommer från fansen, tala om att kasta pil i kuvös.

Asså vilka pratar du ens om när du säger fansen? 15 personer i Corsica?

Skärpning.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan mån 15 apr 2024, 23:15

CKa skrev:
Puckad skrev:
Han tillägger:
– Sedan är de ju inte så bra på att ta kritik heller.
Oj, och det kommer från fansen, tala om att kasta pil i kuvös.

Asså vilka pratar du ens om när du säger fansen? 15 personer i Corsica?

Skärpning.

Min upplevelse av LuleåFans senaste 15 åren är att de har otroligt svårt att ta någon som helst kritik, det handlar inte om några randoms på läktaren utan de som styr LuleåFans.
Gnälliga, omogna och bryr sig mer om läktarkultur än hockey.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad mån 15 apr 2024, 23:17

CKa skrev:
Puckad skrev:
Han tillägger:
– Sedan är de ju inte så bra på att ta kritik heller.
Oj, och det kommer från fansen, tala om att kasta pil i kuvös.
Asså vilka pratar du ens om när du säger fansen? 15 personer i Corsica?
Skärpning.
Ja det är nog bland annat Corsica, fast jag har inte sett Lueåfans ryta ifrån mot dem heller.
Tramset som var när EG sa att det var en business var ju helt osannolikt svagt.
EG skulle minsann tänka på vad han sa, men det fanns inga sådana krav på fansen som spydde galla.
Tvärtom, så vill man bara vända blad när deras agerande kom under luppen.
Och inte en tillstymmelse till ursäkt för hur man agerat eller något uttalande om att försöka hålla en bättre ton framgent.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 9 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet