Luleåfans
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Luleåfans
Everyone who is even remotley interested in hockey is well aware of the upcoming finals.Bman5 skrev:Snikne Ville skrev:And try to avoid the Luleå fan bar close to where you enter your stands (in the corner between p and h on the overview). There are others. Welcome!Puckad skrev:https://www.luleahockey.se/biljetter/arenavyBman5 skrev:Is section P good for us away fans in the chl final? Today i got tickets to that section from the official shop even though it showed "sold out".
It close to the home fans (H) ,
Generally you should be ok to sit anywhere wearing a Tappara Jersey, but that might not be the best place to have large banners.
Thank you for your messages. How about the next ticket selling window on 10th of february, do you have any clue how many unclaimed tickets there might be for sale? From social media the situation looks weird as Luleå has barely even notified people about the chl final and we in Tampere have been trying hard to get tickets. I believe there are now some 600-900 tickets bought by Tappara fans and we have still many people asking for more.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6275
See you guys on saturday at Coop!

tapkah- Antal inlägg : 5
Bamsefar, Redbear, Jonken, Hankburger, Kanellängd, Blitzwagen, Jokerman ll and like this post
Jepp. Mukava kuulla; että Tampereelta saapuu paljon Tappara kannustaija finaalipeliin. Huippua saada decibelli symfoni ulvomaan meidän -ja teidän kannattajien välillä! -Kaikki eväät kovaan vääntöön pitäis kyllä olla paikalla.tapkah skrev:Hey Luleåfans! After all, the ticket matter has been handled nicely from your side. Tappara fans who bought tickets in the H-section now have the right to buy a seat ticket in the arena!
See you guys on saturday at Coop!![]()
-Tervetuloa Luulajaan!
Jonken- Antal inlägg : 6174
Pajala likes this post
Monco- Antal inlägg : 268
Kneten and Serkan122 like this post
Nåja, vi fick ju inte ens ha vårat egna intro.Monco skrev:Varför i helvete sviker Lulefans laget i en final. Klackledarna orkade bara en period sedan tycker dom tydligen inte det är värt att stötta laget mer. 0-2 efter två perioder. Det går att vända.
Måljingel när bortalaget gör mål.
Musik i pauser som om det är något skit-VM.
CHL är pajasnivå.
Blinders- Antal inlägg : 4751
weHoo- Antal inlägg : 17
Det är väl ändå laget som ska stöttas, inte ljudanläggningen.Blinders skrev:Nåja, vi fick ju inte ens ha vårat egna intro.Monco skrev:Varför i helvete sviker Lulefans laget i en final. Klackledarna orkade bara en period sedan tycker dom tydligen inte det är värt att stötta laget mer. 0-2 efter två perioder. Det går att vända.
Måljingel när bortalaget gör mål.
Musik i pauser som om det är något skit-VM.
CHL är pajasnivå.
lhffan likes this post
Att dom fått oförtjänt kritik, vilket skitsnack. Ledarna för LuleåFans är riktiga idioter. Så länge Tobias Wahlroos och övriga sitter kvar i ledningen måste Luleå hockey avsluta allt samarbete med föreningen.weHoo skrev:Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället
Björnpappa- Antal inlägg : 200
Björnpappa skrev:Att dom fått oförtjänt kritik, vilket skitsnack. Ledarna för LuleåFans är riktiga idioter. Så länge Tobias Wahlroos och övriga sitter kvar i ledningen måste Luleå hockey avsluta allt samarbete med föreningen.weHoo skrev:Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället
Köper det. Är inte på överdrivet många hemmamatcher då man bor på annan ort, därav min återhållsamhet och med det galna tryck man fick till ifjol. Men alla besvikna supportrar som lämnade H-läktaren efter slutsignalen kan nog hålla med om att det är bland det ruttnaste dom sett
weHoo skrev:Björnpappa skrev:Att dom fått oförtjänt kritik, vilket skitsnack. Ledarna för LuleåFans är riktiga idioter. Så länge Tobias Wahlroos och övriga sitter kvar i ledningen måste Luleå hockey avsluta allt samarbete med föreningen.weHoo skrev:Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället
Köper det. Är inte på överdrivet många hemmamatcher då man bor på annan ort, därav min återhållsamhet och med det galna tryck man fick till ifjol. Men alla besvikna supportrar som lämnade H-läktaren efter slutsignalen kan nog hålla med om att det är bland det ruttnaste dom sett
Gick ut från H läktaren och dessa 3 idioter till klackledare står och hoppar och sjunger till Hooja precis efter slutsignal alltså vad är det för skämt till klackledare ? Kommer då fan inte sjunga en enda ramsa så länge dessa jävla låtsas supportrar är klackledare …. Hela H läktaren (undantaget fjortisarna som hänger med dom) tycker att dessa ledare är dåliga , kanske dags att kolla efter nya ? Eller så kommer vi nog mest troligt snart konkurrera med LHC om att vara sämst
kamelbullen- Antal inlägg : 257
Redbear and Kneten like this post
ezz, #96, Redbear, Lulefan, Donowitz, Pontaking, Puckad and like this post
Riktigt jävla lågvattenmärke i lördags av dom.
robin-_-- Antal inlägg : 41
Det börjar vara hög tid att bygga upp en ny supporterförening för ALLA supportrar. Övriga som står på H varje match borde även ta tillbaka klackledarrollerna från dessa pajaser. Det är inte Luleåfans läktare, det är LHFs läktare. Vår läktare.
Lulefan- Antal inlägg : 2169
Redbear, kokostrollet, icemask, Donowitz, Pontaking, Puckad, keevvs and like this post
Otroligt bra skrivet och på pricken rätt.Lulefan skrev:Är det verkligen en nyhet att Luleåfans idag inte bryr sig om varken hockey eller LHF? Det är en klubb av inbördes beundran där läktarkultur står i fokus, verkar viktigare än allt annat. De är dessutom extremt omogna och exkluderande mot supportrar som inte passar in i deras snäva mall.
Det börjar vara hög tid att bygga upp en ny supporterförening för ALLA supportrar. Övriga som står på H varje match borde även ta tillbaka klackledarrollerna från dessa pajaser. Det är inte Luleåfans läktare, det är LHFs läktare. Vår läktare.
Lehto- Antal inlägg : 627

Aldrig känts som att jag inte hör hemma där. Jag har varit med på ett hutlöst antal bortaresor också, där vi i klacken har ett bra drag, alla får vara med och alla välkomnas med öppna armar.
Det ÄR er ståplats, det är bara att gå dit och tjoa med dem. Ingen stoppar er.
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 273
Tony Moore, Redbear, Diktatorn, Puckad, Serkan122 and Joope like this post
Något jag funderade på var att det hade ju varit jäkligt mäktigt att ha lulevisan som hymn innan match. Jag gillar starkt att man infört Vårat Gäng och den kanske egentligen passar bättre men finns något väldigt starkt i lulevisan IMO. Hade såklart behövts kortas ner och mixas lite men något i stil med:
”
Snart går solen upp över Gültzauudens tak
Snart smälter isarna som Lule sitt ta
Ja, det vallfärdas till delfinen i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn
Och finns det ett hopp att finna?
Finns det nån tro på den tid som en gång var?
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna?
Denna visa, den handlar om min stad
Om gamla vänner och de som än finns kvar
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"”
Ingen musik till, bara H-läktaren. A capella. Gåshud.
JohanO, Blitzwagen and Jokerman ll like this post
weHoo skrev:Fan som utflyttad lulebo som numera får se vårat gäng från bortastå och sett dom flesta lagens traditioner/intron så står ju sig LHF jävligt högt i jämförelse.
Något jag funderade på var att det hade ju varit jäkligt mäktigt att ha lulevisan som hymn innan match. Jag gillar starkt att man infört Vårat Gäng och den kanske egentligen passar bättre men finns något väldigt starkt i lulevisan IMO. Hade såklart behövts kortas ner och mixas lite men något i stil med:
”
Det känns ju lite respektlöst att skriva om en död persons visa.
Panikvärvning- Antal inlägg : 438
Panikvärvning skrev:weHoo skrev:Fan som utflyttad lulebo som numera får se vårat gäng från bortastå och sett dom flesta lagens traditioner/intron så står ju sig LHF jävligt högt i jämförelse.
”
Det känns ju lite respektlöst att skriva om en död persons visa.
För mig är det mer en hyllning till en person med enorm talang som för evigt kommer att vara starkt förknippad med Luleå Hockey
JohanO, Kneten and Jokerman ll like this post
Hellcop- Antal inlägg : 558
Redbear, Donowitz, Lehto, Björnpappa and Sunderbyare like this post
Det kommer inte sluta förrän hockey blir en sport som inte framkallar känslorHellcop skrev:När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
icemask- Antal inlägg : 3990
kralle likes this post
icemask skrev:Det kommer inte sluta förrän hockey blir en sport som inte framkallar känslorHellcop skrev:När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
Det är väl skillnad på att ha känslor och skandera att man ska slå nån på käften eller bära ut folk på bår. Vanligtvis är det skillnad på människor och djur...
SatanicPanic- Antal inlägg : 405
Donowitz, Kneten and Björnpappa like this post
Skilj på det verkliga livet på gatan och vad som sjungs på en läktare.
kralle- Antal inlägg : 158
Diktatorn likes this post
Haha tack den förtjänade jagkralle skrev:Kolla din nic bild den är lite svar på det du talar om:)
Skilj på det verkliga livet på gatan och vad som sjungs på en läktare.

Unga vuxna hormonstinna killar och en del tjejer, det är sen mycket gammalt, på gott och ont. Det är en snabb kampsport som har många hårda kontakter på planen. Tar man bort kampmomentet i närkamperna så försvinner nog "de pubertala" uttrycken och det vill inte jag, hetsen kring hockeyn ger en extra dimension jag giillar. ALLT stannar dock i arenan, matchen är arenan, när man går hem är det "civilicerat" igen. Man håller det i hallen! (Har man spelat/deltagit i elitverksamhet tror jag man förstår).SatanicPanic skrev:icemask skrev:Det kommer inte sluta förrän hockey blir en sport som inte framkallar känslorHellcop skrev:När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
Det är väl skillnad på att ha känslor och skandera att man ska slå nån på käften eller bära ut folk på bår. Vanligtvis är det skillnad på människor och djur...
Senast ändrad av Tony Moore den fre 10 mar 2023, 19:14, ändrad totalt 1 gång
Sunderbyare likes this post
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Dom få gångerna det har spårat ur är väl när 08 lagen lockar fotbolls publik till hockeyn.
Diktatorn- Antal inlägg : 551
StålVrak1 and Joope like this post
Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Puckad- Antal inlägg : 10502
Puckad skrev:Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Sett Magnus Carlsen spela?!
Puckad likes this post
Urken skrev:Puckad skrev:Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Magnus Carlsen? Du menar killen som är mer intresserad att sprida anklagelser om att någon skall ha en AI-styrd buttplug inkörd i.. medan denne spelar än att faktiskt fokusera på sitt eget spel?

Hankburger- Antal inlägg : 6512
Hankburger skrev:Urken skrev:Puckad skrev:Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Magnus Carlsen? Du menar killen som är mer intresserad att sprida anklagelser om att någon skall ha en AI-styrd buttplug inkörd i.. medan denne spelar än att faktiskt fokusera på sitt eget spel?
Tell me more! Det här låter spännande!

Urken skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Puckad skrev:Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Tell me more! Det här låter spännande!![]()
https://screenshot-media.com/culture/sport/chess-anal-bead/
https://www.vice.com/en/article/5d3w9z/did-hans-neimann-cheat-at-chess-with-a-sex-toy-this-coder-is-attempting-to-find-out
Var tydligen ingen buttplug utan analkulor. Oberoende är hela situationen hysteriskt rolig och där ett tag var den både trending på twitter och Reddit. Tror deras schack subreddit fick 3 ggr så många medlemmar bara för att de ville följa dramat.

Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande![]()
Världen är en skum plats. Underhållande men skum.
Hankburger skrev:Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande![]()
Kanske vore en idé även för hockeyspelare? En allseende AI som skickar impulser, vilka spelaren ska följa: drop-pass, med mera.

Urken skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande![]()
Kanske vore en idé även för hockeyspelare? En allseende AI som skickar impulser, vilka spelaren ska följa: drop-pass, med mera.![]()
NHL 23 fast i verkliga livet? Personer med en handkontroll sitter på läktaren.
Hankburger skrev:Urken skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande![]()
Kanske vore en idé även för hockeyspelare? En allseende AI som skickar impulser, vilka spelaren ska följa: drop-pass, med mera.![]()
NHL 23 fast i verkliga livet? Personer med en handkontroll sitter på läktaren.
Äntligen någon med visioner

Har noterat att Enbom verkst ha lagt ner kvittrandet. Inte ens en tweet efter gårdagens guld.Snikne Ville skrev:"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!
Också skönt med ett möte med delar av styrelsen i LuleåFans i em. En mycket bra dialog där vi diskuterat den senaste tidens händelser. Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten i närtid. Vi vill lösa detta tillsammans!”
Enbom har nog ledsnat på att försöka föra en vuxen dialog med narcissisterna i lulefansSnikne Ville skrev:Har noterat att Enbom verkst ha lagt ner kvittrandet. Inte ens en tweet efter gårdagens guld.Snikne Ville skrev:"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!
Också skönt med ett möte med delar av styrelsen i LuleåFans i em. En mycket bra dialog där vi diskuterat den senaste tidens händelser. Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten i närtid. Vi vill lösa detta tillsammans!”
Björnpappa likes this post
Nu kommunicerar han ju iofs med alla på twitter o gör det väl generellt vare sig sämre eller bättre än någon annan. Det är väl mer när han, direkt eller indirekt, adresserar Luleåfans som jag har lite problem med anslaget. Nåja, nu är ju detta egentligen OT o jag lämnar Enboms kvittrande här. I vart fall i denna tråd.icemask skrev:Enbom har nog ledsnat på att försöka föra en vuxen dialog med narcissisterna i lulefansSnikne Ville skrev:Har noterat att Enbom verkst ha lagt ner kvittrandet. Inte ens en tweet efter gårdagens guld.Snikne Ville skrev:"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!
Nu sparkar vi tydligen alla spelare med klubbhjärta. och "business" går före. Bra att vi försöker förändra från årets säsong. Fortsätter detta med banderoller och annat nästa säsong tycker jag man borde porta en dela av corsica boys/ lulefans. Det är noll klubbhjärta att som supporter inte stå upp för sitt lag och anse att man ska förlänga med spelare för att göra "deras fans" nöja. Idioti
Ishockey idag handlar mindre och mindre om klubbhjäta. Vi får bygga en stomme med ett fåtal spelare från länet/med lule hjärta. Men samtidigt sticker alla talanger och toppspelare i ligan till Schweiz eller NHL/AHL
DaVoc- Antal inlägg : 215
Pontaking and Serkan122 like this post
DaVoc skrev:Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!
Nu sparkar vi tydligen alla spelare med klubbhjärta. och "business" går före. Bra att vi försöker förändra från årets säsong. Fortsätter detta med banderoller och annat nästa säsong tycker jag man borde porta en dela av corsica boys/ lulefans. Det är noll klubbhjärta att som supporter inte stå upp för sitt lag och anse att man ska förlänga med spelare för att göra "deras fans" nöja. Idioti
Ishockey idag handlar mindre och mindre om klubbhjäta. Vi får bygga en stomme med ett fåtal spelare från länet/med lule hjärta. Men samtidigt sticker alla talanger och toppspelare i ligan till Schweiz eller NHL/AHL
Vem ska prata med Corsica Boys? Du eller?
Panikvärvning- Antal inlägg : 438
Bara att sluta mata trollen så dör de av svält, hörs de inte finns de intePanikvärvning skrev:DaVoc skrev:Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!
Vem ska prata med Corsica Boys? Du eller?
Hankburger, Serkan122 and DaVoc like this post
DaVoc skrev:Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!
Instämmer helt. Det sämsta som hänt Luleå hockey, trots skuggans debacel
Pontaking- Antal inlägg : 583
De hade fått allt de önskar.
Lulefan- Antal inlägg : 2169
Vi på sitt är bara "Marginalsupportrar" enligt vissa inom LuleåFans. Hertsörinken borde passa bra, inget kommersiellt tjafs där inte.Lulefan skrev:Luleåfans kan ju alltid starta ett eget hockeylag och spela på Hertsöns IP eller något, man vill ju inte att business ska styra och man vill ju bara ha spelare från trakten. Sittplats är ju för fjantar ändå.
De hade fått allt de önskar.
Björnpappa- Antal inlägg : 200
Pontaking likes this post
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
|
|