Luleåfans

+75
Langelevefabricius
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
79 posters

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll fre jan 05, 2024 2:56 pm

”Onda banderoller ger dålig karma hos hockeygudarna”.
Zamboni 30 december 2023


…………………………..

Sehlberg och Baudin 

Vilka pajasar
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan fre jan 05, 2024 7:55 pm

Att LuleåFans är ett gäng pajaser är väl inget nytt.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll lör jan 06, 2024 5:47 pm

Vill gå på hockey men då är risken att jag ska ”fronta” nån banderoll med nått idiotiskt budskap.

Så jag ställer in.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll lör jan 06, 2024 7:08 pm

Hade rätt. 


Mimmi Åkerlund

”Hemmastå håller upp en banderoll med orden: "Skuggan: Bli ihågkommen för guldet på isen, inte för att du satte oss i skiten"
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan lör jan 06, 2024 7:11 pm

Jokerman ll skrev:Hade rätt. 

Mimmi Åkerlund

Hemmastå håller upp en banderoll med orden: "Skuggan: Bli ihågkommen för guldet på isen, inte för att du satte oss i skiten"
Fråga: Exakt vem är ”hemmastå”? 
Namnen tack.

Det är en liten klick töntar som tror sig tala för hela läktaren och supportrar i stort.

Kommer fortsätta såhär tills de vettiga personerna i leden och på läktarna tar tag i det och sätter stopp för det.
Har pågått i rätt många år nu att ett gäng förväxta fjortisar fått förstöra.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

icemask likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll lör jan 06, 2024 7:16 pm

Lulefan skrev:
Jokerman ll skrev:Hade rätt. 

Mimmi Åkerlund

Hemmastå håller upp en banderoll med orden: "Skuggan: Bli ihågkommen för guldet på isen, inte för att du satte oss i skiten"
Fråga: Exakt vem är ”hemmastå”? 
Namnen tack.

Det är en liten klick töntar som tror sig tala för hela läktaren och supportrar i stort.

Kommer fortsätta såhär tills de vettiga personerna i leden och på läktarna tar tag i det och sätter stopp för det.
Har pågått i rätt många år nu att ett gäng förväxta fjortisar fått förstöra.
Tyvärr har du rätt.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll mån jan 08, 2024 12:50 pm

Dagens Kuriren:

”Thomas Andersson ordförande för Luleåfans. Han var på plats under matchen men såg inte själva banderollen. Han vet dock att det är en enskild supporterfalang på H-läktaren som står bakom den och kritiken mot sportchefen….”

Anonymt också. Fyfan.

Man har tagit över något som betytt mycket för oss fans och man har totalsabbat det. TOTALT! Lägg ner skiten!

Vägrar stå på H tills man lagt ner skiten och den ”enskilda supporterfalangen” lämnat. Det är vi supportrar som måste sätta ner foten, annars kommer det inte bli nån förändring.

Man skäms som norrbottning. Man skäms som Luleå Hockey-supporter.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa mån jan 08, 2024 12:56 pm

Jokerman ll skrev:Dagens Kuriren:

”Thomas Andersson ordförande för Luleåfans. Han var på plats under matchen men såg inte själva banderollen. Han vet dock att det är en enskild supporterfalang på H-läktaren som står bakom den och kritiken mot sportchefen….”

Anonymt också. Fyfan.

Man har tagit över något som betytt mycket för oss fans och man har totalsabbat det. TOTALT! Lägg ner skiten!

Vägrar stå på H tills man lagt ner skiten och den ”enskilda supporterfalangen” lämnat. Det är vi supportrar som måste sätta ner foten, annars kommer det inte bli nån förändring.

Man skäms som norrbottning. Man skäms som Luleå Hockey-supporter.

Fast vad är problemet med den banderollen? Gissningsvis står halva sittplats bakom den också.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Urken, Dustin, Kneten and mikulix like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Dustin mån jan 08, 2024 2:19 pm

Jokerman ll skrev:Dagens Kuriren:

”Thomas Andersson ordförande för Luleåfans. Han var på plats under matchen men såg inte själva banderollen. Han vet dock att det är en enskild supporterfalang på H-läktaren som står bakom den och kritiken mot sportchefen….”

Anonymt också. Fyfan.

Man har tagit över något som betytt mycket för oss fans och man har totalsabbat det. TOTALT! Lägg ner skiten!

Vägrar stå på H tills man lagt ner skiten och den ”enskilda supporterfalangen” lämnat. Det är vi supportrar som måste sätta ner foten, annars kommer det inte bli nån förändring.

Man skäms som norrbottning. Man skäms som Luleå Hockey-supporter.


Kan ha mycket åsikter om många inom Luleåfans, men hur ska du få ”den enskilda supporterfalangen” att lämna och varför? Du har ju friheten att starta en egen supporterfalang om du så vill det. Vi lever väl ändå i en liberal demokrati. Hur töntiga än ”corsica boys” är så får de väl måla vilken banderoll de vill så länge det följer Svea rikes lag, sen kan man så klart tycka det är olämpligt.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Burskydd tis jan 09, 2024 8:46 pm

Dessa 25-30 vilsna…HEY… måste säga det är Luleå Hockeys svans som tyvärr får för mycket space. Önskar att ZELO,GLENN osv har ett rejält kvartssamtal med dom.

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Björnpappa tis jan 09, 2024 9:29 pm

Burskydd skrev:Dessa 25-30 vilsna…HEY… måste säga det är Luleå Hockeys svans som tyvärr får för mycket space. Önskar att ZELO,GLENN  osv har ett rejält kvartssamtal med dom.
Zelo kommer knappast att ta tag i det här, han är för insyltad i dessa individer. Han vill nog vara kompis med alla. Jag tror att de ser Glenn som bara en gubbe som förvisso har varit på stå innan deras föräldrar var födda. Det skulle kanske vara Toyne som kan ha lite förtroende bland övriga på stå.


Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Burskydd tis jan 09, 2024 9:44 pm

Från Andre Jonsson och Kurirens anteckningar:
” Den 27-årige André Jonsson gjorde dem sällskap någon säsong innan ståplatssektionen på arenans bortre kortsida byggdes.
- Jag är inte intresserad av hockey på det sätt Glenn och Mattias är, säger han.”

Burskydd

Antal inlägg : 541
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan ons jan 10, 2024 10:10 am

Burskydd skrev:Från Andre Jonsson och Kurirens anteckningar:
” Den 27-årige André Jonsson gjorde dem sällskap någon säsong innan ståplatssektionen på arenans bortre kortsida byggdes.
- Jag är inte intresserad av hockey på det sätt Glenn och Mattias är, säger han.”

Och de kallar andra för hockeymördare.

Kan de inte syssla med "läktarkultur" på egen hand, förslagsvis i en gympasal någonstans? Det är väl ändå lite för lyxigt med en stor arena.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Björnpappa likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lasse Proppmätt ons jan 10, 2024 12:03 pm

CKa skrev:
Jokerman ll skrev:Dagens Kuriren:

”Thomas Andersson ordförande för Luleåfans. Han var på plats under matchen men såg inte själva banderollen. Han vet dock att det är en enskild supporterfalang på H-läktaren som står bakom den och kritiken mot sportchefen….”

Anonymt också. Fyfan.

Man har tagit över något som betytt mycket för oss fans och man har totalsabbat det. TOTALT! Lägg ner skiten!

Vägrar stå på H tills man lagt ner skiten och den ”enskilda supporterfalangen” lämnat. Det är vi supportrar som måste sätta ner foten, annars kommer det inte bli nån förändring.

Man skäms som norrbottning. Man skäms som Luleå Hockey-supporter.

Fast vad är problemet med den banderollen? Gissningsvis står halva sittplats bakom den också.
Vilken av banderollerna? Kempes eller Skuggan banderollen?
Jag är på sittplats jag står inte bakom någon av dessa.
För det första är inte säsongen över ännu och vi spelade riktigt bra i höstas dock med Kempe i laget och det var ju hans kedja som var bäst egentligen och än finns chans att vända detta utan Kempe så Skuggan banderollen är bara patetisk
Sen är det så rent speltaktiskt så spelar inte laget efter systemet precis som förra året man gör inte jobbet UTAN PUCK som man ska det upprepar choacherna i alla intervjuer hela tiden och man verkar ju träna på det då dom hoppas att det ska funka till varje match men tyvärr så funkar det inte just nu det är nyckeln till hela LHF,s spelide' sitter det så är vi oerhört svårslagna.
Kempe banderollen är inte alls bra trivs inte spelaren i staden när resten av familjen INTE ville bosätta sig här finns ju inget att göra dock kan man tycka att han borde kunnat kämpa dom få månader som är kvar men mer pengar bättre socialt liv lockade mer och då valde han att lämna.
Jag tycker ståplats ska ägna sig åt att heja på laget inte att leka sportchefer eller tro att man vet hur en förening fungerar och att det är så lätt som att spela TV-spel
Nu sitter ju en från Lulefans i styrelsen och jag lovar att han får ut NOLL av detta och det kommer inte gagna lulefans nåt i slutändan HV fansen har försökt med det tidigare utan att Hv fansen fattade ett dugg ändå.
Stryrelsemöten måste ju vara något av det tråkigaste som finns men ändå ett måste i en förening att ha styrelsemöten på en pub med en massa öldrickande är långt ifrån samma sak

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Redbear, icemask and Ekan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore ons jan 10, 2024 2:47 pm

Burskydd skrev:Från Andre Jonsson och Kurirens anteckningar:
” Den 27-årige André Jonsson gjorde dem sällskap någon säsong innan ståplatssektionen på arenans bortre kortsida byggdes.
- Jag är inte intresserad av hockey på det sätt Glenn och Mattias är, säger han.”
Jag tycker det är lite väl ur sin kontext, så jag tar risken att klistra in hela artikeln:
https://kuriren.nu/story-sport/ishockey/artikel/i-lulea-ar-det-drag-det-ar-sedan-gammalt/l7y0y88l

Det som har kommit att benämnas som "Luledrag" är ingen ny företeelse. Den i Luleå så starka supporterkulturen, som sådana som Glenn Drugge, Mattias Sehlberg och André Jonsson är en del av, är över 50 år gammal. "Det brukar heta att Hammarby var det första laget i Sverige att ha en klack, och det kanske de var, men Glenn och de andra kan inte ha varit långt efter, och den kultur som har vuxit fram sedan dess är något att vara stolta över", säger André Jonsson.

H-läktaren är en speciell plats.
– Jag har, genom åren, hört många likna oss med en sekt, och lite så är det väl också. Om man ska vara ärlig, säger Glenn Drugge.
– Det är som det alltid har varit. Lule mot Sverige, säger Mattias Sehlberg med ett flin.
– Jag vill inte att vi ska vara omtyckta, jag vill att alla andra ska förakta oss, säger André Jonsson.

Kent Sundén, som spelade för Luleå Hockey fram till 1980, går förbi nedanför H-läktaren och vinkar när han får syn på Glenn Drugge.
– Förr i tiden var det nästan bara norrbottningar i laget, många av dem var också i ungefär samma ålder som oss supportrar, och det var en härlig gemenskap. När man gick från ishallen efter en seger kändes det som att man själv hade en del i den, säger Glenn Drugge.
En lojalare supporter än Glenn Drugge är svår att hitta. Han har sjungit fram Luleå Hockey sedan 1977 och stöttade IFK Luleå innan sammanslagningen med Luleå SK.
– Den första matchen jag gick på spelades i Boden. Delfinen var ju inte färdig förrän 1970, och för oss som kom från Luleå fanns det inget annat alternativ än ståplats, säger Glenn Drugge.
– Jag och tre av de jag brukade stå med på den gamla ståplatsläktaren köpte säsongskort på sittplats när ishallen byggdes om, men det var inte min grej och jag klarade bara av sitta där i tre matcher. Sedan gick jag och ställde mig här, fortsätter han.
– Det är inte så länge tills jag är i Glenns ålder och jag kan absolut se mig själv stå kvar här då, säger Mattias Sehlberg.
– Jag har svårt att se mig själv någonsin lämna läktaren, säger André Jonsson.
– I många av de andra klackarna är det knappt någon som är över 15 år, så vi skiljer oss från dem på det sättet, säger Glenn Drugge.

2008 års läktarbyte var betydelsefullt.
– Jag tror inte att vi hade varit den klack vi är i dag om vi stått kvar uppe i hörnet, men nu känns det som att vi börjar växa ur den här läktaren, och inom tio år behöver det hända något om vi ska kunna fortsätta utvecklas, säger André Jonsson.
– Sedan skulle vi ju vilja ha bortaläktaren mitt emot oss, säger Mattias Sehlberg.
Det var tomteblossen som gjorde Luleå Hockeys supportrar kända.
– Det var min ena brorsas och vår grannes idé, de hade sett att publiken i Köln hade tomtebloss när det var ett inslag om Hardy Nilsson i Sportspegeln, och tyckte det såg häftigt ut. Så vi köpte på oss en massa och delade ut dem innan en match, på den tiden var det ju inte så noga. Började det brinna så fick vi väl släcka, säger Glenn Drugge.

Han tillägger: – Sedan började vi åka på bortaresor när jag fick mitt körkort. I början var det bara några stycken som följde med, fast vi blev fler och fler, och fick efter ett tag börja hyra bussar. När vi kvalade mot Timrå fyllde vi nio bussar, men första gången vi mötte Skellefteå efter de hade tagit sig upp i elitserien var vi ännu fler. Då fyllde vi elva bussar. Jag minns att Skellefteås spelare mest åkte och tittade på oss när de värmde upp.

Hur stod ni er gentemot de andra klackarna?
– Bra. Djurgården har alltid haft ett bra stöd när de spelat hemma. Men vi brukade vara tusentals i Stockholm och i modern tid är det bara match sju i 2011 års kvartsfinalserie mot dem och match fem i finalen 2022 som går att jämföra med hur det var här i Delfinen under 1970- och 80-talet.

De fick snabbt något av ett rykte utmed kusten.
– Det stod alltid ett tiotal polispatruller och väntade på oss när vi kom till Örnsköldsvik. De ville väl skrämma upp oss, så att vi inte trodde vi kunde komma dit och göra vad som helst, säger Mattias Sehlberg och skrattar.

När polisens agerande efter en match i Skellefteå i början av 2007 kommer på tal blir han genast allvarlig.
– Det var många som var skakade efteråt och det kunde ha slutat betydligt värre än vad det gjorde, säger Mattias Sehlberg och berättar att polisens utredning av händelsen lades ned eftersom deras kamera av någon anledning gick i backen i samma ögonblick som insatschefen gick upp på läktaren och började spruta pepparsprej omkring sig.
– Vad lägligt, säger André Jonsson.
– Det började med att Skellefteås ordningsvakter försökte stoppa folk som ville hem efter att ha blivit kvartvingade på läktaren långt efter matchens slut, berättar Mattias Sehlberg.

Jargongen på läktaren var betydligt råare förr i tiden.
– Tonen var rätt hård även på 1990-talet, säger Mattias Sehlberg.
– Ja, vi kunde gå hårt åt vissa spelare, men det var inte så mycket bråk, säger Glenn Drugge.

André Jonsson: – Inte? Hotade de inte att stänga Delfinen för att det bråkades så mycket?
– Jo, det var för att några sprang över på andra sidan och började slåss med bodensarna under ett derby. Sedan kommer jag ihåg att de släckte lyset en gång när det var bråk i Björknäshallen. Det där var mer än hockeymatcher, säger Glenn Drugge.
– De flesta tyckte nog det var hemskt komma upp hit. Det är kallt, mörkt och jävligt här. Sedan möttes de alltid av ett jävla liv. De var ju tvungna att gå förbi H-läktaren när de skulle ut och värma upp innan matcherna och det skreks och slängdes mycket skit, säger Mattias Sehlberg och skrattar.
– Sedan fick de Lasse Lindgrens svettiga handske upptryckt i ansiktet så fort pucken släpptes, säger Glenn Drugge.

Nu för tiden är det André Jonsson som leder klacken med hjälp av Hampus Ek.

Under 1970- och 80-talet hade de ingen klackledare och en trumma skaffade de först i mitten av 1990-talet.
– Vi var några grabbar, bland annat jag och mina brorsor, som brukade starta ramsorna vi körde på den tiden. Den de flesta förknippar mig med är väl "Ge mig ett L", säger Glenn Drugge.
Det var hösten 1986 den då nioårige Mattias Sehlberg anslöt.
– Jag såg upp till Glenn och de andra som stod på H-läktaren och förde liv under matcherna och blev precis som honom kvar, säger han.
Några år senare bildade han och några andra supportrar Redtags.
Vad är det som har gjort att ni står här än i dag – är det kärleken till föreningen, lokalpatriotism, stämningen, gemenskapen – eller något annat?
– En blandning av allt det där, skulle jag säga, fast jag tror det är gemenskapen som gör att de flesta blir kvar här, säger Mattias Sehlberg.
– På den här läktaren spelar det ingen roll hur gammal du är, vad du jobbar med, vilket kön du har eller vilken som är din etnicitet. Här står du för att du älskar Luleå Hockey. Jag umgås inte med alla jag brukar stå tillsammans med på läktaren, men det här är ett gemensamt intresse, och när det är match snackar vi och har kul ihop, fortsätter han.
– Jag trodde det skulle förändras med åren, men det har blivit till en livsstil, och jag har sett det som min skyldighet att föra det vidare till mina grabbar och brorsorna, säger Glenn Drugge.
Mattias Sehlberg nickar instämmande.

Den 27-årige André Jonsson gjorde dem sällskap någon säsong innan ståplatssektionen på arenans bortre kortsida byggdes.
– Jag är inte intresserad av hockey på det sätt Glenn och Mattias är, säger han.
Han hoppas förstås också att det ska gå bra för Luleå Hockey.
Under matcherna står han dock för det mesta med ryggen mot Coop Norrbotten Arenas is.
– Jag är en introvert människa, och går inte in i ett rum som är fullt med människor och tar över det. Men när jag står på räcket tänker jag inte på att jag har över 1 000 människor framför mig och skäller ofta på folk som inte bidrar, säger André Jonsson.
– Du måste kunna få folk att öppna käften om du ska vara klackledare. Nog hände det att jag gick lite väl hårt åt folk som inte bidrog, när jag var det. Jag tycker inte det är okej att stå och hålla på med sin telefon eller något sådant när man står här. Står man här så är man med och sjunger fram Luleå Hockey, säger Mattias Sehlberg och ler.
– Sedan fattar tyvärr inte de som bara står på H-läktaren för att uppleva stämningen att de försämrar den genom att uppta platser som hade kunnat gå till någon som faktiskt bidrar, säger André Jonsson.

– 95 procent av oss som gick på matcherna förr i tiden gjorde det för att stötta laget, berättar Glenn Drugge.

De upplever återväxten som god.
– Det kommer nytt folk till H-läktaren hela tiden, säger Glenn Drugge.
– En del garvade åt mig när jag gick i högstadiet, men i dag är det lite coolt att stötta sitt lokala lag, på gott och ont, säger André Jonsson.
Mattias Sehlberg: – Det är många av de som står på läktaren som sjunger med. Sedan är vi som är på alla matcher och alltid bidrar ungefär 200.
– Det finns en jävla stolthet här, här är det inte bara en skojig grej. Som det verkar vara i Växjö och många andra städer. Enligt    min mening är vi också bäst i landet, säger André Jonsson.
– Jag tycker vi är överlägsna, säger Glenn Drugge.

De värnar om det som gör H-läktaren unik.
– Jag gör aldrig om misstaget att köra en annan ramsa än den vi alltid brukar köra precis efter nedsläpp, säger André Jonsson och berättar att han aldrig har blivit så utskälld som han blev den där gången han tänkte att det kunde vara kul att testa något nytt.

Det är många som har åsikter om dem.
– Framför allt folk på Facebook. Det tyder väl på att det finns någon form av engagemang, men jag bryr mig inte så mycket om vad folk som inte är villiga att ställa sig på läktaren och bidra tycker, säger André Jonsson och ler.

Det hade varit en annan sak om åsikterna som framförs kom från någon på läktaren?
– Absolut. Att beklaga sig i någon Facebookgrupp när det har använts pyroteknik eller skrikits något taskigt är enligt mig inte särskilt konstruktivt. Fast alla är välkomna till H-läktaren.

Han tillhör en gruppering som kallar sig för Corsica boys och var de som initierade samtalet några supportrar hade med en representant från laget efter 2021 års svaga start.
– Vi fick en del kritik för det där, men vi kommer att stå kvar på den här läktaren även om Luleå Hockey åker ur, det spelar ingen roll om vi så spelar i tvåan. Allt som görs grundar sig i ett engagemang, som tar sig olika uttryck. Sedan är det ofta det negativa folk pratar och skriver om, säger André Jonsson.

Han tillägger: – Inte att det var folk från vår gruppering som gjorde tifot vi hade i hemmapremiären. Vi bryr oss inte så mycket om vad gemene man tycker, eller vad vi som gruppering har för rykte, men vi är inte skyldiga till allt vi anklagas för. Som det där Isac Brännström råkade ut för, när det i början av förra säsongen kom ut att han hade skrivit på för HV71. Jag fattar att en del upprördes av det. Fast det var ingen i Corsica boys som åkte hem till honom.
Sedan börjar han och Glenn Drugge skoja med varandra.
– Vi tycker inte alltid lika, och det har säkert hänt att du tänkt att jag är dum i huvudet och kan dra åt helvete, men att alla inte bara håller med är i grunden utvecklande, säger André Jonsson.
– Så småningom kommer den yngre generationen på läktaren också att ta vid och bygga vidare på det vi har skapat, säger Mattias Sehlberg.

När det 2008 var nära att bli kval tömde de då oroliga supportrarna H-läktaren mitt under en match. I protest mot hur Luleå Hockey styrdes.
– Jag minns att det var ganska hetsig stämning när Roger Rönnberg kom bort till oss efter matchen, men det var inte för att vi tyckte han och Roger Kyrö gjorde ett dåligt jobb som det där gjordes. Utan det handlade om att folk inte längre tyckte det fungerade med ett ideellt sportråd och ville att de skulle anställa (Lars) ”Osten” (Bergström) som sportchef, säger Glenn Drugge.
– Det valde de nya klubbdirektörerna också att göra, och det var nog tur. För efter att ha missat slutspel den första säsongen gick det bara uppåt tills de förlorade den där finalen, fortsätter han.
– Inom Luleå Hockey tycker de förmodligen att vi supportrar är rätt jobbiga att ha att göra med ibland, säger André Jonsson.
– Även om det brukar heta att vi gör det tillsammans så tycker jag det finns saker som vi supportrar inte ska lägga oss i, säger Glenn Drugge.
– Jag tycker det är rimligt att vi som lever för Luleå Hockey har krav på de som lever på Luleå Hockey och skulle exempelvis inte finna mig i om de värvade Robin Kovacs, eller någon annan spelare som inte bör representera vår förening, säger André Jonsson.

Supportrarna har sedan i somras en egen representant i Luleå Hockeys styrelse, Luleåfans tidigare ordförande, Stefan Baudin.
– Relationen oss och föreningen emellan har blivit bättre, men nog finns det saker vi har synpunkter på, och det känns bra att ha en supporterrepresentant i styrelsen. Han är ju också en människa många av oss känner förtroende för, säger André Jonsson.

På lördagen 30/12 åker de och några hundra andra supportrar till Skellefteå för att stötta sitt lag.
– Det är för att de inte är lika intresserade som oss vi kan komma över flera hundra biljetter mer än de vi är garanterade, det är inte möjligt här, biljetterna till derbyna tar ju slut nästan direkt de släpps, men jag hoppas att de någon gång försöker utmana oss och har inga problem med att de får hela sittplatssektionen ovanför bortastå. Lite motstånd hade gjort oss ännu bättre, säger Mattias Sehlberg.
– Äh. För mig får Skellefteå gärna åka ur SHL, säger Glenn Drugge med ett garv.
– Jag hade skämts efter det senaste derbyt där nere om jag varit en av dem, men de verkar inte bry sig tillräckligt för att försöka förhindra det från att hända igen och jag förväntar mig något liknande på lördag, säger André Jonsson.
Luleåfans  - Sida 8 Webp
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll ons jan 10, 2024 7:53 pm

Luleåfans  - Sida 8 Img_1118

Det är inte hockeykultur – det är bara pinsamt

INSÄNDARE KURIREN 4 januari


”Hur tänker nötterna egentligen?” 


Insändare reagerar starkt på banderollen på läktaren i Coop Arena.


"Pappa, vad står det för text på den där banderollen?".


Jag blir så jävla förbannad på hur nötterna tänker egentligen.


Luleå har den överlägset bästa ståplatspubliken i hela SHL så varför ska ni låta folk som redan tycker att vi hockeyfans är ett gäng lågintelligenta alfapojkar/män med skev kvinnosyn som älskar att skrika **** när tillfälle ges få vatten på sin kvarn?


Missförstå mig rätt nu, kära vänner!
• Jag har gått på hockey sen jag var sju år gammal.


• Jag älskar Luleå Hockey med hela mitt hjärta och följer varenda match med engagemang och frenesi.


• Jag älskar att stå på H i med och motgång.


• Jag tycker Kempe är en riktig idiot och borde förpassas så snabbt som möjligt till en b-liga i Armenien.


MEN, jag tycker det är sjukt smutsigt att jobba på detta sätt för även om man är extremt besviken så är detta sätt INTE att visa hjärta för sitt lag.


Det liknar mer samma stil som snubben som kläckte den "briljanta" idén att åka hem till lsac Brännström förra året och härja utanför hans hus där hans familj även befann sig.


På matchbanderollen stod det "Som en **** suger du ut pengar och bespotta vårt emblem, må dina knän för evigt ge dig problem"

Jag tänker inte gå in på att det är felaktigt grammatiskt formulerat eftersom det borde ha stått "bespottar" och inte "bespotta" utan budskapet visar ju kortfattat att man ser ner på kvinnor eftersom horor "suger ut pengar". 

Retoriken blir att det är de utsatta kvinnorna som borde skylla sig själva (garanterat är man på team Paolo Robertos sida) eftersom de tar männens pengar och sen kryddar man det med att önska Kempe en livslång invaliditet…


Skulle jag säga det till mina tre yngsta tjejer, 11, 9 och 4 år gamla, när de frågar vad som egentligen står på banderollen?


Jag har många vänner på ståplats och några kanske till och med är inblandade i skapandet av denna banderoll men snälla, det här är fan inte vacker hockeykultur utan detta är bara extremt pinsam, ålderdomlig diskriminerings- och hatretorik och sånt vill då inte jag ha på matcherna när jag och mina barn går och hejar fram laget i våra hjärtan!


Kärlek och Revolt!
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

icemask, Lehto and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Facklan13 tor jan 11, 2024 12:57 am

Jokerman ll skrev:Luleåfans  - Sida 8 Img_1118

Det är inte hockeykultur – det är bara pinsamt

INSÄNDARE KURIREN 4 januari


”Hur tänker nötterna egentligen?” 


Insändare reagerar starkt på banderollen på läktaren i Coop Arena.


"Pappa, vad står det för text på den där banderollen?".


Jag blir så jävla förbannad på hur nötterna tänker egentligen.


Luleå har den överlägset bästa ståplatspubliken i hela SHL så varför ska ni låta folk som redan tycker att vi hockeyfans är ett gäng lågintelligenta alfapojkar/män med skev kvinnosyn som älskar att skrika **** när tillfälle ges få vatten på sin kvarn?


Missförstå mig rätt nu, kära vänner!
• Jag har gått på hockey sen jag var sju år gammal.


• Jag älskar Luleå Hockey med hela mitt hjärta och följer varenda match med engagemang och frenesi.


• Jag älskar att stå på H i med och motgång.


• Jag tycker Kempe är en riktig idiot och borde förpassas så snabbt som möjligt till en b-liga i Armenien.


MEN, jag tycker det är sjukt smutsigt att jobba på detta sätt för även om man är extremt besviken så är detta sätt INTE att visa hjärta för sitt lag.


Det liknar mer samma stil som snubben som kläckte den "briljanta" idén att åka hem till lsac Brännström förra året och härja utanför hans hus där hans familj även befann sig.


På matchbanderollen stod det "Som en **** suger du ut pengar och bespotta vårt emblem, må dina knän för evigt ge dig problem"

Jag tänker inte gå in på att det är felaktigt grammatiskt formulerat eftersom det borde ha stått "bespottar" och inte "bespotta" utan budskapet visar ju kortfattat att man ser ner på kvinnor eftersom horor "suger ut pengar". 

Retoriken blir att det är de utsatta kvinnorna som borde skylla sig själva (garanterat är man på team Paolo Robertos sida) eftersom de tar männens pengar och sen kryddar man det med att önska Kempe en livslång invaliditet…


Skulle jag säga det till mina tre yngsta tjejer, 11, 9 och 4 år gamla, när de frågar vad som egentligen står på banderollen?


Jag har många vänner på ståplats och några kanske till och med är inblandade i skapandet av denna banderoll men snälla, det här är fan inte vacker hockeykultur utan detta är bara extremt pinsam, ålderdomlig diskriminerings- och hatretorik och sånt vill då inte jag ha på matcherna när jag och mina barn går och hejar fram laget i våra hjärtan!


Kärlek och Revolt!


Var en hyfsat mild banderoll jämfört med om jag hade fått bestämma. Kempe förblir och kommer alltid minnas som en utsugande ****. Vill man lura i barnen en verklighet som inte finns så gå och kolla i parken när gamlingarna spelar boule.

Vad är det med detta PK land att man inte får uttrycka sig. Det han gjorde kommer aldrig någonsin glömmas bort och jag hoppas verkligen att Tyrre får möta Kempe någongång framöver och trycka till han med några extra skär. Fyfan alltså vilket avskum.

Facklan13

Antal inlägg : 14
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hjalmar_Vuopio tor jan 11, 2024 8:37 am

[quote="Jokerman ll"]Luleåfans  - Sida 8 Img_1118

Det är inte hockeykultur – det är bara pinsamt

INSÄNDARE KURIREN 4 januari


”Hur tänker nötterna egentligen?” 


Insändare reagerar starkt på banderollen på läktaren i Coop Arena.


"Pappa, vad står det för text på den där banderollen?".


Jag blir så jävla förbannad på hur nötterna tänker egentligen.


Luleå har den överlägset bästa ståplatspubliken i hela SHL så varför ska ni låta folk som redan tycker att vi hockeyfans är ett gäng lågintelligenta alfapojkar/män med skev kvinnosyn som älskar att skrika **** när tillfälle ges få vatten på sin kvarn?


Missförstå mig rätt nu, kära vänner!


Alla som använder uttrycket "missförstå mig rätt" borde bestraffas med tillträdesförbud till samtliga publika evenemang på obestämd tid
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 188
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll tor jan 11, 2024 6:07 pm

”Det är för mycket skuld och skam i Sverige, sägs det.


För lite, säger jag.

Och det är fel svenskar som skäms.


För fel skuld.”


Bodil Malmsteen
Ur Det är fortfarande ingen ordning på mina papper, 2003
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Jokerman likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll tor jan 11, 2024 11:09 pm

Den enfaldiga supporterfalangen:


Ja det är ni 


Var står det att just ni ska föra Lulefans talan? 

Snälla bli normala - bli Leul´håsa faoter igen och be om ursäkt.


Det här blev fel


Vi är inte mer än människor 

Älska
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa tor jan 11, 2024 11:28 pm

Jokerman ll skrev:Den enfaldiga supporterfalangen:


Ja det är ni 


Var står det att just ni ska föra Lulefans talan? 

Snälla bli normala - bli Leul´håsa faoter igen och be om ursäkt.


Det här blev fel


Vi är inte mer än människor 

Älska

Det blev inte fel. Sluta tro att du är en bättre supporter än dom som på riktigt lägger ner tid och pengar på laget.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Summering senaste tidens debatt.

Inlägg av Stefan S fre jan 12, 2024 5:35 am

Kempe: Sätter din egen heder på spel pga mammon. Klart det inte handlar om trivsel, bara svepskäl för att kunna kräma ut det sista rent ekonomiskt i sin karriär.

Skuggan: Förstår inte riktigt kritiken. Tycker han och Engman höjdes till skyarna för nåt år sedan när vi fick Omark och fyndet Andreasson.
Kempe debaklet var svårt att förutse för vemsomhelst.  Luleå har typ 11 nya spelare i år och är i en tillfällig svacka nu.
Landa i furnuft och verklighet! Det Luleå behöver nu är mer energi på isen inte flera nya kostnader på svindyra spelare om nu inte fler skador uppstår såklart.

Banderoller: Klipp er och skaffa ett jobb istället för att tillverka destruktiva banderoller !

Stefan S

Antal inlägg : 5
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask lör jan 13, 2024 11:30 am

Om bara de på H förstod hur illa de skadar varumärket Luleå Hockey med sina banderoller och försök att vara fansens talespersoner och ställa krav på föreningen
Om de fortsätter som de gör så lämnar publik och sponsorer klubben men då kommer nog en ny banderoll om att det är någon annans fel, i deras ögon är de själva helt ofelbara och kan aldrig ställas till ansvar för något, därför krävs ingen förklaring eller behövs fakta när de gör sina utspel, allt de klara av är att kräva förändring utan att ha lösningar för de kan alltid klaga på nytt om det inte blir som de trodde
Det går inte att förändra 2 sorters människor att tänka om, det är miljömuppar och idioter, sen vem av de 2 som författar banderollerna låter jag vara osagt
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Lulefan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore tis jan 16, 2024 10:58 pm

Åker över 300 mil för att stötta sitt lag
Luleå Hockey kommer att ha ett rejält supporterfölje bakom sig i både Ängelholm och Malmö.
Det blev sex poäng för Luleå Hockey under den första av deras två viktiga veckor. Nu åker laget söderut. Med på den över 300 mil långa resan följer några av deras mest hängivna supportrar. "Nog tror jag att vi kommer fylla våra sektioner", säger Luleåfans ordförande Tomas Andersson.
De planerar att se både torsdagens match i Ängelholm och lördagens match mot Malmö.
– Det är inte ofta vi får möjligheten att åka på den här typen av resor, säger Tomas Andersson och tillägger: – Sedan ska det ju bli kul att spendera några dagar i Köpenhamn, där vi kommer bo mellan matcherna.

Det har till och med förberetts ett tifo till matchen i Malmö Arena.
– Det blev precis klart, och vi håller på att packa ihop det, säger Tomas Andersson.

Att gå på hockey i Malmö är inget han ser fram emot särskilt mycket.
– Det är gratis inträde, säger han – och suckar för sig själv – innan han fortsätter:
– Hockeyns dag, tror jag de kallar det. Så det kommer förmodligen vara nästintill fullsatt. Jag förväntar mig mycket "turister" på läktarna, och de kommer väl ha musik i varenda spelavbrott, maskotar, t-shirtkanon och "kiss-cam". Det brukar ju vara som ett enda stort jippo där. Men att deras ståplatspublik skulle leverera har jag svårt att se, de gör ju aldrig det annars.

Det folk från flera olika läktargrupperingar som ska åka ned till Skåne för att se matcherna.
– Jag vet åtminstone ett tjugotal som ska dit, och nog tror jag att vi kommer fylla våra sektioner, säger Tomas Andersson.

Han liknar veckans matcher och de mot Oskarshamn och HV71 med ett vägskäl för det just nu sjundeplacerade Luleå Hockey.
– Det har varit lite för mycket varannanmatchslag över dem tidigare, säger Tomas Andersson och tillägger: – Men mot Oskarshamn och HV71 såg det ju ut som något man faktiskt kan stå bakom, och det är bara att hoppas de har tagit sig ur sin svacka nu.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Langelevefabricius tor jan 18, 2024 9:02 am

Vart ses Lulefans innan matchen mot Malmö på lördag? Brukar det finnas en samlingsplats? Smile

Langelevefabricius

Antal inlägg : 30
Join date : 21-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo tor jan 18, 2024 11:30 pm

.


Senast ändrad av weHoo den tor jan 18, 2024 11:31 pm, ändrad totalt 1 gång

weHoo

Antal inlägg : 92
Join date : 22-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo tor jan 18, 2024 11:30 pm

Langelevefabricius skrev:Vart ses Lulefans innan matchen mot Malmö på lördag? Brukar det finnas en samlingsplats? Smile

Finns tråd på lulefans syd facebook men vet inte om man landat i något ännu. Skriv till Toyne och kolla

weHoo

Antal inlägg : 92
Join date : 22-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore tor jan 18, 2024 11:58 pm

Tacksamheten över det stöd Luleå Hockey hade under torsdagens match i Ängelholm var stor. "De är fantastiska", säger Jonas Berglund. Sedan kändes det roligt att vi kunde ge dem en seger.
Luleåfans  - Sida 8 Redirect

– De hördes väldigt mycket, säger Marcus Hardegård och tillägger: – Det var verkligen roligt, och att känna att vi har dem i ryggen betyder mycket för oss.

De tillresta supportrarna överröstade den av många högt hållna Rögleklacken under stora delar av matchen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll fre jan 19, 2024 9:02 am

Tony Moore skrev:Tacksamheten över det stöd Luleå Hockey hade under torsdagens match i Ängelholm var stor. "De är fantastiska", säger Jonas Berglund. Sedan kändes det roligt att vi kunde ge dem en seger.
Luleåfans  - Sida 8 Redirect

– De hördes väldigt mycket, säger Marcus Hardegård och tillägger: – Det var verkligen roligt, och att känna att vi har dem i ryggen betyder mycket för oss.

De tillresta supportrarna överröstade den av många högt hållna Rögleklacken under stora delar av matchen.
Efter mycket negativt så gör vi en bra match. Det är så här det ska vara.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad fre jan 19, 2024 10:42 am

Superkul att se klacken och hur den lyfter laget.
Men jag kan inte låta bli att älska den enormt enögda hemmapubliken och det tryck de sätter på domare. Det ger en intensiv stämning och bra tryck.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore fre jan 19, 2024 11:13 am

Puckad skrev:Superkul att se klacken och hur den lyfter laget.
Men jag kan inte låta bli att älska den enormt enögda hemmapubliken och det tryck de sätter på domare. Det ger en intensiv stämning och bra tryck.
..Och jag kan inte med en publik som vrålar skogstokigt åt "allt som händer det egna laget", noll objektivitet. Hoppas verkligen domarna blir mer kritiska till det laget och inte faller för det "okunniga" publiktrycket.
Publikstödet ska naturligtvis vara starkt, ett jävla liv helt enkelt men det får vara någon sans och vett.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore lör jan 20, 2024 12:04 am

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Bamsefar and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo lör jan 20, 2024 8:21 pm

Tack för showen ikväll lulefans! Riktigt bra drag, det är vi inte bortskämda med direkt i denna arena 😁

weHoo

Antal inlägg : 92
Join date : 22-12-30

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore tis jan 23, 2024 4:19 pm

Engagemang och passion.

Luleåfans  - Sida 8 GEhbHw7WgAAPrMQ?format=jpg&name=large Luleåfans  - Sida 8 GEhbHw6W8AAS6ob?format=jpg&name=large
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

lhffan, Blitzwagen and Sigge75 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Haparanda ons jan 24, 2024 1:20 pm

Jag kunde inte ingå att notera H:s tystnad när den skäggige hjälten på sittplats fick igång ett rejält drag på övriga sektioner. Är det något slags prestige klacken har gentemot övriga hallen?

Haparanda

Antal inlägg : 47
Join date : 23-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask ons jan 24, 2024 2:38 pm

Haparanda skrev:Jag kunde inte ingå att notera H:s tystnad när den skäggige hjälten på sittplats fick igång ett rejält drag på övriga sektioner. Är det något slags prestige klacken har gentemot övriga hallen?
Det har väl framgått med tydlighet från H att det är dom och bara dom som är Luleå Hockey, att sittplats tar sig fräckheten att dra i gång nåt är inte acceptabelt, det måste alla förstå
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Haparanda ons jan 24, 2024 2:48 pm

icemask skrev:
Haparanda skrev:Jag kunde inte ingå att notera H:s tystnad när den skäggige hjälten på sittplats fick igång ett rejält drag på övriga sektioner. Är det något slags prestige klacken har gentemot övriga hallen?
Det har väl framgått med tydlighet från H att det är dom och bara dom som är Luleå Hockey, att sittplats tar sig fräckheten att dra i gång nåt är inte acceptabelt, det måste alla förstå

Hade missat det, men sett till hybrisen och historielösheten hos vissa frontfigurer är det inte på något sätt förvånande.

Haparanda

Antal inlägg : 47
Join date : 23-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore ons jan 24, 2024 4:39 pm

"Skäggige mannen", då är det troligtvis Toyne som är en av Luleåfans egna..
Han brukar sitta på långsidan nedanför logerna, nästan i hörnet mot entren. Ibland kutar han runt på den kortsidan med en jätteflagga.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa ons jan 24, 2024 4:58 pm

Tony Moore skrev:"Skäggige mannen", då är det troligtvis Toyne som är en av Luleåfans egna..
Han brukar sitta på långsidan nedanför logerna, nästan i hörnet mot entren. Ibland kutar han runt på den kortsidan med en jätteflagga.

Vi vet

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hjalmar_Vuopio fre jan 26, 2024 8:25 am

En gång till, en gång till och vågen dessutom som körsbär på kakan. SHLs humorpris till publiken igår. Satt och gapskrattade framför tvn. Ta mig fan det roligaste jag hört från H-läkaren sen Robert Nordmark var på besök med Västerås
Hjalmar_Vuopio
Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 188
Join date : 21-02-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Norlin fre jan 26, 2024 11:21 am

Hjalmar_Vuopio skrev:En gång till, en gång till och vågen dessutom som körsbär på kakan. SHLs humorpris till publiken igår. Satt och gapskrattade framför tvn. Ta mig fan det roligaste jag hört från H-läkaren sen Robert Nordmark var på besök med Västerås

Jag hörde bara Wiken säga något om vågen, såg den dock inte. Skämskudde!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore fre jan 26, 2024 2:14 pm

Det är sen gammalt i bl.a Luleåfans: Luleå mot Sverige!

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

icemask and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Joope mån jan 29, 2024 8:36 pm

När vi gör det tillsammans är vi Sveriges Bästa, stå och sittplats tillsammans. Skulle älska om vi kunde spinna vidare på ramsan inför 3;e, få med hela hallen på den. Det skulle ge energi om något.

Joope

Antal inlägg : 9
Join date : 23-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville tis feb 06, 2024 10:18 am

10 000 spänn som hade kunnat gå till nåt betydligt bättre. Bra jobbat.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-botfalls-for-banderollen-om-kempe-bara-att-betala/ly4m1qvl
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore tis feb 06, 2024 10:21 am

"..Svenska ishockeyförbundet anmälde Luleå Hockey för banderollen och Magnus Mårtensson, tävlingschef på förbundet, beskrev den som ett "renodlat personangrepp".

Tävlingsnämnden har tagit ett beslut i frågan, men vill inte dela med sig av det och hänvisar till klubben. Stefan Enbom bekräftar att Luleå Hockey får böta 10 000 kronor.
– Vi har gått vidare så vi funderar inte så mycket på det. Vi betalar den och vi har lämnat det sedan länge, säger Enbom."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll lör feb 10, 2024 10:30 am

Muskler utav stål – ångestdämpande på recept

Krönika

Banderollmörkret slutade med tio lax i böter och en officiell hållning av skitsammakaraktär. I SHL vill man bryta tystnadskultur, normalisera psykisk ohälsa och stoppa kränkningar. Kempe-affären omgärdas av det motsatta.

Mario Kempe vantrivdes i Luleå hockey, sa man. Efter ett infekterat förhandlingsdrama nåddes en uppgörelse. Forwarden gav sig av. Klubbtopparna var frustrerade, somliga experter likaså. Men argast av dem alla var en del fans, som var nära att självantända av raseri.

Några inom en märklig supporterfalang som påstår sig älska Luleå hockey pysslade ihop jättebanderollen, som måste krävt ett antal personer för att veckla ut på ståplats: "Som en **** suger du ut pengar – och bespottar vårt emblem – må dina knän för evigt ge dig problem. Mario Kempe persona non grata".

De skämde ut sig.

Banderollen anmäldes till förbundet, som bötfällde Luleå hockey.
– Vi har gått vidare så vi funderar inte så mycket på det. Vi betalar och har lämnat det sedan länge, sa klubbdirektör Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren.

Spottloskorna haglade i samband med Mario Kempes sorti. Han var girig, mjölkade ut stålar, sa kritiker. Agenten var en idiot och spelaren själv inte kattskit värd.

Sen talade Kempe ut i Aftonbladet och berättade att han lider av ångest och depression. Sömnproblem och olustkänslor av att se ishallen. Läkaren skrev ut ångestdämpande.

Vantrivseln ska inte ha handlat om avståndet till familjen, eller om att vintermörkret och stans mediokra nattliv kan suga musten ur en. Pengar, säger han, stod inte heller i fokus. Han mådde skit.

I uttalanden som gjordes sa ansvariga att Kempe ville lämna och att han "satt Luleå hockey i en svår situation".

Om någon hade utvecklat att karln mådde dåligt – inte i knäna, utan i själen – kanske hatsvansen hade hejdat sig, svalt några kränkande tillmälen och gett fan i att slöjda ihop sunkbanderollen som gett eko långt bortom Midgårdsvägen.

Direktör Enbom kallade supportrar till möte. Vad som sades i slutet rum är oklart, men det självklara vore att officiellt formulera ett skarpt uttalande om att sånt här inte tolereras på våra läktare. I stället sa Enbom att han haft "ett resonemang" med fans och förklarat "att vi inte gillar ordvalet". Om det så kallade resonemanget inte innehöll en rejäl avhyvling, är det här ryggradslöst i kubik.

För ett par år sen sedan gick Hockeysverige samman i uppropet "Jag står bakom dig". Inom SHL stod man minsann upp för att ingen ska behöva utsättas för kränkningar eller lämnas ensam i sin psykiska ohälsa.

Dammade Luleå hockey av de värdegrundsdokumenten, när man resonerade med supporterfalangen om lågvattenmärket till banderoll?

En Luleåbördig forskare gjorde en fallstudie av svensk hockey, som visade att många spelare lider av psykisk ohälsa, som tar sig olika uttryck. De drar sig för att söka vård på grund av stigmat och att de blir igenkända. Både svensk hockey och NHL har skakats av ett antal självmord.

När publik halar fram kränkningar på metervara, utan att någon öppet drämmer näven i bordet, framstår ansatser till förändringsarbete som kosmetika. Horaformuleringar – skitsamma? Är det vad som avses med levande supporterkultur? Är det att visa Luleåhjärta? Är det ingens ansvar?

Om snacket kvarstår, men verkstaden uteblir, kan machokulturen leva och frodas bland muskler utav stål. Bakom kulisserna, ångestdämpande på recept. Innan direktörn och övriga ytterst ansvariga betalar sin bot och går vidare, borde de ta sig en rejäl funderare på just det.

Anna Stenberg
Norrbottens-Kuriren
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Bamsefar lör feb 10, 2024 1:16 pm

Den dräpande inlagan gäller bara om man fortfarande tror mer på Kempe än på Luleå HF, med det sagt var banderollen fullständigt onödig , sen kan man undra över varför luleå blev bötfällda och inte Färjestad, var det för att namnet var med i Luleå och inte i Karlstad?
Jaja, bara att gå vidare
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Kneten lör feb 10, 2024 1:20 pm

Bamsefar skrev:Den dräpande inlagan gäller bara om man fortfarande tror mer på Kempe än på Luleå HF, med det sagt var banderollen fullständigt onödig , sen kan man undra över varför luleå blev bötfällda och inte Färjestad, var det för att namnet var med i Luleå och inte i Karlstad?
Jaja, bara att gå vidare

Som jag förstått det var det just avsaknaden av namn i Karlstad som gjorde stor skillnad i utfallet.

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore fre feb 23, 2024 11:04 am

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad fre feb 23, 2024 11:14 am

Men vad i ...
Togs det ingen dialog med fansen efter förra böterna?
Böterna ska betalas av de som syndat, då blir lärandeprocessen kortare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 8 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet