Luleåfans

+74
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
78 posters

Sida 5 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville fre 14 okt 2022, 08:40

NallePhu skrev:
Snikne Ville skrev:
icemask skrev:Var det någon som la märke till de kränkta som protesterade genom att vara tysta i 1a perioden?
Lät ganska bra fast de var tysta, kudos till de som körde på i klacken, de kränkta kan fortsätta vara tysta
Jag tänkte just kredda klacken, de höll igång riktigt bra trots allt. I övrigt hoppas jag att EG framåt endast väljer att kommentera detta med att ytterligare diskussion i frågan tas ansinte mot ansikte o inte via media. Bara klickjägarna som blir vinnare annars.
Tydligen var det dem i Corsica Boys som körde på som dem gjort övriga var på plats men var tysta...
Nej, det var inte bara Corsica Boys utan hela resten av klacken. Det var bara bebisarna som valde att lämna läktarn som inye höll igång.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville fre 14 okt 2022, 13:58

Snikne Ville skrev:
Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!

Också skönt med ett möte med delar av styrelsen i LuleåFans i em. En mycket bra dialog där vi diskuterat den senaste tidens händelser. Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten i närtid. Vi vill lösa detta tillsammans!”
"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.
Ha ha, ser att han plockat bort tweeten nu när "han sovit på saken"
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan fre 14 okt 2022, 14:13



Det gamla vanliga, de är lite finare, lite bättre. De lever även i sin egen lilla bubbla där de inbillar sig att det inte finns andra supportrar som går på eller ser varenda match och går på bortamatch när tillfälle ges. Men det räknas kanske bara om man brölar lite på ståplats eller leker med en pensel på någon ful banderoll.
Det visades sig dessutom väldigt tydligt igår att denna lilla skitgruppering inte behövs för att det ska vara drag på läktaren. Vad bidrar de egentligen med? Det är denna lilla klick som ger dåligt rykte och får folk att tappa lusten att gå på match.

Tror ändå de flesta som riktar kritik(och orkar bry sig) är som många andra supportrar, dvs halvt växt upp i/kring Delfinen och följer laget slaviskt.
Dessa är inga riktiga hockeyfans, deras intresse ligger i läktarkultur. Jag slår vad om att de flesta av dem inte ens spelat hockey i sin ungdom eller har något egentligt stort hockeyintresse. Sedan finns det de(även här på forumet) som följt och stöttat laget sedan innan de ens var födda som enligt samma pack anses vara sämre supportrar.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Urken, Redbear, icemask, LulefanGBG and Titan 4020 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Micke80 fre 14 okt 2022, 15:25

Är nog en rätt dålig supporter då jag inte blivit kränkt.
Jag gar ju dock bara följt laget i 39 år, bara haft årskort, antingen sitt eller hör och häpna stå, I ungefär i 22 år. Jag har vara åkt på bortamatcher i 7 städer och jag har bara sponsrat med det jag har kunnat när ekonomin har tillåtit.

Alla fans supportar efter sina förutsättningar och sin vilja, det betyder inte att man är olika värd. Alla har sin plats och bör lära sig respektera varandra, klubben, sporten och även motståndarna.
Att vara supporter innebär, för mig, inte att kräva att klubben jag ochv10.000 till älskar ska anpassa sig efter just mig. Utan det är som med allt annat att man får ta båda sidor av myntet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Bamsefar, farre, Redbear, Sundance Kid, LulefanGBG, Lulefan, Norlin and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Dustin fre 14 okt 2022, 16:18

Det är nästan 6000 personer i hallen varje match och den där personen tror att ”de som inte förstår” går på 2 matcher per säsong. Vilken verklighetsuppfattning. De riktiga supportrarna är de som lägger 1250:- på ett årskort på ståplats och åker på en resa till Gävle en gång om året. Inte alla andra tusentals människor som plöjer ner pengar i Luleå Hockey pga kärlek till föreningen. Man blir trött.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad fre 14 okt 2022, 16:45

Helt otroligt att vi tydligen tävlar om vem som älskar laget mest.
Eller att det ett rätt sätt att göra det som är bättre än andra.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Dustin fre 14 okt 2022, 16:54

Puckad skrev:Helt otroligt att vi tydligen tävlar om vem som älskar laget mest.
Eller att det ett rätt sätt att göra det som är bättre än andra.


Menade inte att det är sämre att betala för ett årskort på ståplats, snarare att de måste vara lite ödmjuk mot att det finns människor och företag som lägger ner enorma pengar på Luleå Hockey även om de inte skriker mest.

Att vara en supporter till ett lag är en känsla. Den går inte att mäta.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad fre 14 okt 2022, 16:59

Dustin skrev:
Puckad skrev:Helt otroligt att vi tydligen tävlar om vem som älskar laget mest.
Eller att det ett rätt sätt att göra det som är bättre än andra.


Menade inte att det är sämre att betala för ett årskort på ståplats, snarare att de måste vara lite ödmjuk mot att det finns människor och företag som lägger ner enorma pengar på Luleå Hockey även om de inte skriker mest.

Att vara en supporter till ett lag är en känsla. Den går inte att mäta.
Jag var otydlig, håller med dig 100%.
Jag tror inte för en sekund att alla som har årskort ser problemet på samma sätt som denna lilla grupp gör.
Oavsett om dom åker på bortamatcher eller inte.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore lör 15 okt 2022, 15:31

Bra, en början iaf :
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken lör 15 okt 2022, 15:51

Självgod gruppering, vilken anser sitt ord väga tungt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Redbear, icemask, Lulefan, Pajala, Puckad and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll lör 15 okt 2022, 16:26

Har aldrig varit mer stolt som Lulefan.

Och så tackar vi Anders Öman med ett hej.

Hej!





Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask lör 15 okt 2022, 19:06

Grupperingen/de kränkta inom lulefans borde ta sig en funderare på devisen: Laget före jaget
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Urken, Redbear, Lulefan, Puckad and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll sön 16 okt 2022, 17:30

Stockholmsderbyt idag. Det är egentligen inte rätt att ta upp det här men eftersom det handlar om ”supportrar” eller rättare sagt ”svansen” till de RIKTIGA SUPPORTRARNA så gör jag det.

Skulle aldrig stå upp för ”supportrar” och en ”ultras”-kultur som först gömmer sig under vepor, maskerar sig, kastar bengaler och knallskott mot människor och skiter fullständigt i konsekvenserna, attackerar ordningsvakter…

Dags att kapa denna ”svans”
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Urken and Panikvärvning like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Burskydd mån 17 okt 2022, 12:35

Haft med den dryge fan att göra. Wahlroos ska enbart hålla käften

Burskydd

Antal inlägg : 511
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll mån 17 okt 2022, 19:14

Marlene Dietrich skrev:Haft med den dryge fan att göra. Wahlroos ska enbart hålla käften
Tycker inte han verkar särskilt dryg.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH mån 17 okt 2022, 20:39

Är det någonstans det sprids hat så verkar det ju vara här..

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan mån 17 okt 2022, 20:42

PeterH skrev:Är det någonstans det sprids hat så verkar det ju vara här..

Väljer man att utmåla sig för att representera alla Luleås supportrar och kommer med så korkade uttalanden som LuleåFans gör så får man ändå finna sig i att folk blir arga och tåla att få hård kritik.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH mån 17 okt 2022, 20:50

Lulefan skrev:
PeterH skrev:Är det någonstans det sprids hat så verkar det ju vara här..

Väljer man att utmåla sig för att representera alla Luleås supportrar och kommer med så korkade uttalanden som LuleåFans gör så får man ändå finna sig i att folk blir arga och tåla att få hård kritik.
Detsamma gäller väl till Isac Brännström då också? Förutom hotet mot familjen då såklart.

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av JohanO mån 17 okt 2022, 20:53

PeterH skrev:
Lulefan skrev:
PeterH skrev:Är det någonstans det sprids hat så verkar det ju vara här..

Väljer man att utmåla sig för att representera alla Luleås supportrar och kommer med så korkade uttalanden som LuleåFans gör så får man ändå finna sig i att folk blir arga och tåla att få hård kritik.
Detsamma gäller väl till Isac Brännström då också? Förutom hotet mot familjen då såklart.

Absolut, men nu har ju inte Isak gjort några korkade utalanden. Så liknelsen är irrelevant.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville mån 17 okt 2022, 21:11

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Bamsefar mån 17 okt 2022, 21:18

Snikne Ville skrev:https://luleafans.se/brev9/

Sicka ❄
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av farre mån 17 okt 2022, 21:37

Snikne Ville skrev:https://luleafans.se/brev9/

Vilka nötter!
Vill man missuppfatta saker så gör man det. Lättkränkta idioter. Bättre att ni bojkottar på livstid istället. Klubben kommer må bättre utan er.
Ett par fjortisar som lagt 995:- i ståplatsårskort och tror att de kan diktera villkoren för hela föreningen.

"Vi är
grunden för hela Luleå Hockeys existens, vi är kulturbärarna, vi är hjärtat och utan oss finns ingen
business att tala om. Er business står i skarp kontrast till vår kultur!"

Snacka om storhetsvansinne!

farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Redbear, Lehto, Björnpappa and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville mån 17 okt 2022, 21:48

Låter som att man i vart fall kan pensionera hashtagen "vigördettillsammans". För tydligare vi och dom var det ett tag sen man såg.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Redbear and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask tis 18 okt 2022, 13:49

Vilka lättkränkta småungar med hybris, så utan en liten klick på kanske 10-20st representerar alla oss andra fans som tycker de är ute och cyklar och överskattar sin betydelse, stanna hemma och sluta dra LHF i smutsen och medverka till att media kan skriva skitartiklar om LHF
Förresten så borde Ståplats heta E inte H för det var där den första organiserade klacken stod när vi gick upp i Elitserien (info för dom som inte var med på den tiden)
Opps nu blev de kanske upprörda av att den borde heta E
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Redbear and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Norlin tis 18 okt 2022, 19:23

Jag vill faktiskt höja brevet. Jag tycker det var lugn och sansad ton och en gnutta eftertänksamhet som inte setts till i tidigare uttalanden. Visst har även jag kanske ett annat tänk än dessa personer kring hockeyns kultur men med tanke på all skit lulefans fått senaste dagarna tycker jag här att de även förtjänar cred när det kan ges. För oavsett vad man tycker och tänker om deras synsätt på hockey/läktarkultur får man ge dem att utan H blir det faktiskt ingen vidare stämning i hallen. Säsongskorten må kosta 995 eller 1495 eller vad de nu går för men engagemang är svårt att sätta ett pris på. Alla supportrar behövs till en välmående förening, loge-besökare med pengar och ståplats med engagemang.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tis 18 okt 2022, 21:35

Norlin skrev:Jag vill faktiskt höja brevet. Jag tycker det var lugn och sansad ton och en gnutta eftertänksamhet som inte setts till i tidigare uttalanden. Visst har även jag kanske ett annat tänk än dessa personer kring hockeyns kultur men med tanke på all skit lulefans fått senaste dagarna tycker jag här att de även förtjänar cred när det kan ges. För oavsett vad man tycker och tänker om deras synsätt på hockey/läktarkultur får man ge dem att utan H blir det faktiskt ingen vidare stämning i hallen. Säsongskorten må kosta 995 eller 1495 eller vad de nu går för men engagemang är svårt att sätta ett pris på. Alla supportrar behövs till en välmående förening, loge-besökare med pengar och ståplats med engagemang.

Fast det är väl där skon klämmer för de flesta, LuleFans pratar jämt och ständigt ned till övriga supportar, snackar öppet skit om dem på Twitter m.m. Höjer upp sig själva till att vara en bättre klass av supportrar. Sedan representerar de inte hela H-läktaren.
Tror inte det är någon som egentligen bryr sig i om de har billiga säsongskort, men när de börjar skita på andra supportrar om att de inte "bidrar" för att de inte pekar finger åt motståndarklacken och leker med kritor så blir det ju öppet mål. Speciellt när LuleFans varje gång sätter läktarkultur före laget, hockeyn och föreningen.

De mest hängivna supportrarna står dessutom inte på H-läkaren, de sitter ovanför den.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

icemask and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH tis 18 okt 2022, 22:18

Lulefan skrev:
Norlin skrev:Jag vill faktiskt höja brevet. Jag tycker det var lugn och sansad ton och en gnutta eftertänksamhet som inte setts till i tidigare uttalanden. Visst har även jag kanske ett annat tänk än dessa personer kring hockeyns kultur men med tanke på all skit lulefans fått senaste dagarna tycker jag här att de även förtjänar cred när det kan ges. För oavsett vad man tycker och tänker om deras synsätt på hockey/läktarkultur får man ge dem att utan H blir det faktiskt ingen vidare stämning i hallen. Säsongskorten må kosta 995 eller 1495 eller vad de nu går för men engagemang är svårt att sätta ett pris på. Alla supportrar behövs till en välmående förening, loge-besökare med pengar och ståplats med engagemang.

Fast det är väl där skon klämmer för de flesta, LuleFans pratar jämt och ständigt ned till övriga supportar, snackar öppet skit om dem på Twitter m.m. Höjer upp sig själva till att vara en bättre klass av supportrar. Sedan representerar de inte hela H-läktaren.
Tror inte det är någon som egentligen bryr sig i om de har billiga säsongskort, men när de börjar skita på andra supportrar om att de inte "bidrar" för att de inte pekar finger åt motståndarklacken och leker med kritor så blir det ju öppet mål. Speciellt när LuleFans varje gång sätter läktarkultur före laget, hockeyn och föreningen.

De mest hängivna supportrarna står dessutom inte på H-läkaren, de sitter ovanför den.
Du säger att lulefans pratar ned andra supportrar samtidigt som du pratar om att de mest hängivna sitter ovanför, pga man har råd att betala mer är man mer hängiven? Du och många andra här bidrar till den polarisering vi ser idag.

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tis 18 okt 2022, 22:24

PeterH skrev:
Du säger att lulefans pratar ned andra supportrar samtidigt som du pratar om att de mest hängivna sitter ovanför, pga man har råd att betala mer är man mer hängiven? Du och många andra här bidrar till den polarisering vi ser idag.

Nej, man är inte mer hängiven för att man betalar mer.

Mig veterligen så är det gratis inträde för de som sitter ovanför H-läktaren.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH tis 18 okt 2022, 22:38

Lulefan skrev:
PeterH skrev:
Du säger att lulefans pratar ned andra supportrar samtidigt som du pratar om att de mest hängivna sitter ovanför, pga man har råd att betala mer är man mer hängiven? Du och många andra här bidrar till den polarisering vi ser idag.

Nej, man är inte mer hängiven för att man betalar mer.

Mig veterligen så är det gratis inträde för de som sitter ovanför H-läktaren.
Så kan det säkert vara. Men du säger alltså att vissa lulefans påstår sig vara bättre samtidigt som du sitter och jämför supporterskap och att folk ovanför H är mer hängivna?

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tis 18 okt 2022, 22:47

PeterH skrev:
Så kan det säkert vara. Men du säger alltså att vissa lulefans påstår sig vara bättre samtidigt som du sitter och jämför supporterskap och att folk ovanför H är mer hängivna?

Ja, det gör jag. De är mer hängivna än mig och LuleFans.
Enda anledningen till att någon här ens tänker tanken att göra någon slags jämförelse är för att personer inom LuleFans konstant målar upp sig själv som bättre supportrar och gnäller på andra supportrar, ofta bara för att de råkar ha en annan åsikt eller föredrar att följa matchen på annat sätt än de själva.

Det finns normala vettiga supportrar och sedan finns det LuleFans. En gruppering av inbördes beundran där man överdriver sitt bidrag och utger sig för att kunna föra någon slags talan för LHF:s alla supportrar, vilket de ska ge fan i.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad tis 18 okt 2022, 22:50

PeterH skrev:Så kan det säkert vara. Men du säger alltså att vissa lulefans påstår sig vara bättre samtidigt som du sitter och jämför supporterskap och att folk ovanför H är mer hängivna?
Bara så att jag förstår, tycker du att det är ok att uttrycka sig som att en supportergrupp är 'mer hängiven' eller en bättre supporter än en annan grupp?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hankburger tis 18 okt 2022, 22:57

PeterH skrev:Är det någonstans det sprids hat så verkar det ju vara här..

Kritik är inte per automatik hat. Man kan faktiskt ha negativa åsikter om Lulefans som supportergrupp och folk som driver den utan att det för det blir hat... låter mer som ett försök att slinka undan kritik genom att kasta epitet runt sig och därigenom förkasta kritiken rakt av.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH tis 18 okt 2022, 23:04

Ni kan gärna skicka till mig vart LuleåFans som supporterförening gått ut och sagt att dem påstår sig vara bättre supportrar än andra? Sen vet ni väl att LuleåFans har över 1000 medlemmar, där vem som som helst kan bli medlem oavsett om du har sittplats, ståplats eller bara allmänt vill stötta supporterföreningen. Sen är det inte LuleåFans som målar tifon som många här påstår, det är gulrödaktion eller corsica Boys för det mesta. Det finns en del grupper på läktaren och att ni alltid beskyller LuleåFans bevisar ju hur lite koll ni egentligen har.

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tis 18 okt 2022, 23:15

PeterH skrev:Ni kan gärna skicka till mig vart LuleåFans som supporterförening gått ut och sagt att dem påstår sig vara bättre supportrar än andra? Sen vet ni väl att LuleåFans har över 1000 medlemmar, där vem som som helst kan bli medlem oavsett om du har sittplats, ståplats eller bara allmänt vill stötta supporterföreningen. Sen är det inte LuleåFans som målar tifon som många här påstår, det är gulrödaktion eller corsica Boys för det mesta. Det finns en del grupper på läktaren och att ni alltid beskyller LuleåFans bevisar ju hur lite koll ni egentligen har.

Det behöver inte vara LuleåFans som supportförening som gått ut och sagt något, det räcker gott att läsa vad ordföranden och folk i LuleåFans och dess styrelse säger om saker och ting. Går att läsa på Twitter bland annat. Har haft tillräckligt mycket insyn i LuleåFans för att veta vad det är för typ av människor som styr och det är knappast hockeyintresserade supportrar. Den stora massan medlemmar må kanske vara annorlunda, men de styrande är inget att hänga i granen vad gäller supporterskap och att bygga gemenskap med övriga supportrar.

Har absolut noll koll på vilka som målar tifon, men det känns ganska irrelevant. Tippar på att det är visst överlapp där med.

Hur bra koll har du själv som inte ens vet vad det är för läktare ovanför H?

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH tis 18 okt 2022, 23:36

Lulefan skrev:
PeterH skrev:Ni kan gärna skicka till mig vart LuleåFans som supporterförening gått ut och sagt att dem påstår sig vara bättre supportrar än andra? Sen vet ni väl att LuleåFans har över 1000 medlemmar, där vem som som helst kan bli medlem oavsett om du har sittplats, ståplats eller bara allmänt vill stötta supporterföreningen. Sen är det inte LuleåFans som målar tifon som många här påstår, det är gulrödaktion eller corsica Boys för det mesta. Det finns en del grupper på läktaren och att ni alltid beskyller LuleåFans bevisar ju hur lite koll ni egentligen har.

Det behöver inte vara LuleåFans som supportförening som gått ut och sagt något, det räcker gott att läsa vad ordföranden och folk i LuleåFans och dess styrelse säger om saker och ting. Går att läsa på Twitter bland annat. Har haft tillräckligt mycket insyn i LuleåFans för att veta vad det är för typ av människor som styr och det är knappast hockeyintresserade supportrar. Den stora massan medlemmar må kanske vara annorlunda, men de styrande är inget att hänga i granen vad gäller supporterskap och att bygga gemenskap med övriga supportrar.

Har absolut noll koll på vilka som målar tifon, men det känns ganska irrelevant. Tippar på att det är visst överlapp där med.

Hur bra koll har du själv som inte ens vet vad det är för läktare ovanför H?
Vad har min koll på läktaren ovanför stå att göra med hur mycket insyn jag har i LuleåFans/ståplats? Totalt irrelevant det också. Folk här inne sitter och pratar ned på supportrar enbart pga dem endast betalat 1995kr för att stötta sitt lag, det är jävligt tröttsamt. Det är medlemmarna som är Luleå Hoxkey, oavsett var du har din plats på arenan. Vill folk här gå på hockey utan att ha en levande ståplats egentligen, det tvivlar jag starkt på.

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tis 18 okt 2022, 23:47

PeterH skrev:
Vad har min koll på läktaren ovanför stå att göra med hur mycket insyn jag har i LuleåFans/ståplats? Totalt irrelevant det också. Folk här inne sitter och pratar ned på supportrar enbart pga dem endast betalat 1995kr för att stötta sitt lag, det är jävligt tröttsamt. Det är medlemmarna som är Luleå Hoxkey, oavsett var du har din plats på arenan. Vill folk här gå på hockey utan att ha en levande ståplats egentligen, det tvivlar jag starkt på.

Behöver vi ett gäng dryga snöflingor som konstant beter sig som gråtande fjortisar för att ha en levande ståplats? Nej, det gör vi inte. Vi hade en levande ståplats långt innan dessa töntar kom till världen.
Om du läst tråden så bör du också inse att det är en väldigt liten klick vi kritiserar, inte alla som står på ståplats. Denna klick hade vi varit bättre utan då de knappt verkar ha intresse för hockeyn och deras intresse mer ligger i att dricka öl med sina polare och hänga på läktaren.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Micke80 ons 19 okt 2022, 03:53

Lulefan skrev:
PeterH skrev:
Vad har min koll på läktaren ovanför stå att göra med hur mycket insyn jag har i LuleåFans/ståplats? Totalt irrelevant det också. Folk här inne sitter och pratar ned på supportrar enbart pga dem endast betalat 1995kr för att stötta sitt lag, det är jävligt tröttsamt. Det är medlemmarna som är Luleå Hoxkey, oavsett var du har din plats på arenan. Vill folk här gå på hockey utan att ha en levande ståplats egentligen, det tvivlar jag starkt på.

Behöver vi ett gäng dryga snöflingor som konstant beter sig som gråtande fjortisar för att ha en levande ståplats? Nej, det gör vi inte. Vi hade en levande ståplats långt innan dessa töntar kom till världen.
Om du läst tråden så bör du också inse att det är en väldigt liten klick vi kritiserar, inte alla som står på ståplats. Denna klick hade vi varit bättre utan då de knappt verkar ha intresse för hockeyn och deras intresse mer ligger i att dricka öl med sina polare och hänga på läktaren.

Jag har inget emot saklig kritik mot någon, men kan vi inte sluta lägga nedvärderande epitet på varandra.
I det här fallet är det "töntar" och "snöflingor" som nämns, och jag tycker det är onödigt. Jag har absolut bidragit till det själv också och ska bättra mig, men kan vi inte alla försöka vara lite sakliga, inte göra ner varandra eller andra utan vara sakliga när vi kritiserar olika ageranden?

Innan jag blev för bekväm stod jag själv på H och höjde näven i det blå, och jag vet och förstår att det finns olika typer av människor och personligheter på läktaren. Jag tycker också att det fanns en härlig acceptans mot olikheter, I vart fall på min tid.

Jag är kritisk mot den hör bojkotten och ännu mer kritisk till strategin att föra fram det via media och socialamedier, då det inte hjälper vare sig laget, klubben eller sportcheferna. Det blir ett onödigt enerhiläckage som ingen som vurmar för klubben borde vilja ha.

VI borde inte behöva landa i den här situationen om VI fokuserar på det viktiga som är klubben. Alla supportar har så klart sina favoriter i laget, alla har sin tanke om hur vi borde spela, alla har sin idé om hur vi borde värva osv. Men vi vill ju i grunden väl.
Men framför detta sakligt och styrelsen i lulefans som har tillgång till klubben kan till och med framföra åsikter sakligt direkt till dem.
Är det någon som på fullaste allvar tror att någonting blir bättre av en intern pajkastning? Kan vi inte bara sluta med det och vara sakliga?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Redbear, icemask and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Zeth ons 19 okt 2022, 17:52

Till och med Toyne har tröttnat

När andra supporterprofiler valt att bojkotta står Toyne Ringwald kvar på H-läktaren. Men han har raderat sitt twitterkonto för att få sinnesro. "Jag tycker det bara blir patetiskt", säger han.

ISHOCKEY 19 OKTOBER 2022 16:19

1 kommentar
Det är dagen efter match.

Toyne Ringwald svarar i telefonen med hes röst.

Allt är alltså som vanligt.

Men ändå inte.

De senaste två hemmamatcherna har en grupp supportrar, som var en stor del av den elektriska stämningen under slutspelet i fjol, bojkottat ståplatsläktaren.

Toyne står kvar och har gjort sitt yttersta för att skapa stämning, som han alltid gör.

– Det är ingen skillnad jämfört med i vanliga fall. Jag driver ändå på ståplats oavsett, säger han.

Hur ser du på att en del fans valt att bojkotta matcherna?

– Det är var och ens sak om man vill gå på hockey eller inte. Vill de inte göra det så är det deras val och deras förlust.

Har du själv haft de tankarna?

– Nej, absolut inte. Det finns ingenting som skulle få mig att inte gå. Det skulle behöva hända något exceptionellt för att jag inte ska vara där. Jag är med i med- och motgång.

Inte ens ryggproblemen kan få honom att välja sittplats istället.

– En del matcher har jag känt att det hade varit skönt att sitta för ryggen som jag haft problem med länge – men det kommer inte hända. Det finns ingenting bättre än den kärlek, värme och gemenskap som finns på läktaren, säger han och fortsätter:

– Nu när det varit lite lugnare har vi plockat upp yngre förmågor från knatteläktaren som fått komma upp och ställa sig och dra igång en ramsa. Det är ju våran framtid och vi måste se till att de tycker det är kul att gå på hockey.

Märks det någon skillnad på stå när flera bojkottar?

– Det är mycket glesare, absolut. Men de som är där gör sitt. Det har blivit en stor uppgång sedan finalen i våras, men samtidigt lever besvikelsen kvar över att vi förlorade. Det är som en tagg i hjärtat för många.

Han tycker att irritationen som uppstått den senaste tiden har fått för stor plats.

– Vill man anstränga sig och feltolka, så kan man göra det. Jag har inga problem med att läsa in Eriks uttalande. Jag tycker det finns andra sätt man kan göra avtryck på eller få till förändringar. Jag personligen tycker det är uppförstorat, men alla får säga och tycka vad man vill, vi lever i ett fritt land och det ska vi värna om.

Toyne Ringwald hoppas situationen ska lösa sig och att människorna han delat så många minnen med, eufori och besvikelse, ska komma tillbaka.

– Det är fortfarande mina vänner som inte vill gå på hockey. Vi delar samma intressen och värderingar i stort, allt det där är mycket värt, och det går inte att bara stå och peka finger åt varandra och skapa splittring. Man måste lyssna och förstå. Jag förstår dem, men jag håller inte med. De har en annan kompass och jag tycker det är olyckligt och energispill på vissa saker, men det är fritt att tycka.

Han kommer in på sociala medier och klimatet där.

– Ibland kanske man ska vänta med att trycka på avtryckaren innan man skickar iväg något på nätet. Skulle jag ha sagt det här om jag står mitt framför personen? Ja eller nej? Är det nej skriv det då inte heller.

Förra veckan raderade han sitt twitter-konto.

– Jag är så otroligt less. Det är inte bara för hockeyn, utan mycket annat också. Hur det låter, hur man skriver och den politiska debatten som varit. Folk bara vräker ut sig saker och det går inte att föra ett resonemang. Då känner jag att jag inte behöver det i mitt liv. Jag kan ta bort det där och så mår man säkert mycket bättre.

Han ger ett exempel.

– Det blir aldrig så där om du sitter öga mot öga och diskuterar. Vem är det bakom kontona? Kalle Kula som har en skoter som profilbild och som bara öser på skit. Vad ska man ta in av det? Jag tycker det bara blir patetiskt.

Även han var upprörd när Aftonbladet avslöjade att Isac Brännström kommer lämna Luleå efter säsongen.

– Klart jag blev besviken att han inte ska vara kvar, men jag känner inte att jag behöver slänga mig på tangenterna och vara så förbannad att jag måste skriva att han ska sluta spela. Så länge de står där med klubbmärket på och vi supportrar stöttar och hejar på dem, då är det väl lätt att göra sitt yttersta också, säger Ringwald och konstaterar:

– Regelverket kan man vara sur på.

Hade klubben kunnat gjort något annorlunda?

– Nej. Det tycker jag inte. Alla som följt oss och förstår sig på hockeyn vet ju att spelare inte kommer vara kvar livet ut. Klubbhjärta är svårt att få till. Att det skulle vara ett lag med 80 procent norrbottningar är väl en dröm, men det är svårt att få till. Att de ska stanna över tid är också svårt att få till.

Toyne Ringwald tänker fortsätta skrika sig hes.

– Gör man rätt saker och bevisar att man ger allt för laget, då ska man vara kvar. Och det har Isac gjort och han ska absolut vara kvar.

Så jobbar vi med nyheter
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 147
Join date : 12-03-17

Tony Moore, Redbear, Sundance Kid, Lulefan and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville ons 19 okt 2022, 18:27

Så bra av Toyne. Huvudet på spiken
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Tony Moore, farre and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av farre ons 19 okt 2022, 19:03

PeterH skrev:
Lulefan skrev:
PeterH skrev:Ni kan gärna skicka till mig vart LuleåFans som supporterförening gått ut och sagt att dem påstår sig vara bättre supportrar än andra? Sen vet ni väl att LuleåFans har över 1000 medlemmar, där vem som som helst kan bli medlem oavsett om du har sittplats, ståplats eller bara allmänt vill stötta supporterföreningen. Sen är det inte LuleåFans som målar tifon som många här påstår, det är gulrödaktion eller corsica Boys för det mesta. Det finns en del grupper på läktaren och att ni alltid beskyller LuleåFans bevisar ju hur lite koll ni egentligen har.

Det behöver inte vara LuleåFans som supportförening som gått ut och sagt något, det räcker gott att läsa vad ordföranden och folk i LuleåFans och dess styrelse säger om saker och ting. Går att läsa på Twitter bland annat. Har haft tillräckligt mycket insyn i LuleåFans för att veta vad det är för typ av människor som styr och det är knappast hockeyintresserade supportrar. Den stora massan medlemmar må kanske vara annorlunda, men de styrande är inget att hänga i granen vad gäller supporterskap och att bygga gemenskap med övriga supportrar.

Har absolut noll koll på vilka som målar tifon, men det känns ganska irrelevant. Tippar på att det är visst överlapp där med.

Hur bra koll har du själv som inte ens vet vad det är för läktare ovanför H?
Vad har min koll på läktaren ovanför stå att göra med hur mycket insyn jag har i LuleåFans/ståplats? Totalt irrelevant det också. Folk här inne sitter och pratar ned på supportrar enbart pga dem endast betalat 1995kr för att stötta sitt lag, det är jävligt tröttsamt. Det är medlemmarna som är Luleå Hoxkey, oavsett var du har din plats på arenan. Vill folk här gå på hockey utan att ha en levande ståplats egentligen, det tvivlar jag starkt på.

Det hade absolut varit mer civiliserat på arenan utan ståplats och det finns otaliga hallar som inte har en ståplats.
Hört talas om NHL?
Finns även i Sverige så klart. Scandinavium bland annat
Så svaret på din fråga är att ett ja. Folk hade gått på matchen ändå och det nog hade varit lika många på matcherna även utan levande ståplats.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Lulefan and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Dustin ons 19 okt 2022, 22:18

Skönt att de intervjuad en vuxen man för en gång skull, men kanske dags för Norrbottens media att släppa och gå vidare.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Diktatorn tor 20 okt 2022, 00:02

farre skrev:
PeterH skrev:
Lulefan skrev:
PeterH skrev:Ni kan gärna skicka till mig vart LuleåFans som supporterförening gått ut och sagt att dem påstår sig vara bättre supportrar än andra? Sen vet ni väl att LuleåFans har över 1000 medlemmar, där vem som som helst kan bli medlem oavsett om du har sittplats, ståplats eller bara allmänt vill stötta supporterföreningen. Sen är det inte LuleåFans som målar tifon som många här påstår, det är gulrödaktion eller corsica Boys för det mesta. Det finns en del grupper på läktaren och att ni alltid beskyller LuleåFans bevisar ju hur lite koll ni egentligen har.

Det behöver inte vara LuleåFans som supportförening som gått ut och sagt något, det räcker gott att läsa vad ordföranden och folk i LuleåFans och dess styrelse säger om saker och ting. Går att läsa på Twitter bland annat. Har haft tillräckligt mycket insyn i LuleåFans för att veta vad det är för typ av människor som styr och det är knappast hockeyintresserade supportrar. Den stora massan medlemmar må kanske vara annorlunda, men de styrande är inget att hänga i granen vad gäller supporterskap och att bygga gemenskap med övriga supportrar.

Har absolut noll koll på vilka som målar tifon, men det känns ganska irrelevant. Tippar på att det är visst överlapp där med.

Hur bra koll har du själv som inte ens vet vad det är för läktare ovanför H?
Vad har min koll på läktaren ovanför stå att göra med hur mycket insyn jag har i LuleåFans/ståplats? Totalt irrelevant det också. Folk här inne sitter och pratar ned på supportrar enbart pga dem endast betalat 1995kr för att stötta sitt lag, det är jävligt tröttsamt. Det är medlemmarna som är Luleå Hoxkey, oavsett var du har din plats på arenan. Vill folk här gå på hockey utan att ha en levande ståplats egentligen, det tvivlar jag starkt på.

Det hade absolut varit mer civiliserat på arenan utan ståplats och det finns otaliga hallar som inte har en ståplats.
Hört talas om NHL?
Finns även i Sverige så klart. Scandinavium bland annat
Så svaret på din fråga är att ett ja. Folk hade gått på matchen ändå och det nog hade varit lika många på matcherna även utan levande ståplats.

Fyfan vad trist med en civiliserad arena.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av PeterH tor 20 okt 2022, 02:00

farre skrev:
PeterH skrev:
Lulefan skrev:
PeterH skrev:Ni kan gärna skicka till mig vart LuleåFans som supporterförening gått ut och sagt att dem påstår sig vara bättre supportrar än andra? Sen vet ni väl att LuleåFans har över 1000 medlemmar, där vem som som helst kan bli medlem oavsett om du har sittplats, ståplats eller bara allmänt vill stötta supporterföreningen. Sen är det inte LuleåFans som målar tifon som många här påstår, det är gulrödaktion eller corsica Boys för det mesta. Det finns en del grupper på läktaren och att ni alltid beskyller LuleåFans bevisar ju hur lite koll ni egentligen har.

Det behöver inte vara LuleåFans som supportförening som gått ut och sagt något, det räcker gott att läsa vad ordföranden och folk i LuleåFans och dess styrelse säger om saker och ting. Går att läsa på Twitter bland annat. Har haft tillräckligt mycket insyn i LuleåFans för att veta vad det är för typ av människor som styr och det är knappast hockeyintresserade supportrar. Den stora massan medlemmar må kanske vara annorlunda, men de styrande är inget att hänga i granen vad gäller supporterskap och att bygga gemenskap med övriga supportrar.

Har absolut noll koll på vilka som målar tifon, men det känns ganska irrelevant. Tippar på att det är visst överlapp där med.

Hur bra koll har du själv som inte ens vet vad det är för läktare ovanför H?
Vad har min koll på läktaren ovanför stå att göra med hur mycket insyn jag har i LuleåFans/ståplats? Totalt irrelevant det också. Folk här inne sitter och pratar ned på supportrar enbart pga dem endast betalat 1995kr för att stötta sitt lag, det är jävligt tröttsamt. Det är medlemmarna som är Luleå Hoxkey, oavsett var du har din plats på arenan. Vill folk här gå på hockey utan att ha en levande ståplats egentligen, det tvivlar jag starkt på.
Först och främst, det är inte i närheten lika bra supporterkultur/stämning i NHL.

Det hade absolut varit mer civiliserat på arenan utan ståplats och det finns otaliga hallar som inte har en ståplats.
Hört talas om NHL?
Finns även i Sverige så klart. Scandinavium bland annat
Så svaret på din fråga är att ett ja. Folk hade gått på matchen ändå och det nog hade varit lika många på matcherna även utan levande ståplats.
Först och främst, det är inte i närheten lika bra supporterkultur/stämning i NHL. Sedan så har inte scandinavium en byggd ståplats sektion, däremot så har dem ståplats.

PeterH

Antal inlägg : 9
Join date : 22-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman ll tor 20 okt 2022, 05:25

Och finns det ett hopp att finna
Finns det nån tro på den tid som en gång var
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna

Kan du förena dig med en likasinnad
Vågar du verka i en lust att slå dig fri
Kan du lita på dig själv när det kommer till att springa
När allt du har är du jag som vi

Denna visa den handlar om min stad
Om gamla vänner och dom som än finns kvar

Om dom som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
och säger: Hey, vi håller på Luleå

Om dom som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
och säger: Hey, vi håller på Luleå

/Från Lulevisan av
Kristofer Börlin
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Diktatorn likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tor 20 okt 2022, 10:19

PeterH skrev:
Först och främst, det är inte i närheten lika bra supporterkultur/stämning i NHL. Sedan så har inte scandinavium en byggd ståplats sektion, däremot så har dem ståplats.

Nu har väl iofs NHL rätt bra stämning ändå. Men nej, ståplats är inte nödvändig och folk hade gått på hockey även utan en levande ståplats.
Man tar sig själva och sitt bidrag på alldeles för stort allvar och tycker sig själv vara så enormt coola, vad som är så coolt förstår jag inte. Det var lite coolt med klacken när man var liten grabb, inte lika coolt efter puberteten. Men ja, det är trevligt att ha en klack, de flesta i klacken är inte som de som kritiseras här i tråden. De allra flesta i klacken är precis som vi andra bara hockeyintresserade och vill föreningen väl. Du verkar har svårt att inse att det är väl liten klick på ståplats som folk börjat tröttna rejält på. De har fått hålla på i många år nu och det börjar faktiskt vara rätt tröttsamt.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Zeth tor 20 okt 2022, 10:56

Lulefan skrev:
PeterH skrev:
Först och främst, det är inte i närheten lika bra supporterkultur/stämning i NHL. Sedan så har inte scandinavium en byggd ståplats sektion, däremot så har dem ståplats.

Nu har väl iofs NHL rätt bra stämning ändå. Men nej, ståplats är inte nödvändig och folk hade gått på hockey även utan en levande ståplats.
Man tar sig själva och sitt bidrag på alldeles för stort allvar och tycker sig själv vara så enormt coola, vad som är så coolt förstår jag inte. Det var lite coolt med klacken när man var liten grabb, inte lika coolt efter puberteten. Men ja, det är trevligt att ha en klack, de flesta i klacken är inte som de som kritiseras här i tråden. De allra flesta i klacken är precis som vi andra bara hockeyintresserade och vill föreningen väl. Du verkar har svårt att inse att det är väl liten klick på ståplats som folk börjat tröttna rejält på. De har fått hålla på i många år nu och det börjar faktiskt vara rätt tröttsamt.

Det där med att det är ingen stämning i NHL pga av organiserad klack är största myten i svensk supporterkultur, var rätt bra tryck när man var i Amalie arena i Tampa och såg matchen mot Carolina och det är inte "bad blood" match ens
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 147
Join date : 12-03-17

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av SatanicPanic tor 20 okt 2022, 11:33

Zeth skrev:
Lulefan skrev:
PeterH skrev:
Först och främst, det är inte i närheten lika bra supporterkultur/stämning i NHL. Sedan så har inte scandinavium en byggd ståplats sektion, däremot så har dem ståplats.

Nu har väl iofs NHL rätt bra stämning ändå. Men nej, ståplats är inte nödvändig och folk hade gått på hockey även utan en levande ståplats.
Man tar sig själva och sitt bidrag på alldeles för stort allvar och tycker sig själv vara så enormt coola, vad som är så coolt förstår jag inte. Det var lite coolt med klacken när man var liten grabb, inte lika coolt efter puberteten. Men ja, det är trevligt att ha en klack, de flesta i klacken är inte som de som kritiseras här i tråden. De allra flesta i klacken är precis som vi andra bara hockeyintresserade och vill föreningen väl. Du verkar har svårt att inse att det är väl liten klick på ståplats som folk börjat tröttna rejält på. De har fått hålla på i många år nu och det börjar faktiskt vara rätt tröttsamt.

Det där med att det är ingen stämning i NHL pga av organiserad klack är största myten i svensk supporterkultur, var rätt bra tryck när man var i Amalie arena i Tampa och såg matchen mot Carolina och det är inte "bad blood" match ens

Jag var i San Jose och såg en slutspelsmatch mellan Sharks och Knights 2018 och där var det inte samma tryck i läktaren som här hemma men amerikanarna är bra på show så hela den biten med intro och sånt var mäktigt men nå mer än spontana burop på domarna var det inte.
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 616
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av JohanO tor 20 okt 2022, 11:39

Jag undrar mest vad man är för supporter om man har inställningen "om vi blir kränkta tänker vi hålla våra ståplatsbiljetter (för laget som vi påstår att vi bryr oss om) gisslan i hopp om att skapa dålig stämning för resten av alla fans på plats"?

Man kan snacka om LHF-hjärta hit och dit, men för resten av LHFs supportrar så är det uppenbart att det handlar om personer som helt enkelt inte bryr sig så mycket om Luleå som hockeylag. Och det är OK. Alla måste inte älska LHF i vått och torrt. Men för oss som gör det är LuleåFans svansföring obegriplig.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jonken tor 20 okt 2022, 12:37

Svans föring (attityd/självbild) + låg nivå (otur när man tänker) = Är sällan en allt för optimal kombination....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad tor 20 okt 2022, 12:57

Bara att släppa och gå vidare. Likväl som vi behöver en spetsforward så behöver vi en klack i toppform, och alla som vill bidra till det är välkomna!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 5 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet