Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

+72
Myrman
Rikky
Zeth
MrScout
farsan
CKa
#96
Diktatorn
farre
Sir Prozac
oggskar
GustenA
Ivanhoe
Trötto
Lars158
vanten90
Hostak straffar
Simon90
rasbiologen
Lehto
makkanmakkan
Kagen
Sundance Kid
Groggen79
NilsOskar
Puckad
Lillajag
LubosC
LHF96
Redbear
JoakimJ
Pajala
Jonken
ski3r
amarule
maximus
Pontaking
KaptenBlodskelett
Hellcop
Dilox
Micke80
Blinders
NeedforX
Jygge80
tibet
Dentos
Mr Cheese
Donowitz
icemask
Kapten Haddock
Old Brooklyn
Lulefan
LulefanGBG
lhffan
Bamsefar
Tigerman
Norrlandstoken
Sportchefen #2
RSD555
Tony Moore
pingu
Mr Bister
Ferros
Dustin
Urken
Niinimaa
kamelbullen
Hedanders
NallePhu
Kraftkung
Hankburger
kokostrollet
76 posters

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad sön 14 okt 2018, 15:49

LHF96 skrev:
Mr Bister skrev:
LHF96 skrev:Jag vet att man inte kan jämföra spelare rakt av och inte heller var det tanken. Inlägget gick ut på att jag tycker man fegar i sina beslut medan Frölunda inte gör det och det blir succé. Vad har man att förlora egentligen, vi behöver in målskyttar och har skador. Noel gör succé i J20 och har till och med deklarerat att målet i år är framträdanden i SHL. Jag fattar det inte, all heder till Carl Mattsson, han är mogen i tvåvägsspelet men han är ingen poänggörare. Defensiven sitter, vi behöver kreativitet och målskärpa. Sen tycker jag visst de är relativt lika i storlek, enligt prospekt skiljer det 5 cm och 6 kg, du smyger in ett extra kilo för att förstärka ditt case, vilken källa använder du? Hur nära måste man vara för att betraktas som relativt jämnstora enligt dig? +- 1 kg 1 cm eller?
Du menar väl inte att Noel ska in och producera poäng istället för Cehlin, det vore inte rätt för en sådan talangfull spelare.
Vi måste få in en 1:a linespelare och en center snarast, men låt Noel utvecklas i lugn och ro

Jag vill krydda laget med en ung, kreativ och målfarlig forward som dessutom gör det utan extra kostnader i budgeten. Intentionen är inte att han ska ersätta cehlin. Funkar det inte så är det bara att fortsätta spela j20, med sig tar han erfarenheten av att spela i SHL. Det jag inte förstår är vad förlusten är om det inte funkar, däremot förstår jag vilken potentiell uppsida det finns, win win situation
Du vill alltså köpa tid medan vi letar.
Fair enough.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av #96 sön 14 okt 2018, 16:27

MrScout skrev:https://www.eliteprospects.com/player/10364/olli-palola

-Den här liraren får det inte riktigt att stämma i KHL, bör kunna gå att få loss framöver/komma lös - han hade enligt mig varit en grym förstärkning/ersättare för gode Patrick.

Vad säger ni?

Kostar nog kulor, men hade varit en fin förstärkning.
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av LHF96 sön 14 okt 2018, 16:43

Puckad skrev:
LHF96 skrev:
Mr Bister skrev:
LHF96 skrev:Jag vet att man inte kan jämföra spelare rakt av och inte heller var det tanken. Inlägget gick ut på att jag tycker man fegar i sina beslut medan Frölunda inte gör det och det blir succé. Vad har man att förlora egentligen, vi behöver in målskyttar och har skador. Noel gör succé i J20 och har till och med deklarerat att målet i år är framträdanden i SHL. Jag fattar det inte, all heder till Carl Mattsson, han är mogen i tvåvägsspelet men han är ingen poänggörare. Defensiven sitter, vi behöver kreativitet och målskärpa. Sen tycker jag visst de är relativt lika i storlek, enligt prospekt skiljer det 5 cm och 6 kg, du smyger in ett extra kilo för att förstärka ditt case, vilken källa använder du? Hur nära måste man vara för att betraktas som relativt jämnstora enligt dig? +- 1 kg 1 cm eller?
Du menar väl inte att Noel ska in och producera poäng istället för Cehlin, det vore inte rätt för en sådan talangfull spelare.
Vi måste få in en 1:a linespelare och en center snarast, men låt Noel utvecklas i lugn och ro

Jag vill krydda laget med en ung, kreativ och målfarlig forward som dessutom gör det utan extra kostnader i budgeten. Intentionen är inte att han ska ersätta cehlin. Funkar det inte så är det bara att fortsätta spela j20, med sig tar han erfarenheten av att spela i SHL. Det jag inte förstår är vad förlusten är om det inte funkar, däremot förstår jag vilken potentiell uppsida det finns, win win situation
Du vill alltså köpa tid medan vi letar.
Fair enough.

Köpa tid vet jag inte, hade velat testa honom oavsett om lunde och cehlin spelat. När man är för bra för en serie så tycker jag man ska åtminstone smaka på nästa nivå, spelar väl ingen hur gammal man är. Funkade ju för Einar som debuterade 17 år gammal
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av icemask sön 14 okt 2018, 16:59

En talang måste utmanas och nu är det dags för nästa utmaning !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 14 okt 2018, 17:47

Tycker också att läget just nu känns perfekt för att prova Gunler. Vi saknar en forward som normalt spelar i förstakedjan. Vi letar ersättare, men det kommer ta ett tag. Samtidigt verkar vi ha en av landets vassaste offensiva forwards i sin åldersgrupp i organisationen. Självklart kan det finnas olika orsaker som jag inte vet om som talar för att han inte ska ges chansen, men objektivt utifrån av det jag ser - prova honom.


Senast ändrad av Old Brooklyn den sön 14 okt 2018, 17:49, ändrad totalt 1 gång
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 14 okt 2018, 17:48

Fel
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av CKa sön 14 okt 2018, 18:12

Old Brooklyn skrev:Tycker också att läget just nu känns perfekt för att prova Gunler. Vi saknar en forward som normalt spelar i förstakedjan. Vi letar ersättare, men det kommer ta ett tag. Samtidigt verkar vi ha en av landets vassaste offensiva forwards i sin åldersgrupp i organisationen. Självklart kan det finnas olika orsaker som jag inte vet om som talar för att han inte ska ges chansen, men objektivt utifrån av det jag ser - prova honom.

Tyckte att det framgick rätt tydligt från Henrik Stridh att det finns grejer som Noel behöver utveckla för att det ska bli aktuellt med spel.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 14 okt 2018, 19:04

CKa skrev:
Old Brooklyn skrev:Tycker också att läget just nu känns perfekt för att prova Gunler. Vi saknar en forward som normalt spelar i förstakedjan. Vi letar ersättare, men det kommer ta ett tag. Samtidigt verkar vi ha en av landets vassaste offensiva forwards i sin åldersgrupp i organisationen. Självklart kan det finnas olika orsaker som jag inte vet om som talar för att han inte ska ges chansen, men objektivt utifrån av det jag ser - prova honom.

Tyckte att det framgick rätt tydligt från Henrik Stridh att det finns grejer som Noel behöver utveckla för att det ska bli aktuellt med spel.
Det är väl möjligt. Då skulle man ju önska att du länkade eller hänvisade till detta uttalande.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Urken sön 14 okt 2018, 19:31

Fattar ingenting. Varför blir det ens tjafs över att testa Noel? Är väl ett ypperligt läge att göra det? Fattar som sagt ingenting.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Blinders sön 14 okt 2018, 19:34


Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av RSD555 sön 14 okt 2018, 19:40

Låter som något för oss.

Dom intressanta som inte får plats i nhl går väl till khl (eller alperna) hellre än hit. Så det är väl bland khl "rejects" Luleå får sondera. Finländare ligger väl närmast också i brist på svenskar.


Senast ändrad av RSD555 den sön 14 okt 2018, 19:50, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Formuleringar)

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av icemask sön 14 okt 2018, 19:49

"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?
Tore öqvist var ingen backcheckare och han vann matcher åt oss !
Om ska vi bara släppa fram Carl Mattssons, grovisar med medioker poängproduktion, vart leder det ?
Nåja vi får väl se på när Växjö eller någon annan värvar honom och han är i topp i poängligan innan han drar över pölen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Urken sön 14 okt 2018, 20:51

Ge Noel chansen! Ge Noel Chansen! Annars.. avgå alla!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Blinders sön 14 okt 2018, 22:10

Gunler på Cehlins plats i PP hade varit kul att se.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger sön 14 okt 2018, 23:49

icemask skrev:
"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?
Tore öqvist var ingen backcheckare och han vann matcher åt oss !
Om ska vi bara släppa fram Carl Mattssons, grovisar med medioker poängproduktion, vart leder det ?
Nåja vi får väl se på när Växjö eller någon annan värvar honom och han är i topp i poängligan innan han drar över pölen !

Du menar den tiden då backar knappt gick över rödlinjen och redline offside was a thing? Idag så måste spelare hela tiden jobba över hela banan för annars kommer det snabbt klinga i eget mål. Sedan den sista meningen sa folk om Isac Lundeström också. Och Lassi... inte värvade andra klubbar dem? Att Luleå skulle släppa Noel finns ju inte på kartan och ni som sitter och skriker att han ska få chansen blott 17 år gammal för annars sticker han någon annanstans borde ju ta och tagga ned. Han har ju för tusan inte gått ut gymnasiet ens. Hans tid kommer..

Urken skrev:Ge Noel chansen! Ge Noel Chansen! Annars.. avgå alla!

Hans chans kommer säkerligen men det behöver inte ske idag.

icemask skrev:
"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?

Att han har saker som han måste jobba på? Litar ni inte på att Stridh och Bulan har koll på läget?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av LHF96 mån 15 okt 2018, 07:42

Vi behöver fler Karl Fabricius i vårt lag, inte potentiella klasen/omark-typer. Det kryllar av odisciplinerade talanger men nya K-fabs ser vi inte ofta komma upp genom de egna leden. Vi ska fokusera på att inte släppa in mål, de besökare som orkar ta sig till arenan förväntar sig det. Sen ska vi bara ta upp färdig shl-spelare, för tänk om man gör ett misstag som leder till ett baklängesmål, den psykiska ohälsa som det medför innebär ofta slutet för talangens karriär. Varför ändra på ett vinnande koncept som skördat så stora framgångar genom åren? Neutral
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av icemask mån 15 okt 2018, 08:30

Hankburger skrev:
icemask skrev:
"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?
Tore öqvist var ingen backcheckare och han vann matcher åt oss !
Om ska vi bara släppa fram Carl Mattssons, grovisar med medioker poängproduktion, vart leder det ?
Nåja vi får väl se på när Växjö eller någon annan värvar honom och han är i topp i poängligan innan han drar över pölen !

Du menar den tiden då backar knappt gick över rödlinjen och redline offside was a thing? Idag så måste spelare hela tiden jobba över hela banan för annars kommer det snabbt klinga i eget mål. Sedan den sista meningen sa folk om Isac Lundeström också. Och Lassi... inte värvade andra klubbar dem? Att Luleå skulle släppa Noel finns ju inte på kartan och ni som sitter och skriker att han ska få chansen blott 17 år gammal för annars sticker han någon annanstans borde ju ta och tagga ned. Han har ju för tusan inte gått ut gymnasiet ens. Hans tid kommer..

Urken skrev:Ge Noel chansen! Ge Noel Chansen! Annars.. avgå alla!

Hans chans kommer säkerligen men det behöver inte ske idag.

icemask skrev:
"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?

Att han har saker som han måste jobba på? Litar ni inte på att Stridh och Bulan har koll på läget?
Nä jag menar att vi behöver spelare som kan vinna matcher åt oss, När vi har spets så skickar vi inte fram den och när vi inte har spets så har vi inte råd att köpa den, hur vill man ha det egentligen, 23 fabbe i truppen ? Tore var en matchvinnare även om det var 80-tal, varför gjorde inte alla lika många mål som han om det nu var så lätt på den tiden
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lulefan mån 15 okt 2018, 08:40

Hockey är bra mycket mer än att bara göra poäng, försvarspel är minst lika viktigt som anfall. Litar helt och hållet på Bulan och Stridh vad gäller detta, Noel lär få sin chans när han är mogen.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn mån 15 okt 2018, 08:51

Tackar! Jag tänker inte säga emot Stridh eftersom jag helt enkelt inte sett Gunler tillräckligt. Självklart ska pojken kännas mogen uppgiften innan det är dags.

Sen kan jag hålla med om att diskussionen här inne känns lite ... nästan konstlad. Vissa verkar mer intresserade av att bråka och sabla ner andra än att dela med sig av sina tankar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av LHF96 mån 15 okt 2018, 08:56

Lulefan skrev:Hockey är bra mycket mer än att bara göra poäng, försvarspel är minst lika viktigt som anfall. Litar helt och hållet på Bulan och Stridh vad gäller detta, Noel lär få sin chans när han är mogen.

Det tvivlar inte jag heller på att han kommer få. Mitt problem är att vi har ett i min mening akut behov av målskyttar. Marknaden är skral och det kommer ta tid att hitta lämplig spelare, om det ens finns någon. Samtidigt sitter vi på landets kanske största forwardtalang i sin årskull som dessutom är inne i ett vansinnigt målstim i J20. Kolla på några av hans mål på youtube, det är klassavslut rakt igenom, inga "Johan Fransson-skott" i sargen här utan kliniska avslut högt upp, ofta i kryssen. Men nä, vi ska vänta, på vad exakt? Det går däremot bra att spela Nils Lundkvist, om vi nu ska tala om defensiva brister hos spelare
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad mån 15 okt 2018, 09:19

Tore kontra dagens hockey...

Om jag minns rätt så tjuvade han rejält och resten i femman spelade i princip boxplay i egen zon.
Det kanske inte passar idag.
Å andra sidan gjorde vi så just för att Tore nästan alltid gjorde mål på sina lägen.
Vem har vi i laget i dag som kan fylla den rollen?

När Lundeström och Cehlin är ersatta så finns det ingen plats för Noel.
Men innan dessa kanske hans positiva sidor tillför något som vi kan dra nytta av om vi kan spela så att hans svaga sidor inte kostar för mycket.
Ska han få en chans att prova så är det läge nu.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av farre mån 15 okt 2018, 10:11

Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hostak straffar mån 15 okt 2018, 10:50

farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Inte forumets mest givande inlägg av mig detta, men jag håller helt klart med.

Och som sagt, är ju inte precis som att Einar, Kovacs eller Lundqvist är defensiva giganter heller.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av CKa mån 15 okt 2018, 12:24

Hostak straffar skrev:
farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Inte forumets mest givande inlägg av mig detta, men jag håller helt klart med.

Och som sagt, är ju inte precis som att Einar, Kovacs eller Lundqvist är defensiva giganter heller.

Det kanske är just därför som kvoten är fylld för tillfället?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av icemask mån 15 okt 2018, 12:36

CKa skrev:
Hostak straffar skrev:
farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Inte forumets mest givande inlägg av mig detta, men jag håller helt klart med.

Och som sagt, är ju inte precis som att Einar, Kovacs eller Lundqvist är defensiva giganter heller.

Det kanske är just därför som kvoten är fylld för tillfället?
Bänka Lundqvist så går det jämt ut !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av CKa mån 15 okt 2018, 12:56

icemask skrev:
CKa skrev:
Hostak straffar skrev:
farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Inte forumets mest givande inlägg av mig detta, men jag håller helt klart med.

Och som sagt, är ju inte precis som att Einar, Kovacs eller Lundqvist är defensiva giganter heller.

Det kanske är just därför som kvoten är fylld för tillfället?
Bänka Lundqvist så går det jämt ut !

Amen lägg ner

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken mån 15 okt 2018, 13:53

Nylander kanske kan mellanlanda hos Luleå tills allt löst sig "over there". Haha. Vi får en målspruta och han får duktigt med träning.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lulefan mån 15 okt 2018, 13:56

Ersätta Lundkvist med en forward? hur tänkte du där?

Det är inte för inte som det sägs att försvar vinner mästerskap, man ska självklart ha stort fokus på defensiven, men det behöver inte betyda att man spelar tråkig hockey utan offensiv.

Om man nu inte har sett Noel spela en massa och kan göra en egen bedömning så borde man nog lita på Bulan och Stridh istället för att göra bedömning utifrån poängproduktion.

Det är ju inte heller som att det är givet att Noel skulle vara särskilt bra offensivt i SHL, det är ett helt annat motstånd. Han lär få sin chans relativt snart så jag förstår verkligen inte gnället.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn mån 15 okt 2018, 14:06

Jag tänker att många med mig tyckte att själva tidpunkten passade för att testa Gunler. Cehlin är borta och vi har inte hittat någon ersättare ännu. Det blir svårare att sätta in Gunler i en offensiv roll senare ifall vi har fyllt på med dyra offensiva spelare.

Med det sagt så litar jag på tränarna. Lundkvist och Einar är ju exempel på att vi faktiskt slussar in offensiva unga spelare i laget.

Sen hade nog även många med mig missat Strids kommentarer om Noel, och då föredrar ju jag att man länkar till dessa (eller åtminstone hänvisar till dem) istället för att besvara inläggen som att jag var dum i huvudet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros mån 15 okt 2018, 14:06

Är man tillräckligt bra så ska man få spela, det borde inte vara svårare än så. Noel är betydligt bättre än många andra unga killar som får/fått chansen i andra SHL-lag, trots att de lagen inte har haft samma skadeproblem som Luleå har. Det är inte så att han är katastrofusel i egen zon, han kommer bara behöva lite tid att lära sig om han ges chansen men det kommer han att behöva göra oavsett om det sker imorgon eller om ett år. Han är en exceptionell talang, och det är såna som man ska ge förutsättningar att lyckas.

Vi är inte i en situation där varken Noel eller Luleå Hockey skulle skadas av att ge en av Sveriges största talanger chansen i A-laget när vi ändå har offensiva luckor i laguppställningen. Det enda som kan ske är att han tar chansen och tar en permanent plats i laget.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av icemask mån 15 okt 2018, 15:20

Lulefan skrev:Ersätta Lundkvist med en forward? hur tänkte du där?

Det är inte för inte som det sägs att försvar vinner mästerskap, man ska självklart ha stort fokus på defensiven, men det behöver inte betyda att man spelar tråkig hockey utan offensiv.

Om man nu inte har sett Noel spela en massa och kan göra en egen bedömning så borde man nog lita på Bulan och Stridh istället för att göra bedömning utifrån poängproduktion.

Det är ju inte heller som att det är givet att Noel skulle vara särskilt bra offensivt i SHL, det är ett helt annat motstånd. Han lär få sin chans relativt snart så jag förstår verkligen inte gnället.
Ja hur tänkte jag, ut med den som kostade poäng mot frölunda och i övriga matcher varit svag runt egen kasse, låt en bättre defensiv back få mer speltid och låt Noel få speltid som som extraforward, svårare än så var det inte med mitt resonemang !
Flertalet svar på mina inlägg i diskussionen här verkar gå ut på att idiotförklara mitt sätt att resonera, men det är lätt att kasta skit istället för att komma med något konstruktivt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 15 okt 2018, 16:13

LHF96 skrev:Vi behöver fler Karl Fabricius i vårt lag, inte potentiella klasen/omark-typer. Det kryllar av odisciplinerade talanger men nya K-fabs ser vi inte ofta komma upp genom de egna leden. Vi ska fokusera på att inte släppa in mål, de besökare som orkar ta sig till arenan förväntar sig det. Sen ska vi bara ta upp färdig shl-spelare, för tänk om man gör ett misstag som leder till ett baklängesmål, den psykiska ohälsa som det medför innebär ofta slutet för talangens karriär. Varför ändra på ett vinnande koncept som skördat så stora framgångar genom åren? Neutral

Vem har påstått det? Det står inte mellan Noel eller en till Fabricius..

icemask skrev:
Hankburger skrev:
icemask skrev:
"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?
Tore öqvist var ingen backcheckare och han vann matcher åt oss !
Om ska vi bara släppa fram Carl Mattssons, grovisar med medioker poängproduktion, vart leder det ?
Nåja vi får väl se på när Växjö eller någon annan värvar honom och han är i topp i poängligan innan han drar över pölen !

Du menar den tiden då backar knappt gick över rödlinjen och redline offside was a thing? Idag så måste spelare hela tiden jobba över hela banan för annars kommer det snabbt klinga i eget mål. Sedan den sista meningen sa folk om Isac Lundeström också. Och Lassi... inte värvade andra klubbar dem? Att Luleå skulle släppa Noel finns ju inte på kartan och ni som sitter och skriker att han ska få chansen blott 17 år gammal för annars sticker han någon annanstans borde ju ta och tagga ned. Han har ju för tusan inte gått ut gymnasiet ens. Hans tid kommer..

Urken skrev:Ge Noel chansen! Ge Noel Chansen! Annars.. avgå alla!

Hans chans kommer säkerligen men det behöver inte ske idag.

icemask skrev:
"Han är i framkant när det gäller poängproduktionen, sen gäller det att göra det andra jobbet oxå men dom lär sig varje dag"
Hur tolkar ni det ?

Att han har saker som han måste jobba på? Litar ni inte på att Stridh och Bulan har koll på läget?
Nä jag menar att vi behöver spelare som kan vinna matcher åt oss, När vi har spets så skickar vi inte fram den och när vi inte har spets så har vi inte råd att köpa den, hur vill man ha det egentligen, 23 fabbe i truppen ? Tore var en matchvinnare även om det var 80-tal, varför gjorde inte alla lika många mål som han om det nu var så lätt på den tiden

För Luleå har ju 23 Fabricius i truppen. Sedan påstod jag inte att det var lätt att göra mål på 80-talet utan att spelare behövde inte vara lika allround. Det är faktiskt en ofantlig skillnad. Och nej. Noel kommer inte att vinna matcher åt Luleå. Han kan eventuellt bidra en del men någon matchvinnare är han nog inte för A-laget. Inte än.

farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Du menar Skellefteå som knappt fått fram en stor talang sedan Axel Holmström stack över? Frölunda som haft ett par år av kräftgång där egna produkter inte producerat? Det är ytterst intressant att samma personer som skriker efter spetskompetens nu vill ha fram en 17-åring som han skulle gå in och avgöra matcher på egen hand. Det är både naivt och kontraproduktivt. Diskussionen förekommer för att folk är naiva och tror att Noel kommer att kunna ersätta Cehlin.

icemask skrev:
CKa skrev:
Hostak straffar skrev:
farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Inte forumets mest givande inlägg av mig detta, men jag håller helt klart med.

Och som sagt, är ju inte precis som att Einar, Kovacs eller Lundqvist är defensiva giganter heller.

Det kanske är just därför som kvoten är fylld för tillfället?
Bänka Lundqvist så går det jämt ut !

Och vem ska då ta Lundqvists plats tycker du? Om du nu inte tänkt att Noel (en forward) ska gå in som back dvs?

icemask skrev:
Lulefan skrev:Ersätta Lundkvist med en forward? hur tänkte du där?

Det är inte för inte som det sägs att försvar vinner mästerskap, man ska självklart ha stort fokus på defensiven, men det behöver inte betyda att man spelar tråkig hockey utan offensiv.

Om man nu inte har sett Noel spela en massa och kan göra en egen bedömning så borde man nog lita på Bulan och Stridh istället för att göra bedömning utifrån poängproduktion.

Det är ju inte heller som att det är givet att Noel skulle vara särskilt bra offensivt i SHL, det är ett helt annat motstånd. Han lär få sin chans relativt snart så jag förstår verkligen inte gnället.
Ja hur tänkte jag, ut med den som kostade poäng mot frölunda och i övriga matcher varit svag runt egen kasse, låt en bättre defensiv back få mer speltid och låt Noel få speltid som som extraforward, svårare än så var det inte med mitt resonemang !
Flertalet svar på mina inlägg i diskussionen här verkar gå ut på att idiotförklara mitt sätt att resonera, men det är lätt att kasta skit istället för att komma med något konstruktivt !

Problemet är att det skulle lämna Luleå med sju backar. Ditt resonemang är alltså inte så genomtänkt som du vill få det till. Sedan komma med något konstruktivt? Folk har faktiskt gjort det.. problemet är väl att du har förkastat det direkt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Tony Moore mån 15 okt 2018, 16:45

Stopstopp, NU räcker det, förstör inte Noels tråd! Flytta diskussionen till sillyn eller LHF laget.. Admin kan väl rensa/flytta vissa inlägg till bättre lämpade tråd/ar. Sedan ta bort detta inlägg oxå.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros mån 15 okt 2018, 17:06

Hankburger skrev:
farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Du menar Skellefteå som knappt fått fram en stor talang sedan Axel Holmström stack över? Frölunda som haft ett par år av kräftgång där egna produkter inte producerat? Det är ytterst intressant att samma personer som skriker efter spetskompetens nu vill ha fram en 17-åring som han skulle gå in och avgöra matcher på egen hand. Det är både naivt och kontraproduktivt. Diskussionen förekommer för att folk är naiva och tror att Noel kommer att kunna ersätta Cehlin.

Skellefteå har massor av talanger i sitt A-lag, som får ta plats och ges chansen.

Filip Berglund är en av de största backtalangerna i SHL och spelar näst mest av alla SAIK som 21-åring.
Jonatan Berggren gick tidigt i andrarundan förra draften och spelar nu permanent i A-laget som 18-åring.
Albin Eriksson gick också i andrarundan förra draften och har även han fått en permanent plats i A-laget som 18-åring, precis som Berggren fick han även testa på A-laget en hel del under förra säsongen.
Linus Lindström centrar mellan Joakim Lindström och Oscar Möller som 20-åring och är inne på sin tredje säsong i A-laget.

Då har man dessutom precis tappat Tim Söderlund, som spelat i A-laget sedan han var 18-år gammal, och Sebastian Ohlsson, som spelat i A-laget sedan han var 19 år gammal.

Skellefteå pumpar ut talanger, och de ger dem även chansen att spela i A-laget. Att de inte fått fram någon talang sedan Axel Holmström är direkt felaktigt. Flera av ovan nämnda spelare är betydligt större talanger än Holmström. Det ska även sägas att ingen av ovan nämnda spelare är lika talangfulla som Gunler, ingen av dem är ens i närheten av den talang som Gunler besitter.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 15 okt 2018, 17:24

Nu räcker det bara för att Noel är en talang så är det inte så bara hoppa upp i a-laget och lira, Visst Mattson gör det bra men Noel måste utveckla sitt spel i båda ändor av isen räcker inte bara vara målskytt utan det krävs lite andra verktyg utöver det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 15 okt 2018, 17:51

Ferros skrev:
Hankburger skrev:
farre skrev:Herregud!
Det här med defensiva, tråkiga och inte vägvinnande hockeyn har till och med cementerats i fansens huvud.
Alla verkar hjärntvättade!

Lule har kört det här racet i evigheter känns det som och inte fan har det gett någon framgång.
Våga chansa någon gång så kanske vi kommer förbi kvartsfinalen för en gångs skull!

Bara att kika på vilka förutsättningar våra konkurrenter med Frölunda och Skellefteå i spetsen ger sina talanger och vilket utfall de får.

Att det här ens är en diskussion övergår mitt förstånd!

Du menar Skellefteå som knappt fått fram en stor talang sedan Axel Holmström stack över? Frölunda som haft ett par år av kräftgång där egna produkter inte producerat? Det är ytterst intressant att samma personer som skriker efter spetskompetens nu vill ha fram en 17-åring som han skulle gå in och avgöra matcher på egen hand. Det är både naivt och kontraproduktivt. Diskussionen förekommer för att folk är naiva och tror att Noel kommer att kunna ersätta Cehlin.

Skellefteå har massor av talanger i sitt A-lag, som får ta plats och ges chansen.

Filip Berglund är en av de största backtalangerna i SHL och spelar näst mest av alla SAIK som 21-åring.
Jonatan Berggren gick tidigt i andrarundan förra draften och spelar nu permanent i A-laget som 18-åring.
Albin Eriksson gick också i andrarundan förra draften och har även han fått en permanent plats i A-laget som 18-åring, precis som Berggren fick han även testa på A-laget en hel del under förra säsongen.
Linus Lindström centrar mellan Joakim Lindström och Oscar Möller som 20-åring och är inne på sin tredje säsong i A-laget.

Då har man dessutom precis tappat Tim Söderlund, som spelat i A-laget sedan han var 18-år gammal, och Sebastian Ohlsson, som spelat i A-laget sedan han var 19 år gammal.

Skellefteå pumpar ut talanger, och de ger dem även chansen att spela i A-laget. Att de inte fått fram någon talang sedan Axel Holmström är direkt felaktigt. Flera av ovan nämnda spelare är betydligt större talanger än Holmström. Det ska även sägas att ingen av ovan nämnda spelare är lika talangfulla som Gunler, ingen av dem är ens i närheten av den talang som Gunler besitter.

Borde ha specificerat mig. Tagit fram en talang som direkt gått in i ligan och producerat första säsongen. Linus Lindström är 20 år. Han ingår inte samma kategori som Noel. Inte heller Ohlsson. Det är ju inte som SAIK har en enormt producerande nyss fylld 17 åring i sin trupp och det är själva poängen jag vill framföra. Folk har fått utvecklas i sin takt och därför har det innebärt frukt för SAIK. De gör alltså raka motsatsen till vad vissa vill få här inne. Ger folk tid.... Det låter ju för tusan på folk här inne som LHF aldrig givit unga spelare chansen. Vilket även det är direkt felaktigt. Lundeström har haft en ordinarie plats i a-laget i två säsonger. Nu har man gett Mattson chansen och så länge man för en dialog med Noel så tvivlar jag att han drar någonstans. Däremot har Stridh och Bulan håller koll på honom så hans framfart har inte gått någon förbi.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av farre mån 15 okt 2018, 17:58

NallePhu skrev:Nu räcker det bara för att Noel är en talang så är det inte så bara hoppa upp i a-laget och lira, Visst Mattson gör det bra men Noel måste utveckla sitt spel i båda ändor av isen räcker inte bara vara målskytt utan det krävs lite andra verktyg utöver det!


Hmm, med detta resonemang så för att dra paralleller med fotbollen så borde, Ronaldo, Messi, Zlatan, Özil, Neymar mfl bänkas alternativt aldrig givits chansen då de inte är allroundspelare som är lika bra på båda planhalvorna och verkligen inte i det defensiva spelet.

Förstår ni ens själva vad ni säger?
Vi är i desperat behov av en målskytt och vi har en talang som verkar besitta exakt det som vi efterfrågar men bara för att han är en exeptionell målskytt och inte en allroundspelare så ska han inte få chansen att visa upp sin spetskompetens. Vad har vi att förlora på att ge honom 3 matcher på Cehlins ordinarie plats?

Jag vet inte riktigt hur insnöade vissa av er är där uppe i mörkret men man vinner matcher genom att göra fler MÅL än motståndarna och då behövs det MÅLSKYTTAR!
Men har vi ingen som kan göra mål så vet jag inte riktigt hur man ska kunna vinna merparten av matcherna. Vi kan inte tråka ihjäl alla lag tyvärr!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 15 okt 2018, 18:30

farre skrev:
NallePhu skrev:Nu räcker det bara för att Noel är en talang så är det inte så bara hoppa upp i a-laget och lira, Visst Mattson gör det bra men Noel måste utveckla sitt spel i båda ändor av isen räcker inte bara vara målskytt utan det krävs lite andra verktyg utöver det!


Hmm, med detta resonemang så för att dra paralleller med fotbollen så borde, Ronaldo, Messi, Zlatan, Özil, Neymar mfl bänkas alternativt aldrig givits chansen då de inte är allroundspelare som är lika bra på båda planhalvorna och verkligen inte i det defensiva spelet.

Förstår ni ens själva vad ni säger?
Vi är i desperat behov av en målskytt och vi har en talang som verkar besitta exakt det som vi efterfrågar men bara för att han är en exeptionell målskytt och inte en allroundspelare så ska han inte få chansen att visa upp sin spetskompetens. Vad har vi att förlora på att ge honom 3 matcher på Cehlins ordinarie plats?

Jag vet inte riktigt hur insnöade vissa av er är där uppe i mörkret men man vinner matcher genom att göra fler MÅL än motståndarna och då behövs det MÅLSKYTTAR!
Men har vi ingen som kan göra mål så vet jag inte riktigt hur man ska kunna vinna merparten av matcherna. Vi kan inte tråka ihjäl alla lag tyvärr!

Okej. Förstår du själv VAD DU SÄGER? Noel är 17 år. Ska man verkligen förvänta sig att han ska in och börja avgöra matcher direkt? Snacka om att försöka få sig själv besviken. Din jämförelse med fotboll är bara skev.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Urken mån 15 okt 2018, 18:40

Hans jämförelse är inte skev, enligt mig. Men okej då: Ovechkin? "äh, du har brister i ditt defensiva spel, speciellt din lama backcheck, du får la spela ahl en stund".

Ja, överdrift. Men man kan i varje fall testa honom. Med detta sagt, kan tränarna se stora brister i hans spel och kanske gör helt rätt som inte plockar upp honom ännu.
Jag förmedlar bara vad jag känner i nuläget, och det är att vi behöver ha in nya spelare. Under tiden som vi söker efter en ersättare för Cehlin, så torde det finnas en plats ledig, där man kan testa Noel? Det kostar ingenting, möjligtvis något mål i baken, men det kan också bli succé. (För att vara övertydlig: nej, med succé menar jag inte att han ska gå in och göra 50 poäng, har helt andra kriterier för detta).

Angående den mer generella frågeställning som dyker upp, rörande vår historia, myten om att defensiven vinner titlar osv.. tror det har mycket att göra med hur trist hockey vi spelat, hur stor vikt vi lagt vid defensiven istället för offensiven. Vad har vi vunnit genom att gå vår väg? Precis, inte ett dyft (Le Mat). Man (jag inkluderad) vill se en förändring. Att då ge stortalanger som Gunler chansen, kan vara ett steg i en ny, mer framgångsrik riktning.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 15 okt 2018, 18:47

Urken skrev:Hans jämförelse är inte skev, enligt mig. Men okej då: Ovechkin? "äh, du har brister i ditt defensiva spel, speciellt din lama backcheck, du får la spela ahl en stund".

Ja, överdrift. Men man kan i varje fall testa honom. Med detta sagt, kan tränarna se stora brister i hans spel och kanske gör helt rätt som inte plockar upp honom ännu.
Jag förmedlar bara vad jag känner i nuläget, och det är att vi behöver ha in nya spelare. Under tiden som vi söker efter en ersättare för Cehlin, så torde det finnas en plats ledig, där man kan testa Noel? Det kostar ingenting, möjligtvis något mål i baken, men det kan också bli succé. (För att vara övertydlig: nej, med succé menar jag inte att han ska gå in och göra 50 poäng, har helt andra kriterier för detta).

Angående den mer generella frågeställning som dyker upp, rörande vår historia, myten om att defensiven vinner titlar osv.. tror det har mycket att göra med hur trist hockey vi spelat, hur stor vikt vi lagt vid defensiven istället för offensiven. Vad har vi vunnit genom att gå vår väg? Precis, inte ett dyft (Le Mat). Man (jag inkluderad) vill se en förändring. Att då ge stortalanger som Gunler chansen, kan vara ett steg i en ny, mer framgångsrik riktning.

Ovechkin jobbar hyfsat hårt för att vara en målskytt. Ta en titt på hans matcher så ser du att han och Bäckström faktiskt jobbar hyfsat hårt. Anledningen varför hans jämförelse med fotboll är skev är ett antal orsaker. Ett... Man har nio andra spelare som kan kompensera om man inte jobbar hem, spelet går inte lika fort och folk jobbar inte i 40 sekunders byten utan i 90 minuter. Med andra ord. Det går inte att jämföra. Har inget emot att man testar Noel men då ska detta ske utan för enorm press. Att låta honom ta Cehlins plats och därigenom hans krav är bara ett recept för besvikelse. Bättre att låta honom gå in i tredjefemman och successivt få mer och mer speltid. Alternativet är att flytta upp en spelare på Cehlins plats och låta Noel ta dennes plats i tredjelinan. Däremot att slunga upp honom i förstakedjan är verkligen att överdriva.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad mån 15 okt 2018, 19:04

Jag tror ingen här förväntar sig att Noel skulle kunna gå in och dominera. Pröva är just det , ett prov.

Så här ser jag det:
Om jag petade in Noel i truppen, och sedan gjorde en lista över vilka jag vill ska komma i ett friläge,
så skulle inte Noel komma sist.

Top-5? Troligen inte.
Top-10? Troligen.
Top-15? Absolut.

Men när vi skaffat en spets till, och fått tillbaka Lunde ( eller skaffat en center till) så är dörren i princip stängd för säsongen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 15 okt 2018, 19:08

Puckad skrev:Jag tror ingen här förväntar sig att Noel skulle kunna gå in och dominera. Pröva är just det , ett prov.

Så här ser jag det:
Om jag petade in Noel i truppen, och sedan gjorde en lista över vilka jag vill ska komma i ett friläge,
så skulle inte Noel komma sist.

Top-5? Troligen inte.
Top-10? Troligen.
Top-15? Absolut.

Men när vi skaffat en spets till, och fått tillbaka Lunde ( eller skaffat en center till) så är dörren i princip stängd för säsongen.

Så låter det inte på vissa här inne som bokstavligen menar att han ska avgöra matcher och ta Cehlins plats.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Urken mån 15 okt 2018, 19:15

Hankburger skrev:
Urken skrev:Hans jämförelse är inte skev, enligt mig. Men okej då: Ovechkin? "äh, du har brister i ditt defensiva spel, speciellt din lama backcheck, du får la spela ahl en stund".

Ja, överdrift. Men man kan i varje fall testa honom. Med detta sagt, kan tränarna se stora brister i hans spel och kanske gör helt rätt som inte plockar upp honom ännu.
Jag förmedlar bara vad jag känner i nuläget, och det är att vi behöver ha in nya spelare. Under tiden som vi söker efter en ersättare för Cehlin, så torde det finnas en plats ledig, där man kan testa Noel? Det kostar ingenting, möjligtvis något mål i baken, men det kan också bli succé. (För att vara övertydlig: nej, med succé menar jag inte att han ska gå in och göra 50 poäng, har helt andra kriterier för detta).

Angående den mer generella frågeställning som dyker upp, rörande vår historia, myten om att defensiven vinner titlar osv.. tror det har mycket att göra med hur trist hockey vi spelat, hur stor vikt vi lagt vid defensiven istället för offensiven. Vad har vi vunnit genom att gå vår väg? Precis, inte ett dyft (Le Mat). Man (jag inkluderad) vill se en förändring. Att då ge stortalanger som Gunler chansen, kan vara ett steg i en ny, mer framgångsrik riktning.

Ovechkin jobbar hyfsat hårt för att vara en målskytt. Ta en titt på hans matcher så ser du att han och Bäckström faktiskt jobbar hyfsat hårt. Anledningen varför hans jämförelse med fotboll är skev är ett antal orsaker. Ett... Man har nio andra spelare som kan kompensera om man inte jobbar hem, spelet går inte lika fort och folk jobbar inte i 40 sekunders byten utan i 90 minuter. Med andra ord. Det går inte att jämföra. Har inget emot att man testar Noel men då ska detta ske utan för enorm press. Att låta honom ta Cehlins plats och därigenom hans krav är bara ett recept för besvikelse. Bättre att låta honom gå in i tredjefemman och successivt få mer och mer speltid. Alternativet är att flytta upp en spelare på Cehlins plats och låta Noel ta dennes plats i tredjelinan. Däremot att slunga upp honom i förstakedjan är verkligen att överdriva.
Eller så spelar kedjenumren ingen roll. Du hade kunnat haft Omark, Klasen och Olausson som en fjärdekedja. Det är bara på pappret.

Oavsett vilken kedja man testar honom i, bör man testa honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Urken mån 15 okt 2018, 19:16

Hankburger skrev:
Puckad skrev:Jag tror ingen här förväntar sig att Noel skulle kunna gå in och dominera. Pröva är just det , ett prov.

Så här ser jag det:
Om jag petade in Noel i truppen, och sedan gjorde en lista över vilka jag vill ska komma i ett friläge,
så skulle inte Noel komma sist.

Top-5? Troligen inte.
Top-10? Troligen.
Top-15? Absolut.

Men när vi skaffat en spets till, och fått tillbaka Lunde ( eller skaffat en center till) så är dörren i princip stängd för säsongen.

Så låter det inte på vissa här inne som bokstavligen menar att han ska avgöra matcher och ta Cehlins plats.
Ser ingen som bokstavligen skrivit det, att han ska in och dominera. Endast att han förtjänar att få chansen, speciellt i dagens läge.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dustin mån 15 okt 2018, 19:30

Hankburger skrev:
Puckad skrev:Jag tror ingen här förväntar sig att Noel skulle kunna gå in och dominera. Pröva är just det , ett prov.

Så här ser jag det:
Om jag petade in Noel i truppen, och sedan gjorde en lista över vilka jag vill ska komma i ett friläge,
så skulle inte Noel komma sist.

Top-5? Troligen inte.
Top-10? Troligen.
Top-15? Absolut.

Men när vi skaffat en spets till, och fått tillbaka Lunde ( eller skaffat en center till) så är dörren i princip stängd för säsongen.

Så låter det inte på vissa här inne som bokstavligen menar att han ska avgöra matcher och ta Cehlins plats.

Det där är något du fabulerar ihop själv. Jag tror att samtliga som vill se honom spela resonerar ungefär som @Puckad. Sen är det skillnad på att TA Cehlins plats och SPELA på Cehlins plats (offensiv miljö, PP typ). Finns väl inte en jävel som förväntar sig att en 17åring ska ta en plats av en landslagsforward. Däremot finns FÖRHOPPNINGAR om att han skulle kunna bidra och i bästa fall förbättra vårt offensiva spel tills vi hittar en etablerad forward.

Sen allt snack om press hit och dit, det där är en ledarfråga att inte sätta för stora krav på killen. Men att få känna på hetluften rätt tidigt men successivt är nog bara nyttigt för att lära sig hantera press och krav, något som han antagligen ställer på sig själv redan nu. William Nylander, Lundeström, Dahlin, Victor Hedman etc har klarat sig rätt bra trots att de varit hajpade och fått spela SHL i ung ålder.

Ett första steg borde väl vara att han får träna med A-laget iaf. Där kan man lättare bedöma hur mogen han är för SHL när han får kriga och mäta sig med SHL-spelare.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn mån 15 okt 2018, 19:33

Håller med Tony. Oavsett ifall Gunler förtjänar en plats i A-laget eller inte just nu så förtjänar han defenitivt inte detta känslostyrda tjaffsande av vuxna människor i "sin" tråd.

Jag nöjer mig med att konstatera att han är en talang utöver det vanliga, att han kommer få chansen förr eller senare, att jag litar på tränarna i frågan och att jag är jävligt glad att han är i vår organisation.

Nu tar jag en paus från den här tråden tills folk hittat viktigare saker att vara upprörda över.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av rasbiologen mån 15 okt 2018, 20:25

Jag tycker väl att det nuvarande läget i laget vore rätt timing att låta han spela några offensiva byten och se hur det känns/funkar men jag tror att en stor del av snacket här beror på spelschemat. Det är paus från lördag till torsdag vecka efter vecka och det finns inget däremellan och frustrationen tas ut här i brist på annat (och hör hemma i annnan tråd).
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 15 okt 2018, 20:59

Snälla någon tänk till lite nu han är en junior och om han misslyckas då har man gjort en lovande junior knäckt, Bättre låt han mogna i lugn och ro likt Lassi han måste få spel i AS ngr matcher se och lära få högre tempo i kroppen etc etc!

Bara för att han är målskytt i J20 innebär det inte de facto han kommer ösa in mål i SHL känslan är att alla ropar efter att lösa nyckel med målskyttet och den nyckeln har inte Noel i dagsläget, Luleå vet var dem har Noel han kommer inte dra i väg till ngn annan SHL klubb man har en plan med garanti för han där ett kontrakt sedan utlåning till AS tex Löven eller liknade!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av LubosC mån 15 okt 2018, 21:04

Först och främst, hur många har sett Noel Gunler spela? Ni som har sett han spela, hur många matcher har ni sett? Känns ganska troligt att många, (även jag) stirrar blint på hans poängproduktion som absolut är fantastisk, utan att faktiskt ha sett killen ta ett enda skridskoskär. Menar bara att Bulan och Stridh vet förmodligen vad dom pratar om när dom säger att han har vissa brister.
Jag kittlas dock också av tanken på att plocka upp honom i några SHL-matcher nu när skadeläget är som det är. Han ska självklart inte kliva in och ersätta någon rakt av. Men testa honom åtminstone i en PP-uppställning som skytt på samma position som Cehlin brukar ha. Man behöver ju självklart inte vara någon defensivspecialist för att vara bra i ett PP.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av CKa mån 15 okt 2018, 21:40

Tycker det här påminner lite om när fansen för några år sedan fick någon Malte Strömwall-psykos och ville måla upp honom som Luleås nya frälsare och en landslagsspelare, 14 matcher och 2 pinnar senare så var han borta.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 14 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet