Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

+72
Myrman
Rikky
Zeth
MrScout
farsan
CKa
#96
Diktatorn
farre
Sir Prozac
oggskar
GustenA
Ivanhoe
Trötto
Lars158
vanten90
Hostak straffar
Simon90
rasbiologen
Lehto
makkanmakkan
Kagen
Sundance Kid
Groggen79
NilsOskar
Puckad
Lillajag
LubosC
LHF96
Redbear
JoakimJ
Pajala
Jonken
ski3r
amarule
maximus
Pontaking
KaptenBlodskelett
Hellcop
Dilox
Micke80
Blinders
NeedforX
Jygge80
tibet
Dentos
Mr Cheese
Donowitz
icemask
Kapten Haddock
Old Brooklyn
Lulefan
LulefanGBG
lhffan
Bamsefar
Tigerman
Norrlandstoken
Sportchefen #2
RSD555
Tony Moore
pingu
Mr Bister
Ferros
Dustin
Urken
Niinimaa
kamelbullen
Hedanders
NallePhu
Kraftkung
Hankburger
kokostrollet
76 posters

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros fre 11 maj 2018, 19:49

Hankburger skrev:
Jygge80 skrev:Jannik Hansen - Danmark.
Har ännu inget kontrakt till kommande säsong.
Skridskostark, vinnartyp, hårt arbetande, kreativ, bra händer och bra blick för spelet.
Varit grym i VM!

Ser gärna honom i Luleå!!

Varför inte? Dessutom har väl Luleå hockey aldrig haft en dansk i sin trupp?

Utan att ha möjlighet att snabbt kolla upp det så har jag för mig att Kristian Jensen fick något byte med A-laget när han spelade hos vårt J20-lag. Var väl 3-4 år sedan, om jag inte missminner mig. Annars kan jag inte komma på någon annan dansk på rak arm.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av RSD555 fre 11 maj 2018, 20:20

Old Brooklyn skrev:Efter att ha läst intervjun med Bulan i lokalpressen så känns det för mig rätt klart att Luleå inte letar aktivet efter en forward just nu. Det skulle vara, som många här påpekar, att någon med spetskvallitéer ramlar rakt i famnen på oss. Men inte ens då så är det självklart att slå till eftersom både Bulan och Skuggan ger signaler om att de vill ha kvar möjligheten till värvningar en bit in på säsongen.

Bulan snackar ju också om att ge en junior chansen istället för att värva tidigt. Vem kan det bli? Kommer de köra på Gunler redan nu?

Handlar främst om att dom vill ge Petter en sista chans. Enligt skvaller jag hört.

För juniorer är villkoren att dom(och Lindquist) tävlar med Fabbe och Foppa. Enligt säker källa som jag inte nämner. Anhörig till junior.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz lör 12 maj 2018, 09:32


För mig obegripligt hur man kan uttala sig på det sättet offentligt, oavsett missnöje, om sin arbetsgivare och den som betalar ut alla miljoner. Oproffsigt och knappast bra reklam för sig själv.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz lör 12 maj 2018, 09:32

edit; dubbelpost

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jygge80 sön 13 maj 2018, 10:12

”För mig obegripligt hur man kan uttala sig på det sättet offentligt, oavsett missnöje, om sin arbetsgivare och den som betalar ut alla miljoner. Oproffsigt och knappast bra reklam för sig själv.”

Samtidigt.
Han har inget kontrakt. Han vill ha en ny arbetsgivare. Han gör ett mycket bra VM. Han bekräftar i media att klubben han senast spelade i, inte är aktuella för en fortsättning.
Han kanske får scouter, andra klubbar att titta mer på honom när han aviserar att han letar efter en ny arbetsgivare att samarbeta med.

Jygge80

Antal inlägg : 15
Join date : 17-09-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av icemask sön 13 maj 2018, 11:24

Jygge80 skrev:”För mig obegripligt hur man kan uttala sig på det sättet offentligt, oavsett missnöje, om sin arbetsgivare och den som betalar ut alla miljoner. Oproffsigt och knappast bra reklam för sig själv.”

Samtidigt.
Han har inget kontrakt. Han vill ha en ny arbetsgivare. Han gör ett mycket bra VM. Han bekräftar i media att klubben han senast spelade i, inte är aktuella för en fortsättning.
Han kanske får scouter, andra klubbar att titta mer på honom när han aviserar att han letar efter en ny arbetsgivare att samarbeta med.
Han får ingen speltid, bara spelat drygt hälften av matcherna i grundserien och inget i slutspelet, 32 år gammal, de vill inte förlänga kontraktet, låter som att han söker någon att skylla på, han kanske inte är nog bra och de söker nytt ?
Acceptera och gå vidare !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 13 maj 2018, 14:29

icemask skrev:
Jygge80 skrev:”För mig obegripligt hur man kan uttala sig på det sättet offentligt, oavsett missnöje, om sin arbetsgivare och den som betalar ut alla miljoner. Oproffsigt och knappast bra reklam för sig själv.”

Samtidigt.
Han har inget kontrakt. Han vill ha en ny arbetsgivare. Han gör ett mycket bra VM. Han bekräftar i media att klubben han senast spelade i, inte är aktuella för en fortsättning.
Han kanske får scouter, andra klubbar att titta mer på honom när han aviserar att han letar efter en ny arbetsgivare att samarbeta med.
Han får ingen speltid, bara spelat drygt hälften av matcherna i grundserien och inget i slutspelet, 32 år gammal, de vill inte förlänga kontraktet, låter som att han söker någon att skylla på, han kanske inte är nog bra och de söker nytt ?
Acceptera och gå vidare !
Är det inte det han gör då? Går vidare.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz sön 13 maj 2018, 17:11

Jygge80 skrev:”För mig obegripligt hur man kan uttala sig på det sättet offentligt, oavsett missnöje, om sin arbetsgivare och den som betalar ut alla miljoner. Oproffsigt och knappast bra reklam för sig själv.”

Samtidigt.
Han har inget kontrakt. Han vill ha en ny arbetsgivare. Han gör ett mycket bra VM. Han bekräftar i media att klubben han senast spelade i, inte är aktuella för en fortsättning.
Han kanske får scouter, andra klubbar att titta mer på honom när han aviserar att han letar efter en ny arbetsgivare att samarbeta med.

Så du menar att det JH gör, är enda sättet att marknadsföra sig på inför nya arbetsgivare?
Känns väl snarare som att snacka skit om tidigare arbetsgivare offentligt i media, gör att managers ev. får dålig känsla för hans karaktär.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jygge80 sön 13 maj 2018, 19:16

Nu vet vi inte vad som hänt, vad som är bakgrunden eller något som helst.
Vi vet inte hur frågan i intervjun är ställd och/eller om media färgat hans svar.
Jag tolkar det som att han inte är intresserad av att vilja skriva nytt kontrakt med klubben.
Han är inte nöjd med hur tränarna vill spela, troligtvis för att det inte passar honom och han får mindre speltid. Klubben vill inte satsa på honom och han vill hitta en arbetsgivare som vill satsa på honom.
Han har spelat i NHL i 11/12 år och är en grym spelare. Men lirar nya tränarna ett spel som inte passar honom, då vill väl ingen vara kvar.
Hedman passade inte in i Bulans spelsätt och han vill säkert inte spela under Bulan eller andra tränare som inte vill satsa på honom.
Ser varken allvaret eller stora grejen med att uttrycka sig att man inte vill tillbaks till klubben sålänge nuvarande tränare är kvar och skall spela ett spel där dom inte vill satsa på honom.
Klart han säger hur han känner och tycker. Fler borde uttrycka sina egna känslor än bara vad som är diplomatiskt och neutralt.
Så anser jag.

Jygge80

Antal inlägg : 15
Join date : 17-09-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dilox tis 15 maj 2018, 10:27

Tyst ett tag nu. Någon som vet om det rör sig? Framförallt när det gäller Mikkel och Ryan?

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag tis 15 maj 2018, 12:06

Dilox skrev:Tyst ett tag nu. Någon som vet om det rör sig? Framförallt när det gäller Mikkel och Ryan?

Det jobbas på en lösning med båda och det pratas i en positiv anda. Luleås mål är att spelarna skall bli nöjda och att Luleå slipper nån kostnad överhuvudtaget.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av NilsOskar tis 22 maj 2018, 00:04

Någon som vet om det ligger något i Sallinenryktet?
http://bunkersnack.se/orebro-hockey/orebro-intresserade-av-tomi-sallinen/

Centerkvoten borde väl annars vara fylld om Olausson är ok.

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag tis 22 maj 2018, 10:38

NilsOskar skrev:Någon som vet om det ligger något i Sallinenryktet?
http://bunkersnack.se/orebro-hockey/orebro-intresserade-av-tomi-sallinen/

Centerkvoten borde väl annars vara fylld om Olausson är ok.

Nja detta rykte känns tveksamt. Luleå är ju ute efter en vinge men man kanske kan tänka sig att använda Connolly eller Sallinen som vinge, båda har ju skridskoåkningen för vinge och fördelen med detta är ju att vi har fyra hyfsade centrar även om t.ex Olausson saknas.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Groggen79 tis 22 maj 2018, 11:25

Lillajag skrev:
NilsOskar skrev:Någon som vet om det ligger något i Sallinenryktet?
http://bunkersnack.se/orebro-hockey/orebro-intresserade-av-tomi-sallinen/

Centerkvoten borde väl annars vara fylld om Olausson är ok.

Nja detta rykte känns tveksamt. Luleå är ju ute efter en vinge men man kanske kan tänka sig att använda Connolly eller Sallinen som vinge, båda har ju skridskoåkningen för vinge och fördelen med detta är ju att vi har fyra hyfsade centrar även om t.ex Olausson saknas.

Luleå har ju visat intresse av honom tidigare så det är väl inte så konstigt att de är med och hugger. Bulan prioriterar att ha stark centerbesättning och det finns flera centrar i laget som kan användas som halva istället.

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dilox tis 22 maj 2018, 11:31

Groggen79 skrev:
Lillajag skrev:
NilsOskar skrev:Någon som vet om det ligger något i Sallinenryktet?
http://bunkersnack.se/orebro-hockey/orebro-intresserade-av-tomi-sallinen/

Centerkvoten borde väl annars vara fylld om Olausson är ok.

Nja detta rykte känns tveksamt. Luleå är ju ute efter en vinge men man kanske kan tänka sig att använda Connolly eller Sallinen som vinge, båda har ju skridskoåkningen för vinge och fördelen med detta är ju att vi har fyra hyfsade centrar även om t.ex Olausson saknas.

Luleå har ju visat intresse av honom tidigare så det är väl inte så konstigt att de är med och hugger. Bulan prioriterar att ha stark centerbesättning och det finns flera centrar i laget som kan användas som halva istället.

Du skriver att dom är med och hugger? Vet du att dom är det, eller menar du "OM" dom är med och hugger?

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag tis 22 maj 2018, 12:48

Groggen79 skrev:
Lillajag skrev:
NilsOskar skrev:Någon som vet om det ligger något i Sallinenryktet?
http://bunkersnack.se/orebro-hockey/orebro-intresserade-av-tomi-sallinen/

Centerkvoten borde väl annars vara fylld om Olausson är ok.

Nja detta rykte känns tveksamt. Luleå är ju ute efter en vinge men man kanske kan tänka sig att använda Connolly eller Sallinen som vinge, båda har ju skridskoåkningen för vinge och fördelen med detta är ju att vi har fyra hyfsade centrar även om t.ex Olausson saknas.

Luleå har ju visat intresse av honom tidigare så det är väl inte så konstigt att de är med och hugger. Bulan prioriterar att ha stark centerbesättning och det finns flera centrar i laget som kan användas som halva istället.

Nej, varken Berglund eller Olausson kan spela winge i Bulans hockey och Lundeström som är under utveckling SKALL absolut spela center. Då blir det bara precis som jag skrev Connolly eller Sallinen som kan vara aktuella som wingar!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tis 22 maj 2018, 13:27


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 22 maj 2018, 16:28


Så mycket för den källan. Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 22 maj 2018, 18:16

Skönt! Inte för att jag ens tror Skuggan hört sig för men tror Sallinen kommer dunderfloppa.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dustin sön 27 maj 2018, 12:43

https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/05/27/lulea-intresserade-av-thuresson/

Stämmer det att vi är ute efter Thuresson så blir jag glad. Hoppas sista forwardsvärvningen blir av den spelartypen.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag sön 27 maj 2018, 12:57

Määk skrev:https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/05/27/lulea-intresserade-av-thuresson/

Stämmer det att vi är ute efter Thuresson så blir jag glad. Hoppas sista forwardsvärvningen blir av den spelartypen.

Hans profil är som klippt å skuren för Bulans hockey,. Tvåvägsspel, lagspelare, hårt jobbande, , bra spel uppfattning, bra med puck och bra på rören. Dessutom ett klart uppköp mot dom wingar vi tappat i Rydahl och Hedman. Skulle vara en mycket bra värvning i min värld.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dustin sön 27 maj 2018, 13:01

Lillajag skrev:
Määk skrev:https://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/05/27/lulea-intresserade-av-thuresson/

Stämmer det att vi är ute efter Thuresson så blir jag glad. Hoppas sista forwardsvärvningen blir av den spelartypen.

Hans profil är som klippt å skuren för Bulans hockey,. Tvåvägsspel, lagspelare, hårt jobbande, , bra spel uppfattning, bra med puck och bra på rören. Dessutom ett klart uppköp mot dom wingar vi tappat i Rydahl och Hedman. Skulle vara en mycket bra värvning i min värld.

Håller med. Dessutom har han storleken och spelar fysiskt, något vi saknar på forwardssidan i dagsläget.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros sön 27 maj 2018, 14:08

Jag har aldrig varit något större fan av Thuresson, han kan vara så loj i perioder och dessutom väldigt ojämn i sin prestation - både under matcher och under en säsong. Dessutom så har han varit en besvikelse i samtliga SHL-slutspelet han deltagit i. Men det är bra att vi är med och hugger på spetsspelare. Hoppas dock på något annat. Skulle inte bli jätteförvånad om han blev en Rajala om han kom hit (alltså hyllad av de flesta på förhand, ogillad när han lämnar klubben eftersom de som hyllat honom på förhand inte vet vad det är för typ av spelare och således har helt fel förväntningar). Thuresson i sina bästa stunder är i princip en uppgraderad och lyxigare Harju, i sina sämre stunder så är som Harju när han har en dålig match fast sämre defensivt.

Tar såklart hellre Thuresson än inget alls, men ska vi ändå betala de summorna som lär krävas för att få hit honom så tror jag att vi kan hitta något bättre och mer passande med lite tålamod.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av kokostrollet sön 27 maj 2018, 14:25

Ferros skrev:Jag har aldrig varit något större fan av Thuresson, han kan vara så loj i perioder och dessutom väldigt ojämn i sin prestation - både under matcher och under en säsong. Dessutom så har han varit en besvikelse i samtliga SHL-slutspelet han deltagit i. Men det är bra att vi är med och hugger på spetsspelare. Hoppas dock på något annat. Skulle inte bli jätteförvånad om han blev en Rajala om han kom hit (alltså hyllad av de flesta på förhand, ogillad när han lämnar klubben eftersom de som hyllat honom på förhand inte vet vad det är för typ av spelare och således har helt fel förväntningar). Thuresson i sina bästa stunder är i princip en uppgraderad och lyxigare Harju, i sina sämre stunder så är som Harju när han har en dålig match fast sämre defensivt.

Tar såklart hellre Thuresson än inget alls, men ska vi ändå betala de summorna som lär krävas för att få hit honom så tror jag att vi kan hitta något bättre och mer passande med lite tålamod.

Håller med. Då jag bor i Malmö, så har jag sett honom en hel del på nära håll. Ingen spelare jag vill ha in, mycket bättre att vänta.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag sön 27 maj 2018, 16:51

33 poäng i SHL i förfjol och 12 landskamper. Vi får gå tillbaka till Klasens tid för att hitta nån som gjort det bättre. Men Thuresson duger inte i vissas ögon. Suck! Tänk en tredjelina med Harju Connoly och Thuresson. Eller Thuresson i första med Ola och Kovacs, Cehlin i tredje med Harju och Connolly!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn sön 27 maj 2018, 19:23

Klasen var också loj och ojämn, och vi vet vad Rönken gjorde av honom. Kanske kan Bulan höja honom ett snäpp? Med det sagt så anser jag att Thuresson är en klasspelare.

Oavsett så är det mest positiva att vi är och hugger på spelare i den kalibern och den prisklassen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger sön 27 maj 2018, 20:35

Ett namn. ÄNTLIGEN!

Denna silly season har varit väldigt långtråkig (Man vill ju ha rykten, action etc.) pga. att Luleå hockey haft mer eller mindre en intakt trupp från förra säsongen för första gången på jag vet inte vad hur många år.

Med det sagt. Thuresson känns ändå lite som en Emil Larsson med styrkan i skridskoåkningen och fysisk styrka samt ett bra skott med lite sämre teknik. Det är iaf. den känslan jag fått av honom när jag sett honom spela i BIF och Malmö. Ett helt klart intressant namn... och inte allt för gammal heller (även om han inte är purung). Skulle nog passa in i Bulans typ av hockey.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken mån 28 maj 2018, 07:54

Thuresson är väl inte lastgammal men det känns som att han är duktigt på nergång? Kanske finns en risk att han inte kommer att palla med Bulanfrenesin

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 28 maj 2018, 11:29

Norrlandstoken skrev:Thuresson är väl inte lastgammal men det känns som att han är duktigt på nergång? Kanske finns en risk att han inte kommer att palla med Bulanfrenesin

Sa man om Olausson också.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Blinders mån 28 maj 2018, 17:57

Luleås kamp om skyttekungen

17:00
Luleå hoppas kunna behålla sin skyttekung Emil Larsson. Inte bara kommande säsong utan även förlänga hans kontrakt.
Men fram till den 15 juli kan en NHL-klubb snuva Luleå på succéforwarden.
– Det är ganska sent. Någonstans på vägen ska vi komma överens. Vi får se vad det blir, säger Luleås general manager Stefan ”Skuggan” Nilsson.

Annons


Emil Larsson sköt 23 mål för Luleå i SHL den här säsongen sedan han tagit steget upp från Almtuna i Hockeyallsvenskan.

Att göra så många mål i SHL kan innebära att spelaren blir aktuell för NHL om scouterna från världens bästa liga har gjort sitt jobb väl.

Efter den nyss avslutade säsongen har SHL:s skyttekung, Frölundaforwarden Victor Olofsson, skrivit på för Buffalo medan de delade skytteligatvåorna från mästarna Växjö, Elias Pettersson och Andrew Calof, har gjort klart med Vancouver respektive Torpedo Nizjnij Novgorod.

Även skytteligasexan Michael Lindqvist (New York Rangers), sjuan Victor Ejdsell (Chicago), tian Pär Lindholm (Toronto) och tolvan Carl Grundström (Toronto) är borta i Nordamerika inför nästa SHL-säsong.

Nytt kontrakt kan rädda Larsson kvar

Frågan är om Luleå kan hålla Emil Larsson borta från NHL-klubbarna.

– Vi för diskussioner och känslan är att han blir kvar en säsong till. Men man vet aldrig. Vi följer det givetvis och har en dialog både med Emil och agenten. Känslan är att han stannar en säsong till och det känns ju bra för vår del om det blir så, säger Luleås general manager Stefan ”Skuggan” Nilsson.

Till och med den 15 juli riskerar Luleå att tappa Larsson till NHL.

"Får se vad det blir"

– Det är ganska sent. Någonstans på vägen ska vi komma överens. Vi får se vad det blir.

Som ett led i att försöka behålla den Brynäsfostrade 24-åringen är att erbjuda honom ett nytt och bättre kontrakt än det som löper ut våren 2019.

– Vi hade en bra dialog med (Robin) Kovacs och där lyckades vi förlänga avtalet med ytterligare ett år. Vi för en sådan diskussion nu också. Givetvis vill han (Emil Larsson) sikta mot NHL, men i vår dialog ligger det givetvis att försöka förlänga avtalet, säger ”Skuggan” Nilsson till HockeyNews.se.

Källa: http://hockeynews.se/articles/3061/

Blinders

Antal inlägg : 5183
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Kagen mån 28 maj 2018, 22:09

LHF live i morgon tisdag 29/5 kl 10:00.

Larsson? Thuresson? Eller mer troligt, Erik Karlsson, Wayne Rooney och Michelle Obama!?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Blinders mån 28 maj 2018, 22:23

Tisdag 29/5 kl 10:00 är det dags för nästa #lhflive. Den här gången med VD Stefan Enbom och styrelseledamoten och varumärkesexperten Niklas Turner Olovzon som bland annat kommer gå igenom den varumärkesundersökning som föreningen gjorde efter säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5183
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn mån 28 maj 2018, 22:33

Verkar handla om Stålmannen vs Björnen snarare än nyförvärv.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 28 maj 2018, 22:38

Blinders88 skrev:Luleås kamp om skyttekungen

17:00
Luleå hoppas kunna behålla sin skyttekung Emil Larsson. Inte bara kommande säsong utan även förlänga hans kontrakt.
Men fram till den 15 juli kan en NHL-klubb snuva Luleå på succéforwarden.
– Det är ganska sent. Någonstans på vägen ska vi komma överens. Vi får se vad det blir, säger Luleås general manager Stefan ”Skuggan” Nilsson.

Annons


Emil Larsson sköt 23 mål för Luleå i SHL den här säsongen sedan han tagit steget upp från Almtuna i Hockeyallsvenskan.

Att göra så många mål i SHL kan innebära att spelaren blir aktuell för NHL om scouterna från världens bästa liga har gjort sitt jobb väl.

Efter den nyss avslutade säsongen har SHL:s skyttekung, Frölundaforwarden Victor Olofsson, skrivit på för Buffalo medan de delade skytteligatvåorna från mästarna Växjö, Elias Pettersson och Andrew Calof, har gjort klart med Vancouver respektive Torpedo Nizjnij Novgorod.

Även skytteligasexan Michael Lindqvist (New York Rangers), sjuan Victor Ejdsell (Chicago), tian Pär Lindholm (Toronto) och tolvan Carl Grundström (Toronto) är borta i Nordamerika inför nästa SHL-säsong.

Nytt kontrakt kan rädda Larsson kvar

Frågan är om Luleå kan hålla Emil Larsson borta från NHL-klubbarna.

– Vi för diskussioner och känslan är att han blir kvar en säsong till. Men man vet aldrig. Vi följer det givetvis och har en dialog både med Emil och agenten. Känslan är att han stannar en säsong till och det känns ju bra för vår del om det blir så, säger Luleås general manager Stefan ”Skuggan” Nilsson.

Till och med den 15 juli riskerar Luleå att tappa Larsson till NHL.

"Får se vad det blir"

– Det är ganska sent. Någonstans på vägen ska vi komma överens. Vi får se vad det blir.

Som ett led i att försöka behålla den Brynäsfostrade 24-åringen är att erbjuda honom ett nytt och bättre kontrakt än det som löper ut våren 2019.

– Vi hade en bra dialog med (Robin) Kovacs och där lyckades vi förlänga avtalet med ytterligare ett år. Vi för en sådan diskussion nu också. Givetvis vill han (Emil Larsson) sikta mot NHL, men i vår dialog ligger det givetvis att försöka förlänga avtalet, säger ”Skuggan” Nilsson till HockeyNews.se.

Källa: http://hockeynews.se/articles/3061/

Inget nytt under solen. Luleå vill ha kvar Emil och förhandlar om kontrakt. NHL finns där i bakgrunden och de har till mitten av juli att komma med ett ordentligt kontrakt. Larsson däremot menade i slutet av April att inget lag har varit där och pratat med honom. Så som sagt.. inget nytt förutom längden på kontraktet.

Kagen skrev:LHF live i morgon tisdag 29/5 kl 10:00.

Larsson? Thuresson? Eller mer troligt, Erik Karlsson, Wayne Rooney och Michelle Obama!?

Skuggan ska tydligen inte vara närvarande så det är absolut inget med a-laget att göra utan jag tror att det blir något med klubben i stort.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 28 maj 2018, 23:12

Krypskytteloggan har fansen gnällt tillbaka tydligen!
Läge flytta ut på cedern för att få den riktiga nostalgi feelingen liksom...
Tur fan man inte lade ned 10000:- på ett säsongskort!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18220
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 29 maj 2018, 00:16

NallePhu skrev:Krypskytteloggan har fansen gnällt tillbaka tydligen!
Läge flytta ut på cedern för att få den riktiga nostalgi feelingen liksom...
Tur fan man inte lade ned 10000:- på ett säsongskort!

Så ditt säsongskort hänger på loggan? Känns ju aningen bittert.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 29 maj 2018, 09:01

bearjew skrev:
NallePhu skrev:Krypskytteloggan har fansen gnällt tillbaka tydligen!
Läge flytta ut på cedern för att få den riktiga nostalgi feelingen liksom...
Tur fan man inte lade ned 10000:- på ett säsongskort!

Så ditt säsongskort hänger på loggan? Känns ju aningen bittert.
Lättkränkt sa Bull. Inte ens Bjärven fick mig att säga upp mitt säsongskort, det hade möjligtvis varit förståeligt annars.

Varken stålmannen eller björnen hör väl till världshistoriens bästa klubbmärken, inget av dem är särskilt tidlösa. Men var glada för att vi inte har en indian på bröstet iaf. Eller en babian som i LHC's fall. Malmös skalliga fågel är inte heller så himla mycket att vara stolt över.

P.S: Vad nu detta har med Silly att göra, admin kan gärna flytta inläggen till bättre plats.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tis 29 maj 2018, 19:48

Tänk om vi skulle spela med Mikkelsson och Johnston under nästa säsong. Sicken backuppställning vi skulle kunna mönstra med.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av makkanmakkan tor 31 maj 2018, 02:34

Norrlandstoken skrev:Tänk om vi skulle spela med Mikkelsson och Johnston under nästa säsong. Sicken backuppställning vi skulle kunna mönstra med.

Verkligen! Just nu 12 backar och 13 forwards vilket betyder att någon back lär ryka.
Men då vi bara har Nils Lundkvist är den enda right skjutande backen just nu så hade det inte varit så hemskt om det visade sig att Ryan Johnston stannar.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 31 maj 2018, 14:42

makkanmakkan skrev:
Norrlandstoken skrev:Tänk om vi skulle spela med Mikkelsson och Johnston under nästa säsong. Sicken backuppställning vi skulle kunna mönstra med.

Verkligen! Just nu 12 backar och 13 forwards vilket betyder att någon back lär ryka.
Men då vi bara har Nils Lundkvist är den enda right skjutande backen just nu så hade det inte varit så hemskt om det visade sig att Ryan Johnston stannar.

Kanske blir en Billins-effekt? Sämre förstasäsong men en klart bättre andra säsong i SHL? Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 31 maj 2018, 18:40

Lite oroande, att det fortsatt är HELT tyst kring dem. Brukar alltid kunna bubbla upp några rykten när klubbar hört sig för och påbörjat diskussioner. Hade nästan kallt räknat med Lugano för RJ.

Vore inte bara en ekonomisk smäll utan även något som förstör dynamiken på backsidan i truppen.
Vi har utöver BM och RJ fler än 6 spelare som borde/måste få speltid samt utvecklas. Är redan tight på backsidan som det är.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lehto tor 31 maj 2018, 22:13

Tycker inte ni också att vi ger upp backar för lätt?
Känns som vi ofta ger dom en säsong och sedan visade de sig inte vara en bra säsong dom gör vi skickar dom och sedan blir dom topp back i annat lag. Vi har ju flera exempel på detta, Billins, Schira osv.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros tor 31 maj 2018, 22:37

Lehto skrev:Tycker inte ni också att vi ger upp backar för lätt?
Känns som vi ofta ger dom en säsong och sedan visade de sig inte vara en bra säsong dom gör vi skickar dom och sedan blir dom topp back i annat lag. Vi har ju flera exempel på detta, Billins, Schira osv.

Jag tycker inte det. Billins fick i princip ut noll av sina offensiva kvalitéer här, han trivs klart bättre i ett offensivt Linköping än i ett defensivt Luleå. Tror inte han hade varit lika bra om han hade stannat som han varit i Linköping. Schira fick två år här och oftare usel än vad han var okej, han blomstrade sedan rejält i Rögle under den kaotiska Eldebrink förra säsongen. Då kunde Schira i princip kunde fokusera helt på att spela anfallshockey och inte slapp ta något defensivt ansvar. Tror han varit ungefär lika "bra" här som han var under de två första åren. Således två korrekt tagna beslut, i alla fall i min mening.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 31 maj 2018, 22:47

Håller med Ferros.

Sen angående Schira - definitionen av en bra back är inte uteslutande poängproduktion. Tycker det fortsatt sett riktigt svajigt ut defensivt i Rögle.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dilox mån 04 jun 2018, 10:49

Däremot sumpade man ju Sigalet lite för lättvindigt. Väntade ut han när han ville skriva nytt. Då kom Frölunda med stora pengapåsen. Dock har han inte varit lika bra där som han var hos oss. Men han hade gärna fått stanna. Istället för att få den stora rotationen som vi nu haft på sistone på backsidan.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad mån 04 jun 2018, 11:00

Dilox skrev:Däremot sumpade man ju Sigalet lite för lättvindigt. Väntade ut han när han ville skriva nytt. Då kom Frölunda med stora pengapåsen. Dock har han inte varit lika bra där som han var hos oss. Men han hade gärna fått stanna. Istället för att få den stora rotationen som vi nu haft på sistone på backsidan.
Stämmer verkligen det, att vi 'tappade' honom?

Han sa upp sitt kontrakt mitt i säsongen, när vi hade många borta på backsidan, för att höja sin lön.
Hade jag varit GM hade jag aldrig i h-vete förlängt med honom efter en sådan utpressning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dilox mån 04 jun 2018, 11:04

Puckad skrev:
Dilox skrev:Däremot sumpade man ju Sigalet lite för lättvindigt. Väntade ut han när han ville skriva nytt. Då kom Frölunda med stora pengapåsen. Dock har han inte varit lika bra där som han var hos oss. Men han hade gärna fått stanna. Istället för att få den stora rotationen som vi nu haft på sistone på backsidan.
Stämmer verkligen det, att vi 'tappade' honom?

Han sa upp sitt kontrakt mitt i säsongen, när vi hade många borta på backsidan, för att höja sin lön.
Hade jag varit GM hade jag aldrig i h-vete förlängt med honom efter en sådan utpressning.

Ja i andra skedet ja. Inför säsongen ville han förlänga, men Luleå ville avvakta. Det drog ut på tiden och sen kom det scenario som du beskriver.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag mån 04 jun 2018, 13:08

Emil Larsson förlänger!!!!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 04 jun 2018, 13:23

Lillajag skrev:Emil Larsson förlänger!!!!

Härligt cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet