Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

+74
Rikky
Tony Moore
Admin
Pingis 11
LubosC
Mr Bister
#96
Diktatorn
GustenA
rasbiologen
PM
Snattran
GLHF
Dentos
makkanmakkan
wilmus2007
Polyfemos
NeedforX
icemask
Wolfhunter
CKa
Pontaking
Qirren
MrRumor10
lhffan
Myrman
Antwon
Nr10
kokostrollet
Groggen79
Bamsefar
JoakimJ
Dilox
Blinders
Donowitz
Sundance Kid
Ivanhoe
Redbear
Monco
Jonken
Norrlandstoken
Kapten Haddock
kamelbullen
NilsOskar
Ferros
Rakapuckar
Old Brooklyn
Puckad
Lulefan
Hedanders
Ströwarn
LulefanGBG
Dustin
Kagen
Anthrax
Lillajag
hokkzorz
pelle
Pajala
Hellcop
Sportchefen #2
Micke80
Urken
JuniorX
Niinimaa
farre
Hankburger
tibet
Tigerman
ski3r
Lars158
pingu
NallePhu
KaptenBlodskelett
78 posters

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett mån jun 05, 2017 10:28 pm

farre skrev:Nyström är objektiv och tittar man objektivt på laget så är vi inte bättre än Nyströms beskrivning.
Sen har vissa svårt att skilja på hjärta och hjärna och det är väl egentligen inte så konstigt.
Eller så tror man att han underskattar laget. Behöver inte betyda att man inte använder hjärnan.

Edit:Sanningen är att Luleå Hockey är väldigt svårbedömt just nu. Några viktiga positioner ska fyllas, vi har några lovande spelare vars genombrott kan komma eller inte, samt några spelare vars högstanivå är hög men riskerar att inte nås på grund av skador. Med sådana förutsättningar är det vanskligt att ta till ord som "objektivt", då objektet som beskrivs inte låter sig beskrivas ännu. Det finns ingen objektiv sanning här, helt enkelt. Vi kan bara gissa, personligen tror jag inte på stordåd, men jag är inte lika pessimistisk som Nyström och vissa här heller. Eller så har vi fel allihopa.


Senast ändrad av KaptenBlodskelett den mån jun 05, 2017 10:45 pm, ändrad totalt 1 gång
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu mån jun 05, 2017 10:33 pm

Tydligen ett 1års kontrakt på Hishon enl NSD
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av pingu mån jun 05, 2017 11:07 pm

NallePhu skrev:Chelin - Hishon - Hedman
Petter - Olle - Einar
Larsson - Falk - Foppa
Fabbe - Lunde - Harju

1:a PP:
Chelin - Hishon - Petter
   Sondell - Olle

2:a PP:
Larsson - Harju - Lunde
     Mikkel - Själlin


Hoppas Lunde tar för sig och petar bort Ola från andra kedjan.

Mja ser ju rätt ok ut på pappret då!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2403
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Lars158 mån jun 05, 2017 11:16 pm

Hishon är lite spännande ändå. Har ju varit en mega talang.
Sen är ju inte gångna säsongen för han något man imponeras av med svag poäng utdelning.

Lars158

Antal inlägg : 9653
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av ski3r mån jun 05, 2017 11:24 pm

Med tanke på de ekonomiska förutsättningarna tycker jag det är en bra värvning, det KAN mycket väl visa sig bli en succé. Grabben har onekligen talang och vill förmodligen tillbaka till NHL.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Tigerman mån jun 05, 2017 11:36 pm

ski3r skrev:Med tanke på de ekonomiska förutsättningarna tycker jag det är en bra värvning, det KAN mycket väl visa sig bli en succé. Grabben har onekligen talang och vill förmodligen tillbaka till NHL.
Hyfsat ung, förhoppningsvis hungrig. Garanterat talangfull. Kan bli både fågel eller mittemellan. En Kennedy-fisk däremot, nej så usel kan han omöjligt vara.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av tibet tis jun 06, 2017 12:02 am

KaptenBlodskelett skrev:
Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Nyström är lika bra på hockey som jag är på att dansa balett.

Inte visste jag att vi hade en balettdansare här på forumet? rabbit

Är under medellängd, väger tresiffrigt, och är så stel att jag knappt kan torka mig i arslet själv. Resten kan du räkna ut själv. Cool

Om vi tar guld kommande säsong, får vi se dig göra så här då?

https://www.youtube.com/watch?v=FbPUX8cWmeU
tibet
tibet

Antal inlägg : 1272
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger tis jun 06, 2017 12:15 am

farre skrev:Nyström är objektiv och tittar man objektivt på laget så är vi inte bättre än Nyströms beskrivning.
Sen har vissa svårt att skilja på hjärta och hjärna och det är väl egentligen inte så konstigt.

Även om man är objektiv så betyder det inte att man har rätt. I Nyströms fall så håller inte ens hans beskrivning av nyförvärven Luleå gjort.

KaptenBlodskelett skrev:
farre skrev:Nyström är objektiv och tittar man objektivt på laget så är vi inte bättre än Nyströms beskrivning.
Sen har vissa svårt att skilja på hjärta och hjärna och det är väl egentligen inte så konstigt.
Eller så tror man att han underskattar laget. Behöver inte betyda att man inte använder hjärnan.

Edit:Sanningen är att Luleå Hockey är väldigt svårbedömt just nu. Några viktiga positioner ska fyllas, vi har några lovande spelare vars genombrott kan komma eller inte, samt några spelare vars högstanivå är hög men riskerar att inte nås på grund av skador. Med sådana förutsättningar är det vanskligt att ta till ord som "objektivt", då objektet som beskrivs inte låter sig beskrivas ännu. Det finns ingen objektiv sanning här, helt enkelt. Vi kan bara gissa, personligen tror jag inte på stordåd, men jag är inte lika pessimistisk som Nyström och vissa här heller. Eller så har vi fel allihopa.

Objektiv kan man vara i alla skeden av en bedömning. Man är objektiv om man strikt sitter och jämför olika lag mot varandra.. men samtidigt ska objektivitet inte förväxlas med att man har rätt. Många objektiva personer och uttalanden genom åren har visat sig vara helt felaktiga. Nyström brukar ha rätt si så där 1 av 100 gånger.

Tigerman skrev:
ski3r skrev:Med tanke på de ekonomiska förutsättningarna tycker jag det är en bra värvning, det KAN mycket väl visa sig bli en succé. Grabben har onekligen talang och vill förmodligen tillbaka till NHL.
Hyfsat ung, förhoppningsvis hungrig. Garanterat talangfull. Kan bli både fågel eller mittemellan. En Kennedy-fisk däremot, nej så usel kan han omöjligt vara.

Tror inte jag heller. Kennedy hade det i sig.. vilket han visade de sista fem matcherna men det var ju först då det.. Hishon däremot verkar vara en helt annan typ av spelare. Teknisk och hyfsat snabb på skridskorna som däremot inte riktigt slagit igenom. Kennedy hade ju "slagit igenom" men aldrig varit bättre än en fjärdelinaspelare i NHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett tis jun 06, 2017 12:21 am

tibet skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Urken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Nyström är lika bra på hockey som jag är på att dansa balett.

Inte visste jag att vi hade en balettdansare här på forumet? rabbit

Är under medellängd, väger tresiffrigt, och är så stel att jag knappt kan torka mig i arslet själv. Resten kan du räkna ut själv. Cool

Om vi tar guld kommande säsong, får vi se dig göra så här då?                  

https://www.youtube.com/watch?v=FbPUX8cWmeU
Jag lovar att göra ett försök. Men det blir nog ett ganska kort försök med abrupt slut. Cool
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av farre tis jun 06, 2017 12:56 am


Hankburger skrev:
farre skrev:Nyström är objektiv och tittar man objektivt på laget så är vi inte bättre än Nyströms beskrivning.
Sen har vissa svårt att skilja på hjärta och hjärna och det är väl egentligen inte så konstigt.

Även om man är objektiv så betyder det inte att man har rätt. I Nyströms fall så håller inte ens hans beskrivning av nyförvärven Luleå gjort.

KaptenBlodskelett skrev:
farre skrev:Nyström är objektiv och tittar man objektivt på laget så är vi inte bättre än Nyströms beskrivning.
Sen har vissa svårt att skilja på hjärta och hjärna och det är väl egentligen inte så konstigt.
Eller så tror man att han underskattar laget. Behöver inte betyda att man inte använder hjärnan.

Edit:Sanningen är att Luleå Hockey är väldigt svårbedömt just nu. Några viktiga positioner ska fyllas, vi har några lovande spelare vars genombrott kan komma eller inte, samt några spelare vars högstanivå är hög men riskerar att inte nås på grund av skador. Med sådana förutsättningar är det vanskligt att ta till ord som "objektivt", då objektet som beskrivs inte låter sig beskrivas ännu. Det finns ingen objektiv sanning här, helt enkelt. Vi kan bara gissa, personligen tror jag inte på stordåd, men jag är inte lika pessimistisk som Nyström och vissa här heller. Eller så har vi fel allihopa.

Objektiv kan man vara i alla skeden av en bedömning. Man är objektiv om man strikt sitter och jämför olika lag mot varandra.. men samtidigt ska objektivitet inte förväxlas med att man har rätt. Många objektiva personer och uttalanden genom åren har visat sig vara helt felaktiga. Nyström brukar ha rätt si så där 1 av 100 gånger.

Tigerman skrev:
ski3r skrev:Med tanke på de ekonomiska förutsättningarna tycker jag det är en bra värvning, det KAN mycket väl visa sig bli en succé. Grabben har onekligen talang och vill förmodligen tillbaka till NHL.
Hyfsat ung, förhoppningsvis hungrig. Garanterat talangfull. Kan bli både fågel eller mittemellan. En Kennedy-fisk däremot, nej så usel kan han omöjligt vara.

Tror inte jag heller. Kennedy hade det i sig.. vilket han visade de sista fem matcherna men det var ju först då det.. Hishon däremot verkar vara en helt annan typ av spelare. Teknisk och hyfsat snabb på skridskorna som däremot inte riktigt slagit igenom. Kennedy hade ju "slagit igenom" men aldrig varit bättre än en fjärdelinaspelare i NHL.


Det är ingen som sitter på facit men med de förutsättningar som råder just idag bland alla lag i SHL så stämmer Nyströms analys om man ska gissa utgången av serien.

Vi vänder på det istället.
Vilken hockeyperson utanför BD:s län tror du skulle tippa Luleå högre i tabellen idag än Nyström och på vilket lags bekostnad?

Det skadar inte att lyssna på kritik ibland och försöka ta till sig det istället för att jämnt blunda för det och borra ner huvudet i sanden med taggarna utåt och låtsas att allt är guld och gröna skogar.
farre
farre

Antal inlägg : 2079
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Niinimaa tis jun 06, 2017 7:07 am

Kan inte juhamatti alltonen kunna vara en bra ersättare till junttila? Såg att han var på rögles radar.

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av JuniorX tis jun 06, 2017 8:39 am

Är verkligen Junttila på väg bort? Tyckte Skuggan dementerade det ganska hårt när jag senast läste om det. Vilket var ett tag sedan.

JuniorX

Antal inlägg : 4011
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Urken tis jun 06, 2017 8:45 am

Jag förstår inte varför JJ skulle lämna. Torde passa väldigt bra under Bulan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21120
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Micke80 tis jun 06, 2017 9:01 am

Urken skrev:Jag förstår inte varför JJ skulle lämna. Torde passa väldigt bra under Bulan.

Tror också han skulle passa bättre under Bulan än Skuggan, men ibland är det ju inte bara klubben som vill bryta kontrakt. Men vi får väll se vad de kommer överens om, eller om det var ett illvilligt rykte och Julius blir kvar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tis jun 06, 2017 9:18 am

Micke80 skrev:
Urken skrev:Jag förstår inte varför JJ skulle lämna. Torde passa väldigt bra under Bulan.

Tror också han skulle passa bättre under Bulan än Skuggan, men ibland är det ju inte bara klubben som vill bryta kontrakt. Men vi får väll se vad de kommer överens om, eller om det var ett illvilligt rykte och Julius blir kvar.
Hemlängtan har jag hört att det ska handla om......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Sportchefen #2 tis jun 06, 2017 9:53 am

Det här lagbygget känns utifrån som rysk roulette med tre kulor i loppet.
Vilket naturligtvis både Skuggan och Engman är medvetna om. Vi ska inte underskatta det faktum att Bulan också är involverad och garanterat haft chansen att påverka lagbygget ett längre tag.
Ändå är de villiga att ta risken att värva ännu fler "tunga" spelare med skadeproblematik och till synes skapa ett fullfjädrat högriskprojekt.
Varför? Värva smart, få stjärnpotential till priset av en bättre arbetarlön är det givna svaret.
Då måste man ha ryggen fri med en stabil stomme. Säg att Cehlin eller Hishon får en propp mot skallen i första träningsmatchen i augusti och Olaussons rygg måste få tre månaders vila som förra säsongen...
Varken Skuggan, Engman eller Bulan är ointelligenta. De vet mycket väl vad som står på spel och hur svår vägen tillbaka till SHL är.
Jag får känslan av att det är någon parameter vi inte har koll på.
Har vi frigjort extremt mycket pengar i budgeten så det finns ytterligare kulor kvar trots nedskärningar? Junttila kanske ska skickas och in ska något riktigt fint.
Eller hur är statusen på juniorerna? Einar och Isac lär ta steg framåt och kanske är utstakade att bli Luleås nya Harju & Omark?
Ja, jag har en känsla av att det är något som i alla fall jag missat. Den respekten har jag för Luleås lagbyggare.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hellcop tis jun 06, 2017 10:26 am

Urken skrev:Jag förstår inte varför JJ skulle lämna. Torde passa väldigt bra under Bulan.

Det är LHF som bryter kontraktet, han var för dålig helt enkelt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 575
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Pajala tis jun 06, 2017 10:44 am

Sportchefen #2 skrev:Det här lagbygget känns utifrån som rysk roulette med tre kulor i loppet.
Vilket naturligtvis både Skuggan och Engman är medvetna om. Vi ska inte underskatta det faktum att Bulan också är involverad och garanterat haft chansen att påverka lagbygget ett längre tag.
Ändå är de villiga att ta risken att värva ännu fler "tunga" spelare med skadeproblematik och till synes skapa ett fullfjädrat högriskprojekt.
Varför? Värva smart, få stjärnpotential till priset av en bättre arbetarlön är det givna svaret.
Då måste man ha ryggen fri med en stabil stomme. Säg att Cehlin eller Hishon får en propp mot skallen i första träningsmatchen i augusti och Olaussons rygg måste få tre månaders vila som förra säsongen...
Varken Skuggan, Engman eller Bulan är ointelligenta. De vet mycket väl vad som står på spel och hur svår vägen tillbaka till SHL är.
Jag får känslan av att det är någon parameter vi inte har koll på.
Har vi frigjort extremt mycket pengar i budgeten så det finns ytterligare kulor kvar trots nedskärningar? Junttila kanske ska skickas och in ska något riktigt fint.
Eller hur är statusen på juniorerna? Einar och Isac lär ta steg framåt och kanske är utstakade att bli Luleås nya Harju & Omark?
Ja, jag har en känsla av att det är något som i alla fall jag missat. Den respekten har jag för Luleås lagbyggare.

Min känsla är att detta lagbygge är en chansning som kan gå käpprätt åt helvete, lite do or die som gäller för Luleå Hockey.

Någon spelare floppar alltid och jag tror det blir Hishon, skador drabbar alla lag och Luleå kommer nog att få skador på spelare, personligen tror jag olle inte fixar en hel säsong.

Einar och Isac är riktiga framtidslöften men jag tror att dom är lite för unga ännu för att kunna lyfta laget, nä den spontana känslan är att det blir ett mellanår till, ekonomin är dålig så det blir inga mer värvningar.

Sorry men det blir inget slutspel med detta lag och bokslutet kommer återigen att visa minus, folk vill se stjärnor och ett lag som visar känslor och vinner matcher, Luleå har inga stjärnor i laget, avsaknaden av känslor och vinster gör att publiken lyser med sin frånvaro,det är helt enkelt inte roligt att se Luleå spela hockey.

Bulan i all sin ära men han kan inte lyfta detta lag, det känns som en utopi ... men ändå står vi där när pucken släpps och hoppas att "nu jävlar kommer lyftet" och lika besvikna blir vi när sommarlovet kommer alldeles för tidigt Sad
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 17985
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av pelle tis jun 06, 2017 10:48 am

Eftersom de satsat på många skadedrabbade spelare så borde de förvänta sig att behöva fylla något tomrum. Detta blir en extra rimlig strategi pga. många juniorer och om det inte finns några bra pjäser att satsa på just nu. Men oj, vad många chansningar det är i denna trupp.

Tänk er om 1-2 av de skadedrabbade spelarna inte kan prestera (vilket inte känns orimligt) och vi får 1-2 bärande spelare skadade, vilket är ganska vanligt. Då kommer det bli tufft.
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tis jun 06, 2017 11:02 am

Fan det är en bedrövelse gå in på forumet och se negativismen flöda mer och mer, Pajala i högform släpar med sig ngr till och sedan är det natta enl er!

Bättre ta sommarlov för er och tanka positiv energi och kom tebax innan säsong starten av SHL 17/18!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Sportchefen #2 tis jun 06, 2017 12:35 pm

NallePhu skrev:Fan det är en bedrövelse gå in på forumet och se negativismen flöda mer och mer, Pajala i högform släpar med sig ngr till och sedan är det natta enl er!

Bättre ta sommarlov för er och tanka positiv energi och kom tebax innan säsong starten av SHL 17/18!

Jag är definitivt inte negativ till Luleås nya giv, med tydlig satsning på att ge juniorer chansen och utveckla dem i stället för att gödsla stora slantar på medelmåttiga hockeyarbetare som inte klarar av att underhålla publiken och som trissar lönen eftersom Örebro, Färjestad och Mora är och drar i dem samtidigt.
Det är helt rätt väg att gå för Luleå.

Jag bara häpnar över att risktagandet att värva in spelare med betydande skadehistorik fortsätter.
Att vilja göra mycket av lite är en sak men att utmana ödet med fyra nyförvärv känns ju ologiskt och snudd på dumdristigt. Därför klurar jag på om Luleå har någon joker i leken som vi inte känner till, eller hur man ser på sitt lagbygge. Vad faller man tillbaka på om det värsta scenariot inträffar? Hur stark är stommen? Klarar man att hålla näsan ovanför vattenytan med två bärande spelare långtidsskadade?

Får man inte diskutera såna prylar? Det här citatet är faktiskt Nalle Puhs: "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat".
Keep it up! Wink

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av hokkzorz tis jun 06, 2017 1:27 pm

Pajala skrev:
den spontana känslan är att det blir ett mellanår till, ekonomin är dålig så det blir inga mer värvningar.

Jag förstår inte hur du får ihop det om du tänker logiskt. Ja man har sagt att man skall banta spelarbudgeten med 3 mille på dam och herrsidan.

Vi har blivit av med Kennedy, Moullierat, Mellart, Schira, Jaros, Todd, Legacé,

Vi har värvat: Cehlin, Olausson, Sondell, Larsson och Hishon (om det nu stämmer) plus skrivit kontrakt med 3 juniorer.

Finns inte en sportmössa att den ekvationen går ihop, speciellt inte när vi vet vad flera av spelarna som lämnade hade för löner iom avstängningarna.

Pajala skrev:
Sorry men det blir inget slutspel med detta lag och bokslutet kommer återigen att visa minus, folk vill se stjärnor och ett lag som visar känslor och vinner matcher, Luleå har inga stjärnor i laget, avsaknaden av känslor och vinster gör att publiken lyser med sin frånvaro,det är helt enkelt inte roligt att se Luleå spela hockey.

Intressant att du skriver att publiken kommer svika, Merparten av inkomsterna från publiken kommer från säsongskorten, sen tillkommer naturligtvis matchbiljetter och arenainkomster (kiosk och souvenirer). Senaste siffrorna visade att vi hade sålt 60% fler säsongskort än vid samma tillfälla förra året. Så att redan nu säga att publiken sviker och inte tror på laget är väl att måla fan på väggen lite väl tidigt.

Pajala skrev:
Bulan i all sin ära men han kan inte lyfta detta lag, det känns som en utopi ... men ändå står vi där när pucken släpps och hoppas att "nu jävlar kommer lyftet" och lika besvikna blir vi när sommarlovet kommer alldeles för tidigt Sad

Så här tippade Mr. Madhawk att SHL skulle sluta förra säsongen, Personligen tycker jag han är en av de som har bäst koll och ändå hade han så fel om mycket.

1. Växjö
2. Skellefteå
3. Linköping
4. Luleå
5. Frölunda
6. Brynäs
7. Färjestad
8. Örebro
9. HV71
10. Malmö
11. Rögle
12. Djurgården
13. Karlskrona
14. Leksand

Vad kan vi dra för slutsatser av det? Jo att inte ens experterna har nån riktig koll, man kan ha en magkänsla som baseras på spelare i truppen, kultur inom föreningen, tränare osv. Men i slutändan är det bara en gissning i vilket fall. Spelare går sönder, spelare floppar, spelare slår igenom, spelare gör kanonsäsonger.

Du har rätt att vara negativ, precis som jag har rätt att vara försiktigt possitiv. Jag tror inte vi vinner SM-guld i år, men jag tror att vi har flera av pusselbitarna på plats för att lyckas inom 2-3 år.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Lillajag tis jun 06, 2017 1:28 pm

Micke80 skrev:
Hankburger skrev:
Micke80 skrev:
Hankburger skrev:
tibet skrev:
Lars158 skrev:LHF måste sluta tramsa med att dom yngre inte kan spela så mycket, dom kan bränna ut sig..

När vi inte har bättre lag än vi har så måste man satsa allt på att talangerna skall blomma ut. I LHF får dom aldrig riktigt chansen tycker jag utan det skall vara så putti nuttigt.

Lundeström är en gigantisk talang och skall spelas stenhårt så länge han inte totalt gör bort sig. Sen får man hoppas på en riktig topp i slutspel och att det kan ta LHF i topp.

FN:s barnkonvention säger att barn, vilket definieras som personer under 18 år, skall "skyddas mot ekonomiskt utnyttjande och skadligt arbete".

Ekonomiskt utnyttjande och skadligt arbete hänvisar till barnarbete för väldigt liten eller ingen lön alls. Det kan inte appliceras på Lundeström. Wink

Däremot kan det vara bättre för den unga spelaren att ha en långsiktig handlingsplan att följa som både spelare, föräldrar, klubb och agent köper. Ibland är det bättre för spelaren att spela något färre matcher för att samtidigt orka träna hårt, istället för att spela mycket, missa i träning och därför stagnera. Där måste alla inblandade parter tänka nyktert både för utvecklingen av skills, fysik och det mentala och samtidigt förstå att samma väg inte alltid är det bästa för alla spelare utan man kan behöva skräddarsy den för varje enskild individ.

Det är helt klart en balansgång men samtidigt är juniorer mer tåliga idag än de var för fem-tio år sedan. De är både fysiskt och mentalt starkare och de tränar allt tidigare till bra effekt. Utvecklingen av sk. "skills" har inget med åldern att göra utan har med hur mycket man tränar. Med andra ord kan spelare som Lundeström idag få ett större ansvar. Se bara på Axel Holmström i SAIK t.ex. Eller Grundström i FHC.

Jag håller med om att utvecklingen att "skillsen" inte har med åldern att göra utan med träningen. Men ska den unga spelaren orka fokusera på skolan, den fysiska träningen, matcherna, den individuella träningen mm så tar orken slut fortare. Dygnet har bara 24 timmar oavsett ålder, sen handlar det om hur mycket man orkar pressa in under dessa 24 timmar utan att pressa för hårt. Jämför man med en äldre spelare som bara har hockeyn att fokusera på och inte 4-8 timmar skola varje dag så är det klart att man kan lägga mer krav på träningen. En yngre kille som inte är färdigutvecklad än och dessutom har skolan kanske måste få in luften på annat sätt för att orka och då kan färre matcher under vissa perioder vara en bra väg. Men som jag skrev i mitt första inlägg, den planen måste ju vara individuellt utformad utifrån vad varje individ beräknas orka och klara av.

Finns en tydlig koppling mellan skills och ålder, finns nåt som kallas för den motoriska guldåldern som är nånstans när man är mellan 8 å 12 år. Under den tiden har man dom absolut bästa förutsättningarna för att utveckla skills/teknik, man har absolut bästa chanser att träna in koordination, balans och teknik under dom åren, dribblingar, fotisättning, skridskoteknik, passningar, skott, bära puck m.m. Klart att man kan träna teknik och skills även när man är äldre men det krävs mycket mera tid och nötande och det är klart svårare att få det som en naturlig del.
https://www.marathon.se/traning/spring-i-benen/loptraning-barn
https://charityfit.se/2015/03/06/kristina-inspirerar-charityfit-gor-den-motoriska-guldaldern-barn-mer-meningsfull-rolig/

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Anthrax tis jun 06, 2017 1:30 pm

Hishon låter suspekt...judiskt?
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av pelle tis jun 06, 2017 3:32 pm

Varför vore ett judiskt namn suspekt? Wikipedia antyder att Hishon är ett angliserad irländskt namn iallafall.

Tycker det finns andra forum för att circlejerka och låtsas som att allt är guld och gröna skogar. Det upplevs verkligen som en högrisksäsong, vilket också gör det mer spännande.

En positiv betraktelse då, Ulfman verkar tro starkt på Sondell och Olausson iallafall. Väldigt viktigt om de kommer leverera.
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Pajala tis jun 06, 2017 4:01 pm

hokkzorz skrev:
Pajala skrev:
den spontana känslan är att det blir ett mellanår till, ekonomin är dålig så det blir inga mer värvningar.

Jag förstår inte hur du får ihop det om du tänker logiskt. Ja man har sagt att man skall banta spelarbudgeten med 3 mille på dam och herrsidan.

Vi har blivit av med Kennedy, Moullierat, Mellart, Schira, Jaros, Todd, Legacé,

Vi har värvat: Cehlin, Olausson, Sondell, Larsson och Hishon (om det nu stämmer) plus skrivit kontrakt med 3 juniorer.

Finns inte en sportmössa att den ekvationen går ihop, speciellt inte när vi vet vad flera av spelarna som lämnade hade för löner iom avstängningarna.

Pajala skrev:
Sorry men det blir inget slutspel med detta lag och bokslutet kommer återigen att visa minus, folk vill se stjärnor och ett lag som visar känslor och vinner matcher, Luleå har inga stjärnor i laget, avsaknaden av känslor och vinster gör att publiken lyser med sin frånvaro,det är helt enkelt inte roligt att se Luleå spela hockey.

Intressant att du skriver att publiken kommer svika, Merparten av inkomsterna från publiken kommer från säsongskorten, sen tillkommer naturligtvis matchbiljetter och arenainkomster (kiosk och souvenirer). Senaste siffrorna visade att vi hade sålt 60% fler säsongskort än vid samma tillfälla förra året. Så att redan nu säga att publiken sviker och inte tror på laget är väl att måla fan på väggen lite väl tidigt.

Pajala skrev:
Bulan i all sin ära men han kan inte lyfta detta lag, det känns som en utopi ... men ändå står vi där när pucken släpps och hoppas att "nu jävlar kommer lyftet" och lika besvikna blir vi när sommarlovet kommer alldeles för tidigt Sad

Så här tippade Mr. Madhawk att SHL skulle sluta förra säsongen, Personligen tycker jag han är en av de som har bäst koll och ändå hade han så fel om mycket.

1. Växjö
2. Skellefteå
3. Linköping
4. Luleå
5. Frölunda
6. Brynäs
7. Färjestad
8. Örebro
9. HV71
10. Malmö
11. Rögle
12. Djurgården
13. Karlskrona
14. Leksand

Vad kan vi dra för slutsatser av det? Jo att inte ens experterna har nån riktig koll, man kan ha en magkänsla som baseras på spelare i truppen, kultur inom föreningen, tränare osv. Men i slutändan är det bara en gissning i vilket fall. Spelare går sönder, spelare floppar, spelare slår igenom, spelare gör kanonsäsonger.

Du har rätt att vara negativ, precis som jag har rätt att vara försiktigt possitiv. Jag tror inte vi vinner SM-guld i år, men jag tror att vi har flera av pusselbitarna på plats för att lyckas inom 2-3 år.

jag tippade rätt placering för Luleå för två år sedan och missade Luleås placering med 1 position senast men var ändå närmast med någon till i tipstävlingen .... jag gick också på magkänslan om hur truppen ser/såg ut .... tyvärr ser Luleå ut att ha en trupp återigen för plats 8-10 .... att tro att vi blir ett mittenlag med denna trupp känns verkligen naivt, andra lag har förstärkt sina trupper men Luleå har nu ett svagare lag än senast och det är jävligt oroväckande.

Det oroväckande är att Luleås ekonomi är så superansträngd och det håller inte år efter år med att visa minusresultat, kassakistan töms fort om vi inte kan vända på utvecklingen, publiksnittet har sjunkit dramatiskt senast och jag tror faktiskt att vi kommer att se en likadan usel siffra när det gäller publiken också.

Förutom diehard supporters med säsongskort så orkar inte vanligt folk med att bara se förluster, då väljer man att göra något annat i stället, därför ser vi en negativ publiktillströmning.

Luleå måste hitta sin själ igen, för det är fan inte roligt att se ett håglöst lag spela en tråkig hockey där ingenting fungerar och lagkaptenen står i cmore sändningen och bara gapar som en fågelholk och det knappt kommer ett ljud ur hans mun, Harju blev inte ens förbannad ..bara helt likgiltig med tom och glansig blick.

Lagkaptenen ska driva laget framåt och just nu har Luleå inte en kapten som kan rycka upp laget ur törnrosasömnen, hoppas Harju slipper den uppgiften, olle skulle säkert vara bättre som kapten.

Jag sätter min tilltro att bulan kan få ihop gruppen men oron fortsätter att gnaga i mig ändå Suspect
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 17985
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Pajala tis jun 06, 2017 4:04 pm

Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom lol!


Pajala
Pajala

Antal inlägg : 17985
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av JuniorX tis jun 06, 2017 4:59 pm

NallePhu skrev:
Micke80 skrev:
Urken skrev:Jag förstår inte varför JJ skulle lämna. Torde passa väldigt bra under Bulan.

Tror också han skulle passa bättre under Bulan än Skuggan, men ibland är det ju inte bara klubben som vill bryta kontrakt. Men vi får väll se vad de kommer överens om, eller om det var ett illvilligt rykte och Julius blir kvar.
Hemlängtan har jag hört att det ska handla om......

Hellcop skrev:
Urken skrev:Jag förstår inte varför JJ skulle lämna. Torde passa väldigt bra under Bulan.

Det är LHF som bryter kontraktet, han var för dålig helt enkelt.

Så han är en sopa som har hemlängtan. Vad kallas det månne? Win-win? Eller loose-loose...

JuniorX

Antal inlägg : 4011
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Kagen tis jun 06, 2017 5:05 pm

hokkzorz skrev:

[Galna hökens tips m.m.]

Vad kan vi dra för slutsatser av det? Jo att inte ens experterna har nån riktig koll, man kan ha en magkänsla som baseras på spelare i truppen, kultur inom föreningen, tränare osv. Men i slutändan är det bara en gissning i vilket fall. Spelare går sönder, spelare floppar, spelare slår igenom, spelare gör kanonsäsonger.

Svårast för alla jouralister och andra tippare måste vara att bedöma förmågan hos de yngre spelarna. Det kan hända en hel del på några månader för en kille i åldern 18-20. En spelare kanske avslutar säsongen halvskadad och tröttkörd för att sedan få ladda om och hitta rätt. Kanske också dra ned på antalet matcher från att ha hoppat mellan J-20, ngt lag i HA och A-truppen. Vi har sett det massor av gånger.

Nyström tycks inte tro på Olausson men det är ju en spelare Luleå haft stenkoll på under flera år och som både har presterat i föreningen och är socialt etablerad som Osten brukar uttrycka det. Dessutom är han jämngammal med Harju och Pite-Foppa så det är inte någon lastgammal pjäs direkt.
Ja, han har två säsonger med skador men där har som sagt också Luleå koll.

Själv har jag ingen koll alls - jag litar blint på hockeygudarna.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1717
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av hokkzorz tis jun 06, 2017 5:39 pm

Pajala, du tror att det är hybris av oss att tro att vi blir ett mittenlag i år igen, plats 8-10 tippar du.

delar man in serien i tre delar (ej lika stora men efter strecken) får man:

1-6 topplag
7-10 mittenlag
11-14 bottenlag.

Det är min definition av ett "mittenlag" iaf. Och jag tror att vi kommer hamna just där, i mitten nånstansch.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Dustin tis jun 06, 2017 6:48 pm

Kagen skrev:
hokkzorz skrev:

[Galna hökens tips m.m.]

Vad kan vi dra för slutsatser av det? Jo att inte ens experterna har nån riktig koll, man kan ha en magkänsla som baseras på spelare i truppen, kultur inom föreningen, tränare osv. Men i slutändan är det bara en gissning i vilket fall. Spelare går sönder, spelare floppar, spelare slår igenom, spelare gör kanonsäsonger.

Svårast för alla jouralister och andra tippare måste vara att bedöma förmågan hos de yngre spelarna. Det kan hända en hel del på några månader för en kille i åldern 18-20. En spelare kanske avslutar säsongen halvskadad och tröttkörd för att sedan få ladda om och hitta rätt. Kanske också dra ned på antalet matcher från att ha hoppat mellan J-20, ngt lag i HA och A-truppen. Vi har sett det massor av gånger.

Nyström tycks inte tro på Olausson men det är ju en spelare Luleå haft stenkoll på under flera år och som både har presterat i föreningen och är socialt etablerad som Osten brukar uttrycka det. Dessutom är han jämngammal med Harju och Pite-Foppa så det är inte någon lastgammal pjäs direkt.
Ja, han har två säsonger med skador men där har som sagt också Luleå koll.

Själv har jag ingen koll alls - jag litar blint på hockeygudarna.


Det är ett högt spel vi spelar och mycket kommer handla om utvecklingen hos Isac, Einar, Själin, Nässen och Grahn samt skadeläget hos Cehlin, Olausson, Hishon bl.a. jag tycker att det finns potential i truppen men det är lite för många "om" för att man ska känna sig optimistisk. Backsidan ser för tillfället riktigt svag och felkomponerad ut. Har man inte reda klart med en riktigt kompetent right-back har jag mycket svårt att förstå varför man släppte Todd, om det nu inte var pga skadan då.

Dustin

Antal inlägg : 6676
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Anthrax tis jun 06, 2017 7:10 pm

Pajala skrev:
Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom  lol!



Då vet vi att han kommer för pengarna isåfall mena jag bara.

Men bra att det inte är det då.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett tis jun 06, 2017 7:15 pm

Anthrax skrev:
Pajala skrev:
Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom  lol!



Då vet vi att han kommer för pengarna isåfall mena jag bara.

Men bra att det inte är det då.
Öh...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av LulefanGBG tis jun 06, 2017 7:30 pm

Anthrax skrev:
Pajala skrev:
Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom  lol!



Då vet vi att han kommer för pengarna isåfall mena jag bara.

Men bra att det inte är det då.
Allvarligt talat?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12133
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tis jun 06, 2017 7:43 pm

LulefanGBG skrev:
Anthrax skrev:
Pajala skrev:
Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom  lol!



Då vet vi att han kommer för pengarna isåfall mena jag bara.

Men bra att det inte är det då.
Allvarligt talat?
Vart vill man komma med detta då scratch
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av NallePhu tis jun 06, 2017 7:46 pm

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Ströwarn tis jun 06, 2017 7:55 pm

Snälla, släng ut @Anthrax. Eller låt han förklara sitt oerhört smaklösa inlägg.

Ströwarn

Antal inlägg : 3
Join date : 16-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hedanders tis jun 06, 2017 8:06 pm

Anthrax skrev:
Pajala skrev:
Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom  lol!



Då vet vi att han kommer för pengarna isåfall mena jag bara.

Men bra att det inte är det då.

Sjukt äckligt skämt. 

Förresten @Anthrax, vem är det på din bild?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2036
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Lulefan tis jun 06, 2017 9:55 pm

Lär er ta ett skämt...

Lulefan

Antal inlägg : 2219
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hedanders tis jun 06, 2017 10:17 pm

Lulefan skrev:Lär er ta ett skämt...

Eller så ska vissa lära sig vad man kan och inte kan skämta om...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2036
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Ströwarn tis jun 06, 2017 10:23 pm

Älskar skämt! Men ett skämt måste vara roligt. Och helst inte vara från 1940-talet. Fräscht. Härligt.

Ströwarn

Antal inlägg : 3
Join date : 16-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Lulefan tis jun 06, 2017 11:38 pm

Hedanders skrev:
Lulefan skrev:Lär er ta ett skämt...

Eller så ska vissa lära sig vad man kan och inte kan skämta om...

I min värld kan man skämta om allt.

Lulefan

Antal inlägg : 2219
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Puckad ons jun 07, 2017 12:11 am

move on clown
Det en tycker är kul utan baktanke stöter sig andra på, så blir det i bland.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 10997
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger ons jun 07, 2017 12:48 am

Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

Ursäkta? Hur är det relevant?

Anthrax skrev:
Pajala skrev:
Anthrax skrev:Hishon låter suspekt...judiskt?

får låta hur suspekt det vill, för det spelar väl ingen roll från vilket land eller världsdel personen kommer ifrån, det är resultatet på isen som räknas, finns det en vass center från nordkorea så tar jag gärna honom  lol!



Då vet vi att han kommer för pengarna isåfall mena jag bara.

Men bra att det inte är det då.

Snygg antisemitism där hörde du..

Lulefan skrev:Lär er ta ett skämt...

Det där är mer än ett skämt hörde du..


Senast ändrad av Hankburger den ons jun 07, 2017 12:51 am, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Old Brooklyn ons jun 07, 2017 12:51 am

Lulefan skrev:
Hedanders skrev:
Lulefan skrev:Lär er ta ett skämt...

Eller så ska vissa lära sig vad man kan och inte kan skämta om...

I min värld kan man skämta om allt.
Man kan försöka. Vissa klarar av att skämta om allt, men väldigt många misslyckas.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Hankburger ons jun 07, 2017 12:53 am

Lulefan skrev:
Hedanders skrev:
Lulefan skrev:Lär er ta ett skämt...

Eller så ska vissa lära sig vad man kan och inte kan skämta om...

I min värld kan man skämta om allt.

Så du anser alltså att det är korrekt att dra antisemitiska skämt? Smile

För mig så hör sådana skämt hemma på 30-talet och inte 2017 där den genomsnittlige utbildningen borde ha slagit rot hos folk..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Urken ons jun 07, 2017 7:45 am

Lägg ned det där nu. Han kommer inte att göra om det, Då det inte uppskattades.

Notera dock: inga fler "skämt" om Skellefteå, aka sixfingers, inavel eller dylikt, kommer heller att tillåtas i framtiden.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21120
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Old Brooklyn ons jun 07, 2017 8:15 am

Urken skrev:
Notera dock: inga fler "skämt" om Skellefteå, aka sixfingers, inavel eller dylikt, kommer heller att tillåtas i framtiden.
Varför inte?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Urken ons jun 07, 2017 9:19 am

Old Brooklyn skrev:
Urken skrev:
Notera dock: inga fler "skämt" om Skellefteå, aka sixfingers, inavel eller dylikt, kommer heller att tillåtas i framtiden.
Varför inte?

Är det inte OK att skämta om en grupp människor är det inte heller tillåtet att skämta om en annan. Finns inga men. Antingen eller. Allt annat blir subjektiva bedömningar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21120
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Rakapuckar ons jun 07, 2017 9:40 am

Hallå, vad är det frågan om? Tycker det är ytterst tråkigt att någon annan än just författaren försvarar ett så kallat skämt av den där kalibern. Kalla mig politisk korrekt, kalla mig moraltant. Men den där raden hade ingen kontext, inget att haka upp sig på. Var det ett skämt så hade det ingen eftertanke, ingen finess. Visst kan man skämta om folkslag, men då ska det göras på ett sätt så att det inte kan misstänkas för att vara rasistiskt. Gör man det snyggt, kan man låta hur fan som helst. Gör man det så där så lämnar man inget annat än en unken doft av risiga värderingar bakom sig.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet