Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 5 av 16 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av icemask tis 07 jan 2020, 19:31

"Sen är jag uppe i mina bästa år (hockeymässigt) och det är ingen som vänder hem i min ålder, så är det. Det finns inte en spelare som kommer hem till SHL som inte får vara kvar någonstans. Alla får kalla mig pengakåt, men hade det varit av den anledningen så hade jag spelat kvar i Ryssland om jag säger så.
– Jag har lärt mig att man inte ska säga för mycket. Jag kommer inte vara en sämre hockeyspelare om ett, två eller tre år. Jag känner att jag är så pass bra nu så vi får se."

Nädu Linus, mjölka pengar kan du göra i en annan klubb, om du tänkt komma hem när du är för dålig för NLA så kan du göra som en annan föredetting och skriva på för Leksand
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av CKa tis 07 jan 2020, 20:19

Norrlandstoken skrev:Vem skulle kunna tänkas hamna på tapeten då istället? Hmmm.
Tänk att både Kovacs och Larsson är Adios Amigo tills nästa säsong. Lunkvist och Sellgren likaså. Sist men inte minst förmodligen Lassi me. Svårt att ersätta dessa utan att hosta upp rejält med stash.

Vad säger att Larsson är Adios Amigo?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Qirren tis 07 jan 2020, 20:57

Ännu ett år man blir besviken, fan! Omark gör som han vill men han är inte lika bra om 2-3 år som han är idag.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av amarule tis 07 jan 2020, 21:02

Gamla vanliga visa med Linus , "klar" sägs det men nej inte nu heller. Tror aldrig han kommer spela för lhf, utan jaga pengar tills han slutar
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 07 jan 2020, 21:06

Problemet är att han är för bra för SHL som det ser ut nu. Bara att acceptera o hoppas att det blir av längre fram, skadefri kommer han att vara tongivande spelare även om några år.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LHF96 tis 07 jan 2020, 21:31

Fattar nada, skulle inte hans barn börja förskola i Luleå nu till våren? Men det är hans fru som vill till Schweiz? Någon annan som är förvirrad?
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin tis 07 jan 2020, 21:48

Snikne Ville skrev:Problemet är att han är för bra för SHL som det ser ut nu. Bara att acceptera o hoppas att det blir av längre fram, skadefri kommer han att vara tongivande spelare även om några år.

Fast han är ju även för bra för NLA som är en sämre liga än SHL. Jag tror att han fick Luleå intresserade på allvar och i och med det öppnades plånböckerna i NLA upp lite extra när de såg att han var villig att flytta från Ryssland.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tis 07 jan 2020, 21:52

icemask skrev:"Sen är jag uppe i mina bästa år (hockeymässigt) och det är ingen som vänder hem i min ålder, så är det. Det finns inte en spelare som kommer hem till SHL som inte får vara kvar någonstans. Alla får kalla mig pengakåt, men hade det varit av den anledningen så hade jag spelat kvar i Ryssland om jag säger så.
– Jag har lärt mig att man inte ska säga för mycket. Jag kommer inte vara en sämre hockeyspelare om ett, två eller tre år. Jag känner att jag är så pass bra nu så vi får se."

Nädu Linus, mjölka pengar kan du göra i en annan klubb, om du tänkt komma hem när du är för dålig för NLA så kan du göra som en annan föredetting och skriva på för Leksand

Har han den inställningen till SHL kan han gott spela utomlands istället. Det låter som att SHL inte är mycket värt så länge han platsar i Ryssland eller Schweiz.

Omark har dessutom fel, det finns gott om spelare i SHL som hade kunnat välja att spela hela sin karriär i Schweiz eller KHL istället. Men för dessa spelare verkar ett SM-guld smälla högre än en NLA eller KHL-titel.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ezz tis 07 jan 2020, 22:52

Nu säger ju han i artikeln att det är frun som fått gå före. Kan förstås vara ett svepskäl men det kan likaväl vara sanningen. Tycker nog det är en högst rimlig anledning att välja utifrån. Han behöver ju faktiskt inte heller låta pengarna avgöra, rik nog är han ju.
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r tis 07 jan 2020, 23:32

Jaja, lika bra att få det överstökat redan nu.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan ons 08 jan 2020, 00:01

icemask skrev:"Sen är jag uppe i mina bästa år (hockeymässigt) och det är ingen som vänder hem i min ålder, så är det. Det finns inte en spelare som kommer hem till SHL som inte får vara kvar någonstans. Alla får kalla mig pengakåt, men hade det varit av den anledningen så hade jag spelat kvar i Ryssland om jag säger så.
– Jag har lärt mig att man inte ska säga för mycket. Jag kommer inte vara en sämre hockeyspelare om ett, två eller tre år. Jag känner att jag är så pass bra nu så vi får se."

Nädu Linus, mjölka pengar kan du göra i en annan klubb, om du tänkt komma hem när du är för dålig för NLA så kan du göra som en annan föredetting och skriva på för Leksand

Håller med. Det uttalandet är rätt tydligt. Han kommer hem när han börjar vara slut som hockeyspelare. Jag klandrar honom inte för att han vill tjäna cash och spela utomlands, men han verkar ha attityden att han kan komma hem till Luleå och bara chilla när han börjar vara slut. Nu kanske jag läser in lite mer än vad han säger, men ska det vara på det viset så ser jag mycket hellre att han går till annan klubb.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad ons 08 jan 2020, 00:06

Han är rak o ärlig och berättar om hur han resonerar, och får skit tillbaka.
Och rätt mycket av skiten kommer från våra egna förväntningar och en besvikelse utifrån det.

I min bok är han välkommen när han vill om han platsar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders ons 08 jan 2020, 00:06

Bra att han har bestämt sig i tid. Inte som förra året då han drog ut på det hela vilket inte var så kul för Skuggan/Engman. Detta bör underlätta i jakten på ersättare till Sellgren, Lundkvist och eventuellt Lassinantti.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 08 jan 2020, 06:29

Han har all rätt att gå dit gan vill, eller dit familjen vill. Jag tycker det är tråkigt att han inte kommer hem, men respekterar beslutet.

Som puckad säger, om han platsar när gan vill hem så är han så klart välkommen. Men till den marknadsmässiga lön han ska ha då, inte det han skulle haft nu.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tigerman ons 08 jan 2020, 09:38

Puckad skrev:Han är rak o ärlig och berättar om hur han resonerar, och får skit tillbaka.
Och rätt mycket av skiten kommer från våra egna förväntningar och en besvikelse utifrån det.

I min bok är han välkommen när han vill om han platsar.
Väl sammanfattat.

Dock har han själv fel på två punkter:

1. Rent statistiskt kommer han utan tvivel vara en sämre spelare om 2-3 år än han är nu, för åtminstone om man utgår från NHL:s gedigna underlag så är offensiva forwards generellt sett mest produktiva i de yngre åren. Efter 30 går det bara utför. Men han kommer vara tillräckligt bra för att plats i LHF, bara han har viljan.

2. Det finns visst spelare som väljer att spela i SHL även om de platsar och får erbjudanden från en bättre liga. Erik Gustafsson är ett tydligt närliggande exempel. Patrik Berglund i DIF hade säkerligen kunnat få ett KHL-kontrakt på stående fot. Ryan Lasch likaså. M.fl.


Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox ons 08 jan 2020, 10:22

Vet man ju inte om det är en gemensam taktik att lägga över en del på frugan för att Omark inte ska framstå som en svikare mot Luleå. Vilket många ändå verkar se han som. Men om man ska helt gå på det han säger så tolkar jag det som att han faktiskt var beredd att åka hem nu, men att frugan absolut inte ville det än.

Är det så - är det bara att respektera. Jag kan förstå det till viss del. Att bo och leva i Schweiz vid vatten och berg, i ett fint hus med bra restauranger och en fantastisk miljö är nog svårslaget. Allt gott om Sverige och Luleå osv. Men levnadsmässigt kan du inte konkurrera med Schweiz - framförallt inte som spelarfru som har betydligt mer ensamtid osv än vad spelarna har.

Vet att "Osten" en gång sa att det var viktigt att bra spelare hittade respektive från närområdet som var hemmakära. Var såklart med glimten i ögat, men här har vi väl ett praktexempel på att han hade en poäng i det. På samma sätt som vi ser Olausson som träffade sin tjej i Luleå. Var hade han varit om han inte gjort det?

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 08 jan 2020, 10:30

Hon vill inte bo i Luleå så enkelt är det och Omark måste göra som hon säger för husfriden, Sedan i Schweiz är levnadsstandarden höger i än i Sverige och Luleå tyvärr på gott och ont!

Om det är Géneve han ska till så förstår jag platsen är toppen dock fransktalande regionen men annars toppen, Som spelare så har du allt fritt från att klubben betalar boendet samt sponsorbil så har du en bra lön och nära till shopping av hög klass!

Skulle gissa det är ett 2+2års kontrakt det talas om för Omark och nej en 35årig som EV kan få tillstånd spela i Luleå för runda av karriären säger jag nej tack till, Oavsett vad alla tycker och tänker så var detta sista chansen få han till Luleå medans han är i prime och kan uträtta ngt med klubben!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn ons 08 jan 2020, 16:06

Vill inte bo i Luleå ... just nu kanske. Tror snarare att det handlar om sista möjligheten att bo tillsammans med familjen utomlands. De har byggt hus i Luleå men ur ett familjeperspektiv så är det bättre att sluta deras resa i Norrbotten innan barnen ska börja i skolan. Efter det så är det jobbigare att bryta upp. De kommer bo i Luleå men har tid till ett sista "äventyr" tillsammans som familj.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 08 jan 2020, 18:18

Old Brooklyn skrev:Vill inte bo i Luleå ... just nu kanske. Tror snarare att det handlar om sista möjligheten att bo tillsammans med familjen utomlands. De har byggt hus i Luleå men ur ett familjeperspektiv så är det bättre att sluta deras resa i Norrbotten innan barnen ska börja i skolan. Efter det så är det jobbigare att bryta upp. De kommer bo i Luleå men har tid till ett sista "äventyr" tillsammans som familj.
Äventyr det är frun som inte vill till Luleå allt handlar om det för vill hon inte nu så vill hon inte senare, Efter flytten till Schweiz så kommer det vara kört kan jag säga dig för där öppnar sig en helt annan värld jämfört mot Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 08 jan 2020, 19:44

NallePhu skrev:
Old Brooklyn skrev:Vill inte bo i Luleå ... just nu kanske. Tror snarare att det handlar om sista möjligheten att bo tillsammans med familjen utomlands. De har byggt hus i Luleå men ur ett familjeperspektiv så är det bättre att sluta deras resa i Norrbotten innan barnen ska börja i skolan. Efter det så är det jobbigare att bryta upp. De kommer bo i Luleå men har tid till ett sista "äventyr" tillsammans som familj.
Äventyr det är frun som inte vill till Luleå allt handlar om det för vill hon inte nu så vill hon inte senare, Efter flytten till Schweiz så kommer det vara kört kan jag säga dig för där öppnar sig en helt annan värld jämfört mot Luleå!

Han påstår det.. ändå så lämnar de sina barn i Luleå. Hon flyttar hem. Underligt att hon inte gillar den stad hon flyttar till. Nej.... Allt pekar på att det är Omark som ville till Schweiz.. inte frugan.

Micke80 skrev:Han har all rätt att gå dit gan vill, eller dit familjen vill. Jag tycker det är tråkigt att han inte kommer hem, men respekterar beslutet.

Som puckad säger, om han platsar när gan vill hem så är han så klart välkommen. Men till den marknadsmässiga lön han ska ha då, inte det han skulle haft nu.

Har inga som helst problem att han väljer pengarna utan det jag inte gillar är hur han skyller på familjen när det är uppenbart att han själv varit drivande i processen. Han är för tusan en 30-årig man. Stå för att du väljer lönen istället för att skylla på frugan.. som antagligen ville hem till Luleå med tanke på barnsituationen.

NallePhu skrev:Hon vill inte bo i Luleå så enkelt är det och Omark  måste göra som hon säger för husfriden, Sedan i Schweiz är levnadsstandarden höger i än i Sverige och Luleå tyvärr på gott och ont!

Om det är Géneve han ska till så förstår jag platsen är toppen dock fransktalande regionen men annars toppen, Som spelare så har du allt fritt från att klubben betalar boendet samt sponsorbil så har du en bra lön och nära till shopping av hög klass!

Skulle gissa det är ett 2+2års kontrakt det talas om för Omark och nej en 35årig som EV kan få tillstånd spela i Luleå för runda av karriären säger jag nej tack till, Oavsett vad alla tycker och tänker så var detta sista chansen få han till Luleå medans han är i prime och kan uträtta ngt med klubben!

Och det baserar du på vadå?


Senast ändrad av Hankburger den ons 08 jan 2020, 19:51, ändrad totalt 2 gånger
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av CKa ons 08 jan 2020, 19:48

NallePhu skrev:
Old Brooklyn skrev:Vill inte bo i Luleå ... just nu kanske. Tror snarare att det handlar om sista möjligheten att bo tillsammans med familjen utomlands. De har byggt hus i Luleå men ur ett familjeperspektiv så är det bättre att sluta deras resa i Norrbotten innan barnen ska börja i skolan. Efter det så är det jobbigare att bryta upp. De kommer bo i Luleå men har tid till ett sista "äventyr" tillsammans som familj.
Äventyr det är frun som inte vill till Luleå allt handlar om det för vill hon inte nu så vill hon inte senare, Efter flytten till Schweiz så kommer det vara kört kan jag säga dig för där öppnar sig en helt annan värld jämfört mot Luleå!

Haha du tror inte hon vill flytta till sitt nybyggda hus som ligger ett kvarter från hennes föräldrar, där hon har växt upp?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 08 jan 2020, 19:52

CKa skrev:
NallePhu skrev:
Old Brooklyn skrev:Vill inte bo i Luleå ... just nu kanske. Tror snarare att det handlar om sista möjligheten att bo tillsammans med familjen utomlands. De har byggt hus i Luleå men ur ett familjeperspektiv så är det bättre att sluta deras resa i Norrbotten innan barnen ska börja i skolan. Efter det så är det jobbigare att bryta upp. De kommer bo i Luleå men har tid till ett sista "äventyr" tillsammans som familj.
Äventyr det är frun som inte vill till Luleå allt handlar om det för vill hon inte nu så vill hon inte senare, Efter flytten till Schweiz så kommer det vara kört kan jag säga dig för där öppnar sig en helt annan värld jämfört mot Luleå!

Haha du tror inte hon vill flytta till sitt nybyggda hus som ligger ett kvarter från hennes föräldrar, där hon har växt upp?

Med barn som fått plast på förskola som de uppges ha accepterat? Nej. Det är klart vad hon vill och det är klart vad Linus vill. Att förneka detta är verkligen ett försök att se saker som inte finns.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin ons 08 jan 2020, 20:03

Linus har aldrig sagt att han kommer hem, det är bara förväntningarna hos supportrarna som byggs upp varje år vid den här tiden. Jag har full förståelse att man väljer Genève före Luleå i detta läge faktiskt. Han är helt enkelt på alldeles för hög nivå fortfarande i sin karriär för att vända hemåt. Linus säger ju själv att han ser sig lika bra om ett par år och det tror han nog verkligen själv på, även om det inte behöver bli så. Han är en av de absolut bästa spelarna utanför NHL, om inte den bästa, och de spelarna lirar tyvärr inte i SHL nuförtiden.

Sen att sitta och spekulera vad hans fru vill och inte vill är sjukt respektlöst. Det vet nog de två absolut bäst och det kan ingen på ett forum sitta och ifrågasätta. Jag faller själv för Omark-hypen varje vinter men bäst är att sitta lugnt i båten till den dagen Skuggan presenterar honom.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken ons 08 jan 2020, 20:06

Däremot är nog Linus K mer eller mindre klar skulle jag tro. Skulle också vara gött med något riktigt pulver som ersätter Kovacs.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LHF96 tor 09 jan 2020, 10:43

Määk skrev:Linus har aldrig sagt att han kommer hem, det är bara förväntningarna hos supportrarna som byggs upp varje år vid den här tiden. Jag har full förståelse att man väljer Genève före Luleå i detta läge faktiskt. Han är helt enkelt på alldeles för hög nivå fortfarande i sin karriär för att vända hemåt. Linus säger ju själv att han ser sig lika bra om ett par år och det tror han nog verkligen själv på, även om det inte behöver bli så. Han är en av de absolut bästa spelarna utanför NHL, om inte den bästa, och de spelarna lirar tyvärr inte i SHL nuförtiden.

Sen att sitta och spekulera vad hans fru vill och inte vill är sjukt respektlöst. Det vet nog de två absolut bäst och det kan ingen på ett forum sitta och ifrågasätta. Jag faller själv för Omark-hypen varje vinter men bäst är att sitta lugnt i båten till den dagen Skuggan presenterar honom.

Fast han säger ju att om pengarna varit fokus så hade han spelat kvar i Ryssland. I och med det uttalandet är det ju inte orimligt att man ställer sig frågande till varför han då väljer Schweiz. Argumentet att han är på för hög nivå håller inte eftersom SHL är en bättre liga än NLA. Skulle incitamentet vara att spela i en bra liga, mot och med bra spelare så skulle alternativet till SHL varit att spelat kvar i Ryssland eller försökt slå sig in i NHL. Som någon annan före mig nämnt så finns det gott om exempel på spelare i andra lag som trots deras höga nivå valt att vända hem för att de värdesätter chansen att spela för ett guld i föreningen i sitt hjärta. Linus har alltid varit öppen om att lönen är viktig och lagt en stolthet i att han varit rakryggad i det. Varför inte bara fortsätta vara det då? Känns som att han tycker det är besvärligare att motivera när han redan har +100mkr på banken. Jag förstår att folk är less och besvikna. Det kanske är frugan som drömmer om Schweiz, vi vet ingenting om det. Däremot kan man ju till viss del lägga ihop ett pussel av omständigheter som borde talat för en flytt hemåt, så jag tycker inte det är konstigt att folk blir förvirrade och besvikna. Speciellt inte när det på Linus låter som att LHF är aktuellt först när karriären börjat dala. Jag vill som många andra inte se en softande Omark i LHF om 4 år, då kan han gå till Leksand eller Örebro.



LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av tibet tor 09 jan 2020, 14:36

Låt han spela där nere, det säkert mycket mysigare än att måsta köra järnet här hemma med LHF. Det är inte så ofta spelare brinner för att komma hem och bidra i början av slutet av sina karriärer till sitt hemmalag. Sån klubbkänsla blir mer och mer ovanlig, tyvärr..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1285
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 09 jan 2020, 21:27

Frun vill bo i behagligt klimat, maken hemma varje natt, Linus korta resor istf över halva jorden. Linus slipper bulans hårda krav, Linus tjänar storkovan ändå. Linus kommer hem när barn ska börja skolan och LHF har behagligare tränare ??
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LHF96 mån 13 jan 2020, 20:28

Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad mån 13 jan 2020, 20:39

LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
Det finns bara en medlem på forumet som skulle funderat över ett sånt erbjudande ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken mån 13 jan 2020, 20:41

Enkelt val. Luleå.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 13 jan 2020, 20:49

LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
KHL är han färdig med det blir NLA och förmodligen Genéve som destination för Familjen Omark!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 13 jan 2020, 21:23

LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer


Om han väljer KHL så är det uppenbart att allt tidigare påstått var en charad.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LHF96 mån 13 jan 2020, 22:47

Puckad skrev:
LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
Det finns bara en medlem på forumet som skulle funderat över ett sånt erbjudande ...

Har man 0 från början är det förmodligen så men Omark har nog en liten slant kvar, barn och fru till trots. Bortser vi från det så tror jag de flesta i detta forum har ett större Luleåhjärta än Omark och skulle tagit chansen att återvända för att spela hem guldet. Omark tänker; varför ha 200 mille när man kan ha 220 och vill bli hyllad för att han minsann är ärlig med sina intentioner. Jag köpte resonemanget de första 100 miljonerna, nu not so much.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 13 jan 2020, 22:57

LHF96 skrev:
Puckad skrev:
LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
Det finns bara en medlem på forumet som skulle funderat över ett sånt erbjudande ...

Har man 0 från början är det förmodligen så men Omark har nog en liten slant kvar, barn och fru till trots. Bortser vi från det så tror jag de flesta i detta forum har ett större Luleåhjärta än Omark och skulle tagit chansen att återvända för att spela hem guldet. Omark tänker; varför ha 200 mille när man kan ha 220 och vill bli hyllad för att han minsann är ärlig med sina intentioner. Jag köpte resonemanget de första 100 miljonerna, nu not so much.
Kvinnan vill inte till Luleå Omark vill sedan klubbhjärta eller inte så kommer han inte komma och spela i Luleå oavsett vad!
Dags lägga ner Omark tråden nu!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 13 jan 2020, 23:15

NallePhu skrev:
LHF96 skrev:
Puckad skrev:
LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
Det finns bara en medlem på forumet som skulle funderat över ett sånt erbjudande ...

Har man 0 från början är det förmodligen så men Omark har nog en liten slant kvar, barn och fru till trots. Bortser vi från det så tror jag de flesta i detta forum har ett större Luleåhjärta än Omark och skulle tagit chansen att återvända för att spela hem guldet. Omark tänker; varför ha 200 mille när man kan ha 220 och vill bli hyllad för att han minsann är ärlig med sina intentioner. Jag köpte resonemanget de första 100 miljonerna, nu not so much.
Kvinnan vill inte till Luleå Omark vill sedan klubbhjärta eller inte så kommer han inte komma och spela i Luleå oavsett vad!
Dags lägga ner Omark tråden nu!

Och du har pratat med henne antar jag? Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av CKa mån 13 jan 2020, 23:38

Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
LHF96 skrev:
Puckad skrev:
LHF96 skrev:Ryktas till Lokomotiv för 22,5 mille per år, mycket vill ha mer
Det finns bara en medlem på forumet som skulle funderat över ett sånt erbjudande ...

Har man 0 från början är det förmodligen så men Omark har nog en liten slant kvar, barn och fru till trots. Bortser vi från det så tror jag de flesta i detta forum har ett större Luleåhjärta än Omark och skulle tagit chansen att återvända för att spela hem guldet. Omark tänker; varför ha 200 mille när man kan ha 220 och vill bli hyllad för att han minsann är ärlig med sina intentioner. Jag köpte resonemanget de första 100 miljonerna, nu not so much.
Kvinnan vill inte till Luleå Omark vill sedan klubbhjärta eller inte så kommer han inte komma och spela i Luleå oavsett vad!
Dags lägga ner Omark tråden nu!

Och du har pratat med henne antar jag? Smile

Han pratar med sig själv och fabulerar ihop nya historier varje kväll.
Att inte Linnea skulle vilja till Luleå är sånt BS, sedan om hon nu gillar tanken att bo i ett drömland innan barnen börjar i skola är ju en annan sak.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox tis 14 jan 2020, 10:42

Fast om dom tillsammans har sagt att vi kör ett år till i en roligare stad i Ryssland för att håva in 23 millar till, så är det väl egentligen det bästa som kan hända (om man ser med Luleåögon). För blir det Schweiz så lär det vara mer än ett år.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 14 jan 2020, 10:53

Dilox skrev:Fast om dom tillsammans har sagt att vi kör ett år till i en roligare stad i Ryssland för att håva in 23 millar till, så är det väl egentligen det bästa som kan hända (om man ser med Luleåögon). För blir det Schweiz så lär det vara mer än ett år.
Inte är Yaroslav en roligare stad än Ufa precis.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan tis 14 jan 2020, 12:44

Känns ganska onödigt försöka spekulera kring vad Omarks fru vill och sitta och gnabbas om det, det är ingen här som kan svara på det(om nu inte någon här råkar känna dem) och deras privatliv har vi väl inte direkt med att göra. Räcker gott och väl att Omark säger att det inte blir Luleå av familjeskäl, sen får man tro vad man vill om det. Personligen så tror jag att han hade spelat i Luleå nästa säsong om han ville spela i Luleå nästa säsong.

Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tis 14 jan 2020, 18:02

Personligen anser jag att diskussionen är överflödig. Besvikelsen ligger i våra egna önskningar som visat sig inte infrias. Låt inte den bitterheten gå ut över Omark! Det är inte hans plikt att komma hem för att vi vill det. Han lär komma när han och frun tycker tiden är mogen.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad tis 14 jan 2020, 18:45

+1 på den.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av icemask tis 14 jan 2020, 21:23

Wolfhunter skrev:Personligen anser jag att diskussionen är överflödig. Besvikelsen ligger i våra egna önskningar som visat sig inte infrias. Låt inte den bitterheten gå ut över Omark! Det är inte hans plikt att komma hem för att vi vill det. Han lär komma när han och frun tycker tiden är mogen.
När tiden är övermogen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan tis 21 jan 2020, 13:52


Lulefan

Antal inlägg : 2236
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 21 jan 2020, 19:42

Lulefan skrev:
Dessutom med egna fw-grillor, mv:s var för trånga Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore tis 21 jan 2020, 19:45

23.000.000 skr i årslön 20/21... Tacka faan han ska spela vidare för pengarna!  https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/awBOj4/omark-gjorde-stor-succe--som-malvakt
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 27 mar 2020, 16:43

Salavat king
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Bamsefar lör 28 mar 2020, 19:52

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger lör 28 mar 2020, 23:02

Bamsefar skrev:Ja, vad säger man , surt sa räven kanske  Smile

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dO15dX/brutal-sagning-av-svenske-stjarnan

Bitter Ryss som inte klarar av att folk inte ser Ryssland som ett paradis. Att folk spelar i KHL för pengarna är väl ganska solklart dessutom.. så jag vet inte vad han fått luft ifrån.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av farre mån 06 apr 2020, 19:31

Om man spekulerar fritt så vad är chanserna till att Schweizarna inte kan betala lönen som Omark varit överens om med tanke på världlsäget eller att familjen med tanke på desamma överväger att hemma är bäst trots allt?
Sannolikt eller bara drömmar?
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox tis 07 apr 2020, 12:20

farre skrev:Om man spekulerar fritt så vad är chanserna till att Schweizarna inte kan betala lönen som Omark varit överens om med tanke på världlsäget eller att familjen med tanke på desamma överväger att hemma är bäst trots allt?
Sannolikt eller bara drömmar?

Tänkte den tanken med eftersom han inte presenterats än, men kan nog ha att göra med att KHL-spelare brukar inte släppas förrän 1 maj. Så har inget hänt en bit in i maj kan du nog drömma även om min bedömning är 0.1% chans att han hoppar äventyret i Schweiz.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 5 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 16 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet