Linus Fröberg
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Linus Fröberg
Stefan Nilsson, GM
– Det känns jättebra att få lägga till Linus Fröberg till vår centersida för de kommande två säsongerna. Han är en center med en profil som vi har sökt och jag tror han kommer kunna göra en kanonsäsong tillsammans med övriga laget. En stabil spelare som även kommer kunna hjälpa oss offensivt.
– Vi har de senaste åren haft en stark centersida och det tycker jag vi bygger vidare till kommande säsong med Linus och våra övriga spelare som kan spela som centrar. Att vi har flera spelare med centererfarenhet som förmodligen kommer spela som forwards gör bara att vi komma kunna hantera eventuella skador på ett bra sätt.
Linus Fröberg, center
– Det skall bli otroligt kul att flytta norrut. Jag ville spela i ett topplag och vara med och utmana om guldet. Och det känns det som att vi kommer kunna göra i Luleå Hockey kommande säsong. Känslan är att det finns alla ingredienser som behövs för att vi skall kunna göra något riktigt bra av det.
– Mina erfarenheter av Luleå Hockey från tidigare säsonger är att det är ett väldigt tufft lag att möta. Lite av en maskin som bara går och går. Så jag hoppas att jag kommer kunna komma in och hjälpa till med ett starkt tvåvägsspel, en del offensiv och förhoppningsvis även grisa lite.
Linus Fröberg kommer spela för Luleå Hockey i tröja 71
Salle- Antal inlägg : 3370
Sv: Linus Fröberg
Dustin- Antal inlägg : 7026
Om Luleå tidigare år haft klass men med frågetecken för skador på centerplatserna känns det som om det nu bytts ut mot spelare som inte dras med jobbiga skador i samma utsträckning.
Det är inte sällan hela skillnaden i ett slutspel.
Kagen- Antal inlägg : 1746
Bamsefar- Antal inlägg : 12084
Fröberg hade under fjolårssäsongen mer istid än någonsin tidigare under karriären. Game Scoren visar dock att ökat förtroende inte gav bättre utdelning utan snarare ser vi ett motsatt förhållande här. Optimal i 2:a/3:e linan. pic.twitter.com/X6NBSQrrhP
— Better than a Monkey (@betterthanamnky) July 6, 2021
Blinders- Antal inlägg : 5192
Vad gäller rangordningen så tror jag vi kommer se en mer jämtfördelat istid i år. Vi har ju kvar Tyrväinen som spelade absolut mest i fjol och kommer säkerligen att ligga högt i år med. Sen tror jag att det blir rätt jämt skägg mellan Fröberg och Conolly.
Ska man tro statistiken rätt så blir ju det opimalt för Fröberg då han en bra dag klockar in motsvarande en andra center och en sämre dag motsvarande en tredjecenter.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Mitt tips som årets utropstecken är Vilmos Gallo.
Atlet- Antal inlägg : 149
Wolfhunter likes this post
Atlet skrev:Nu har man beställt CMORE idag så det är klart tom 11/9.
Var väl dumt att beställa det nu så det upphör 11/9 när det roliga drar igång
Skämt å sido, det lär bli att se fler matcher denna säsong. Känns inte mer än rätt att vi får en ny chans med ett bra lag (på pappret iaf) sen det snöpliga slutet 2020. Men som LHF-supporter får man väl aldrig vara glad nån lång stund. När vi har 3-0 i matcher mot SAIK i finalen och leder med tvåsiffrigt i tredje perioden game 4 så landar väl en domedagsmeteroit på coop arena.
LHF96- Antal inlägg : 3527
LHF96 skrev:Atlet skrev:Nu har man beställt CMORE idag så det är klart tom 11/9.
Var väl dumt att beställa det nu så det upphör 11/9 när det roliga drar igång
Skämt å sido, det lär bli att se fler matcher denna säsong. Känns inte mer än rätt att vi får en ny chans med ett bra lag (på pappret iaf) sen det snöpliga slutet 2020. Men som LHF-supporter får man väl aldrig vara glad nån lång stund. När vi har 3-0 i matcher mot SAIK i finalen och leder med tvåsiffrigt i tredje perioden game 4 så landar väl en domedagsmeteroit på coop arena.
Hahaha..typ En gång var jag i Sverige två gånger 🥴
Domedagsmetroit är mkt troligt. Scenario 2 är att avloppet som Ulla Ölvebro fixade fram till Coop Arenas facelift stoppar igen,exploderar och skapar översvämning i Arenan.
Jonken- Antal inlägg : 6880
Blinders88 skrev:Fröberg hade under fjolårssäsongen mer istid än någonsin tidigare under karriären. Game Scoren visar dock att ökat förtroende inte gav bättre utdelning utan snarare ser vi ett motsatt förhållande här. Optimal i 2:a/3:e linan. pic.twitter.com/X6NBSQrrhP
— Better than a Monkey (@betterthanamnky) July 6, 2021
Men vilket lag har han representerat? Det finns en korrelation mellan att spela i ett bottenlag och se sin produktion gå ned. Framförallt när laget var så dysfunktionellt som HV71 var förra säsongen.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Känns helgjuten den här värvningen! Hade nästan slutat tro oå den när det drog ut då på tiden men jag är glad att det är i hamn. Tror att Fröberg kommer att bidra stort i alla delar i spelet.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12239
Fröberg kommer inte hit upp bara för att 'delta' -och förhoppningsvis fylla sin position. Han SKA vara en tongivande kugge i lagmaskinen: Luleå Hockey; där man går för hela skiten 21/22 -och man är bredd att ta blå märken för laget. Prioriteringarna helt klart i sin ordning här.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Som jag ser det så är detta den värvning som har mest potential långsiktigt.
PM- Antal inlägg : 1947
Tror och hoppas Linus Fröberg kommer att göra tröjnumret 71 rättvisa. För mig symboliserar detta tröjnummer i Luleå Hockey en människa/spelare som jag har en oerhörd RESPEKT för: Patrick Cehlin. (En spelare som nyligen var tvungen att avslua sin spelar karriär pga skadeproblematik.)
-Wear it well Frögren.
-Win 4 Patrick.
https://www.youtube.com/watch?v=pvuKzc1W8Go
Redbear- Antal inlägg : 6757
Förhoppningsvis så behöver han inte ta så mkt tid i media utan andra som får bli mickade 🤪
Jojjan- Antal inlägg : 372
Han har visat samma energinivå ute på isen stundtals i HV71.Jojjan skrev:Var nog en av dom tråkigaste personerna man kan intervjuva
Förhoppningsvis så behöver han inte ta så mkt tid i media utan andra som får bli mickade 🤪
Men mest troligt så kommer Bulan ligga på honom som fan så att han håller nivån uppe.
Ungefär som de flesta av oss skulle känna sig med en mick under näsan första danpånya jobbet med massor av intryck.
Det är på isen han ska glänsa för bövelen
Wolfhunter- Antal inlägg : 1207
Puckad likes this post
Du är inte ensam, underhållning är ledordet för många, det är för lite ”profiler” nuförtiden bl.a. bl.a. Spelarna ska marknadsföra ”produkten” och få folk att inte byta kanal utan fortsätta titta och det snacket. Det här är en intervju efter en fysträning om jag förstår det rätt, som läggs upp på klubbens hemsida. Vad är problemet?Jojjan skrev:Var nog en av dom tråkigaste personerna man kan intervjuva
Det här får mig att tänka på SVT:s Chris Härenstam (som har en fru som är medietränare för bl.a. elitklubbar) som ser ishockey som underhållning först och främst. Det ska vara ”snygga grejer” på plan (highlights), ”underhållande” intervjuer där man ska våga kliva fram (gärna visa ’”känslor” samtidigt som man ska vara sig själv (läs Sven Tumba) som idag ger klick där även SVT är med och tävlar (annonsintäkterna).
Nej, först och främst hoppas JAG att det kommer bli många segerintervjuer med Fröberg säsongen som komma skall efter bra solid ishockey och då får han gärna säga saker som ”riktigt härligt!”, ”det känns bra” och ”det är hela laget som är bra” - - gärna i en intervju med Härenstam…
Jokerman ll- Antal inlägg : 1381
Bamsefar and Wolfhunter like this post
Blinders88 skrev:Han har visat samma energinivå ute på isen stundtals i HV71.Jojjan skrev:Var nog en av dom tråkigaste personerna man kan intervjuva
Men mest troligt så kommer Bulan ligga på honom som fan så att han håller nivån uppe.
Den energinivån höjdes nog aldrig, såna här lirare som spelar ner klubbar i lägre divisioner. Känns så jävla trött. 🤬
Ja, känns inte så bra hittills.Jojjan skrev:Blinders88 skrev:Han har visat samma energinivå ute på isen stundtals i HV71.Jojjan skrev:Var nog en av dom tråkigaste personerna man kan intervjuva
Den energinivån höjdes nog aldrig, såna här lirare som spelar ner klubbar i lägre divisioner. Känns så jävla trött. 🤬
Jojjan likes this post
Pajala- Antal inlägg : 18288
Urken likes this post
Pajala skrev:Utfyllnad tyvärr, man måste trycka ned han i hierarkin.
Problemet är väl bara att han är en dyr spelare å där kan det ju gå in en del prestige i att man känner sig tvungen att ge han chans på chans.
Pontaking- Antal inlägg : 1284
Lehto and Atlet like this post
Saha skrev:Tänk att vi sa nej till Olausson för att få Fröberg. Samma sak fast sämre och dyrare
Samma gällande Fabbe kontra Rask...
Mange- Antal inlägg : 6584
Sir Prozac- Antal inlägg : 2464
Sir Prozac skrev:Lär ju inte säljas speciellt många Fröbergtröjor än så länge.
Näe, tröttare än min lille pojk som har 40° feber 4:e dagen...
Ny spelare som har allt att vinna och bevisa men istället puttrar fram som en trött diesel på isen.
Håller med, trodde inte på denna värvning i första läget. Var lika seg och bekväm i HV och inte har det hjälpt att spela med Omark.Atlet skrev:Låna ut eller sälj han om det är möjligt så snabbt som det bara går.
Ny spelare som har allt att vinna och bevisa men istället puttrar fram som en trött diesel på isen.
pingu- Antal inlägg : 2416
Yep, lika slö som i HV.pingu skrev:Håller med, trodde inte på denna värvning i första läget. Var lika seg och bekväm i HV och inte har det hjälpt att spela med Omark.Atlet skrev:Låna ut eller sälj han om det är möjligt så snabbt som det bara går.
Jojjan likes this post
Hankburger- Antal inlägg : 7433
LulefanGBG, Puckad and Wolfhunter like this post
LulefanGBG and Lehto like this post
Blinders88 skrev:Bra match av Fröberg idag.
Jepp, men måste trycka dit chanserna. Kommer förhoppningsvis.
Synd att den en inte fick sitta, men det kommer nog. Samma i första när han skjuter och en Mifbacks klubbskaft kommer ivägen efter att Shinnimin vunnit pucken och Omark snyggt spelat fram Fröberg.
Tycker f.ö. att vår förstafemma gör sin bästa match ikväll som helhet. Bra försvarsspel och ett par riktigt tunga byten. Bara målen som fattas men de kommer att komma när vi går bättre och alla är mer bekväma och har bättre självförtroende.
NallePhu, Wolfhunter and Blinders like this post
Ja, allt förutom mål fanns på plats ikväll. Spelar dom så här så är det en av de bästa kedjorna i ligan.LulefanGBG skrev:Tycker också att han gör sin bästa match. Urläckert när han bara stannar upp och drar backen för avslut.
Synd att den en inte fick sitta, men det kommer nog. Samma i första när han skjuter och en Mifbacks klubbskaft kommer ivägen efter att Shinnimin vunnit pucken och Omark snyggt spelat fram Fröberg.
Tycker f.ö. att vår förstafemma gör sin bästa match ikväll som helhet. Bra försvarsspel och ett par riktigt tunga byten. Bara målen som fattas men de kommer att komma när vi går bättre och alla är mer bekväma och har bättre självförtroende.
Lastbilar- Antal inlägg : 20
Urken and Dundernisse like this post
Problemet (som jag ser det) -är att vi måste dela upp våra centrars kompetens offensivt och defensivt. Våra bästa defensiva centrar är ju: Tyrväinen, Berglund, Connolly, Andreasson, Mattsson. Våra bästa offensiva centrar är: Tyrväinen, Fröberg, Connolly, Andreasson, Komarek. För att få ut maximalt ur våra centrar; bör vi försöka styra upp passande roller -utifrån deras spetskompetens.Lastbilar skrev:Börjar det inte vara dags att riva runt lite i centeruppställningarna. Tror connolly skulle visa sin fulla potential när han har omark att bolla runt med plus en kyligare målskytt i shinni än vad han hade i PE. Låt fröberg lyfta spelet i tredjekedjan istället åtminstone tills han tejpat ihop alla hålen han har i bladet
Detta är dock i år ett väldigt angenämt problem för ledarstaben; då vi har en RIKTIGT STARK center sida i A-laget. Tanken är ju att alla kedjor skall gå/leverera/prestera både framåt som bakåt 5 mot 5. Fyra kedjor; innebär ju (i princip) att endast 4 centrar lirar center i femmorna. Resten går som yttrar. Personligen skulle jag inte rekommendera att köra en defensivare roll på Fröberg. 71 tar dock hela tiden stadiga steg i sitt defensiva spel. På senare tid har hans samarbete med Ex pinchande backar sett väldigt bra ut. Däremot har han fortfarande en bit kvar till i att vara effektiv i vår försvarszon gällande rörligheten -för att kunna stå aktivare/effektivare i skottlinjerna. Man kan nästan säga: Att nästa steg för Fröberg är att kompensera rörligheten med en frenetiskt mer 'aktivare klubba' (efter isen) + one-on-one GAP; då han inte riktigt har rörligheten för effektiv 'blad mot puck'. Detta medför ofta att vår första kedja får större problem -när de blir hårt fastcheckade i vår egna zon. Men jag tror som sagt; att detta kommer sakta men säkert framöver för Linus.
Lastbilar likes this post
Tycker också att det är dags att prova ny konstellation för Omark. Tyvärr är Chicken vår bästa och enda renodlade målskytt (host Einar) vilket gör att han bör spela i Omarks lina. Detta gör att det bara är centern som ska bytas ut. Fröberg är en framspelare och inte målskytt (7-10 mål/säsong) vilket inte riktigt passar Omark. Därför ser jag hellre att Connolly eller Tyrväinen får chans i denna lina istället. Nu är Connolly inte en målskytt av rang men vi bör ändå experimentera.Jonken skrev:Problemet (som jag ser det) -är att vi måste dela upp våra centrars kompetens offensivt och defensivt. Våra bästa defensiva centrar är ju: Tyrväinen, Berglund, Connolly, Andreasson, Mattsson. Våra bästa offensiva centrar är: Tyrväinen, Fröberg, Connolly, Andreasson, Komarek. För att få ut maximalt ur våra centrar; bör vi försöka styra upp passande roller -utifrån deras spetskompetens.Lastbilar skrev:Börjar det inte vara dags att riva runt lite i centeruppställningarna. Tror connolly skulle visa sin fulla potential när han har omark att bolla runt med plus en kyligare målskytt i shinni än vad han hade i PE. Låt fröberg lyfta spelet i tredjekedjan istället åtminstone tills han tejpat ihop alla hålen han har i bladet
Slutligen önskar jag att vi ersätter Gallo med en spelare som har ett bra avslut. Det behöver inte vara någon som är stark över hela banan utan det kan vara en spelare likt Karlkvist, Nättinen eller Marcus Sylvegård.
Dundernisse- Antal inlägg : 2764
Håller med men det är långt till transferfönstret stänger. Tror att Luleå, förutsatt att vi ligger bra till i tabellen och att Corona inte ställer till det på nytt, liksom de andra aspiranterna kan tänka sig att rusta för slutspel.Dundernisse skrev:Jonken skrev:Problemet (som jag ser det) -är att vi måste dela upp våra centrars kompetens offensivt och defensivt. Våra bästa defensiva centrar är ju: Tyrväinen, Berglund, Connolly, Andreasson, Mattsson. Våra bästa offensiva centrar är: Tyrväinen, Fröberg, Connolly, Andreasson, Komarek. För att få ut maximalt ur våra centrar; bör vi försöka styra upp passande roller -utifrån deras spetskompetens.Lastbilar skrev:Börjar det inte vara dags att riva runt lite i centeruppställningarna. Tror connolly skulle visa sin fulla potential när han har omark att bolla runt med plus en kyligare målskytt i shinni än vad han hade i PE. Låt fröberg lyfta spelet i tredjekedjan istället åtminstone tills han tejpat ihop alla hålen han har i bladet
...
Slutligen önskar jag att vi ersätter Gallo med en spelare som har ett bra avslut. Det behöver inte vara någon som är stark över hela banan utan det kan vara en spelare likt Karlkvist, Nättinen eller Marcus Sylvegård.
En spelare som enligt en skribent på DIF-forumet ryktas till SHL är ju Pontus Åberg. Han är ju ingen supersniper men ändå en relativt pålitlig målskytt.
Tydligen vill DIF ha honom men de vill även andra SHL-lag tydligen.
Kan givetvis inte bekräfta detta än annat än något jag läst, men om man bortser från att han absolut inte känns som en Luleå -värvning, så hade jag gillat att se vad han går för hos oss.
Dundernisse likes this post
4 GWG ger en delad förstaplats i hela SHL.
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|
|