Linus Persson

+42
icemask
Daddeh4724
#96
farre
Kato
kobbe
knutten
Högljudd
Old Brooklyn
Donowitz
Rönken
stormvägen
UnSaccoDiSoldi
Tony Moore
CKa
Bamsefar
Lars158
Urken
Huselius1
delphi
Ulfstrk
FruktHamster
LulefanGBG
Mange
Johan__
NallePhu
Slapshot
Dave Rock
pingu
Redbear
MickkeJ
Chris Hendrix
Mäklaren
KarlstadMarcus
M32012
Sundance Kid
Myrman
hokkzorz
Salle
Snikne Ville
amarule
Beast.
46 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Linus Persson Empty Linus Persson

Inlägg av Beast. 11th april 2012, 10:58

Linus Persson klar för Luleå! Vad tror ni om denna värvningen?


Luleå Hockey har för de kommande två säsongerna skrivit kontrakt med den skicklige forwarden Linus Persson, född 1985. Persson kommer närmast från allsvenska BIK Karlskoga där han på fyra säsonger gjort 45 mål, 104 assist och 76 utvisningsminuter i HockeyAllsvenskan.

Den gångna säsongen var Linus den främste spelaren i BIK Karlskoga (tidigare Bofors) med 19 mål och 32 assist och han ledde även laget i Kvalserien med sina 7 poäng. Linus har tidigare i sin karriär varit med och vunnit TV-pucken samt tagit SM-guld för både J18 och J20.

Lars Bergström:
- Linus Persson är en speedig och tekniskt skicklig anfallsspelare. En poängproducerande högerskytt som har visat bra utveckling och som skaffat sig bra erfarenhet i allsvenskan och som vi känner är redo att ta sin nivå till Elitserien.

Linus Persson:
- Luleå Hockey har de senaste åren tagit plats som ett topplag i Elitserien. Så det ska bli fruktansvärt kul att flytta upp till Luleå och förhoppningsvis få vara med på en riktigt rolig resa där jag hoppas fortsätta utvecklas och att bidra till laget som mycket som det bara är möjligt.


http://www.luleahockey.se/Nyheter/Speedig-forward-till-Lulea-Hockey/
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av amarule 11th april 2012, 11:33

jaha och? Billig var han ju säkert iaf...
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Snikne Ville 11th april 2012, 11:35

Känns väl som en spelartyp som Luleå värvat framgångstrikt tidigare. Ordentligt med landslagsspel på juniornivå o etablerad i AS.

Själv har jag dock ingen riktig bild över hur han spelar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Snikne Ville 11th april 2012, 11:37

amarule skrev:jaha och? Billig var han ju säkert iaf...

Skall du inte grina i någon mer tråd oxå?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 11th april 2012, 11:44

Hmmm.. Typisk Ostenvärvning.. Om man nu kan kalla det så.

Jag vet inte vad jag ska tycka om detta förvärv...

Linus är en skicklig spelare och kan säkert vara rätt vass! MEN det som känns så tråkigt är att gör han det FÖR bra.. Så går han väl ändå till Fbk efter sitt två-års kontrakt, då han "vill hemåt".

Aja.. Relativt billig säkert i förhållande till vad vi kan få ut av honom.

Välkommen Linus och lycka till!

Men nu Osten vill vi ha åtminstonde EN vass jävla värvning på forwardssidan som får en att häpnas lite.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av hokkzorz 11th april 2012, 11:52

tat lugnt grabbar, cervenka kommer snart, väntar bara på att NSD skall få nys om det först.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Myrman 11th april 2012, 12:11

Linus Persson verkar nästan vara en klon av Mattias Persson. En lagom stor spelare i sina bästa år. Liknande stats också. Största skillnaden är förstås att han är högerskytt. Nu kan man inte läsa in allt bara av statistiken. Det gäller att det funkar på och vid sidan av isen också. Det var väl där det sket sig med Mattias.
Inte för att jag någonsin sett han spela men nog tror jag att Linus Persson har alla möjligheter att lyckas i elitserien. Bara att ge järnet och hoppas att det räcker. Men visst hoppas man på åtminstone ett riktigt vasst nyförvärv till.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Snikne Ville 11th april 2012, 13:12

Läser man MrMadhwk var nog racet mot Växjö ganska tajt om Linus namnteckning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Sundance Kid 11th april 2012, 15:06

Ska man gå efter eliteprospects så väger ju Linus Persson 88 kg, alltså några kilo mer än Mattias Persson. Trots att Linus troligtvis inte är någon fysisk spelare så skadar det inte med några kilo muskler extra när man ska ta steget upp till en högre nivå.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av M32012 11th april 2012, 16:51

Spelskicklig och vass straffskytt.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Beast. 11th april 2012, 20:31

Han såg iaf mycket bra ut i kvalserien de få matcher jag såg med Bofors
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av KarlstadMarcus 12th april 2012, 18:03

Linus kan mycket väl blomma ut ordentligt i Luleå. Han är en kille jag följt sedan tidig juniorålder då vi har samma hemort.
Skillnaden mellan honom och Mattias Persson är ganska stor enligt mig. Han har ett riktigt bra spelsinne och spelar betydligt mer moget än Mattias. Han är en bättre passningsspelare.
Han var kapten i Frölundas juniorlag.
Han hade även bäst fysik (styrka) i BIK Karlskoga i flertalet fystester i somras och tar sig fram mot mål betydligt lättare/bättre än Mattias.
Han har fina händer och bör sättas ihop med en mer utpräglad målskytt.

KarlstadMarcus

Antal inlägg : 1
Join date : 12-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Mäklaren 13th april 2012, 15:52

Linus är en bra värvning såg han i lite matcher i Karlskoga för nåt år sen.
Trevlig kille med.
Mäklaren
Mäklaren

Antal inlägg : 6
Join date : 12-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 23rd april 2012, 14:54

Webb-tv med Linus - http://www.luleahockey.se/Nyheter/Kanner-mig-redo/

Skön(?) dialekt! "Boförs"
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Chris Hendrix 23rd april 2012, 16:09

Jag tycker han verkar som en soft kille. Passar nog bra in i laget. Smile
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av MickkeJ 11th september 2012, 22:34

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 30th oktober 2012, 21:57

Linus Persson gör sig mycket bättre i linen med Hirre/Klasen där han fått chansen nu än med Olausson/Koivisto! Mer delaktig helt enkelt - hoppas dessa tre får chansen ett tag nu och spela ihop sig. Kan bli riktigt bra.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Redbear 30th oktober 2012, 22:15

Håller med dig.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 20th november 2012, 23:33

Alltså jävlar.

Jag vet inte vad jag stör mig på mest. Om det är att Linus Persson är dålig eller att Rönken matchar honom som han vore vår egna Malkin.

Linus badar i istid hur lite han än får uträttat där ute. Det känns även som det speglar av sig på honom där ute. Han glider runt som att han vore mer stjärna än vad han är. Ingen jävlaranamma så långt ögat når. Det jag stör mig på allra mest är dessa återkommande jävla chanspassningar som gör att vi förlorar trycket i anfallszon. Rakt genom zon eller ner i hörnet - man vet liksom inte vad som händer. Skulle kunna liknas vid en gödselspridare.

I andra perioden i dagens match mot Fbk uppmärksammade jag att han fick sig en rejäl avhyvling av Koivisto, just efter ett antal återkommande sådana situationer. Förstår frustrationen fullt ut.

Vek och trött.

Med all jävla speltid han har fått. I såväl fem mot fem som i powerplay och i det sällskapet han fått det i. Så sätter jag arslet på att såväl Jakobs, Mannberg och Porsberger hade dubblat Perssons poängskörd. Helt jävla ärligt. Nej okej, överdrivet. Inte dubblat. Men åtminstonde tangerat och stått för lite vilja dessutom.

Frågan är vad Rönken ser i honom?

Jakobs har de få gånger han fått samma förutsättningar som Persson överglänst denne totalt.

Det tragiska är att han har kontrakt över nästa säsong också.

Lämna honom i Värmland nu när laget ändå är i Karlstad.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu 21st november 2012, 00:54

Ja Persson är en spelare för dom två första kedjorna men hos oss platsar han inte där och borde stå utanför laget enligt mig.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 10th januari 2013, 12:07

Olausson & Koivisto är inte alls sig likt. Visst - de är inte i överjävlig form.

Men som det gamla ordspråket säger...

En kedja (här i dubbel bemärkelse) är inte starkare än sin svagaste länk.

Bänka Dajen. Läktra Dajen. Skicka Dajen.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 20th januari 2013, 00:42

Ni får inte tro att jag bedriver någon medveten häxjakt emot Linus Persson. Så är det verkligen inte. Men nu får det väl vara nog?

Kolla in hans stats i december/januari

Linus Persson Jiok



På de tretton senaste matcherna har han gjort EN poäng. Hade varit en sak om han gnuggade på i bara fem mot fem. Men han får nästan mest istid bland forwards. Får lira määängder av 5-4. När vi jagar mål i slutet och de få 5-3 chanser vi fått har han varit inne och sabbat. Dessutom i vår skickligaste offensiva line. Bort med honom. Han är ingen vi vinner slutspelsmatcher med!!!!!!!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Dave Rock 20th januari 2013, 01:00

Alltså Salle kommer nog bli sur nu men, Salles lilla älskling är nog för dålig för ES och bör lånas ut till Asplöven...

Ja Salle du vill ha han i första kedjan men det går inte för han är lite dålig Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Beast. 20th januari 2013, 09:54

Varför Persson får så oerhört mkt speltid är ett mysterium som kommer förbli olöst så länge vi lever
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot 20th januari 2013, 11:17

Kanske för att han matchar tränare Rönnqvist med sitt röda skägg?


Nej det är ofattbart att en sån spelare sitter så säkert trots urusel produktion.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Beast. 20th januari 2013, 11:49

Persson skrev ett tvåårskontrakt med Luleå. Skulle inte förvåna mig om det bryts i samförstånd som med Mattias Persson ifjol. Osten får väl gå in och sätta ned foten ifall Rönken inte kan göra det
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av NallePhu 20th januari 2013, 12:32

problemet är bara Persson har så jäkla mycket spel i sig så ni fattar inte, 1:a säsongen i ES är jobbig för vissa spelare så är det bara!
Bara ge han nästa säsong så kommer det bli jäkligt mycket bättre där, Iom han måste få bort momenten han har kvar från AS där han fick tid på sig i ES smäller det direkt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu 20th januari 2013, 13:54

Ja så har jag också tänkt men då kanske han ska avsluta säsongen i allsvenskan och få spela som han behärskar! Och nästa säsong får bli som en try out där han måste ha anpassat sig klart på försäsongen typ!
Nä byt han mot Alvarez Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Snikne Ville 20th januari 2013, 17:39

NallePhu skrev:problemet är bara Persson har så jäkla mycket spel i sig så ni fattar inte, 1:a säsongen i ES är jobbig för vissa spelare så är det bara!
Bara ge han nästa säsong så kommer det bli jäkligt mycket bättre där, Iom han måste få bort momenten han har kvar från AS där han fick tid på sig i ES smäller det direkt!
Spelar man såpass högt upp i hiearkin och PP duger det fan inte att vara bra nästa säsong! Det är ju inte någon junior vi talar om heller.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 20th januari 2013, 18:32

Snikne Ville skrev:
NallePhu skrev:problemet är bara Persson har så jäkla mycket spel i sig så ni fattar inte, 1:a säsongen i ES är jobbig för vissa spelare så är det bara!
Bara ge han nästa säsong så kommer det bli jäkligt mycket bättre där, Iom han måste få bort momenten han har kvar från AS där han fick tid på sig i ES smäller det direkt!
Spelar man såpass högt upp i hiearkin och PP duger det fan inte att vara bra nästa säsong! Det är ju inte någon junior vi talar om heller.

Så jäävla rätt! Man kan ju inte åka runt och vara medioker en hel sässe och ta istid ifrån vassare spelare pga att man eventuellt blir bra nästa säsong och "har hockey i sig"... Jakbos kommer från samma nivå. Har tagit chansen på ett helt annat sätt. Men antar att det längre kontraktet och det fetare lönekuvertet har inverkan på all istid Persson får. Men inte fan ska han vara kvar över nästa säsong. Helst inte över denna säsong heller. Tio dagar på dig att göra dig av med parveln nu Osten. Skillnad om man sett att det tog sig och kändes bättre o bättre. Men det har varit lika jävla illa hela tiden.. Andra allsvenska spelar vi värvat har tagit steget mycket snabbare. Persson är för vek och för seg och förjävla obeslutsam. Ett par gratisass i PP och något PP-skott är vad han åstadkommit.. Inget initiativ på egen hand som inte lett till pucktapp, typ. Litar fullkomligt på att Osten överväger att göra sig av med #17.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Johan__ 20th januari 2013, 19:00

Hade fått för mig att Persson skrivit 1:års kontrakt och Jakobs 2-års. Men det är alltså tvärtom? Bittert.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Mange 20th januari 2013, 19:03

Salle skrev:
Snikne Ville skrev:
NallePhu skrev:problemet är bara Persson har så jäkla mycket spel i sig så ni fattar inte, 1:a säsongen i ES är jobbig för vissa spelare så är det bara!
Bara ge han nästa säsong så kommer det bli jäkligt mycket bättre där, Iom han måste få bort momenten han har kvar från AS där han fick tid på sig i ES smäller det direkt!
Spelar man såpass högt upp i hiearkin och PP duger det fan inte att vara bra nästa säsong! Det är ju inte någon junior vi talar om heller.

Så jäävla rätt! Man kan ju inte åka runt och vara medioker en hel sässe och ta istid ifrån vassare spelare pga att man eventuellt blir bra nästa säsong och "har hockey i sig"... Jakbos kommer från samma nivå. Har tagit chansen på ett helt annat sätt. Men antar att det längre kontraktet och det fetare lönekuvertet har inverkan på all istid Persson får. Men inte fan ska han vara kvar över nästa säsong. Helst inte över denna säsong heller. Tio dagar på dig att göra dig av med parveln nu Osten. Skillnad om man sett att det tog sig och kändes bättre o bättre. Men det har varit lika jävla illa hela tiden.. Andra allsvenska spelar vi värvat har tagit steget mycket snabbare. Persson är för vek och för seg och förjävla obeslutsam. Ett par gratisass i PP och något PP-skott är vad han åstadkommit.. Inget initiativ på egen hand som inte lett till pucktapp, typ. Litar fullkomligt på att Osten överväger att göra sig av med #17.

Hahah och ändå tar karln mycket stål i bänkpress Sad
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Mange 20th januari 2013, 19:05

Johan__ skrev:Hade fått för mig att Persson skrivit 1:års kontrakt och Jakobs 2-års. Men det är alltså tvärtom? Bittert.

Vadå L.Persson har ju varit kanonbra senaste 10 matcherna, snittar väl si så där 1 poäng/match och dessutom vinner 99% av sina närkamper cheers
Klart killen ska ha speltid!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Beast. 21st januari 2013, 13:16

Det enda i mina ögon som kan rädda kvar Persson för nästa säsong är att han skulle vakna till liv och göra ett fördjävla bra slutspel. Känns dock som att det är mer sannolikt att det blir tvärt om, att han försvinner ur matcherna ännu mer när det blir tufft och tätt.

Du får gärna överbevisa mig Persson. Men annars så bör nog Osten allvarligt fundera på att bryta kontraktet... Finns andra spelare att satsa på. Nästa år ska väl förhoppningsvis Mannberg och Porsberger slussas in i laget efter deras fina insatser i AS
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av LulefanGBG 21st januari 2013, 14:13

Dessutom en helt öppen transatlantisk marknad.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Snikne Ville 21st januari 2013, 14:37

Måste väl vara någon tanke om att han är värvad som en ren avslutare och därmed skall spela relativt hög upp eller inte alls. Jag tycker man har uttömt alternativ 1.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Beast. 3rd februari 2013, 14:05

Känns svårt att veta vad man ska göra med Persson egentligen. Allt som oftast helt osynlig i matcherna. Sedan så blir han plötsligt stekhet och kör på som fan i ett par matcher och då kommer även poängen. Han måste lära sig att hålla den nivån hela tiden. Funkar nog att glida på en skridsko i Allsvenskan och bara lita på talang men nu är det en helt annan nivå i Elitserien.

Kollade lite stats på Hockeyligan och ser att den gode Persson faktiskt är väldigt effektiv i sitt målskytte. Visserligen endast 8 mål men han har också bara skjutit 56 skott på mål totalt sett under hela säsongen. Och det är ju jättelite med tanke på att han faktiskt har ett bra och välplacerat skott

Ska bli spännande att se hur han ser ut i slutspelet och sedan nästa säsong. Om han blir kvar i Luleå dvs... Just nu känns det som sagt lite tveksamt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot 3rd februari 2013, 19:35

Jag säger bort med Persson och in med en nordamerikan nästa säsong då det är fritt fram för icke eu spelare....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av FruktHamster 3rd februari 2013, 19:38

Slapshot skrev:Jag säger bort med Persson och in med en nordamerikan nästa säsong då det är fritt fram för icke eu spelare....

Gissningsvis är inte Persson den dyraste spelare i truppen direkt. Visst skulle man gärna se en Holloway kliva in från AHL, men sådana förvärv kostar också.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Chris Hendrix 4th februari 2013, 00:18

Ska Persson bort från Abbott-kedjan sen när den gode Joonas är tillbaka? Har ju faktiskt skött sig rätt bra i den omgivningen. Känns som en kedja som fungerar.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Ulfstrk 4th februari 2013, 09:58

Persson har inte varit stabil i år. Det finns dock tendenser i vissa matcher och han har faktiskt gjort en del poäng. Jag tycker inte Luleå skall vara för snabb med att låta honom gå.

Lyckas vi inte med ett par riktiga klassnyförvärv till nästa säsong så tycker jag vi skall ge honom chansen att växa in i elitserien på riktigt.

Det som talar emot är att om han skulle lyckas nästa säsong så drar han nog direkt söderut... som de flesta andra allsvenska lirarna vi har förädlat.
Ulfstrk
Ulfstrk

Antal inlägg : 91
Join date : 12-01-21
Age : 36
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Beast. 4th februari 2013, 11:19

Ja, blir det succé så är ju chansen att han drar hyfsat stort. Som med de flesta Allsvenska spelarna. De ser Luleå som en språngbräda till större och rikare klubbar typ
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 4th februari 2013, 11:44

Att Persson är speciellt billig, tror jag inte. Inte i jämförelse med tex Jakobs. Racet om Persson var hårt. Blandannat värvningstokiga Växjö lastade ju ifrån kassaskåpet. Så relativt dyr, för att vara en allsvensk värvning.. Skulle jag tro. Men hoppas inte.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 4th februari 2013, 12:30

Vidare angående Linus....

Han är bra då det rullar på för laget och går lite lättare. Han gjorde 5 poäng i de två krossarna av Brynäs och HV tidigare under säsongen. Han gjorde två nu senast. SJU poäng på de tre plojmatcherna. Poäng är poäng. Så är det. Men på resterande matcher, på täta och jämna matcher.. Har han gjort TIO poäng på 39 (treeettionio) matcher. Trots määäängder av PP tid. Mängder av 5-3 o 4-3.. Samt i slutet av matcher dessutom. Med assistgurun Olausson, till råga på det. Poäng var fjärde match i snitt alltså. I en producerande enhet, med absolut bästa sällskap.

Håller med Slapshot.. In med en ettrig o tung transatlant och skicka Persson till Värmland.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av delphi 4th februari 2013, 12:45

Jag tycker vi ska ha kvar Persson. Man ska tänka på att det är hans första säsong i ES och jag har då sett många mindre mer kompletta spelare i Luleå bara de senaste 3-4 säsongerna. Han jobbar på bra och nu på slutet känns det som att han har hittat sin plats med Abbotts.

Man ska tänka på att hela laget har underpresterat spelmässigt hela säsongen fram tills nu på slutet.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av FruktHamster 4th februari 2013, 16:28

Chris Hendrix skrev:Ska Persson bort från Abbott-kedjan sen när den gode Joonas är tillbaka? Har ju faktiskt skött sig rätt bra i den omgivningen. Känns som en kedja som fungerar.

Den har varit bra, ja. Men tror snarare att det beror på att Cam spottat upp sig rejält de senaste matcherna än att Linus P tillfört något som saknades.
Tycker absolut Vihko ska ha tillbaka sin plats när har blir hel.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av FruktHamster 4th februari 2013, 16:31

Salle skrev:Att Persson är speciellt billig, tror jag inte. Inte i jämförelse med tex Jakobs. Racet om Persson var hårt. Blandannat värvningstokiga Växjö lastade ju ifrån kassaskåpet. Så relativt dyr, för att vara en allsvensk värvning.. Skulle jag tro. Men hoppas inte.

Även om han är "relativt dyr för att vara en allsvensk värvning", så är han garanterat fortfarande rejält mycket billigare än en Holloway.
Det kan vara lätt att titta med drömska ögon på AHL, men det finns en hel del skit där borta också. Att plocka spelare från nordamerika är på inga sätt en garanti för framgång.
Det översta skiktet är ofta väldigt duktiga, men de spelarna kostar också. Garaterat mer än översta skiktet i allsvenskan.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 4th februari 2013, 16:33

FruktHamster skrev:
Salle skrev:Att Persson är speciellt billig, tror jag inte. Inte i jämförelse med tex Jakobs. Racet om Persson var hårt. Blandannat värvningstokiga Växjö lastade ju ifrån kassaskåpet. Så relativt dyr, för att vara en allsvensk värvning.. Skulle jag tro. Men hoppas inte.

Även om han är "relativt dyr för att vara en allsvensk värvning", så är han garanterat fortfarande rejält mycket billigare än en Holloway.
Det kan vara lätt att titta med drömska ögon på AHL, men det finns en hel del skit där borta också. Att plocka spelare från nordamerika är på inga sätt en garanti för framgång.
Det översta skiktet är ofta väldigt duktiga, men de spelarna kostar också. Garaterat mer än översta skiktet i allsvenskan.

Menade varken att det är något reapris på ahlspelare eller att de garanterat gör succé. Bara att Persson nog inte är så billig som vissa verkar tro.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle 23rd februari 2013, 21:31

Kan inte sitta still, kan inte njuta av att vi gör en bra match ikväll!

Persson framkallar något i mig jag aldrig märkt av förut - någon slags bokstavskombination


JÄVLAR vilken lam spelare - JÄVLAR

LÄKTAREN i slutspelet! Tack på förhand!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu 23rd februari 2013, 22:22

Låt Celarik spela istället för Persson från och med nu!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet