Linus Fröberg

+37
Rayko
Hedanders
farre
Kanellängd
Lehto
Tony Moore
Nr10
GustenA
Donowitz
Sportchefen #2
Norlin
Dundernisse
Lastbilar
pingu
Sir Prozac
Mange
Pontaking
Pajala
Jokerman ll
Jojjan
PM
KaptenBlodskelett
LulefanGBG
Hankburger
Jonken
LHF96
Atlet
Micke80
Blinders
Bamsefar
Wolfhunter
Kagen
Dustin
Redbear
Urken
Puckad
Salle
41 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av LulefanGBG fre 22 apr 2022, 10:34

Fröberg har varit bland våra bästa forwards i matcherna mot Fusklunda och också riktigt bra u der Örebro- serien.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Norlin fre 22 apr 2022, 11:48

Både Fröberg och Rasken har verkligen steppat upp i slutspelet, framförallt Fröberg. Eftersom han redan har kontrakt över nästa säsong ser jag det inte speciellt troligt att han blir dumpad om han håller i detta.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dundernisse fre 22 apr 2022, 12:19

Norlin skrev:Både Fröberg och Rasken har verkligen steppat upp i slutspelet, framförallt Fröberg. Eftersom han redan har kontrakt över nästa säsong ser jag det inte speciellt troligt att han blir dumpad om han håller i detta.
Fröberg är en helt okej hockeyspelare men han har inte riktigt haft medel att vara en poängspruta med tanke på vilka han lirat med tiden efter Omark. Har vi kvar Fröberg kanske vi ska gå efter Linus Sandin som en högerbössa på Fröbergs ytterkant.

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av janneee lör 23 apr 2022, 10:31

Ledig fredag och väldigt lite att göra igår, så blev att kolla igenom matcherna mot Frölunda igen. Det jag kan säga är att satans så bra fröberg varit. För min del syns han mer i en repris än livematch då man sitter som på nålar av någon anledning... Ruggigt smart center som alltid ligger rätt i banan och läser spelet fläckfritt. Man haft sina fördommar om honom från en relativt medioker grundserie, men shit vad han steppat upp. Skulle påstå att han är en av de spelare som höjt sig mest under slutspelet och där det känns bra att ha honom kvar under nästa säsong.

janneee

Antal inlägg : 2
Join date : 16-02-25

kokostrollet, Puckad, Wolfhunter and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Tony Moore lör 15 okt 2022, 11:01

Linus har samma känsla som jag (tror han går mot en bra säsong och blir viktig för LHF):

Linus Fröberg har fått en bra start på sin andra säsong i Luleå Hockey. "Jag har varit mer involverad i spelet och tycker jag har förtjänat poängen jag gjort. Jag kände mig inte nöjd med mitt spel förra säsongen, men gav mig fan på att göra det bättre den här säsongen, och har verkligen jobbat hårt. Det har gjort skillnad", säger centern.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Det är flera av dina lagkamrater som har sagt att de senaste dagarnas oroligheter, på något sätt, har stärkt er. Delar du den uppfattning?
– Det känns faktiskt så, säger han – och uttrycker en förhoppning om att klubben och de supportrar som är så irriterade att de valde att bojkotta torsdagens match ska försonas – innan han fortsätter:
– Både vi och supportrarna vill ju klubbens bästa. Det gäller förstås att hålla sig på rätt sida den där gränsen. Men jag gillar att folk är så engagerade här.

Hela artikeenl från Norr Media https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/centern-om-sitt-lyft-jag-gav-mig-fan-pa-att-gora-det-battre/jvpgqeyj
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Monco lör 15 okt 2022, 12:01

Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Jonken lör 15 okt 2022, 12:08

Monco skrev:Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.
Touché!
Svaret är ju ända förhållandevis självklar och enkel: Det finns professionella föreningar -och mindre professionella föreningar i vår liga.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Monco likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Micke80 lör 15 okt 2022, 12:47

Monco skrev:Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.
Även Brännström var klar för oss innan. Säsongsslut Abbots lika så och fler finns det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Blinders lör 15 okt 2022, 12:49

Monco skrev:Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.
Fröberg blev väl klar ganska sent under sommaren? Han satt och väntade på KHL-bud långt in i sommaren 2021.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin lör 15 okt 2022, 12:51

Jonken skrev:
Monco skrev:Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.
Touché!
Svaret är ju ända förhållandevis självklar och enkel: Det finns professionella föreningar -och mindre professionella föreningar i vår liga.

Vilket svammel. Hade det varit så tyder det snarare på att Luleå inte är professionella och går miste om massor med bra värvningar i tron om att man är det.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Bamsefar lör 15 okt 2022, 13:53

Dustin skrev:
Jonken skrev:
Monco skrev:Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.
Touché!
Svaret är ju ända förhållandevis självklar och enkel: Det finns professionella föreningar -och mindre professionella föreningar i vår liga.

Vilket svammel. Hade det varit så tyder det snarare på att Luleå inte är professionella och går miste om massor med bra värvningar i tron om att man är det.
Hur menar du nu? Att Luleå inte är proffesionella som inte " läcker" värvade spelare i akt o mening att försöka få dom tidigare och att det är så man bör göra annars vill ingen spela i Luleå?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin lör 15 okt 2022, 14:31

Bamsefar skrev:
Dustin skrev:
Jonken skrev:
Monco skrev:Fröberg är väl en spelare som Luleås sportchefer gjorde klart med innan säsongen var slut när han värvades från HV. Skillnaden är att den affären inte spreds i media så som det har gjorts med Isac och Kovacs. Kanske våra sportchefer också ska börja springa till pressen så fort vi har värvat en spelare från andra SHL-klubbar under pågående säsong.
Touché!
Svaret är ju ända förhållandevis självklar och enkel: Det finns professionella föreningar -och mindre professionella föreningar i vår liga.

Vilket svammel. Hade det varit så tyder det snarare på att Luleå inte är professionella och går miste om massor med bra värvningar i tron om att man är det.
Hur menar du nu? Att Luleå inte är proffesionella som inte " läcker" värvade spelare i akt o mening att försöka få dom tidigare och att det är så man bör göra annars vill ingen spela i Luleå?

Jag läste fel. Jag trodde Jonken och Monco menade att Luleå var professionella som inte värvade spelare från andra klubbar under säsongen. De menade snarare att det inte läcker ut, så jag pudlar.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Monco tor 26 jan 2023, 11:02

Jag läser lite överallt om att Fröberg är dålig. Dålig på vad? Han är ju vår bästa center den här säsongen. Han är väl inte direkt en sniper men gör lite mål ändå. Han är inte heller någon som dribblar bort sin back . Det han är bra på är att hålla i pucken och leverera passningar. Han hittar ofta tredjegubben som har mest yta för ett farligt avslut. Han vinner ofta tillbaka pucken vid sargerna och runt målet. Vinner mycket tekningar.. Han är bra på att vrida ifrån sig motståndare och skapa tid för sig själv och medspelare både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker vi ska förlänga med honom.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin tor 26 jan 2023, 11:05

Monco skrev:Jag läser lite överallt om att Fröberg är dålig. Dålig på vad? Han är ju vår bästa center den här säsongen. Han är väl inte direkt en sniper men gör lite mål ändå. Han är inte heller någon som dribblar bort sin back . Det han är bra på är att hålla i pucken och leverera passningar. Han hittar ofta tredjegubben som har mest yta för ett farligt avslut. Han vinner ofta tillbaka pucken vid sargerna och runt målet. Vinner mycket tekningar.. Han är bra på att vrida ifrån sig motståndare och skapa tid för sig själv och medspelare både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker vi ska förlänga med honom.


Jag tycker också Fröberg är bra och nyttig men inte 225k i månaden bra. Han är helt enkelt för dyr och det går att hitta billigare spelare som fyller hans roll.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Donowitz and Hjalmar_Vuopio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Monco tor 26 jan 2023, 11:32

Dustin skrev:
Monco skrev:Jag läser lite överallt om att Fröberg är dålig. Dålig på vad? Han är ju vår bästa center den här säsongen. Han är väl inte direkt en sniper men gör lite mål ändå. Han är inte heller någon som dribblar bort sin back . Det han är bra på är att hålla i pucken och leverera passningar. Han hittar ofta tredjegubben som har mest yta för ett farligt avslut. Han vinner ofta tillbaka pucken vid sargerna och runt målet. Vinner mycket tekningar.. Han är bra på att vrida ifrån sig motståndare och skapa tid för sig själv och medspelare både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker vi ska förlänga med honom.
Det jag har märkt är att det är fler och fler spelare som ligger på den lönenivån. I och med att pengarna från Cmore höjs så går även lönerna upp och det är stor skillnad jämfört med för 10 år sedan. En bra Center har den lönen idag och jag tror det är en av Luleås problem. Våra sportchefer tror att spelare vill komma hit och spela för en lön som ligger under vad andra klubbar betalar. Exempelvis Frölunda har ju massor av spelare som ligger mellan 2-300.000/mån. Gnuggare som Rosseli och Lasu har ju sådana löner när man ser på vilka böter dom har fått när dom har fått avstängningar. Detsamma gäller för dom flesta topplagen och jag tror Luleå måste höja spelarbudgeten med närmare 10 miljoner för att kunna konkurrera om bättre spelare, alternativt få upp 2-3 juniorer/år i truppen för att få mer utrymme till dyrare spelare.


Jag tycker också Fröberg är bra och nyttig men inte 225k i månaden bra. Han är helt enkelt för dyr och det går att hitta billigare spelare som fyller hans roll.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

pingu and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Hankburger tor 26 jan 2023, 19:26

Monco skrev:Jag läser lite överallt om att Fröberg är dålig. Dålig på vad? Han är ju vår bästa center den här säsongen. Han är väl inte direkt en sniper men gör lite mål ändå. Han är inte heller någon som dribblar bort sin back . Det han är bra på är att hålla i pucken och leverera passningar. Han hittar ofta tredjegubben som har mest yta för ett farligt avslut. Han vinner ofta tillbaka pucken vid sargerna och runt målet. Vinner mycket tekningar.. Han är bra på att vrida ifrån sig motståndare och skapa tid för sig själv och medspelare både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker vi ska förlänga med honom.

Han är inte dålig per se men han har betalt för att vara en ledande center och han har helt enkelt inte levt upp till det. Så det handlar snarare om att man kan få in bättre för samma peng.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Donowitz tor 26 jan 2023, 19:40

Man kan knappast klandra honom för det, alla vill så klart ha bra betalt.
Roligt nog lär farsan hans fixa den biten till nästa säsong Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin tor 26 jan 2023, 19:56

Donowitz skrev:Man kan knappast klandra honom för det, alla vill så klart ha bra betalt.
Roligt nog lär farsan hans fixa den biten till nästa säsong Smile


Linus kommer inte gå till IKO. Pappa Fröberg har sagt att han inte kommer värva sin son just pga familjebanden.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Donowitz tor 26 jan 2023, 20:39

Dustin skrev:
Donowitz skrev:Man kan knappast klandra honom för det, alla vill så klart ha bra betalt.
Roligt nog lär farsan hans fixa den biten till nästa säsong Smile


Linus kommer inte gå till IKO. Pappa Fröberg har sagt att han inte kommer värva sin son just pga familjebanden.

Okej har pappa Fröberg uttalat sig? Såg ryktet om IKO som dök upp igår.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin tor 26 jan 2023, 20:40

Donowitz skrev:
Dustin skrev:
Donowitz skrev:Man kan knappast klandra honom för det, alla vill så klart ha bra betalt.
Roligt nog lär farsan hans fixa den biten till nästa säsong Smile


Linus kommer inte gå till IKO. Pappa Fröberg har sagt att han inte kommer värva sin son just pga familjebanden.

Okej har pappa Fröberg uttalat sig? Såg ryktet om IKO som dök upp igår.

Han har sagt det tidigare. Har också dementerar ryktet. Även Höken skriver att det är otänkbart, lär oavsett lämna Luleå så kvittar väl. Gissar på Färjestad då De La Rosé verkar bli kvar i Schweiz.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Redbear fre 27 jan 2023, 11:33

Fröberg vill till Schweiz och avvaktar precis som Engsund ett erbjudande.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Tony Moore fre 27 jan 2023, 11:34

Ingen som tror den gode Linus är på väg hem till K-stad?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av NallePhu fre 27 jan 2023, 12:08

Redan innan han signa på för Luleå ville han på ulandet Fröberg mycket var tal om KHL men den dörren stängdes då valde han Luleå, Så tror nog DEL el NLA är destinationen för Fröberg i dagsläget för SHL tvivlar jag han är intresserad av i större utsträckning!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Dustin lör 28 jan 2023, 19:06

Kommer Tyrväinen lämna skulle jag faktiskt vilja förlänga med Fröberg.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av kokostrollet tor 27 jul 2023, 09:44

En av mina favoritspelare definitivt förlorad och klar för TPS Åbo.

https://hockeynews.se/articles/29848/

Lycka till Linus och tack för tiden i våra färger!
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Tony Moore and Lajon like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Fröberg - Sida 3 Empty Sv: Linus Fröberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet