Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 4 av 16 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin tis 12 nov 2019, 13:43

Tony Moore skrev:Hmm.. jag tar gärna Linus om han känner "edgen", men nu är vi där igen, "gammal stjärna kommer hem".. Jag vill ha han med en ok månadslön och en jätteprovision med lämplig motprestation, kontrakt på typ 1+1+1. Detta lär väl aldrig hända, men inte en gång till ett "jättekontrakt" på 4 år som bara blir en pina för alla.
Linus senaste besök "hemma" var ingen höjdare, vet inte vilket humör han hade då men jag är lite tveksam. Bulan kan kanske hantera honom åt rätt håll..

Jesus.

Du vet väl att du snackar om en av Europas kanske bästa forwards offensivt och garanterat den bästa svensken i Europa. Hans totala poängsnitt i KHL(Europas bästa liga) är 0,88 ppm. Hittills i år snittar han en pinne per match efter 24 omgångar. Vill Omark hem på ett treårskontrakt kan vi gott unna honom det, han är 32 år och lär knappast vara sopslut som 35-åring om inget totalt oförutsett sker. Som jämförelse är Joakim Lindström FYRA år äldre än Linus and still going strong. Med det sagt så tror jag inte att Omark kommer hem och vågar definitivt inte hoppas på det, tyvärr alltså.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Diktatorn tis 19 nov 2019, 13:22

Määk skrev:
Tony Moore skrev:Hmm.. jag tar gärna Linus om han känner "edgen", men nu är vi där igen, "gammal stjärna kommer hem".. Jag vill ha han med en ok månadslön och en jätteprovision med lämplig motprestation, kontrakt på typ 1+1+1. Detta lär väl aldrig hända, men inte en gång till ett "jättekontrakt" på 4 år som bara blir en pina för alla.
Linus senaste besök "hemma" var ingen höjdare, vet inte vilket humör han hade då men jag är lite tveksam. Bulan kan kanske hantera honom åt rätt håll..

Jesus.

Du vet väl att du snackar om en av Europas kanske bästa forwards offensivt och garanterat den bästa svensken i Europa. Hans totala poängsnitt i KHL(Europas bästa liga) är 0,88 ppm. Hittills i år snittar han en pinne per match efter 24 omgångar. Vill Omark hem på ett treårskontrakt kan vi gott unna honom det, han är 32 år och lär knappast vara sopslut som 35-åring om inget totalt oförutsett sker. Som jämförelse är Joakim Lindström FYRA år äldre än Linus and still going strong. Med det sagt så tror jag inte att Omark kommer hem och vågar definitivt inte hoppas på det, tyvärr alltså.

Sjukt imponerad över vilken nivå han håller faktiskt. 4 i KHLs poängliga och tangerat rekordet med Radulov för mest poäng någonsin i Salavat.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 22 nov 2019, 19:12

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 22 nov 2019, 19:54

Linus Omark skrev historia – är bäst av ALLA

Ishockey Linus Omark är historisk i sitt KHL-lag Salavat Yulaev Ufa. Under fredagen passerade han drömgränsen 300 poäng och blev samtidigt klubbens bästa poängplockare genom alla tider.Inför fredagen stod Linus Omark och den ryske storstjärnan Alexander Radulov, numera i NHL-laget Dallas Stars, på 299 poäng vardera i Salavat Yulaev Ufas KHL-historia.

Nu är han första Salavat-spelare att passera 300-gränsen och störst i klubbens historia efter två assist när Amur Khabarovsk besegrades med 5–3.

Totalt är han uppe i 301 poäng (79 mål och 222 assist) på 310 matcher i KHL:s grundserie och slutspel i Salavat Yulaev Ufas klubbdress.

Med sejourerna i Dynamo Moskva och Jokerit inräknade, är han uppe i 392 poäng (118 mål och 274 assist) på 440 matcher.

32-åringen är inne på sin sjunde säsong i KHL och femte i Salavat Yulaev Ufa. Denna säsong ligger han trea i poängligan med 22 assist och sju mål på 30 matcher.

Nedan kan du se fredagens två assist samt även Omarks första assist någonsin i klubbens hyllningsvideo till pucktrollaren från Övertorneå.
https://www.instagram.com/p/B5LGWceASJ1/

Salavat Yulaev Ufa ligger trea i KHL:s östra konferens med 39 poäng på 31 matcher.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 22 nov 2019, 19:56

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r fre 22 nov 2019, 22:49

Joråsåatt, oddsen att han flyttar hem är väl knappast på vår sida.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Diktatorn mån 25 nov 2019, 23:52

Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tis 26 nov 2019, 05:58

Diktatorn skrev:Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!
Jo jag har följt den där Minnenas måndag och hajade också till igår. Tänkte vafan, lägger dom ut den? Fick en känsla av att han är på G. På riktigt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala tis 26 nov 2019, 06:46

Diktatorn skrev:Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!

Det skulle vara en jävla vinstlott, ingen skulle höja på ögonbrynen sen när Kovacs lämnar för Öret.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 26 nov 2019, 08:16

Sluta nu fantisera läs artikeln som var och se vad agenten säger då fattar man vart han ska Omark, Luleå har inte sportligchans att få han iom de stora klubbarna i Schweiz med pengar som Bern - Davos - Lugano + ngn till kommer erbjuda han lön som är i klass med KHL så nej han kommer inte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala tis 26 nov 2019, 10:47

NallePhu skrev:Sluta nu fantisera läs artikeln som var och se vad agenten säger då fattar man vart han ska Omark, Luleå har inte sportligchans att få han iom de stora klubbarna i Schweiz med pengar som Bern - Davos - Lugano + ngn till kommer erbjuda han lön som är i klass med KHL så nej han kommer inte!

Tror du inte han har fått dom pengarna som han behöver? nä huset lockar och en trygg miljö för familjen, jag hoppas han vänder hemåt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 26 nov 2019, 11:06

Visa det här inlägget på Instagram

28 februari 2014 #67 back in 💛🖤I love you I remember I had so much goosebumps !!

Ett inlägg delat av Linus Omark (@limpan67omark)


Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 26 nov 2019, 15:10

Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 26 nov 2019, 15:21

Blinders88 skrev:Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.

Jag är inte riktigt säker men har funderat på: Linus - Jack - Petter.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 26 nov 2019, 15:50

Omark är av den kalibern att frågan vem han skall spela med är snudd på akademisk. Tror dock att Emil skulle passa väldigt bra att gå andra kant då han inte själv är så puckkär, är vass avslutare och inte rädd att smutsa ner sig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Micke80 tis 26 nov 2019, 17:33

Snikne Ville skrev:Omark är av den kalibern att frågan vem han skall spela med är snudd på akademisk. Tror dock att Emil skulle passa väldigt bra att gå andra kant då han inte själv är så puckkär, är vass avslutare och inte rädd att smutsa ner sig.

Emil är ju enormt puckkär och dribblar hur mycket som helst. Däremot fungerade han bra med Einar och Lundeström trtos att alla tre älskar att hålla i puck. Det i sig är ju possitivt då han gillar och är duktig på att hålla puck men ändå kan leta ytor och bana väg när andra i kedjan håller i den.
Däremot tror jag inte vi ser någon Emil i truppen nästa år så jag släpper den.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 26 nov 2019, 22:15

ski3r skrev:Joråsåatt, oddsen att han flyttar hem är väl knappast på vår sida.

True men samtidigt.. hur stora var oddsen för att Luleå skulle landa Gustafsson? Förhoppningsvis kan Skuggan och Engman dra ännu en kanin hur hatten.

Pajala skrev:
Diktatorn skrev:Nu greppar jag absolut efter halmstrån så ta inte mina ord på allvar, men man la ju upp Omarks line up-presentation från senaste återkomsten i samband med "minnesmåndag" idag. Onödigt mycket teasing?? Han är klar!!!

Det skulle vara en jävla vinstlott, ingen skulle höja på ögonbrynen sen när Kovacs lämnar för Öret.

Ska man ersätta Kovacs så är det med en spelare av Omarks kvalité. Sure Kovacs är inte direkt gammal men på kort sikt vore det en uppgradering.

NallePhu skrev:Sluta nu fantisera läs artikeln som var och se vad agenten säger då fattar man vart han ska Omark, Luleå har inte sportligchans att få han iom de stora klubbarna i Schweiz med pengar som Bern - Davos - Lugano + ngn till kommer erbjuda han lön som är i klass med KHL så nej han kommer inte!

Vill minnas att Omark var på väg bort redan innan han förlängde senast men KHL klubben gav honom ett sådant erbjudande som han inte kunde tacka nej till. Så läs artikeln? Var exakt i artikeln står det att han kommer att säga nej till Luleå? Om detta inte stor ordagrant så är det en tolkning från din sida.. vilket är en väldigt dålig grund att klanka ned på andra förhoppningar. Sedan börjar han komma in i åldern där pengar betyder allt mindre och där man prioriterar familj och lokalisering. Finns tom. en universitetsstudie som menar att ju äldre man blir ju mindre blir pengarna värda och det sociala blir mer och mer värt. Så tagga ned lite.

Blinders88 skrev:Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.

En målfarlig sådan. Omark är lite av en playmaker även om han kan avsluta själva. Som det ser ut idag? Ilomäki eller Tyrväinen.

bearjew skrev:
Blinders88 skrev:Om Omark kommer hem vilken center bör han paras ihop med? Själv tycker jag att Tyrväinen hade passat bra, då får man tyngd som kan bana väg för Omark.

Jag är inte riktigt säker men har funderat på: Linus - Jack - Petter.

Det hade varit intressant faktiskt. Tänk er Petters målsinne med Omark som lägger mackor?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av GrodanBoll ons 27 nov 2019, 02:11

En kul grej jag lagt märke till (kan hända att detta redan nämnts) är att Luleå har samma mål-låt som Ufa har. Kanske är ett vanligt låtval men kul om Luleå valde just den av den anledningen.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 16 dec 2019, 10:45

Enligt AB börjar barnen förskola i Luleå efter Jul.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av GrodanBoll mån 16 dec 2019, 22:06


Tänk att se den här liraren i Luleåtröjan nästa säsong.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 16 dec 2019, 22:21

Ja herre gud vad roligt vi kan få Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Donowitz mån 16 dec 2019, 22:24

Överväger nästan att flytta hem om det blir Omark och Klasen till 20/21.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala tis 17 dec 2019, 10:30

Vilken jävla klasslirare, nu börjar man drömma om en julklapp till.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 17 dec 2019, 12:00

Den enda nackdelen jag ser med Omark och Klasen är allt hår som kommer att försvinna för att dessa två herrar gillar att hålla i pucken. Wink
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken tis 17 dec 2019, 12:30

Hankburger skrev:Den enda nackdelen jag ser med Omark och Klasen är allt hår som kommer att försvinna för att dessa två herrar gillar att hålla i pucken. Wink

Heh. Även om det var skrivet med glimten i ögat så är det trots allt spelare som gärna får hålla i pucken då allt kan hända, cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin sön 29 dec 2019, 19:54

https://swisshockeynews.ch/index.php/shn/11-swiss-ice-hockey/nla/17873-a-return-to-switzerland-for-ufa-s-linus-omark

Inget egentligen nytt eller så men min gissning är att Omark hamnar i Schweiz trots allt.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore sön 29 dec 2019, 21:12

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 29 dec 2019, 21:18

Määk skrev:https://swisshockeynews.ch/index.php/shn/11-swiss-ice-hockey/nla/17873-a-return-to-switzerland-for-ufa-s-linus-omark

Inget egentligen nytt eller så men min gissning är att Omark hamnar i Schweiz trots allt.
Familjebeslut låter mer som det är frun i huset som är den som bestämmer låter det lite som mellan raderna.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av #96 sön 29 dec 2019, 21:26

Vore lite för bra om båda Linusarna kom hem...
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad sön 29 dec 2019, 21:27

Det står ju precis ingenting i artikeln.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders sön 29 dec 2019, 21:27

Det är ju bara en återberättning av det aftonbladet och kuriren skrivit.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger sön 29 dec 2019, 21:34

Roos säger i Aftonbladets podd att han hört själv från Linus Klasen att han är klar Luleå på två år. Nu vet vi ju att Roos sällan har rätt så vi hoppas att detta är en "once in a full moon". Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin sön 29 dec 2019, 22:46

Hankburger skrev:Roos säger i Aftonbladets podd att han hört själv från Linus Klasen att han är klar Luleå på två år. Nu vet vi ju att Roos sällan har rätt så vi hoppas att detta är en "once in a full moon". Smile

Ros har ju ofta rätt, nu handlar ju det här om Omark och inte Klasen dessutom.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 30 dec 2019, 00:11

Määk skrev:
Hankburger skrev:Roos säger i Aftonbladets podd att han hört själv från Linus Klasen att han är klar Luleå på två år. Nu vet vi ju att Roos sällan har rätt så vi hoppas att detta är en "once in a full moon". Smile

Ros har ju ofta rätt, nu handlar ju det här om Omark och inte Klasen dessutom.
haha. Glömde citera kommentaren min kommentar var ett svar till. Wink
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 07 jan 2020, 16:17

Jaha Sad money, money, money.
Tur att Klasen är klar iaf Smile


Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 07 jan 2020, 16:22


Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 07 jan 2020, 16:38

Då blir iaf Klasenvärvningen mer logisk.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin tis 07 jan 2020, 16:38

Tråkigt att man fick upp hoppet igen trots att jag fan lovade mig själv att inte gå på Omark hybrisen igen. Jaja, jag kommer njuta av Klasen och Luleå lär ha ett bra lag nästa säsong oavsett. Hoppas bara att Klasen inte har nån öppning att skriva med en utländsk klubb inför ett visst datum.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Rikky tis 07 jan 2020, 16:44

Skarpa journalister på Aftonbladet som lyckas avslöja det här.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 07 jan 2020, 16:48

Rikky skrev:Skarpa journalister på Aftonbladet som lyckas avslöja det här.
Petter Stålnacke på twitter var först ut sen några minuter senare la Aftonbladet ut artikeln.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 07 jan 2020, 16:49

Så som sagt vad var det jag sade nu!
Har nog vetat detta en längre tid inget nytaget beslut av Omark och hans fru liksom!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala tis 07 jan 2020, 16:51

Trist, Omark verkar vara besatt av pengar, för det sportsliga lär inte bli bättre i Genève.

Jaja, då väntar man väl bara på att Klasen skriver på för ett annat lag och Lassi verkar ju vara på väg också.

affraid
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin tis 07 jan 2020, 16:55

NallePhu skrev:Så som sagt vad var det jag sade nu!
Har nog vetat detta en längre tid inget nytaget beslut av Omark och hans fru liksom!


Imponerande att du har lyckats spekulera dig till att Omark kan hamna i Schweiz, verkligen. Att påstå att du VETAT det är bull. Snart knackar Aschberg på.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tis 07 jan 2020, 17:33

Trist som fan

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av #96 tis 07 jan 2020, 17:34

Lasta pengarna på Kovacs o Larsson ist....
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tis 07 jan 2020, 17:39

Omark säger i NSD/Kuriren att det är frun som inte vill hem.

"Hur kommer det sig att det blev det så?

– Det är inte bara mitt beslut utan det är hela familjens. Min fru vill inte hem och hon har offrat så många år för mig och hennes dröm är större än min så det är där det slutar. "

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/omark-berattar-darfor-valjer-han-bort-lulea-nm5277972.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 07 jan 2020, 17:50

Då lägger vi Omark till Arkivet och går vidare och väntar vad kommer istället för Lilla Fridolf & Selma!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 07 jan 2020, 18:39

NallePhu skrev:Så som sagt vad var det jag sade nu!
Har nog vetat detta en längre tid inget nytaget beslut av Omark och hans fru liksom!

Det är lätt att vara efterklok. Wink
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear tis 07 jan 2020, 18:49

Trist, börjar tro att han aldrig kommer spela med oss igen.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tis 07 jan 2020, 19:30

Vem skulle kunna tänkas hamna på tapeten då istället? Hmmm.
Tänk att både Kovacs och Larsson är Adios Amigo tills nästa säsong. Lunkvist och Sellgren likaså. Sist men inte minst förmodligen Lassi me. Svårt att ersätta dessa utan att hosta upp rejält med stash.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 16 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet