Anton Hedman

+87
Ferros
Lillajag
CKa
Dustin
Norrlandstoken
Anthrax
Number 69
Hedanders
Kapten Haddock
Lasse Proppmätt
nummer 17
Mr Bister
rasbiologen
Groggen79
Patrik82
makkanmakkan
Dentos
Kagen
Diktatorn
Rakapuckar
RogerC
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Qirren
GustenA
Puckad
JuniorX
Lulefan
Jaguaren
Ulfstrk
Meyhem
kokostrollet
Jonken
Lajon
knutten
icemask
Micke80
stormvägen
Högljudd
MrA
Mickeee
#96
NallePhu
Norlin
Jompen
Donowitz
Dalle
Ingemar
Chris Hendrix
Myrman
LuleåWinston
farre
Purre
FruktHamster
Mange
Pajala
Kallepedal
Slapshot
tibet
Redbear
Rönken
Urken
Lars158
Rayko
Hellcop
delphi
UnSaccoDiSoldi
LubosC
BodenSwe
LulefanGBG
Zeb Macahan
Tony Moore
Tigerman
MickkeJ
apa19
Dave Rock
kralle
pingu
hokkzorz
Old Brooklyn
Sundance Kid
Bamsefar
Johan__
Snikne Ville
amarule
Beast.
Salle
91 posters

Sida 8 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad tis 17 mar 2015, 19:32

Men i den här sporten så spelar det ingen roll hur många man trycker genom sargen. 
Mål räknas. Och med den laguppsättning vi har så ser jag hellre att fokus läggs på att få in offensiv spets. 
HV71 gjorde 20 mål mer än oss i PP i år. 
Lägg till 20 mål i våra matcher så händer det saker i tabell placeringen. Och det är bara på de direkta målen. Lägg till ytterligare några för att motståndarna måste blotta sig. 

Nope. Prio ett är ett rakbladsvasst PP.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken tis 17 mar 2015, 19:33

Puckad skrev:Men i den här sporten så spelar det ingen roll hur många man trycker genom sargen. 
Mål räknas. Och med den laguppsättning vi har så ser jag hellre att fokus läggs på att få in offensiv spets. 
HV71 gjorde 20 mål mer än oss i PP i år. 
Lägg till 20 mål i våra matcher så händer det saker i tabell placeringen. Och det är bara på de direkta målen. Lägg till ytterligare några för att motståndarna måste blotta sig. 

Nope. Prio ett är ett rakbladsvasst PP.

Prio blir nog en bra back, en bra center, en bra vinge. Hedman är väl ingen av dessa tre egentligen. Men kan väl ändå skapas utrymme. Frågan är vad han tjänar i lön? Färjestad brukar väl inte vara blyga på att salta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av JuniorX tis 17 mar 2015, 19:57

Rönken skrev:
Urken skrev:
Norlin skrev:
pingu skrev:För helvete krita fast Hedman nu! Hos oss skulle han kanontrivas.

Hedman-Granström-Petrell Smile

Tycker inte vi ska värva Hedman även om han vill tillbaka.
Denna kedja kommer minska föreningens inkomster drastiskt då hälften av alla lag som ska upp till Delfinen kommer lämna WO i rädsla för just den kedjan.
Jag skulle nog resonera så om jag var coach att hellre mista 3p på en bortamatch än att halva laget inte kan stå på skridskorna efter 60 minuter.

Med andra ord blir Hedman en ren förlustaffär eftersom det max blir 10 hemmamatcher under grundserien.

Tänk er vad Granström måste trivas i en sådan kedja? Han är tuff och gör som han vill redan nu, men med två sådana spelare på varsin flank Twisted Evil

Hehe. Både Petrell och Hedman i laget, f-n så det skulle smälla. Sedan en elak back på det, huvva. Men var tänker ni er Hedman? Han vill säkerligen har MINST topp 9, säkert mer. Djurgården kan nog erbjuda topp 6 och ganska mycket pp-tid. Luleå kan erbjuda pp-tid förmodligen och kanske topp 9.

Jag är förmodligen alldeles för positiv men jag plockar in Hedman i topp-6 lätt. Han har ju spelat i ena uppställningen i PP i FBK också.
Grejen med Hedman är ju att han är en grymt fysisk spelare. Men med rätt coachning och rätt omgivning så är jag helt bombis på att man kommer att få ut mycket mer av honom än det. Jag menar, tänk slutet på förra säsongen, det fanns matcher där han bar laget på egen hand. Han var fysisk och han spelade hockey, samtidigt! Såna egenskaper är guld värda och jag tror att vi kan locka det ur honom igen.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken tis 17 mar 2015, 20:05

JuniorX skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Norlin skrev:
pingu skrev:För helvete krita fast Hedman nu! Hos oss skulle han kanontrivas.

Hedman-Granström-Petrell Smile

Tycker inte vi ska värva Hedman även om han vill tillbaka.
Denna kedja kommer minska föreningens inkomster drastiskt då hälften av alla lag som ska upp till Delfinen kommer lämna WO i rädsla för just den kedjan.
Jag skulle nog resonera så om jag var coach att hellre mista 3p på en bortamatch än att halva laget inte kan stå på skridskorna efter 60 minuter.

Med andra ord blir Hedman en ren förlustaffär eftersom det max blir 10 hemmamatcher under grundserien.

Tänk er vad Granström måste trivas i en sådan kedja? Han är tuff och gör som han vill redan nu, men med två sådana spelare på varsin flank Twisted Evil

Hehe. Både Petrell och Hedman i laget, f-n så det skulle smälla. Sedan en elak back på det, huvva. Men var tänker ni er Hedman? Han vill säkerligen har MINST topp 9, säkert mer. Djurgården kan nog erbjuda topp 6 och ganska mycket pp-tid. Luleå kan erbjuda pp-tid förmodligen och kanske topp 9.

Jag är förmodligen alldeles för positiv men jag plockar in Hedman i topp-6 lätt. Han har ju spelat i ena uppställningen i PP i FBK också.
Grejen med Hedman är ju att han är en grymt fysisk spelare. Men med rätt coachning och rätt omgivning så är jag helt bombis på att man kommer att få ut mycket mer av honom än det. Jag menar, tänk slutet på förra säsongen, det fanns matcher där han bar laget på egen hand. Han var fysisk och han spelade hockey, samtidigt! Såna egenskaper är guld värda och jag tror att vi kan locka det ur honom igen.

Jag funderade på en kedja bestående av Zaar-Lagace-Ledin i Silly-tråden. Skulle väl inte vara helt emot en med Zaar-Lagace-Hedman förvisso.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz tis 17 mar 2015, 21:08

Jag tror dock på DIF till sist.

Hedman har i samband med en intervju under MODO-tiden sagt att något Stockholmslag, hade vart bästa alternativ om han inte spelat för dem.

Så vitt jag vet har Hedman lägenhet i Stockholm och hans flickvän är därifrån.

Vidare brukar DIF gå hårt på Stockholms-födda spelare och de saknar fysisk kraft, vilket var tydligt mot oss i Play-in. Man brukar ofta fixa det som inte funkar och därför känns den meste tacklaren som ett logiskt alternativ. Samtidigt verkar inte Ahlén få nytt kontrakt.

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken tis 17 mar 2015, 21:09

Djurgården låter rimligt, frågan är vad Hedman kräver i lön bara? Dock får man onekligen fysisk spelare och med SHL-rutin.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av GustenA tis 17 mar 2015, 21:15

Blir jobbigt för Foppa nästa säsong om Hedman är i Djurgården...

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz tis 17 mar 2015, 21:21

Lite roligt hur mycket Hedman berör oss fans. Direkt han blev ledig så exploderade det till på forumet. Jag tycker det är bra och visar bara hur populär och uppskattad han var hos oss.

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LuleåWinston tis 17 mar 2015, 21:33

Puckad skrev:Men i den här sporten så spelar det ingen roll hur många man trycker genom sargen. 
Mål räknas. Och med den laguppsättning vi har så ser jag hellre att fokus läggs på att få in offensiv spets. 
HV71 gjorde 20 mål mer än oss i PP i år. 
Lägg till 20 mål i våra matcher så händer det saker i tabell placeringen. Och det är bara på de direkta målen. Lägg till ytterligare några för att motståndarna måste blotta sig. 

Nope. Prio ett är ett rakbladsvasst PP.

Det är komplicerat det där. Några spelare öser in poäng i grundserien medan de är helt osynliga i det tuffare slutspelet. T.ex. Jeff Taffe. Gäller isåfall att hitta rätt oömma poänggörare. Vilket jag faktiskt tror Zaar kan utvecklas till nästa säsong, eventuellt redan nu i slutspelet. Han har höjt sig enormt på slutet och visar en jäkla krigarvilja. Han borde gjort betydligt fler mål bara han inte haft så otur med ramträffar och lite för höga skott.

Jag har hellre spelare som höjer sig i slutspelet. Vilket jag hävdar att Hedman gör, och även årets lag av Luleå hockey. Hedman-typer behövs. Och jag kan ärligt säga att jag är glad att det är vi som har brunkar-laget vi har, istället för Frölundas, trots att de var överlägsna oss i grundserien.

Jag har hellre Hedman eller Petrell i laget istället för en Olimb, som varit osynlig de senaste 2 matcherna när det blivit mer fysiskt. Medan Petrell, som fått mycket skit av vissa, eventuellt var matchens lirare i går.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Snikne Ville tis 17 mar 2015, 22:00

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad tis 17 mar 2015, 22:13

Absolut komplicerat. 
Och jag gillar verkligen hur vi spelar nu!
Och jag vill inte byta kraften och tyngden mot Frölundas broderier.
Men jag vill inte förstärka med spelare som kan gå in i en sarg duell och vinna pucken. Vi har såna.
Jag vill förstärka med spelare som kan göra mål med den vunna pucken.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Qirren tis 17 mar 2015, 23:22

LuleåWinston skrev:
Puckad skrev:Men i den här sporten så spelar det ingen roll hur många man trycker genom sargen. 
Mål räknas. Och med den laguppsättning vi har så ser jag hellre att fokus läggs på att få in offensiv spets. 
HV71 gjorde 20 mål mer än oss i PP i år. 
Lägg till 20 mål i våra matcher så händer det saker i tabell placeringen. Och det är bara på de direkta målen. Lägg till ytterligare några för att motståndarna måste blotta sig. 

Nope. Prio ett är ett rakbladsvasst PP.

Det är komplicerat det där. Några spelare öser in poäng i grundserien medan de är helt osynliga i det tuffare slutspelet. T.ex. Jeff Taffe. Gäller isåfall att hitta rätt oömma poänggörare. Vilket jag faktiskt tror Zaar kan utvecklas till nästa säsong, eventuellt redan nu i slutspelet. Han har höjt sig enormt på slutet och visar en jäkla krigarvilja. Han borde gjort betydligt fler mål bara han inte haft så otur med ramträffar och lite för höga skott.

Jag har hellre spelare som höjer sig i slutspelet. Vilket jag hävdar att Hedman gör, och även årets lag av Luleå hockey. Hedman-typer behövs. Och jag kan ärligt säga att jag är glad att det är vi som har brunkar-laget vi har, istället för Frölundas, trots att de var överlägsna oss i grundserien.

Jag har hellre Hedman eller Petrell i laget istället för en Olimb, som varit osynlig de senaste 2 matcherna när det blivit mer fysiskt. Medan Petrell, som fått mycket skit av vissa, eventuellt var matchens lirare i går.
Tricket är att ha Olimb i laget med Petrell-typer så Olimb slipper ta skiten själv. Den berömda balansen är alltid bäst.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz ons 18 mar 2015, 00:14

Man börjar förstå varför han lämnade Luleå, trots att han trivdes.
https://twitter.com/VFekberg/status/577781436356423680

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Urken ons 18 mar 2015, 00:19

bearjew skrev:Man börjar förstå varför han lämnade Luleå, trots att han trivdes.
https://twitter.com/VFekberg/status/577781436356423680

Pengar gör mycket. Roligt att Färjestad kastade lite pengar i sjön :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Micke80 ons 18 mar 2015, 06:18

bearjew skrev:Jag tror dock på DIF till sist.

Hedman har i samband med en intervju under MODO-tiden sagt att något Stockholmslag, hade vart bästa alternativ om han inte spelat för dem.

Så vitt jag vet har Hedman lägenhet i Stockholm och hans flickvän är därifrån.

Vidare brukar DIF gå hårt på Stockholms-födda spelare och de saknar fysisk kraft, vilket var tydligt mot oss i Play-in. Man brukar ofta fixa det som inte funkar och därför känns den meste tacklaren som ett logiskt alternativ. Samtidigt verkar inte Ahlén få nytt kontrakt.

Även Hedman är väll därifrån trakterna han med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Snikne Ville ons 18 mar 2015, 07:29

Ännu en gång har Osten agerat rätt, även om han var riktigt sugen på Anton så vägrar han överbetala.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Old Brooklyn ons 18 mar 2015, 07:37

Det som talar för Djurgården är väl att han är stockholmare och gjort en säsong i deras J-20. Det som talar mot är att han var väldigt dyr i Färjestad. Hur mycket är Djurgården beredd att betala för en kille som gör under 20 poäng per säsong, även om han gör mycket annat bra?

Han har ju även två säsonger i Växjö, och de har ju pengar. Undrar hur relationerna är där?

Sen har vi Luleå som deklarerat att vi nu har mer pengar att röra oss med och att en av tankarna är att vi nu ska slippa tappa spelare som är bra hos oss och lämnar då vi inte kan matcha rent lönemässigt. Hedman var bra hos oss, trivdes hos oss, och många (även Osten?) ville ha honom kvar - men vi kunde inte matcha lönen som Looben erbjöd. Vi gillar ju brunkare i Luleå nu (även om vi redan har många i roostern) och Hedman är väl en av de allra bästa svenska brunkare som finns?

Utlandet? Tja, Hedman närmar sig 30 år och kanske inte har något emot att lira några säsonger där man betalar mindre i skatt än vad man lägger ut på snus. Samtidigt har han inte den spelstil som verkar locka lagen från Schweiz och Ryssland då de satsar mer på målgörare och lirare.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Urken mån 30 mar 2015, 12:37

Välkommen tillbaka! Satan vad roligt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av JoakimJ mån 30 mar 2015, 12:39

Det gillar vi Very Happy
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Redbear mån 30 mar 2015, 12:46

4-årskontrakt. Inte illa för en Stockholms-kille Very Happy

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LuleåWinston mån 30 mar 2015, 12:47

Skoj! Grymt roligt att han är tillbaka! Nu blir det guld. Skulle inte förvåna mig om det blir inbördes tävlan om vem som ska vinna tacklingsligan mellan Hedman och Petrell Very Happy
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Snikne Ville mån 30 mar 2015, 12:47

Hade det lite på känn, men 4 år...oj!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz mån 30 mar 2015, 12:50

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! bounce Very Happy cheers

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz mån 30 mar 2015, 12:52

Funderar på allvar att byta Vasastan och Stockholm mot Luleå och säsongskort just nu.

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Puckad mån 30 mar 2015, 12:57

bearjew skrev:Funderar på allvar att byta Vasastan och Stockholm mot Luleå och säsongskort just nu.
Äh.
Nu kan Apberget bara Foppas tröjnummer. Målbilden skall väl vara att de lär sig alla tröjnummer nästa säsong!
Sitt du på Hovet och njut av utbildningen!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Tigerman mån 30 mar 2015, 13:04

Kul!

Då är bara frågan vem han ersätter. Foppa eller Ledda?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av BodenSwe mån 30 mar 2015, 13:22

Kul att också se dessa längre kontrakt. Och känns som ett starkt kvitto att Hedman trivdes bra mycket bättre här uppe än nere i Karlstad.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Meyhem mån 30 mar 2015, 14:28

Underbart att se Hedman tillbaka i Luleå Very Happy

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 30 mar 2015, 14:30

Välkommen hem Anton! Smile
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rönken mån 30 mar 2015, 15:13

Prisa gudarna! cheers Dags att se över så att det finns sarg i lager? Både Hedman och Petrell kan bli intressant.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av icemask mån 30 mar 2015, 15:23

Tänkte jag skulle hålla mig undan diskussionerna under första delen av silly, men va faan !
WOOOHOOOOO Hedminator på 4 år NU SMÄLLER DET !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av RogerC mån 30 mar 2015, 16:13

Hehe, ja det var ingen värvning man hade på känn, trodde Osten satt nöjd med Petrell i laget, men dra åt skogen vad häftigt, Petrell, Sylvegård o Hedman i samma lag, bara att börja förstärka sargerna runt om i landet, kommer njuta av varje tackling som dessa herrar delar ut nästa säsong, men nu vill jag se ett par spetsförstärkningar.

RogerC

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-20

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Rakapuckar mån 30 mar 2015, 16:32

Hedman, stenhård, skräckinjagande, en profil med kvalitet. Delfinen kommer att gunga nästa år.

Jag är nöjd mycket nöjd, inte bara med att vi lyckas locka tillbaka honom, en spelare som säkert varit eftertraktad i majoriteten av elitserieklubbarna. Utan också på sättet som vi lockar tillbaka honom på. 4 år, 4 år av hans bästa år. 4 år kommer att få honom att rota sig här, men framförallt så är 4 år ett kvitto på att Osten bygger långsiktigt. Och det är det som är det som jag som supporter kan glädjas mest åt.

Bra gjort Osten, mycket bra.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Diktatorn mån 30 mar 2015, 17:08

"– Det känns jätteinspirerande. Både jag och min sambo trivdes väldigt bra uppe i Norrbotten och har sett tillbaka på de två åren som väldigt roliga och bra i våra liv. Så när chansen dök upp att både flytta tillbaka och skriva ett längre kontrakt med Luleå Hockey så tvekade vi aldrig."

Då får man ha i åtanke det Osten sa, en kille som egentligen har hela världen att välja på när det kommer till arbetsplats väljer Luleå i fyra år, och då är han trots allt från Stockholm. Jäklar vad glad man blir!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 606
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Dalle mån 30 mar 2015, 17:27

4-årskontrakt ger tydliga signaler om att Anton gillar Luleå Hockey och Luleå Hockey gillar Anton. 4 år ger stora möjligheter till att Anton kan fortsätta att utvecklas i Luleå Hockeys miljö och bli en stomspelare.

I detta fall till Anton, Osten och Luleå Hockey - Respekt! Wink
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av tibet mån 30 mar 2015, 17:40

Det blir ångestresor till Luleå i vinter What a Face
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av pingu mån 30 mar 2015, 18:20

Super!!! Smile

Jättevälkommen tillbaka Anton!!

Fan man skulle nästan kunna tro att jag och Osten varit värvat tillsammans om man kollar på truppen nu och mot säsongen för två år sedan Smile
Bra jobbat Osten!!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av JuniorX mån 30 mar 2015, 18:26

Fantastiskt roligt!! Otroligt!! Jag läste nyheten på Facebook och inom mig steg ett bubblande jubel. Så roligt var det.
Tänk att det har stämt också, det som jag tycker mig ha sett på Hedmans agerande i FBK-tröjan. Att det var något som fattades. Att han inte fick ut det som han kände att han hade inom sig.

Och då vänder han tillbaka. Han kom till Luleå som en buse, det var så man kände honom. Och läser man inläggen i början på den här tråden så är många lätt skeptiska till om han har farten och händerna. Men i det här laget så lockades hockeyn ur honom. Han kände det förmodligen själv också. Han skulle inte bara tacklas. Han kunde hålla i pucken också. Han hittade fina passningar. Och när han fick upp farten i offensiv zon var det ingen som kunde ta pucken av honom. Och Pelle Mårts öppnade dörren till landslaget. Så mycket hockey lockades det ur honom.

Och så vänder han tillbaka. Från ett år i Karlstad där man förmodligen bommade hans nyvunna kvaliteter. Man såg honom som Tacklaren. Brunkaren. Och trots det så blev han faktiskt riktigt bra ändå i slutet i FBK. Men han visste det ändå nånstans.

Och då vänder han tillbaka. Jag tycker det är fantastiskt i ett läge när marknaden ser ut som den gör att det finns spelare som letar efter känslan också (eller skänslan som Fagervall skulle ha sagt). Att man vill känna att man befinner sig i ett sammanhang som inte bara strösslar plånboken utan också utvecklar en. Att man värderar en miljö som tillåter en att bli bättre på det som man faktiskt har potential i. Kort sagt, att man vill känna att man kan och blir bättre.

Och så vänder han tillbaka. Inte ett år. Inte två. Han kör fyra år! Han vill någonting också. Han vill ge det här laget och den här föreningen sina bästa år! Han vill vara med i resan mot guldet (och inte bara en gång) och han vill vara det, i det här laget. Det är så jävla fint så jag blir tårögd!

Och då vänder han tillbaka. Stockholmaren tar sitt pick och pack och drar till kylan igen. Djurgården kan slänga sig i väggen med sina Lidingö-iiiin. Det duger inte. Här kör vi all-in på mörkret, kylan, myggen och den korta sommaren. Vi kör all-in på flämtande norrsken, krispig luft, långa skoterturer mot intigheten, eviga sommarnätter och det glittrande lugnet som vilar i din nästas öga. Den här eländiga pissdagen blev plötsligt så jävla vacker!!

Välkommen tillbaka Anton Hedman. Nu kör vi!!

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Bamsefar mån 30 mar 2015, 18:33

JuniorX skrev:Fantastiskt roligt!! Otroligt!! Jag läste nyheten på Facebook och inom mig steg ett bubblande jubel. Så roligt var det.
Tänk att det har stämt också, det som jag tycker mig ha sett på Hedmans agerande i FBK-tröjan. Att det var något som fattades. Att han inte fick ut det som han kände att han hade inom sig.

Och då vänder han tillbaka. Han kom till Luleå som en buse, det var så man kände honom. Och läser man inläggen i början på den här tråden så är många lätt skeptiska till om han har farten och händerna. Men i det här laget så lockades hockeyn ur honom. Han kände det förmodligen själv också. Han skulle inte bara tacklas. Han kunde hålla i pucken också. Han hittade fina passningar. Och när han fick upp farten i offensiv zon var det ingen som kunde ta pucken av honom. Och Pelle Mårts öppnade dörren till landslaget. Så mycket hockey lockades det ur honom.

Och så vänder han tillbaka. Från ett år i Karlstad där man förmodligen bommade hans nyvunna kvaliteter. Man såg honom som Tacklaren. Brunkaren. Och trots det så blev han faktiskt riktigt bra ändå i slutet i FBK. Men han visste det ändå nånstans.

Och då vänder han tillbaka. Jag tycker det är fantastiskt i ett läge när marknaden ser ut som den gör att det finns spelare som letar efter känslan också (eller skänslan som Fagervall skulle ha sagt). Att man vill känna att man befinner sig i ett sammanhang som inte bara strösslar plånboken utan också utvecklar en. Att man värderar en miljö som tillåter en att bli bättre på det som man faktiskt har potential i. Kort sagt, att man vill känna att man kan och blir bättre.

Och så vänder han tillbaka. Inte ett år. Inte två. Han kör fyra år! Han vill någonting också. Han vill ge det här laget och den här föreningen sina bästa år! Han vill vara med i resan mot guldet (och inte bara en gång) och han vill vara det, i det här laget. Det är så jävla fint så jag blir tårögd!

Och då vänder han tillbaka. Stockholmaren tar sitt pick och pack och drar till kylan igen. Djurgården kan slänga sig i väggen med sina Lidingö-iiiin. Det duger inte. Här kör vi all-in på mörkret, kylan, myggen och den korta sommaren. Vi kör all-in på flämtande norrsken, krispig luft, långa skoterturer mot intigheten, eviga sommarnätter och det glittrande lugnet som vilar i din nästas öga. Den här eländiga pissdagen blev plötsligt så jävla vacker!!

Välkommen tillbaka Anton Hedman. Nu kör vi!!
+1 på det, för så är det, man kan värva spets med legoknektskänsla, som går dit pengarna styr en, som för all del har skills men som lämnar ett tomt intryck efter sig. Tror Hedman kan bli en stomspelare med det odefinierbara som vi alla känner som Luleåhjärta, ngn som man ta till sig för att han är det som man vill definiera som Luleå Hockey, det som gör oss unika.

Välkommen hem Anton Hedman.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Kagen mån 30 mar 2015, 18:35

JuniorX skrev:..och det glittrande lugnet som vilar i din nästas öga..

Tranströmer må ha gått vidare men du har fan tagit upp hans tappade gåspenna min bäste poet.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Donowitz mån 30 mar 2015, 18:36

Bra inlägg Junior.

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av JuniorX mån 30 mar 2015, 18:43

Kagen skrev:
JuniorX skrev:..och det glittrande lugnet som vilar i din nästas öga..

Tranströmer må ha gått vidare men du har fan tagit upp hans tappade gåspenna min bäste poet.

Åhå, bugar ödmjukt för de alltför vänliga orden!

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Slapshot mån 30 mar 2015, 19:06

Välkommen tillbaka Herminator!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av UnSaccoDiSoldi mån 30 mar 2015, 21:09

Superbra, äntligen. Som jag/vi har saknat dig Anton! Smile
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av LulefanGBG mån 30 mar 2015, 21:30

Underbart! Han var en personlig favorit under sin senaste sejour hos oss. Om vi var jobbiga att möta i år så kan vi ju bara föreställa oss vad motståndarna kommer att tycka när vi har både Petrell och Hedman i laget. Fattas bara en eller två ritkigt elaka backar också.

Välkommen hem Anton! Jävligt kul att ha dig tillbaka!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Norlin mån 30 mar 2015, 23:55

Fantastiska nyheter.
Välkommen tillbaka Anton! Very Happy
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Ingemar tis 31 mar 2015, 00:02

Helt enelt underbart. Kan skria under på varenda stavelse i Junios poetiska inlägg Smile
Mycket varmt välkommen hem Herminator!
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Dentos tis 31 mar 2015, 00:13

https://www.youtube.com/watch?v=oMWoseTOiTQ

Sammanfattar Hedmans 2013/14 rätt bra och visar vad vi har att vänta. Troligtvis, och förhoppningsvis ännu mer av denna vara, i målväg. Man ska ha i åtanke att han ändå gjorde 10 mål med mycket spel i 4:e linan. Jag skulle gärna se Hedman i förstalinan. Harju-Spets-Hedman?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 856
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Norlin tis 31 mar 2015, 00:58

Dentos skrev:https://www.youtube.com/watch?v=oMWoseTOiTQ

Sammanfattar Hedmans 2013/14 rätt bra och visar vad vi har att vänta. Troligtvis, och förhoppningsvis ännu mer av denna vara, i målväg. Man ska ha i åtanke att han ändå gjorde 10 mål med mycket spel i 4:e linan. Jag skulle gärna se Hedman i förstalinan. Harju-Spets-Hedman?

Harju - Lagacé - Hedman kanske?
Känns som den kedjan har allt. En sniper, en hårdhudad jävel och en spelfördelare.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av FruktHamster tis 31 mar 2015, 06:01

Detta var den värvning utöver Schira som jag kände till, och själv kunde jag inte vas mer nöjd. Av två anledningar:

1. Hedman är SHLs bäste spelare inom sitt gebit. Det finns garanterat ingen spelare som SHL-backarna räds mer när de ska hämta puck i kortsargen.

2. Hedman VILLE till LHF. Han vill bygga/köpa hus i Luleå och slå sig till ro. Det är sådan inställning man behöver av spelare om man vill ha kontinuitet i ett lagbygge och det är kontinuitet man behöver om man vill ha chans på guldet.

Välkommen tillbaka, Anton. Jävligt kul att ha dig med oss!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Anton Hedman - Sida 8 Empty Sv: Anton Hedman

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet