Toni Rajala

+83
Hedanders
Maudio
Neurofunk20
Lulefan
MickkeJ
Mr Bister
Lajon
Number 69
delphi
Murveln
Ferros
Groggen79
Monco
Björnkäften
Chris Hendrix
GustenA
Kraftkung
Mange
Sundance Kid
icemask
Calle
farre
Niinimaa
MiCCe
#96
Sir Prozac
ezz
Molin86
Luleåfan
JohanO
hokkzorz
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Kato
Mickeee
Tigerman
NallePhu
GLHF
Homer96
Donowitz
MrA
Patrik82
amarule
Pajala
ski3r
Bamsefar
Qirren
JoakimJ
Old Brooklyn
Kocur
stormvägen
Snikne Ville
Davidoff
Puckad
Urken
Slapshot
Tackleberry
Dilox
Micke80
KaptenBlodskelett
nummer 17
Rikky
Dentos
pingu
Diktatorn
tibet
JuniorX
MrScout
Lars158
Erilk
Kagen
Tony Moore
NilsOskar
LHF96
FruktHamster
Pickadoll
Wolfhunter
LulefanGBG
Jonken
Rönken
Redbear
Kapten Haddock
Norlin
87 posters

Sida 8 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Monco sön 27 mar 2016, 12:38

Groggen79 skrev:Håller med om att Rajala ska få pucken i fart då han kan utmana eller hitta en passning. Jaga dumpar är inte hans bästa gren..

Tycker dock han varit bra sista tiden, vunnit puckar, jobbar hårdare, och tagit ansvar när han haft pucken, vilket man verkligen kan kräva att han gör. Han har ju faktiskt haft två matchavgörande assist i de sista kvartsfinalerna.

Däremot är det givet att om Klasen kommer tillbaks så bör/kan vi inte förlänga med Rajala såvida inte lönenivån blir helt eljest mot iår.

Det kan mycket väl bli så att han når en ny nivå med rätt sommarträning o.s.v. men det man har sett nu när han i stort sett ha kunnat ta pucken men väljer att vika undan för att det kommer en spelare mot honom gör att iallafall jag tycker man kan satsa pengarna på någon annan. Gulas i FBK skulle jag tro är i ungefär samma prisklass och han kan både ge och ta smällar men ändå göra bra saker med pucken. Han kanske är en bra ersättare om han inte drar till KHL eller något annat ställe där han får ännu mer betalt. Klasen är ju i en annan klass och jag hoppas han spelar med oss nästa säsong. Det som är oroande är ju centerpositionen. Vi har bara orutinerade centrar på kontrakt just nu och kan man byta ut Rajala mot en toppcenter så tycker jag det är ett vettigt alternativ.

Monco

Antal inlägg : 308
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 12:56

Gulas är ju enormt mycket bättre än Rajala. Gulas kan ju utmana, dribbla sig in på mål mot både en och två motståndare. Situationer där Rajala istället får styra ut mot sarg och följa runt sargen upp tillbaka mot blålinjen.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken sön 27 mar 2016, 12:58

Lars158 skrev:Gulas är ju enormt mycket bättre än Rajala. Gulas kan ju utmana, dribbla sig in på mål mot både en och två motståndare. Situationer där Rajala istället får styra ut mot sarg och följa runt sargen upp tillbaka mot blålinjen.  

Bara jag som inte kan hjälpa att, delvis, sortera in honom i loj-facket? Tycker han kan vara ganska upp och ner. Nu kan det vara för att jag inte följer Ulfven tillräckligt mycket. Men ser gärna stridstankar likt Micflikier som alltid kämpar, med teknik.

Sedan var Gulas inne på galet många baklängesmål i Färjestad.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 13:08

Rajala är liten spelare så jag förstår att köttar hockey inte är hans grej.
Men om man ser på Klasen och Lasch och andra små spelare så har dom en klubbteknik som tar dom fram genom trånga områden. Det saknar Rajala.

Edit: Rajala klarar bara att verka på öppna ytor därför.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 13:33

Lars158 skrev:Rajala är liten spelare så jag förstår att köttar hockey inte är hans grej.
Men om man ser på Klasen och Lasch och andra små spelare så har dom en klubbteknik som tar dom fram genom trånga områden. Det saknar Rajala.

Edit: Rajala klarar bara att verka på öppna ytor därför.
Det handlar om att skapa yta för Rajala, likt det Harju gjorde för Walle vid 2-0 i 4de kvarten, men nu kommer han ofta 1 mot 2 och jaga dump utan understöd
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 13:56

När man vet vem man värvar och inte kan ge honom den omgivning som krävs för att han ska få ut det mesta av sitt spel eller ger honom en roll som inte fungerar, är det hans fel ?
Likt när vi värvade Kalle Kerman och Rönnberg satte honom som sarggrävare och sen skeppade honom för att han inte gjorde de mål han var värvad för att göra !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 13:57

Men någon enstaka gång åtminstone borde ju Rajala klara av att skapa sig egen yta, ta sig förbi en back och in i slottet.

Rajala är så många nivåer under spelare som Klasen och Lasch som också är mindre spelare kroppsligt.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 14:13

Lars158 skrev:Men någon enstaka gång åtminstone borde ju Rajala klara av att skapa sig egen yta, ta sig förbi en back och in i slottet.

Rajala är så många nivåer under spelare som Klasen och Lasch som också är mindre spelare kroppsligt.
Återigen OMGIVNING, om Rajala och Lasch hade spelat i varandras lag i år vem tror du klarat sig bättre ?
Hur många gånger ser man Lasch runda en back och bryta in på mål ?
Eller är det mål på bra pass i skottsektorn han gör ?
Söker man bara fel så finner man dem !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken sön 27 mar 2016, 14:27

Okej, låt säga att det är Rajalas problem. Alla köper det och ser glada ut: vad bör då göras? Vi kan börja med att sänka lönen på produkten Toni och försöka skapa en bättre omgivning till honom, eller skeppa honom.

För mig ska en spelare, som ligger i den priskategorin, kunna skapa sina egna lägen och göra sina lagkamrater bättre. Det är inte denna spelare som ska behöva få allt serverat på ett silverfat.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av kokostrollet sön 27 mar 2016, 14:49

Urken skrev:Okej, låt säga att det är Rajalas problem. Alla köper det och ser glada ut: vad bör då göras? Vi kan börja med att sänka lönen på produkten Toni och försöka skapa en bättre omgivning till honom, eller skeppa honom.

För mig ska en spelare, som ligger i den priskategorin, kunna skapa sina egna lägen och göra sina lagkamrater bättre. Det är inte denna spelare som ska behöva få allt serverat på ett silverfat.

Han gör det, men alldeles för sällan. Framspelningen till Foppa i femte kvarten mot FBK var klockren, men det är den typen av framspelningar som Rajala mäktar med varannan match, men som en spelare som Klasen gör i vartannat byte.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 14:52

Urken skrev:Okej, låt säga att det är Rajalas problem. Alla köper det och ser glada ut: vad bör då göras? Vi kan börja med att sänka lönen på produkten Toni och försöka skapa en bättre omgivning till honom, eller skeppa honom.

För mig ska en spelare, som ligger i den priskategorin, kunna skapa sina egna lägen och göra sina lagkamrater bättre. Det är inte denna spelare som ska behöva få allt serverat på ett silverfat.
Jag tycker oxå att han är överbetald för det han levererar !
Men det jag vill är att vi diskuterar sakfrågan, LHF visste vad de fick för pengen, man visste att de tidigare åren har han försvunnit under slutspelet, man visste att han behöver en kreativ omgivning, snabba uppspel mm mm
LHF gick in i det med öppna ögon och hoppades att han skulle göra en bra säs och ett bra slutspel !
Sen att man gnäller här på hur lite han levererar mm och jämför honom med Lasch (helt annat lag), Klasen sist han var här (helt annat spelsystem) !
Har man följt honom under de åren han varit i SHL så vet man hur det sett ut, om man sedan so supporter drömt om en Crosby utveckling men fått samma som tidigare år så är ju det en helt annan sak, Dröm vs Verklighet !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar sön 27 mar 2016, 15:13

Rajala känns mer som en utdöende art. en spelare som kräver ren isyta för att kunna göra ngt kommer att få problem i den mer orienterade totalhockeyn. Det kommer inte att finnas , den ytan för sig själv annat än för riktigt skillade spelare och där är inte Rajala.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken sön 27 mar 2016, 15:18

Ja, nä.. hur jag än vrider och vänder på det så ser jag ingen fortsättning för Toni i Luleå. Bamsefar lägger upp det ganska bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 15:28

Nog kan det finnas plats för Toni i LHF, men inte till de pengarna, men om han själv vill utvecklas och till rätt peng !
Vi gjorde ju hockeyspelare av Klasen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu sön 27 mar 2016, 15:30

icemask skrev:Nog kan det finnas plats för Toni i LHF, men inte till de pengarna, men om han själv vill utvecklas och till rätt peng !
Vi gjorde ju hockeyspelare av Klasen !
Tror lite hur han själv värderar sig och vad agenten vill kräma fram i kontraktet, Personligen ser jag att han stannar på ett längre avtal och går ned i lön för verktygen har han gäller bara få en bra försäsong samt få spela från dag 1 med spelarna och inte hacka in sig under säsong!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dentos sön 27 mar 2016, 15:50

Om Sweatt försvinner kanske man kan erbjuda Rajala hans lönepost rakt av, så tar Klasen Rajalas. Tror inte Rajala går med på detta dock.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville sön 27 mar 2016, 15:57

Rajalas spel bygger på att få pucken "på rulle", han skulle vara grym i Frölunda men kanske ännu värre i SkAIK. Luleås dumphockey gynnar inte honom.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad sön 27 mar 2016, 16:06

icemask skrev:
Lars158 skrev:Men någon enstaka gång åtminstone borde ju Rajala klara av att skapa sig egen yta, ta sig förbi en back och in i slottet.

Rajala är så många nivåer under spelare som Klasen och Lasch som också är mindre spelare kroppsligt.
Återigen OMGIVNING, om Rajala och Lasch hade spelat i varandras lag i år vem tror du klarat sig bättre ?
Hur många gånger ser man Lasch runda en back och bryta in på mål ?
Eller är det mål på bra pass i skottsektorn han gör ?
Söker man bara fel så finner man dem !
Jag håller med dig. Man ska veta hur man skall använda det man köper. Man köper inte en Ferrari för att klaga på bagageutrymmet. Och jag håller inte med om "Kostar bilen 2,5 miljoner så ska väl en resväska rymmas"
Man ska veta vad man köper.
Och har man skaffat en guldklimp så ska man se till att skapa en omgivning där den ser bra ut.
- Det är man skyldig den.

Men innan vi klagar för mycket, Han har levererat både mål och assist i slutspelet och kom etta eller två i vår poängliga i grundserien. Visst kan man kalla det en flopp, men gud vad många floppar vi har då!

Spontant tror jag fler baklängesmål beror på Granis arbete i egen zon än på Rajalas.
(Och det var ingen klagan på Granis.)

Edit:
En viktigare fråga:
Vilka spelare kan vi välja på som är snabba nog att STÅ STILL på offensiv blå och ta emot en puck???
(Jo, jag är less på att vårt uppspel bygger på att passa den enda som står still.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 16:44

Spelartypen som Rajala utgör behöver en god klubbteknik. Rajalas klubbteknik är medel medel i SHL.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 16:50

Lars158 skrev:Spelartypen som Rajala utgör behöver en god klubbteknik. Rajalas klubbteknik är medel medel i SHL.
Du skojar ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Micke80 sön 27 mar 2016, 16:51

Tänker ge mig in i debatten och förstår i princip alla era synpunkter.
Jag har full respekt för att vissa anser att han inte är värd att behålla pga att han inte producerat tillräckligt och inte ger sig in i sarghörnen.
Jag har också full respekt för de som anser att klubben inte gett han de förutsättningar han behöver för att vara som bäst.

Som jag ser det är Rajala en fruktansvärt bra spelare på det han är bra på. Han kan göra otroligt stor skillnad när han får de förutsättningar han behöver.
Däremot är han en fruktansvärt begränsad spelare också då han är riktigt dålig på det han är dålig på.
Jag har ingenting emot att ha kvar honom i laget om man tror att man kan ge han bättre förutsättningar, men samtidigt måste man sänka hans lön (om de ca 500.000 är sant). En spelare som tjänar så bra ska göra sina medspelare bättre och inte vara beroende av att ha spelare som gör honom bättre.

Visst kan man utveckla Rajalas svaga sidor men man kommer aldrig få honom till en fysisk spelare om det är det man vill ha, vilket jag anser man inte ska sträva efter. Ser hellre att man jobbar med att försöka göra de svaga sidorna bättre och även förstärka de starka sidorna, inte göra en spelare till en annan spelartyp än han är i grunden.
Däremot kan man få honom till en hårt jobbande offensiv spelare med duglig defensiv om man jobbar med han psyke först och främst och fysik i andra hand.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu sön 27 mar 2016, 16:55

Får vi Klasen till nästa säsong är han den som kan leverera de öppnade pass som Rajala vill ha och ligga på rulle, Tror lite det är en kombo av ett spelsystem som inte gynnar han + att vi har inte dem som kan mata i väg dessa pass som Rajala vill ha för att komma fullt ut i potential!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 17:10

icemask skrev:
Lars158 skrev:Spelartypen som Rajala utgör behöver en god klubbteknik. Rajalas klubbteknik är medel medel i SHL.
Du skojar ?

Absolut inte. Är det inte oerhört med yta före och efter spelaren han skall förbi så är pucken tappad.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville sön 27 mar 2016, 19:27

Micke80 skrev:Visst kan man utveckla Rajalas svaga sidor men man kommer aldrig få honom till en fysisk spelare om det är det man vill ha, vilket jag anser man inte ska sträva efter. Ser hellre att man jobbar med att försöka göra de svaga sidorna bättre och även förstärka de starka sidorna, inte göra en spelare till en annan spelartyp än han är i grunden.
Däremot kan man få honom till en hårt jobbande offensiv spelare med duglig defensiv om man jobbar med han psyke först och främst och fysik i andra hand.
Jamen exakt, han kommer aldrig att bli nån som går in hårt i en närkamp eller de jobbiga områdena. Samma gäller t ex Klasen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore sön 27 mar 2016, 20:46

Ang hans klubbteknik och spelsinne så är dessa briljanta, tänk på alla otroliga passningar i offensiv zon han levererat, samma med hans skott - hypervasst.
Det enda som inte är 5-stjärnigt är väl avsaknaden av snabba sidledsförflyttningar och tempoväxlingar men det kan vi leva med. Sätt upp killen på rulle och se till att kedjekompisarna vill ha puck i offensiv zon så blir det kanonbra.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz sön 27 mar 2016, 21:13

Misstänker att Rajala är SHL:s dyraste spelare med marginal. Han är väldigt bra på det han gör. Men för dom pengarna tycker jag att man borde satsa på en spelare som totalt sett bidrar med mer till laget. Man ska exempelvis inte försvinna helt under 10 matcher i rad. Tycker även att inställningen kan ifrågasättas.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Ferros sön 27 mar 2016, 21:14

Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 21:15

Ferros skrev:Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

När har Rajala tagit sig förbi en spelare utan att han haft fart?

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Ferros sön 27 mar 2016, 21:20

Lars158 skrev:
Ferros skrev:Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

När har Rajala tagit sig förbi en spelare utan att han haft fart?

Hur många ishockeyspelare tar sig förbi en back utan att ha fart? Fart är grundläggande för att kunna ta sig förbi en motståndare i ishockey.

Det är lite som att fråga hur många mål Rajala gjort utan att ha skjutit. Klart som fasen att det inte blir många.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz sön 27 mar 2016, 21:21

Önskar för övrigt att Osten har en mindre nyrik approach i sitt rekryteringsarbete 16/17. Känns som att man ibland inte tänkt hela vägen och saknar viss finess.

Sen, visst vi har pengar men man ska aldrig överbetala för spelare. Tycker Rajala främst men även Sweatt (delvis) är goda exempel på det.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 21:22

Lars158 skrev:
Ferros skrev:Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

När har Rajala tagit sig förbi en spelare utan att han haft fart?
Ingen åker ifrån någon annan utan att ha högre fart, men om du inte upptäckt det än så är det inte accelerationen han lever på som Sweatt
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 21:26

icemask skrev:
Lars158 skrev:
Ferros skrev:Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

När har Rajala tagit sig förbi en spelare utan att han haft fart?
Ingen åker ifrån någon annan utan att ha högre fart, men om du inte upptäckt det än så är det inte accelerationen han lever på som Sweatt

Finns spelare som kan finta vänster, finta höger accelerera och gått förbi. Rajala är inte en av dom.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av icemask sön 27 mar 2016, 21:30

Lars158 skrev:
icemask skrev:
Lars158 skrev:
Ferros skrev:Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

När har Rajala tagit sig förbi en spelare utan att han haft fart?
Ingen åker ifrån någon annan utan att ha högre fart, men om du inte upptäckt det än så är det inte accelerationen han lever på som Sweatt

Finns spelare som kan finta vänster, finta höger accelerera och gått förbi. Rajala är inte en av dom.
Ingen ide att lägga mer tid på denna diskussion märker jag !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Ferros sön 27 mar 2016, 21:32

Lars158 skrev:
icemask skrev:
Lars158 skrev:
Ferros skrev:Nog för att hatet mot Rajala varit enormt den här säsongen men att folk påstår att hans klubbteknik är något annat än enastående på SHL-nivå är ju direkt löjligt. Man undrar om det är avundsjuka eller okunnighet som ligger bakom så korkade uttalanden.

Vad är nästa sak man ska behöva läsa här? Någon som sågar Sweatts skridskoåkning?

När har Rajala tagit sig förbi en spelare utan att han haft fart?
Ingen åker ifrån någon annan utan att ha högre fart, men om du inte upptäckt det än så är det inte accelerationen han lever på som Sweatt

Finns spelare som kan finta vänster, finta höger accelerera och gått förbi. Rajala är inte en av dom.

Nämn någon spelare i SHL som regelbundet brukar ta sig förbi sin motståndare 1mot1 utan att ha fart. Jag kan inte komma på någon alls, faktiskt.

Rajala är nog den i årets Luleå som tagit sig förbi sin motståndare 1mot1 flest gånger och det har alltid skett på grund av en kombination av skridskoåkning och klubbteknik.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 21:44

Nog är det väl bra många ggr varje match en spelare håller puck, slår stopp sladd, några skär andra riktningen, stopp sladd ... kommer lös och kör en passning eller fortsätter med pucken.

Jag tycker det är en vanlig situation i en match.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 27 mar 2016, 21:49

Klaga på Rajalas klubbteknik!! Det mest okunniga jag hört på länge!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 21:56

Kan ingen hjälpa mig och ta fram videos på Rajalas enorma klubbteknik?
Jag har ärligt sagt missa det helt och hållet.

Nä förlåt mig jag gör avbön helt och hållet!
Rajala åkte ju längs kortsargen och peta in pucken framför mål till Foppa.
Vilken klubbtekniskt nummer!! Rajala är gud!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lars158 sön 27 mar 2016, 22:04

Rajala är snabb och har ett bra skott. Det säger jag ingenting om.
Accelerar klart hyfsat.

Vi gillar olika!

Bra det tycker jag annars skulle det bli väldigt trist.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Micke80 sön 27 mar 2016, 23:09

Tror man pratar om varadnra lite här.
Klubbteknik kan ju vara allt i från bra passningar, bra puckbehandling och bra dribblingar. Rajala är ingen trollgubbe som Klasén, men han har lik förbaskat bra klubbteknik vilket man ser när han tar emot pucken, behandlar den och skickar vidare den.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville sön 27 mar 2016, 23:53

Om någon får för sig att släppet till Foppa på målet var en slump.
https://twitter.com/moritzdaniel/status/699712333715742724
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore mån 28 mar 2016, 00:09

Eller när han kommer med fart i rundeln (från bakom mål) där ismaskinen kommer in, knappt sneglar in mot slottet och levererar ett stenhårt precist pass förbi 2 motståndare in till en fristående lagkamrat.. Intuitivt kallar många det, andra kallar det "en gåva", att se det ingen annan ser.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala mån 28 mar 2016, 11:04

nä, fan jag vill ha kvar Rajala, år nr:2 kan ge honom en klasen omvandling, men tyvärr tror jag att han är på väg bort, och om klasenryktet skulle visa sig vara sant så får Rajala stå åt sidan för kungen himself, det har jag som inget problem med.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Niinimaa mån 28 mar 2016, 14:12

Jag tror att rajala kommer gå till en annan shl klubb nästa år. Synd för jag hade gärna sett han ett år till i luleå

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar mån 28 mar 2016, 14:35

Må så vara att Rajala är för en del kung,  men han har i slutspelet åstadkommit 2,säger säger,  två poäng och för en spelare som förmodligen är dyrast i laget är det för snålt. För den lönen skall man leda laget,  driva på framåt,  och göra sina medspelare bättre. Inget av detta ser jag hos Rajala, tyvärr.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu mån 28 mar 2016, 15:25

Bamsefar skrev:Må så vara att Rajala är för en del kung,  men han har i slutspelet åstadkommit 2,säger säger,  två poäng och för en spelare som förmodligen är dyrast i laget är det för snålt. För den lönen skall man leda laget,  driva på framåt,  och göra sina medspelare bättre. Inget av detta ser jag hos Rajala, tyvärr.

Nu får han en chans till leda laget med att göra massor av poäng i semin och hoppas han tar den. Men annars är han en jätteflopp i min bok.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av LulefanGBG mån 28 mar 2016, 15:51

En spelare med väldigt fina spetsegenskaper men som i övrigt skulle behöva bredda sitt register en aning. I rätt miljö och omgivning är han god för 50 poäng i SHL, men då han är något begränsad i sin spelstil måste han ha rätt komplement med sig för att lyckas. Har han emellertid det så är det nog få som kan mäta sig med honom i hans gebit.

Tycker ändå att Rajala höjt sig ordentligt mot slutet och kämpar riktigt bra. Han hittar många gånger väldigt finurliga lösningar med pass och avslut, men han behöver hjälp där ute på isen för att lyckas. (Som så många andra).

Visst förväntade man sig mer produktivitet från Rajala, men han ligger ändå högt i interna poängligan och det är svårt att producera själv i ett lag som generellt haft problem med produktionen.

Undrar vad Rajala t.ex. kunnat producera om vi haft ett fungerande PP större delen av säsongen? Visst är Rajala kanske också en bidragande orsak till att PP inte fungerat, (som alla andra), men skulden är långtifrån bara hans. Tror att Rajala såväl som Micflickier, Wallmark, Harju, Cehlarik och en frisk Sweatt kunnat producerat bra mycket mer om PP fungerat.

Varför det inte gör det är i sig en gåta, och en del ligger såkalrt hos individerna, men framförallt hos gruppen som helhet. (inkl tränare).

Sätt Rajala i t.ex. Frölundas PP och jag tror att han med lätthet varit över 40 poäng, utan att Frölundas PP skulle ha blivit sämre för att just Rajala spelade i det.

Hade t.ex. våra backar fått igenom skotten i PP hade många av våra forwards fått betydligt fler assist, och eventuellt några fler mål på returer också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Monco mån 28 mar 2016, 17:29

Det här med pp är ju många som har åsikter om och här kommer mina. Rajala försvinner eftersom Luleås pp i första hand har byggts upp runt Wallmark som ofta den här vintern har antingen hållt i pucken för länge eller försökt med för svåra pass. Dom måste hitta ett snabbare passningsspel och även byta kant lite oftare. Sedan vill jag ha mer backskott och en Holmström som alltid står och skymmer målvakten. Det är alldeles för ofta som målvakten ser pucken hela vägen. Om Micflikier, Rajala eller Lagaće får pucken på vänsterkanten i pp ibland så kan det öppna för Wallmark eller Harju med direktskott vilket gör att Luleås pp blir svårare att läsa än när Wallmark har pucken hela tiden. Nu har det funkat bättre på senaste tiden men det kan alltid bli ännu bättre och Rajala är ju en spelare som borde kunna göra fler poäng i pp speciellt om det blir mer variation i pp-spelet.

Monco

Antal inlägg : 308
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar ons 30 mar 2016, 11:33

Rykten säger att  NLA är nästa adress,  byte rakt av?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Björnkäften ons 30 mar 2016, 11:56

Känns som klasen och rajala byter lag med varandra och lön.

Björnkäften

Antal inlägg : 508
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Niinimaa ons 30 mar 2016, 11:58

Jag hade gärna sett att rajala var kvar ett andra år. Men till en mindre lön. Men de klart återkommer klasen så väljer ja ju helt klart klasen före rajala.

Niinimaa

Antal inlägg : 232
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 8 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet