Toni Rajala

+83
Hedanders
Maudio
Neurofunk20
Lulefan
MickkeJ
Mr Bister
Lajon
Number 69
delphi
Murveln
Ferros
Groggen79
Monco
Björnkäften
Chris Hendrix
GustenA
Kraftkung
Mange
Sundance Kid
icemask
Calle
farre
Niinimaa
MiCCe
#96
Sir Prozac
ezz
Molin86
Luleåfan
JohanO
hokkzorz
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Kato
Mickeee
Tigerman
NallePhu
GLHF
Homer96
Donowitz
MrA
Patrik82
amarule
Pajala
ski3r
Bamsefar
Qirren
JoakimJ
Old Brooklyn
Kocur
stormvägen
Snikne Ville
Davidoff
Puckad
Urken
Slapshot
Tackleberry
Dilox
Micke80
KaptenBlodskelett
nummer 17
Rikky
Dentos
pingu
Diktatorn
tibet
JuniorX
MrScout
Lars158
Erilk
Kagen
Tony Moore
NilsOskar
LHF96
FruktHamster
Pickadoll
Wolfhunter
LulefanGBG
Jonken
Rönken
Redbear
Kapten Haddock
Norlin
87 posters

Sida 11 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Groggen79 ons 13 apr 2016, 08:53

Slapshot skrev:Bort eller halvera din lön, minst.

Killen har mycket skills, men behöver bland annat träna ordentlig fys så han får upp lite självförtroende i närkampspelet.


1. Ge killen ett rakt 2 års kontrakt, på 175 000 kr/månad, utan klausuler.
2. Se till att spela ett spel där man kommer genom mittzonen med fart och puckkontroll.
3. Jobba med Rajalas mentala, vilken målbild har han? hur skall han komma dit? hur ser han på sitt nuläge?? osv..


I hans fall finns det mentala blockeringar som hindrar honom att få ut sin tekniska potential..

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kapten Haddock ons 13 apr 2016, 09:14

Chansen för honom att bli bra hos oss är kanske att antingen ställa Rönken i vår ledarstab eller att han får träna och spela med Klasen.
Killen har de i sig men han måste få ordentligt med hjälp om han ska framåt och han behöver hjälp!!!

Killen ska hur som helst inte sitta på annat än en genomsnittlig lön i de skick han har varit denna säsong.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Hedanders ons 13 apr 2016, 09:37

Alltså... Jag tycker inte han har varit skitdålig denna säsong. Men ingen kan ju säga att han har motsvarat förväntningarna. Min tanke är att inget lag i SHL kommer skriva fast ett superkontrakt med såna summor som han fått av oss eller tidigare hos HV/FBK i hans nuvarande skick.

Han kanske kan tänka sig ett tvåårskontrakt med lägre lön för att utvecklas. Eller så far han till NLA...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad ons 13 apr 2016, 10:02

Lajon skrev:En felvärvning som denna kan inte vara spelarens fel, varför värva Rajala när man har en tränare som vill spela ett spel som passar en Fabbe och Forsberg?
Håller med. Rajala har i stort spelat som alla trott. Kanske med lite sämre självförtroende. Men att skaffa en så vass kniv och inte ha en plan för hur den skall användas känns sådär.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Number 69 ons 13 apr 2016, 10:08

Planen var nog att ha en Sweatt-Lagace-Rajala line och det hade nog varit offensivt pulver men sedan blev det mer Sylle-Masto-Rajala av det...
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dilox ons 13 apr 2016, 14:42

Säga vad man vill om den här killen men trots all skit han fått utstå så står han upp för att han inte haft någon bra säsong, vill bli bättre, vill vara längre i en klubb för att utvecklas i ställa för att hatta runt, och vill stanna. Det får man ge en tumme upp för.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 13 apr 2016, 14:46

Lägre lön, rätt sparringpartners, hårt jobb, så kan han bli en riktigt bra affär om han stannar.

Men det är ganska många om där.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar ons 13 apr 2016, 15:00

Om man behåller Rajala o släpper Granström o Flicks, vad skickar det för signaler, att Luleå numera är en "bekväm" klubb där man kan håva in stålar utan att göra ngt? att hårt arbetande hockeyspelare inte längre behövs?


Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dentos ons 13 apr 2016, 15:28

Bamsefar skrev:Om man behåller Rajala o släpper Granström o Flicks, vad skickar det för signaler, att Luleå numera är en "bekväm" klubb där man kan håva in stålar utan att göra ngt? att hårt arbetande hockeyspelare inte längre behövs?



Jag tror inte att Luleå "släpper" Grana och Flicks. Jag tror Grana och Flicks "släpper" Luleå, tyvärr. Det måste man ändå respektera, trist men sant.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Ivanhoe ons 13 apr 2016, 15:39

Uppriktigt så vore det helt sjukt om han skulle få kontrakt med Luleå nästa år.

Kan ärligt säga att jag var besviken när Luleå presenterade att man skrivit kontrakt med Rajala. Men den besvikelsen vore en droppe i havet mot vad jag skulle bli om vi förlängde med Rajala.


"Fool me once shame on you, fool me twice shame on me"

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r ons 13 apr 2016, 15:42

Jag har inget emot att han stannar, grabben har trots allt lite hockey i sig. Men då ska det vara till rimlig lön och det tror jag knappast han går med på.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dentos ons 13 apr 2016, 15:43

Ivanhoe skrev:Uppriktigt så vore det helt sjukt om han skulle få kontrakt med Luleå nästa år.

Kan ärligt säga att jag var besviken när Luleå presenterade att man skrivit kontrakt med Rajala. Men den besvikelsen vore en droppe i havet mot vad jag skulle bli om vi förlängde med Rajala.


"Fool me once shame on you, fool me twice shame on me"

Håller inte med. Finns endast ett scenario där Rajala stannar i Luleå och det är om han väljer att prioritera bort pengarna för sin utveckling och att han faktiskt vill vara i Luleå och försöka vinna SM-guld. Rajala har potentialen och för rätt peng vore det efterblivet att inte vilja ha honom. Jag tror dock att den där "rätt peng" delen kan bli svår att lösa, men framtiden får avgöra.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av amarule ons 13 apr 2016, 15:48

men nnej nog får Toni ett fett kontrakt igen , ska ni se. Kanske ännu fetare än i år. Men bli av med Grana det går bra det ( om det nu blir så illa) No Evil or Very Mad
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala ons 13 apr 2016, 15:51

Dentos skrev:
Ivanhoe skrev:Uppriktigt så vore det helt sjukt om han skulle få kontrakt med Luleå nästa år.

Kan ärligt säga att jag var besviken när Luleå presenterade att man skrivit kontrakt med Rajala. Men den besvikelsen vore en droppe i havet mot vad jag skulle bli om vi förlängde med Rajala.


"Fool me once shame on you, fool me twice shame on me"

Håller inte med. Finns endast ett scenario där Rajala stannar i Luleå och det är om han väljer att prioritera bort pengarna för sin utveckling och att han faktiskt vill vara i Luleå och försöka vinna SM-guld. Rajala har potentialen och för rätt peng vore det efterblivet att inte vilja ha honom. Jag tror dock att den där "rätt peng" delen kan bli svår att lösa, men framtiden får avgöra.

Precis, tror att han kan göra en "klasen" år två ... sen måste vi ställa oss frågan vilka kan vi värva istället ? en hög med allsvenska spelare eller finns det någon riktigt vass att tillgå ? för omark och klasen är bara rena önskedrömmar, en fantasi som inte slår in.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar ons 13 apr 2016, 16:03

Pajala skrev:
Dentos skrev:
Ivanhoe skrev:Uppriktigt så vore det helt sjukt om han skulle få kontrakt med Luleå nästa år.

Kan ärligt säga att jag var besviken när Luleå presenterade att man skrivit kontrakt med Rajala. Men den besvikelsen vore en droppe i havet mot vad jag skulle bli om vi förlängde med Rajala.


"Fool me once shame on you, fool me twice shame on me"

Håller inte med. Finns endast ett scenario där Rajala stannar i Luleå och det är om han väljer att prioritera bort pengarna för sin utveckling och att han faktiskt vill vara i Luleå och försöka vinna SM-guld. Rajala har potentialen och för rätt peng vore det efterblivet att inte vilja ha honom. Jag tror dock att den där "rätt peng" delen kan bli svår att lösa, men framtiden får avgöra.

Precis, tror att han kan göra en "klasen" år två ... sen måste vi ställa oss frågan vilka kan vi värva istället ? en hög med allsvenska spelare eller finns det någon riktigt vass att tillgå ? för omark och klasen är bara rena önskedrömmar, en fantasi som inte slår in.

Vad exakt tycker du Rajala tillfört den här säsongen som varit avgörande för Luleå att lyfta sig ett snäpp extra? som den mest välbetalde spelaren skall göra.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Ivanhoe ons 13 apr 2016, 16:10

Om vi ska värva mjuka gosiga spelare till nästa säsong.  Då har jag här en passande lekkamrat till Rajala.

"Lika barn leka bäst"?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2714

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala ons 13 apr 2016, 16:12

Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Dentos skrev:
Ivanhoe skrev:Uppriktigt så vore det helt sjukt om han skulle få kontrakt med Luleå nästa år.

Kan ärligt säga att jag var besviken när Luleå presenterade att man skrivit kontrakt med Rajala. Men den besvikelsen vore en droppe i havet mot vad jag skulle bli om vi förlängde med Rajala.


"Fool me once shame on you, fool me twice shame on me"

Håller inte med. Finns endast ett scenario där Rajala stannar i Luleå och det är om han väljer att prioritera bort pengarna för sin utveckling och att han faktiskt vill vara i Luleå och försöka vinna SM-guld. Rajala har potentialen och för rätt peng vore det efterblivet att inte vilja ha honom. Jag tror dock att den där "rätt peng" delen kan bli svår att lösa, men framtiden får avgöra.

Precis, tror att han kan göra en "klasen" år två ... sen måste vi ställa oss frågan vilka kan vi värva istället ? en hög med allsvenska spelare eller finns det någon riktigt vass att tillgå ? för omark och klasen är bara rena önskedrömmar, en fantasi som inte slår in.

Vad exakt tycker du Rajala tillfört den här säsongen som varit avgörande för Luleå att lyfta sig ett snäpp extra? som den mest välbetalde spelaren skall göra.

därför skriver jag år två .... vem vill du ersätta honom med ? vilka är tillgängliga ? och om nu Rajala vill stanna som det står i tidningarna så varför tror du att han kommer att bli sämre ?

Tror faktiskt att han kommer att lyfta sig enormt till nästa säsong när han nu har blivit varm i kläderna.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Ivanhoe ons 13 apr 2016, 16:16

Pajala = (R)ajala?

Wink

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Pajala ons 13 apr 2016, 16:20

Ivanhoe skrev:Pajala = (R)ajala?

Wink

ha ha ha, nice ... jag skulle inte tacka nej till hans lön fast han halverade den Laughing
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av delphi ons 13 apr 2016, 16:22

Ivanhoe skrev:Om vi ska värva mjuka gosiga spelare till nästa säsong.  Då har jag här en passande lekkamrat till Rajala.

"Lika barn leka bäst"?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2714

Haha, satte kaffet i halsen! bounce
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu ons 13 apr 2016, 17:46

Alltså hur i helskotta skulle det kännas om Rajala tar en topplats i laget nästa säsong också? Nej han kommer självklart att försvinna.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad ons 13 apr 2016, 18:00

Vi pratar om han som blev tvåa i vår poängliga.
Han platsar i alla shl lag. Det hela är en lönefråga och om Toni vill utvecklas som hockeyspelare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu ons 13 apr 2016, 18:07

Puckad skrev:Vi pratar om han som blev tvåa i vår poängliga.
Han platsar i alla shl lag. Det hela är en lönefråga och om Toni vill utvecklas som hockeyspelare.

Undvek nästan alla närkamper och klev aldrig fram när han behövdes så NEJ TACK. Sedan kom han på en 32:a plats i poängligan och troligtvis betydligt högre i lönelistan så NEJ TACK.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville ons 13 apr 2016, 18:12

Puckad skrev:Vi pratar om han som blev tvåa i vår poängliga.
Han platsar i alla shl lag. Det hela är en lönefråga och om Toni vill utvecklas som hockeyspelare.
+1.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar ons 13 apr 2016, 18:17

Puckad skrev:Vi pratar om han som blev tvåa i vår poängliga.
Han platsar i alla shl lag. Det hela är en lönefråga och om Toni vill utvecklas som hockeyspelare.
Då får gärna alla shl lag slåss om hans signatur då. Att han blev tvåa i poängligan är egalt, vars var han då det spelades slutspel??
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tony Moore ons 13 apr 2016, 18:26

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Davidoff ons 13 apr 2016, 18:34

Behåll men till lägre peng, potentialen finns och bra mycket mer därtill.. Att vi lät honom harva på med massa brunkare halva säsongen som finnen åker åttor runt gör det ju ännu svårare för honom att prestera max, när han alltför ofta va ljusår före sina medspelare i anfallszon och utan backup. Sen att han inte levererade i slutspel visst det är en besvikelse, men utan hans förbannade jävla poäng i grundserien hade vi aldrig varit där vi var.. Är ju inte direkt så att någon i detta lag gjort något vidare intryck förutom Lassi, det kan vi helt och hållet klandra våran obefintliga spelidé och borttappade grundspel för.


Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r tor 14 apr 2016, 08:29

Känns som att Osten inte är lika villig som Rajala Smile
– Jag vill stå för vad jag själv säger och inte vad någon annan har sagt. I den här branschen kan det också vara intressant för någon att få så många som möjligt intresserade
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken tor 14 apr 2016, 09:34

ski3r skrev:Känns som att Osten inte är lika villig som Rajala Smile
– Jag vill stå för vad jag själv säger och inte vad någon annan har sagt. I den här branschen kan det också vara intressant för någon att få så många som möjligt intresserade

Hehe. Ja det är inte ofta man hör Osten vara så där "rak".
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kapten Haddock mån 18 apr 2016, 22:58

De är lite konstigt tyst om Rajala nu. Trodde faktiskt att han var en av de första som offentligt skulle tacka för sig.

Har svårt att tänka mig att han skulle dyka upp i vår trupp nästa säsong då killen har svårt att motivera lönen med prestationen i år samt att han sällan stannar längre än 1 år någonstans.

Hans marknadsvärde har väl inte påverkats positivt direkt efter denna säsong, så jag tror knappt att han dyker upp i SHL kommande sässe?

Jag skulle välkomna honom även nästa säsong om han sänker lönen avsevärt (men lär inte hända) eller att enheten kronor ändras till Baht på lönespecen.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot tis 19 apr 2016, 04:48

Han blir nog kvar, mest troligt får han löneförhöjning också av Osten.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville sön 01 maj 2016, 19:31

Kanske Osten funderar såhär.
"OK, vi pyntade 500?k/mån o han levererade för 250k (trots allt tvåa internt) Vi erbjuder nu honom chans till revansch för 250k/mån. Om han då levererar som vi trodde från början blir det alltså en nollsummeaffär." Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad sön 01 maj 2016, 20:03

Rajala får absolut plats i nästa års trupp.
Rajala behöver ta steget från talang till etablerad topp spelare och till rätt pris får han göra det hos oss.
Att vilja skicka av tvåan i poängligan har hela tiden känts som vanvett.
I skenet av vilka som lämnar och vilka som fyllt på, så är det ännu tydligare.
Frustrationen från förra året var till största delen knutna till ryktena om lönenivå.
Men lönen är relativt lätt att justera.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar sön 01 maj 2016, 20:30

Puckad skrev:Rajala får absolut plats i nästa års trupp.
Rajala behöver ta steget från talang till etablerad topp spelare och till rätt pris får han göra det hos oss.
Att vilja skicka av tvåan i poängligan har hela tiden känts som vanvett.
I skenet av vilka som lämnar och vilka som fyllt på, så är det ännu tydligare.
Frustrationen från förra året var till största delen knutna till ryktena om lönenivå.
Men lönen är relativt lätt att justera.

Hade han varit tvåa i shl:s poängliga , så , visst. Nu blev han tvåa internt där de mesta poängen "gick till spillo" d v s Luleå förlorade. När man satte spelet enklare så försvann Rajala, ordentligt. För att inte tala om slutspelet (vars han ens med). Det vill man inte ha av den mest välbetalde spelaren i föreningen. Tveksam om Rajala har ngt att tillföra i Luleå.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz sön 01 maj 2016, 20:35

Tycker det här är ett enastående exempel på när statistik inte ger en rättvis bild av prestation. Rajala har under majoriteten av alla matcher varit den sämst presterande spelaren i laget. Vidare försvinner han ytterligare i slutspel när spelet blir intensivare. Tror inte jag behöver skriva vad jag själv anser om en förlängning.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad sön 01 maj 2016, 21:04

Bamsefar skrev:
Hade han varit tvåa i shl:s poängliga , så , visst. Nu blev han tvåa internt där de mesta poängen "gick till spillo" d v s Luleå förlorade. När man satte spelet enklare så försvann Rajala, ordentligt. För att inte tala om slutspelet (vars han ens med). Det vill man inte ha av den mest välbetalde spelaren i föreningen. Tveksam om Rajala har ngt att tillföra i Luleå.
Jag ser det lite annorlunda.
"Gick till spillo" håller jag inte med om.
Helt rätt att han försvann i ABC hockeyn. Och det är väl stötestenen för mig; Det är en vass kniv, men inte mycket värd om den används fel. Det lastar jag dock inte Rajala för.
Slutspelet såg jag honom i, även om självförtroendet tärde på prestationen. Med skarpare knivar runt honom så har han haft flera assist. Och jag håller med om att han inte ska vara den mest välbetalde.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av pingu sön 01 maj 2016, 21:23

bearjew skrev:Tycker det här är ett enastående exempel på när statistik inte ger en rättvis bild av prestation. Rajala har under majoriteten av alla matcher varit den sämst presterande spelaren i laget. Vidare försvinner han ytterligare i slutspel när spelet blir intensivare. Tror inte jag behöver skriva vad jag själv anser om en förlängning.

Håller med till 100%! Rajala var helt klart bland dom sämsta i laget i flertalet av årets matcher! Sedan kom han på 32 plats i poängligan men hade mest troligt en lön för topp 5!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dustin sön 01 maj 2016, 21:39

Har en känsla av att Rajala kan komma att signas om Osten inte får napp på något bättre. Hoppas jag har fel.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Monco sön 01 maj 2016, 22:14

Rajala har en grym klubbteknik och spelförståelse när han får arbeta "ifred". Så fort det blir närkontakt så tappar han allt och om pucken ligger i hörnet och han kan ta den men en motståndare har chans att tackla honom så stannar han och motståndaren tar pucken först istället. Det går inte att spela hockey om man är rädd att få en tackling även om man inte är en fysisk spelare. Ibland måste man gå in i hetluften för att vinna puck och matcher. Tyvärr är det nog ett beteende som inte går att ändra på och jag tycker inte han är något för Luleå att spendera mer pengar på.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Nr10 mån 02 maj 2016, 22:47

Tycker Rajala absolut är värd att satsa på ett år till med en lägre lön och beroende på vilket spel man vill lira!
Innan Luleå gick över till "brunkarhockeyn" så snittade Rajala drygt 1 poäng per match. Han hade 17p på 20 matcher eller liknande om jag inte minns helt fel.
Så vill Luleå spela den moderna hockeyn tycker jag Toni Rajala är en utmärkt spelare att satsa på. Ska man spela dump and chase är det lika bra att lägga pengen på Petrell.

En hel Toni Rajala i form med ett modernt spelsystem ala SAIK och FHC kan vara bland det vackraste att titta på i SHL.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Jonken mån 02 maj 2016, 22:52

Nr10 skrev:En hel Toni Rajala i form med ett modernt spelsystem ala SAIK och FHC kan vara bland det vackraste att titta på i SHL.
Så är det. Och frågan om Rajala är värd det för oss -med tanke på vad vi har bakom bänken kommande säsong....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dustin mån 02 maj 2016, 23:14

Såg ni Rajalas agerande i slutspelet? Åkte runt och var rädd och visade noll vilja och inställning till att hjälpa laget att vinna. Om han så hade gjort 60poäng i grundserien så drog hans agerande i sluspelet ner laget mer än vad han bidrog till. Det värsta är att det säkert inte är en omöjlighet att Osten faktiskt förlänger med Rajala om han inte hittar något bättre, även om han inte lär vara ett första alternativ i dagsläget.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lulefan mån 02 maj 2016, 23:16

Määk skrev:Såg ni Rajalas agerande i slutspelet? Åkte runt och var rädd och visade noll vilja och inställning till att hjälpa laget att vinna. Om han så hade gjort 60poäng i grundserien så drog hans agerande i sluspelet ner laget mer än vad han bidrog till. Det värsta är att det säkert inte är en omöjlighet att Osten faktiskt förlänger med Rajala om han inte hittar något bättre, även om han inte lär vara ett första alternativ i dagsläget.

Må så vara, men du missade även de matcherna där han faktiskt jobbade hårt? Även om det inte gav mycket utdelning.
De matcher där Rajala var urkass i slutspelet kan jag inte påstå att övriga laget var så sjukt bra heller, lätt stirra sig blind på en spelare med hög lön som fått fel roll.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Mickeee mån 02 maj 2016, 23:17

Jonken skrev:
Nr10 skrev:En hel Toni Rajala i form med ett modernt spelsystem ala SAIK och FHC kan vara bland det vackraste att titta på i SHL.
Så är det. Och frågan om Rajala är värd det för oss -med tanke på vad vi har bakom bänken kommande säsong....

Vet faktiskt inte vad som är värst med ovanstående påståenden,  antingen att saik spelar vackert eller att luleå hockey ej är värda att ha toni rajala i laget ???!!
Osmakliga uttryck i båda fall och även direkt felaktiga
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dustin mån 02 maj 2016, 23:27

Jobbade hårt? Så fort det kom en motståndare i närheten slog han iväg pucken, undvek allt som har med närkamper att göra. Visst, han "jobbade hårt" en gång och back-checkade tillbaka en puck, men thats it. Man vinner inga pokaler med såna spelare i laget.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Jonken mån 02 maj 2016, 23:27

Mickeee skrev:Vet faktiskt inte vad som är värst med ovanstående påståenden,  antingen att saik spelar vackert eller att luleå hockey ej är värda att ha toni rajala i laget ???!!
Osmakliga uttryck i båda fall och även direkt felaktiga
Du har onekligen rätt: -Osmakligt värre.

Men samtidigt: OM Toni skulle välja att stanna för en lite lägre peng; borde ju anledningen vara bästa möjliga personliga utveckling i Luleå Hockey. Och med tanke på vad LHF stolt mönstrar upp bakom bänken nästa sässe: Finns det bättre alternativ för honom i SHL, SM-liiga -eller annanstans utomlands?  scratch
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Nr10 mån 02 maj 2016, 23:35

Visst Saik spelar fult, men att dom inte spelar en bra hockey som skulle passa Rajala kan ingen ta ifrån dom.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lulefan tis 03 maj 2016, 19:19

Määk skrev:Jobbade hårt? Så fort det kom en motståndare i närheten slog han iväg pucken, undvek allt som har med närkamper att göra. Visst, han "jobbade hårt" en gång och back-checkade tillbaka en puck, men thats it. Man vinner inga pokaler med såna spelare i laget.

Säger inte att han var bra i slutspelet men när man väl bestämt sig för att någon är fel så är det lätt att bara se fel och missa de saker de faktiskt gör bra.
Jag är helt övertygad om att Rajala hade varit bättre om vi inte bara hade kört dump & chase.

Sen är väl knappast många "lirare" kända för att vinna mycket närkamper.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar tis 03 maj 2016, 20:30

Lulefan skrev:
Määk skrev:Jobbade hårt? Så fort det kom en motståndare i närheten slog han iväg pucken, undvek allt som har med närkamper att göra. Visst, han "jobbade hårt" en gång och back-checkade tillbaka en puck, men thats it. Man vinner inga pokaler med såna spelare i laget.

Säger inte att han var bra i slutspelet men när man väl bestämt sig för att någon är fel så är det lätt att bara se fel och missa de saker de faktiskt gör bra.
Jag är helt övertygad om att Rajala hade varit bättre om vi inte bara hade kört dump & chase.

Sen är väl knappast många "lirare" kända för att vinna mycket närkamper.

Han var bättre när vi försökte spela "finlir". de första arton omgångarna, problemet var att Luleå förlorade i stort sett alla matcherna. När det blev "grovarbete" för att vända eländet så försvann Rajala. McFlickier anpassade sig och gjorde nytta, Rajala not so much.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Dustin tis 03 maj 2016, 20:38

Man kan vinna närkamper på många olika sätt. Handlar inte bara om att spela tufft och tacklas. Att inte ens kliva in i en närkamp av rädsla för att få en en tackling/bli skadad så sänder det väldigt dåliga signaler till resten av laget. Att slå iväg pucken så fort en motståndare närmar sig sänder väldigt dåliga signaler till resten av laget. Måste vara frustrerande att vara en spelare som offrar liv och lem för laget samtidigt som en annan är rädd för att bryta en nagel. Rajala är inget för en klubb som vill gå långt i ett slutspel.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 11 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet