Toni Rajala

+83
Hedanders
Maudio
Neurofunk20
Lulefan
MickkeJ
Mr Bister
Lajon
Number 69
delphi
Murveln
Ferros
Groggen79
Monco
Björnkäften
Chris Hendrix
GustenA
Kraftkung
Mange
Sundance Kid
icemask
Calle
farre
Niinimaa
MiCCe
#96
Sir Prozac
ezz
Molin86
Luleåfan
JohanO
hokkzorz
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Kato
Mickeee
Tigerman
NallePhu
GLHF
Homer96
Donowitz
MrA
Patrik82
amarule
Pajala
ski3r
Bamsefar
Qirren
JoakimJ
Old Brooklyn
Kocur
stormvägen
Snikne Ville
Davidoff
Puckad
Urken
Slapshot
Tackleberry
Dilox
Micke80
KaptenBlodskelett
nummer 17
Rikky
Dentos
pingu
Diktatorn
tibet
JuniorX
MrScout
Lars158
Erilk
Kagen
Tony Moore
NilsOskar
LHF96
FruktHamster
Pickadoll
Wolfhunter
LulefanGBG
Jonken
Rönken
Redbear
Kapten Haddock
Norlin
87 posters

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz lör 12 dec 2015, 20:16

Hoppas isf. på skada som läker fram till den 26 december.

Om inte 250 000 SEK netto (vilket ska vara hans lön) kan motivera honom gott nog, är det nog dags för nya äventyr. Extremt stor utgift för Luleå som skulle kunna gå till en injektion (backsidan?). Framförallt om Sweatt är tillbaka till årsskiftet.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör 12 dec 2015, 20:17

Att han inte var den starkaste i närkamperna var ganska välkänt. Men tycker han knappt tar sig till avslut längre, nyttjar ju knappast sin skridskoåkning till fullo just nu. Ska ju åtminstone kunna lura bort någon stor trög back eller en back som är felvänd.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av GLHF lör 12 dec 2015, 20:34

Han tog inte ETT rappt skär efter att han var ut i omklädningsrummet i andra. Är garanterat en skada. Frågan är väll varför han fortsatte i tredje öth?

Men karln verkar ju helt sakna finsk sisu. Tror inte jag sett han sticka in näsan i hetluften en enda gång hittills. Tycker det är tråkigt då man vet vilken potential han besitter.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Rönken lör 12 dec 2015, 20:39

GLHF skrev:Han tog inte ETT rappt skär efter att han var ut i omklädningsrummet i andra. Är garanterat en skada. Frågan är väll varför han fortsatte i tredje öth?

Men karln verkar ju helt sakna finsk sisu. Tror inte jag sett han sticka in näsan i hetluften en enda gång hittills. Tycker det är tråkigt då man vet vilken potential han besitter.

Jag tänkte mer sista veckorna eller så, knappt sett han ta en riktig åkning. Lite som med Sweatt, visst hade han bra åkning dom få matcher han var med i början av säsongen men var ingenting mot vad man förväntade sig. Får lite samma vibbar med Rajala nu nästan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 lör 12 dec 2015, 20:59

Borde finnas ngn klubb som vill ta hans kontrakt! Jag stör mig något fruktansvärt på honom. Så jävla mjuk och rädd! Att han skjuter bra och enligt ryktet är snabb räcker inte. Att han dessutom tjänar så inni helvete med pengar gör inte saken bättre!

Tror inte jocke skulle uttalat sig som han gjorde inför match om han visste att någon skada eller känning spökar hos honom, uppenbart missnöjd. Tror inte han FÅR bänka honom för osten!
Men sanningen att säga platsar han tamejfan inte när vi har full trupp som han spelar!


Senast ändrad av Patrik82 den lör 12 dec 2015, 21:00, ändrad totalt 1 gång
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Urken lör 12 dec 2015, 21:00

Om han satt någon av alla sina chanser han får när han skrinnar upp efter långsidan, och sedan avfyrar ett skott i rundeln, så hade jag varit glad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Homer96 lör 12 dec 2015, 21:02

Patrik82 skrev:Borde finnas ngn klubb som vill ta hans kontrakt! Jag stör mig något fruktansvärt på honom. Så jävla mjuk och rädd! Att han skjuter bra och enligt ryktet är snabb räcker inte. Att han dessutom tjänar så inni helvete med pengar gör inte saken bättre!

Tror inte jocke skulle uttalat sig som han gjorde inför match om han visste att någon skada eller känning spökar hos honom, uppenbart missnöjd. Tror inte han FÅR bänka honom för osten!
Men sanningen att säga platsar han tamejfan inte när vi har full trupp som han spelar!

Jag hoppas att Osten INTE har nåt att säga till om när det gäller lagutagningar.
Det ska Jocke och Skuggan/Burra sköta
Homer96
Homer96

Antal inlägg : 349
Join date : 12-02-03
Ort : Mölndal

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 lör 12 dec 2015, 21:03

Homer96 skrev:
Patrik82 skrev:Borde finnas ngn klubb som vill ta hans kontrakt! Jag stör mig något fruktansvärt på honom. Så jävla mjuk och rädd! Att han skjuter bra och enligt ryktet är snabb räcker inte. Att han dessutom tjänar så inni helvete med pengar gör inte saken bättre!

Tror inte jocke skulle uttalat sig som han gjorde inför match om han visste att någon skada eller känning spökar hos honom, uppenbart missnöjd. Tror inte han FÅR bänka honom för osten!
Men sanningen att säga platsar han tamejfan inte när vi har full trupp som han spelar!

Jag hoppas att Osten INTE har nåt att säga till om när det gäller lagutagningar.
Det ska Jocke och Skuggan/Burra sköta


Hoppas kan man ! Men det är en stor investering
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu lör 12 dec 2015, 21:27

Rajala är lite osynlig men jag tror att det är ngt som stör han som du säger Homer kan det vara en skada som stär han men inte vill sätta sig på läktaren och rehab för läka skadan, Tror vi får se en annan Rajala efter uppehållet då han får den vila han behöver för att läka skadan om han nu har den!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar lör 12 dec 2015, 22:17

Nä Rajala har inte alls varit den spelaren jag trodde vi värvade för väldigt mycket pengar, inte alls. Men trycker han in sista målet i sjunde matchen i LeMat-finalen, då skall jag tacka han för säsongen o önska han lycka till i sitt nästa lag.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu lör 12 dec 2015, 22:27

Bamsefar skrev:Nä Rajala har inte alls varit den spelaren jag trodde vi värvade för väldigt mycket pengar, inte alls. Men trycker han in sista målet i sjunde matchen i LeMat-finalen, då skall jag tacka han för säsongen o önska han lycka till i sitt nästa lag.
Han utgick tydligen i 2:a med kom tebax i 3:e så ngn skada har han det ser man ärligt sagt på isen, Så jag tror att rehab och vila behövs för Rajala sedan så är han i gott slag ånyo!
Man ska ha i åtanke att spela med ngn form av skada som hämmar han är inte bra!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur lör 12 dec 2015, 22:28

Homer96 skrev:
Patrik82 skrev:Borde finnas ngn klubb som vill ta hans kontrakt! Jag stör mig något fruktansvärt på honom. Så jävla mjuk och rädd! Att han skjuter bra och enligt ryktet är snabb räcker inte. Att han dessutom tjänar så inni helvete med pengar gör inte saken bättre!

Tror inte jocke skulle uttalat sig som han gjorde inför match om han visste att någon skada eller känning spökar hos honom, uppenbart missnöjd. Tror inte han FÅR bänka honom för osten!
Men sanningen att säga platsar han tamejfan inte när vi har full trupp som han spelar!

Jag hoppas att Osten INTE har nåt att säga till om när det gäller lagutagningar.
Det ska Jocke och Skuggan/Burra sköta

Vad sa Fagervall??

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Diktatorn lör 12 dec 2015, 22:47

Någonstans vill jag också tänka att snubben "bara" är 24 år gammal med hela karriären framför sig. Även om han tjänar som en gris är han fortfarande mer en talang än en stjärna enligt mig.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Tigerman lör 12 dec 2015, 23:23

Diktatorn skrev:Någonstans vill jag också tänka att snubben "bara" är 24 år gammal med hela karriären framför sig. Även om han tjänar som en gris är han fortfarande mer en talang än en stjärna enligt mig.
Men det spel han visar upp är då inte i närheten av vad som krävs för att ta sig till NHL, om det nu är det han hade tänkt sig.
Det lustiga är dock att Rajala var en av våra bästa i början, medan laget spelade uselt, jag minns någon hemmamatch i höstas där jag satt och önskade 12 st Rajala i uppställningen, han var helt fantastisk då medan de andra i laget sög. Men hans produktion och intensitet upphörde i princip samtidigt som vi vände trenden. Kan mycket väl vara så att det ligger någon skada bakom.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur sön 13 dec 2015, 00:30

Ja....man tappar inte speeden sådär utan att det är nåt som spökar i kroppen. Eftersom han ändå spelar kan man såklart spekulera kring problemet; nåt som inte förvärras av att spela.

Min gissning är antingen en ömmande ljumske som inte riktigt vill ge med sig  (jag har haft det problemet själv) eller så någon form av ryggproblem och då troligast i ländryggen och någon muskel som vill på krampa eller bara är allmänt stel och hämmar han lite...ett sånt problem kan hänga med ett tag och vara knepigt att bli av med eftersom orsaken kan vara svår att utröna för medicinarna. Oftast brukar man aldrig hitta nåt utan det försvinner av sig själv till slut.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Mickeee sön 13 dec 2015, 00:33

jag tror nånstans att problemet sitter i knoppen
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu sön 13 dec 2015, 13:09

Fick höra ett rykte av en att det ska vara ljumskarna som spökar hos Rajala tydligen och han kan inte gå för fullt som han själv vill!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Davidoff sön 13 dec 2015, 13:14

Snart har vi ju haft halva truppen ljumskskadad vad fan kan det bero på? Kör dom för tungt och hårt med grabbarna?

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Norlin sön 13 dec 2015, 13:26

Davidoff skrev:Snart har vi ju haft halva truppen ljumskskadad vad fan kan det bero på? Kör dom för tungt och hårt med grabbarna?

Som en tuff tornedaling tänker Fagervall att stretching är för mjuka pojkar som spelar fjollboll.
Hårda grappar stretchar inte.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur sön 13 dec 2015, 14:39

Davidoff skrev:Snart har vi ju haft halva truppen ljumskskadad vad fan kan det bero på? Kör dom för tungt och hårt med grabbarna?

Inte för hårt...snarare att man kör fel i så fall...det är iaf min gissning.
Likväl som man verkar göra fel med understödsträningen för målvakterna.

Fystränaren har ju gett luft åt en del konstiga teorier om att man inte ska dricka mjölk som vuxen eftersom det "slemmar och kloggar igen" systemet och att spelarna inte ska äta tex bananer eller mackor efter matchen utan dricka köttbuljong. Fystränaren har ju gått nån sorts skola med lite egna ideer...som en del andra fnyser åt. Saiks fystränare har gjort sig lustig över detta bland annat så man undrar juh. Man får iaf lite konstiga vibbar av sånt som är lite udda och inte följer gängse normer.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kato sön 13 dec 2015, 16:17

Jo, när det gäller det där med allehanda kostrabiater så finns det ju extremt sällan någon vetenskaplighet bakom. Det mesta verkar gå ut på att skriva med störst superlativ och sen förneka kritiskt tänkande.

Kato

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-01-21
Ort : Götalaborg

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 sön 13 dec 2015, 16:20

Jag har varit på tränarutbildning där Luleås fystränare varit instruktör gällande kost. Han har egna idéer, bra eller dåligt är svårt att veta men jag kan tycka att han var extrem. Och egna idéer kan ju vara stora chansningar.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz sön 13 dec 2015, 16:57

Tror man ska försöka skilja på kosten och den fysiska träningen. Känns som helt skilda saker. Allt jag hört är goda reaktioner kring Petters kostupplägg.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur sön 13 dec 2015, 17:00

Ja exakt! Man blir alltid lite fundersam när någon har udda ideer och verkar "rabiat". Extremt sällan dom har rätt och alla andra fel....snarare brukar de extrema tystna allt eftersom när folk märker att det inte fungerar eller rentav ger negativa effekter. Man ska såklart aldrig säga aldrig....men jag drar då öronen åt mig när han står för så udda ideer samt att Stefan Thomson gjort sig lite rolig över Luleås fystränare...för Stefan är erkänt skicklig och framgångsrik. Nåja den som lever får se

Ja sant...skillnad på kost och träning!

Hm klart spelarna är positiva till kosten....det hör liksom till...på samma sätt som alla spelare säger varje säsong att dom tränat hårdare än nånsin i laget på försäsongen. Så spelarnas positiva (iaf utåt sett) attityd till kosten säger nada om huruvida den är bra eller ej. Vore den så jäkla bra skulle väl typ alla lag köra så...för det är inget hemligt.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Old Brooklyn sön 13 dec 2015, 19:06

Personligen tror jag det finns många vinster att göra med en större medvetenhet och en djupare kunksap om kost. Framförallt inom lagidrotter.

Med det sagt så tror jag knappast att Rajalas underpresterande har att göra med huruvida han dricker köttbuljong, mjölk eller nektar bestående av kolibripungsvett som samlas in under solförmörkelser av blinda munkar i Bhutan.

Skada? Kanske. Inställning? Kanske. Kanske en blandning.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur sön 13 dec 2015, 20:44

Hehehe! Säkert en jävligt dyr nektar om inte annat!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av kokostrollet sön 13 dec 2015, 22:39

Old Brooklyn skrev:Personligen tror jag det finns många vinster att göra med en större medvetenhet och en djupare kunksap om kost. Framförallt inom lagidrotter.

Tveklöst. Och har de inte fattat de än (vilket jag starkt tvivlar på, ta Olle som ett konkret exempel), så skulle jag bli sjukt förvånad. Alla som tränar seriöst vet rimligtvis att kost och sömn och hur man lägger upp det är minst lika viktigt som träningen i sig.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Qirren sön 13 dec 2015, 23:43

Ja det får man väl hoppas att elitspelare som tjänar flera hundra tusen kronor i månaden har fått lära sig hur man sköter kosten rätt.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Mickeee mån 14 dec 2015, 00:35

kokostrollet skrev:
Old Brooklyn skrev:Personligen tror jag det finns många vinster att göra med en större medvetenhet och en djupare kunksap om kost. Framförallt inom lagidrotter.  

Tveklöst. Och har de inte fattat de än (vilket jag starkt tvivlar på, ta Olle som ett konkret exempel), så skulle jag bli sjukt förvånad. Alla som tränar seriöst vet rimligtvis att kost och sömn och hur man lägger upp det är minst lika viktigt som träningen i sig.

beror väl på vilka sporter man utövar också.. skidor, rena uthållningsporter mm så måste man nog ha stenkoll.. men kollar man diverse dokumentärer med nhlspelarna så är bira och hamburgare på deras matsedel regelbundet och då är dem ändå bäst i världen på sin sport. Så tror knappast rajala blir en sämre hockeyspelare om han avslutar varje kväll med en öl i saunan.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 14 dec 2015, 09:41

Kocur skrev:
Davidoff skrev:Snart har vi ju haft halva truppen ljumskskadad vad fan kan det bero på? Kör dom för tungt och hårt med grabbarna?

Inte för hårt...snarare att man kör fel i så fall...det är iaf min gissning.
Likväl som man verkar göra fel med understödsträningen för målvakterna.

Fystränaren har ju gett luft åt en del konstiga teorier om att man inte ska dricka mjölk som vuxen eftersom det "slemmar och kloggar igen" systemet och att spelarna inte ska äta tex bananer eller mackor efter matchen utan dricka köttbuljong. Fystränaren har ju gått nån sorts skola med lite egna ideer...som en del andra fnyser åt. Saiks fystränare har gjort sig lustig över detta bland annat så man undrar juh. Man får iaf lite konstiga vibbar av sånt som är lite udda och inte följer gängse normer.

Såg en intressant sak på tv för någon vecka sedan då man på lab försökte lista ut om en atlet från gamla grekland (alltså flera hundra år före våran tidräkning) genom att mäta benstomme skulle kunna mäta sig med dagens atleter och resultat var chockande då atleten från forntiden faktiskt var minst lika bra tränad och ibland t.o.m bättre än dagens atleter.
Nu var det i.o.f.s inte Usain Bolt man jämförde med men ändå..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kapten Haddock mån 14 dec 2015, 14:23

kokostrollet skrev:
Old Brooklyn skrev:Personligen tror jag det finns många vinster att göra med en större medvetenhet och en djupare kunksap om kost. Framförallt inom lagidrotter.  

Tveklöst. Och har de inte fattat de än (vilket jag starkt tvivlar på, ta Olle som ett konkret exempel), så skulle jag bli sjukt förvånad. Alla som tränar seriöst vet rimligtvis att kost och sömn och hur man lägger upp det är minst lika viktigt som träningen i sig.

Visst är de så Kokostrollet!

Kommer inte gå nå djupare, men utan återhämtning (bra kost & vila) så är mycket (hårt sagt) av din fysika träning bortkastad.

Att olika människor svarar olika på träning och kost vet väl de flesta, men skulle de hänga på att kosthållningen i A-laget så har vi två olika kostprogram till spelarna i dagens trupp. Dynamit till Fabbe/Foppa och barksoppa till Harju/Rajala.

Jag tror då att i Rajalas fall sitter i kropp eller knopp. Tycker de är enorm skillnad på de jag sett tidigare och de Toni leverar nu, så nått galet måste de ju vara?!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur mån 14 dec 2015, 15:02

Lasse Proppmätt skrev:
Kocur skrev:
Davidoff skrev:Snart har vi ju haft halva truppen ljumskskadad vad fan kan det bero på? Kör dom för tungt och hårt med grabbarna?

Inte för hårt...snarare att man kör fel i så fall...det är iaf min gissning.
Likväl som man verkar göra fel med understödsträningen för målvakterna.

Fystränaren har ju gett luft åt en del konstiga teorier om att man inte ska dricka mjölk som vuxen eftersom det "slemmar och kloggar igen" systemet och att spelarna inte ska äta tex bananer eller mackor efter matchen utan dricka köttbuljong. Fystränaren har ju gått nån sorts skola med lite egna ideer...som en del andra fnyser åt. Saiks fystränare har gjort sig lustig över detta bland annat så man undrar juh. Man får iaf lite konstiga vibbar av sånt som är lite udda och inte följer gängse normer.

Såg en intressant sak på tv för någon vecka sedan då man på lab försökte lista ut om en atlet från gamla grekland (alltså flera hundra år före våran tidräkning) genom att mäta benstomme skulle kunna mäta sig med dagens atleter och resultat var chockande då atleten från forntiden faktiskt var minst lika bra tränad och ibland t.o.m bättre än dagens atleter.
Nu var det i.o.f.s inte Usain Bolt man jämförde med men ändå..

Det har ju visats att tex testosteronhalten i män har sjunkit sista 50 åren typ pga miljögifter och andra ämnen. Så alla idrottare förr i tiden har ju varit dopade relativt nuvarande män hehe. Så det påverkar garanterat! Minskningen av testosteronhalten har varit ännu större om man ser till sista 50 000 åren när vi övergick till att bli bönder istället för jägare. Minskningen fortgår dessutom så om ytterligare några generationer är vi alla plysch-män

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot mån 14 dec 2015, 16:23

Intressant utveckling av tråden...:-)

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Puckad mån 14 dec 2015, 21:57

Även min testosteronhalt har sjunkit senaste decennierna ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kocur mån 14 dec 2015, 22:32

Puckad skrev:Även min testosteronhalt har sjunkit senaste decennierna ...

Det beror på att du är gammal Smile

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av hokkzorz tis 15 dec 2015, 07:40

Det får bli en ny initieringsrit för alla nya LHF spelare, vi sätter ut dom på kalfjället i ett höftskynke och med ett spjut. Vi härdar dom som i filmen 300 Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar lör 26 dec 2015, 21:21

Kanske dags att checka av marknaden, se om ngt lag är intresserad. Kanske ett rakt byte mot ngn ordentlig tvåvägscenter?

Är det nu som några hävdar att han spelar skadad och inte kan göra sig själv rättvisa, vilket är mycket möjligt, så kanske man det är dags att satsa på rehab fullt ut med vila. Visserligen är han förmodligen den dyraste spelare Luleå haft och man vill ha han på isen för den sakens skull men om han inte fungerar så är det hursomhelst bortkastade pengar.
Just nu känns Rajala som en Jesse Ninnimäki de luxe: Kvaliteterna finns där men syns aldrig på isen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av nummer 17 lör 26 dec 2015, 21:35

Ingen är intresserade av att ta över Rajalas kontrakt, kan man utgå från. Taskig form, taskig inställning, ingen produktion senaste månaden. Och småskadad.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av JohanO lör 26 dec 2015, 21:42

Bamsefar skrev:Kanske dags att checka av marknaden, se om ngt lag är intresserad. Kanske ett rakt byte mot ngn ordentlig tvåvägscenter?

Är det nu som några hävdar att han spelar skadad och inte kan göra sig själv rättvisa, vilket är mycket möjligt, så kanske man det är dags att satsa på rehab fullt ut med vila. Visserligen är han förmodligen den dyraste spelare Luleå haft och man vill ha han på isen för den sakens skull men om han inte fungerar så är det hursomhelst bortkastade pengar.
Just nu känns Rajala som en Jesse Ninnimäki de luxe: Kvaliteterna finns där men syns aldrig på isen.

Sober analys. Med tanke på att man har varit bra på att lyfta spelare som haft känningar av planen hittills under säsongen så känns det helt osannolikt att Rajala skulle åka runt med en skada. Nä, pöjken är antagligen frisk som en nötkärna och är inte bättre än så här så länge han är en del i Luleå Hockey aktuella spelmiljö.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot lör 26 dec 2015, 22:18

Byt han mot Klasen rakt av.....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av NallePhu lör 26 dec 2015, 22:26

Nu får ni lugna ned er en aning tänk till om han är skadad och går på sprutor (förmodligen) så hämmas kvalitén på avslut etc etc, Så JA vila & rehab skulle Rajala må gott av själv för man ser det är ngt som hämmar han som sjutton i avslut & åkningen tydligast då han skulle åka i kapp pucken och förbi FBK spelaren var det seeegt som sjutton det var inte klippet under buggarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 lör 26 dec 2015, 22:27

Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville lör 26 dec 2015, 22:29

Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av ski3r lör 26 dec 2015, 22:37

Snikne Ville skrev:
Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
I detta fall ger jag blanka fan i poängen, Klasen visade en helt annan attityd. Rajala verkat köra sitt egna lilla race.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Snikne Ville lör 26 dec 2015, 22:43

ski3r skrev:
Snikne Ville skrev:
Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
I detta fall ger jag blanka fan i poängen, Klasen visade en helt annan attityd. Rajala verkat köra sitt egna lilla race.
Du tänker på att Klasen slog medspelare med klubban i båset under match?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Slapshot lör 26 dec 2015, 22:47

Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Snikne Ville skrev:
Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
I detta fall ger jag blanka fan i poängen, Klasen visade en helt annan attityd. Rajala verkat köra sitt egna lilla race.
Du tänker på att Klasen slog medspelare med klubban i båset under match?


Klasen har vinnarskalle. Det har inte finnen. Det är mer än poängen som räknas i slutändan.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Patrik82 lör 26 dec 2015, 22:49

Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Snikne Ville skrev:
Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
I detta fall ger jag blanka fan i poängen, Klasen visade en helt annan attityd. Rajala verkat köra sitt egna lilla race.
Du tänker på att Klasen slog medspelare med klubban i båset under match?

Haha! ja men vafan , då visar man ju att man bryr sig om något iaf!!!

Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Bamsefar lör 26 dec 2015, 22:54

Snikne Ville skrev:
Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
absolut, och det var varken Klasen eller Luleå nöjda med, liksom vi absolut inte kan vara nöjda med den likgiltighet Rajala agerar på isen med.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Kapten Haddock sön 27 dec 2015, 12:02

Patrik82 skrev:
Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:
Snikne Ville skrev:
Patrik82 skrev:
Slapshot skrev:Byt han mot Klasen rakt av.....


Ja herrejävlar! tänk om det erbjudandet låg på bordet!
Reality check. Rajala håller högre poängsnitt än vad Klasen hade sin första sässe i Luleå. Boom!
I detta fall ger jag blanka fan i poängen, Klasen visade en helt annan attityd. Rajala verkat köra sitt egna lilla race.
Du tänker på att Klasen slog medspelare med klubban i båset under match?

Haha! ja men vafan , då visar man ju att man bryr sig om något iaf!!!


Toni var ju en av dom som man hade höga förväntningar på efter SSen och var en av anledningarna att man blev som ett barn som väntar på Julafton när han verkligen blev klar.

Visst får stjärnspelare väldigt höga krav på sig och man vill att dom ska leverera hela tiden, men som de är nu så har han både aggerat och levererat hockey klart under mina förväntningar!

En stjärna kan leverera en jvl massa hockey utan att göra poäng under perioder, men de tycker ja inte killen gör. Vet inte om han inte vågar gå in i situationer p.g.a. skada eller om de är nått annat? Nått fel är de!
Jag tycker han är hästlängder ifrån en Klasen och då menar jag även under Klasens tunga perioder!
Klasen var även en pådrivare och blev vansinnig när han själv eller hans medspelare inte levererade.

Jag hoppas att Toni är skadad och har spelat så under ett tag även om de är vansinnigt att spela en skadad spelare! Då finns de ju i alla fall förhoppningar om han ska börja leverera hockey framöver.

Att ha en spelare som kostar 300.000 < /månad och inte levererar bra känns väl inte helt kanon. Vi borde kunna få någon som VILL leverera för de!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Donowitz sön 27 dec 2015, 13:29

Det handlar om 650 000 kr inkl. sociala avgifter som Rajala kostar i månaden. Om man ska gå efter det som skrivits i tidningarna.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Toni Rajala - Sida 3 Empty Sv: Toni Rajala

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet