Jonas Rönnqvist

+84
wilmus2007
ski3r
Erilk
Sundance Kid
Groggen79
Lasse Proppmätt
Dentos
Luleåfan
JoakimJ
GustenA
Davidoff
Kocur
Ivanhoe
hokkzorz
FirstSting
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
johan74
LHF96
KaptenBlodskelett
Högljudd
Micke80
Hentos_Bror
jimpa99
ezz
Donten_
Myrman
MickkeJ
BodenSwe
Nallen
kamelbullen
Admin
kniba
Helge
Lulefan
storstruten
JohanO
Sir Prozac
Donowitz
MrA
LuleåWinston
Daddeh4724
farre
PM
Pajala
knutten
Kagen
Kallepedal
Dilox
Mickeee
NallePhu
Ingemar
Old Brooklyn
Norlin
kjell
icemask
Lars158
Jompen
Zeth
Rönken
Slapshot
stormvägen
Lajon
amarule
pingu
Bilderberg
JahNT
FruktHamster
Urken
Bamsefar
Tony Moore
Snikne Ville
Redbear
Mange
LulefanGBG
Jonken
Beast.
Salle
Zeb Macahan
Pickadoll
Johan__
Allan West
88 posters

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken lör 12 mar 2016, 12:09

Jonken skrev:Hur man än vrider och vänder på det:

Det är egentligen HELT befängt att Jonas Rönnqvist idag inte har en betydande sportlig roll i Luleå Hockey idag.

Kan inte gärna tvinga honom att jobba direkt?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av icemask lör 12 mar 2016, 12:36

Tror att Rönken anar att Saiks storhetstid är på väg utför och det är rätt tid att komma in i Luleås organisation och bygga långsiktigt för att ta över tronen i SHL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av NallePhu lör 12 mar 2016, 13:15

icemask skrev:Tror att Rönken anar att Saiks storhetstid är på väg utför och det är rätt tid att komma in i Luleås organisation och bygga långsiktigt för att ta över tronen i SHL !
Det är lite som när MoDo hade sin tid på toppen och sina juniorer som slog igenom det förrådet töms också då måste SAIK ut på marknaden mer aktivt och kanske chansa mer, Så i den spekulationen kan jag bara instämma och hålla med!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Mr Bister lör 12 mar 2016, 14:46

Problemet är att SAIK fortfarande har juniorer som är betydligt bättre än de flesta andra lag i SHL, man har en spelide i hela föreningen som gör att när juniorer ska uppåt så är man redan säker på spelsystemet.
Titta på matcherna mellan LHF och SAIK J-20 där kommer SAIK ut med samma snabba skridskor och hårda passningar som A-laget, medan LHF spelar nån sorts juniorhockey som inte håller i A- laget

Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Jonken lör 12 mar 2016, 17:54

Rönken skrev:
Kan inte gärna tvinga honom att jobba direkt?
Tyvärr tror inte det så länge Osten har en hel del att säga till om i Luleå Hockey...
Men någonstans MÅSTE ju även Osten verkligen INSE fakta: En av Sveriges mest erkänt duktigaste tränare/ledare eventuellt finns tillgänglig för Luleå Hockey. Det är ren tjänstefel att låta "personligt/privat käbbel" vara hindret till Luleå Hockeys bästa. Om inte Lars Bergström offentligt kan/vill gå ut och övertyga allmänheten varför Rönken inte är en ledare för Luleå Hockey; kommer detta bara att addera till att fler och fler inte längre har förtroende för honom framöver.

- Luleå Hockey är större än Lars "Osten" Bergström.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Jonken lör 12 mar 2016, 18:06

Med Jonas Rönnqvist handlar en eventuell återkomst i LHF om:

- Klubbhjärta.
- Längtan att vinna i Luleå Hockey.
- Att förädla och bygga en framgångsrik/solid grund åt Luleå Hockey.
- Bidra med ett ledarskap som gör individuella spelare bättre i föreningen.

Det är absolut inte pengarna, (För det har redan Jonas). Hur många andra topptränare som LHF kan förhandla med; kan matcha bara detta...?

Luleå Hockey vill köra långsiktighet: Fine! Ta in Rönken -och ge honom arbetsro att göra Luleå Hockey till föreningen vi alla vill att den skall vara!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Micke80 sön 13 mar 2016, 05:44

Jonken skrev:
Rönken skrev:
Kan inte gärna tvinga honom att jobba direkt?
Tyvärr tror inte det så länge Osten har en hel del att säga till om i Luleå Hockey...
Men någonstans MÅSTE ju även Osten verkligen INSE fakta: En av Sveriges mest erkänt duktigaste tränare/ledare eventuellt finns tillgänglig för Luleå Hockey. Det är ren tjänstefel att låta "personligt/privat käbbel" vara hindret till Luleå Hockeys bästa. Om inte Lars Bergström offentligt kan/vill gå ut och övertyga allmänheten varför Rönken inte är en ledare för Luleå Hockey; kommer detta bara att addera till att fler och fler inte längre har förtroende för honom framöver.

- Luleå Hockey är större än Lars "Osten" Bergström.

Tror inte det handlar så mycket Ostens vilja utan mer om Rönkens vilja. Han har ju om och om igen varit övertydlig med att han inte har drivet nog att köra på elitnivå och att det för hans del räcker gott med leklandet och att träna -04:ornan.
Den dagen han vill vara med i leken igen hoppas jag man sätter sig ner och tittar på vilken post han ska ha för att hjälpa oss så bra som möjligt och sen kör på.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av nummer 17 sön 13 mar 2016, 13:58

Precis!! Rönken är inte tillräckligt sugen för att gå in till 100% vilket är ett måste som idrottsledare. Vi får helt enkelt vänta tills Rönken verkligen vill!! Många andra jobb kan man fixa på halvfart men ett jobb som handlar om att motivera andra att ge 100-110% måste man själv vara fullt ut motiverad, annars blir det pannkaka.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Jonken sön 13 mar 2016, 19:25

Helt rätt. Rönken måste själv känna att han brinner igen innan det kan bli något. Av indikationerna att bedöma; börjar väl Jonas själv sakta men säkert känna att suget är på väg tillbaka.....

- Men det skall vara bergsäkert 110% låga först. Hjärtat har han redan.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av NallePhu sön 13 mar 2016, 19:48

Vara sportchef är du i skottgluggen HELA tiden och tror att Rönken inte är riktigt på hugget för det ännu, MEN det kommer komma var så säkra på den frågan det är väl bara när det blir att kliva in i en roll inom Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av ski3r tor 15 dec 2016, 07:11

"Som jag sagt förr är Luleå Hockey den enda klubb jag kan tänka mig att arbeta för i Sverige", säger Jonas Rönnqvist
GM eller ej, men det känns skönt att det fortfarande finns personer med klubbhjärta.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Puckad tor 15 dec 2016, 07:58

Det känns klart. Det kändes som han flaggade för det i en intervju i någon av lokalblaskorna där han sa något i stil med:
"Börjar känna suget" .
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av RogerC tor 15 dec 2016, 13:05

Om Rönnqvist är 100% laddad för detta utsatta jobb är det inget snack om saken, då är han bästa lösningen, men jag tror inte han tar det. Per Kenttä känns som en intressant ersättare.

RogerC

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-20

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Urken ons 27 mar 2019, 19:04

Hänvisar till detta inlägg:

Roligt att Jonas tror på Luleå Hockey i år.

För mig är det framför allt roligt att se hur han står på sig rörande att bli tränare igen. Jag uppskattar personer som vågar säga nej ibland, som inte faller för press utifrån. Känner han sig inte redo, förstår och respekterar jag det fullt ut.

Med det sagt, hoppas jag att få återse allas vår Rönken som tränare i SHL igen. Hade varit roligt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av NallePhu ons 27 mar 2019, 19:07

Urken skrev:Hänvisar till detta inlägg:

Roligt att Jonas tror på Luleå Hockey i år.

För mig är det framför allt roligt att se hur han står på sig rörande att bli tränare igen. Jag uppskattar personer som vågar säga nej ibland, som inte faller för press utifrån. Känner han sig inte redo, förstår och respekterar jag det fullt ut.

Med det sagt, hoppas jag att få återse allas vår Rönken som tränare i SHL igen. Hade varit roligt.
Känslan är att han kommer efterträda Bulan den dagen han vandrar vidare inom Luleå Hockey!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Urken ons 27 mar 2019, 19:09

NallePhu skrev:
Urken skrev:Hänvisar till detta inlägg:

Roligt att Jonas tror på Luleå Hockey i år.

För mig är det framför allt roligt att se hur han står på sig rörande att bli tränare igen. Jag uppskattar personer som vågar säga nej ibland, som inte faller för press utifrån. Känner han sig inte redo, förstår och respekterar jag det fullt ut.

Med det sagt, hoppas jag att få återse allas vår Rönken som tränare i SHL igen. Hade varit roligt.
Känslan är att han kommer efterträda Bulan den dagen han vandrar vidare inom Luleå Hockey!
Det är långt framåt i tiden, men roligt att han fortfarande brinner för hockeyn. Tråkigt att pressen sätter stopp för honom just nu. Hade varit roligt att se honom som tränare i något annat elitserielag, där han kunnat slipa på sina tränarstrategier inför ett återtåg i Luleå Hockey.

Lustigt hur vi sitter och pratar om en framtida tränare samtidigt som vi har Bulan i båset..  rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 10 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet