Jonas Rönnqvist

+84
wilmus2007
ski3r
Erilk
Sundance Kid
Groggen79
Lasse Proppmätt
Dentos
Luleåfan
JoakimJ
GustenA
Davidoff
Kocur
Ivanhoe
hokkzorz
FirstSting
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
johan74
LHF96
KaptenBlodskelett
Högljudd
Micke80
Hentos_Bror
jimpa99
ezz
Donten_
Myrman
MickkeJ
BodenSwe
Nallen
kamelbullen
Admin
kniba
Helge
Lulefan
storstruten
JohanO
Sir Prozac
Donowitz
MrA
LuleåWinston
Daddeh4724
farre
PM
Pajala
knutten
Kagen
Kallepedal
Dilox
Mickeee
NallePhu
Ingemar
Old Brooklyn
Norlin
kjell
icemask
Lars158
Jompen
Zeth
Rönken
Slapshot
stormvägen
Lajon
amarule
pingu
Bilderberg
JahNT
FruktHamster
Urken
Bamsefar
Tony Moore
Snikne Ville
Redbear
Mange
LulefanGBG
Jonken
Beast.
Salle
Zeb Macahan
Pickadoll
Johan__
Allan West
88 posters

Sida 4 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston fre 07 mar 2014, 19:54

Slapshot skrev:Tror det är en hel del prestige för Rönken. Han vägrar inse att han haft fel med kedjekonstellationer och fortsätter nöta på i hopp om förändring men ingenting händer...

Jag är nog beredd att hålla med. Och ju mer folk gnäller om att kedjorna behöver formeras om... desto mer kommer han nog hålla dem intakta.... enbart för att försöka bevisa att han hade rätt. Vad är Einstein sa?: "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Kan inte påpeka det nog. Jag är oerhört tacksam att Rönken och resten av tränarna kom till Luleå... de har gjort ett fantastiskt jobb med små medel. Men nu när vi har det bästa laget på pappret så verkar de ha kört fast. Sedan går det inte att förneka att om Rönken och CO lyckas vinna SM-guldet i vår så är han nog en av de bästa tränarna som Luleå någonsin haft.

Sedan har de senaste matcherna inte varit så farliga, snarare mer resultatet, effektiviteten och enskilda misstag i försvarszon faktiskt. Stundtals har Luleå spelat galet bra. Några minuter här och där har nog varit de bästa jag sett på hela säsongen under de senaste matcherna.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av JohanO fre 07 mar 2014, 20:19

LuleåWinston skrev:Stundtals har Luleå spelat galet bra. Några minuter här och där har nog varit de bästa jag sett på hela säsongen under de senaste matcherna.

Detta.

Visst känns det som att det gnisslar rätt ordentligt på sina håll i laget Luleå Hockey, men att vi har att göra med en total kollaps som vissa röster insinuerar, tycker jag är att ta i lite. 4 torskade matcher i rad. Ja, fyra matcher där vi varit utklassade över 60 minuter? Väldigt långt ifrån. Men visst, problem finns det, och är dessa problem på en organisationsnivå känns det väldigt oroväckande.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av storstruten lör 08 mar 2014, 09:57

Men ge er nu ni som hetsar om katastrof och undergång, rena kvällstidningsnivå på en del inlägg. Det låter som om vi kämpar för att klara oss från kvalserien.

Det kan knappast komma som en överraskning att Rönken anammar procenthockey i sin filosofi. Utifrån det spelarmaterial man har att tillgå så sätter man det lag på banan som statistiskt sett har störst sannolikhet att prestera bra om man konsekvent rullar på det laget över 55 omgångar. Detta har varit framgångsrikt i alla år som Rönken varit huvudtränare för Luleå och det har varit framgångsrikt även i år, vi ligger på en fjärdeplats.

Visst är även jag frustrerad och tycker vi borde få bättre prestationer från det lag vi har på pappret men vår organisation är framgångsrik och professionell ut i fingerspetsarna. Ingen kan någonsin övertyga mig om något annat. Många SHL-klubbar skulle skatta sig lycklig om de hade en organisation som vår. Om vi haft en säsong som HV71 skulle jag ha förstått det gälla tonläget.

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz lör 08 mar 2014, 10:31

Det finns givetvis onyanserad och obefogad kritik men det finns samtidigt de som är missnöjd över saker som uppenbarligen inte fungerar. Sådant som väldigt många ser, samtidigt som vi har ett tränarpar som vägrar att förändra samtidigt som de matchar spelare i dålig form eller som varit under isen hela säsongen och ska lämna (Linus Persson) i en förstaformation.

Det visar snarare på att vi bryr oss och inte sitter tysta och nöjda.

Att vi sedan är på en fjärdeplats säger egentligen inte mycket då serien är så pass jämn. Vi kan efter dagens drabbning ligga på en sjätte plats, med lika många poäng som sjuan och då ser det plötsligt inte lika bra ut, eller hur.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av icemask lör 08 mar 2014, 12:27

Om de nya uppställningarna fungerar bra hur ställer vi oss till det ?
Ska vi hylla rönken för att han gör förändringarna eller ser vi det som sista spiken i kistan för hans tack och adjö eftersom han inte gjort det tidigare ?
Balansering på en knivsegg, men vi kanske inte dömer ännu utan ser hur det går i slutspelet först !
För jag tror fortfarande att Chris lyfter bucklan i år !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 13:44

Svårt att säga vad som felar också egentligen, kan ju vara en schism mellan Rönken-Bulan där man är oense om hur forwards ska uppträda vilket leder till att även backarna drabbas. Eller så kanske det är gentemot Ågi det finns frågetecken, osv osv.

Oavsett vad så kanske det är något sånt som gör att Rönnqvist är osäker på om han orkar med en till säsong. Han kanske vill ha nya tränare vid sidan om? Jag tror vi ser en ny tränare, antingen huvud eller assisterande byts ut - om inte båda byts ev. då Bulan kanske har andra erbjudande.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Lulefan lör 08 mar 2014, 14:09

Detta kanske inte hör till denna tråd, men om Rönken och/eller Bulan försvinner till nästa säsong, vem/vilka kan tänkas ersätta dem?

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 14:27

Burra kan väl tänkas som assisterande om jag känner Osten rätt! Jag skulle vilja se en rutinerad huvudtränare, en Roger Melin typ.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Lulefan lör 08 mar 2014, 14:33

Slapshot skrev:Burra kan väl tänkas som assisterande om jag känner Osten rätt! Jag skulle vilja se en rutinerad huvudtränare, en Roger Melin typ.

Bara inte Roger Melin, lite för mycket mysfarbror över honom.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av icemask lör 08 mar 2014, 14:51

Personligen tycker jag att vi bara rullar vidare och lyfter upp bulan ett snäpp, skulle även vara kul att se Kenttä som en ass i båset men då sänker man väl asplöven !?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 15:00

Vill se en mer offensiv coach i alla fall..En som vill spela framåt hela tiden och inte dumpa till icing halva matcherna..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 15:19

Lulefan skrev:
Slapshot skrev:Burra kan väl tänkas som assisterande om jag känner Osten rätt! Jag skulle vilja se en rutinerad huvudtränare, en Roger Melin typ.

Bara inte Roger Melin, lite för mycket mysfarbror över honom.

Som någon varit inne på är Melin mer av en tränare för mindre bra material vad det verkar. Ser man på var han lyckats bra är det väl egentligen främst i lag med mindre budget och "sämre lag på pappret"?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 15:20

icemask skrev:Personligen tycker jag att vi bara rullar vidare och lyfter upp bulan ett snäpp, skulle även vara kul att se Kenttä som en ass i båset men då sänker man väl asplöven !?

Fast vad kvalificerar Kenttä? Tycker att det varit hönsgård i försvaret i Asplöven många gånger, visst har man mindre bra lag på pappret. Men tror inte att han är vad man ska satsa på om man är guldkandidater riktigt? Sedan blir det rätt lidande för Asplöven ja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston lör 08 mar 2014, 15:28

icemask skrev:Om de nya uppställningarna fungerar bra hur ställer vi oss till det ?
Ska vi hylla rönken för att han gör förändringarna eller ser vi det som sista spiken i kistan för hans tack och adjö eftersom han inte gjort det tidigare ?

Balansering på en knivsegg, men vi kanske inte dömer ännu utan ser hur det går i slutspelet först !
För jag tror fortfarande att Chris lyfter bucklan i år !

Självklart ska tränarna hyllas om de får bra resultat. Hur de får det är ju sekundärt. Sedan gör tränarna betydligt mer än vad som syns i laguttagningarna eller matchningen -- men det är den som syns och den bedöms. Luleå har nog aldrig varit bättre tränade än det varit under nuvarande tränarna.

Personligen vill jag väldigt gärna ha kvar tränarna, men jag tycker de borde bli bättre matchcoacher och bättre på att spela dem som är heta. Jag vill se bänkningar av stjärnspelare om de inte presterar på några matcher... och om de ser loja ut en match ska de få ledigt matchen direkt efter. För att sedan få komma tillbaka och slåss om sin plats. Men deras filosofi fungerar bra då deras resultat varit bra de senaste åren. Men inte nog bra då de inte vunnit SM. Men vad vet jag, hade jag varit bättre tränare än de nuvarande så hade jag också tränat i SHL.

LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Sir Prozac lör 08 mar 2014, 16:07

Johan Strömwall?

Jag har lite på känn att något redan är klart, tror inte Abbotts hade skrivit på för nästa säsong annars.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 16:17

Sir Prozac skrev:Johan Strömwall?

Jag har lite på känn att något redan är klart, tror inte Abbotts hade skrivit på för nästa säsong annars.

Lite fel tråd för sånt här snack visserligen. Men Strömwall förnekade väl rätt kraftigt i tidningen, vilket inte säger något egentligen då man förmodligen inte vill att det läcker ut innan säsongen är över.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av pingu lör 08 mar 2014, 16:43

Rönken har inte verktygen att få vårt lag att prestera på maxnivå när det verkligen gäller så bort med han bums.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz lör 08 mar 2014, 16:52

Så jävla trött på inavelstänket. Använd kompetens som preferens vid sökandet av tränare istället. Sen varför slå undan de få ben Asplöven står på, genom att ta in Kentää. Tycker inte ens att det känns befogat kompetensmässigt. Asplöven är dessutom oerhört viktigt för LHF:s framtid.

Personligen skulle jag vilja se fokus på fysiskt spel, säker defensiv och PP-spel (i form av bra backar/skott från blå). Det som i min bok är vägen till framgång i dagens SHL. Därför viktigt med tränare som kan anamma taktik och har tillräcklig kompetens på de områden, där de kan komplettera varandra effektivt. Vi kan inte ha en fågelskrämma (likt Hellgren t.ex.) som bara står och stirrar rakt ut i tomma intet från båset - bara för att man på något vis har en anknytning till klubben, för att hårddra det.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 16:57

SPARKA!!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Helge sön 09 mar 2014, 10:08

Vi har det bästa laget på pappret sen 96 och vi slutar sexa det är en fucking katastrof. Det blir skönt att slippa han och hans hårfäste till nästa sässe.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av FruktHamster sön 09 mar 2014, 12:31

Helge skrev:Vi har det bästa laget på pappret sen 96 och vi slutar sexa det är en fucking katastrof. Det blir skönt att slippa han och hans hårfäste till nästa sässe.

Visa lite jävla respekt, pojk.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Helge sön 09 mar 2014, 13:37

FruktHamster skrev:
Helge skrev:Vi har det bästa laget på pappret sen 96 och vi slutar sexa det är en fucking katastrof. Det blir skönt att slippa han och hans hårfäste till nästa sässe.

Visa lite jävla respekt, pojk.
Respekt förtjänar man! Men jag tog i lite väl jag tänker inte bra tankar just nu. Är svart!
Så ber om ursäkt till Jonas och hans hårlinje Smile
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Lulefan sön 09 mar 2014, 13:46

Oavsett hur denna säsong slutar så har Rönken & co gjort ett otroligt bra jobb som tagit Luleå från botten till toppen. Det är även alldeles för lätt att sitta på sidan av och gnälla när det går emot, jag är säker på att Rönken gör absolut allt han kan för att vända på skutan. Majoriteten av oss har trots allt inte full insyn i vad som händer i och kring laget.

Sedan vad gäller coachandet av kedjor, alla gnäller på Rönken, men är det inte Bulan som har ansvaret för forwards? Hur som helst kan man inte lägga all skuld på en person, det är ett lag, där alla spelare och ledare ingår, även om såklart ledarna har övergripande ansvar så ligger det även en hel del ansvar på spelare.

Skulle inte säga att grundserien varit katastrof, det var väl aldrig någon som tvivlade på att vi skulle gå till slutspel och vi låg topp4 i princip hela säsongen och det har varit tight mellan plats 3-9. Hade vi inte fått den stora svackan här på slutet hade vi haft häng på tredjeplatsen.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston sön 09 mar 2014, 16:55

Lulefan skrev:Oavsett hur denna säsong slutar så har Rönken & co gjort ett otroligt bra jobb som tagit Luleå från botten till toppen. Det är även alldeles för lätt att sitta på sidan av och gnälla när det går emot, jag är säker på att Rönken gör absolut allt han kan för att vända på skutan. Majoriteten av oss har trots allt inte full insyn i vad som händer i och kring laget.

Sedan vad gäller coachandet av kedjor, alla gnäller på Rönken, men är det inte Bulan som har ansvaret för forwards? Hur som helst kan man inte lägga all skuld på en person, det är ett lag, där alla spelare och ledare ingår, även om såklart ledarna har övergripande ansvar så ligger det även en hel del ansvar på spelare.

Skulle inte säga att grundserien varit katastrof, det var väl aldrig någon som tvivlade på att vi skulle gå till slutspel och vi låg topp4 i princip hela säsongen och det har varit tight mellan plats 3-9. Hade vi inte fått den stora svackan här på slutet hade vi haft häng på tredjeplatsen.

Du har rätt. Och jag är övertygad om att tränarna gör allt de kan för att vända skutan, dock är det tränarnas uppgift att få spelarna att prestera max. Sedan får tyvärr Rönken mest kritik då han är ansiktet utåt -- vilket är orättvist då de är en tränarkonstellation. Men han får även mest beröm när det går bra också så det kanske jämnar ut sig?

Sedan kanske jag också är lite hård mot honom då han och resten av tränarna är en stor anledning till att vi är där vi är idag och har så stora förväntningar och pratar om SM-guld. Och jämfört med Rönnberg, där Luleåfans sjöng om hans avgång, så är det här mer tillfälligt ventilations-gnäll, som förhoppningsvis snabb förvandlas till hyllningar över vilka genier vi har till tränare. Jag tror att om tränarna lyckas vända det här och ta oss förbi kvartsfinal som kommer vi gå starkare ur det här och vinna SM. Den här svackan kanske är en välsignelse i förklädnad?

Personligen är jag rädd för att vi kommer sakna Rönken om han slutar. Man brukar inte ofta sakna något förrän det är borta.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av kniba sön 09 mar 2014, 17:26

Rönken och co, tillsammans med Osten, Stöckel och Jidström är det bästa som hänt föreningen på mycket länge. Rönken är en fenomenal tränare på många sätt, och jag tycker det är tråkigt om han bestämmer sig för att lämna efter säsongen.

Man måste komma ihåg att tränare, precis som spelare, utvecklas. När Rönken kom var han i princip oprövad, ett hack i kurvan uppåt är ingen katastrof. Det tog en i princip oprövad Sir Alex Ferguson 6 säsonger att vinna sin första ligatitel med Manchester United. Övertygad om att Rönkens egenskaper kommer göra honom till en demontränare på sikt om han lyckas utveckla fler delar av sitt ledarskap.

Nackdelen med Rönken som ledare är att delar av föreningens identitet suddas ut. Rönken är LHF på många sätt och LHF är Rönken på många sätt - men Hugg och Slå, Fuleå, krypa in under skinnet, sätta en klubba i käften på motståndaren, vara extremt obekväma att möta osv.. det får vi aldrig med Rönken.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av knutten mån 10 mar 2014, 11:09

Det här är fjärde året och Rönken har gjort mycket. Han har vänt skutan uppåt på alla sätt.
Men kanske har Rönken nu gjort sitt jobb så bra som han kan göra. Det kanske är dags för någon annan att ta över.
Möjligt att vi kommer sakna Rönken ordentligt, men ekonomin och lagbygget är annorlunda nu än tidigare.
Det känns heller inte som att Rönken alls fått ut max av laget. De kan behövas sen ny röst. Nu är det ju slutspel som gäller och där kan allt hända. Men som jag ser det räcker fyra år, även om det givetvis inte behöver vara en nackdel att ha en tränare längre. Men Rönken har kanske gjort det så bra som han kan göra och då kanske det är dags att stiga av. Annars kan nästa säsong bli ännu jobbigare.

Jag förstår att tränarna inte vill ändra för mycket i kedjorna, men det kan vara bra att reagera innan det är för sent. Har man ett par förluster i rad och spelet inte funkar borde man vara mer villig att ändra om i laget än att bara rulla på och tro att det vänder "för vi har gjort bra prestationer". Jag menar inte att man ska ändra om i laget i ren Ulf Dahlén-stil där spelarna inte får spela många minuter tillsammans innan det ändras friskt utan man måste få till en ändring på ett bättre sätt när spelet inte funkar. Även under matcherna. Det har Rönken och tränarna haft problem med. Man vill se en bättre aktivitet på förändring.

Rönken har gjort ett grymt jobb och det är vi tacksamma för. Men det här lär vara sista året. Sen får man väl se hur det blir med Bulan.
Jag tror att Hento blir kvar. Åkerström med i någon roll.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av farre sön 16 mar 2014, 19:28

Starkt jobbar att ta ut Persson idag! IGEN. Tycker han var grym. Bryggman, Cehlarik, Truckno och Mannberg hade absolut inte kunnat matcha hans arbetskapacitet och kompetens.

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken sön 16 mar 2014, 19:34

Persson fick visserligen inte ens 8 minuter speltid ikväll - med all rätt. Men visst skulle jag hellre se någon annan spelare där, Bryggman tror jag skulle klara av en roll i fjärdekedjan bra.

Tycker han kändes stabil i intervjuerna i dag Rönnqvist, det var inga krusiduller utan mer rakt på sak. Tidigare har det varit lite för mycket av bra prestation och allt det där. Synd att inte det han säger syntes på isen bara.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av farre sön 16 mar 2014, 19:36

Glömde i all hast att tacka dig oxå för att ha slarvat bort ett år av Cehlariks utveckling,
Anton Hedman och även tydligen Oskarsson. Hjälm och Gunnarsson har ju absolut varit bättre än Oskarsson???? Eller?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av NallePhu sön 16 mar 2014, 19:52

farre skrev:Glömde i all hast att tacka dig oxå för att ha slarvat bort ett år av Cehlariks utveckling,
Anton Hedman och även tydligen Oskarsson. Hjälm och Gunnarsson har ju absolut varit bättre än Oskarsson???? Eller?
Glöm för all del inte Fagerudd också!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18263
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av JohanO mån 17 mar 2014, 10:47

Det har ryktats friskt på forumet att Rönken och Osten inte dragit helt jämt. I min "bransch" är det vanligt att en person som tar "timeout" från en post gör så för att man upplever att en omförhandling av ett kontrakt inte gynnar en lika mycket som ett helt nytt kontrakt. Speciellt om man vill kravställa kring arbetsvillkor framför t.ex lön. Vilket i Rönkens fall skulle kunna handla om mer beslutanderätt kring lagbygge.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston mån 17 mar 2014, 15:34

JohanO skrev:Det har ryktats friskt på forumet att Rönken och Osten inte dragit helt jämt. I min "bransch" är det vanligt att en person som tar "timeout" från en post gör så för att man upplever att en omförhandling av ett kontrakt inte gynnar en lika mycket som ett helt nytt kontrakt. Speciellt om man vill kravställa kring arbetsvillkor framför t.ex lön. Vilket i Rönkens fall skulle kunna handla om mer beslutanderätt kring lagbygge.

Skulle inte förvåna mig det minsta. Båda två är starka karaktärer så att det skulle bli något tjafs mellan dem är att räkna med. Även om man hört lite myter om Osten att han ringt spelare på nätterna när han var tränare och skulle ha stenkoll, så tror jag inte riktigt han bestämmer lika mycket som SAIK´s GM Lars Johansson. Han bestämmer väl allt?

Jag vet inte vad jag tycker i frågan. Får Luleå resultat så borde Osten ta det lugnt, men går det åt skogen så kanske det kan vara bra att någon kommer med andra infallsvinklar. Att dock köpa spelare utan att rådfråga tränarna är dock jäkligt dåligt.

Rönken byggde väl laget helt under sitt andra år. Det gick fantastiskt bra i serien. Men i det fysiska slutspelet tog det stopp. Vi blev totalt manglade ju.

Rönkens tänk har revolutionerat svensk hockey. Alla lag har tagit efter han. SAIK snodde hans vapendragare från Almtuna för att efterlikna. Per Mårts och Rober Rönnberg tog ut Rönken tlll landslaget och snodde hans spelidé. Osv. Problemet är att alla spelar den nu, så nu gäller det att fortsätta utvecklas så man fortfarande är i framkant.

Växjö spelade bättre Rönken-hockey än Luleå förra matchen.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Bamsefar mån 17 mar 2014, 15:58

Flyttar inlägget hit, passar bättre.

". Frågan man måste ställa är: Vad hände under OS-uppehållet? för därifrån och tills nu är samma fenomen som vi såg under "svarta november". Innan dess spelade Luleå strålande, fram till första uppehållet och skaik matchen, därefter började det knacka.

November var en misär som man lyckades räta ut, sen kom OS-uppehållet och efter det har det i stort sett varit fritt fall. Spelet har fallerat, men värre ändå, vi ser i våra ögon märkliga bänkningar, märkliga formationer och spelare som införskaffas för sin specialistkompetens men som aldrig i stort sett får utnyttja den, vi har en huvudtränare som går ut och säger att han har motivationsproblem och vill ta en "time-out".

Vi har en mycket stark och egensinnig sportchef som ansvarar för värvningar som inte alltid burit frukt och som kanske är lite mer känslig för hur Luleå hockey uppfattas av omvärlden. Sätter man ihop detta så tonar en konfliktsituation fram som skulle kunna förklara mycket av ovan och som tyvärr då kanske speglar av sig i spelarnas prestationer och lojaliteter. Tror som många andra att det kan vara pudelns kärna, Rönnqvist och Osten är inte överens om hur Luleå skall matchas och spela
och Lars Bergström tvekar nog inte att kommunicera det heller.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken mån 17 mar 2014, 16:03

LuleåWinston skrev:
JohanO skrev:Det har ryktats friskt på forumet att Rönken och Osten inte dragit helt jämt. I min "bransch" är det vanligt att en person som tar "timeout" från en post gör så för att man upplever att en omförhandling av ett kontrakt inte gynnar en lika mycket som ett helt nytt kontrakt. Speciellt om man vill kravställa kring arbetsvillkor framför t.ex lön. Vilket i Rönkens fall skulle kunna handla om mer beslutanderätt kring lagbygge.

Skulle inte förvåna mig det minsta. Båda två är starka karaktärer så att det skulle bli något tjafs mellan dem är att räkna med. Även om man hört lite myter om Osten att han ringt spelare på nätterna när han var tränare och skulle ha stenkoll, så tror jag inte riktigt han bestämmer lika mycket som SAIK´s GM Lars Johansson. Han bestämmer väl allt?

Jag vet inte vad jag tycker i frågan. Får Luleå resultat så borde Osten ta det lugnt, men går det åt skogen så kanske det kan vara bra att någon kommer med andra infallsvinklar. Att dock köpa spelare utan att rådfråga tränarna är dock jäkligt dåligt.

Rönken byggde väl laget helt under sitt andra år. Det gick fantastiskt bra i serien. Men i det fysiska slutspelet tog det stopp. Vi blev totalt manglade ju.

Rönkens tänk har revolutionerat svensk hockey. Alla lag har tagit efter han. SAIK snodde hans vapendragare från Almtuna för att efterlikna. Per Mårts och Rober Rönnberg tog ut Rönken tlll landslaget och snodde hans spelidé. Osv. Problemet är att alla spelar den nu, så nu gäller det att fortsätta utvecklas så man fortfarande är i framkant.

Växjö spelade bättre Rönken-hockey än Luleå förra matchen.

Som Wikegård var inne på tidigt under säsongen gäller det att vidareutveckla nuvarande system som gäller med hög press i både anfall och försvar och vara först ut med det, den som gör det har ett väldans försprång. Frågan är väl egentligen vad det är för steg? Luleås första säsong med Rönnqvist var det inte alltför märkvärdigt lag egentligen men fan så tagna på sängen övriga lag var då det inte var klassiskt Färjestad-spel med ställa upp och vänta i mittzon för att sedan klänga som ryggsäckar. Numera blir ju Luleå istället utskåpade med samma spel, Växjö som exempel.

Denna säsongen har det knappt synts något av Rönken-hockeyn i Luleå, det har varit helt oinspirerat med 20 man som ser ut att göra första matchen tillsammans och då faller allt ihop platt. Vad som är orsaken kan man spekulera i, problemet som jag ser är att det funnits tecken på att något är galen stora delar av säsongen. Men med historian i Luleå att aldrig göra förändringar på tränarsidan samt det faktum att man trots allt lyckats med att hålla sig topp4 princip hela säsongen har väl ledit till att man inte har gjort något. Synd att det ska implodera så här i slutspelet nu bara, även om jag är optimist känns det som en ruggigt jobbig uppförsbacke just nu.


Senast ändrad av Rönken den mån 17 mar 2014, 16:06, ändrad totalt 2 gånger
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston mån 17 mar 2014, 16:05

Bamsefar skrev:Flyttar inlägget hit, passar bättre.

". Frågan man måste ställa är: Vad hände under OS-uppehållet? för därifrån och tills nu är samma fenomen som vi såg under "svarta november". Innan dess spelade Luleå strålande, fram till första uppehållet och skaik matchen, därefter började det knacka.

November var en misär som man lyckades räta ut, sen kom OS-uppehållet och efter det har det i stort sett varit fritt fall. Spelet har fallerat, men värre ändå, vi ser i våra ögon märkliga bänkningar, märkliga formationer och spelare som införskaffas för sin specialistkompetens men som aldrig i stort sett får utnyttja den, vi har en huvudtränare som går ut och säger att han har motivationsproblem och vill ta en "time-out".

Vi har en mycket stark och egensinnig sportchef som ansvarar för värvningar som inte alltid burit frukt och som kanske är lite mer känslig för hur Luleå hockey uppfattas av omvärlden. Sätter man ihop detta så tonar en konfliktsituation fram som skulle kunna förklara mycket av ovan och som tyvärr då kanske speglar av sig i spelarnas prestationer och lojaliteter. Tror som många andra att det kan vara pudelns kärna, Rönnqvist och Osten är inte överens om hur Luleå skall matchas och spela
och Lars Bergström tvekar nog inte att kommunicera det heller.

Lulås spelare är ju inte direkt kända för att vara några som spottar i glaset -- Ledin undantaget. Det är min teori till svackorna efter uppehållen. De super sig redlösa.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Lars158 tis 18 mar 2014, 23:03

Alltså ni kan ju tänka så här. Spelet går skittungt.
Vi Lhf:are är själv redan upprörda över läget i hockeyn.
Extremt tacksamt läge alltså att Trolla för den som vill göra det.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston ons 19 mar 2014, 10:05

Kraftkung skrev: så är det väl oacceptabelt att en tränare för vårt kära lag säger att det var en bra match fast man förlorade?! Hur ska man kunna utvecklas om man är nöjd med en förlust? Känns som småpojkshockey när ingen förlorade utan det var två vinnare! Sedan att han tuggar sitt tuggummi och står med händerna i byxorna gör mig ännu mer irriterad över bristen på engagemang! Om han nu är less, varför kör han antingen inte järnet nu eller avgår på en gång? Detta går ju inte!

Asså, vi gjorde en bättre match än Växjö och borde ha vunnit. Betydligt mer målchanser. Jag skulle ha sagt exakt samma sak efter Växjö-matchen om jag var honom. Sedan det där med armarna i kors eller fickorna tycker jag är lite överdrivet. Man kan inte skrika och jaga på laget hela tiden. Tränarna ryter till när det passar.

Jag kan också klaga lite överdrivet, men nu tycker jag vi sluter upp. Efter sista matchen har jag återfått hoppet om att vi kan vinna kvartsfinalen.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av pingu ons 19 mar 2014, 20:12

Rönken tror jag aldrig kommer att vinna något guld med sin hockey. Nu har han visat år efter år hur dåligt hans  spelsätt fungerat i slutspel. Och för att inte tala om hur han undanhållit sin publik nöjet att få se en hederlig fysisk match som vi har haft en tradition av!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Admin ons 19 mar 2014, 20:36

Vi håller diskussionen till Hockey.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Bamsefar ons 19 mar 2014, 21:00

Admin skrev:Vi håller diskussionen till Hockey.

Bra så.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av storstruten ons 19 mar 2014, 21:14

BättreHockey-bloggaren Lasse Persson kommenterar på twitter ryktena om disharmoni i laget:

"Ett besök i katakomberna och surr med rätt folk ger oron en kick i arslet och ryktesspridarna kan fara åt helvete.

Jag sitter lugn..."

"Harmoni och jävlar anamma överallt. Garv och skoj mixat med allvar och insikt. Rykten fnyser man bara åt..."

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av kamelbullen ons 19 mar 2014, 21:18

Varför spelade inte fransson klart sissta igår ? Orkade han inte eller är han skadad ? och var det någon som såg när han skadade sig ? i hjärtat kanske hehe skämt och sido . Men någon som såg ifall han hade ont på något speciellt ställe ?

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Snikne Ville ons 19 mar 2014, 21:25

storstruten skrev:BättreHockey-bloggaren Lasse Persson kommenterar på twitter ryktena om disharmoni i laget:

"Ett besök i katakomberna och surr med rätt folk ger oron en kick i arslet och ryktesspridarna kan fara åt helvete.

Jag sitter lugn..."

"Harmoni och jävlar anamma överallt. Garv och skoj mixat med allvar och insikt. Rykten fnyser man bara åt..."
Har slutat följa den bloggen för länge sedan men det är inget snack om att han har hyfsat bra kontakter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Nallen fre 21 mar 2014, 15:28

Och vad tror ni egentligen HV's ledning var uppe i Luleå för. Inte var det för att värva spelare i alla fall....

Nallen

Antal inlägg : 1
Join date : 14-03-21

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av farre fre 21 mar 2014, 15:39

Diskutera Ledins kontrakt kanske
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av kniba lör 22 mar 2014, 10:44

Detta rykte har nåt schtaan och många där uppfattar det som både rimligt, troligt och sant. Det är ungefär lika rimligt, troligt och sant som att Bellemare blev påkommen när han snaskade kotte på en offentlig toalett under slutspelet förra året. Eller att Bud gjorde tre minderåriga tjejer på smällen ifjol. Nonsens dvs.

Luleå Hockeyförening förlorade sju matcher i rad, det såg dåligt ut och för första gången på många år var vi i en svacka. Media, motståndare och folk som inte gillar oss i största allmänheten tog tillfället i akt och började smutskasta föreningen på alla vis de kunde komma på. Ryktesspridningen saknar substans. Vi hade en formsvacka, den är nu glömd. Vi ska köra över isterbandsfjantarna ikväll, sen vinner vi resten av bara farten.

http://www.luleahockey.se/blog/17/2014/03/vi-tror-stenhart-pa-framgang/668

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Urken lör 22 mar 2014, 11:24

Sådärja. Då var det avskrivet och klart.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av BodenSwe ons 26 mar 2014, 21:38

Tack och Hej!

Cred för att han byggde upp Luleå och gav det den grund föreningen behövde.
Han byggde ett starkt skepp men var totalt värdelös på att styra skutan när det blev lite blåst.

Tyvärr blir man inte ihågkommen för hur man började, utan för hur man slutade. Och det är inget trevligt minne som lämnas kvar.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av MickkeJ ons 26 mar 2014, 21:42

Näst efter osten den bästa tränare Luleå haft. Vi ska inte glömma var vi var för fem säsonger sen. Luleå och Rönkens spelsätt behöver ses över men vi har en riktigt bra grund. Vi ska inte glömma att i slutändan så var det ändå defensiven och målvakterna som fallerade, något som varit vårat signum under många säsonger.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av farre ons 26 mar 2014, 21:43

Först i sista perioden av sista matchen ser han det som vi sett hela säsongen. BÄNKA PERSSON

Bra jobbat!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 4 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet