Noel Gunler

+58
Lule00
Pontaking
NilsOskar
tibet
Sundance Kid
Loop
Hellcop
kokostrollet
Norrlandstoken
ezz
farre
Dilox
amarule
Hedanders
Redbear
ski3r
Snikne Ville
Metheuz
Diktatorn
Lehto
Dentos
Jonsey78
Jokerman
Hostak straffar
icemask
LubosC
Lukrarn
GustenA
Sportchefen #2
NallePhu
Mange
Lulefan
rasbiologen
Wolfhunter
Bamsefar
MickkeJ
Blinders
Lasse Proppmätt
RSD555
Kapten Haddock
Micke80
Rikky
Lars158
Dustin
Urken
Hankburger
CKa
Pajala
farsan
Donowitz
Puckad
LHF96
Ferros
Tigerman
Old Brooklyn
Jonken
Tony Moore
pingu
62 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jonken tis 15 jan 2019, 09:35

Jonken skrev:Härligt!
Grattis till första A-lagskontraktet Noel!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jonken tis 15 jan 2019, 09:49

Blinders88 skrev:Gunler är för bra för att spela J20, jag tycker att Noel ska få en ordinarie plats i A-laget nu. Isac hade det vid samma ålder likaså Nils.
Sant. Men då hade Isac en tok-defensiv roll i fjärde. En sådan roll är så långt ifrån vad Noel Gunler är som spelare.
Dock är det ju så här i SHL: Fixar du inte att leverera en defensiv stabilitet i ett SHL-lags spelsystem; spelar man inte många minuter heller. Det är många offensivt vassa spelartyper som fått respass från SHL-klubbar -för att de inte fixat defensiven. Idag har SHL-föreningarna inte råd att sålla hemåt.

Men Noel MÅSTE igenom det defensiva stålbadet nån gång -om han skall känna rättvist med vinddrag på sin A-lagströja....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders tis 15 jan 2019, 11:47

Jonken skrev:
Blinders88 skrev:Gunler är för bra för att spela J20, jag tycker att Noel ska få en ordinarie plats i A-laget nu. Isac hade det vid samma ålder likaså Nils.
Sant. Men då hade Isac en tok-defensiv roll i fjärde. En sådan roll är så långt ifrån vad Noel Gunler är som spelare.
Dock är det ju så här i SHL: Fixar du inte att leverera en defensiv stabilitet i ett SHL-lags spelsystem; spelar man inte många minuter heller. Det är många offensivt vassa spelartyper som fått respass från SHL-klubbar -för att de inte fixat defensiven. Idag har SHL-föreningarna inte råd att sålla hemåt.

Men Noel MÅSTE igenom det defensiva stålbadet nån gång -om han skall känna rättvist med vinddrag på sin A-lagströja....
Isac spelade i tredjelinan i januari 2017 med Einar E.
Noel har varit inne på noll mål bakåt och 4 fram.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av pingu ons 16 jan 2019, 00:17

Grattis Noel! Ska bli intressant att följa din framfart på isen framöver!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 09 feb 2019, 15:13

Noel levererar i blågult Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Wolfhunter fre 01 mar 2019, 16:39

Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Donowitz fre 01 mar 2019, 16:54

Wolfhunter skrev:Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx

Stämmer. Verkar dock något överdrivet (händelsen) enligt dem jag pratat med.
Men 5 matchers avstängning som straff.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Wolfhunter fre 01 mar 2019, 18:44

bearjew skrev:
Wolfhunter skrev:Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx

Stämmer. Verkar dock något överdrivet (händelsen) enligt dem jag pratat med.
Men 5 matchers avstängning som straff.
Tack.
Blir en slutspelsjoker sen då kanske jocolor

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders tis 02 apr 2019, 16:52

David Olsson Jiglund skrev:Talangen: "Om det blir någon skada så är jag redo"
ISHOCKEY På tisdagsförmiddagen hade Luleå Hockey sin första träning sedan semifinalplatsen säkrades. Med på isen var bland annat Noel Gunler, som gjorde tre poäng på sina tre första SHL-matcher, men har varit utanför laget sedan bortamatchen mot Mora i mitten av februari. "Det är här jag vill vara", säger han.

David Olsson Jiglund16:30 | 2019-04-02
Det är inte heller omöjligt att det blir spel i semifinalserien för Noel Gunlers del.

– Det beror på hur saker och ting artar sig. Men om vi går långt så får vi räkna med att det blir en del skavanker, och då är han en av de som kan komma att få chansen, säger Thomas Berglund.

Hur kommer det sig att han har varit utanför laget den senaste tiden?

– Det är en konkurrenssituation, och han har vissa saker han behöver förbättra. Och det är så här det är att vara junior. Det är inte raka vägen upp bara för att man gör några bra matcher och något mål. Utan man måste förtjäna platsen över tid. Och han är fortfarande ung, vi tar det i den takt vi tycker är lämplig.

Den 17-årige forwarden tycker det är roligt att få träna med A-laget igen.

– Det är här jag vill vara. Det blir nog tufft att ta en plats nu när de spelar så jävla bra, men om det blir någon skada så är jag redo, säger Noel Gunler.

Det är inget fel på formen alltså?

– Nej. Den är bra. Jag har tränat på hårt.

Hur har det varit att följa matcherna från sidan?

– Det är klart att man vill spela. Men det är kul att det har gått så bra för dem.

Hur ser du på dina chanser att ta en ordinarie plats nästa säsong?

– Det är mitt mål. Jag behöver bli starkare. Men får jag bara en bra sommar så tror jag att jag har en bra chans.

https://kuriren.nu/sport/talangen-om-det-blir-nagon-skada-sa-ar-jag-redo-nm5068575.aspx


Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av rasbiologen tis 02 apr 2019, 16:57

Hoppas han får chansen och då tar lika stora steg framåt som Mattsson gjort.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders ons 03 apr 2019, 16:20

Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Rikky ons 03 apr 2019, 16:49

Blinders88 skrev:Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.
Ja, det låter ju konstigt. Måste vara många bra i det laget.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lulefan ons 03 apr 2019, 17:49

Blinders88 skrev:Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.

Har säkert sina skäl, har svårt att se att man skippar en sådan spelare utan anledning.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tigerman ons 03 apr 2019, 18:35

Jag kan då utan problem hitta 3-4 spelare som med 100% säkerhet är sämre forwards än Gunler. Finns t.o.m. de som ännu inte ens spelat i J18 i år och ändå kommit med. Vad Hävelid gått på istället vet man ju däremot inte.

En förklaring skulle möjligen kunna vara att LHF vill ha honom tillgänglig under slutspelet istället. Men han har ju inte spelat hittills så jag tvivlar på det själv.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lulefan ons 03 apr 2019, 18:41

Tigerman skrev:Jag kan då utan problem hitta 3-4 spelare som med 100% säkerhet är sämre forwards än Gunler. Finns t.o.m. de som ännu inte ens spelat i J18 i år och ändå kommit med. Vad Hävelid gått på istället vet man ju däremot inte.

En förklaring skulle möjligen kunna vara att LHF vill ha honom tillgänglig under slutspelet istället. Men han har ju inte spelat hittills så jag tvivlar på det själv.

Det finns väl många aspekter att titta på. Om han har byggt laget genom att fylla diverse roller så finns det ju inte plats för hur många som helst som är av samma typ som Gunler.

En anledning till att han inte blir uttagen kan vara antalet utvisningar han drar på sig. På 31 matcher har han dragit på sig 78 utvisningsminuter.
Jämfört med Alexander Holtz med 12 på 38 matcher och Lucas Raymond med 24 på 37 matcher. Båda två har dessutom gjort det bättre än Gunler i landslaget tidigare, så det kan ju vara något som också spelar in.

Anledningen ligger nog i något sådant, inte i att "Hävelid är hög".


Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Dustin ons 03 apr 2019, 19:36

Svårt att se att han petas på sportsliga grunder med tanke på hans säsong. Hoppas han tar det på rätt sätt.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Dustin tor 08 aug 2019, 16:49

https://www.hockeysverige.se/2019/08/08/tre-svenskar-pa-draftguruns-forsta-draftranking

Gunler rankad som 19e spelare totalt inför draften nästa sommar. Det är en riktigt supertalang vi har i laguppställningen nästa säsong. Mycket kan ju hända då det ska spelas hockey ett par månader innan draften men han kan lika gärna klättra upp på topp 10 om allt faller på plats.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 14 sep 2019, 23:06

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Mange tis 17 sep 2019, 18:37

Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget? Doh
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tis 17 sep 2019, 18:55

Mange skrev:Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget? Doh

Samma anledning varför han "dissas" i a-laget just nu? Alltså han är inte bra nog i de områden som prioriteras av landslagen och a-laget. I Luleå är det hans bristande beslutsförmåga i defensiven som ligger i skålen för honom (antagligen). I Landslaget är det eventuellt samma sak.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av CKa tis 17 sep 2019, 19:41

Mange skrev:Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget? Doh

Inlägget ovanför ditt syftar ju dock på förra säsongen.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av NallePhu tis 17 sep 2019, 21:31

Hankburger skrev:
Mange skrev:Varför blir Gunler ständigt dissad från landslaget? Doh

Samma anledning varför han "dissas" i a-laget just nu? Alltså han är inte bra nog i de områden som prioriteras av landslagen och a-laget. I Luleå är det hans bristande beslutsförmåga i defensiven som ligger i skålen för honom (antagligen). I Landslaget är det eventuellt samma sak.
Så sant så sedan så har är han en dimensionell i sitt spel också tar inte hem jobbet och där brister det för han, Det lilla man såg i dag så fort det kommer fysiskt spel mot han försvinner han som en vante i vinden!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Sportchefen #2 fre 20 sep 2019, 21:52

Är det inte en pusselbit som ramlat på plats? Tyckte det var ett snäpp upp, eller kanske två, senast. Keep it up, Noel!

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av GustenA fre 20 sep 2019, 22:26

Ja han har varit helt ok i pressspelet och gjort jobbet ordentligt. Offensivt har han stor potential. Fortsätter han så här kommer han få spela mycket.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders fre 20 sep 2019, 22:59

Bara han fortsätter göra jobbet så kanske han får chansen i en producerande kedja. Hade säkert gjort 20 poäng om han skulle få spela med Kovacs och Olausson.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 21 sep 2019, 12:06

Grabben fyller 18 7 okt., det syns att han lagt på sej både vikt och längd från ifjol, ändå inte färdigvuxen. Låt bulan och teamet runt laget jobba med både fys, taktiska och mentala inställningen tror jag detta blir mycket bra. Till sist är det upp till Noel, han vet att han besitter "det" som en naturlig målskytt har så nu återstår det hårda jobbet och att ha båda fötterna på jorden.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tis 24 sep 2019, 14:56

Sportchefen #2 skrev:Är det inte en pusselbit som ramlat på plats? Tyckte det var ett snäpp upp, eller kanske två, senast. Keep it up, Noel!

Bättre än tidigare även om man fortfarande ser en del situationer där han tar felbeslut. Men samtidigt.. killen är bara 17 år gammal så det är väl inte så konstigt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore sön 06 okt 2019, 20:49

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore lör 30 nov 2019, 23:35

Faan vad jag önskar grabben skulle få näta oxå, kanske axlarna skulle sjunka en aning då..  
Noel Gunler - Sida 2 8_noel10
Noel Gunler - Sida 2 8_noel11
Jagat villebråd – 15 NHL-klubbar på plats
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/jagat-villebrad-15-nhl-klubbar-pa-plats-nm5257160.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jonken sön 01 dec 2019, 11:42

Tony Moore skrev:Faan vad jag önskar grabben skulle få näta oxå, kanske axlarna skulle sjunka en aning då..  
Tycker ändå att Noel är ganska bra "i pipe". Han börjar se tryggare ut hemåt -trots att han kör längre åk längder i press spelet. Dock för att puckarna skall börja sitta; måste han jobba upp sin "eye of the tiger" -och vara lite solidare i gröt. I SHL räcker det inte att bara försöka hamra upp puckarna i nät. För att vara effektiv måste man även vara bredd att bli lite skitigare under naglarna. Just nu tänker Noel alldeles för mycket där ute. När han väl utvecklar lite mer "killer instict" till sitt spel, -kommer funderingarna att försvinna. Han kommer då bara att reagera instiktivt för att göra sin grej -tros att motståndare är där och bultar på honom. Men som sagt: För att nå dit; måste kanin ögonen bort först.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lukrarn ons 04 dec 2019, 07:32

Tänkte höra om någon vet varför Noel har hamnat i ett sånt konstigt läge med landslaget? Inte blivit uttagen sen förra året och endast 8 matcher då?

Har han visat upp en attityd eller vad handlar det om egentligen? Känns bara skumt att en talang hamnar i frysboxen.

Lukrarn

Antal inlägg : 21
Join date : 16-05-26

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av LubosC ons 04 dec 2019, 11:04

Problemet är väl att han konkurrerar om samma positioner och roller som Alexander Holtz, Lucas Raymond och även Samuel Fagemo. Nu har jag egentligen sett alldeles för lite av dessa tre men det är ju kul att vara konspiratorisk. Men jag är övertygad om att hade Gunler spelat i Djurgården och Holtz i Luleå så hade Gunler varit i landslaget och inte Holtz. Holtz har ju blivit lite av medias gullegris just för att han spelar i djurgården.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av icemask ons 04 dec 2019, 12:57

LubosC skrev:Problemet är väl att han konkurrerar om samma positioner och roller som Alexander Holtz, Lucas Raymond och även Samuel Fagemo. Nu har jag egentligen sett alldeles för lite av dessa tre men det är ju kul att vara konspiratorisk. Men jag är övertygad om att hade Gunler spelat i Djurgården och Holtz i Luleå så hade Gunler varit i landslaget och inte Holtz. Holtz har ju blivit lite av medias gullegris just för att han spelar i djurgården.
Lite för mycket alibiskott och alibispel för Gunler, han tar inte skotten och ger sig inte in mot mål eller slottet som de andra 2 gör, om det då är bulans spelide eller något annat som är orsaken vet jag inte
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av NallePhu ons 04 dec 2019, 13:50

Problemet är lite som Icemask säger han har förmycket alibi saker för sig som inte Bulan gillar, Sedan så finns det andra saker med sig själv han måste också jobba på skulle jag säga likt det var sist han var i blåsväder!

Laget före jaget existerar inte för Gunler och svårt underordna sig en spelfilosofi, Skulle han sätta laget före jaget och ta och göra skitjobbet på isen som alla andra gör i laget skulle han vara en spelare som har hög potential!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Lulefan ons 04 dec 2019, 14:18

Tycker vi kan det lite lugnt med att beskylla killens attityd så länge det inte finns belägg för det.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av NallePhu ons 04 dec 2019, 15:01

Det finns belägg kolla på isen lite lätt så ser du kroppsspråk samt hur han fuskar med jobbet över hela isen, Problemet är bara man ser inte det som brister hos han det ena man tänker talang wow och han är bra ack mycket kommer inte fram om han!

Bara kolla varför tror ni han får lite tid i PP??
Varför tror ni Emil kommer peta Gunler när han är fit for fight??
Innan man plitar på minus ta och fundera och studera så kanske ni fattar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders ons 04 dec 2019, 16:24

Poäng per timme i 5 mot 5 så är Gunler näst bäst i laget.

Noel Gunler - Sida 2 Screen13

Bra corsi
Noel Gunler - Sida 2 Screen14

Om något så bör Gunler få mer speltid.


Senast ändrad av Blinders88 den ons 04 dec 2019, 16:28, ändrad totalt 2 gånger

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hostak straffar ons 04 dec 2019, 16:25

Det där är ju rent svammel. Skulle han inte underordna sig, så skulle han inte få en minuts speltid. Så uppenbarligen gör han ju det. Tycker heller inte, med eye-test, att han tex fuskar i backchecking eller jobb.

Finns heller inga problem med hans corsi eller poäng per minut. Så ja, du får ju faktiskt komma med konkreta belägg.

Att sedan Emil Larsson, idag, är en bättre spelare är ju helt irrelevant. Det är en etablerad toppspelare i ligan som är bättre än samtliga svenska JVM-forwards tex.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Bamsefar ons 04 dec 2019, 17:20

Tycker att Gunler tagit stora steg den här säsongen och uppenbarligen finns det stats att backa upp det. Att Emil går före Gunler i hierarkin, ja, allt annat vore en sensation så att använda det som ett argument för Noels uselhet faller ju helt platt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore ons 04 dec 2019, 21:38

Stora hockeyvärlden uppskattar vår Noel..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger tor 05 dec 2019, 01:19

Finns ett par saker Gunler borde jobba på. Det första är hans fysik. Killen är inte liten direkt. 185 cm och 80 kg. För en person som knappt vuxit klart så han borde kunna spela mer fysiskt än vad han gör. Ett annat är hans placering. Vi vet att han har ett stort målsinne. Hans spel i diverse juniorlandslag och J20, J18 etc. visar detta MEN för att göra mål så måste man stå rätt och det känns inte riktigt som Gunler gör det när han spelar i a-laget. Inte ännu iallafall. Dessutom måste han bli bättre i hemjobbet (här har han utvecklats enormt sedan han kom upp från juniorerna. Men det behöver bli bättre). Fixar han till dessa så har han alla verktyg att bli en giftig målskytt.

Blinders88 skrev:Poäng per timme i 5 mot 5 så är Gunler näst bäst i laget.

Noel Gunler - Sida 2 Screen13

Bra corsi
Noel Gunler - Sida 2 Screen14

Om något så bör Gunler få mer speltid.

Problemet med statistik är att den inte alltid speglar verkligheten. Man kan inte stirra sig blind på enbart statistik utan man måste se killen spela också.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jokerman tor 05 dec 2019, 12:23

Det är ”fair play” av oss att inte kommentera unga spelare alltför mycket (Åldersgräns för att få en egen tråd på forumet kanske?). Gläds när det går bra och pusha istället. Jag tycker media häruppe sköter det ok ändå.

Tänk om vi kommit med negativa kommentarer om snipern L-G P, Skuggan, Åkerström och Petter Nilsson när de varit unga? Vem hade blivit bättre av att höra sånt? Möjligtvis en sån spelare som Zlatan kanske men många blir sänkta, det behövs det ingen Einstein för att räkna ut.

Angående Gunler: jag är inte ett dugg orolig, han kommer bli riktigt bra.

Forza Gunler!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tony Moore tor 05 dec 2019, 20:34

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jonken tor 05 dec 2019, 21:55

Ingen skugga över Noel Gunler!
Snacka om vilken FANTASTISK förening Luleå Hockey är i nuläget:

-Vi leder serien.
-Trots detta ger vi utvecklande speltid till unga de unga spelarna.

Noel Gunler kommer att fortsätta utvecklas till en kanon spelare.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av pingu tor 05 dec 2019, 22:37

Gunler är en jättetalang och kommer säkert bli vår nästa forward i NHL. Forza Gunler!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Blinders lör 14 dec 2019, 20:03

https://hockeynews.se/articles/11967/
Lucas Raymond kanske missar JVM. Chansen ökar för Gunler att få spela JVM.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Mange lör 14 dec 2019, 22:20

Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Lucas Raymond kanske missar JVM. Chansen ökar för Gunler att få spela JVM.

Annars är det är brutal skandal utan dess like!
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Tigerman lör 14 dec 2019, 22:41

Mange skrev:
Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Lucas Raymond kanske missar JVM. Chansen ökar för Gunler att få spela JVM.

Annars är det är brutal skandal utan dess like!
Han är visserligen högst placerade junior i SHL:s poängliga som inte är uttagen, och hans spel har blivit betydligt mognare så han kan garanterat fixa det. Men samtidigt så verkar han inte stå särskilt högt i kurs hos Montén, har inte spelat en enda match för honom. Så jag håller det för osannolikt att han blir uttagen. Men skandalen har egentligen skett tidigare då, i och med att han inte ens testats.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Hankburger lör 14 dec 2019, 23:57

Tigerman skrev:
Mange skrev:
Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Lucas Raymond kanske missar JVM. Chansen ökar för Gunler att få spela JVM.

Annars är det är brutal skandal utan dess like!
Han är visserligen högst placerade junior i SHL:s poängliga som inte är uttagen, och hans spel har blivit betydligt mognare så han kan garanterat fixa det. Men samtidigt så verkar han inte stå särskilt högt i kurs hos Montén, har inte spelat en enda match för honom. Så jag håller det för osannolikt att han blir uttagen. Men skandalen har egentligen skett tidigare då, i och med att han inte ens testats.
Luleå ligger inte högt i kurs hos landslagscoacherna. Varken på junior eller seniornivå.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Sportchefen #2 sön 15 dec 2019, 09:15

Hankburger skrev:
Tigerman skrev:
Mange skrev:
Blinders88 skrev:https://hockeynews.se/articles/11967/
Lucas Raymond kanske missar JVM. Chansen ökar för Gunler att få spela JVM.

Annars är det är brutal skandal utan dess like!
Han är visserligen högst placerade junior i SHL:s poängliga som inte är uttagen, och hans spel har blivit betydligt mognare så han kan garanterat fixa det. Men samtidigt så verkar han inte stå särskilt högt i kurs hos Montén, har inte spelat en enda match för honom. Så jag håller det för osannolikt att han blir uttagen. Men skandalen har egentligen skett tidigare då, i och med att han inte ens testats.
Luleå ligger inte högt i kurs hos landslagscoacherna. Varken på junior eller seniornivå.

Vilket är rimligt, med handen på hjärtat. Vi lever på spelsystemet. Det är ju Bulan som håller landslagsklass.
När det gäller Gunler är jag lite brydd över att hans naturliga målkänsla tycks försvunnen. Men arbetet på isen och anpassningen till systemet har tagit två och tre kliv framåt i höst och jag anser att han borde varit med i JVM.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet