Noel Gunler

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Noel Gunler - Sida 2 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Jonken i tis 15 jan 2019, 09:35

@Jonken skrev:Härligt!
Grattis till första A-lagskontraktet Noel!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3158

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Jonken i tis 15 jan 2019, 09:49

@Blinders88 skrev:Gunler är för bra för att spela J20, jag tycker att Noel ska få en ordinarie plats i A-laget nu. Isac hade det vid samma ålder likaså Nils.
Sant. Men då hade Isac en tok-defensiv roll i fjärde. En sådan roll är så långt ifrån vad Noel Gunler är som spelare.
Dock är det ju så här i SHL: Fixar du inte att leverera en defensiv stabilitet i ett SHL-lags spelsystem; spelar man inte många minuter heller. Det är många offensivt vassa spelartyper som fått respass från SHL-klubbar -för att de inte fixat defensiven. Idag har SHL-föreningarna inte råd att sålla hemåt.

Men Noel MÅSTE igenom det defensiva stålbadet nån gång -om han skall känna rättvist med vinddrag på sin A-lagströja....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 3158

Inlägg av Blinders88 i tis 15 jan 2019, 11:47

@Jonken skrev:
@Blinders88 skrev:Gunler är för bra för att spela J20, jag tycker att Noel ska få en ordinarie plats i A-laget nu. Isac hade det vid samma ålder likaså Nils.
Sant. Men då hade Isac en tok-defensiv roll i fjärde. En sådan roll är så långt ifrån vad Noel Gunler är som spelare.
Dock är det ju så här i SHL: Fixar du inte att leverera en defensiv stabilitet i ett SHL-lags spelsystem; spelar man inte många minuter heller. Det är många offensivt vassa spelartyper som fått respass från SHL-klubbar -för att de inte fixat defensiven. Idag har SHL-föreningarna inte råd att sålla hemåt.

Men Noel MÅSTE igenom det defensiva stålbadet nån gång -om han skall känna rättvist med vinddrag på sin A-lagströja....
Isac spelade i tredjelinan i januari 2017 med Einar E.
Noel har varit inne på noll mål bakåt och 4 fram.

Blinders88

Antal inlägg : 853

Inlägg av pingu i ons 16 jan 2019, 00:17

Grattis Noel! Ska bli intressant att följa din framfart på isen framöver!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2240

Inlägg av Tony Moore i lör 09 feb 2019, 15:13

Noel levererar i blågult Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 2899

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Wolfhunter i fre 01 mar 2019, 16:39

Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx

Wolfhunter

Antal inlägg : 459

Inlägg av bearjew i fre 01 mar 2019, 16:54

@Wolfhunter skrev:Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/talangen-knuffade-omkull-domare-stangs-av-nm5042661.aspx

Stämmer. Verkar dock något överdrivet (händelsen) enligt dem jag pratat med.
Men 5 matchers avstängning som straff.
bearjew
bearjew

Antal inlägg : 2364

Inlägg av Wolfhunter i fre 01 mar 2019, 18:44

@bearjew skrev:
@Wolfhunter skrev:Ni som har NSD eller Kurren. är det Gunler som knuffat linjeman och blivit avstängd?

Stämmer. Verkar dock något överdrivet (händelsen) enligt dem jag pratat med.
Men 5 matchers avstängning som straff.
Tack.
Blir en slutspelsjoker sen då kanske jocolor

Wolfhunter

Antal inlägg : 459

Inlägg av Blinders88 i tis 02 apr 2019, 16:52

David Olsson Jiglund skrev:Talangen: "Om det blir någon skada så är jag redo"
ISHOCKEY På tisdagsförmiddagen hade Luleå Hockey sin första träning sedan semifinalplatsen säkrades. Med på isen var bland annat Noel Gunler, som gjorde tre poäng på sina tre första SHL-matcher, men har varit utanför laget sedan bortamatchen mot Mora i mitten av februari. "Det är här jag vill vara", säger han.

David Olsson Jiglund16:30 | 2019-04-02
Det är inte heller omöjligt att det blir spel i semifinalserien för Noel Gunlers del.

– Det beror på hur saker och ting artar sig. Men om vi går långt så får vi räkna med att det blir en del skavanker, och då är han en av de som kan komma att få chansen, säger Thomas Berglund.

Hur kommer det sig att han har varit utanför laget den senaste tiden?

– Det är en konkurrenssituation, och han har vissa saker han behöver förbättra. Och det är så här det är att vara junior. Det är inte raka vägen upp bara för att man gör några bra matcher och något mål. Utan man måste förtjäna platsen över tid. Och han är fortfarande ung, vi tar det i den takt vi tycker är lämplig.

Den 17-årige forwarden tycker det är roligt att få träna med A-laget igen.

– Det är här jag vill vara. Det blir nog tufft att ta en plats nu när de spelar så jävla bra, men om det blir någon skada så är jag redo, säger Noel Gunler.

Det är inget fel på formen alltså?

– Nej. Den är bra. Jag har tränat på hårt.

Hur har det varit att följa matcherna från sidan?

– Det är klart att man vill spela. Men det är kul att det har gått så bra för dem.

Hur ser du på dina chanser att ta en ordinarie plats nästa säsong?

– Det är mitt mål. Jag behöver bli starkare. Men får jag bara en bra sommar så tror jag att jag har en bra chans.

https://kuriren.nu/sport/talangen-om-det-blir-nagon-skada-sa-ar-jag-redo-nm5068575.aspx

Blinders88

Inlägg av rasbiologen i tis 02 apr 2019, 16:57

Hoppas han får chansen och då tar lika stora steg framåt som Mattsson gjort.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 836

Inlägg av Blinders88 i ons 03 apr 2019, 16:20

Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.

Blinders88

Inlägg av Rikky i ons 03 apr 2019, 16:49

@Blinders88 skrev:Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.
Ja, det låter ju konstigt. Måste vara många bra i det laget.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 979

Inlägg av Lulefan i ons 03 apr 2019, 17:49

@Blinders88 skrev:Ej uttagen till U-18 landslaget. Skandal.

Har säkert sina skäl, har svårt att se att man skippar en sådan spelare utan anledning.

Lulefan

Antal inlägg : 1607

Inlägg av Tigerman i ons 03 apr 2019, 18:35

Jag kan då utan problem hitta 3-4 spelare som med 100% säkerhet är sämre forwards än Gunler. Finns t.o.m. de som ännu inte ens spelat i J18 i år och ändå kommit med. Vad Hävelid gått på istället vet man ju däremot inte.

En förklaring skulle möjligen kunna vara att LHF vill ha honom tillgänglig under slutspelet istället. Men han har ju inte spelat hittills så jag tvivlar på det själv.

Tigerman

Antal inlägg : 3077

Inlägg av Lulefan i ons 03 apr 2019, 18:41

@Tigerman skrev:Jag kan då utan problem hitta 3-4 spelare som med 100% säkerhet är sämre forwards än Gunler. Finns t.o.m. de som ännu inte ens spelat i J18 i år och ändå kommit med. Vad Hävelid gått på istället vet man ju däremot inte.

En förklaring skulle möjligen kunna vara att LHF vill ha honom tillgänglig under slutspelet istället. Men han har ju inte spelat hittills så jag tvivlar på det själv.

Det finns väl många aspekter att titta på. Om han har byggt laget genom att fylla diverse roller så finns det ju inte plats för hur många som helst som är av samma typ som Gunler.

En anledning till att han inte blir uttagen kan vara antalet utvisningar han drar på sig. På 31 matcher har han dragit på sig 78 utvisningsminuter.
Jämfört med Alexander Holtz med 12 på 38 matcher och Lucas Raymond med 24 på 37 matcher. Båda två har dessutom gjort det bättre än Gunler i landslaget tidigare, så det kan ju vara något som också spelar in.

Anledningen ligger nog i något sådant, inte i att "Hävelid är hög".

Lulefan

Antal inlägg : 1607

Inlägg av Määk i ons 03 apr 2019, 19:36

Svårt att se att han petas på sportsliga grunder med tanke på hans säsong. Hoppas han tar det på rätt sätt.

Määk

Antal inlägg : 2025

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet