Noel Gunler

+58
Lule00
Pontaking
NilsOskar
tibet
Sundance Kid
Loop
Hellcop
kokostrollet
Norrlandstoken
ezz
farre
Dilox
amarule
Hedanders
Redbear
ski3r
Snikne Ville
Metheuz
Diktatorn
Lehto
Dentos
Jonsey78
Jokerman
Hostak straffar
icemask
LubosC
Lukrarn
GustenA
Sportchefen #2
NallePhu
Mange
Lulefan
rasbiologen
Wolfhunter
Bamsefar
MickkeJ
Blinders
Lasse Proppmätt
RSD555
Kapten Haddock
Micke80
Rikky
Lars158
Dustin
Urken
Hankburger
CKa
Pajala
farsan
Donowitz
Puckad
LHF96
Ferros
Tigerman
Old Brooklyn
Jonken
Tony Moore
pingu
62 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Noel Gunler - Sida 8 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre 10 feb 2023, 11:16

Grundad åsikt, helt klart. Man önskar att ledningen i A-laget kunde se det på samma sätt. Nu är ju tyvärr inte det något som kommer hända under Bulans styre. Bulan kommer envist köra sitt system och ALLA måste anpassa sig. INGEN får ramla utanför ramen.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Noel Gunler - Sida 8 Empty Sv: Noel Gunler

Inlägg av Zeth fre 10 feb 2023, 11:32

JohanO skrev:Fast det blir lätt två olika diskussioner: "Platsade 19-åriga Gunler som junior i ett topplag?" eller "platsade 19-åriga Gunler som junior i Bulans topplag?" På den första är mitt svar ja. På den sistnämnda uppenbarligen nej.

Sen är det klart att alla diskussioner kring ämnet är subjektiva. Jag anser att en klubb som inte kan hantera att en elitproducerande 18-åring ibland faller ur spelsystemet och ibland slarvar med backchecking inte är moget nog eller har verktygen att förvalta den den typen av talang. Vilket jag tyvärr upplever återspeglar sig i obalansen mellan LHFs A-lag och J-20, framförallt i frågan om produktionsspelare.

I Gunlers fall är det dålig spelutveckling att sätta han i 3e och 4e-femman, säga "jobba bra defensivt så kanske du får fler minuter offensiv zontid eller PP", det är inte hans roll, och man förstör inte bara för honom, utan hela laget, genom att inte spela spelare till sina styrkor. Det blir också konstigt att påstå att han borde producera fler poäng för att få mer istid. Han producerade inte bara topp5 bland 18åringar senaste 8 åren, han hade väl tredje bäst P per minut i hela LHF det året om jag inte minns fel?


Nu ligger ju lagt kort. Inte något att göra åt längre.

Du beskriver på pricken vad som är LHF problem med att slussa in producerande juniorer i A-laget, mycket bra skrivet.
Vore intressant och se av alla de juniorer du listade upp, i vilken kedja de fick mest istid i, skulle gissa att de flesta spelade i 2 och 3 kedjan mest.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet